ویزای توریستی دبی

ویزای توریستی دبی
معرفی انواع ویزای توریستی دبی ویزای توریستی سینگل ویزای توریستی مولتی ویزای توریستی دبی را چگونه دریافت کنیم؟ مدارک مورد نیاز ویزای دبی شرایط ویزای توریستی دبی هزینه ویزای توریستی دبی ویزای توریستی دبی چند روزه صادر می‌شود؟ بلک لیست ویزای دبی چیست؟ دلایل ریجکت شدن درخواست ویزا چیست؟ اقامت بیشتر در سفرهای قبلی مهاجرت کاری به دبی اخذ ویزای دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

مسافرت به شهر زیبای دبی در امارات متحده عربی، به یک تجربه فراموش‌نشدنی برای شما تبدیل خواهد شد. اما برای ورود به این مقصد شگفت‌انگیز، باید به داشتن ویزای توریستی دبی فکر کنید و اقدامات مربوطه را به‌طور دقیق انجام دهید. دبی، با پیشرفت‌های خیره‌کننده‌اش در حوزه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری، به یکی از مقاصد محبوب جهان برای تفریح، خرید و تجارت تبدیل شده است.
در این مقاله، با مراحل اخذ ویزای توریستی دبی، انواع آن، مدارک مورد نیاز و شرایط لازم جهت اخذ ویزا، هزینه‌های مرتبط با آن برای افراد بزرگسال و زیر 18 سال، به‌طور جامع آشنا خواهید شد.

معرفی انواع ویزای توریستی دبی

معرفی انواع ویزای توریستی دبی

شهروندان برخی از کشورها مانند استرالیا، ژاپن و آمریکا برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزا ندارند و در مدت زمان ۳۰ روز در این شهر می‌توانند اقامت داشته باشند؛ اما دیگر شهروندان از جمله ایرانی‌ها برای سفر کوتاه یا بلند مدت، نیاز به اخذ ویزای توریستی دبی دارند که برای این کار باید از یک آژانس مسافرتی معتبر اقدام کنید. انواع ویزای توریستی این شهر عبارتند از:

ویزای توریستی سینگل

با انتخاب ویزای توریستی سینگل تنها یکبار حق ورود به دبی تا پایان زمان اعتبار ویزای خود را دارید. زمان اقامت این ویزا در دبی ۱۴ روزه، ۳۰ روزه و ۶۰ روزه است که با توجه به بودجه و زمان خود می‌توانید انتخاب یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

ویزای توریستی مولتی

ویزای توریستی مولتی دبی اجازه چند بار ورود به دبی را تا زمان پایان ویزا می‌دهد، یعنی شما با انتخاب این ویزا در مدت زمان ۳۰ یا ۶۰ روز برای چندین دفعه می‌توانید از مرز خارج شوید و مجدد تا زمان منقضی شدن ویزا به دبی سفر کنید. این ویزا برای افرادی که قصد شرکت در کلاس‌های آموزشی، دریافت گواهی نامه و… را دارند، انتخابی ایده آل است.

ویزای توریستی دبی را چگونه دریافت کنیم؟

ویزای توریستی دبی را چگونه دریافت کنیم؟

برای گرفتن ویزای توریستی تمامی مراحل آسان شده است تا بدون مراجعه حضوری اقدامات لازم را جهت دریافت ویزای توریستی انجام دهید. نحوه گرفتن ویزای توریستی دبی اینگونه است که برای دریافت ویزا ابتدا باید آژانس مسافرتی معتبری را انتخاب کنید، سپس اسکن واضح مدارک مورد نیاز که در ادامه گفته می‌شوند را به کارگزار (آژانس مسافرتی) تحویل دهید تا فرم‌های مربوطه برای اداره مهاجرت امارات ارسال شود. در صورت تایید یا عدم تایید، به شخص متقاضی از سمت فرد کارگزار اطلاع داده می‌شود. 

مدارک مورد نیاز ویزای دبی

شما برای اینکه بتوانید این ویزا را دریافت کنید، باید مدارک مورد نیاز ویزای دبی را ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند: 

  • گذرنامه (اسکن گذرنامه و داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ سفر) 
  • کارت ملی (اسکن کارت ملی) 
  • شناسنامه (اسکن صفحه اول و دوم شناسنامه) 
  • اطلاعات شخصی (آدرس و شماره تماس) 
  • عکس پرسنلی جدید و بدون روتوش 
  • مدارک اضافی (در صورت نیاز از طریق کانتر به شما اطلاع‌رسانی می‌شود)

شرایط ویزای توریستی دبی

اطلاع از شرایط ویزای توریستی دبی یکی از مهم‌ترین قوانین قبل از سفر به دبی است، مهمترین شرایط اخذ عبارتند از:

  • دختران و پسرانی که سن زیر ۱۸ سال دارند برای سفر به دبی باید یک همراه بزرگسال از اعضای خانواده داشته باشند. 
  • دختران زیر ۱۸ سال تحت هیچ شرایطی به صورت انفرادی نمی‌توانند برای اخذ ویزای دبی اقدام کنند. 
  • پسرانی که سن زیر ۱۸ سال دارند برای دریافت ویزای دبی باید شناسنامه مادر و پدر را به همراه داشته باشند.

هزینه ویزای توریستی دبی

هزینه ویزای توریستی دبی با توجه به نوع ویزا تفاوت دارد. به جدول قیمتی ویزای دبی توجه کنید. مهم است که در هنگام مطالعه جدول قیمتی زیر به تغییرات ممکن در قیمت‌ها و نیز نحوه پرداخت مبالغ توجه کافی داشته باشید. بهتر است قبل از برنامه‌ریزی سفر، جدیدترین اطلاعات مربوط به هزینه ویزا را دریافت نمایید.

نام

نوع

اعتبار

زمان اقامت

بزرگسال

زیر 18 سال

عادی

سینگل

-

14 روزه

285 درهم

130 درهم

عادی

سینگل

-

30 روزه

290 درهم

130 درهم

عادی

مولتی

-

30 روزه

480 درهم

150 درهم

عادی

سینگل

-

60 روزه

480 درهم

140 درهم

عادی

مولتی

-

60 روزه

800 درهم

150 درهم


لازم به ذکر است هزینه ویزای توریستی دبی با توجه به نوسانات ارزی و افزایش یا کاهش قیمت دلار ممکن است تغییر کند، همچنین برای تمدید ویزای توریستی می‌توانید ۱۰ روز قبل از پایان اعتبار به کارشناس خود در آژانس مسافرتی اطلاع دهید تا مراحل مربوطه را انجام دهد.

ویزای توریستی دبی چند روزه صادر می‌شود؟

ویزای توریستی دبی چند روزه صادر می‌شود؟

شاید از خود بپرسید که ویزای توریستی دبی چند روزه صادر می‌شود؟ در پاسخ باید بدانید که اگر تمامی مدارک لازم را به درستی به کارشناسان مربوطه تحویل دهید و ویزای شما مورد تایید قرار گیرد، صدور آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن بین ۱ تا ۴ روز کاری انجام می‌شود.

بلک لیست ویزای دبی چیست؟ 

قبل از سفر به امارات و دبی بهتر است با بلک لیست ویزای دبی آشنا باشید و بدانید چه افرادی در بلک لیست قرار می‌گیرند. اما منظور از بلک لیست ویزای دبی چیست؟ در پاسخ باید اشاره شود که اداره مهاجرت امارات متحده عربی اطلاعاتی مانند اسکن کف دست، اثر انگشت و تصویر شبکیه چشم افرادی که متقاضی دریافت ویزا هستند را جمع آوری و ذخیره می‌کند. این اطلاعات جهت تشخیص و احراز هویت افراد و ارائه خدمات مهاجرتی به آنها استفاده می‌شود. این اقدامات امنیتی به‌منظور جلوگیری از تقلب و سوءاستفاده در مورد ویزاها و ورود به کشور انجام می‌شود. هدف این است که اگر فردی مجرم بود یا کاری غیر قانونی انجام داده است، شناسایی کنند تا مانع ورود آن به کشور امارات شوند.
در صورتی که یک فرد در دبی مرتکب جرم یا کار غیرقانونی شود، ممکن است او دیپورت شود و نام او در بلک لیست ویزا قرار گیرد. بلک لیست ویزا لیستی است که در آن نام افرادی که از ورود به کشور منع شده‌اند، ثبت می‌شود. این اقدامات جزئی از سیاست‌های امنیتی دولت دبی و امارات متحده عربی است که به‌منظور حفظ امنیت عمومی و حفظ قانون و نظم انجام می‌شود.

دلایل ریجکت شدن درخواست ویزا چیست؟

قرار گرفتن در بلک لیست ویزای دبی برای شما نیز امکان‌پذیر است؛ اما به چه دلیلی؟ در ادامه دلایل ریجکت شدن درخواست ویزا را مطرح می‌کنیم:
نقص در مدارک
اگر مدارک را به صورت کامل تحویل نداده باشید یا مدارک شما مشکلی داشته باشد، ویزا ریجکت می‌شود.

اقامت بیشتر در سفرهای قبلی

یکی دیگر از دلایلی که موجب می‌شود درخواست شما ریجکت شود، این است که اقامت بیشتر در سفرهای قبلی به دبی داشته‌ باشید. چرا که اگر در سفر قبلی شما اعتبار ویزایتان به پایان رسیده بود، ولی هنوز در خاک امارات و دبی اقامت داشتید، مجرم محسوب می‌شوید. علاوه بر اینکه جریمه خواهید شد، همچنین در بلک لیست ویزای دبی قرار می‌گیرید و در مسافرت‌های بعدی با دردسر مواجه می‌شوید. 
داشتن سوء سابقه در مسافرت‌های قبلی
رعایت قوانین رانندگی، احترام به شهروندان، دوری از دعواهای خیابانی و دریافت دارو با نسخه از قوانین مهم امارات و دبی است که باید به این قوانین احترام بگذارید؛ اما اگر این قوانین را رعایت نکنید، جزو مجرمان محسوب می‌شوید. دیگر دلایل مهمی که موجب قرار گرفتن در بلک لیست ویزای دبی می‌شوند عبارتند از: 
فرد متقاضی جزو مجرمان بین المللی باشد. 
فرد متقاضی دارای پرونده کیفری در یکی از کشورها باشد. 
فرد متقاضی دارای بدهی مالی با چک برگشتی در بانک باشد. 
فرد متقاضی به دنبال پناهندگی باشد. 
فرد متقاضی دارای بیماری واگیردار در گزارش‌های پزشکی باشد. 
فردی که قوانین دبی و امارات را رعایت نکرده است. 
فرد متقاضی در سال‌های گذشته فعالیتی بر علیه امارت و دبی انجام داده باشد. 

مهاجرت کاری به دبی

مهاجرت کاری به دبی

دبی بدون شک یکی از بهترین شهرهای جهان از نظر اقتصادیست و از یک رونق بی‌نظیر در بخش‌های مختلف برخوردار است. این شهر به عنوان یک مرکز مالی، تجاری و گردشگری بین‌المللی، شناخته شده و میزبان بسیاری از شرکت‌های چندملیتی و کارآفرینان بین‌المللی است. رونق بسیار زیاد کسب و کارها، فرصت‌های شغلی فراوان و سیستم مالی پیشرفته از جمله دلایلی هستند که بسیاری از افراد با هدف مهاجرت کاری به دبی سفر می‌کنند. این فرصت‌ باعث جذب توانمندی‌های بین‌المللی و ایجاد یک جامعه چندفرهنگی و دینامیک می‌شود. باید برای ورود به شهر دبی جهت دریافت ویزای کاری دبی اقدامات لازم را انجام دهند. مدت زمان اقامت آن‌ها بین ۱ تا ۳ سال است و ویزای توریستی برای این افراد مناسب نیست.

اخذ ویزای دبی با رامین گشت

اگر شما عزیزان قصد سفر به دبی و گشت و گذار در این شهر را دارید، باید ابتدا نسبت به اخذ ویزای توریستی دبی اقدام کنید. رامین گشت به عنوان یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی در ایران محسوب می‌شود که ارائه دهنده خدمات تورهای داخلی و خارجی با شرایطی ایده آل است. با خرید تور دبی از خدمات متعددی از جمله دریافت ویزای توریستی، بیمه مسافرتی، تفریحات متنوع در شهر، تهیه بلیط و رزرو هتل بهره‌مند خواهید شد و سفری بدون دغدغه و خاطره‌انگیز تجربه می‌کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه گرفتن ویزای توریستی می‌توانید با کارشناسان مجموعه بزرگ رامین گشت تماس بگیرید تا شما را در زمینه اخذ ویزا راهنمایی کنند. 

سوالات متداول

 بله، فرقی ندارد چه برای سفر کوتاه مدت و چه مسافرت بلند مدت، شما به ویزای دبی نیاز دارید. 

اعتبار ویزا بستگی به نوع ویزا دارد و اعتبار آن می‌تواند بین ۱۴ روز، ۳۰ روز و ۶۰ روز باشد و متغیر است. 

بله؛ شما می‌توانید ویزای توریستی دبی خود را تمدید کنید. 

بله؛ در صورتی که نام شما از بلک لیست خارج شود، می‌توانید برای دریافت ویزا مجدد اقدام کنید.

خیر؛ شما به صورت آنلاین با خرید تور دبی از رامین گشت می‌توانید نسبت به دریافت ویزا اقدام کنید. 

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
ویزای دبی
1402/05/15 18 دقیقه
هزینه سفر دبی
1402/09/26 11 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت