برج خلیفه دبی

قیمت از: 180 درهم
خرید از طریق واتس اپ
برج خلیفه دبی یکی از بلندترین و معروف ترین برج های جهان
تاریخچه برج خلیفه دبی آنچه باید درباره برج خلیفه دوبی بدانید! برج خلیفه دبی کجاست؟ چگونه به برج خلیفه دبی برویم؟ معمار برج خلیفه دبی معماری برج خلیفه بخش‌های مختلف برج خلیفه دوبی آسانسور برج خلیفه دوبی سکوهای تماشا در برج خلیفه حقایق برج خلیفه دبی رکوردهای برج خلیفه دبی بخش های مختلف و امکانات برج خلیفه دبی سکوهای تماشا در برج خلیفه سوئیت اداری رستوران اتمسفر هتل آرمانی لانژ برج خلیفه دبی واحدهای مسکونی بخش های تفریحی و ورزشی عکس داخل برج خلیفه دبی نمای برج خلیفه نمای برج خلیفه از بالا برج خلیفه دبی در شب برج خلیفه کجاست؟ ساعت کاری و اطلاعات بازدید از برج خلیفه دبی بهترین زمان بازدید از برج خلیفه دبی هزینه بازدید از برج خلیفه دبی چقدر است؟ بلیت سکوی تماشا بلیت لانژ آیا بازدید از برج خلیفه برای عموم آزاد است؟ چه جاهای دیدنی در اطراف برج خلیفه دبی وجود دارد؟ بازدید از برج خلیفه دبی با تور رامین گشت پرسش و پاسخ

ساخت بلند‌ترین و معروف‌ترین برج امارات، برج خلیفه دبی که درحال‌حاضر بزرگترین برج جهان محسوب می‌شود، حدود 6 سال طول کشیده است. برج خلیفه دبی، 828 متر ارتفاع دارد و نمادی بسیار جذاب و دیدنی برای دبی و حتی امارات به شمار می‌رود. اگر شما هم برای سفر به دبی آماده می‌شوید، به‌طور حتم باید بازدید از این برج را به گشت شهری دبی اضافه کنید تا از شگفتی‌های زیبای معماری آن لذت ببرید. برای اینکه با بلندترین برج دبی بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

برج خیلفه دبی یکی از بزرگترین برجهای جهان

تاریخچه برج خلیفه دبی  

تاریخچه برج خلیفه دوبی را می‌توان به اولین بازدید حاکم دبی از نیویورک مرتبط دانست که تحت‌تاثیر ساختمان امپایر استیت (Empire State Building) قرار گرفت. سال‌ها بعد، دولت دبی، تصمیم گرفت که بلندترین ساختمان جهان را بسازد تا صنعت گردشگری این شهر را بیش‌ازپیش رونق بخشد. 

در سال 2004، روند ساخت برج خلیفه دوبی آغاز شد. سه سال بعد، در سال 2007 در حین فرایند ساخت، لقب بلندترین ساختمان در جهان به آن اختصاص یافت و در سال 2009، این شگفتی معماری تکمیل شد. برج ایفل، از لحاظ ارتفاع، یک سوم ارتفاع برج دبی است و در‌حال‌حاضر، ساختمانی بلندتر از این برج در جهان ساخته نشده، در نتیجه، بلندترین سازه دست بشر است.

آنچه باید درباره برج خلیفه دوبی بدانید! 

در صدر فهرست بلندترین آسمان خراش های دبی، باید دید برج خلیفه با 163 طبقه، چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد؟

ساختمان برج دبی دارای چندین کاربری است؛ واحد‌های مسکونی، دفاتر تجاری، فروشگاه و مراکز خرید، استخر و هتل. آدریان اسمیت، طراح این برج، برای ساخت آن از معماری اسلامی ‌الهام گرفته است. مسجد سامره عراق یکی از مهم‌ترین منابع الهام این طراح در ساخت برج خلیفه بوده است.

با افتتاح آن، مناطق پیرامون این برج نیز تحت‌تاثیر قرار گرفتند و ساخت هتل‌ها و مراکز خرید سرعت گرفت. درحقیقت، می‌توان این‌گونه عنوان کرد که برج خلیفه باعث رونق اقتصادی بیشتر گردشگری دبی شده و به گردش مالی آن کمک بسیاری کرده است.

برج خلیفه دبی کجاست؟

برج خلیفه در شهر دبی امارت متحده عربی و در بلوار شیخ بن راشد واقع شده است. این برج در نزدیکی دبی مال قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های دیدنی مرکز شهر دبی است. همچنین برج دبی در فاصله 3.3 کیلومتری از دریا قرار دارد و دریاچه‌ها و رودخانه‌های دست‌ساز در اطراف این برج، باعث شده تا شگفتی بیشتری از برج خلیفه در خاطر‌ه‌ها ماندگار شود.

برج خلیفه دبی کجاست

چگونه به برج خلیفه دبی برویم؟

برای دسترسی پیدا کردن به برج خلیفه دبی می توانید از طریق دبی مال اقدام کنید ولی تاکسی تا لب برج شما را نمی برد بجز اینکه مهمان هتل آرمانی باشید. روش دیگری که می توانید خودتان را به برج خلیفه برسانید، خط قرمز مترو دبی یا خط M1 است که کافیست در ایستگاه مترو برج خلیفه پیاده شوید. پس از اینکه به ایستگاه مترو رسیدید، پیاده شده و با 15 دقیقه پیاده روی خودتان را برج خلیفه برسانید. فاصله بین دبی مال تا برج خلیفه تقریبا 15 دقیقه است. اگر حوصله و توان 15 دقیقه پیاده را ندارید سوار اتوبوس های خط F13 شوید.

معمار برج خلیفه دبی

معماران برج خلیفه شامل سه نفر آدریان اسمیت، جرج افستاتیو و مارشال استرابالا هستند که معمار ارشد شرکت آمریکایی، آدریان اسمیت، سازنده برج خلیفه بود. این سه نفر توانستند شاهکاری خلق کنند که هنوز بعد از گذشت نزدیک به دو دهه جزو نمونه های بی نظیر معماری در دنیاست.

معماری برج خلیفه

معماری برج خلیفه که بزرگترین برج دبی و جهان است در ابتدا از روی برج سامسونگ کره جنوبی الهام گرفته شده بود اما با آن چندان موافقت نشد. پس از آن آقای اسمیت تغییراتی در بخش های بالایی برج اعمال کردند و کاربری برج را به طور کلی تغییر دادند و شاهکاری خلق شد که الان مشاهده می کنید. اگر اهل معماری و هنر باشید، آثاری از معماری اسلامی و مسجد جامع سامرا از دوران عباسیان را در برج معروف دبی، برج خلیفه، خواهید دید.
در خصوص معماری برج خلیفه بد نیست بدانید که از بالا شبیه به حرف Y انگلیسی است و طرح آن را از گل هایمنوکالیس گرفته اند که 3 بال دارد. این شکل طراحی علاوه بر زیبایی و طرح خارق العاده ای که دارد، باعث شده اثرات نیروهای قوی باد به شدت کاهش پیدا کند.
نکات معماری برج خلیفه دبی عبارتند از:

  • سیستم طراحی معماری برج خلیفه به نحوی است که باد و زلزله روی آن اثری ندارند و شبیه به سیلندر توخالی است
  • پایه برج یا پودیوم به زمین متصل است
  • سازه اصلی در پایینترین قسمت یکنواخت به دور هسته مرکزی پیچیده و هر چقدر به سمت بالا می رود، به شکل مارپیچی عقب نشینی می کند و از ضخامت برج کم می شود.
  • منار مخروطی برج خلیفه متشکل از 4000 تن فولاد با ارتفاع بیش از 200 متر است.
  • معماری برج اجازه آسیب دیدن به سازه اصلی را در برابر انواع حوادث طبیعی نمی دهد.
  • 330 هزار متر مکعب بتن در ساخت برج خلیفه استفاده شده است.
  • نمای بیرونی شیشه ای برج متشکل از 16 هزار صفحه شیشه ای است.
  • پنل های مثلثی و لوله ای برج از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند
  • مقدار آلومینیوم استفاده شده برای ساخت معماری برج خلیفه معادل وزن 5 هواپیمای A380 است.

بخش‌های مختلف برج خلیفه دوبی 

همان‌طور که اشاره شد، برج خلیفه دبی بخش‌های مختلفی مانند: هتل و واحد‌های مسکونی و تجاری دارد که هریک از این بخش‌ها، شرایط ایدئالی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند که به شرح زیر هستند:

  • هتل‌های برج خلیفه: برخی از افراد بر این باور هستند که برج خلیفه یکی از هتل‌های 7 ستاره جهان است که امکانات ویژه‌ای را در اختیار مسافر‌ها قرار می‌دهد. بلندترین ساختمان دنیا 304 اتاق دارد که قیمت رزرو این اتاق‌ها در سال 1402 از شبی 3 هزار درهم شروع می‌شود.
  • واحد‌های مسکونی برج خلیفه دوبی: در طبقات 9 تا 16 و 19 تا 108 برج خلیفه، آپارتمان‌هایی مسکونی طراحی شده است تا افرادی که تمایل دارند مدت‌زمان بیشتری در دبی اقامت داشته باشند، بتوانند از این واحد‌های مسکونی استفاده کنند. البته توجه کنید که قیمت خانه‌ها و واحد‌های مسکونی در این برج بسیار بالاست. البته واحدهای موجود در طبقات 9 تا 16 قیمت کمتری دارند.
  • واحدهای اداری برج خلیفه دوبی: واحد‌های اداری برج خلیفه در طبقات 112 تا 154 قرار گرفته‌اند. 
واحد مسکونی برج خلیفه دبی

آسانسور برج خلیفه دوبی 

آسانسورهای برج خلیفه یکی از مجهز‌ترین آسانسور‌های دنیا هستند که افراد را به بالاترین نقطه ساخته‌شده در جهان می‌رساند. این برج 57 آسانسور دارد که با سرعت 36 کیلومتر بر ساعت و ظرفیت 30 نفر، افراد داخل کابین را جابه‌جا می‌کند. آسانسور سکوی تماشا نیز با ظرفیتی مشابه با سرعت 10 متر بر ثانیه حرکت می‌کنند.

رکورد بلندترین آسانسور خدماتی جهان هم در اختیار برج خلیفه است؛ این آسانسور خدمات ساختمانی و آتش نشانی، 5.500 کیلوگرم ظرفیت دارد. همان‌طور که می‌دانید برج خلیفه ارتفاع بسیار زیادی دارد و اگر حوادث مختلف مانند آتش سوزی رخ دهد یا شرایط امنیتی ایجاد شود، از این آسانسور استفاده خواهد شد.

آسانسور برج خلیفه دبی یکی از مجهزترین آسانسورهای دنیا

سکوهای تماشا در برج خلیفه

برج خلیفه دبی مجهز به مرتفع‌ترین سکوی تماشا در یک ساختمان است. این سکو در طبقه 124 قرار دارد و دارای تراس روبازی است که در ارتفاع 452 متری واقع شده است. این برج در سال 2014، یک سکوی تماشای دیگر را در طبقه 148 و در ارتفاع 555 متری از سطح زمین به مجموعه اضافه کرد که این سکو ترکیبی از فضای سرپوشیده و باز است.

اگر قصد بازدید از سکوهای تماشای برج خلیفه را دارید، می‌توانید از تورهای شخصی با راهنما که در تور دبی رامین گشت نیز ارائه می‌شود، استفاده کنید و از نوشیدنی‌ها و شرایطی عالی لذت ببرید. 

نکته مهم این است که قبل از خرید بلیت برای تماشای شهر دبی از سکوهای تماشای برج خلیفه، وضعیت آب و هوای دبی را بررسی کنید تا با مه یا ابر مواجه نشوید. 

ارتفاع سکو تماشا برج خلیفه

حقایق برج خلیفه دبی

حقایق جالبی درباره برج خلیفه وجود دارد که شاید شگف‌انگیز‌ترین آن‌ها، مشارکت حدود 12 هزار کارگر در ساخت این برج باشد که طی 22 میلیون ساعت زمان، آن را تکمیل کرده‌اند. همچنین حدود 330 هزار متر مکعب سیمان و بتن و 39 هزار تن فولاد در ساخت برج خلیفه استفاده شده است.

برخی دیگر از حقایق جالب درباره این برج عبارتند از:

  • فرایند تمیزکاری پنل‌های شیشه‌ای این برج بر عهده یک تیم حرفه‌ای 36 نفره است که حدود 3 ماه زمان می‌برد تا نمای خارجی برج دبی با 28 هزار و 216 شیشه را تمیز کنند.
  • طراحی نمای بیرونی برج خلیفه دبی توسط بیش از 300 متخصص چینی انجام شده است.
  • برای اطمینان خاطر از امنیت ساکنین برج خلیفه، بیش از 40 آزمایش تونل باد صورت گرفت.
  • پرسرعت ترین آسانسور دنیا در برج خلیفه است که سرعت آن به 36 کیلومتر بر ساعت می رسد.
  • در ساختار این برج به‌اندازه وزن پنج هواپیمای بوئینگ A380، آلومینیوم به ‌کار رفته است. 
  • مصرف برق در ساعات اوج برج، حدود 50 مگاوات است.
  • ارتفاع برج دبی، دوبرابر بیشتر از ساختمان امپایر استیت و حدود سه برابر برج ایفل است.
  • پارکینگ برج خلیفه حدود 2957 خودرو را در خود جای می‌دهد. 
  • اگر میلگردهای برج را به هم متصل کنند، طول آن‌ها از تهران تا نیویورک خواهد بود.
  • باغ‌های برج خلیفه با گیاه‌هان مختلفی تزئین شده‌ که با شرایط آب و هوایی گرم شهر دبی سازگاری داشته باشند.
  • مساحت زیر بنای برج خلیفه، 530 هزار متر مربع است و بخش‌های مسکونی و تجاری به ترتیب 170 هزار متر مربع و 280 هزار متر مربع مساحت دارند.
  • برج دبی، رکورد پمپاژ بتن در بلند‌ترین نقطه یعنی ارتفاع 605 متر را به خود اختصاص داده است.
  • مساحت دریاچه مصنوعی این برج 120000 متر مربع است که آبنمای آن از 18 تا 18:30 روزهای یکشنبه و چهارشنبه روشن می شود.
  • روزانه 250 هزار گالن آب در برج خلیفه مصرف می‌شود.
  • در طبقه 148 این برج می‌توان غروب خورشید را مشاهده کرد.
  • 100 طبقه اول برج خلیفه رکوردار سریع‌ترین زمان ساخت است که حدود 1093 روز زمان برده است. به این معنا که هر طبقه را در مدت ده روز ساخته‌اند.
  • برج خلیفه 17000 درب دارد که مجهز به سیستم ردیابی هستند.
  • برج دبی به‌اندازه یک شهر کوچک، جمعیتی 35 هزار نفری را در خود جای می‌دهد.
  • ارتفاع برج به 828 متر می رسد که 1.9 برابر برج میلاد است.
  • مناطق اطراف برج خلیفه و بلوار محمد ابن راشد را با بیش از 1000 اثر هنری تزیین کرده اند.
  • بلندترین سازه مستقل جهان است.
  • وزن برج خلیفه معادل 500 هزار تن یا 100 هزار فیل است.
حقایق شگفت انگیز برج خلیفه دبی

رکوردهای برج خلیفه دبی 

هنگامی ‌که برج خلیفه در حال ساخت بود، افراد زیادی این سوال را می‌پرسیدند که آیا این برج به اتمام می‌رسد و می‌توان رکورد بلند‌ترین ساختمان را به خود اختصاص دهد؟ علاوه‌بر اینکه برج دبی، بلندترین ساختمان جهان شد، رکورد‌های دیگری را نیز به نام خود ثبت کرده که در جدول زیر آمده است.

برج خلیفه 

رکوردار قبلی

بیشترین تعداد طبقه در جهان با ۱۶۳ طبقه

برج ویلیس با ۱۰۸ طبقه

مرتفع‌ترین طبقه‌ مسکونی جهان در ارتفاع ۵۸۴ متری

برج شانگهای

بلندترین آسمان‌خراش جهان با ارتفاع ۸۲۸ متر

تایپه ۱۰۱ با ارتفاع ۵۰۹٫۲ متر

بلندترین سازه جهان با ارتفاع ۸۲۸ متر

دکل رادیویی ورشو با ارتفاع ۶۴۶٫۳۸ متر

بلندترین سازه مستقل جهان با ارتفاع ۸۲۸ متر که بدون کمک کابل یا وسیله دیگری ساخته شده است.

برج CN با ارتفاع ۵۵۳٫۳ متر

مرتفع‌ترین رستوران جهان در طبقه‌ ۱۲۲ در ارتفاع ۴۴۲ متری

رستوران «۳۶۰» برج CN با ارتفاع ۳۶۰ متر

بلندترین تاسیسات آسانسور جهان

-

اولین ساختمان مرتفع جهان با فضای مسکونی

-

بلندترین سکوی تماشا در فضای باز در جهان

-

مرتفع‌ترین استخر شنا (طبقه ۷۶)، مسجد (طبقه‌ ۱۵۸) و باشگاه شبانه (طبقه‌ ۱۴۴) در جهان

-

برج خلیفه رکورد بلنترین برج جهان

بخش های مختلف و امکانات برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی تنها یک کاربری ندارد بلکه کاربردهای مختلف آن باعث شده از بخش ها و امکانات بسیار متنوعی برخوردار باشد که عبارتند از:

سکوهای تماشا در برج خلیفه

برج خلیفه دبی مجهز به مرتفع‌ترین سکوی تماشا در یک ساختمان است. این سکو در طبقه 124 قرار دارد و دارای تراس روبازی است که در ارتفاع 452 متری واقع شده است. این برج در سال 2014، یک سکوی تماشای دیگر را در طبقه 148 و در ارتفاع 555 متری از سطح زمین به مجموعه اضافه کرد که این سکو ترکیبی از فضای سرپوشیده و باز است.
اگر قصد بازدید از سکوهای تماشای برج خلیفه را دارید، می‌توانید از تورهای شخصی با راهنما که در تور دبی رامین گشت نیز ارائه می‌شود، استفاده کنید و از نوشیدنی‌ها و شرایطی عالی لذت ببرید. 
نکته مهم این است که قبل از خرید بلیت برای تماشای شهر دبی از سکوهای تماشای برج خلیفه، وضعیت آب و هوای دبی را بررسی کنید تا با مه یا ابر مواجه نشوید.

سوئیت اداری

بخش های اداری برج خلیفه بین طبقات 108 تا 154 است بجز طبقات 124 و 125 و 148 که فقط برای رفت و آمد مردم و دیدن سایر بخش از نقاط بلند برج هستند.

رستوران اتمسفر

رستوران اتمسفر دبی، نمایش پانورامایی از دیدنی های مختلف دبی در سالنی مجزاست و جزو مرتفع ترین رستوران های جهان است. رستوران اتمسفر واقع در طبقه 122 و ارتفاع 442 متری از سطح زمین با انواعی از غذاهای بین المللی است. این رستوران همه روزه از 7 صبح تا 2 بامداد پذیرای شماست.

هتل آرمانی

هتل آرمانی با طراحی ایتالیایی در طبقه 39 و زیرین برج خلیفه است که در آن انواع رستوران های هندی، ایتالیایی، مدیترانه ای، ژاپنی و ایتالیایی است. رستوران هندی آن با غذاهای تند، رستوران Armani Amal نام دارد. رستوران ایتالیایی آن، Armani Ristorante نام دارد که انواعی از غذاهای ایتالیایی را می بینید. رستوران ژاپنی آن، Armani Hashi است که هر نوع غذای ژاپنی معروفی را می توانید سفارش دهید. رستوران اروپایی آن Armani Deli با طراحی کلاسیک سفید و مشکی با انواع غذاهای اوپایی و نان های معطر در خدمت شماست. رستوران Armani Mediterraneo با غذاهای مدیترانه ای، اسپانیایی و خاورمیانه ای پذیرایی شما عزیزان خواهد بود.

سوئیت و اقامتگاه های لوکس هتل آرمانی هم شامل:

  • Armani Deluxe Room با اتاق 45 متری با ظرفیت سه نفر و مجهز به تخت کینگ، حمام، تلویزیون و اینترنت رایگان
  • Armani Classic Room با اتاق های 70 متری در مرکز برج که مجهز به اتاق نشیمن، اتاق خواب، تخت تاشو، تلویزیون و دستگاه قهوه ساز است.
  • Armani Premiere که در کل طبقات هتل آرمانی هستند و هر یک کمد دیواری، اتاق خواب، حمام، اتاق نشیمن و همراه با صبحانه هستند.
  • Armani Executive اتاق هایی با غذاهای مدیترانه ای با سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن، اتاق خواب، حمام، وان و تخت تاشو هستند.
  • Armani Ambassador دارای اتاق نشیمن، اتاق خواب، کمد، حمام، وعده صبحانه و ظرفیت 4 نفر هستند.
     

لانژ برج خلیفه دبی

لانژ منطقه ای تافته جدا بافته برای استراحت، تفریح و مشاهده جاهای دیدنی دبی با تلسکوپ در طبقات 152 تا 154 در ارتفاع 585 متری است.

واحدهای مسکونی

واحدهای مسکونی برج خلیفه در طبقات 19 تا 108 هستند که تعداد آن به 900 آپارتمان می رسد که ظرفیت آنها 1 تا 4 خوابه است.

بخش های تفریحی و ورزشی

بخش های تفریحی و ورزشی برج خلیفه دبی در طبقاتی قرار گرفته که چشم اندازی زیبا و عالی به سمت بیرون دارند. وسعت این بخش ها به 6320 متر مربع می رسد و مجهز به تجهیزات بسیار پیشرفته هستند. باشگاه بدنسازی (The Burj Club GYM)، باشگاه اسپا (The Burj Club SPA) و استخر از جمله امکانات این بخش ها هستند. توجه کنید که هر کدام از این بخش ها دارای چندین مربی حرفه ای در سطح بین المللی همراه با بخش های مخصوص بانوان است. در روف تاپ برج خلیفه دبی هم می توانید حمام آفتاب بگیرید و نوشیدنی های لذیذ سفارش دهید.

عکس داخل برج خلیفه دبی

عکس داخل برج خلیفه دبی

نمای برج خلیفه

نمای بیرونی برج خلیفه دبی

نمای برج خلیفه از بالا

نمای برج خلیفه از بالا

برج خلیفه دبی در شب

برج خلیفه دبی در شب

برج خلیفه کجاست؟

برج خلیفه در شهر دبی امارت متحده عربی و در بلوار شیخ بن راشد واقع شده است. این برج در نزدیکی دبی مال قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های دیدنی مرکز شهر دبی است. همچنین برج دبی در فاصله 3.3 کیلومتری از دریا قرار دارد و دریاچه‌ها و رودخانه‌های دست‌ساز در اطراف این برج، باعث شده تا شگفتی بیشتری از برج خلیفه در خاطر‌ه‌ها ماندگار شود.
برای بازدید از آن می‌توانید خود را به ایستگاه مترو برج خلیفه/ دبی مال در خط قرمز متروی دبی برسانید. از آنجا تا برج راه زیادی نیست. البته برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر متروهای دبی می‌توانید به مقاله مترو دبی رامین گشت مراجعه نمایید.
آدرس: امارات متحده عربی، دبی، بلوار شیخ بن راشد، برج خلیفه 

ساعت کاری و اطلاعات بازدید از برج خلیفه دبی

بازدید از برج خلیفه دبی 24 ساعته آزاد است اما برای سکوهای تماشا باید در روزهای 5 شنبه تا شنبه از 10 صبح تا 12 شب یا یکشنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 10 شب مراجعه کنید. برای تماس با برج خلیفه دبی هم از شماره 97148888888+ تماس بگیرید.

بهترین زمان بازدید از برج خلیفه دبی

بهترین زمان بازدید از برج خلیفه دبی به شرح زیر است:

  • ساعات 10 صبح تا 12 ظهر خلوت است پس اگر شلوغی جمعیت دوست ندارید چنین موقعی را انتخاب کنید.
  • بهترین فصل بازدید، در ماه های آبان تا اسفند است.
  • اگر به فکر خلق زیباترین تصاویر موقع عکاسی هستید قبل از غروب آفتاب بروید.

با توجه به اینکه دبی یکی از شهر‌های خشک و گرم به شمار می‌رود، بدیهی است که فصل زمستان بهترین زمان برای بازدید از جاهای دیدنی دبی است. فصل‌های زمستان و بهار را می‌توان پرگردشگرترین زمان برای سفر به دبی دانست. معمولا آژانس‌های گردشگری در برنامه‌های بازدید خود، حتما مهم‌ترین بناها و جاذبه‌های هر شهر را قرار می‌دهند. در گشت شهری دبی نیز بازدید از برج خلیفه، جزو مهم‌ترین برنامه‌هاست. اما با توجه به اینکه برج در مرکز شهر واقع شده است، در ایام شلوغی باید در انتخاب ساعت و روز بازدید دقت داشت.
برج دبی همه روزه از ساعت 8:30 تا 22 باز است و بهتر است که برای بازدید از دبی بین ساعت‌های 10 تا 12 اقدام کنید. ساعات نزدیک به غروب، پررفت‌وآمدترین ساعات بازدید از برج است.
در وبسایت thrillophilia به این سوال که «توریست‌ها در برج خلیفه چه می‌کنند؟»، این‌گونه پاسخ داده شده است:

«به طبقات بالای برج خلیفه می‌روند. در Mosphere غذا می‌خورند. در اسپای هتل آرمانی استراحت و از دریاچه آبنمای دبی بازدید و در باشگاه برج ورزش می‌کنند. در اطراف پارک برج قدم می‌زنند و از سفر خود به دبی نهایت لذت را می‌برند.»

هزینه بازدید از برج خلیفه دبی چقدر است؟

هنگامی‌ که برای بازدید از برج خلیفه می‌روید، می‌توانید از قسمت‌های مختلف آن دیدن کنید که هزینه متفاوتی دارند و به شرح زیر است: 

بلیت سکوی تماشا 

قیمت بلیط برای بازدید از سکوهای تماشای برج خلیفه نسبت به سایر آسمان خراش‌های جهان گران‌تر است:
بلیت سکوی تماشا از طبقات 124 و 125، حدود 135 درهم است. البته هنگام غروب از ساعت 17 تا 19 هزینه بلیت تغییر خواهد کرد؛ زیرا می‌توان چشم‌انداز بی‌نظیری از غروب را تماشا کرد. همچنین بازدیدکننده‌ها می‌توانند از منظره روز و شب در کنار هم استفاده کنند که قیمت بلیت آن، 210 درهم خواهد بود. ورود کودکان کمتر از 4 سال نیز رایگان است.
بازدید برای سه سکوی تماشای 124، 125 و 148، به‌صورت همزمان هم حدود 379 درهم است که هنگام غروب، این مبلغ به 523 درهم افزایش می‌یابد.

بلیت لانژ

در بخش لانژ که در طبقات 152 تا 154 واقع است، می‌توانید از خوردن چای، قهوه‌ و سایر شیرینی‌های مختلف در این ارتفاع لذت ببرید. قیمت بلیت لانژ 749 درهم است و می‌توانید از تور لوکس تراس هم بهره‌مند شوید.

آیا بازدید از برج خلیفه برای عموم آزاد است؟

با توجه به اینکه بیشتر طبقات برج خلیفه شامل هتل‌های معتبر شرکت آرمانی است، تنها برخی از طبقات برای بازدید عموم آزاد است که می‌توان از خدمات این بخش‌ها استفاده کرد. لانژ، سکوی‌های تماشا و باشگاه، بخش‌هایی از برج خلیفه هستند که امکان بازدید برای عموم فراهم است. همچنین پیش از سفر می‌توانید عکس های برج خلیفه را مشاهده کنید.
در راهنمای سفر به دبی، با این برج و سایر آسمان خراش های دبی و جاذبه‌های دیدنی شهر، نحوه دسترسی به آن‌ها و بهترین فصل بازدید، به‌طور کامل آشنا می‌شوید. 

چه جاهای دیدنی در اطراف برج خلیفه دبی وجود دارد؟

اطراف برج خلیفه، مکان‌ها و جاهای دیدنی مختلفی طراحی و ساخته شده است تا گردشگرها بتوانند در مجموعه‌ای نزدیک به یکدیگر، به امکانات مختلفی دسترسی داشته باشند. در وبسایت رامین گشت می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی دبی را مشاهده و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. برخی از جاذبه‌های اطراف برج خلیفه عبارتند از:

  • آکواریوم دبی: این آکواریوم بیش از 140 گونه حیوان آبزی دارد و یکی از جاذبه‌های تفریحی دبی محسوب می‌شود. در آکواریوم دبی و باغ‌وحش زیر آب آن، شما فرصت بازدید از گونه‌های نادر دریایی را خواهید داشت و می‌توانید تحت شرایط کنترل‌شده به آن‌ها غذا دهید، در کنارشان شنا کنید و در زیر آب با آن‌ها عکس بگیرید. 
  • پارک برج: این مکان دیدنی در اطراف برج خلیفه واقع شده و با گیاهان مناسبِ آب و هوای دبی طراحی شده است. همچنین این پارک، ۶ آب‌نما، فضای پیاده‌روهای بین نخل‌ها، باغ‌ها و درختانی زیبا دارد.
  • فواره دبی: این فواره درست روبه‌روی دبی مال طراحی شده است و در ساعات مختلفی نمایش برگزار می‌کند.
  • دبی مال: این مرکز خرید با تعداد زیادی رستوران، فروشگاه‌های مختلف و فضای تفریحی در نزدیکی برج خلیفه است و یکی از مراکز خرید برجسته دبی محسوب می‌شود. درواقع، مجموعه دبی مال تمامی اعضای خانواده را راضی نگه می‌دارد؛ بازدید از آکواریوم برای کودکان، پیست اسکی روی یخ برای نوجوانان و خرید برای بزرگسالان. به سایر امکانات آن در مقاله دبی مال رامین گشت اشاره شده است.
آبنما دبی، یکی از زیباترین جاهای دیدنی

بازدید از برج خلیفه دبی با تور رامین گشت

به‌طور کلی توصیه می‌کنیم که هنگام سفر به دبی، بازدید از برج خلیفه دوبی را از دست ندهید و منظره زیبای این شهر را از سکوهای تماشای  این برج ببینید و لذت ببرید. برج خلیفه دبی شما را با دنیای جدیدی از شگفتی‌ها آشنا می‌کند. رامین گشت به‌عنوان ارائه‌دهنده تورهای داخلی و خارجی مناسب در کنار شما است تا به‌راحتی بتوانید بهترین تور دبی را تهیه کنید. کارشناسان رامین گشت به‌صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته، آمادگی ارائه خدمات و مشاوره رایگان به شما عزیزان را دارند. کافی است که به‌صورت تلفنی یا به‌صورت حضوری با این مجموعه در ارتباط باشید. 
ما سعی کرده‌ایم که در این متن شما را با برج خیلفه دبی آشنا کنیم، اما اگر سوال یا ابهامی‌ دارید که در این مطلب به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین متن و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناس‌های رامین گشت در زمان کوتاهی به سوالات شما عزیزان پاسخ می‌دهند. 

سوالات متداول

  • هتل ارمنی
  • هتل آدرس مال
  • هتل رامادا بای ویندهام
  • هتل منزل

برج خلیفه 828 متر است و رکوردار بلندترین ساختمان جهان است.

برج خلیفه 163 طبقه دارد.

  • رستوران کاتسویا
  • رستوران اتمسفر
  • رستوران تولوم
  • رسته حوقا مارکت
  • بلند‌ترین ساختمان در جهان 
  • مرتفع‌ترین رستوران
  • مرتفع‌ترین استخر
  • بلندترین تاسیسات آسانسور جهان
  • بلندترین سکوی تماشا در فضای باز در جهان
  • باشگاه شبانه در طبقه‌ ۱۴۴

امارات متحده عربی.

شرکت املاکی Emaar Properties

بزرگترین برج دنیا، برج خلیفه با 160 طبقه است.

مقالات مرتبط

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

سارا محمدی
1402/06/13

حداقل هزینه ای که باید برای برج خلیفه تو جیبمون داشته باشیم چقده؟
مدیریت
1402/06/14

سلام سارا عزیز؛ این هزینه بسته به نیازتون تعیین میشه؛ اگر تصمیم دارید که فقط از این مکان دیدنی بازدید کنید، هزینه رایگان هست ولی اگر قصد دارین به طبقات بالاتر برج بروید. باید هزینه ای را پرداخت کنید که در سایت درج شده. به طور معمول حداقل هزینه ای که بتوانید نهایت لذت را از این جاذبه ببرید، 2000 درهم هست.
سارا رحمانی
1402/06/08

چه مواد ساختمونی برای ساخت برج خلیفه استفاده شده؟
مدیریت
1402/06/11

سلام سارار عزیز؛ برج خلیفه برای ساخته شدن از مواد ساختمانی متخصصانه‌ای استفاده کردن. برای استحکام بیشتر، از بتن مسلح با تکنولوژی پیشرفته‌ای به نام بتن با قوامت فوق بالا (UHPC) بهره‌بردند. این نوع بتن بسیار مقاومتر و پایدارتر از بتن معمولی هست. همچنین، از سیستم‌های ترمیمی پیشرفته برای حفاظت از سازه در برابر اثرات آب و هوا استفاده شده.
قیمت از: 180 درهم
خرید از طریق واتس اپ
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت