جاهای دیدنی دبی

بهترین جاذبه های دیدنی و گردشگری در دبی
دبی کجاست؟ معرفی شهر دبی کشف جاذبه های دبی جاهای دیدنی دبی برج خلیفه برج العرب نخل جمیرا، جزیره مصنوعی موزه آینده آکواریوم دبی دلفیناریوم دبی غواصی دبی آتلانتیس Aquaventure و اتاق مخفی مارینا دبی دبی قدیم قاب دبی آب‌نمای دبی میراکل گاردن دبی دبی کریک شهربازی لگولند دبی سافاری صحرای دبی بالیوود پارک دبی دهکده جهانی دبی دیره و بازارهای آن موزه قهوه دبی موزه سکه دبی گاردن گلو دبی سیاره سبز دبی گشت و گذار در دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

به‌دلیل تنوع جاهای دیدنی دبی، سالانه گردشگران بسیاری به این شهر سفر می‌کنند. درحقیقت، جاهای دیدنی دبی، چه در بافت سنتی و چه در بافت مدرن، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. ازاین‌رو بهتر است، قبل از سفر به دبی اطلاعات کاملی از شهر، جاهای دیدنی دبی و اطلاعاتی درباره مکان و قیمت آن‌ها داشته باشید و برای اینکه گردش در دبی برای شما خاطره‌انگیز شود، ما در اینجا فهرستی از بهترین دیدنی های دبی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما تا انتهای متن همراه باشید. 

دبی کجاست؟

ممکن است که شما نام دبی را زیاد شنیده باشید، اما با موقعیت جغرافیایی آن آشنا نباشید. علت سردرگمی ‌‌شما این است که دبی نه‌تنها یک شهر بلکه یک امارت (یا ایالت) است. دبی، بزرگ‌ترین شهرِ کشوری به نام امارات متحده عربی است. امارات متحده عربی، یک کشور خلیجی در خاورمیانه است که سواحل آن به خلیج فارس و هم به سمت خلیج عمان در شرق راه دارد. همچنین، امارات متحده عربی از جنوب و غرب با عربستان سعودی و در جنوب شرقی با عمان همسایه است. 

معرفی شهر دبی

به‌طور معمول برای اینکه بتوانید از جاذبه های گردشگری دبی استفاده کنید، نیاز است که دیدی کلی نسبت به شهر داشته باشید. همان‌طور که اشاره شد، دبی، شهر بزرگ و ثروتمندی است که در امارات متحده عربی قرار داد و به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می‌شود. عربی، زبان رسمی آن است. بااین‌حال، انگلیسی به‌طور گسترده به‌عنوان یک زبان مشترک بین ساکنین، کارکنان و گردشگران صحبت می‌شود. تابلوهای راهنما و هرگونه اسناد رسمی‌به دو زبان عربی و انگلیسی ارائه می‌شوند. پس نگران نباشید، برای گردش در دبی و بازدید از جاهای دیدنی آن، به زبان عربی نیاز ندارید.

حاکمان دبی در سال 2003، تصمیم داشتن تا ابرپروژه‌ای به‌نام دبی لند را در این شهر اجرا کنند که به‌دلیل وسعت پروژه، نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار کلان و رکود اقتصادی سال‌های 2007-2008، مدتی تعطیل و سپس با برنامه‌ریزی مجدد، برخی از پروژه‌های زیرمجموع آن اجرا شد. برخی از جاهای دیدنی دبی که در ادامه معرفی می‌شوند، بخشی از این پروژه‌اند. برای آشنایی با دبی لند به وبسایت رامین گشت سری بزنید.

معرفی جاذبه های گردشگری دبی

کشف جاذبه های دبی

لذت سفر در کشف چیزهای جدید است. اینکه پایتان را در جایی بگذارید که در گذشته در آن موقعیت نبوده‌اید، باعث می‌شود که اکتشاف جدید داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید. به‌طور حتم، با اولین سفر خود به شهر دبی، متوجه جذابیت‌ها و جاذبه‌های دیدنی دبی خواهید شد. دبی، به‌عنوان یک شهر مدرن، پذیرای طیف وسیعی از مهاجران و گردشگران است و با این که بافت قدیمی ‌و اصلی شهر همچنان حال‌وهوای سنتی دارد؛ اما شهر بسیار مدرن و جذاب است. 

این روزها، عده بسیاری آن را به‌عنوان مکانی برای ثبت خاطرات مهم زندگی‌شان انتخاب می‌کنند. لوکیشن های جذاب برای عکاسی در دبی، شامل فضاهای تاریخی و مدرن با چشم‌اندازهای بی‌نظیری است که عکس‌های شما را بیش‌ازپیش زیبا می‌کند.

حضور دبی به‌عنوان میزبان نمایشگاه‌های بین‌المللی و اجلاس مهم دنیا نیز باعث شده که این شهر، بیش‌ازپیش شهرت جهانی پیدا کند. یکی از این رویدادها، دبی اکسپو 2020 بوده که به‌دلیل همه‌گیری کرونا در سال 2021 برگزار شد و 24 میلیون نفر در طول این نمایشگاه از دبی بازدید کردند. اطلاعات بیشتر در این باره را می‌توانید در مقاله اکسپو دبی رامین گشت بخوانید.

فضای شهر دبی جذاب و دیدنی است و توصیه می‌شود که اگر برای تفریح به این شهر سفر می‌کنید، لیست تفریحات دبی را بدانید. درحقیقت، شما می‌توانید در این شهر فوق‌العاده، هر نوع جاذبه‌ گردشگری را مشاهده کنید. برج‌های بسیار بلند، سواحل تمیز و زیبا، آکواریوم‌های جذاب و مراکز خرید بزرگ همگی جزو دیدنی های ‌دبی هستند. به‌علاوه، شاید بخواهید درباره هتل‌ها، جشنواره‌ها و غذاهای دبی اطلاعاتی داشته باشید که همه این اطلاعات را می‌توانید در راهنمای سفر به دبی بیابید.

جاهای دیدنی دبی

دبی رویایی است که در کمترین زمان به واقعیتی باشکوه تبدیل شده است. تا چند سال پیش، دبی تنها یک دهکده ماهیگیری کوچک بود و تصور این همه جاذبه و پیشرفت در آن غیرممکن بود. شهری که زمانی به‌جز نفت هیچ چیز دیگری برای ارائه نداشت، امروزه یک شهر تمام‌عیار در جهان است. گشت‌وگذار در دبی، علاقه مشترک گردشگران بسیاری است که مایلند این شهر شگفت‌انگیز را از نزدیک مشاهده کنند. در این شهر، علاوه‌بر ساختمان‌های خاص و نمادین، محله‌هایی نیز شکل گرفته که خود می‌تواند جاذبه‌ای گردشگری محسوب شود. در مقاله جمیرا دبی رامین گشت، یکی از این محله‌های ویژه را به‌طور کامل معرفی کرده‌ایم.

در سفر به این شهر جذاب شما با تفریحات بسیاری روبه‌رو هستید که غیر از سواحل عمومی، برای لذت بردن از سایر جاهای دیدنی باید هزینه ورودی پرداخت کنید. علاوه‌بر بازدید از جاذبه‌های دیدنی، مخارج دیگری نیز در این سفر وجود دارند که باید برای همه آن‌ها به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید. برای آگاهی از این مسئله بهتر است به مقاله هزینه سفر دبی سری بزنید.

جاهای دیدنی دبی و گردشگری شهر دبی

برج خلیفه

به‌طور حتم سفر به دبی، بدون بازدید از یکی از جاذبه‌های برتر دبی، یعنی برج خلیفه کامل نمی‌شود. برج خلیفه مکانی نمادین برای بازدید در دبی است؛ زیرا این برج یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان به شمار می‌رود. برج خلیفه با ارتفاع 828 متر (2716.5 فوت) و 200 طبقه، دارای 160 طبقه قابل‌سکونت است. این برج، ترکیبی دیدنی از معماری و مهندسی با دو عرشه در طبقات 124 و 148 و Atmosphere، مرتفع‌ترین رستوران جهان با ارتفاع 1450 فوت، در طبقه 122 است. برج خلیفه دارای بالاترین عرشه دید در فضای باز (1820 فوت)، بالاترین طبقه اشغال‌شده (طبقه 160 با ارتفاع 1920 فوت) و طولانی‌ترین آسانسور (1653 فوت) است.

اطلاعات بازدید از این برج عبارتند از:

  • ساعات بازدید: 8:30 صبح تا 10 شب
  • قیمت بازدید (1402): بازدید از طبقات 124 و 125 با 149 درهم و بازدید ترکیبی از طبقات 124، 125 و 148 از 378 تا 533 درهم 
  • آدرس برج خلیفه: دبی، مرکز شهر، بلوار شیخ محمد بن رشید 1

به گزارش خلیفه تایمز:

«برج خلیفه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری دبی در سال 2013، 1.87 میلیون بازدیدکننده داشته است.»

برج خلیفه دبی یکی از جاهای دیدنی دبی

برج العرب

برج العرب، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی است. برج العرب هم مانند برج خلیفه، به‌عنوان نماد دبی شناخته می‌شود. در این برج، یک هتل هفت ستاره وجود دارد که ساختمان آن شبیه به یک بادبان است. همچنین، برج العرب با ارتفاع 321 متر، بلندترین هتل تمام‌سوئیت جهان است. این برج، دارای یک سکوی هلی‌کوپتر در طبقه 28 و یک رستوران بسیار مجلل و باشکوه است. برج العرب در یک جزیره انسان‌ساخت واقع شده که توسط یک پل خصوصی به فضای شهری متصل می‌شود. به‌طور کلی، این هتل دارای استخرهای مختلف، 9رستوران و بار و یک پارک آبی است.

شما به‌عنوان یک گردشگر می‌توانید تور داخلی برج العرب را رزرو کرده تا تجمل عربی را تجربه کنید. تور 90 دقیقه‌ای هتل شامل بازدید از آتریوم مجلل هتل و سوئیت‌های پرزرق‌وبرق و سوئیتی دیجیتالی برای احیای تاریخ اصیل معماری عربی، تجربه‌ای متفاوت را برای شمار قم خواهد زد.

به‌طور حتم، برج العرب یکی از جاهای دیدنی دبی است که گردشگر‌های زیادی را برای تفریح و تجارت به خود جذب می‌کند تا معاملات و تجارت لذت‌بخشی را در این مکان تجربه کرد. 

اطلاعات کلی درباره بازدید برج العرب عبارتند از:

  • آدرس: امارات، دبی، جمیرا، هتل برج العرب
  • نحوه دسترسی: با اتوبوس شماره ۸، ۸۱ و یا X28 
  • تلفن تماس: تلفن تماس بین المللی ۰۰۹۷۱۴۴۲۸۰۴۱۵
  • آدرس ایمیل: info@insideburjalarab.com
  • ساعت کاری: از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • مدت زمان مورد نیاز برای بازدید: ۹۰ دقیقه 
برج العرب یکی از جاهای دیدنی در دبی

نخل جمیرا، جزیره مصنوعی

نخل جمیرا یا همان جزیره مصنوعی یکی از مکان‌های دیدنی دبی، مجموعه‌ای از مجمع‌الجزایر مصنوعی ساخته‌شده است. جاذبه های گردشگری دبی بسیار زیاد است، اما نخل جمیرا یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دبی به شمار می‌رود که از بالا به شکل درخت خرماست. این جزیره دارای برخی از برترین استراحتگاه‌های لوکس دبی است. در ساخت نخل جمیرا که شامل 120 میلیون متر مکعب شن و ماسه است، از فولاد یا بتن استفاده نشده است. در این جزیره فعالیت‌های مختلفی به گردشگرها ارائه می‌شود؛ از مراکز خرید و هتل‌ها گرفته تا استراحتگاه‌های ساحلی مجلل که در جزایر نخل جمیرا است. به‌طور کلی، همه‌چیز در این جزیره مصنوعی وجود دارد. یک گردشگر می‌تواند با یک قایق تفریحی یا قایق تندرو در اطراف پالم جمیرا حرکت کند یا سوار بر پالم مونوریل شود که از هتل آتلانتیس نیز می‌گذرد.

اطلاعات کلی از بازدید جزیره مصنوعی نخل جمیرا عبارتند از:

  • آدرس: امارات، دبی، نخل جمیرا
  • نحوه دسترسی: با استفاده از مونوریل پالم جمیرا، ایستگاه Nakheel Mall
  • تلفن تماس: ۰۰۹۷۱۴۴۲۷۸۴۸۴
  • آدرس ایمیل: info@dubaidiscount.ir
  • وب سایت: www.theviewpalm.ae 
نخل یا پالم جمیرا

موزه آینده

موزه آینده یک جاذبه گردشگری جدید در دبی است و در یکی از زیباترین ساختمان‌های جهان به شمار می‌رود. این موزه که در جاده شیخ زاید، بزرگراه اصلی شهر قرار دارد، یک سازه بیضوی توخالی هفت طبقه است که از فولاد ضدزنگ طراحی شده و با جملات خوشنویسی عربی نوشته شده است. موزه آینده دبی، بازدیدکننده‌ها را به سفری تجربی به سال 2071 می‌برد که با صدمین سال تاسیس امارات مطابقت دارد. این ساختمان هفت طبقه بدون ستون است و یک شگفتی مهندسی است. در حقیقت این موزه تجربیات آینده‌نگرانه مختلفی را ارائه می‌دهد که عبارتند از:

  • سفر به فضا
  • بازدید از جنگل‌های بارانی آمازون 

به‌طور حتم، اگر گردشگری دبی را انتخاب کرده‌اید، باید به این موزه بروید تا با آخرین فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، تجزیه‌وتحلیل کلان داده، هوش مصنوعی و تعامل انسان و ماشین که در ساخت آن استفاده شده است، دیدن کنید. همچنین توصیه می‌کنیم که از موزه آیا که به عنوان پارک فناوری شناخته می‌شود هم دیدن کنید تا با با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های آشنا شوید.

اطلاعات کلی بازدید موزه اینده دبی عبارتند از:

  • ساعت بازدید از موزه آینده دبی: هر روز از ساعت 10:00 صبح تا 19:30 عصر 
  • قیمت بلیت (1402): افراد بالای 4 سال، 149 درهم امارات و کودکان زیر 4 سال رایگان
  • نحوه دسترسی: بهترین دسترسی از طریق مترو خط قرمز، ایستگاه برج‌های امارات
موزه آینده یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دبی

آکواریوم دبی

آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی رکورد جهانی گینس را برای «بزرگترین قاب اکریلیک» دارد. این آکواریوم یکی از جاهای دیدنی دبی است که جزو بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده در جهان محسوب می‌شود و در دبی مال واقع شده و بیش از 33000 آبزی شامل بیش از 140 گونه جانوری را در خود جای داده است. این آکواریوم بیش از 400 کوسه در مخزنی 10 میلیون لیتری دارد که غواصی در قفس را به یک جاذبه محبوب تبدیل کرده است؛ زیرا گردشگرها می‌توانند در کنار این موجودات دریایی شنا کنند. به‌طور حتم، دیدن این آکواریوم یکی از جاذبه های گردشگری دبی خواهد بود؛ چون قایقرانی در یک قایق کف شیشه‌ای که روی سطح آب شناور است نیز تجربه شگفت انگیزی است.

اطلاعات کلی بازدید از آکواریوم دبی عبارتند از:

  • ساعات بازدید: یکشنبه تا چهارشنبه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و پنجشنبه، جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • قیمت بلیط: از 75 درهم تا 620 درهم (با توجه به بسته ترکیبی انتخابی تور آکواریوم، قیمت متفاوت است.)    
     
آکواریوم دبی

دلفیناریوم دبی

 
دلفیناریوم دبی یکی از مجموعه‌های تفریحی این است که نمایش زنده‌ای از دلفین‌ها اجرا می‌کند و می‌توان حدود 45 دقیقه از نمایش‌های مختلف لذت برد. افراد بازدیدکننده می‌توانند در دلفیناریوم دبی شنا کرده و از نزدیک دلفین‌ها را لمس کنند. این مجموعه امکانات مختلفی مانند: انواع رستوران، پاغ پرندگان و فروشگاه‌های مختلف را ارائه خواهد کرد تا بازدیدکننده‌ها ساعات خوشی را سپری کنند. 

دلفیناریوم دبی یکی از نمایش‌های منحصربه‌فرد حیات‌وحش است که نمایش پرندگان، دلفین‌ها و فوک‌ها را نشان می‌دهد. این مجموعه، فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای را برای خانواده‌ها فراهم کرده است و می‌توان فعالیت‌هایی مانند غواصی با دلفین‌ها، و پریدن روی ترامپولین را در آن تجربه کرد.

اطلاعات کلی در بازدید از دلفیناریوم دبی عبارتند از:

  • آدرس: خیابان ریاض، داخل کریک پارک، دروازه 1، ساختمان دلفیناریوم دبی
  • هزینه ورودی (1402): از 99 درهم
     

غواصی دبی

 
یکی از بهترین جاهای دیدنی در دبی را می توان دیپ دایو دبی نام برد. زیرا این مجموعه طراحی بی نظیر و فوق‌العاده‌ای دارد که از تاریخ پیشینه دبی و صید مروارید گرفته شده است. همچنین عمیق‌ترین استخر در جهان معرفی شده و افراد با سنین مختلف و به صورت مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند غواصی در اعماق آب را تجربه کنند. 
 

آتلانتیس Aquaventure و اتاق مخفی

در سفر به دبی، پارک‌های آبی از جذاب‌ترین تفریحات دبی به شمار می‌روند، به‌ویژه اگر هوا گرم باشد. پارک آبی آتلانتیس دبی در زمینی به‌وسعت 17 هکتار ساخته شده است و جذاب‌ترین جاذبه‌ها و سرسره‌های آبی را ارائه می‌دهد. این پارک 30 سرسره آبی برای گردشگرهای ماجراجو دارد که لذت یک تفریح آبی خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. درحقیقت، شما می‌توانید در Leap of Faith شیرجه بزنید، یک شیرجه 27.5 متری که شما را از طریق یک لوله شفاف به عمق آب هدایت می‌کند و می‌توانید از اتاق‌های مخفی و باغ وحش زیر آب آتلانتیس لذت ببرید.

آتلانتیس

مارینا دبی

بسیاری از گردشگرهای دبی مشتاق بازدید از منطقه مارینا دبی هستند. مارینا، محله‌ای پرجنب‌وجوش و دارای آسمان‌‌خراش‌های دیدنی است که یکی از بزرگ‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان در آن طراحی و ساخته شده است. این بخش از شهر دبی در شب با نورپردازی‌های درخشان و رنگارنگی که دارد، بسیار شگفت‌انگیز و جذاب است. این گوشه مجلل از دبی دارای قایق‌های تفریحی، رستوران‌ها، فواره‌ها و مغازه‌های فراوانی است. به‌طور کلی در مارینا دبی جاذبه‌های جذابی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • اسکله
  • Skydive Dubai
  • Bluewaters Island (در این جزیره شما می‌تواند از چرخ و فلک عین دبی نیز بازدید کنید)

این جاذبه‌های دیدنی دبی برای تفریح و ورزش افراد در نظر گرفته شده است. همچنین انواع هتل‌ها و آپارتمان‌های زیبا و مجلل برای گردشگرها ساخته شده است. به‌طور کلی، یک انتخاب عالی برای گشت‌وگذار در مارینا دبی (یا دبی مارینا) ممکن است یک سفر دریایی نیم‌روزه با شام و مناظر خیره‌کننده، غذای عالی و برنامه‌ای سرگرم‌کننده ‌باشد. جزییات کامل درباره منطقه دبی مارینا یا همان مارینا دبی را در مقاله رامین گشت بخوانید.

مارینا دبی

دبی قدیم

 

دبی قدیم مانند یک شهر تاریخی در گوشه‌ای از دبی در ساحل نهر دبی و در منطقه تاریخی الفهیدی واقع شده است. درحقیقت دبی قدیم، یکی از جاهای دیدنی دبی است که برای افراد علاقه‌مند به تاریخ می‌تواند یک فرصت شگفت‌انگیز باشد تا شهر قدیمی ‌و جدید دبی را مقایسه کرده و از پیشرفت فوق‌العاده آن لذت ببرند.

با قدم زدن در امتداد خیابان‌های این دهکده میراثی که تمام هویت دبی گذشته را حفظ کرده است، می‌توانید در کافه‌ای با فضایی باستانی و غذاهای سنتی بنشینید، در یک مغازه محلی، سوغاتی بخرید یا از موزه سکه دیدن کنید! حتی یکی از شعبه‌های استارباکس دبی در خیابان السیف با دکوری سنتی، شما را به نوشیدن قهوه‌ای در این فضا دعوت می‌کند.

دبی قدیم

قاب دبی

یکی از جاذبه های گردشگری دبی در پارک زبیل قرار دارد که با نام قاب دبی (Dubai Frame) شناخته می‌شود. این یک سازه معماری از فولاد، آلومینیوم و شیشه است که به شکل یک قاب غول‌پیکر با ارتفاع 150 و عرض 105 متر طراحی و ساخته شده است. شما می‌توانید با نگاهی به قاب در یک طرف، چهره مدرن دبی را ببینید و از طرف دیگر ساختمان‌های باستانی بیشتری را مشاهده کنید. ترکیب این دو سمت شهر، این سازه را به مکانی مهم برای بازدید گردشگرهای دبی تبدیل کرده است. در دبی، بازدیدکننده‌ها می‌توانند به داخل قاب دبی بروند و با آسانسور به بالای آن منتقل شوند تا از منظره‌ای عالی از شهر لذت ببرند که بخش قدیمی‌تر آن در یک طرف و نواحی مرتفع جدید در سمت دیگر قرار دارد.

اطلاعات کلی بازدید از قاب دبی عبارتند از:

  • آدرس: امارات، دبی، پارک زعبیل، ورودی شماره ۴
  • نحوه دسترسی: با مترو خط قرمز رنگ به ایستگاه Al Jafiliya رفته و ۱۵ دقیقه پیاده روی به سمت قاب دبی کنید.
  • تلفن تماس: ۰۰۹۷۱۸۰۰۹۰۰
  • وب سایت: www.dubaiframe.ae
  • ساعت کاری: ۷ روز هفته از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۲۱:۰۰
  • مدت زمان موردنیاز برای بازدید: حدود ۲ ساعت
قاب دبی

آب‌نمای دبی 

در نزدیکی برج خلیفه، آب‌نمای مشهور و جذاب دبی قرار دارد که رکوردهای جهانی بسیاری را شکسته و در دریاچه برج خلیفه واقع شده است. طول این آب‌نما، حدودا به‌اندازه دو زمین فوتبال است و در هر ثانیه 22 هزار گالن آب را به آسمان پرتاب می‌کند. شما چه در بخش داخلی برج خلیفه باشید، چه در اطراف برج، فرقی ندارد! درهرصورت، می‌توانید از تماشای نمایش موزیکال آب نمای دبی لذت ببرید.

اطلاعات کلی بازدید از آب‌نمای دبی به شرح زیر است:

  • ساعت بازدید: از ساعت 17:45 تا 23:30
  • قیمت بلیت (1402): 65 درهم امارات برای هر نفر و کودکان زیر 4 سال رایگان
  • آدرس آب‌نمای دبی: مرکز شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن راشد 1، دریاچه برج خلیفه

میراکل گاردن دبی

باغ معجزه دبی یا همان میراکل گاردن دبی، جزو معروف‌ترین باغ گل‌های جهان و جاهای دیدنی دبی است. این باغ که به‌عنوان تکه‌ای از بهشت در جهان شهرت دارد، در گینس رکوردهای مختلفی را ثبت کرده است. باغ گل معجزه دبی از ماه نوامبر تا آوریل (آبان تا اردیبهشت) از گردشگرها استقبال می‌کند. این باغ، مساحتی حدود 72 هزار متر مربع دارد که تقریبا 150 میلیون گل را در خود جای داده است. درحقیقت، گردشگرها به‌دلیل طراحی خاص و بی‌نظیر گل‌ها که به‌صورت مجسمه‌های مختلف و عروسک‌های کارتونی ساخته شده‌اند، از این باغ دیدن می‌کنند. این باغ، مجموعه‌ای است با وسایل مختلف که با گل و گیاه تزئین شده‌اند. هواپیمای ایرباس یکی از پربازدیدترین طرح‌ها و بخش‌های میراکل گاردن دبی است.

اطلاعات کلی بازدید از باغ معجزه دبی عبارتند از:

  • آدرس: خیابان البرشای جنوبی، خیابان سوم
  • ساعت بازدید: از ساعت 9:00 تا 21:00
  • قیمت بلیت (1402): بزرگسال‌ها، 55 درهم امارات و کودکان 3 تا 12 سال، 40 درهم امارات

دبی کریک

دبی کریک، نهری است از خلیج فارس که از وسط شهر عبور کرده و دیدنی‌های جذابی برای بازدیدکننده‌ها به وجود آورده است. حال‌وهوای سنتی دبی کریک، یکی از جاذبه‌های جذاب و جاهای دیدنی دبی است که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. همچنین، دبی کریک یکی از قدیمی‌ترین بندرهای دبی محسوب می‌شود که می‌توان با قایق‌های سنتی و کشتی‌ها از آن دیدن کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید که یک شب بی‌نظیر در کنار نهر خلیج فارس را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم که از دبی کریک بازدید کنید.

در کنار نهر دبی، یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های این شهر، برج دوقلوی دبی، معروف به برج رولکس ساخته شده است که علاوه‌بر فضاهای تجاری و تفریحی، برای سکونت نیز مناسب است. چشم‌انداز رو به نهر، امتیاز ویژه این دو برج محسوب می‌شود.

اطلاعات کلی بازدید دبی کریک عبارتند از:

  • آدرس دبی کریک: جاده راس الخور، مسیر خور دبی
  • ساعت بازدید: 24 ساعته
  • قیمت بلیت: رایگان 

شهربازی لگولند دبی

شهربازی لگولند دبی برای افراد زیر 12 سال طراحی شده است و حدود 40 سواری و تفریح هیجان‌انگیز دارد که به شش دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. در این شهربازی، وسایل نقلیه پدالی، هواپیما‌ها و وسایل زمینی، جذابیت بیشتری برای کودکان دارند. از طرف دیگر، ترن هوایی دراگون و سواری سقوط آزاد برای افراد بزرگسال بهتر است.

همچنین جذابیت این پارک به لگو‌های آن از مکان‌های دیدنی مانند برج خلیفه است. از آنجا که بیشتر فضای این پارک در محیط باز قرار گرفته و ممکن است که گرمای دبی در فصل‌ تابستان کمی ‌اذیت‌کننده باشد، توصیه می‌کنیم در ماه‌های سرد سال به این مکان بروید. علاوه‌بر شهربازی‌های موجود در دبی، اگر کمی بیشتر زمان دارید، می‌توانید از یک شهربازی فوق‌العاده با فاصله یک‌ساعته از دبی دیدن کنید، در مقاله شهربازی فراری ورلد ابوظبی بیشتر درباره آن بخوانید.

اطلاعات کلی بازدید از شهربازی لگولند دبی عبارتند از:

  • آدرس: خیابان شیخ زاید، روبه‌روی جبل علی
  • هزینه ورودی (1402): از 295 درهم

سافاری صحرای دبی

سافاری دبی یکی از جاذبه‌های دیدنی و جذاب دبی است که در کنار بازید از برج خلیفه و نخل جمیرا می‌تواند سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر کند. درحقیقت، سافاری دبی، یک تجربه هیجان‌انگیز در دل بیابان، صحرا، تپه‌های شنی با ماشین، موتور و به‌صورت سندبوردینگ است. همچنین، امکان شترسواری و رقص‌های سنتی و شب‌مانی در کویر برای جذب گردشگرها به‌صورت برنامه‌های مکمل فراهم شده است.

اطلاعات کلی درباره سافاری صحرای دبی عبارتند از:

  •  هزینه سافاری (1402): 125 درهم

توجه داشته باشید که هنگام سافاری صحرا، لباس خنک بپوشید تا گرمای صحرا شما را کلافه نکند.

بالیوود پارک دبی

بالیوود پارک دبی، یک پارک موضوعی است که به ساخت به فیلم‌های محبوب هندی اختصاص دارد و می‌توان از جاهای دیدنی دکورشده و رستوران‌هایی با طعم غذاهای هندی در آن لذت برد.

  • مکان: خیابان شیخ زاید، روبه‌روی جبل علی
  • ساعت بازدید: 9 صبح تا 12 شب
  • قیمت بلیت (1402): 295 درهم

دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی به مکانی گفته می‌شود که شما را با تاریخ بیش از 90 کشور خاورمیانه، اروپا و آمریکا آشنا می‌کند. اگر از این دهکده دیدن کنید، می‌توانید با آثار تاریخی کشور‌های مختلف، صنایع‌دستی آن‌ها، غذاهای محبوب کشور‌ها و سایر جاذبه‌های دیگر آشنا شوید. همچنین، در این مکان سالانه بیش از 1200 مراسم و جشن را برگزار می‌شود تا لحظات خوشی را برای بازدیدکنندگان رقم بزند.

مساحت دهکده جهانی دبی حدود 1.6 میلیون کیلومتر مربع است و سازه‌های آن به آثار و بناهای تاریخی کشور‌های مختلف اختصاص دارد. اگر به این دهکده سری می‌زنید، در ادامه روز از شهرک‌های اطراف آن نیز بازدید کنید؛ بازار موتور دبی، شهر ورزشی دبی و دبی استودیو سیتی از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند.

اطلاعات بازدید از این دهکده عبارتند از:

  • آدرس دهکده جهانی دبی: جنوب دبی، خیابان شیخ محمد بن زاید
  • ساعت بازدید: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 16:00 تا 24:00 و جمعه تا یکشنبه از ساعت 16:00 تا 01:00
  • قیمت بلیت (1402): 20 درهم امارات (افراد زیر 3 سال و بالای 65 سال، رایگان)

دیره و بازارهای آن

با توجه به اینکه دبی به آسمان خراش‌ها و برج‌های بلند آن شناخته می‌شود؛ اما همچنان محله‌های سنتی و قدیمی دبی، بازدیدکننده‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. بنابراین، توصیه می‌کنیم که یکی از روزهای سفر خود به دبی را به منطقه دیره اختصاص دهید. در این منطقه، از معروف‌ترین مراکز خرید دبی نیز بازدید کنید که عبارتند از:

  • بازار طلا (این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای طلا و جواهرات است که حرف اول را در خاورمیانه می‌زند.)
  • بازار عطر
  • بازار ادویه (غرفه‌های رنگارنگ زعفران، زردچوبه، ادویه‌های هندی و دارچین)

موزه قهوه دبی

شما در سفر به دبی و محله قدیمی ‌الفهیدی می‌توانید به موزه قهوه دبی بازدید کنید. این موزه یکی از جاهای دیدنی دبی است که اطلاعات شما را درباره قهوه و وسایل و نحوه تهیه آن افزایش می‌دهد. در موزه قهوه، مگر می‌شود جزئیات تهیه قهوه را تماشا کرد، اما از نوشیدن قهوه لذت نبرد! شما در کنار بازدید از موزه قهوه دبی، می‌توانید از نوشیدن یک فنجان قهوه لذت ببرید و سوغاتی‌های مختلفی را از فروشگاه‌های موزه تهیه کنید.

اطلاعات کلی بازدید از موزه قهوه دبی عبارتند از:

  • ساعت بازدید: 9:00 تا 17:00
  • قیمت بلیت: رایگان
  • آدرس موزه: محله الفهیدی

موزه سکه دبی

موزه سکه دبی، یکی دیگر از موزه‌های محله الفهمیدی است و از تاریخ تاسیس آن حدود 20 سال می‌گذرد. این موزه یک خانه دو طبقه است که با مصالحی مانند سنگ، گچ، گل، چوب و برگ نخل ساخته شده‌ و جزو جاذبه‌های شهر محسوب می‌شود که گردشگر‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. در این موزه حدود 470 سکه نگهداری می‌شود که به دوره‌های مختلف تاریخی اختصاص دارند و قدیمی‌ترین آن مربوط به قرن هفتم میلادی است.

اطلاعات بازدید از موزه سکه دبی عبارتند از:

  • ساعت بازدید: 8:00 تا 15:00
  • قیمت بلیت: رایگان
  • آدرس: محله الفهیدی

گاردن گلو دبی

گاردن گلو یکی از جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های جذابی است که به تازگی با استقبال افراد زیادی روبه‌رو شده است. این پارک به بخش‌های مختلفی مانند: پارک نور، دایناسورها، شب‌های جادویی، دنیای رنگارنگ و خیابان شادی تقسیم می‌شود که با نورهای مختلفی تزئین شده و نمای زیبایی دارد. به طور کلی در گاردن گلو دبی می‌توان یک روز بی نظیر را سپری کرده و از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید داشت. همچنین بازدید از این پارک محدودیت سنی ندارد.

سیاره سبز دبی

گرین پلنت یا همان سیاره سبز دبی یکی از مجموعه‌های سرپوشیده دبی است که طراحی زیبایی داشته و برگرفته از جنگل‌های بارانی استوایی است. در گرین پلنت دبی گیاهان و گونه‌های جانوری مختلفی رشد می‌کنند و شرایط زیست برای آن ها فراهم شده است. همچنین می‌توان حیواناتی مانند: طوطی کوبایی، لاک پشت، آفتاب پرست، کروکودیل، سوسمار، سمندر و خفاش را در سیاره سبز دبی (Green Planet Dubai) مشاهده کرد.

توجه داشته باشید که برای بازدید از مکان‌های دیدنی دبی باید از وسایل نقلیه زمینی مانند: مترو، اتوبوس، تاکسی یا اجاره خودرو استفاده کنید. اما برای اینکه با خودروهای لوکس در دبی آشنا شوید، بهتر است که مقاله ماشین های دبی رامین گشت را مطالعه کنید.

گشت و گذار در دبی با رامین گشت

جای تعجب نیست که جاهای دیدنی دبی و مناظر چشمگیر آن، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران رقم می‌زنند. درواقع، فضای دبی ترکیبی از روح داستان‌های باستانی عربی، میراث محلی، مهمان‌نوازی گرم و انرژی کلان‌شهر مدرن با سرگرمی‌ها و مناظر شگفت‌انگیز است. در این مطلب سعی کرده‌ایم که برخی از جاهای دیدنی دبی که بسیار جذاب هستند را معرفی کنیم. ازاین‌رو، تیم گردشگری رامین گشت می‌تواند شما را برای یک سفر خاطره‌انگیز به دبی همراهی کند. ارائه انواع تورهای هوایی و دریایی به سرتاسر دنیا نظیر تور دبی از جمله فعالیت‌های این مجموعه است که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. همچنین کارشناس‌ها در طول 24 ساعت و به‌صورت 7 روز هفته در حال مشاوره و خدمات‌دهی به مسافر‌ها هستند. می‌توانید به‌صورت حضوری یا تلفنی از قیمت تورها، بلیت و شرایط سفر مطلع شوید.

به‌طور کلی، اگر ابهام یا سوالاتی درباره جاهای دیدنی دبی دارید که در این مطلب به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین متن و در قالب کامنت با کارشناس‌های مجموعه رامین گشت در ارتباط باشید تا در زمان کوتاهی به سوالات شما پاسخ داده شود.

سوالات متداول

خیر، با اینکه دبی شهری عربی است، اما تقریبا تمامی مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند و در هتل‌ها به زبان‌های فارسی، چینی، هندی و ... نیز صحبت می‌شود.
 

خیر، دبی با اینکه مدرن‌ترین شهر خاورمیانه محسوب می‌شود اما بخش سنتی و بافت قدیمی خود را نیز در مناطقی مانند البستکیه حفظ کرده که می‌توانید از موزه‌ها، گالری‌ها، مساجد و محله بازدید کنید.

بله، شما می‌توانید از جاذبه های گردشگری دبی که برای خانواده مناسب هستند، دیدن کنید، مانند: آکواریوم دبی، شهربازی IMG، باغ میراکل و ....

دبی شهر جاذبه های گردشگری است. شما علاوه‌بر تفریح و سرگرمی می‌توانید از برندهای معروف نیز خرید کنید و گاهی فضاهایی مانند دبی مال، هر دو نیاز شما را برآورده می‌کنند.

مسلما بازدید با تور برای افرادی که برای اولین بار به دبی سفر می‌کنند، تجربه بسیار بهتری است. برای این کار می‌توانید با کارشناسان رامین گشت در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

آسمان خراش های دبی
1402/05/05 11 دقیقه
بهترین هتل های دبی
1402/05/01 15 دقیقه
راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
بهترین سواحل دبی
1402/05/04 9 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

آژند الله یاری
1402/06/18

براى اولين بار ميخوام از ايران خارج بشم خواستم بدونم دبى بهتره با استانبول؟
مدیریت
1402/06/22

سلام آژند عزیز؛ این موضوع بسته به سلیقه و نیاز شما از سفر می‌تونه متفاوت باشه که از چه آب و هوایی لذت می‌برید؟ یا در چه ماهی از سال، تصمیم به سفر خارجه گرفتید؟ به عنوان مثال فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به استانبول؛ اما در فصل پاییز و زمستان دبی گزینه بهتری است.
آرمان نیکپور
1402/06/05

کدام جاهای دیدنی برای تجربه فرهنگ و هنر محلی را پیشنهاد می‌کنید؟
مدیریت
1402/06/06

سلام آرمان عزیز؛ اگر اهل هنر و فرهنگ هستید؛ جاهایی مثل موزه هنر معاصر دبی و منطقه المصفح (Alserkal Avenue) برای تجربه فرهنگ و هنر محلی توصیه میشه.
مریم حسینی
1402/05/17

برای سفر به دبی کدام جاهای دیدنی پیشنهاد میکنید ؟
مدیریت
1402/05/22

سلام مریم عزیز ، برای سفر به دبی همه جاهای دیدنی دبی زیباست و پیشنهاد میشود از همه جاذبه های دبی دیدن کنید .
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت