زندگی در دبی

زندگی در دبی از نظر شرایط اقتصادی و رفاهی
معرفی کلی شهر دبی تاریخچه شهر دبی؛ از فرش به عرش آب‌وهوای دبی در طول سال چگونه است؟ راهنمای کامل زندگی در دبی زندگی در دبی چه مزایایی دارد؟ معایب زندگی در دبی امنیت زندگی در دبی برای مهاجران دبی برای زندگی از نظر شغل و درآمد دبی برای زندگی از لحاظ آموزش و تحصیل چگونه است؟ هزینه‌های زندگی در شهر دبی دبی برای زندگی از لحاظ شغل و ساعت کار به چه صورت است؟ راهنمای کامل زندگی در دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

به‌دنبال شهری برای اقامت هستید؟ دبی برای زندگی یک گزینه بسیار مناسب و هیجان‌انگیز به شمار می‌آید. در چند دهه گذشته، شهر دبی در تمام زمینه‌های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته و توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است. شرایط بسیار عالی دبی برای زندگی و پیشرفت در حوزه شغلی، باعث شده که افراد زیادی این شهر را برای ادامه زندگی خود انتخاب کنند.  زندگی در دبی  از این رو مناسب است که به‌دلیل برخورداری از امکانات پیشرفته و مدرن، سرمایه‌داران زیادی را ترغیب کرده تا در زمینه‌های مختلف در این شهر سرمایه‌گذاری کرده و به این شکل مسیر پیشرفت را برای دبی هموارتر کنند. اگر می‌خواهید دبی را برای ادامه زندگی انتخاب کنید؛ قبل از انجام هر کاری باید اطلاعات کاملی درباره شرایط دبی برای زندگی داشته باشید.

بدون شک نقل‌مکان به دبی چالش‌های مختلفی را در مقابل شما قرار می‌دهد؛ به همین دلیل داشتن راهنمای کامل زندگی در دبی می‌تواند انعطاف‌پذیری شما را در هنگام مهاجرت به این شهر بیشتر کند. در ادامه این مطلب، به‌طور کامل شهر دبی برای زندگی را از زوایای مختلف بررسی خواهیم کرد تا با اطلاعات کامل‌تری نقل‌مکان کنید.

معرفی کلی شهر دبی

اولین و مهم‌ترین اقدامی که باید هنگام نقل‌مکان به شهر یا کشور خاصی انجام دهید، کسب اطلاعات کلی درباره آنجاست. اگر می‌خواهید دبی را برای ادامه زندگی انتخاب کنید، باید این شهر لوکس و مدرن را بهتر بشناسید. 
بدون شک، دبی بهترین و زیباترین شهر امارات متحده عربی بوده و به‌دلیل پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف داشته، می‌توان از آن به‌عنوان یکی از شهرهای مشهور و محبوب در سراسر جهان یاد کرد. پیشرفت شهر دبی در تمام زمینه‌ها به‌قدری است که بسیاری از افراد امارات متحده عربی را با نام دبی می‌شناسند. 
درواقع، کشور امارات متحده عربی از هفت امارات مستقل، از جمله ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، ام القوین، رأس‌الخیمه و فجیره تشکیل شده است. دبی به‌عنوان بهترین و پرطرفدارترین شهر این کشور، از لحاظ مساحت در رتبه دوم قرار دارد. به‌طورکلی امارات و شهر دبی در جنوب خلیج‌فارس و شبه‌جزیره عربستان واقع شده است. 

دبی یکی از بهترین و زیباترین شهرها

تاریخچه شهر دبی؛ از فرش به عرش

تاریخچه شهر دبی از آن دسته موضوعات جذاب و بسیار مهمی است که ساکنان این شهر و افرادی که قصد مهاجرت به آنجا را دارند، باید درباره آن اطلاعات کاملی داشته باشند. شاید برایتان جالب باشد که در سال 1079 اولین باری بوده که از دبی سخن به میان آمده و قرن‌ها بعد، یعنی در سال 1799 این شهر به یک سکونتگاه برای افراد آن منطقه تبدیل شده است. 
سرانجام در سال 1833 بود که شیخ مکتوم بن بوطی آل مکتوم به‌طور رسمی دبی را تأسیس کرد. در آن زمان، شهر دبی به‌دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی بسیار عالی، به یک مرکز تجاری مهم تبدیل شده بود. با اینکه در آن زمان هم دبی بندر باارزشی بوده؛ اما پیشرفت واقعی با کشف نفت در این منطقه آغاز شد. سال 1966 که در دبی نفت را کشف کردند؛ بستر لازم برای پیشرفت سریع فراهم شد. درحال‌حاضر، دبی در تمامی زمینه‌ها پیشرفت چشمگیری داشته و شهرت خود را به تمام دنیا رسانده است، به همین دلیل سالانه افراد زیادی به این نتیجه می‌رسند که دبی برای زندگی گزینه بسیار مناسبی است. 

آب‌وهوای دبی در طول سال چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که زندگی در دبی را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد، وضعیت آب‌وهوای آن در طول سال است. قرارگرفتن این شهر در شبه‌جزیره عربستان و نزدیکی خط استوا باعث شده که آب‌وهوای آن در فصل‌های مختلف سال تفاوت زیادی با کشور ایران داشته باشد. 
آب‌وهوای کشوری مانند ایران، چهارفصل است؛ یعنی شما در طول سال با وضعیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید. در شهر دبی داستان آب‌وهوا کاملاً متفاوت است. اگر بخواهیم به بیانی ساده آب‌وهوای این منطقه را توضیح دهیم، باید بگوییم که وضعیت آب و هوای دبی به دو دسته گرم و گرم‌تر تقسیم می‌شود. پس اگر با دمای بالای هوا مشکل دارید، دبی برای زندگی انتخاب مناسبی نیست. اگر می‌خواهید بدانید که دبی در فصل‌های مختلف سال ، چه آب و هوایی دارد، به مقاله آب و هوای دبی در رامین گشت مراجعه نمایید. 

نمودار آب و هوای دبی

راهنمای کامل زندگی در دبی

دبی برای زندگی و پیداکردن یک شغل پردرآمد، گزینه بسیار مناسبی است. شما می‌توانید در این کشور ساکن شده و زندگی متفاوتی را برای خود رقم بزنید. البته در این میان باید بدانید که دبی علاوه‌بر مزیت‌های بسیار عالی، معایبی نیز دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از هرگونه اقدامی، راهنمای کامل زندگی در دبی را مطالعه کنید. 
کسب اطلاعات کامل درباره مزایا و معایب دبی باعث می‌شود که هنگام زندگی در این شهر، انعطاف بیشتری داشته باشید و راحت‌تر با شرایط زندگی در دبی کنار بیایید. در ادامه مهم‌ترین مزایا و معایب زندگی در شهر دبی را بررسی خواهیم کرد. 

زندگی در دبی چه مزایایی دارد؟

سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی، مدرن‌ترین امکانات برای تفریح و زندگی از مهم‌ترین مسائلی است که شما را به مهاجرت به دبی ترغیب می‌کند. در ادامه مهم‌ترین مزایای این شهر برای زندگی را معرفی خواهیم کرد:

  • دسترسی به شهر دبی به‌دلیل برخورداری از فرودگاه بین‌المللی و قرارگیری در کنار دریا، بسیار آسان است. فرودگاه اصلی دبی روزانه پذیرای پروازهای مختلف از تمام کشورهای جهان است. 
  • تنوع بالای مراکز تفریحی در کنار امکانات مدرن باعث شده که دبی برای زندگی بسیار عالی و ایده‌آل باشد.
  • با توجه به شرایط مطلوب دبی برای زندگی، مهاجران بسیار زیادی از انواع کشورهای مختلف حضور دارند. تعداد بالای مهاجران دبی، زندگی در این شهر را راحت‌تر خواهد کرد.
  • در دبی محله‌های مسکونی بسیار خوبی همچون دبی مارینا و جمیرا دبی ساخته شده‌اند که تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و حتی آموزشی را در بالاترین سطح به ساکنین ارائه می‌دهند.
  • تعداد باشگاه‌های ورزشی بسیار زیادی در امارات و شهر دبی متمرکز هستند که این امر برای علاقه‌مندان به ورزش و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، یک مزیت فوق‌العاده به شمار می‌آید. 
  • در شهر دبی انواع رستوران، کافه و بارهای مجلل وجود دارند که تمامی آن‌ها طیف وسیعی از غذاها را پوشش می‌دهند. درواقع، دبی برای زندگی از لحاظ تنوع غذایی هم بسیار مناسب است. در این شهر 
  • انواع غذاهای دریایی، آمریکایی، فرانسوی، هندی، انگلیسی و ... سرو می‌شود. 
  • اگر به تحصیل خود و فرزندانتان توجه خاصی دارید، باید بدانید که سطح آموزش در شهر دبی بسیار بالا بوده و در یک دهه گذشته، مدارس آمریکایی و انگلیسی سرمایه‌گذاری زیادی در دبی انجام داده‌اند. 
  •  شرایط زندگی در دبی به‌گونه‌ای است که فرصت‌های شغلی زیادی را در مقابل شما قرار می‌دهد. پایگاه شرکت‌های بزرگ و معتبر بین‌المللی در کنار اقتصاد پررونق آن باعث ایجاد این شغل‌ها شده است. البته بهتر است بدانید که رقابت برای به‌دست‌آوردن این شغل‌ها بسیار زیاد است. شاید فهرست پردرآمدترین مشاغل 2023 در دبی به شما در این زمینه کمک کند.
  • درهم، به‌عنوان واحد پول دبی، جزو باارزش‌ترین ارزها در سطح جهانی محسوب می‌شود. در نتیجه، کسب درآمد در این شهر، بسیار مطلوب است.
  • در شهر دبی مالیات‌بردرآمد از شما نمی‌گیرند. درواقع با کارکردن در دبی می‌توانید تمام پول دریافتی را به کشور خود بازگردانید. پس بهتر است با شعب بانک های ایرانی در دبی آشنا باشید تا مراودات مالی خود را راحت‌تر انجام دهید.
  • سیستم بهداشتی و درمانی دبی بسیار پیشرفته است. بیمارستان‌ها و کلینیک‌های مجهز و پیشرفته به‌همراه پزشک‌های ماهر و باتجربه دبی برای زندگی را به یک انتخاب جذاب تبدیل کرده‌اند.
  • در شهر دبی مراکز خرید مدرن و باشکوهی قرار دارند که تمامی آن‌ها اجناس برند و اورجینال را ارائه می‌کنند. 
  • نرخ جرم و جنایت در دبی بسیار پایین است، همین امر باعث شده با خیال راحت زندگی در این شهر را ادامه دهید. 
  •  زندگی در دبی برای افراد غیرمسلمان راحت‌تر است. وجود دیسکو ایرانی در دبی، بارها و کلاب‌ها با دی‌جی‌های بین‌المللی شرایط زندگی در دبی را راحت‌تر کرده است.
  • حمل‌ونقل عمومی در دبی، سیستم بسیار پیشرفته و بی‌نقصی دارد. در این شهر انواع ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو برای مردم فراهم شده تا به‌راحتی و با هزینه کمی جابه‌جا شوند. 

طبق آماری که وبسایت We Are Global Travellers منتشر کرده است:

«گردشگران و ساکنین دبی، جذب سبک‌زندگی لوکس، سواحل دبی، آّب‌وهوای گرمسیری، امنیت بالا، آسمان خراش های دبی و مهم‌تر از همه فرصت‌های شغلی آن می‌شوند. به‌طوری که 90 درصد جمعیت آن را غیربومی‌ها از 200 ملیت مختلف تشکیل می‌دهند. با این وجود، جمعیت دبی در مقایسه با سایر شهرهای مدرن جهان، بسیار کم است؛ دبی کمتر از 4 میلیون جمعیت دارد و این در حالی است که توکیوحدود 30 میلیون و لندن بیش از 10 میلیون ساکن دارد.»

مزیت شهروندان در دبی

معایب زندگی در دبی

با اینکه دبی برای زندگی یک گزینه فوق‌العاده بوده و مزایای آن حسابی شما را شگفت‌زده می‌کند؛ اما زندگی در این شهر معایب خاصی هم به همراه خواهد داشت. این معایب به‌تنهایی می‌توانند دبی برای زندگی را کنسل کرده و مسیر زندگی‌تان را تغییر دهند. موارد زیر مهم‌ترین معایب زندگی در شهر دبی هستند که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. 

  • سیستم بوروکراتیک دبی برای مهاجران تازه‌وارد یک دردسر بزرگ است. برای اینکه بتوانید به این شهر مهاجرت کرده و در آنجا مشغول کار شوید، باید علاوه‌بر اجازه اقامت، مجوز کار هم بگیرید. برای تسهیل این دوره می‌توانید از مشاوران و وکلای برجسته استفاده کنید. 
  • ماه‌های فصل تابستان بسیار گرم بوده و حسابی شما را اذیت خواهد کرد. این وضعیت زمانی بدتر خواهد شد که کودکان خود را به همراه خود برده باشید. 
  • اگر با ترافیک میانه خوبی ندارید و روزانه باید مسیر زیادی با ماشین خود رانندگی کنید، احتمالاً دبی برای زندگی گزینه مناسبی نیست. در بسیاری از اوقات خیابان‌های این شهر ترافیک زیادی دارند. البته سرمایه‌گذاری روی حمل‌ونقل عمومی تا حد زیادی این مشکل را کم‌رنگ‌تر کرده است. 
  • دبی یک شهر لوکس و بسیار مدرن است، پس برای زندگی در این شهر باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید. بیشتر افراد معتقد هستند که هزینه‌های زندگی در دبی با هزینه‌های زندگی در لندن برابر است. پس اگر تمکن مالی بالایی برای خرید یا اجاره خانه نداشته و یا شغل شما درآمد بالایی ندارد، زندگی در دبی برایتان گزینه مناسبی نیست. 
  • از آنجایی‌ که امارات یک کشور اسلامی است، در برخی از مواقع فیلم‌ها را سانسور کرده و دسترسی به برخی از سایت‌ها را محدود می‌کند. حتی نحوه پوشش در این کشور شاید خوشایند بسیاری از افراد نباشد. می‌توانید پیش از تصمیم قطعی با آداب و رسوم مردمان دبی بیشتر آشنا شوید.
  • شرکت‌های معتبری که در دبی فعالیت می‌کنند، انتظارات بالایی از کارمندان خود دارند؛ به همین دلیل ممکن است ساعات کار در دبی بسیار طولانی باشد. 
  • دبی شهری است که همواره در حال پیشرفت و توسعه است. همین امر باعث شده که رقابت میان مردم این شهر بیشتر شده و آن آرامشی که نیاز دارید را به دست نیاورید. اگر به‌دنبال شهری مملو از آرامش هستید، دبی برای زندگی گزینه مناسبی نیست.

اگر بااین‌حال، مطمئن نیستید که زندگی در دبی، تصمیم نهایی شماست. بهتر است به مقاله دوحه یا دبی در وبسایت رامین گشت سری بزنید و این دو شهر را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت تصمیم بگیرید.

مهمترین معایب زندگی در دبی

امنیت زندگی در دبی برای مهاجران

همان‌طور که گفتیم، مطالعه راهنمای کامل زندگی در دبی باعث می‌شود که زندگی بهتر و راحت‌تری را تجربه کنید. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسائلی که باید در این راهنما گنجانده شود، میزان امنیت دبی برای مهاجران و اقداماتی است که دولت امارات آن‌ها را منع کرده است. 
دبی از لحاظ جرم و جنایت کاملاً امن بوده و حتی آمار آن به نسبت بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته پایین‌تر است. نکته بسیار مهمی که باید درباره امنیت شهر دبی بدانید این است که قوانین تصویب‌شده از سوی دولت و اجرای آن‌ها توسط مردم شهر و گردشگران، عامل اصلی برقراری امنیت هستند. درواقع کسانی که قوانین و مقررات تعیین‌شده را رعایت نکنند با مجازات شدیدی روبه‌رو شده و حتی ممکن است از کشور امارات اخراج شوند. پس دبی برای زندگی یک گزینه بسیار عالی است، به شرطی که با قوانین زیر مشکلی نداشته باشید. 

  • قسم ‌خوردن در دبی ممنوع است. 
  • خوردن مشروبات الکلی در خیابان‌های دبی و در ملاعام جرم به‌ حساب می‌آید. انجام این کار فقط در بارهای مخصوص مجاز است. البته بهتر است بدانید که ایجاد مزاحمت برای مردم به‌دلیل خوردن مشروبات الکلی هم جرم بزرگی به شمار می‌آید. 
  • داشتن رابطه جنسی فقط در چارچوب ازدواج جایز است. کسانی که با هم ازدواج نکرده‌اند، نباید باهم رابطه داشته باشند. در غیر دولت امارات آن‌ها را مجازات می‌کند. 
  • همجنس‌گرایی در شهر دبی و کشور امارات کاملاً ممنوع و غیرقانونی است. 
  • پوشیدن لباس مردان توسط زنان یا پوشیدن لباس زنان توسط مردان، ممنوع بوده و از انجام آن جلوگیری خواهد شد. به‌طورکلی مردان و زنانی که در دبی حضور دارند، باید لباس متعارف و مناسب جنسیت خود را بپوشند. 
  • عکس‌گرفتن از ساختمان‌های دولتی و سایر افراد بدون اجازه آن‌ها ممنوع است. 
  • انتقاد یا تمسخر دولت امارات به‌صورت آنلاین نقض قانون به‌حساب می‌آید. 
  • دولت امارات روی اذیت و آزار زنان بسیار حساس بوده و افراد مجرم را به‌شدت مجازات می‌کند. 

دبی برای زندگی از نظر شغل و درآمد

در چند دهه گذشته، شهر دبی پیشرفت قابل‌توجهی داشته و سرمایه‌گذاران بسیار زیادی را از سراسر جهان به‌طرف خود کشانده است. حضور معتبرترین شرکت‌های خارجی در داخل دبی و ساخت بیمارستان، کلینیک‌، برج‌ها و هتل‌های متعدد باعث شده که فرصت‌های شغلی زیادی به وجود بیایند و مهاجرت به دبی برای کار رونق پیدا کند. از آنجایی ‌که دولت دبی همواره به‌دنبال استخدام بهترین و ماهرترین افراد است، شما می‌توانید با کسب تخصص در حوزه خود در این شهر کار پیدا کرده و کارهای مهاجرت و اقامت خود را انجام دهید. 

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایلی که انتخاب دبی برای زندگی را جذاب‌تر می‌کند، میزان درآمد در این شهر است. اکثر شغل‌هایی که در این شهر وجود دارند، حقوق و دستمزد بسیار خوبی را برای شما به همراه دارند. جالب است بدانید که دولت امارات قانون مالیات‌بردرآمد ندارد؛ یعنی شما می‌توانید با پیداکردن کار در دبی، درآمد بیشتری داشته و تمامی آن را بدون هیچ مشکلی به کشور خود برگردانید. کاریابی در دبی نیازمند آگاهی از شرایط و هزینه ها و اطلاع از روش های کاریابی است که اطلاعات کامل آن را در مقاله شرایط کار در دبی رامین گشت بخوانید.

درآمد مردمان شاغل در دبی

دبی برای زندگی از لحاظ آموزش و تحصیل چگونه است؟

انتخاب دبی برای زندگی یک تصمیم بسیار عالی است که حسابی زندگی شما را دچار تغییرات مثبت می‌کند. یکی از جنبه‌های بسیار مهمی که زندگی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، جنبه آموزش و وضعیت تحصیل است. در این شهر بسیار مدرن و جذاب، سطح آموزش و تحصیل بسیار بالا بوده و شما می‌توانید در بهترین و پیشرفته‌ترین مراکز آموزشی، فرزندان خود را به مدرسه بفرستید. 
در شهر دبی مدارس بین‌المللی متعددی وجود دارند که برنامه تحصیلی خود را با مدارس آمریکا و انگلیس تطبیق داده‌اند. تمامی این مدارس توسط مقامات آمریکا، انگلیس و سایر کشورها موردتأیید قرار گرفته‌اند؛ یعنی شما با فرستادن فرزندان خود به این مدارس، امکان تحصیل در بهترین و معتبرترین مدارس دنیا را برایشان فراهم کرده‌اید. 
نکته بسیار مهمی که باید در این حوزه به آن توجه کنید، این است که هزینه فرستادن فرزندان خود به این دسته از مدارس بسیار بالا است. 

تحصیل جوانان با کتاب و لپتاپ در دبی

هزینه‌های زندگی در شهر دبی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین شرایط دبی برای زندگی این است که از پس هزینه‌های آن بر بیایید. همان‌طور که گفتیم، شهر دبی بسیار لوکس و گران‌قیمت است، پس ابتدا باید تمکن مالی و میزان درآمد خود را بررسی کرده و سپس برای مهاجرت برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید. پس شاید بهتر است شهرهای دیگر را نیز برای زندگی بررسی کنید. مقاله دبی یا استانبول به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در دبی به اجاره‌خانه و یا خرید آن تعلق می‌گیرد. در این شهر انواع آپارتمان‌های مختلف وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را اجاره و یا به‌طور کامل خریداری کنید. هزینه این آپارتمان‌ها به موقعیت، متراژ و امکانات آن بستگی دارد. طبیعتاً هرچه آپارتمان یا ویلای شما در جای بهتری بوده و متراژ بالاتری داشته باشد، باید هزینه بیشتری بپردازید. توجه داشته باشید که اگر ملک شما هنوز تکمیل نشده باشد، باید مدت‌ زمان بیشتری را برای تکمیل فرایند مهاجرت سپری کنید. 

یکی دیگر از هزینه‌های سنگین زندگی در دبی متعلق به شهریه مدارس است. معمولاً مدارس دبی، شهریه‌های زیادی را از خانواده‌ها طلب کرده و در طول سال آن را افزایش خواهند داد. با اینکه هزینه بیمه و مراکز درمانی هم بالا است؛ اما خدمات پیشرفته آن‌ها ارزش پرداخت این هزینه را دارد. 

هزینه سوخت در دبی بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و مالیات بر ارزش‌افزوده آن (با نرخ 5 درصد) به نسبت بسیاری از کشورها کمتر است.

درصورتی‌که این شهر را برای زندگی انتخاب کنید، نیاز است که در بانک‌های آن نیز حسابی داشته باشید تا بتوانید امور مالی خود را مدیریت کنید. در مقاله افتتاح حساب بانکی در دبی به‌تفصیل شرایط لازم و مراحل آن را توضیح داده شده است.

ارزش پول دبی برای تهیه مسکن و زندگی

دبی برای زندگی از لحاظ شغل و ساعت کار به چه صورت است؟

انتخاب دبی برای زندگی در بعضی از مواقع شما را بر سر دوراهی قرار خواهد داد. ازآنجایی‌که این شهر بسیار لوکس و گران‌قیمت است، هزینه‌های زندگی هم به همان اندازه بالاتر می‌رود. پس برای اینکه بتوانید زندگی بهتری را در دبی تجربه کنید، باید به‌صورت تمام‌وقت کارکرده و حتی در بعضی از مواقع اضافه‌کاری هم انجام دهید.

ساعت کار در دبی 40 الی 48 ساعت در هفته است. برای اینکه درآمد خوبی داشته باشید، ابتدا باید شغل مناسبی پیدا کنید، مقاله سایت های کاریابی در دوبی به شما در پیدا کردن شغل موردنظر کمک خواهد کرد. سپس بتوانید در طول هفته، این حجم از کار (حتی بیشتر) را انجام دهید. معمولاً شغل‌هایی مانند آرایشگری، باریستا کار، آشپزی، راننده شخصی و... از جمله شغل‌های پردرآمد دبی هستند. 

راهنمای کامل زندگی در دبی با رامین گشت

انتخاب دبی برای زندگی یک تصمیم کاملاً هوشمندانه است. این شهر به‌دلیل برخورداری از امکانات رفاهی مدرن و پیشرفته‌ای که در تمام حوزه‌ها داشته، به‌عنوان یکی از بهترین و مشهورترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید در شهر دبی زندگی خوب و راحتی داشته باشید، ابتدا باید اطلاعات کاملی درباره شرایط دبی برای زندگی داشته باشید. 
در این مطلب از رامین گشت سعی کردیم به‌طور کامل، مسئله دبی برای زندگی را بررسی کنیم تا بیشتر از پیش با مزایا و معایب آن آشنا شده و در نهایت با استفاده از راهنمای کامل زندگی در دبی، مهاجرت خود را آغاز کنید. برای آشنایی بیشتر با این شهر، پیش از مهاجرت، می‌توانید مقاله راهنمای سفر به دبی را خوانده و با تور دبی رامین گشت، مدت کوتاهی زندگی در این شهر را تجربه کنید.  در صورت رضایت، برای مهاجرت اقدام به آن اقدام کنید. اگر همچنان درباره زندگی در دبی سؤال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. 

سوالات متداول

امکانات رفاهی مدرن، کیفیت مطلوب خدمات شهروندی، اقتصاد قدرتمند، نیاز به نیروی کار متخصص، درآمد سرانه بالا و توسعه‌یافتگی، عدم دریافت مالیات‌بردرآمد و استقبال گردشگران سراسر دنیا از دبی باعث شده که یک گزینه مناسب برای مهاجرت باشد. 

مهاجرت به دبی راه‌های مختلفی دارد، اما مهاجرت از طریق کار و مهاجرت پزشکان و نیروی درمان مهم‌ترین آن‌ها هستند. 

برای اینکه بتوانید در دبی زندگی کنید؛ باید تمامی قوانین تعیین شده از سوی دولت امارات را رعایت کنید. ازآنجایی‌که امارات یک کشور اسلامی است؛ باید قوانینی مانند عدم خوردن الکل در ملا عام، آزار و اذیت زنان، پوشیدن لباس مناسب، عدم رابطه جنسی با نامحرم و... را رعایت کنید. 

دبی شهر لوکس و بسیار گرانی است؛ به همین دلیل هزینه‌های آن بسیار بالا است. از جمله فاکتورهایی که روی مقدار هزینه تأثیر می‌گذارند؛ می‌توان به لوکیشن خانه، متراژ خانه، اجاره‌خانه یا خرید آن، سبک زندگی، شهریه مدرسه فرزندان و... اشاره کرد. 

شهر دبی معایب مختلفی دارد که آب‌وهوای گرم آن مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکل افراد است. کسانی که با گرمای هوا مشکل دارند، در هنگام زندگی در دبی مخصوصاً فصل تابستان حسابی اذیت خواهند شد.  

آموزش در دبی در بالاترین سطوح اجرا می‌شود و وجود مدارس بین‌المللی زیرنظر مقامات آمریکایی و  انگلیسی، فرصت تحصیل در شرایط بسیار خوبی را برای فرزندان شما فراهم می‌کند.

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
واحد پول دبی چیست؟
1402/04/31 10 دقیقه
ویزای دبی
1402/05/15 14 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

رضا احمدی
1402/06/02

در مورد فرهنگ و سبک زندگی این شهر اطلاعاتی بیشتری رو به اشتراک بذارید؟
مدیریت
1402/06/04

سلام رضا عزیز، باشرح خوش آمدگویی! دبی به علت یک شهر توریستی دارای چندین فرهنگ هست؛ به همین دلیل نمی‌توان فرهنگ خاصی رو بیان کرد. این شهر با هنر، موسیقی، معماری، رستوران‌ها و مراسمات فرهنگی متعددی شناخته می‌شود. پیشنهاد ما برای اینکه بتونید اطلاعات بهتری درباره فرهنگ مردمان دبی داشته باشید، مطالعه درباره موزه‌ها و مناطق تاریخی است. اما اگر مسافر هستین، می‌توانید با تنظیم کردن برنامه سفرتان با رویدادها و جشن‌های محلی از فرهنگ اصلی مردمان دبی اطلاعات دقیق‌تری بدست آورید.
رضا وحدت
1402/06/01

در مورد اقامت و شرایط دبی یکم راهنمایی میکنید ؟
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت