هزینه سفر دبی

هزینه سفر دبی، سفری لوکس و فراموش نشدنی به دوبی امارات
هزینه سفر دبی در سال 1403 هزینه ویزا در سفر به دبی هزینه سفر به دبی با هواپیما و کشتی هزینه غذا در دبی امارات 1402 هزینه خرید در دبی گران‌ترین مرکز خرید دبی ارزان‌ترین مراکز خرید دبی هزینه هتل در دبی 1402 هزینه حمل‌ونقل در دبی هزینه تفریحات در سفر دبی هزینه تماس تلفنی در دبی چگونه می‌توان هزینه سفر دبی را کاهش داد؟ برآورد هزینه سفر در دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

در برنامه‌ریزی برای تعطیلات، هزینه سفر دبی چقدر خواهد شد؟ دبی به‌دلیل مراکز خرید گسترده، آسمان‌خراش‌های مجلل و طیف خیره‌کننده‌ای از هتل‌های درجه یک، به مقصدی گران‌قیمت معروف است. سوال درباره هزینه سفر دبی و هزینه‌های اقامت، گردش و حتی قیمت بلیت دبی، اولین چیزی است که وقتی به سفر به دبی فکر می‌کنیم، به ذهنمان خطور می‌کند. در این مطلب به جزئیات خرج سفر دبی اشاره خواهیم کرد. اگر شما هم قصد دارید برای رفتن به این شهر برنامه‌ریزی کنید، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

هزینه سفر دبی در سال 1403

قبل از اینکه به جزئیات هزینه سفر دبی اشاره داشته باشیم، بد نیست به‌صورت کلی این موضوع را بررسی کنیم. دبی با جاذبه‌های بی‌شمار، سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و زرق‌وبرق بسیار برای خانواده‌ها، زوج‌ها، علاقه‌مندان به ماجراجوی و حتی کار، مقصدی کاملا ایدئال است. اگر نمی‌خواهید برای هزینه سفر دبی در سال 1402 زیاد هزینه کنید، تابستان بهترین زمان است؛ از آنجایی که آب و هوای دبی در این فصل بسیار گرم است و گاهی به 40 تا 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، گردشگران کمتر در این ماه‌ها به دبی سفر می‌کنند و حتی می‌توانید تور دبی ارزان را نیز خریداری کنید.

اما نوامبر تا مارس (ماه آبان تا اسفندماه)، های‌سیزن و بهترین زمان برای سفر به دبی است. دمای هوا در این ماه‌ها بین 17 تا 28 درجه سانتی‌گراد است که برای لذت بردن از سواحل دیدنی، بازدید از مکان‌های معروف دبی، خرید و گشت‌وگذار بسیار مناسب است. بااین‌حال، چون پاییز و زمستان، فصل اوج سفر به دبی است، پرواز و هتل‌ها معمولا قیمت بالایی دارند و بهتر است از ماه‌ها قبل تور دبی خود را رزرو کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بتوانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

دبی به‌اندازه سایر شهرهای بزرگ جهان، مانند نیویورک، لندن و پاریس گران است. متوسط هزینه سفر دبی سال 1402 برای یک نفر 3000 دلار (یا 2700 یورو، 11000 درهم) است؛ اما به خاطر داشته باشید که همه چیز به نحوه انتخاب‌های شما درسفر به این شهر مجلل بستگی دارد. اگر فقط در هتل های 5 ستاره دبی اقامت کنید، به رستوران‌های لوکس بروید و به‌جای استفاده از متروی دبی، تاکسی بگیرید یا ماشین اجاره کنید، هزینه آن بیشتر از اقامت در هتل‌های سه ستاره، غذا خوردن در غذاخوری‌های معمولی و استفاده از وسائل حمل‌ونقل عمومی است.

اگر نگران این هستید که چقدر پول در دبی خرج می‌کنید، باید بودجه سفر خود را با دقت برنامه‌ریزی کنید تا از نظر مالی به مشکل برنخورید.برای آشنایی با کلیات سفر به دبی ، پیشنهاد می کنیم راهنمای سفر به دبی در رامین گشت را حتما بخوانید.

هزینه ویزا در سفر به دبی

برای رفتن به دبی باید حتما ویزا تهیه کنید که می‌توانید آن را با خرید تور دبی از رامین گشت به آژانس بسپارید یا به‌صورت شخصی اقدام کنید. در هر صورت هزینه ویزای دبی در سال 1402 به‌صورت زیر است:

  • ویزای توریستی 10 روزه: 275 درهم
  • ویزای 30 روزه با امکان یک بار ورود، 280 درهم
  • ویزای 30 روزه با امکان چندبار ورود، 500 درهم
  • ویزای 60 روزه با امکان چندبار ورود، 750 درهم

دقت داشته باشید که برای دریافت ویزا باید حتما پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماهه داشته باشید و نیاز به مصاحبه حضوری متقاضی نیست. در مقاله انواع ویزای دبی، می‌توانید اطلاعات کاملی درباره ویزای تحصیلی، درمانی، کار، ترانزیت و ... دبی به دست آورید.

هزینه ویزا در سفر به دبی

هزینه سفر به دبی با هواپیما و کشتی

قطعا هزینه سفر دبی با تور برای شما کمتر تمام خواهد شد؛ وقتی که با تور به این شهر سفر می‌کنید، می‌توانید با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، هم در بهترین هتل‌ها اقامت داشته باشید هم اینکه با تورلیدر جاهای دیدنی دبی را ببینید. اگر نخواهید به هر دلیلی با تور دبی به این شهر سفر کنید، مدیریت هزینه‌ها کمی برایتان پیچیده‌ می‌شود. مثلا قیمت پرواز به دبی با هواپیما در فصل‌های مختلف، متفاوت است. نوع پرواز و نوع ایرلاین (داخلی یا خارجی) نیز بر قیمت بلیت دبی تاثیر دارند. ایرلاین‌های ایران ایرتور، ماهان، قشم ایر، ایر عربیا و امارات پروازهای ایران به دبی را انجام می‌دهند.

 اگر بخواهید با کشتی سفر کنید، باید به بندر لنگه بروید و از آنجا با کشتی خودتان را به دبی برسانید. برای رفتن به بندر لنگه نیز می‌توانید با هواپیما، قطار یا اتوبوس به بندرعباس رفته و از آنجا با اتوبوس به بندر لنگه بروید.

فقط باید به این نکته توجه کنید که برای هر بار سفر خارجی باید عوارض پرداخت کنید. عوارض خروج از کشور در سال 1402 به‌صورت زیر است:

  • سفر اول: 400هزار تومان
  • سفر دوم: 600هزار تومان
  • سفر سوم: 800هزار تومان

این مبلغ صرفا برای سفر هوایی نیست، شما برای خروج از مرز ایران به‌صورت زمینی یا دریایی نیز باید همین مقدار هزینه کنید و باید قبل از دریافت ارز مسافرتی، عوارض را پرداخت و فیش آن را ارائه دهید.

هزینه سفر به دبی با هواپیما یا با کشتی

هزینه غذا در دبی امارات 1402

غذا خوردن یکی از دغدغه‌های اصلی در سفر است و بخش مهمی از خرج سفر دبی را شامل می‌شود. اگر بخواهید یک رستوران ارزان‌قیمت را انتخاب کنید، در سال 1402، برای یک وعده غذایی، حداقل باید 30 درهم کنار بگذارید و اگر انتخاب شما رستوران‌های لوکس باشد، باید حداقل 195 درهم پرداخت کنید. قیمت منوهای مک‌دونالد و شاورما در دبی ارزان‌تر از همه جاست.

منو هزینه غذا در دبی امارات

هزینه خرید در دبی

دبی به خاطر مراکز خریدش معروف است. دبی مال، وافی مال، دبی اوتلت مال، بازار طلای دیره، مرکز خرید امارات، بازار بر دبی، بازار دستفروشی دبی، بازار ادویه، مکان‌هایی برای خرید و حتی تهیه سوغاتی هستند. بدون رفتن به مراکز خرید و بازارها نمی‌توانید این شهر را کشف کنید. هزینه خرید در دبی با توجه به آنچه که می‌خرید، متفاوت است. می‌توانید فهرست معروف‌ترین مراکز خرید دبی را در وبسایت رامین گشت بخوانید.

چندین مرکز خرید در این شهر وجود دارد که می‌توانید انواع پوشاک و لوازم جانبی را از شرکت‌های مختلف تهیه کنید. یعنی چه به‌دنبال گران‌ترین لباس‌ها، کیف‌های دستی و کفش‌های برندهای لوکس مانند گوچی و لویی ویتون و ... باشید، چه بخواهید از برندهای ارزان‌تر خرید کنید، دبی به نیاز شما پاسخ می‌دهد. خبر خوب دیگر این است که در بعضی فصل‌ها به‌ویژه در زمستان، حراجی‌های بسیار هیجان‌انگیزی در دبی برقرار است و با کمترین بودجه می‌توان خرید کرد.

خرید گردشگران در مراکز خرید دبی

 گران‌ترین مرکز خرید دبی 

اگر به‌دنبال خرید لوکس از دبی هستید، به مراکز خرید زیر سری بزنید:

ارزان‌ترین مراکز خرید دبی

اگر هم می‌خواهید با بودجه کمتر، خریدهای بیشتری داشته باشید، فهرست زیر را در جایی ذخیره کنید:

  • اوت لت دهکده دبی
  • دراگون مارت دبی
  • مرکز خرید کاراما
  • بازار دیره
  • بازار مینا دبی

هزینه هتل در دبی 1402

انتخاب محل اقامت یا هتل موردنظر همیشه یکی از اصلی‌ترین موضوعات ما در سفر است. شناخته‌شده‌ترین محله های دبی برای اقامت، پالم جمیرا، دبی مارینا و مرکز شهر دبی هستند. در بخش‌های مختلف شهر، ترکیبی از مسافرخانه‌های معقول، متوسط و بهترین هتل های دبی را خواهید دید که نزدیک به جاذبه‌های اصلی و مکان‌های دیدنی دبی قرار دارند و از قیمت‌های متفاوتی هم برخوردار هستند.

چه به‌دنبال مکانی برای استراحت کردن در روز باشید و چه بخواهید در هزینه‌ سفر دبی صرفه‌جویی کنید، هتل‌های 3 ستاره می‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند و قیمت مناسبی هم دارند. این هتل‌ها اغلب دارای اتاق‌های بزرگی هستند که نیازهای اساسی شما را برآورده می‌کنند و همچنین دارای تلویزیون، استخر، مرکز سلامتی، و غذاخوری یا بار هستند. هتل های 4 ستاره دبی امکانات بهتری در اختیار شما قرار می‌دهند و هتل های 5 ستاره دبی که برای سفری لوکس به این شهر مناسب هستند. این هتل‌ها هر چیزی را که تصور ‌کنید، از بلیت پارک‌های آبی گرفته تا خدماتی مانند ساحل خصوصی برای استراحت و آفتاب گرفتن و کرایه اتومبیل مجلل برای گشت شهری دبی را ارائه می‌دهند، در عین حال، می‌توانید از اقامت در شگفت‌انگیزترین آسمان خراش های دبی لذت ببرید.

هتل‌های شهر دبی در تعطیلات نوروز و کریسمس در گران‌ترین حالت ممکن هستند؛ اما اگر در ماه‌های گرم سال به دبی سفر کنید، می‌توانید هتل‌های ارزان‌قیمت برای خودتان رزرو کنید. قیمت هتل‌های دبی با توجه به تعداد ستاره‌های هتل، موقعیت مکانی و کیفیت و خدمات هتل موردنظر متفاوت است. شما با توجه به بودجه‌ای که برای این سفر کنار گذاشته‌اید، می‌توانید بهترین و لوکس‌ترین هتل‌ها یا هتل‌های ارزان را برای خودتان رزرو کنید.

در ادامه، فهرستی از هتل‌های 5 ستاره و 4 ستاره دبی با قیمت رزرو آن‌ها برای یک شب در سال 1402 را ارائه می‌کنیم تا برآورد بهتری نسبت به هزینه اقامت و برنامه‌ریزی برای خرج سفر دبی داشته باشید:

  • هتل برج العرب، 1266 درهم
  • هتل جمیرا زعبیل سرای، 841 درهم
  • هتل آتلانتیس د پالم، 693 درهم
  • هتل ریتز کارلتون دبی، 489 درهم
  • هتل اسکای ویو، 354 درهم
  • هتل مدیا وان، 349 درهم
  • هتل فرودگاه میلنیوم دبی (در دیره)، از 299 درهم
  • هتل 5 ستاره حبتور پالاس ال ایکس آر، 294 درهم
  • هتل مارینا ویندهام دبی با حداقل 279 درهم
  • هتل روتانا دبی، از 260 درهم
  • هتل 4 ستاره First Collection، شروع قیمت از 229 درهم
  • هتل امگا بر دبی با اتاق‌هایی به قیمت 213 درهم
  • هتل Majestic City Retreat، 162 تا 254 درهم
  • هتل 5 ستاره رافلز، 189 درهم
  • هتل کورال دبی دیره با اتاق‌های 153 درهم

به طور حتم بخش مهمی از هزینه‌های سفر به دبی به انتخاب هتل و منطقه آن بستگی دارد. از طرفی هم برخی از بهترین هتل‌های دبی در منطقه مارینا واقع شده‌اند که توصیه می‌کنیم، مطلب دبی مارینا را مطالعه کرده تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

اقامت در بهترین هتل های دبی

هزینه حمل‌ونقل در دبی

به‌طور کلی رفت‌و‌آمد با تاکسی در دبی گران است. بنابراین، توصیه می‌کنیم از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده کنید یا برای گشت‌وگذار در شهر به‌دنبال اجاره ماشین در دبی باشید. هزینه پایه تاکسی در دبی، 12 درهم و برای هر کیلومتر در سال 1402، تقریبا 1.82 درهم است. هر سفر با تاکسی حداقل 20 تا 25 درهم برایتان تمام خواهد شد. علاوه‌بر تاکسی‌های عمومی، می‌توانید از تاکسی اینترنتی دبی، ماشین رزرو کنید. چندین شرکت در دبی، چنین خدماتی را ارائه می‌دهند که در مجله گردشگری رامین گشت در تاکسی دبی: انواع تاکسی‌های اینترنتی دبی لیست کرده‌ایم.

در دبی، بلیط یک طرفه مترو در سال 1402 تقریبا 3 درهم هزینه دارد. البته می‌توانید با خرید کارت مترو از حمل‌ونقل عمومی دبی بهره‌مند شوید. هزینه خرید کارت مترو دبی که 19 درهم اعتبار دارد 25 درهم است. در خود ایستگاه مترو، باجه‌های فروش و شارژ کارت اعتباری وجود دارد. هزینه متوسط سفر با مترو بین 3 تا 6 درهم برای هر سفر است.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خطوط متروها در این شهر اماراتی، مقاله راهنمای متروی دبی را بخوانید.

هزینه اتوبوس در دبی تقریبا به‌اندازه هزینه مترو است و بستگی به مسیر دارد. بسته به مسیرتان، باید بین 5 تا 15درهم برای سوار شدن به اتوبوس در سال 1402 هزینه کنید.

هزینه گشت و گذار در دبی با مترو

هزینه تفریحات در سفر دبی

پس از بررسی هزینه سفر دبی برای خرید، غذا و هتل و حمل‌ونقل، باید بررسی کنیم که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری دبی چند درهم باید کنار گذاشت؟ تمام مبالغ زیر برای تفریحات خرج سفر دبی در سال 1402 است:

  • پارک‌ها، موزه‌ها و سواحل عمومی اغلب به‌صورت رایگان برای عموم باز هستند.
  • با 149 درهم می‌توانید از موزه آینده دبی دیدن داشته باشید.
  • اگر بخواهید از برج خلیفه بازدید کنید، باید ۱۴۹ تا ۶۰۸ درهم بپردازید. 
  • بازدید از آکواریوم دبی هم به‌عنوان یکی از مکان‌های جذاب و دیدنی دبی، حدود ۱۷۵ تا ۴۰۰ درهم برای شما هزینه خواهد داشت.
  • برای بازدید از دلفیناریوم باید ۷۵ درهم ورودی پرداخت کنید.
  • ورودی پارک آبی آتلانتیس هم حدود 320 درهم است.
  • بازدید از میراکل گاردن دبی، 75 درهم و باغ پروانه‌ها از 55 تا 273 درهم است.
  • تور کشتی لوتوس دبی حدود 300 درهم برای شما هزینه خواهد داشت.
  • اگر هم به غواصی در آب‌های دبی تمایل داشته باشید، باید حدود 1800 درهم هزینه کنید.

دقت داشته باشید که بخشی از هزینه‌های سفر به تفریحات مختلف افراد اختصاص داده می‌شود که ممکن است برای هر فردی با یک اعداد و ارقام متفاوتی باشد. به طور مثال: فردی که تفریح در بهترین دیکسوی ایرانی در دبی را انتخاب می‌کند به طور حتم هزینه متفاوتی نسبت به فردی دارد که تفریح بازدید از آکواریوم دبی را انتخاب خواهد کرد.

هزینه تفریح و هیجان در دبی

هزینه تماس تلفنی در دبی

با ورود به شهر دبی، سیم‌کارت شما به حالت رومینگ درمی‌آید، پس بهترین کار برای مدیریت تماس‌ها در خرج سفر دبی، دریافت سیم کارت رایگان دبی است. شما در فرودگاه، می‌توانید با ارائه پاسپورت خود، سیم‌کارت دریافت کرده و مطابق نیازتان آن را شارژ کنید. دو اپراتور Du و اتصالات، بسته‌های مختلف اینترنت، پیامک و تماس را ارائه می‌دهند که در سال 1402، از 25 درهم تا 500 درهم متغیر است.

هزینه تماس تلفنی در دوبی امارات

چگونه می‌توان هزینه سفر دبی را کاهش داد؟

در وهله اول، برای داشتن سفری ارزان‌تر به دبی، بهتر است در فصل آف‌سیزن، تور دبی را خریداری کنید یا با عضویت در شبکه‌های اجتماعی رامین گشت، گوش‌به‌زنگ تور لحظه آخری دبی باشید. علاوه‌بر این موارد، انتخاب ایرلاین ایرانی و پرواز اکونومی، اقامت در هاستل، متل یا هتل 3 ستاره در منطقه قدیمی شهر و استفاده از غذاخوری‌های معمولی سطح شهر به شما امکان می‌دهد تا هزینه سفر دبی را تا حد زیادی کاهش دهید.

برای تبدیل ارز، درهم به‌عنوان واحد پول دبی به دلار یا تومان، بهتر است از بانک استفاده کنید تا کارمزد کمتری بپردازید. رزرو تورهای تفریحی در دبی و خرید آنلاین بلیت برای جاذبه‌ها نیز معمولا از تخفیف برخوردار هستند. 

برآورد هزینه سفر در دبی با رامین گشت

دبی یکی از بهترین ولی در عین حال، گران‌ترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه است که هر ساله تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند. با این حال، روش‌های مختلفی برای صرفه‌جویی در هزینه سفر دبی وجود دارد. ازاین‌رو، حتی با بودجه کم می‌توانید به‌سادگی به این شهر سفر کنید. یکی از این روش‌ها خرید تور دبی است. در محاسبه هزینه سفر دبی برای یک مسافرت 5‌روزه به دبی برای یک نفر، بسته به نحوه خرج کردن شما، تقریبا بین 10هزار تا 15هزار درهم خواهد بود. در صورتی که به‌فکر مهاجرت به این شهر هستید، مقاله زندگی در دبی را از دست ندهید. اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید آن‌ها را با ما درمیان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

منابع:

https://www.7continents1passport.com/dubai-trip-costs/

https://www.roamingroutes.com/how-much-does-it-cost-to-go-dubai/

سوالات متداول

هزینه یک تعطیلات 7 روزه در دبی برای یک مسافر مجرد 5500 درهم، برای یک زوج 10هزار درهم و برای یک خانواده 4 نفره 20000 درهم است. محدوده هتل‌های دبی از 130 درهم در هر شب شروع می‌شود و میانگین آن 200 درهم است.

30  تا 200 درهم برای هر نفر، باید در نظر بگیرید که این می‌تواند بر اساس گزینه‌های اقتصادی یا لوکس متفاوت باشد.

دبی شهری لوکس است که در رتبه بیستم در میان ثروتمندترین شهرهای جهان ایستاده است. نیویورک، توکیو و لندن در صدر این فهرست قرار دارند.

بله، شما باید حتما قبل از سفر ویزا تهیه کنید که هزینه این ویزا بر اساس مدت زمان اقامت شما متفاوت است.

این هزینه‌ها مربوط به هزینه هتل، هزینه تفریحات، هزینه غذا و حتی هزینه ویزا متفاوت هستند.

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
بهترین هتل های دبی
1402/05/01 15 دقیقه
واحد پول دبی چیست؟
1402/04/31 10 دقیقه
زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت