واحد پول دبی چیست؟

واحد پول رسمی دبی، درهم امارات
واحد پول دبی چیست؟ AED چیست؟ درهم دبی یا دلار آمریکا معروف ترین صرافی های دبی صرافی انصاری صرافی وسترن صرافی الرستمانی آیا درهم ارزش دلار را دارد؟ نحوه تبدیل USD به AED هنگام مبادله ارز از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟ نحوه خرید واحد پول دبی و امارات پول نقد مجاز در سفر به دبی چرا باید پول نقد در دبی داشته باشیم؟ پرداخت کرایه تاکسی فروشگاه‌‌های مواد غذایی پرداخت انعام در هتل و یا رستوران واحد پول دبی در سفر با رامین گشت پرسش و پاسخ

در دبی همچون سایر شهرهای امارات از درهم امارات، به‌عنوان واحد پول دبی استفاده می‌شود. در سفر به دبی برای انجام تبادلات مختلف، بهتر است که تومان را به درهم دبی یا دلار آمریکا تبدیل کنید. واحد پول دبی، به‌دلیل داشتن نرخ ثابت نسبت به دلار، در طول سی سال گذشته، جزو باثبات‌ترین ارزهای جهان شناخته می‌شود. به‌طور کلی، برای اینکه سفری بدون دردسر به دبی یا کشور‌های امارات متحده داشته باشید، باید با ارز رایج این منطقه و نرخ آن آشنا شوید. در نتیجه تا انتهای متن همراه ما باشید تا درباره قیمت درهم دبی و ارز رایج مبادلات در امارات توضیحاتی ارائه کنیم. 

واحد پول دبی چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، در دبی واحد پول، درهم است. درهم امارات متحده عربی از سال 1973 کاربرد عمومی پیدا کرد و قبل از آن برای دادوستد از دینار بحرین و ریال استفاده می‌شد. با تشکیل شهر‌های مختلف مانند دبی و ابوظبی، به‌عنوان بخشی از امارات متحده عربی، درهم به عنوان پول رسمی ‌شناخته شد و هنوز هم بیشتر تبادلات با درهم انجام می‌شود. همچنین درهم امارات به دلار آمریکا متصل است که با نرخ مبادله ثابت AED USD = 3.67 آن را محاسبه می‌کنند.

به گزارش Investopedia:

«سرمایه‌گذاران، درهم امارات را باثبات‌ترین ارز رایج جهان می‌دانند که از سال 1997 با نرخ هر دلار، 3.6725 درهم تا امروز با ارز رایج آمریکا پیوند خورده است.»

انواع اسکناس های دبی

AED چیست؟

AED مخفف United Arab Emirates Dirham یا همان درهم، واحد پول امارات متحده عربی و واحد رسمی پول ‌دبی است که اغلب با نماد Dhs یا DH نشان داده می‌شود. واحد پول دبی هم مانند سایر کشور‌ها دارای سکه و اسکناس است.  هر درهم امارات متحده عربی از 100 فلس تشکیل می‌شود. همچنین می‌توان اسکناس‌های آن را به‌صورت 5، 10، 20، 50، 100، 200، 500 و 1000 درهمی مشاهده کرد. عیار سکه‌ها نیز 10، 25 و 50 فلس هستند. نکته مهم این است که سکه‌هایی با ارزش کمتر از 10 درهم دیده می‌شوند. 

درهم دبی یا دلار آمریکا

اگر شما برای سفر به دبی چمدان بسته باشید، می‌توانید هم درهم دبی و هم دلار آمریکا را برای مراودات مالی خود تهیه کنید. درحقیقت، توصیه می‌کنیم که از دلار برای سفر به دبی استفاده کنید تا در صورت نیاز تبدیل آن به تومان، شرایط راحت‌تری داشته باشید. درحال‌حاضر (مردادماه 1402) قیمت درهم دبی به تومان به‌صورت زیر است:
هر درهم امارات= 13450 تومان
دبی با توجه به اینکه تعداد زیادی گردشگر دارد، صرافی‌های متعددی را در سطح شهر راه‌اندازی کرده است تا به‌راحتی بتوان درهم دبی به تومان را تبدیل و اسکناس دریافت کرد.
 

دلار یا درهم

معروف ترین صرافی های دبی 

برای اینکه بتوانی درهم امارات تهیه کنید، بهتر است به صرافی‌های معتبر و معروف دبی مراجعه کرده و در صورت نیاز به پول نقد بیشتر از این صرافی‌ها بهره‌مند شد. در اینجا برخی از صرافی های معتبر دبی را معرفی خواهیم کرد: 

صرافی انصاری

صرافی انصاری دفتر خود را در سال 1966 در دبی تاسیس کرد و درحال‌حاضر، حدود 170 شعبه صرافی در امارات متحده عربی دارد. همچنین با 73 شعبه فعال در شهر دبی، امکان تبدیل درهم دبی به تومان را برای گردشگران فراهم کرده است. در نظر داشته باشید که صرافی انصاری رتبه اول را در ب تعداد شعبه‌های صرافی در شهر دبی دارد. در نتیجه، دسترسی به آن بسیار راحت است. با این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت که اگر برای خرید یا مبادلات خود نیاز به صرافی داشته باشید، کافی است برای تبدیل پول خود به نزدیک‌ترین شعبه صرافی انصاری مراجعه کنید.

صرافی وسترن

با توجه به اینکه صرافی‌های مختلفی در شهر دبی و کشور امارات متحده عربی فعالیت می‌کنند، صرافی وسترن قرعه‌کشی‌های مختلفی را برای افراد در نظر گرفته است تا با تعویض ارز خود در این صرافی، از جایزه‌های مختلف هم بهره‌مند شوند. همچنین صرافی وسترن را بیشتر در نزدیکی مراکز خرید و تفریحی دبی می‌توان پیدا کرد.

صرافی الرستمانی

اگر از صرافی الرستمانی استفاده کنید، می‌توانید خدماتی مانند، حواله خرده‌فروشی و تعویض ارز را از آن‌ها بخواهید. این صرافی اولین شرکت صرافی در دبی است که جایزه بهترین کیفیت در سال 2013 را به خود اختصاص داده و دارای 16 شعبه فعال است. برای تبدیل درهم دبی، می‌توان از این صرافی استفاده کرد و از خدمات تفریحی و گردشگری دبی بهره‌مند شد. همچنین شعبه‌های صرافی الرستمانی در خیابان‌های مشهور و توریستی مختلفی واقع است که عبارتند از:

  • شیخ زاید
  • خیابان الفهیدی (در صورتی که بخواهید از بازار طلای دبی خرید کنید، می‌توانید به این شعبه مراجعه و ارز خود را تبدیل کنید)
  • خلیج دبی
  • دیره و پارک کاپرا

دقت داشته باشید که برای مخارج خود در دبی نیاز است که از صرافی‌های معتبر ارز تهیه کنید تا در مکان‌های مختلف مانند: استارباکس دبی، جاهای دیدنی یا مکان‌های تفریحی نگرانی برای پول نقد نداشته باشید. 

آیا درهم ارزش دلار را دارد؟

به‌دلیل اتکای کشور امارات متحده عربی و شهر دبی به صنعت نفت و وابستگی قیمت نفت به دلار آمریکا، دولت امارات با تثبیت ارز خود در برابر دلار آمریکا می‌تواند نوسانات صادرات خود را کاهش دهد.

نبست ارزش دلار به درهم

نحوه تبدیل USD به AED

اگر شما می‌خواهید که واحد پول دبی را به دلار تبدیل کنید تا راحت‌تر مبادلات را انجام دهید، می‌توانید دو نوع محاسبه را انجام دهید. در حقیقت محاسبه تبدیل دلار به AED ساده است. شما می‌توانید تبدیل را با استفاده از ماشین حساب یا به‌صورت دستی انجام دهید.

1. از یک ماشین حساب ارزی استفاده کنید

استفاده از ماشین حساب تبدیل ارز، ساده‌ترین راه برای به دست آوردن قیمت ارز است. به خاطر داشته باشید که مبادله ارز اغلب با کارمزدهای اضافی همراه است که یک ماشین حساب تبدیل، قادر به پیش‌بینی آن نیست. به‌عنوان مثال، شرکت‌های کارت اعتباری و شبکه‌های خودپرداز به‌طور معمول یک درصد هزینه تبدیل را برای تمام تراکنش‌های خارجی دریافت می‌کنند. 

2. به‌صورت دستی محاسبه کنید

گزینه دیگر این است که محاسبه قیمت درهم دبی را به‌صورت دستی و با استفاده از یک فرمول ساده ریاضی انجام دهید. شما باید نرخ ارز فعلی را بدانید و متناسب با آن، فرمول را محاسبه کنید. به‌طور کلی،  یک USD برابر است با 3.6725 AED دارد. مقداری که به دلار دارید را در نرخ تبدیل ضرب کنید، عدد به‌دست‌آمده مقدار AED را که برای خرج کردن در سفر به شما نشان می‌دهد.

هنگام مبادله ارز از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

ممکن است که شما بخواهید تومان را به درهم تبدیل کنید و تمایلی به تبدیل تومان به دلار و دلار به درهم را نداشته باشد. در این شرایط باید دو نکته مهم را در نظر بگیرید تا هزینه اضافی برای تبدیل واحد پول دبی پرداخت نکنید. نکات مهم هنگام تبدیل ارز به درهم به شرح زیر هستند:

1. مبادله ارز در فرودگاه: در حالی که مبادله ارز در فرودگاه راحت است، این کیوسک‌ها اغلب بدترین نرخ‌های مبادله را ارائه می‌دهند، درحالی‌که بالاترین هزینه‌ها را دریافت می‌کنند.

2. تبادل ارز در یک کیوسک خیابانی: اکثر مراکز خرید، به‌ویژه مراکز خرید در شهرهای بزرگ مانند دبی، حداقل یک کیوسک صرافی دارند که به‌طور معمول در ساعات فعالیت بازار دردسترس هستند. با این حال ،  برای استفاده از این کیوسک‌ها باید مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کرد که در این شرایط هم ممکن است حق کارمزد بیشتر برای تبدیل ارز از شما دریافت شود. 

نحوه خرید واحد پول دبی و امارات

هنگامی‌ که آماده خرید درهم هستید، ایده خوبی است که برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید کمترین هزینه را پرداخت می‌کنید. در اینجا سه راه برای به دست آوردن ارز موردنیاز و در عین حال به حداقل رساندن هزینه‌هایی که از شما دریافت می‌شود، وجود دارد:

  • مبادله در بانک قبل از سفر: مراجعه به بانک قبل از سفر اغلب مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای مبادله ارز است. از آنجایی که شما در بانک حساب دارید و مشتری محسوب می‌شوید، بانک شما، بهترین نرخ ارز را به شما می‌دهد و کمترین هزینه را دریافت می‌کند. 
  • استفاده از دستگاه خودپرداز بانک خود در خارج از کشور: اگر نیاز به مبادله پول بیشتری در سفر دارید، سعی کنید یک دستگاه خودپرداز درون شبکه پیدا کنید. اما این شرایط شاید برای بانک‌های ایرانی فراهم نباشد؛ اما اگر از کشور دیگری به دبی سفر می‌کنید، می‌توانید از بانک مدنظر، اطلاعات شعبه خود را دریافت کنید. 
  • سفارش آنلاین ارز: اگر بانک شما انتقالات آنلاین را ارائه نمی‌دهد، می‌توانید از شخص ثالث نیز برای تحویل ارز درب منزل خود استفاده کنید. 
  • استفاده از صرافی‌های معتبر: صرافی‌های معتبر در ایران و دبی وجود دارند که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد و تبدیل درهم دبی را به آن‌ها سپرد. 

به‌طور کلی برای خرید از مراکز دبی، پرداخت هزینه‌های هتل، تفریحات مختلف و پرداخت پول تاکسی باید از واحد پول دبی (درهم) یا دلار استفاده کنید. 

پول نقد مجاز در سفر به دبی 

اگر شما هم به‌عنوان مسافر برای تفریح یا تجارت به دبی سفر می‌کنید، باید بدانید که حداکثر 100هزار درهم امارات را می‌توانید به‌صورت پول نقد همراه خود داشته باشید. تا قبل از سال 2011 مبلغ مجاز حدود 40هزار درهم بود که برای جلوگیری از پولشویی و مبارزه با فساد مالی، این مبلغ به 100هزار درهم افزایش پیدا کرد.

دقت کنید که تمام مسافرهایی که وارد شهر دبی و ایالات متحده عربی می‌شوند، باید تمام وجوه نقد، چک مسافرتی، و سایر وسایل نقدی خود را با تکمیل فرم اظهارنامه نقدی اعلام کنند تا اجازه ورود به کشور امارات برای آن‌ها صادر شود.

پول نقد مجاز برای سفر به دبی

چرا باید پول نقد در دبی داشته باشیم؟

با وجود اینکه در بیشتر مراکز خرید و تفریحی دبی می‌توان از کارت اعتباری استفاده کرد، شرایط پرداخت هزینه‌های شما از طریق پول نقد هم امکان‌پذیر است. کارت‌های اعتباری مانند: ویزا، مسترکارت و امریکن اکسپرس در تمام هتل‌ها، مراکز خرید، مراکز تفریحی و خرید‌های کوچک روزانه قابل‌استناد و استفاده هستند؛ اما در برخی از مواقع نیاز است که درهم را به‌صورت اسکناس یا سکه همراه خود داشته باشید. البته پیش از سفر بهتر است بدانید که خرج سفر دبی شما چقدر خواهد شد تا بتوانید بهتر درباره میزان پول نقدی که باید در این سفر همراه داشته باشید، برنامه‌ریزی کنید. مقاله هزینه سفر دبی رامین گشت شما را در این مسیر راهنمایی می‌کند.

به‌طور کلی برای برطرف کردن برخی از نیازها به پول نقد نیاز دارید.فهرست موقعیت‌های نیاز به استفاده از پول نقد به جای کارت اعتباری هنگام سفر و گردشگری به دبی به شرح زیر است:

پرداخت کرایه تاکسی

هزینه تاکسی در شهر دبی نسبت به سایر شهرهای گردشگری کمتر است و به‌طور معمول، گردشگرها برای مسافت‌های کوتاه در دبی تنها 5 درهم هزینه خواهند کرد. در این شرایط بهتر است که اسکناس و پول نقد همراه شما باشد تا کرایه تاکسی را پرداخت کنید؛ زیرا در دبی هزینه تاکسی را باید به‌صورت نقد ازائه دهید.

پرداخت کرایه تاکسی با پول نقد

فروشگاه‌‌های مواد غذایی

درست است که شما هنگام سفر به دبی، هتل یا اقامت خود را از قبل مشخص می‌کنید، اما ممکن است که برای خرید‌های کوچک به مغازه‌های مواد غذایی بروید یا یک بطری آب یا یک فنجان قهوه از استارباکس دبی در حین پیاده‌روی تهیه کنید. در این شرایط بهتر است که پول نقد همراه داشته باشید تا هرچه سریع‌تر خرید خود را انجام دهید و از دیدنی‌های دبی لذت ببرید.

فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی دبی

پرداخت انعام در هتل و یا رستوران

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد دست‌ودلبازی باشید که هنگام ارائه خدمات، ترجیح می‌دهید که انعام پرداخت کنید. خب مشخص است که خدمه هتل برای جابه‌جایی چمدان‌ها انعام دریافت می‌کنند، پس شما به پول نقد نیاز دارید. همچنین، برای پرداخت انعام در یک رستوران باید پول نقد همراه شما باشد. کافی است که یک 5 درهمی یا 10 درهمی در کیف پولتان داشته باشید تا آ« را به‌عنوان انعام پرداخت کنید.

به‌طور کلی، توصیه می‌کنیم که برای گشت و گذار در دبی، مقدار کمی‌ پول نقد همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. 

پرداخت پول نقد برای اقامت در هتل های دبی

واحد پول دبی در سفر با رامین گشت 

واحد پول دبی، درهم امارات، و دلار آمریکا، ارزهای رایج مراودات مالی در شهر دبی هستند . دبی به‌عنوان یکی از شهر‌های امارات متحده عربی سالانه تعداد زیادی گردشگر را میزبانی می‌کند. ازاین‌رو، فرقی ندارد که گردشگر‌ها به قصد تفریح یا تجارت به این شهر سفر می‌کنند، در هر دو صورت باید با واحد پول دبی آشنا باشند. در صورتی که قصد دارید با تور دبی به این شهر سفر کنید، بهتر است با خود، درهم یا دلار آمریکا همراه داشته باشید. آژانس مسافرتی رامین گشت با ارائه تورهای متنوع به دبی، شما را در این سفر همراهی می‌کند. فقط کافی است شما به سایت رامین گشت مراجعه کرده و مراحل خرید تور دبی خود را انجام دهید. سپس شما می‌توانید از خدمات بهینه این تور هنگام سفر به دبی برخوردار شده و سفری خوب را تجربه نمایید.

ما در این مطلب سعی کردیم شما را با تاریخچه، اهمیت و واحد پول دبی آشنا کنیم، اما اگر سوال یا ابهامی درباره واحد پول امارات ‌دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. تیم آژانس مسافرتی رامین گشت ابر سام با ارائه بهترین خدمات تورهای داخلی و خارجی، آمادگی پاسخ به سوالات شما عزیزان را به‌صورت تلفنی و حضوری دارد. 

منابع:

سوالات متداول

واحد پول دبی درهم است که با کد AED نشان داده می‌شود.

خیر، برای انجام هر مبادله‌ای در دبی باید درهم امارات یا دلار امریکا استفاده کنید.

100هزار درهم

AED USD = 3.67

هر درهم 100 فلس است.

مقالات مرتبط

بازار طلای دبی
1402/05/14 7 دقیقه
زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
بهترین هتل های دبی
1402/05/01 15 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امیر عبداللهی
1402/06/05

سلام وقت بخیر تو سفر به دبی، دلار ببریم یا درهم؟
مدیریت
1402/06/06

سلام امیر عزیز. پیشنهاد میکنم که تو سفر به دبی از پول محلی، یعنی درهم اماراتی (AED) استفاده کنید. یا تا فرودگاه دلار همراه داشته باشید و سپس در صرافی های فرودگاهی ارز خود را چنج کنید.
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت