بازار طلای دبی

بازار طلایی دبی یکی از مدرنترین بازهای دبی
معرفی بازار طلای دبی نکاتی که قبل از خرید طلا در دبی باید بدانید نوسانات طلا عیار طلا اصالت طلا تخفیف طلا چرا بازار طلای دبی معروف است؟ چرا باید از بازار طلای دبی دیدن کرد؟ طلاهای سنتی در طلا فروشی دبی طلای خلیجی تا طلای ایتالیایی در بازار طلای دبی آدرس طلافروشی در دبی دسترسی به بازار طلای دبی نزدیک‌ترین ایستگاه مترو نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس نزدیک‌ترین ایستگاه ابرا ساعت کاری بازار طلای دبی خرید طلا در تور دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

در میان آسمان‌خراش‌ها و مراکز خرید مدرن، بازار طلای دبی همچنان پررونق به کار خود ادامه می‌دهد. دبی، نه‌تنها به‌دلیل امکانات تفریحی، ساختمان‌های بلند و هتل‌های مطرح، بلکه با مراکز خرید متعددش نیز معروف است. بازار طلای دبی، بزرگ‌ترین بازار طلای جهان شناخته می‌شود که در منطقه دیره دبی واقع شده و هر آنچه از طلا نیاز داشته باشید را ارائه می‌دهد. درحقیقت، افرادی که به طلا و انواع خاص آن علاقه دارند، در سفر به دبی، نباید بازدید از این بازار طلا را از دست بدهند. 
به‌طور کلی، مرکز طلافروشی در دبی با بیش از 350 تاجر و خرده‌فروش جواهرات، روزانه میزان طلای زیادی را معامله می‌کنند. برای اینکه با شگفتی‌های بازار طلای دبی بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بازار طلای دبی، بزرگ ترین بازار طلای جهان

معرفی بازار طلای دبی

بازار طلای دبی، یک بازار سنتی در قلب دبی قدیمی ‌و در کنار نهر است. در این بازار بیشتر طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی به فروش می‌رسد. فروشنده‌های عجیب‌غریب با کیف‌های دستی را در جای‌جای بازار خواهید دید که می‌توان آن را بخشی از جاذبه‌های بازار طلای دبی دانست. اگر به‌دنبال خرید طلا هستید، این بازار بهترین مکان برای خرید طلا در امارات و منطقه است. بعضی از فروشنده‌های طلافروشی دبی بیش از 40 سال است که در این بازار فعالیت می‌کنند.

بازار طلای دبی، یک بازار سنتی در قلب دبی قدیمی

نکاتی که قبل از خرید طلا در دبی باید بدانید

دبی یکی از ارزان‌ترین ارزش‌های طلا در جهان را ارائه می‌کند (درحال‌حاضر، دبی مالیاتی نیز برای خرید طلا دریافت نمی‌کند). در صورتی که قصد خرید طلا از بازار طلای دیره را دارید، در اینجا چند نکته مهم را به شما یادآوری می‌کنیم:

نوسانات طلا

ارزش و قیمت طلا، هر روز در نوسان است. درست مثل بازار سهام که در هر شهر و کشور نوسان دارد. پس بهتر است پیش از رفتن به بازار طلای دبی، تحقیقات خود را انجام دهید و قبل از تصمیم به خرید طلا، قیمت آن را بررسی کنید. این کار را می‌توان به‌صورت آنلاین یا با پرسش از صرافی‌های فعال انجام داد.

عیار طلا

درباره مقدار قیراط طلای مدنظر خود تصمیم بگیرید. بهتر است بدانید که چقدر کارات می‌خواهید. طلای 24 عیار دارای 100% طلای خالص است و هر چه عیار بالاتر، طلا خالص‌تر و گران‌تر خواهد بود. همچنین در این بازار، طلای 22 و 18عیار نیز وجود دارد. دقت کنید که طلا با توجه به نوع فلزاتی که با آن مخلوط می‌شود، رنگ‌های مختلفی دارد.

اصالت طلا

بیشتر خریدارهای مشتاق، درباره اصالت طلا در بازار طلای دبی نگران هستند، اما جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا دولت تضمین می‌کند که استانداردها و مقررات در این بازار رعایت می‌شوند تا همه تجار و خرده‌فروش‌ها، طلای واقعی را به شما بفروشند. بااین‌حال، از فروشنده‌های مجاز (آن‌هایی که مغازه دارند) خرید ‌کنید.

تخفیف طلا

در بازار طلای دبی، حدود 300 خرده‌فروش فعالیت می‌کنند که بیشتر آن‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و می‌توانید به‌راحتی با آن‌ها ارتباط بگیرید. از طرفی، با توجه به اینکه قیمت طلا در دبی نوسان دارد، توصیه می‌کنیم چانه زدن را در خرید طلا فراموش نکنید و از فروشنده تخفیف خوبی بگیرید.

چرا بازار طلای دبی معروف است؟

از گذشته تا به امروز، عرب‌ها به طلاهای خاص علاقه زیادی داشته‌اند. درست است که طلا یک فلز باارزش و جذاب به شمار می‌رود؛ اما کشورهای عربی علاقه خاصی به استفاده افراطی از طلا دارند. این علاقه به قدری است که می‌توان لباس‌های مطلا را نیز پیدا کرد. به‌طور حتم، این حجم از علاقه به طلا باعث شده است تا بازار طلای دبی هم رونق بسیار زیادی داشته باشد. حتی ممکن است که برخی از گردشگرها از تنوع و جذابیت طلا‌ها، انگشت به دهان بمانند. به‌طور حتم شما هم با دیدن طلاهای کارشده و خاص،به سمت ویترین‌ها کشیده می‌شوید و از دیدن آن‌ها لذت می‌برید.

چرا باید از بازار طلای دبی دیدن کرد؟

قیمت‌هایی که در این طلافروشی دبی مشاهده می‌کنید، از رقابتی‌ترین قیمت‌ها در جهان است. در نتیجه، مبلغی که برای خرید خود پرداخت خواهید کرد، به نرخ روزانه طلا بستگی دارد که همواره با نوسان همراه است.
اگر به‌دنبال جواهرات مختلف هستید، شانس بیشتری برای یافتن آن در بازار طلا دبی خواهید داشت. شگفتی این بازار طلا به قدری است که همه افرادی که از دبی بازدید یا در آن زندگی می‌کنند، باید حداقل یکبار آن را از نزدیک ببینند. به‌طور تقریبی، این بازار حدود  100 سال قدمت دارد و جزو شلوغ‌ترین بازارهای قدیمی ‌دبی محسوب می‌شود. 
اگر کمی ‌حوصله داشته باشید و از فروشنده‌های سن بالا طلا خرید کنید، با داستان‌های جذاب آن‌ها از آغاز کار بازار روبه‌رو خواهید شد.
نکته جالب درباره بازار طلا دبی این است که سنگین‌ترین حلقه جهان، نجمه طیبه یا ستاره طیبه در بازار طلای دبی قرار دارد. این انگشتر را طلا و جواهرات تایبا عربستان سعودی ساخته است که به تایید شورای جهانی طلا رسیده و دارای گواهینامه‌ای از کتاب رکوردهای گینس است که وزن طلای آن را تایید می‌کند. ارزش آن حدود 11 میلیون درهم تخمین زده شده است.
به گزارش The National News:

«نجمه طیبه، این غول 21 قیراطی، 64 کیلوگرم وزن و 3 میلیون دلار آمریکا یا 11 میلیون درهم امارات قیمت دارد که از 5 کیلوگرم الماس و 615 کریستال سواروسکی پوشیده شده است. برای ساخت این انگشتر در سال 2000 که قیمت طلا، هر اونس 250 دلار بود، 574000 دلار هزینه شد و امروزه با توجه به قیمت طلا، این حلقه حدود 3 میلیون دلار ارزش دارد.»

بازار طلایی دبی دارای تنوع جواهرات مختلف و زیبا

طلاهای سنتی در طلا فروشی دبی

اگر شما هم به طلاهای سنتی با طرح‌های قدیمی ‌علاقه دارید، کافی است که به بازار طلای دبی و به طلا فروشی Al Romaizan سری بزنید. این طلا فروشی، بهترین و متنوع‌ترین طلاها را ارائه می‌کند و میزبان نمایش معروف کت و شلوار ساخته‌شده از طلا بوده است.

طلای خلیجی تا طلای ایتالیایی در بازار طلای دبی

هنگامی ‌که به بازار طلا در دبی می‌روید، حس فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد. ویترین‌های طلافروشی‌ها در بازار طلای دبی، طلاهای منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذارند که می‌توان از بین آن‌ها، انواع گوناگون طلا، از طلای خلیجی تا طلاهای ایتالیایی را پیدا کرد. حتی اگر علاقه‌ای به طلاهای خلیجی نداشته باشید، می‌توانید بهترین طرح‌ها را در اینجا مشاهده کنید و از بازدید آن‌ها لذت ببرید.
طلاهای خلیجی شامل نیم‌تنه طلا، تاج طلا، کمربند طلا و بسیاری از زیورآلات طلایی است که در ابعاد بزرگ و حجم زیاد طراحی شده‌اند. اما در طرف دیگر بازار می‌توان طلاهای بی‌نظیر ایتالیایی را مشاهده کرد که به‌طور حتم چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. گردشگران ایرانی معمولا از طلاهای ایتالیایی بیشتر استقبال می‌کنند؛ زیرا با توجه به آمارها، طراحی طلاهای ایتالیایی بیشتر به سلیقه ما ایرانی‌ها نزدیک است.

تنوع انواع طلا در بازار طلایی دبی

آدرس طلافروشی در دبی

الراس دیره! این بازار در مجاورت بازار عطر و ادکلن دیره، تقاطع خیابان الراس و بلدیه قدیم قرار دارد.

دسترسی به بازار طلای دبی

برای رفتن به بزرگ‌ترین بازار طلای جهان، سوق طلا در دبی، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و ابرا یا ماشین شخصی استفاده کنید.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو

ایستگاه الراس و سوق طلا در خط سبز (5 دقیقه پیاده‌روی) نزدیک‌ترین ایستگاه ‌هابه بازار طلای دبی است.
نکته مهمی ‌که باید بدانید این است که توصیه می‌کنیم از وسایل حمل و نقل عمومی ‌برای رفتن به بازار طلای دبی استفاده کنید؛ چون اگر با ماشین شخصی یا ماشین‌های کرایه‌ای این بازار بروید، جای پارک پیدا نمی‌کنید و زمان را از دست خواهید داد.

ایستگاه الراس و سوق طلا در خط سبز (5 دقیقه پیاده‌روی) نزدیک‌ترین ایستگاه ‌ها به بازار طلا

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس

ایستگاه اتوبوس سوق طلا در خیابان الخلیج و در کنار ایستگاه مترو سوق طلا، نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس برای رسیدن به بازار طلای دبی است.

نزدیک‌ترین ایستگاه ابرا

برای رفتن به بزرگ‌ترین طلافروشی در دبی می‌توانید از قایق‌های کوچکی به‌نام ابرا استفاده کنید که علاوه‌بر قیمت مقرون‌به‌صرفه، تجربه جالبی را نیز برای شما رقم خواهند زد. برای این کار باید از ایستگاه ابرای بر دبی سوار شده و در ایستگاه ابرای بازار قدیمی دیره پیاده شوید. سپس با پیاده‌روی کوتاه به بازار طلای دبی می‌رسید.

ساعت کاری بازار طلای دبی

بیشتر فروشگاه‌های طلافروشی در دبی مستقل هستند و می‌توانند در صورت تمایل باز یا بسته باشند. بیشتر اوقات، فروشگاه‌ها از ساعت 10 صبح تا 10 شب کار می‌کنند. برخی از طلافروشی‌ها بین ساعت 13 تا 16 تعطیل هستند. این بازار همه‌روزه فعال است و جمعه‌ها نیز از ساعت 4 عصر تا 10 شب باز هستند.
نکته: بهترین زمان برای بازدید از بازار طلای دبی اواسط صبح، حدود ساعت 11 است. در این زمان، بازار نسبت به ساعات پایانی و بعدازظهر‌ها خلوت‌تر خواهد بود.

خرید طلا در تور دبی با رامین گشت

درست است که دبی یکی از بهترین بازارهای طلای جهان را دارد، اما برای بازدید از این بازار و خرید از طلا فروشی دبی، باید ابتدا تور دبی خود را از آژانسی مطمئن خریداری کرده باشید. بازار طلای دبی، طیف وسیعی از زیورآلات و لباس‌های طلا، نقره و جواهر را عرضه می‌کند که تقریبا هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.
فرقی ندارد که شما برای چه هدفی به دبی سفر می‌کنید، مجموعه آژانس مسافرتی رامین گشت در کنار شماست تا با ارائه بهترین و ارزان‌ترین تور دبی، سفر خوشی را برای شما به ارمغان آورد. همچنین با برقراری تماس تلفنی یا حضور یافتن در دفتر این آژانس مسافرتی، می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کرده و تور خود را رزرو کنید. 
اگر سوال یا ابهامی ‌‌درباره بازار طلای دبی و شرایط سفر به دبی دارید، کافی است که ابتدا راهنمای سفر به دبی را در سایت رامین گشت بخوانید، اگر بازهم سوال یا ابهامی وجود داشت در انتهای مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. همچنین کارشناس‌های آژانس هواپیمایی رامین گشت به‌صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آمادگی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان را به‌صورت تلفنی دارند.

سوالات متداول

بازار طلا در دبی، در دیره، خیابان الراس قرار دارد.

به‌طور حتم طلا در همه کشور‌ها و شهر‌ها با نوسانات همراه است. خرید طلا در دبی به شرایط کشور شما بستگی دارد و اینکه به‌عنوان سرمایه‌گذاری طلا می‌خرید یا نه که می‌تواند بر روی قیمت و میزان سود شما تاثیر بگذارد.

بله. ممکن است که شما طلایی را در دبی خریداری کنید، اما بعد از مدتی دچار مشکلات مختلفی شود، برای اینکه هزینه شما از دست نرود توصیه می‌کنیم که طلای خود را از فروشنده‌هایی تهیه کنید که گارانتی ارائه می‌کنند.

به طور معمول ساعت کاری بین 10 صبح تا 10 شب است، اما ممکن است که برخی از طلا فروش‌ها تمایل به تعطیلی مغازه خود در بازه زمانی مختلف را داشته باشند.

افرادی که به عنوان گردشگر به دبی سفر می‌کنید و قصد تهیه طلا را دارید، باید بدانید که هر چه عیار طلای خریداری شده بالاتر باشد، به‌طور حتم ارزش بیشتری دارد و قیمت آن هم بیشتر خواهد شد.

علاوه بر ماشین شخصی یا تاکسی، با استفاده از مترو (ایستگاه الراس و سوق طلا در خط سبز)، اتوبوس (خط 8) و ابرا (ایستگاه سوق طلا) می‌توانید خود را به بازار طلای دبی برسانید.

 

مقالات مرتبط

تاکسی دبی
1402/05/22 12 دقیقه
مترو دبی
1402/05/20 15 دقیقه
واحد پول دبی چیست؟
1402/04/31 10 دقیقه
راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

علی رضایی
1402/06/04

در دبی برای خرید طلا، مغازه‌های مشهوری وجود داره که معتبر و ارزان هم باشه؟
مدیریت
1402/06/05

سلام علی عزیز؛ در دبی، مکان‌های معروف برای خرید طلا مثل «سوق طلا» و «سوق النقش» وجود داره. همچنین می‌تونید در مراکز خرید مشهور یا از فروشگاه‌های معتبر طلافروشی مثل Damas و Joyalukkas هم خرید کنید.
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت