آب و هوای دبی

برای سفر به دبی چه فصلی را انتخاب کنیم
حداقل و حداکثر دمای هوای دبی آب و هوای دبی در فصول مختلف چگونه است؟ فصل بهار در دبی فصل تابستان در دبی فصل پاییز در دبی فصل زمستان در دبی بهترین زمان برای سفر به دبی سفر به دبی با رامین گشت در بهترین هوای دبی پرسش و پاسخ

چه فصلی برای سفر به دبی مناسب است؟ هوای دبی بیابانی و گرم است و با توجه به موقعیت قرارگیری آن در کنار خلیج فارس، رطوبت هوا نیز زیاد است. پس ایدئال‌ترین زمان ممکن برای سفر به دبی که آب‌وهوای آن معتدل و در جه رطوبت پایین باشد، چه موقع است؟ درحقیقت، تصور اینکه دبی یک شهر بیابانی است، اشتباه نخواهد بود. بنابراین دیدن دمای حدود 41 درجه سانتیگراد (105 درجه فارنهایت) در تابستان غیرمعمول نیست؛ اما نگران نباشید! مکان‌های سرپوشیده و پارک آبی دبی، شما را از گرمای سوزان دبی نجات می‌دهند. برای اینکه با آب و هوای دبی در ده روز آینده بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید. 

آب و هوای دبی در تابستان

حداقل و حداکثر دمای هوای دبی

شاید باور نکنید اما دبی هم مانند سایر شهر‌های دنیا دارای فصول مختلف است؛ اما به‌اندازه سایر شهر‌ها مانند نیویورک یا شیکاگو تغییر آب و هوای دبی را نمی‌توان به‌وضوح تشخیص داد. درحقیقت، تفاوت‌هایی بین تابستان و زمستان دبی وجود دارد که در تابستان (از اواخر ماه مه تا اوایل سپتامبر) دمای هوا بسیار بالا می‌رود و از 41 تا 50 درجه سانتیگراد (104 تا 122 درجه فارنهایت) متغیر است. به همین دلیل، اکثرا فصل پاییز و زمستان را برای سفر به دبی انتخاب می‌کنند. البته مولفه های دیگری در انتخاب این فصل برای گردشگری در این شهر زیبای اماراتی نقش دارد که بررسی کامل آن را در راهنمای کامل سفر به دبی بخوانید!

هوای دبی در تابستان بسیار گرم است و قیمت‌ها به‌دلیل کمتر شدن گردشگر‌ها، کاهش چشمگیری خواهد داشت. البته که باید دید شما به‌عنوان مسافر، طاقت گرما در این زمان را دارید یا خیر! باید خاطر نشان شد که هزینه سفر به دبی در این ایام کاهش می‌یابد و یک فرصت خوب برای افرادی است که می‌خواهند با هزینه کمتری به این شهر سفر کنند. پس هزینه سفر به دبی این ایام کاهش می‌یابد.

در نتیجه، به‌طور حتم تعطیلات تابستانی یکی از مزیت‌های دبی است و نرخ اتاق‌ها در خارج از فصل زمستان به‌میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

همچنین در طول زمستان دبی (از نوامبر تا آوریل)، دما نسبت به تابستان معتدل خواهد بود. در این زمان، هوای دبی بین 15-26 درجه سانتیگراد (65-80 درجه فارنهایت) متغیر است و می‌توان گفت که آب و هوای دبی خنک‌تر است. در برخی از روزها ممکن است که در این مدت باران هم ببارد. همچنین هوای دبی در ماه فوریه با مه غلیظ و خنک‌کننده و نم‌نم باران ملایم همراه است. از طرفی هم زمستان فصل خوبی است و دمای ایدئالی را برای گردشگران فراهم می‌کند. همچنین در این مدت، تفریحات دبی همچون ورزش‌های آبی، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.
اینکه در زمستان‌های دبی به‌دنبال برف و سوزوسرما باشید، کاری معقول نیست؛ اما می‌توانید با بازدید از پیست اسکی دبی، برف را نیز در بیابان گرم دبی تجربه کنید.

دبی، خنکترین شهر امارات متحده

آب و هوای دبی در فصول مختلف چگونه است؟

اگر شما از ایران به دبی سفر می‌کنید، احتمالا ترجیح می‌دهید که در فصل زمستان یا تعطیلات عید نوروز مسافرت بروید. اما بهتر است که یک دید کلی از فصل‌های دبی داشته باشید تا متناسب با شرایط مختلف، برای سفر به دبی اقدام کنید.

آب و هوا در فصل های مختلف

فصل بهار در دبی

سفر به دبی در تعطیلات عید و نوروز ایران یکی از لذت‌بخش‌ترین سفر‌ها خواهد بود. در حقیقت، با توجه به اینکه تعطیلات طولانی‌مدتی در ایران وجود دارد، نگرانی برای سفر ندارید و از تعطیلات خود لذت خواهید برد. از طرفی هم نیازی به بررسی آب و هوای دبی در ده روز اینده در فصل بهار نیست؛ زیرا این فصل، هوای دبی بسیار مطبوع و مناسب سفر است. مزیت‌های سفر به دبی در فصل بهار عبارتند از:

  • از جاذبه‌های توریستی و گردشگری دبی دیدن کنید.
  • به مراکز خرید بروید.
  • هتل‌های تمیز و مناسب پیدا کنید.
  • به سواحل دبی بروید و از پارک های آبی دوبی بهره‌مند شوید.
  • حمام آفتاب بگیرید و برنزه شوید.
  • در کافه‌های مشهور و رستوران‌های دبی نوشیدنی و غذا بخورید.

تنها نکته مهمی‌ که باید بدانید این است که برای استفاده از تعطیلات نوروزی و ماه‌های فروردین و اردیبهشت بهتر است که از ماه‌های بهمن و اسفند برای رزرو بهترین هتل های دبی و بلیط مناسب اقدام کنید. رزرو بلیط و هتل برای ماه فروردین یکی از نکاتی است که باید به‌موقع به آن توجه داشت؛ زیرا شهر دبی در این ماه بسیار شلوغ و پرتردد است. 

نکته مهم دیگر این است که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، تعداد بیشتری مسافر به دبی سفر می‌کنند که علت اصلی آن هم هوای دبی خواهد بود. در نتیجه باید هزینه‌های بیشتری را هم برای سفر کنار بگذارید؛ زیرا قیمت‌ها افزایش خواهند داشت.

دبی در فصل بهار

فصل تابستان در دبی

با توجه به اینکه آب و هوای دبی به‌طور پیش‌فرض گرم و بیابانی است، سوالی که بیشتر مسافر‌ها دارند این است که هوای دبی در تابستان چگونه است؟ 
شهر دبی یکی از مقاصد گردشگری در امارات متحده عربی است و مهم است که بدانید تابستان‌های گرم و سوزانی را در فصل سوزان دبی تجربه خواهید کرد. اگر شما به هر دلیل مجبور به سفر در تابستان دبی هستید، بهتر است بدانید که اگر می‌خواهید در روز گشت‌وگذاری داشته باشید یا فعالیت روزانه‌ای را انجام دهید، با دمای 40 درجه سانتی‌گراد مواجه خواهید بود. البته که در شب‌های تابستان حدود 10 درجه کاهش دما خواهد داشت؛ اما باز هم هوای دبی در تابستان گرم است. 
توصیه‌ای که برای مسافرها و گردشگر‌های دبی در فصل تابستان داریم، این است که گشت شهری دبی را به شب‌ها موکول کنند تا گرمای کمتری را لمس کرد. همچنین دبی با توجه به موضوع گرما، خدمات‌دهی تا پاسی از شب را برای مسافرها در نظر گرفته است، پس دیگر نگرانی برای از دست دادن ساعات کاری مراکز خرید یا خدمات تفریحی نخواهید داشت. البته در روز تنها در خیابان‌ها احساس گرما خواهید داشت؛ زیرا مراکز خرید و سایر مکان‌های تفریحی در دبی از تهویه مطبوع و سیستم سرمایشی بسیار خوبی برخوردار هستند. 

آب و هوای گرم دبی در تابستان

فصل پاییز در دبی

ماه اکتبر، همزمان با ماه مهر و فصل پاییز است. اما سوالی که بیشتر گردشگر‌ها دارند این خواهد بود که آیا اکتبر، زمان خوبی برای بازدید از دبی است؟

ماه اکتبر قبل از شلوغی‌های دبی است و هوای دبی در این ماه نسبتا مطبوع خواهد بود. درحقیقت، میانگین دما در اوایل پاییز حدود 37 درجه سانتی‌گراد است و هوا تا حدی گرم و مرطوب است. این دما تا ماه آذر هم به همین روال است و کم‌کم به سمت هوایی با میانگین 31 درجه سانتی‌گراد پیش می‌رود. 

به‌طور کلی مزیت‌های سفر به دبی در فصل پاییز عبارتند از:

  • زمان خوبی برای لذت بردن از جاهای دیدنی دبی است.
  • هوای خنک و مطبوع‌تری نسبت به ماه‌های تابستان را تجربه خواهید کرد.

تعداد گردشگرهای دبی در پاییز کمتر از فصل بهار و زمستان خواهد بود.

برج جمیرا دبی در پاییز

فصل زمستان در دبی

با توجه به اینکه دبی یک شهر کویری است، به‌طور معمول در زمستان هم آفتاب وجود دارد و گاه‌به‌گاه باران می‌بارد. به‌طور حتم با توجه به آب و هوای دبی بهتر است که فصل زمستان را برای گردشگری انتخاب کنید؛ زیرا می‌توان از جاذبه های دیدنی و تفریحی دبی بیشتر لذت برد. درحقیقت، زمستان یکی از مناسب‌ترین فصل‌ها برای سفر به دبی است و به‌راحتی می‌توان با توجه به شرایط آب‌وهوا، بهترین استفاده را از سفر داشت. این شهر بیشترین بارندگی خود را در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه شاهد است که در این ماه‌های مرطوب میانگین حدود 5 روز بارندگی وجود دارد، در حالی که دسامبر و ژانویه سردترین ماه‌های سال با حدود 3 تا 4 روز بارندگی هستند. به‌طور کلی، شرایط هوای دبی در فصل زمستان به این صورت است:

  • ماه‌های زمستان: اکتبر تا اوایل مارس
  • میانگین حداکثر: 28-31⁰ درجه سانتی گراد (F82.4-87.8⁰)
  • میانگین حداقل: 15-16⁰ C (59-61.8⁰ F)

در نتیجه اگر شما برای تفریح به دبی سفر می‌کنید توصیه می‌کنیم که فصل پاییز و زمستان را انتخاب کنید تا از جاذبه‌های بیشتری دیدن کنید و در حال‌وهوای شلوغ و پررفت‌وآمد دبی از مکان‌های دیدنی، مراکز خرید بزرگ و تفریحات ساحلی لذت ببرید. 

بارش باران در زمستان دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی 

به‌طور حتم، دبی یکی از خیره‌کننده‌ترین و دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری دنیاست. برج‌های نمادین، مجموعه‌ای از هتل‌ها و استراحتگاه‌های لوکس، همگی باعث شده‌اند که این شهر برای همه افراد جذاب و دیدنی باشد. همچنین شهر دبی، بهشت افرادی است که به خرید علاقه دارند، با مغازه‌های شیک و مراکز خرید در سطح جهانی که با هر بودجه‌ای شرایط خرید را فراهم خواهد کرد. اما نکته مهمی‌ که باید به آن توجه کرد، زمان سفر به دبی است. 

همان‌طور که تا اینجا هم بارها اشاره کردیم، دبی هم مانند شهر‌های دیگر دارای فصول مختلف است اما اختلاف آب‌وهوای آن زیاد نیست و هوای دبی اغلب گرم و استوایی است. در نتیجه، با توجه به توضیحاتی که درباره درجه هوا در هر یک از فصل‌ها داده شد، باید شما به عنوان مسافر به دبی بررسی کنید که چه زمانی برای تور دبی مناسب است. در‌صورتی‌که مایلید آب و هوای این شهر را با سایر همسایگان ایران مقایسه کنید، به مقاله دبی یا استانبول رامین گشت مراجعه نمایید.

خب برخی از افراد ترجیح می‌دهند که از دبی زمانی دیدن کنند که هزینه‌ها کمتر باشد. به‌طور حتم فصل تابستان بهترین گزینه است اما آیا طاقت گرما و شرایط دیگر را دارید؟ به‌ویژه اینکه با توجه به فرهنگ مردم دبی، نمی‌توانید لباس‌های خیلی نازک یا کوتاه بپوشید. همچنین در فصل پاییز یا زمستان که هوا کمی ‌خنک‌تر است، شرایط متفاوت خواهد بود. از این رو قیمت بلیط هواپیما در فصل زمستان بر اساس ماه سفر متفاوت است. به‌طور کلی، قیمت‌ها در پایان دسامبر (اوایل دی) به اوج خود می‌رسد و تا اوایل ژانویه (اواخر دی) به‌دلیل کریسمس و سال نو ادامه می‌یابد، در حالی که قیمت‌ها در سایر دوره‌های فصل کم‌تر است.

به‌طور کلی، با توجه به اینکه فرهنگ و میراث شگفت‌انگیز شب‌زنده‌داری و گزینه‌های عالی برای غذاخوری، مراجعه به مراکز خرید و استفاده از تفریحات برای تمام فصل‌ها در نظر گرفته شده است، نمی‌توان بهترین زمان برای سفر به دبی را قاطعانه عنوان کرد؛ زیرا هر فردی با توجه به شرایطی مانند: هوای دبی، هزینه‌ها، نوع تجارت و تفریحات موردعلاقه خود، برای سفر به دبی تصمیم می‌گیرد.

بهترین زمان سفر به دبی از لحاظ آب و هوا

سفر به دبی با رامین گشت در بهترین هوای دبی

برای اینکه بتوانید یک سفر لذت‌بخش را تجریه کنید، بهتر است که قبل از تهیه بلیط، اب و هوای دبی در ده روز اینده را بررسی کنید. آژانس مسافرتی رامین گشت به‌عنوان یک همراه در کنار شما خواهد بود تا بهترین زمان سفر به شهر دبی را انتخاب کنید و با توجه به شرایط خود، گزینه مناسبی داشته باشید. به‌طور خلاصه، هوای دبی در اواخر بهار و کل تابستان، گرم و شرجی و از میانه پاییز تا اوایل بهار، معتدل و نسبتا خنک است که آن را برای تور دبی ایدئال می‌کند.
آژانس هوایپمایی رامین گشت با هدف افزایش رضایت مشتری‌های خود، انواع تورهای خارجی و داخلی را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با تماس تلفنی یا به‌صورت حضوری، بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین این مجموعه با در نظر گرفتن هوای دبی، گزینه‌های پرواز و  پکیج های مختلف تور دبی را معرفی می‌کند تا از سفر خود لذت ببرید. اما اگر سوال یا ابهامی ‌درباره هوای دبی و شرایط سفر به دبی دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. همچنین کارشناس‌های آژانس هواپیمایی رامین گشت به‌صورت 24ساعته و در طول 7 روز هفته آمادگی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان را به‌صورت تلفنی دارند.

منابع:
https://www.dubai-tickets.co/travel-guide/best-time-to-visit-dubai/dubai-in-october/

سوالات متداول

از منظر آب و هوای دبی، بهترین زمان، فصل پاییز و زمستان است؛ اما از منظر اقتصادی در فصول گرم، می‌توان سفر ارزان‌تری را تجربه کرد.

آب و هوای دبی در ماه اکتبر و فصل پاییز کمی ‌گرم است و میانگین دمای آن 35 درجه سانتی‌گراد و متوسط دمای پایین 23 درجه سانتی‌گراد است.

 دمای آب در شهر دبی و در ماه اکتبر 30 درجه سانتی‌گراد بوده که برای شنا ایدئال است. همچنین سواحل شگفت‌انگیز زیادی پیدا خواهید کرد که می‌توانید در روز برای فرار از گرمای دبی در آنجا قدم بزنید و شنا کنید.

 احتمال بارندگی در دبی در ماه اکتبر بسیار کم است اما در ماه‌های دیگر فصل پاییز ممکن است که باران ببارد. 

جاذبه های گردشگری دبی معمولا در تمام فصول فعال هستند، به‌استثنای باغ میراکل که در فصل تابستان بسته است.

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
بهترین سواحل دبی
1402/05/04 9 دقیقه
زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

علیرضا جعفری
1402/06/13

کرم های ضدآفتابی که مناسب هوای دبی باشه از ایران بگیریم یا دبی؟
مدیریت
1402/06/16

سلام علیرضا عزیز؛ کرم ضدآفتاب مناسب برای شرایط هوای گرم و خشک دبی، باید دارای عامل حفاظتی بالا (SPF بالا) و مناسب برای نوع پوست شما باشه. شما می‌تونید این کرم را در هر کجا که دلتان بخواهد تهیه کنید و تنها نکته‌ای که باید به اون توجه داشته باشید، نیازها و نوع پوستتون هست.
الناز شاکری
1402/06/02

الان که فصل بهار گذشته، چه فصل دیگه ای رو برای حموم آفتاب گرفتن پیشنهاد میدین؟
مدیریت
1402/06/04

سلام الناز عزیز؛ با گذشت فصل بهار، تابستان بهترین زمان برای حمام آفتاب گرفتنه. در این فصل، آب و هوا گرمتر و خورشید فعالتره، که برای لذت بردن از طبیعت و ساحل‌های دبی بسیار مناسبه. همچنین، فصل تابستان به شما دوستان این امکان رو میده که فعالیت‌هایی مثل شنا در دریا یا استفاده از استخر‌های هتل‌ها رو تجربه کنید. اما پیشنهاد ما اینه که همیشه در طول تابستان باید از کرم‌های ضدآفتاب و اقدامات ایمنی در حین تابش نور مستقیم خورشید استفاده کنید تا بهتر بتونید به رنگ پوست دلخواهتون برسید.
نیلوفر حسینی
1402/06/01

بهترین زمان برای سفر به دبی چه موقع است ؟
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت