مساحت دبی و کیش

مساحت دبی و کیش
مساحت دبی موقعیت و همسایه‌های دبی مساحت کیش موقعیت و همسایه‌های کیش مساحت کیش چند برابر دبی است؟ مقایسه جمعیت دبی و کیش سفر به دبی و کش با رامین گشت پرسش و پاسخ

آیا تابه‌حال به مساحت دبی و کیش توجه کرده‌اید؟ دبی شهری جذاب و پر جاذبه است که سالانه گردشگران بسیار زیادی به‌خصوص ایرانی‌ها به آن سفر می‌کنند. آب‌وهوای خوب و مردم مهمان‌نواز این شهر آن را به یک گزینه بسیار عالی برای سفر تبدیل کرده‌اند. کیش نیز یکی از جزایر بسیار معروف ایران به شمار می‌آید که اکثر افراد در سراسر جهان، برای گذاران اوقاتی خوش و خاطره‌انگیز به این جزیره زیبا در ایران سفر می‌کنند. اما کیش یا دبی کدام‌ یک بزرگ‌تر هستند؟ در ادامه قصد داریم به مقایسه جزیره کیش با دبی بپردازیم تا با تفاوت‌ها و مساحت‌ آنها بیشتر آشنا شوید.

مساحت دبی

 دبی جزو یکی از هفت استان کشور امارات متحده به شمار می‌آید که پس از ابوظبی، بیشترین مساحت از این کشور را دارد. این شهر ۴ هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و حدود 6 درصد از مساحت کل کشور امارات را شامل می‌شود. همچنین دبی با جمعیت 3 میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین شهر محسوب می‌شود.البته در نظر داشته باشید که آمار جمعیت تنها متعلق به ساکنان اصلی دبی است و اگر بخواهیم مهاجرانی که در دبی زندگی می‌کنند را حساب کنیم، جمعیت این شهر به حدود ۱۰ میلیون نفر می‌رسد که به طور معمول تعداد مردان از زنان در این شهر بیشتر است.

برج های بلند دبی

موقعیت و همسایه‌های دبی

دبی در کشور امارات متحده قرار دارد و با کشور ایران از سمت جنوب همسایه است. این شهر توریستی و کوچک، در حاشیه‌های خلیج‌فارس قرار دارد. دبی در همسایگی شبه جزیره عربستان قرار دارد و به‌عنوان عروس امارات شناخته می‌شود.

نقشه موقعیت و همسایه های دبی

مساحت کیش

 کیش یکی از گردشگرپذیرترین جزایر ایران به‌حساب می‌آید که ۸۹/۷ کیلومتر مربع مساحت دارد که طول آن ۱۵/۶ و عرض آن ۷ کیلومتر مربع است. جزیره کیش مساحت بسیار گسترده‌ای دارد و به‌عنوان یکی از وسیع‌ترین جزایر ایران به‌حساب می‌آید. در طول سال و در ایام تعطیلات مخصوصاً ایام نوروز، همواره تعداد زیادی از افراد برای گشت‌وگذار و تفریح به این جزیره زیبا و منحصربه‌فرد سفر می‌کنند و خاطرات خوشی را برای خود رقم می‌زنند. پس می‌توان گفت کیش نیز مانند دبی یکی از مقاصد گردشگری، مخصوصاً برای ایرانیان محسوب می‌شود. اما علاوه بر تفاوت در مساحت دبی و کیش، تفاوت‌هایی میان این دو منطقه در نحوه خدمات و امکانات تفریحی وجود دارد. 

غروب دریای کیش

موقعیت و همسایه‌های کیش

جزیره کیش در خلیج‌فارس ایران و در فاصله ۱۹ کیلومتری با بخش خاکی ایران قرار دارد. این جزیره به‌صورت بیضی‌شکلی است و به علت موقعیت جغرافیایی بسیار خوب، سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‎‌کند. این شهر از شمال با ایران، از جنوب با کشور امارات متحده عربی، از شرق با تنگه هرمز و از غرب با کشورهای عربستان، بحرین و قطر همسایه است.

نقشه همسایه ها و موقعیت کیش

مساحت کیش چند برابر دبی است؟

در پاسخ به این سوال که کیش بزرگ‌تر است یا دبی؟ باید بیان کرد که دبی نسبت به کیش مساحت بیشتری دارد. اگرچه این دو شهر در بسیاری از موارد با یکدیگر قابل مقایسه هستند، اما به‌طورکلی مساحت شهر توریست‌پذیر دبی بیشتر است. در واقع شهر زیبای دبی حدود ۴۰ برابر جزیره کیش وسعت دارد.

همان‌طور که در بخش قبلی نیز به بررسی این موضوع پرداختیم، درباره مقایسه مساحت دبی و کیش، دبی بزرگتر است. این شهر حدود 4114 کیلومتر مربع مساحت دارد؛ در حالی که مساحت جزیره کیش 91 کیلومتر مربع است. از این رو با قاطعیت می‌توان گفت مساحت شهر زیبای دبی نسبت به جزیره پرطرفدار کیش همواره بیشتر و تقریبا 44 برابر است.

مقایسه جمعیت دبی و کیش

دبی بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور امارات متحده به‌حساب می‌آید. این در حالی است که طبق آخرین سرشماری که در جزیره کیش صورت گرفت، جمعیت آن ۳۹٬۸۵۳ اعلام شد که باتوجه‌به این موضوع می‌توان گفت جمعیت شهر دبی امارات متحده همواره بیشتر است. البته باید توجه داشته باشید که بیشتر جمعیت این شهر را مردان تشکیل می‌دهند.

گردشگران در جزیره کیش و دبی

سفر به دبی و کش با رامین گشت

درباره مساحت دبی و کیش باید بدانید که دبی مساحت بیشتری نسبت به کیش دارد. شهر دبی در امارات متحده و جزیره کیش در ایران قرار گرفته است و از زیباترین جاذبه‌های توریستی جهان به‌حساب می‌آیند. هر دو این شهرها به دلیل تفریحات و جاذبه‎‌های گردشگری که دارند، توجه مسافران زیادی را از اکثر نقاط جهان به خود جلب می‌کنند.

در این مطلب به‌صورت کامل به بررسی مساحت دبی و کیش پرداختیم و اطلاعات کاملی را درباره این دو شهر توریستی در اختیار شما قرار دادیم. اگر قصد سفر به دبی یا را دارید، می‌توانید با خرید تور این کار را انجام دهید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

سوالات متداول

شهر دبی یکی از وسیع‌ترین شهرهای کشور امارات متحده به‌حساب می‌آید و از لحاظ جمعیت در جایگاه دوم در این کشور قرار دارد. جمعیت این شهر ۴ هزار نفر و مساحت آن 4000 کیلومتر مربع است.

جزیره کیش در خلیج‌فارس قرار دارد و از جنوب با کشور امارات متحده عربی، از شمال با ایران، از غرب با کشورهای عربستان، بحرین و قطر، از شرق با تنگه هرمز همسایه است.

دبی وسیع‌ترین شهر امارات متحده محسوب می‌شود و جمعیت بسیار زیادی دارد. جمعیت شهر دبی نسبت به جمعیت جزیره کیش بسیار بیشتر است.

شهر زیبای دبی در کشور گسترده و وسیع امارات متحده قرار گرفته است و جزو یکی از ۷ پایتخت این کشور محسوب می‌شود.

در این دو شهر جاذبه‌های گردشگری بسیار متعددی قرار گرفته‌اند و هر کدام آن‌ها مقاصد گردشگری بسیار ایده‌آلی هستند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود به هر یک از این شهرها سفر کنید.

مقالات مرتبط

آب و هوای دبی
1402/05/15 9 دقیقه
زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه
دوحه یا دبی
1402/06/18 14 دقیقه
دبی یا استانبول
1402/10/10 16 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت