راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی، شهری جذاب و فراموش نشدنی در قلب امارات
معرفی شهر دبی موقعیت جغرافیایی دبی آب و هوای دبی دبی در ماه می دبی در ژوئن چه زمانی برای سفر به دبی بهتر است؟ جشنواره ها و مراسم آیینی و فرهنگی شهر دبی جشنواره خرید دبی عید فطر جشنواره بین المللی فیلم دبی اکسپو دبی پوشش و غذاهای محلی و سوغاتی کشور دبی جاهای دیدنی دبی بازارها و مراکز خرید دبی محل اقامت و هتل های دبی نحوه سفر به شهر دبی حمل و نقل عمومی ‌در شهر دبی اتوبوس مترو تاکسی اتوبوس آبی کرایه خودرو هزینه سفر به دبی شماره تلفن‌های ضروری دبی سیم کارت‌ در دبی وضعیت امنیت در شهر دبی سفر به دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

آیا قصد دارید سفر به دبی را در برنامه مسافرت‌های پیشِ‌روی خود قرار دهید؟ دبی یا دوبی یکی از شهر‌های محبوب و پیشرفته‌ای است که امروزه افراد زیادی آن را برای سفر تجار یا تفریحی انتخاب می‌کنند و همین موضوع باعث شده که از سراسر جهان برای دیدن این شهر مدرن، به آن سفر کنند. پس، بهتر است قبل از سفر به دبی اطلاعات کاملی از هتل‌ها، جاهای دیدنی دبی و هزینه‌ها داشته باشید تا از سفر خود لذت ببرید. 

تعریف کلی از دبی، شهری پر از آسمان‌خراش‌ها، بنادر و سواحل است، جایی که تجارت‌های بزرگ در کنار گردشگری رونق دارد. اما همین تجارت‌های مختلف باعث شده که این شهر به یکی از جاذبه‌های بزرگ گردشگری تبدیل شود تا پذیرای افراد بیشتری باشد. برای اینکه با شرایط سفر به دبی بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

معرفی شهر دبی

گردشگری مفهومی ‌مبتنی بر نیاز مردم به تفریح است و طیف وسیعی از فعالیت‌ها مانند: سفر، تحصیل، ماجراجویی، اوقات فراغت و موارد دیگر را در بر می‌گیرد که به درک و علاقه هر فرد از تفریح بستگی دارد. برای اینکه بیشترین بهره را از سفر خود به هر نقطه از جهان ببرید، بهتر است با فرهنگ، تاریخ محلی، آداب و سنن، شرایط اقلیمی، اقتصاد و هر آنچه با مقصد ارتباط دارد، آشنا شوید.

متیو ای.وینکلر در بلومبرگ درباره دبی اینطور می‌نویسد:

«بیش از 100سال است که خاورمیانه را با اکتشاف و تولید نفت می‌شناسیم؛ اما امروزه منطقه با آرزوی رشدی فراتر از سوخت‌های فسیلی، به‌دنبال تغییر این عامل است. در این میان، هیچ‌یک از دولت‌ها مانند دبی با رشد اقتصادی خود از سال 1970، حکومت خود را از میدان‌های نفتی جدا نکرده و همین موضوع، دوبی امروز را به یک دروازه پررونق به‌سوی جهانی‌شدن تبدیل کرده است.»

در معرفی شهر دبی باید بگوییم که این شهر، یکی از ثروتمندترین امارات از هفت امارت تشکیل‌دهنده کشور امارات متحده عربی است. همچنین جمعیت آن به دلیل مهاجرت از سایر کشور‌ها بیشتر شده است. با وجود اینکه دین بیشتر افراد، اسلام است؛ اما در سفر به دبی، می‌توان کلیساها و معابد هندو را در این شهر مشاهده کرد.

به‌طور کلی، مرکز شهر دبی مجموعه‌ای بزرگ با کاربری‌های متفاوت است که میزبان برخی از مشهورترین بناهای دیدنی دبی است. این مجموعه در منطقه‌ای مقابل الوصل و امتداد خیابان شیخ زاید قرار می‌گیرد و در ایستگاه برج خلیفه دبی مال به مترو متصل می‌شود. همچنین مرکز شهر دبی را می‌توان به 11 پروژه فرعی تقسیم شده است که برج خلیفه، دبی مال، هتل آدرس داون تاون، پارک جزیره خلیفه و فواره دبی در مرکز آن قرار دارند. بخش مسکونی داون تاون دبی از شهر قدیمی‌ و جزیره شهر قدیمی ‌(مسکونی‌های کم‌ارتفاع که شامل سوق البهار و سه هتل می‌شود) و رزیدنس‌ها، ساوت ریج و بلوار عمار (برج‌های مرتفع) تشکیل شده است. میدان عمار، مجتمع اداری کم‌ارتفاع، یازدهمین پروژه فرعی است.

دبی، رکوردهای بسیاری را در جهان به نام خود ثبت کرده است؛ برای مثال، برج خلیفه دبی، بلندترین ساختمان و سازه ساخته‌شده به دست بشر، به نمادی دیدنی در خط آسمان این شهر تبدیل شده است. اگر مایلید با پهنه گسترده شهر دبی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم به جزیره بلوواترز سری زده و با سوار شدن به چرخ و فلک دبی، کل شهر را در ارتفاع 250 متری ببینید.

دبی یکی از شهرهای زیبا و جاذبه های جذاب

موقعیت جغرافیایی دبی

طایفه آل ابوفلاسه بنی یاس در قرن نوزدهم، شهر دبی را تأسیس کردند. در نقشه دبی می‌توان موقعیت آن را در ساحل خلیج فارس و در منطقه شمال غربی امارات مشاهده کرد. مختصات دبی 25°1547″ شمالی 55°1750″ شرقی است که در 9 ژوئن 1833 ثبت شده است. مساحت دبی 4114 کیلومتر مربع (1588 مایل مربع) است و جمعیت دبی در سپتامبر 2020، 3,400,800 بوده و منطقه زمانی دبی UTC+4 است. زبان رسمی در این شهر همچون سایر شهرهای امارات متحده، عربی است.

فاصله دبی تا سایر شهرهای امارات متحده عربی به‌صورت زیر است:

مبدا

مقصد

فاصله

دبی

ابوظبی

123 کیلومتر

شارجه

20 کیلومتر

راس الخیمه

94 کیلومتر

آش شریقه

51 کیلومتر

ام القیوین

57 کیلومتر

عجمان

30 کیلومتر

الفجیره

101 کیلومتر

آب و هوای دبی

اگر صرفا قرار است به قصد تفریح به دبی سفر کنید، بهترین زمان برای بازدید از دبی، بین اوایل نوامبر (آبان) تا اواسط دسامبر (آذر) است؛ چون شلوغی کمتری دارد و راحت‌تر می‌توان همه چیز را بدون دردسر صف‌ها و مردمی ‌که در اطراف می‌چرخند، مشاهده کرد. اما برخی استدلال می‌کنند که بهترین زمان برای بازدید از دبی، نیمه اول مارس (اسفند) است؛ چون در این زمان، آب و هوای دبی مطبوع بوده و به‌راحتی می‌توان به اطراف شهر رفت‌وآمد کرد و برنامه‌های سفر چید. این شما هستید که با توجه به شرایط خود، تصمیم می‌گیرید که چه زمانی را برای سفر انتخاب کنید. در اینجا آف‌سیزن سفر به دوبی را عنوان خواهیم کرد.

بهترین آب و هوای دبی برای سفر رفتن

دبی در ماه می

ماه می (اردیبهشت و خرداد)‌ زمانی است که گرما در دبی شروع می‌شود و با اینکه آب و هوای دبی در این موقع از سال گرم است؛ اما زمان بسیار خوبی برای رفتن به آنجا خواهد بود؛ زیرا هزینه اتاق‌های هتل معقول هستند و شما می‌توانید به‌راحتی در یک هتل متوسط اقامت کنید. به یاد داشته باشید، این یک مزیت بزرگ است؛ زیرا دبی به‌طور معمول یک شهر گران محسوب می‌شود و هزینه‌های هتل چندستاره بسیار بالا است. می‌توانید از شنا کردن در ماه می و غروب‌هایی که خنک‌تر لذت ببرید، از تپه‌های شنی و سایر جاهای دیدنی دبی بازدید کنید. نکته مثبت دیگر این است که رطوبت در ماه می ‌در بهترین حالت خود قرار دارد. 

دبی در ژوئن

آب و هوای دبی در ماه ژوئن (خرداد و تیر) به‌طور حتم گرم است؛ اما این ماه از سال هم قیمت اتاق‌های هتل معقول هستند و بخشی از هزینه‌های شما را در سفر به دبی کم می‌کند و همچنین، با توجه به خلوتی، جای مناسب و خوبی را برای اقامت می‌توان انتخاب کرد. نکته سفر به دبی در ماه ژوئن این است که سواحل دبی در این زمان، گزینه بسیار خوبی برای آفتاب گرفتن و استراحت و تفریح در دبی محسوب می‌شوند.

چه زمانی برای سفر به دبی بهتر است؟

فستیوال‌های خرید که بین ماه‌های دسامبر تا ژانویه (آذر تا بهمن) برگزار می‌شوند، بهترین زمان برای سفر به دبی خواهد بود. زمانی است که شهر زنده می‌شود و ارزش این را دارد که یک سفر چندروزه به دبی داشت. به‌طور حتم، هزینه سفر به دبی در این بازه زمانی ارزان نخواهد بود؛ زیرا هزینه هتل‌ها، رفت و آمد با تاکسی و سایر موارد بالاتر از ماه‌های دیگر است. توصیه می‌کنیم از قبل، هتل رزرو کنید تا با مشکلات اقامتی روبه‌رو نشوید. 

جشنواره ها و مراسم آیینی و فرهنگی شهر دبی

همان‌طور که در ابتدای متن اشاره شد، امارات متحده عربی در رده ثروتمندترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد که جشنواره‌ها، مراسم جذاب و بااهمیتی دارد. دبی، ابوظبی و پنج امارت دیگر، کشور امارات متحده عربی را به یکی از قدرتمندترین و شاخص‌ترین کشورهای منطقه تبدیل کرده‌اند. دبی که به‌دلیل بیابان‌های وسیع، ساختمان‌های بلند و سازه‌های شگفت‌انگیز همراه با فن‌آوری‌های مدرن شهرت زیادی دارد، می‌تواند مقصدی عالی برای لذت بردن از ادغام فرهنگ مدرن و سنتی باشد. دبی هم به‌عنوان یکی از شهر‌های خاورمیانه، انواع مختلفی از فستیوال‌های اجتماعی و مذهبی را تدارک می‌بیند. اما به طور کلی مهم‌ترین و باشکوه‌ترین جشنواره‌های دبی را می‌توان به شرح زیر دانست:

بزرگترین و بهترین جشواره ها در دبی

جشنواره خرید دبی

دبی، درحال‌حاضر، در دسته پایتخت‌های مُد جهان قرار می‌گیرد که دارای برندها و فروشگاه‌های مهمی‌ است. فستیوال خرید دبی از سال 1996، یکی از مهم‌ترین رویدادهای شهری در دبی است. این فستیوال بزرگ و شگفت‌انگیز، تبدیل به رویدادی مناسب برای افرادی شده که به‌دنبال بازارهای فشن عجیب‌غریب با قیمت‌های متنوع هستند. اگر فکر می‌کنید که فستیوال خرید دبی فقط لباس برای ارائه دارد، سخت در اشتباه هستید؛ زیرا این مکان، علاوه‌بر امکان خرید، مملو از سرگرمی‌ و تفریح است. کنسرت‌های زنده و ون‌های محبوب غذا از جمله منابع اصلی سرگرم‌کننده ‌هستند که سفر شما را لذت‌بخش خواهند کرد.

جشنواره خرید دبی یکی از تفریحات و سرگرمی

عید فطر

عید فطر یکی از خارق‌العاده‌ترین و اصلی‌ترین اعیاد مسلمانان است که در پایان ماه مبارک رمضان، ماه روزه‌داری اسلامی ‌جشن گرفته می‌شود. منطقه امارات متحده عربی به فرهنگ و سنت اسلامی ‌توجه ویژه دارد و ازاین‌رو، عید فطر و رمضان در دبی، ابوظبی و در سراسر امارات برگزار می‌شود.

عید فطر، عیدی برای مسلمان در دبی

جشنواره بین المللی فیلم دبی

به طور حتم برای هر طرفدار فیلم، جشنواره بین‌المللی فیلم دبی موقعیتی عالی است که آن‌ را در خاطرات ماندگار خواهد کرد. DFF به‌عنوان یکی از جشنواره‌های برتر و پیشرو اختصاص‌یافته به فیلم در خاورمیانه، آسیا و آفریقا محسوب می‌شود. این جشنواره در سال 2004 راه‌اندازی شد و به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین بسترهای بین‌المللی برای فیلم‌سازان عرب عمل کرد.

سالن جشنواره بین‌المللی فیلم دبی

اکسپو دبی

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهایی که تاکنون در دبی برگزار شده، اکسپو دبی در سال 2021 بوده که به‌مدت 6 ماه، 192 کشور در این نمایشگاه، دستاوردهای علمی و بومی خود را به جهانیان عرضه کردند. درحال‌حاضر، محل برگزاری این رویداد، دبی اکسپو سیتی نام گرفته و میزبان برنامه‌های فرهنگی بسیاری است که بازدید از آن در تور دبی، خالی از لطف نیست.

پوشش و غذاهای محلی و سوغاتی کشور دبی

به‌طور حتم، تمام افرادی که برای تفریح یا حتی تجارت به دوبی سفر می‌کنند، می‌خواهند که اطلاعاتی از نوع پوشش و غذاهای این منطقه گردشگری داشته باشند. حتی بسیاری از افراد سوغاتی‌های مختلفی را از دبی خریداری می‌کنند که اصیل‌ترین این سوغاتی‌ها می‌تواند عبا، قهوه و خرمای درجه یک باشد.

به‌دلیل حضور گردشگرانی با فرهنگ‌ها و اعتقادات متنوع در دبی، ممکن است که نوع پوشش مهاجرها و گردشگر‌ها با افراد ساکن شهر متفاوت باشد. اما به‌طور کلی، مهم است بدانید که این شهر به‌عنوان یک شهر اسلامی ‌شناخته می‌شود و توصیه می‌کنیم که در برخی از جاهای دیدنی دبی، اصول اولیه پوشش را رعایت کنید. این حساسیت در نحوه پوشش زنان در دبی بیشتر است. با اینکه قانون مدونی برای حجاب وجود ندارد؛ اما برای احترام به آداب و رسوم مردمان دبی، بهتر است که به این قوانین نانوشته توجه داشته باشید.

غذاهای محلی هم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دبی است که از تنوع زیادی برخوردار است. درحقیقت، غذاهای دبی به سنت‌های غذایی عربی امارات متحده عربی اشاره دارند که شامل غذاهای معطر با مقدار زیادی ادویه و گیاهانی مانند: زعفران، زردچوبه، دارچین، هل، گشنیز و آویشن طعم‌دار شده‌ است. همچنین گوشت، غلات و لبنیات به‌طور گسترده در غذاهای سنتی استفاده می‌شوند. خرما، آجیل بوداده و لیموترش خشک، به نام لومی، ‌از مواد اصلی در بسیاری از رسپی‌های غذاهای شهر دبی دیده می‌شوند.

سوغاتی های شهر دبی

جاهای دیدنی دبی

دبی شهر دیدنی‌ها و شگفتی‌های گردشگری و تفریحی است؛ اما برای اینکه بتوانید از جاهای دیدنی دبی دیدن کنید، نیاز به راهنمای سفر دبی دارید. تا شما را با جزئیات جاذبه‌های دبی آشنا کند. مطمئنا در یک سفر چندروزه، امکان بازدید از تمام جاذبه‌های دبی وجود ندارد و بهتر است با توجه به سلیقه خود، بهترین انتخاب را داشته باشد. ما در اینجا بهترین جاهای دیدنی و گردشگری دبی را برای شما گرد هم آورده‌ایم.
1. پیست مسابقه شتر آل مرموم: اگر می‌خواهید مسابقه شتر‌سواری را در دبی تماشا کنید، پیست مسابقه شتر معروف دبی، Al Marmoom، هر زمستان باز است و از مراجعه‌کننده‌ها استقبال می‌کند.
2. السیف: السیف منطقه‌ای از دبی بوده که دارای تاریخ و فرهنگ اماراتی بسیار غنی است. منطقه‌ای که به‌شدت بر عناصر معاصر زندگی در دبی تکیه دارد و دارای عناصر نوستالژیکی است. گشت‌وگذار و خرید در این منطقه ساحلی لذت‌بخش است. علاوه‌بر این، می‌توانید به یکی از جذاب‌ترین شعبه‌های استارباکس دبی در این منطقه برای چنددقیقه‌ای استراحت و گلویی تازه کردن مراجعه کنید.
3. جزیره نخل جمیرا: جزیره‌ای مصنوع در دل آب‌های خلیج فارس با تعداد زیادی هتل، رستوران و فضای گردشگری، یکی از زیباترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود. هتل جمیرا و آتلانتیس در این جزیره قرار دارند. در حقیقت، در اینجا همه چیز وجود دارد؛ از هلیکوپترسواری، تنیس و غواصی گرفته تا دیدن دلفین‌ها، همگی در یک جا جمع شده‌اند. همچنین آکواریوم The Lost Chambers و پارک آبی عظیم Aquaventure، که سرسره‌های هیجان انگیزی است، در این منطقه از شهر دردسترس هستند.

سایر جاهای گردشگری دبی عبارتند از:

سایر جاهای گردشگری این شهر که به‌عنوان لوکیشن های جذاب برای عکاسی در دبی نیز شناخته می‌شوند، عبارتند از:

علاوه‌بر تمامی این جاذبه‌ها، می‌توانید به مقاله بهترین سواحل دبی در سایت رامین گشت مراجعه کرده و برای ایام استراحت خود در این سفر نیز برنامه‌ریزی کنید.

بهترین جاذبه های گردشگری دبی

بازارها و مراکز خرید دبی

مراکز خرید در دبی، مظهر مدرنیته جهانی است که با ارزش‌های سنتی، حال‌وهوای دلپذیر، فضاهای باز و وسیع و غذاخوری‌های خوشمزه درآمیخته است. این شهر فوق‌مدرن تقریبا هر تجربه‌ای که تصور کنید را به بازدیدکننده‌ها و گردشگرها ارائه می‌دهد. از این مراکز بزرگ خرید می‌توان سوغاتی، هدیه یا حتی محصولاتی که نمی‌توانید در کشور خود بیابید را تهیه کنید.

مراکز خرید دبی عبارتند از:

  • مرکز خرید امارات
  • دبی مال 
  • مرکز خرید ابن بطوطه
  • شهر جشنواره دبی
  • مرکز شهر میردیف
  • دبی اوت لت مال
  • شهر وافی
  • مرکز برجمان
  • دبی مارینا مال
  • مرکز خرید مرکاتو

علاوه‌بر چنین مراکز خریدی، دبی به بازارهای سنتی خود نیز معروف است؛ بازار طلای دبی، بازار ادویه و بازار پارچه از به‌نام‌ترین سوق‌های سنتی دبی هستند.

دبی مال، یکی از بهترین مراکز خرید دبی

محل اقامت و هتل های دبی

به‌طور حتم، قبل از سفر به دبی به این فکر خواهید کرد که در کدام یکی از هتل‌های شهر دبی اقامت کنید؟ هرچه کیفیت و خدمات‌دهی بهتری بخواهید، باید به‌دنبال هتل‌های گران‌قیمت‌تر و مطرح باشید. اما به‌طور کلی، هتل‌‌های دبی کیفیت بالایی دارند و به‌طور متقابل هزینه بیشتری را دریافت خواهند کرد. در اینجا لیست برخی از بهترین هتل های دبی را عنوان خواهیم کرد.

  • هتل جمیرا امارت تاورز (Jumeirah Emirates Towers Hotel): این هتل 5 ستاره و دارای 400 اتاق است که مجموعه‌ای از صرافی، باشگاه ورزشی، رستوران‌های عالی با غذاهای بین‌المللی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.
  • هتل رافلز (Raffles Hotel): هتلی 5 ستاره و دارای 252 اتاق است که امکاناتی مانند: استخر روباز، سونا، اسپا، ماساژ، جکوزی، منوی ویژه غذای رژیمی، پذیرش ۲۴ساعته، خدمات پرستاری کودک، پارکینگ رایگان و خدمات اتاق VIP را ارائه می‌کند. 
  • هتل تاج دبی (Taj Dubai Hotel): این هتل 5 ستاره با 296 اتاق که امکانات متنوعی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. مرکز ورزشی و بدنسازی، پذیرش 24ساعته، استخر روباز و غذاهای هندی، انگلیسی، غذاهای بین المللی، مدیترانه‌ای، آسیایی و عربی ارائه می‌دهد. همگی جزو امکانات این هتل هستند.
  • هتل برج العرب جمیرا (Burj Al Arab Jumeirah Hotel): این هتل ۷ ستاره دارای ۲۰۲ اتاق در ۲۷ طبقه است و در هر اتاق امکاناتی مانند: وای‌فای رایگان و iMac 21 اینچ و تلویزیون HD TV، سرویس خواب باکیفیت، به‌علاوه قهوه و چای‌ساز و میز مطالعه را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

این چهار هتل جزو بهترین هتل‌های دبی محسوب می‌شوند؛ اما هتل‌های 5 ستاره و 4 ستاره دیگری هم وجود دارند که می‌توانید اطلاعات بیشتر در این زمینه را در مقاله بهترین هتل 5 ستاره دبی در وبسایت رامین گشت مطالعه کنید. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • هتل پارک‌ هایت دبی  Park Hyatt Dubai
  • هتل آرمانی دبی Armani Dubai Hotel
  • هتل آتلانتیس Atlantis, The Palm
  • هتل مدیا وان Media One Hotel
  • هتل آپارتمان جود Jood Hotel Apartments

اگر هم تمایل داشته باشید که به دبی برای زندگی فکر کنید یا مدت بیشتری را در این شهر بگذرانید، بهتر است واحدی را در یکی از برج‌های مسکونی دبی اجاره کنید. برج دوقلوی دبی در دیره، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. البته شهرک‌هایی که کمی از مرکز شهر فاصله دارند، مانند بخش اقامتی بازار موتور دبی نیز به شما امکان اقامت و تفریح، به دور از هیاهوی شهری می‌دهد. بستگی دارد که اولویت شما برای سکونت چه باشد.

برای اقامت در دبی میتوناین از بهترین خدمات امکانات استفاده کنید

نحوه سفر به شهر دبی

با توجه به اینکه شهر دوبی جزو پررفت‌وآمدترین شهرهاست و اینکه افراد زیادی درحال‌حاضر قصد سفر به این شهر را دارند، بد نیست با نحوه سفر به دبی نیز آشنا شوید. تورهای هوایی و دریایی، به‌صورت شخصی با هواپیما و کشتی راه‌های سفر به دبی هستند و سفر هوایی، متداول‌ترین و سریع‌ترین روش برای رسیدن به دبی محسوب می‌شود. شما با پرواز در یکی از فرودگاه‌های دبی، فرودگاه بین‌المللی یا فرودگاه آل مکتوم، فرود می‌آیید و با ترانسفر آژانس یا مترو و تاکسی خود را به مرکز شهر و محل اقامتتان می‌رسانید.

حمل و نقل عمومی ‌در شهر دبی

هنگامی‌ که از طریق هوایی یا دریایی به شهر دبی برسید، نیاز است که با حمل‌ونقل درون‌شهری خود را به هتل یا جاهای دیدنی دبی برسانید. مترو، اتوبوس، تاکسی و اجاره خودرو، از جمله امکانات حمل‌ونقل عمومی ‌است که در اختیار تمام افراد قرار دارد.

حمل و نقل عمومی در شهر دبی

اتوبوس

شبکه اتوبوس در دبی توسط اداره راه و ترابری اداره می‌شود. این اتوبوس‌ها، تمام نقاط دیدنی و توریستی شهر را به هم متصل می‌کنند و رفت‌وآمد با آن‌ها بسیار راحت است و هر 15 تا 20 دقیقه یکبار حرکت می‌کنند. همچنین می‌توانید از تور مقرون‌به‌صرفه گشت‌وگذار با اتوبوس بزرگ استفاده کنید که شما را به تمام جاذبه‌های اصلی می‌برد و ورود رایگان به موزه دبی و ترجمه شفاهی تورلیدر و سفر دریایی با کشتی را ارائه می‌دهد.

مترو

مترو یکی از رایج‌ترین و کارآمدترین روش‌های حمل و نقل عمومی ‌در دبی است. رکورد طولانی‌ترین شبکه ریلی تمام‌خودکار مترو در جهان با دو خط (قرمز و سبز) متعلق به دبی است.

تاکسی

تاکسی یک راه راحت برای رفت و آمد در دبی است که به‌راحتی در سراسر شهر دردسترس خواهد بود. اما نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی در دبی کمی گران‌تر است. 

اتوبوس آبی

استفاده از اتوبوس آبی یک راه مقرون‌به‌صرفه برای رفت و آمد در دبی است و کرایه اتوبوس‌های آبی، بسته به مسیری که طی می‌کنید از 1 تا 4 درهم در سال 1402 متغیر خواهد بود. البته استفاده از اتوبوس آبی تنها در مسیرهای مشخصی امکان‌پذیر است.

کرایه خودرو

در صورت تمایل به کرایه ماشین در دبی، باید کارت اعتباری و گواهینامه رانندگی داخلی و بین‌المللی داشته باشید. بااین‌حال، به‌دلیل ازدحام ترافیکی که در طول روز وجود دارد، این کار توصیه نمی‌شود.

هزینه سفر به دبی

هزینه سفر به دبی یکی از مواردی است که نمی‌توان در راهنمای سفر به دبی به آن اشاره دقیق داشت؛ زیرا بسیاری از عوامل و فاکتورها در هزینه یک سفر دخیل خواهند بود. اینکه با توجه به اولویت‌های خود سفر می‌کنید یا متناسب با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، قصد سفر دارید، به‌طور حتم تفاوت هزینه خواهد داشت.

اما عوامل کلی تاثیرگذار در هزینه سفر به دبی عبارتند از:

  • انتخاب نحوه سفر
  • زمان سفر به دبی
  • خرید از مراکز فروشگاهی
  • رفتن به جاهای دیدنی 
  • رزرو هتل 
  • تعداد افراد همسفر

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله خرج سفر دبی رامین گشت مراجعه کنید. تمام این موارد باید قبل از سفر بررسی شوند تا برآورد حدودی از هزینه‌ها داشت. علاوه‌بر این، شما به‌عنوان یک شهروند ایرانی برای ورود به کشور امارات به ویزا نیاز دارید، پس باید قبل از سفر ویزای دبی را دریافت کنید که بسته به نوع ویزا، هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت.

هزینه سفر به دبی

شماره تلفن‌های ضروری دبی

ممکن است که هنگام سفر به شهر زیبا و مدرن دبی نیاز به برقراری ارتباط با مراکز ضروری داشته باشید. در این شرایط بهتر است که شماره‌های ضروری دبی را بدانید:

  • کد تلفن امارات متحده عربی: 971+
  • کد تلفن دبی: 04
  • پلیس: 999
  • آمبولانس: 998
  • آتش نشانی: 997

سیم کارت‌ در دبی

با توجه به اینکه هر گردشگری در حین سفر، نیاز به برقراری ارتباط با دوستان و اطرافیان دارد و سفر به شهر و کشوری خارجی با افزایش هزینه رومینگ همراه است، در نتیجه، شما می‌توانید به محض ورود به فرودگاه های دبی، سیم کارت رایگان در دبی دریافت کنید. دبی به‌عنوان یک شهر پرگردشگر، شرایط تهیه سیم کارت رایگان و شارژ آن را فراهم کرده است تا همه افراد به‌راحتی بتوانند از خدمات اینترنت و مکالمه استفاده کنند. همچنین، خدمات سیم کارت در دبی برای گردشگرها از طریق سه اپراتور فراهم می‌شود که عبارتند از:

  • اپراتور Du
  • اپراتور اتصالات
  • اپراتور Virgin Mobile Travel

نکته مهم هنگام تهیه سیم کارت برای گردشگرها، این است که حجم اینترنت و مکالمه رایگان آن‌ها محدود بوده و پیش از اتمام باید شارژ شوند که هر یک از اپراتورها، بسته‌های متفاوت با قیمت‌های متنوعی ارائه می‌دهند. دقت داشته باشید که مدارک خاصی برای تهیه سیم کارت نیاز نیست و می‌توان با ارائه پاسپورت برای دریافت آن اقدام کرد.

وضعیت امنیت در شهر دبی

امنیت دبی با توجه به رفت‌وآمد گردشگرها و مهاجرهای زیادی که دارد، بسیار بالا است و آمار جرم و جنایت در آن بسیار کم است. قوانین بسیار سختی در شهر دبی درباره دزدی یا جرائم رانندگی وجود دارد که همین مسئله باعث کاهش تخلفات می‌شود. اما مهم است که بازدیدکننده‌ها مراقب وسایل و اشیا خود باشند؛ زیرا برخی از کشورها، نماینده رسمی برای پیگیری جرائم در دبی ندارند و ممکن است که ضررهای مالی سنگینی رخ دهد.

سفر به دبی با رامین گشت

به‌طور کلی، بهتر است که برای سفر به دبی و داشتن تجربه‌ای لذت‌بخش، با استفاده از اطلاعات موجود در این راهنمای سفر به دبی، از پیش، برنامه‌ریزی کرد. ما در این متن سعی کردیم اطلاعات کاملی را درباره نحوه سفر به دبی ارائه کنیم؛ اما شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه گردشگری رامین گشت به‌صورت تلفنی و حضوری ارتباط برقرار کنید تا درباره شرایط رزرو تور دبی، شما را راهنمایی کنند. رامین گشت ارائه‌دهنده تورهای داخلی و خارجی است که به صورت 24ساعته و در طول 7روز هفته آماده ارائه خدمات است. اگر سوال یا ابهامی ‌دارید که در این متن درباره سفر به دبی به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید تا در زمان کوتاهی سوالات شما پاسخ داده شود.

منبع:

https://www.tripadvisor.com/Hotels-g295424-Dubai_Emirate_of_Dubai-Hotels.html

https://www.holidify.com/pages/festivals-in-dubai-488.html

سوالات متداول

معمولا سفر به دبی، سفر گران‌قیمتی محسوب می‌شود؛ اما با انتخاب آف سیزن، هتل‌های ارزان تر و رستوران های به صرفه تر، سفر ارزان تری را به دبی تجربه کرد.

دبی دارای یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل درون‌شهری است. شما می‌توانید برای بازدید از جاهای دیدنی دبی، از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. ضمن اینکه در برخی مناطق ساحلی، اتوبوس و تاکسی دریایی نیز وجود دارد. منوریل و تراموا نیز مسیر کوتاهی را به خود اختصاص داده‌اند.

برای سفر به دبی می‌توان از مسیر هوایی و دریایی استفاده کرد. مسیر هوایی با پرواز از چندین شهر و مسیر دریایی از بندرلنگه امکان‌پذیر است.

بله، برای ورود به دبی باید ویزا تهیه کنید.

شما علاوه‌بر مراکز خرید مدرن دبی، مانند دبی ما، مارینا مال و ...، می‌توانید از بازارها و سوق‌های محلی و سنتی مانند بازار معروف طلای دبی یا بازار ادویه و پارچه نیز دیدن کنید.

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
بهترین هتل های دبی
1402/05/01 15 دقیقه
بهترین سواحل دبی
1402/05/04 9 دقیقه
فرودگاه ‌های دبی
1402/05/08 13 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

آدینه عباسی
1402/06/18

برای سفر، دلار ببریم بهتره یا درهم؟
مدیریت
1402/06/22

سلام آدینه عزیز، در ابتدای سفر بهتر است ارز تومان رو به دلار تبدیل کنید و سپس هنگامی که وارد کشور امارات شدید با استفاده از صرافی‌های موجود در فرودگاه، دلار را به درهم چنج کنید.
آیسانه رحمانی
1402/06/05

سلام. میخواستم بدونم آیا قرص والپروات سدیم در سفر به امارات ممنوعه؟؟
مدیریت
1402/06/06

سلام آیسانه عزیز. براساس لیست داروهای ممنوعه دبی، قرص والپروات سدیم به عنوان یک دارو ممنوعه حساب میشه که ممکنه براتون در طول سفر چالش‌هایی رو به بار بیاره.
سپیده کلاچی
1402/05/17

سلام وقت بخیر برای سفر به دبی در چه فصلی مناسب است ؟
مدیریت
1402/05/22

سلام سپیده عزیز ، وقت بخیر بهترین زمان برای سفر به دبی در فصل بهار و زمستان است.
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت