بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی
دبی چه آب و هوایی دارد؟ بهترین فصل سفر به دبی بهترین زمان سفر به دبی برای تفریح بهترین زمان سفر به دبی برای خرید ارزانترین زمان سفر به دبی بهترین زمان سفر به دبی برای دیدن فستیوال و رویدادها بهترین زمان سفر به دبی برای کویرگردی بهترین زمان سفر برای لذت بردن از سواحل بهترین زمان سفر به دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

برای آنکه یک سفر لذت بخش در دبی را تجربه کنید، در قدم اول باید بدانید بهترین زمان سفر به دبی چه زمانی است. دبی به دلیل داشتن برج‌های بلند و بهترین پاساژها، رستوران‌ها، جاذبه‌های دیدنی منحصربه‌فرد، هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، اما یک سوال مهم وجود دارد که چه فصلی با دبی سفر کنیم؟ 
بدلی پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین زمان سفر به دبی آشنایی پیدا کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. 

دبی چه آب و هوایی دارد؟ 

بسیاری از افراد وقتی قصد سفر به کشور یا شهری دارند، در اولین قدم آب و هوای دقیق آن را چک می‌کنند، زیرا آب و هوا یک شهر نقشی مهم و اساسی برای سفر به آن را دارد.  دبی دارای آب و هوایی گرم و خشک است. امارات یکی از کشورهایی است که در قسمت پایینی خط استوا قرار دارد، یعنی در طول سال باران بسیار کمی می‌بارد. 
در امارات احتمال بارش باران در آذر ماه نسبت به دیگر ماه‌های سال بیشتر است. تابستان دبی فوق العاده گرم و دمای آن به ۴۰ تا ۵۰ درجه می‌رسد. البته در شب‌های دبی با کاهش دما مواجه می‌شوید و این دما به ۳۰ الی ۳۵ درجه می‌رسد. دبی یک زمستان بهاری دارد و میانگین دما در طول روز ۲۳ درجه سانتی گراد خواهد بود. پیشنهاد می‌دهیم که برای رفتن به این شهر بزرگ حتماً از دمای آب و هوای آن مطلع شوید. 

بهترین فصل سفر به دبی

بهترین فصل سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی یا هر شهر و کشور دیگری باید بر اساس شرایط کلی آن صورت گیرد. پیشنهاد می‌دهیم برای رفتن به دبی حتماً ماه آبان تا بهمن را انتخاب کنید. بیشتر گردشگران این ماه‌ها را برای سفر به دبی انتخاب می‌کنند تا از تمام امکانات زیبای شهر و جاذبه‌های دیدنی آن به بهترین نحو ممکن لذت ببرند. 
اگر از آبان تا بهمن ماه به دبی سفر کنید، با هوای فوق العاده مطبوع و دلپذیر آن مواجه خواهید شد. درجه هوا در این فصل‌ها بین ۲۰ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است، پاییز و زمستان یک موقعیت منحصر به فرد برای شنا در سواحل کشور دبی محسوب می‌شود. 
در فصل پاییز و زمستان علاوه بر دیدار از ساحل‌های به یاد ماندنی، امکان تورهای کویر گردی نیز برای شما فراهم است. به این نتیجه می‌رسیم بهترین ماه‌های سفر به دبی، آبان، آذر، دی و بهمن هستند. البته باید به این نکته اشاره داشته باشیم که در این ماه‌ها هیچ خبری از ارزان بودن هتل یا جنس‌های داخل مراکز نیست و حتی بلیط پرواز هوایی برای دبی نیز در فصل پاییز و زمستان گرانتر از دیگر فصل‌ها است.

بهترین زمان سفر به دبی برای تفریح

سفر به دبی می‌تواند پر از هیجانات غیر قابل پیش‌بینی باشد، زیرا این شهر از لوکس‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود و مراکز تفریحی و توریستی متنوعی دارد. در پاسخ به پرسش چه فصلی برای سفر به دبی مناسب است باید بیان کنیم که بهترین و مناسب‌ترین فصل، زمستان است. زیرا دمای هوا در این فصل خنک و می‌توانید از مکان‌های گردشگری، مراکز تفریحی، پیست‌های اسکی دبی لذت ببرید. اما اگر به تفریحات آبی علافه دارید و می‌خواهید از سواحل و پارک‌های آبی دبی بازدید کنید، بهتر است فصل‌های بهار و تابستان را برای سفر انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به دبی برای خرید

اگر هدف شما از رفتن به دبی تنها انجام خرید است، مناسب‌ترین و بهترین زمان سفر به دبی، از اواخر آذر شروع می‌شود و تا اواخر دی نیز ادامه می‌یابد. در این ماه‌ها دبی دارای یک آب و هوای فوق العاده معتدل و بی‌نظیر است، به همین دلیل شما می‌توانید بدون اینکه دغدغه‌ای داشته باشید و یا اذیت شوید، در گرمای بیش از حد دبی به خریدهای خود بپردازید.
علاوه بر این مورد می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی و منحصر به فرد شهر دبی نیز دیدن کنید. تقریبا با فرا رسیدن آخر سال، تمام مراکز مختلف خرید دبی برای اجناس خود جشنواره و تخفیف زمستانه قرار می‌دهند. شما می‌توانید با بهترین و مناسب‌ترین هزینه ممکن از حراج‌های آخر فصل بهره‌مند شوید و شیک‌ترین و بهترین لوازم مدنظر را بخرید. 

ارزانترین زمان سفر به دبی

در مطالب فوق به این نکته اشاره کردیم که از ماه آبان تا بهمن مسافران بسیار زیادی دبی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند و بهترین زمان برای رفتن به دبی همین بازه زمانی است. این مورد موجب بالا رفتن قیمت هتل‌ها پروازها و غیره خواهد شد، پس در دیگر ماه‌های سال شما می‌توانید با هزینه بسیار کمتر و ارزانتری به دبی سفر کنید. 
البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که از خرداد تا اواخر مرداد ماه دمای هوای دبی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و می‌توان گفت به عنوان گرم‌ترین ماه‌های سال این شهر محسوب می‌شوند. این دما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد شما به تمام مراکزی که علاقه دارید مراجعه کنید؛ در نهایت گشت و گذار برای شما خیلی سخت می‌شود و به آن صورت که باید، از سفر خود لذت نمی‌برید. 
پس اگر به دنبال یک سفر لذت بخش و ارزان به دبی هستید که بتوانید در سواحل آن نیز آب تنی کنید و به تورهای کویرگردی نیز بروید، بهترین زمان اسفند تا اردیبهشت ماه است؛ چرا که این ماه‌ها دارای آب و هوای نسبتاً معتدلی هستند. پس اگر می‌خواهید یک تور ارزان در بهترین زمان رفتن به دبی را انتخاب کنید، ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت مناسب‌ترین زمان هستند.

بهترین زمان سفر به دبی برای دیدن فستیوال و رویدادها

بهترین زمان سفر به دبی برای دیدن فستیوال و رویدادها

شاید فستیوال‌های دبی یکی از موارد هیجان‌انگیز و مهمی باشد که هر ساله بسیاری از افراد را برای رفتن به این شهر منحصر به فرد تشویق می‌کند. در دبی هر سال جشنواره‌های متعدد و گوناگونی برگزار می‌شود. علاوه بر این مورد این شهر میزبان جشنواره‌های بین‌المللی نیز است. 
یکی از بهترین و پرطرفدارترین فستیوال‌های دبی، جشنواره میراث فرهنگی المرموم نام دارد. برای بیشتر افراد زمانی سفر به دبی بسیار جذاب و خاص تلقی می‌شود که زمان اجرای فستیوال‌ها به آنجا سفر کنند. پس می‌توان نتیجه گرفت بهترین موقع سفر به دبی برای اغلب گردشگران، همزمان با شروع جشنواره و فستیوال‌ها است. البته دانستن زمان فستیوال‌های دبی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا از این طریق شما می‌توانید برنامه‌ریزی‌های لازم برای دیدن جاذبه‌های دبی و تفریحات ساحلی را انجام دهید. 
باید بدانید که جشنواره میراث فرهنگی المرموم درست در نیمه دوم ماه مارس برگزار می‌شود، یعنی شما می‌توانید در نیمه اول فروردین ماه شاهد اجرای این فستیوال باشید. اگر می‌خواهید برای دیدن جشنواره فیلم به دبی سفر کنید، ماه مارس یعنی اسفند ماه بهترین زمان سفر به دبی است.

بهترین زمان سفر به دبی برای کویرگردی

بهترین زمان سفر به دبی برای کویرگردی

همان طور که می‌دانید دبی پر از جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های متعدد برای رفتن و گردش در این شهر است. تعدادی از مسافرها طبیعت گردی را هدف اصلی خود برای رفتن به دبی قرار می‌دهند. اگر قصد شما کویرگردی و دیدن طبیعت بی‌نظیر دبی است، آبان تا آخر فروردین بهترین زمان سفر به دبی برایتان خواهد بود. 
در این فصل می‌توانید به کویرگردی بروید و اگر دوست داشتید، یک شب کمپی در کویر برپا کنید. بهترین زمان جهت رفتن به کویرگردی در شهر دبی، از اواخر پاییز تا اولین ماه بهار است. تورهایی که برای کویرگردی در ماه برگزار می‌شود، هزینه نسبتاً بالایی نسبت به دیگر ماه‌های مختلف سال دارند.

بهترین زمان سفر برای لذت بردن از سواحل

بهترین زمان سفر برای لذت بردن از سواحل

لذت بردن از سواحل زیبای دبی نیز یکی دیگر از دلایل مهم سفر به این شهر پر جاذبه و خاص است. قطعاً بسیاری از گردشگران می‌خواهند بدانند که بهترین زمان سفر به دبی و رفتن به سواحل چه زمانی است؟ در این رابطه باید بدانید که شما در تمام فصول مختلف سال می‌توانید به سواحل این شهر بروید، اما بهترین و مناسب‌ترین هوا برای رفتن به سواحل این شهر فروردین و اردیبهشت است. در فصل زمستان سردی هوا به شما اجازه حضور در کنار سواحل را نمی‌دهد و در فصل تابستان نیز به علت تابش آفتاب سوزان امکان رفتن به سواحل را ندارید.

بهترین زمان سفر به دبی با رامین گشت

بهترین زمان سفر به دبی بر اساس یک سری موارد تعیین می‌شود. در مطالب فوق سعی کردیم بهترین ماه‌های سفر به دبی را با توجه به اهداف مختلف شما بیان کنیم. قطعا زمانی که شما می‌خواهید به این شهر خاص و منحصر به فرد در امارات سفر کنید، هدف خاصی دارید. برخی تنها به دلیل برگزاری فستیوال‌ها به دبی می‌روند، برخی دیگر سواحل دبی را در نظر دارند و برخی جاذبه‌های دیدنی این شهر خاص را در اولویت قرار می‌دهند. البته دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد که ما فقط از برخی نام بردیم. 
قطعاً برای رفتن به این شهر زیبا باید سفری آسان و بدون دغدغه داشته باشید. آژانس مسافرتی رامین گشت ابرسام می‌تواند به عنوان مجری تورهای دبی، بهترین تورهای ممکن را برای رفتن شما به دبی فراهم کند و بهترین برنامه ریزی را برایتان انجام دهد. کافی است با شماره‌های درج شده تماس حاصل بگیرید و با مشاوران ما در ارتباط باشید. قطعاً بر اساس بودجه‌ای که دارید، بهترین پیشنهادها به شما ارائه می‌شود. 

سوالات متداول

قطعاً برای رفتن به امارات و این شهر ویژه و گشتن در تمام پاساژها و جاذبه‌های دیدنی، احتیاج به وقت کافی و آب و هوای خنک دارید، در غیر این صورت مسافرت برای شما سخت است و آن گونه که باید، دلچسب نخواهد بود. 

بهتر است در فصول زمستان و پاییز را برای سفر به شهر توریستی دبی انتخاب کنید. 

خیر. تابستان دبی بسیار گرم و سوزان است، اما شنا در آب‌های این منطقه در فصل بهار بسیار لذت بخش است. 

از ماه‌های خرداد تا مرداد ماه، هوای دبی بسیار گرم و طاقت فرسا است. پس شما در این ماه‌ها که اقامت در هتل، بلیت هواپیما و… ارزان‌تر است، سفری ارزانی به دبی خواهید داشت. 

در فصول پاییز و زمستان که هوای این شهر عالی است، شما در سفرتان هزینه بیشتری را می‌پردازید؛ زیرا شلوغ‌ترین ایام شهر است. 

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
آب و هوای دبی
1402/05/15 9 دقیقه
مترو دبی
1402/05/20 15 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت