فستیوال های دبی

فستیوال های دبی
معروف ترین فستیوال های دبی فستیوال رنگ فستیوال ماراتن فستیوال خرید دبی فستیوال موسیقی جاز فستیوال تومارولند (Tomorrowland) فستیوال سنسیشن (Festival Sensation Dubai) فستیوال روز ملی امارات فستیوال جام جهانی اسب دوانی فستیوال قایقرانی فستیوال شنا فستیوال طعم دبی فستیوال عروس دبی فستیوال تابستانی فستیوال دهکده جهانی فستیوال عید جشنواره بین المللی فیلم دبی فستیوال هنری فستیوال غذایی فستیوال طلا تجربه فستیوال های دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

از دیگر جذابیت‌های سفر به امارات، فستیوال‌های دبی که هر ساله در ایام مختلف سال برگزار می‌شوند. جشنواره‌های بزرگ و متنوع زیادی در دبی برگزار می‌شود که هریک از آنها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با لیستی از معروف‌ترین و بهترین فستیوال‌های دبی آشنا شوید.

معروف ترین فستیوال های دبی

فستیوال‌های دبی هر سال گردشگران زیادی را از اکثر نقاط دنیا به خود جذب می‌‌کنند. این جشنواره‌ها دارای تفریحات و قوانین خاص خود هستند. از معروف‌ترین فستیوال‌خای دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فستیوال رنگ

از پرهیجان‌ترین فستیوال‌ های دبی، می‌توان به جشنواره رنگ اشاره کرد که با پایکوبی و پاشیدن رنگ همراه است. این‌جشنواره این مسابقه فقط جنبه تفریحی دارد و در آن هیچ شخصی به عنوان برنده یا بازنده تعیین نمی‌شود.
در این فستیوال تمامی افراد با هر رده سنی شرکت می‌کنند و در طول جشن پودرهای رنگی روی آن‌ها پاشیده می‌شود که فضای شاد و هیجان‌انگیزی را به وجود می‌آورد. رنگ‌ها جزو رنگ‌های مجاز بوده و از نظر سلامتی نیز تهدید خاصی را برای شرکت کنندگان به همراه ندارند.
در این جشنواره زنان بیشتر از مردان شرکت می‌کنند. بلیط‌ها چند هفته مانده به شروع مسابقه به فروش می‌رسند؛ از این‌رو کسانی که علاقمند به حضور در آن هستند، باید چند هفته قبل از شروع مسابقه جهت تهیه بلیط اقدام کنند. برای شرکت در فستیوال رنگ دبی و تهیه بلیط می‌توان به صورت اینترنتی نیز اقدام کرد و از طریق وب سایت‌های مربوطه بلیط شرکت در جشنواره را رزرو نمود.

فستیوال رنگ

ویژگی کلی

پایکوبی و پاشیدن رنگ
برنده یا بازنده ندارد و فقط تفریحی است

زمان برگزاری

اواخر زمستان و یا اوایل بهار

نیاز به بلیط

دارد

فستیوال رنگ

فستیوال ماراتن

یکی دیگر از فستیوال‌های دبی، فستیوال ماراتن است. در این جشنواره پرطرفدار، شرکت کنندگان باید در یک مسیر ۴۰ کیلومتری با هم رقابت کنند. هر فردی که این جشنواره ماراتن برنده شود، یک میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد. به همین دلیل هر سال افراد زیادی در این فستیوال شرکت می‌کنند و برای تهیه بلیط آن باید یک سال قبل از شروع جشنواره اقدام کنید.
همه افراد اعم از دوندگان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای اجازه حضور در این مسابقه را دارند و از این نظر محدودیت خاصی برای شرکت در فستیوال ماراتن دبی اعمال نمی‌شود.
فستیوال ماراتن در ماه ژانویه برگزار می‌شود و در این زمان، دبی آب و هوای معتدلی دارد. پس با سفر به دبی می‌توان علاوه‌بر شرکت در فستیوال ماراتن از دیگر تفریحات دبی نیز استفاده کرد.

فستیوال ماراتن

ویژگی کلی

یک میلیون دلار جایزه برنده

زمان برگزاری

ماه ژانویه

نیاز به بلیط

دارد

فستیوال ماراتن

فستیوال خرید دبی

از فستیوال‌های معروف دبی، می‌توان به فستیوال خرید اشاره کرد. این جشنواره هر سال برگزار می‌شود و افرادی که به خرید علاقه دارند می‌توانند در آن شرکت کنند. ناگفته نماند که خانم‌ها از این فستیوال نسبت به آقایان بیشتر استقبال می‌کنند و به جرات می‌توان گفت که جشنواره خرید به عنوان جذاب‌ترین فستیوال‌ دبی برای خانم‌ها شناخته می‌شود.
در فستیوال خرید علاوه بر تخفیفات بالا، امکانات و تفریحات مختلفی نیز به شرکت کنندگان ارائه می‌شود. بیشتر فروشگاه‌ها مخصوصاً فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده دبی در این فستیوال شرکت کرده و بسیاری از اجناس باکیفیت و برند خود را با تخفیفی باور نکردنی ارائه می کنند. فستیوال خرید، دو بار در سال و در اوایل تابستان و نزدیک کریسمس برگزار می‌شود و بهترین زمان برای استفاده از آن،  حراج تابستانی است.

فستیوال خرید دبی

ویژگی کلی

تخفیفات بالا
به همراه امکانات و تفریحات مختلف
حتی فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده دبی در این فستیوال شرکت می کنند

زمان برگزاری

دو بار در سال و در اوایل تابستان و نزدیک کریسمس

بهترین زمان

حراج تابستانی

فستیوال خرید دبی

فستیوال موسیقی جاز

این جشنواره به مناسبت گرامی‌داشت هنرمندان فعال در حوزه موسیقی جاز دبی برگزار می‌شود. به همین دلیل هنرمندان زیادی از سراسر نقاط جهان در آن حضور دارند. البته باید متذکر شد که این جشنواره فقط مختص به موسیقی نبوده و هنرمندان نقاشی نیز می‌تواند آثار هنری خود را در آن به نمایش بگذارند. این فستیوال به مدت 9 شبانه روز و در یکی از هتل‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

فستیوال موسیقی جاز

ویژگی کلی

شادی و رقص

مدت برگزاری

9 شبانه روز

مکان برگزاری

در یکی از هتل‌های بین‌المللی

فستیوال موسیقی جاز

فستیوال تومارولند (Tomorrowland)

فستیوال تومارولند از جذاب‌ترین فستیوال‌های دبی محسوب می‌شود و به طولانی‌ترین فستیوال دبی معروف است. این فستیوال به مدت 10 روز و از اوایل ماه ژوئن شروع می‌شود. از آنجایی که ژوئن جزو ماه‌های گرم دبی محسوب می‌شود، در زمان برگزاری فستیوال تومارولند توریست‌های کمتری به این شهر سفر می‌کنند؛ در نتیجه علاقمندان به جشنواره‌های موسیقی با صرف هزینه‌های کمتری می‌توانند در این فستیوال شرکت کنند.
ناگفته نماند که در فستیوال تومارولند بسیاری از هنرمندان مشهور و نام آشنا حضور دارند و به همین دلیل از آن به عنوان یکی از فستیوال‌های جذاب و پرطرفدار دبی یاد می‌شود.

فستیوال تومارولند (Tomorrowland)

ویژگی کلی

 علاقمندان به جشنواره‌های موسیقی

زمان برگزاری

اوایل ماه ژوئن

مدت برگزاری

10 روز

فستیوال تومارولند (Tomorrowland)

فستیوال سنسیشن (Festival Sensation Dubai)

سنسیشن از دیگر فستیوال‌های دبی است که بسیار مهیج بوده و علاقمندان به شرکت در این جشنواره، لباس سفید می‌پوشند. فستیوال سنسیشن یا جشنواره موسیقی در مکان‌های وسیع برگزار می‌شود و هنرمندان مشهوری نظیر روگر سانچز، مستر وایت، سوفا مارتین، سولو یک، گریکس، ساندر ون دورن و مارتین گریکس در آن حضور دارند. برای تهیه بلیط این جشنواره باید به وب سایت‌های مخصوص مراجعه کرد و از حضور در اجرای هنرمند مورد علاقه خود لذت برد.

فستیوال سنسیشن (Festival Sensation Dubai)

فستیوال روز ملی امارات

جشن روز ملی یکی از مهمترین فستیوال‌های دبی است که هر سال در ۲ دسامبر برگزار می‌شود. در ماه دسامبر، دبی آب و هوای معتدل و دلچسبی دارد و بسیاری از گردشگران این ماه را برای سفر به دبی انتخاب می‌کنند. همچنین حال و هوای جشن کریسمس و سال نو میلادی نیز در این فصل شهر دبی را برای توریست‌ها جذاب‌تر و دلچسب‌تر می‌کند.
در این روز مردم عمارت توانسته‌اند از استعمار انگلیس رها شوند و به همین دلیل جشن می‌گیرند. در جشنواره روز ملی امارات بسیاری از مراکز خرید دبی اجناس خود را با قیمت‌های باور نکردنی به حراج‌ می‌گذارند و بسیاری از هنرمندان در خیابان‌های مختلف این شهر موسیقی زنده اجرا می‌کنند. 

فستیوال روز ملی امارات

ویژگی کلی

حراج های باور نکردنی در بسیاری از مراکز خرید دبی

زمان برگزاری

2 دسامبر

نیاز به بلیط

دارد

فستیوال جام جهانی اسب دوانی

از دیگر فستیوال‌های دبی می‌توان به فستیوال جام جهانی اسب دوانی اشاره کرد. این جشنواره یکی از محبوب‌ترین و همچنین پرهیجان‌ترین جشنواره‌های دبی برای توریست‌ها به شمار می‌رود. جشنواره جام جهانی اسب دوانی در ماه مارس برگزار می‌شود و کسی که بتواند در این جشنواره پیروز میدان شود ۶ میلیون دلار جایزه دریافت خواهد کرد.
فستیوال اسب دوانی دبی از نظر فرهنگی نیز یکی از فستیوال‌های با ارزش کشور امارات محسوب می‌شود و به همین دلیل دولت امارات آن را در یک مکان بسیار وسیع برگزار می‌کند.
جشنواره اسب ‌دوانی در دبی ۶۰ هزار نفر پذیرش دارد و همچنین برای پذیرایی و اقامت توریست‌های حاضر در این جشنواره رستوران‌ها و هتل‌های بسیار متنوعی در محدوده مکان برگزاری جشنواره قرار دارد. به این ترتیب علاقمندان به حضور در جشنواره اسب دوانی دبی می‌توانند با خیالی کاملاً راحت برای حضور در این مسابقه برنامه‌ریزی کنند. 

فستیوال جام جهانی اسب دوانی

ویژگی کلی

۶ میلیون دلار جایزه برنده

زمان برگزاری

ماه مارس

نیاز به بلیط

دارد

فستیوال جام جهانی اسب دوانی

فستیوال قایقرانی

فستیوال قایقرانی نیز یکی از فستیوال‌های دبی است و به جرات می‌توان از آن به عنوان بزرگترین و مهیج‌ترین فستیوال قایقرانی در خاورمیانه یاد کرد. این فستیوال در جنوب بندر پالم جمیرا هر سال در اوایل ماه مارس برگزار می‌شود و قایق‌ران‌های زیادی از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند.
قایق‌هایی که در این مسابقه شرکت می‌کنند، بسیار مجلل و زیبا هستند و همچنین امکانات متنوع و چشمگیری دارند. تمامی قایق‌های شرکت کننده در این مسابقه از بهترین و مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا برخوردار هستند. این فستیوال در یک ساعت اجرا می‌شود و در آن فضاهای بازی متنوع و جذابی نیز برای کودکان وجود دارد. 

فستیوال قایقرانی

ویژگی کلی

مهیج ترین و بزرگترین فستیوال قایقرانی در خاورمیانه

زمان برگزاری

اوایل ماه مارس

فستیوال قایقرانی

فستیوال شنا

یکی دیگر از فستیوال‌های دبی شامل فستیوال شنا است و این جشنواره نیز جزو جشنواره‌های جذاب و همچنین پرطرفدار دبی به شمار می‌رود. جشنواره شنا در کنار برج العرب برگزار می‌شود و فقط افرادی که ۱۶ سال به بالا دارند می‌توانند در آن شرکت کنند. در این مسابقه شرکت کنندگان در یک مسیر ۸۰۰ الی ۱۶۰۰ با هم به رقابت می‌پردازند. فستیوال شنا در ماه مارس برگزار می‌شود و همه درآمد حاصل از آن به خیریه‌ها تعلق می‌گیرد.

فستیوال شنا

ویژگی کلی

جشنواره شنا در کنار برج العرب

زمان برگزاری

ماه مارس

فستیوال شنا

فستیوال طعم دبی

از سال ۲۰۰۷ تاکنون هر ساله جشنواره غذا در دبی اجرا می‌شود و میهمانان زیادی از سراسر دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند. بسیاری از سرآشپزهای دنیا در این جشنواره شرکت دارند و غذاهای مختلفی را سرو می‌کنند. فستیوال طعم دبی در اوایل ماه فوریه برگزار می‌شود و مراکز خرید مختلف و مکان‌های مناسبی برای نگهداری از کودکان در آن وجود دارد.

فستیوال عروس دبی

یکی دیگر از فستیوال‌های این لیست، جشنواره عروس دبی است که در آن برندهای معروف لباس و مد شرکت می‌کنند. معمولاً مخاطبان این فستیوال کسانی هستند که علاقمند به لباس‌های برند و گران قیمت بوده و همیشه لباس برند استفاده می‌کنند.

فستیوال عروس دبی

فستیوال تابستانی

در تابستان دبی دمای هوا بالا است و به همین دلیل برعکس زمستان دبی، گردشگران کمتری در فصل تابستان به دبی سفر می‌کنند. از این رو صنعت گردشگری دبی به منظور جذب توریست در تابستان جشنواره‌های مختلفی را برگزار می‌کند. جشنواره‌های تابستانه در حوزه‌های مختلف هنری، غذا، فرهنگی و غیره برگزار می‌شوند و در این فستیوال معمولاً بیش از ۶۰۰۰ غرفه وجود دارد. فستیوال تابستانه دبی از خرداد ماه شروع شده و تا ۱۰ ماه طول می‌کشد. 

فستیوال تابستانی

ویژگی کلی

به منظور جذب توریست برگزار میگردد

زمان برگزاری

خرداد ماه شروع شده و تا ۱۰ ماه طول می‌کشد

فستیوال تابستانی

فستیوال دهکده جهانی

یکی دیگر از فستیوال‌های دبی دهکده جهانی است و در این فستیوال که یکی از جشنواره‌های پرطرفدار است فرهنگ بیش از ۹۰ کشور دنیا به نمایش گذاشته می‌شود. به این ترتیب شرکت کنندگان در این فستیوال می‌تواند با فرهنگ و رسوم بسیاری از کشورهای جهان آشنا شوند. ناگفته نماند که یکی از رستوران‌های ایرانی معروف دبی نیز در این فستیوال حضور دارد.

فستیوال عید

در دبی نیز عید نوروز یکی از رویدادهای مهم است که هر ساله تکرار شده و به مناسبت فرارسیدن عید نوروز مراسم‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود. در عید فطر نیز شهر دبی حال و هوای خاصی دارد و ساکنان این شهر از چند روز مانده به عید فطر آماده برگزاری جشن می‌شوند.

فستیوال عید

جشنواره بین المللی فیلم دبی

فستیوال بین المللی فیلم دبی بزرگترین جشنواره فیلم در خاورمیانه است و فیلم‌های مختلف کشورهای دنیا مخصوصاً کشورهای عربی در آن به نمایش در می‌آید. همه دوستداران و همچنین منتقدهای فیلم دنیا در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند و از آن استفاده می‌برند.

فستیوال هنری

فستیوال هنری یکی از قدیمی‌ترین فستیوال ‌های دبی بوده و سال ۲۰۰۶ تاکنون هر ساله برگزار می‌شود. فستیوال هنری تحت حمایت حاکم دبی قرار دارد و یکی از فستیوال‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. هر سال افراد زیادی از همه جای دنیا مخصوصاً هنرمندان مشهور جهانی برای بازدید از آثار هنری جدید و بروز در این فستیوال حضور پیدا می‌کنند. 

فستیوال هنری

فستیوال غذایی

در امارات غذاهای محلی بسیار متنوعی سرو می‌شود و طعم و مزه غذاهای محلی آن در همه جای دنیا زبانزد است. فستیوال غذای دبی از سال ۲۰۱۴ تاکنون هر سال برگزار می‌شود و بسیاری از طرفداران غذاهای محلی در سراسر دنیا خود را به این فستیوال می‌رساند. جشنواره غذا با هدف معرفی غذاهای محلی خاورمیانه برگزار می‌شود و یک جشنواره بسیار سرگرم کننده و محبوب برای علاقمندان به غذاهای محلی است.

فستیوال طعم دبی

فستیوال طلا

یکی دیگر از بهترین فستیوال ‌ها شامل طلای دبی است و هنرمندانی که در حوزه ساخت طلا و جواهر فعالیت دارند در این جشنواره شرکت می‌کنند. طلا سازان و جواهر سازان می‌توانند، در این جشنواره هنر دستان خود را در معرض بازدید علاقمندان بگذارند. به طور کلی بیش از ۴۰۰ برند مطرح تولید کننده طلا و جواهر هر ساله در این فستیوال شرکت می‌کنند. ناگفته نماند که حضور در این جشنواره رایگان بوده و نیازی به تهیه بلیط نیست.

فستیوال طلا

تجربه فستیوال های دبی با رامین گشت

در این مطلب بهترین جشنواره‌های دبی بررسی و معرفی شدند. نکته بسیار مهمی که در انتهای مطالب لازم است به آن اشاره شود نحوه حضور و شرایط رزرو بلیط فستیوال‌های دبی است. به عبارت دیگر علاقمندان به شرکت در جشنواره های دبی باید از زمان و مکان بارگذاری جشنواره مطلع باشند. همچنین بتوانند به موقع جهت رزرو بلیط جشنواره مد نظر خود اقدام کنند. زیرا در غیر این صورت دیگر دسترسی به بلیط و حضور در جشنواره امکان‌پذیر نخواهد بود.
رامین گشت یکی از سایت‌های معتبر گردشگری است که علاقمندان سفر به دبی می‌توانند از طریق این مجموعه اقدام به تهیه بلیط پرواز، رزرو تور دبی و رزرو بلیط جشنواره های مختلف دبی کنند‌. همچنین می‌توانند از طریق ارتباط با پشتیبانی رامین گشت در رابطه با سفر به دبی و شرکت در جشنواره‌ های دبی مشاوره رایگان بگیرند.

سوالات متداول

تنوع جشنواره های دبی بسیار بالا است و هر ساله جشنواره‌های زیادی با موضوعات مختلف نظیر، هنری، آشپزی، ورزشی رنگ و غیره در این شهر برگزار می شود.
در سراسر جهان افراد زیادی در جشنواره‌های مختلف دبی شرکت می کنند. به همین دلیل برای شرکت در جشنواره‌های دبی باید حداقل ۲ هفته قبل از برگزاری جشنواره‌ برای رزرو بلیط اقدام کرد.
جشنواره ماراتن یک برنده دارد و برنده آن یک میلیون دلار جایزه دریافت می‌کند.
جشنواره فستیوال تومارولند یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های دبی است و از آن به عنوان طولانی‌ترین فستیوال دبی یاد می‌شود.

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
مراکز خرید دبی
1402/06/21 11 دقیقه
بازار قدیم دبی
1403/02/16 9 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت