مهاجرت کاری به دبی

مهاجرت کاری به دبی و زندگی در امارات
نگاهی کلی به شرایط کار در دبی روند اصلی کار در دبی برای افراد خارجی انواع ویزای کار دبی ویزای کار استاندارد (Standard Work Visa) ویزای سبز (Green Visa) ویزای طلایی (Golden Visa) استانداردهای وزارت منابع انسانی (MoHRE) دبی برای افراد متقاضی مهاجرت شرایط و مدارک موردنیاز برای مهاجرت کاری به دبی شرایط مهاجرت کاری به دبی مدارک موردنیاز برای مهاجرت کاری به دبی مراحل دریافت ویزای کار دبی 1. تأیید سهمیه ویزا از سوی کارفرما 2. تنظیم و ارسال قرارداد توسط کارفرمای اماراتی 3. ارسال درخواست ویزای کار توسط کارفرما 4. صادرکردن ویزای ورود به کار 5. اقدام برای شناسه امارات 6. انجام معاینات پزشکی 7. بارگذاری قرارداد شما در وب‌سایت MOL 8.دریافت بیمه درمانی 9.دریافت ویزای کار 10. دریافت ویزای اقامت مزایای مهاجرت کاری به دبی پرتقاضاترین مشاغل در دبی تسهیل مهاجرت کاری به دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

با توجه به رشد اقتصادی امارات، مهاجرت کاری به دبی یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین موضوعات است. این شهر به‌دلیل پیشرفت اقتصادی در چند دهه گذشته و ایجاد فرصت‌های شغلی متنوع در حوزه‌های مختلف، توانسته محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم ایران و سایر کشورهای جهان به دست بیاورد. البته مهاجرت کاری به دبی منوط به اخذ ویزای کار امارات است که تحت شرایط خاصی از سوی اداره مهاجرت امارات صادر می‌شود.

دولت امارات برای اینکه بهترین و متخصص‌ترین نیروهای کار را به سمت خود جذب کند، ویزاهای مختلفی برای کار در این کشور در نظر گرفته است. شما می‌توانید با دریافت پیشنهاد کار و اخذ یکی از این ویزاها، به‌راحتی به دبی مهاجرت کنید. البته قبل از هرگونه اقدامی برای مهاجرت به دبی، باید اطلاعات کاملی درباره آن کسب کنید.

در این مطلب به‌طور کامل مهاجرت کاری به دبی را از زوایای مختلف بررسی خواهیم کرد تا بیشتر با شرایط کار و زندگی در دبی آشنا شوید. در تکمیل این مطلب می‌توانید راهنمای شرایط زندگی در دبی را نیز مطالعه کنید.

نگاهی کلی به شرایط کار در دبی

دبی یکی از بهترین و لوکس‌ترین شهرهای جهان است. از آنجایی‌ که بیشتر جمعیت این شهر را افراد خارجی تشکیل داده‌اند، مهاجرت به آن و پیداکردن کار به نسبت دیگرشهرهای جهان، راحت‌تر است. برای مثال، شما می‌توانید با خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت نیز تجربه زندگی در این شهر را داشته باشید یا صرفا سرمایه‌گذاری کنید.

در چند دهه گذشته، دبی پیشرفت زیادی در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه صنعت سرگرمی و ساخت‌وساز داشته است. این شهر با بهره‌گیری از استعدادها و متخصص‌های مختلف در سراسر جهان، توانسته پروژه‌های شگفت‌انگیزی را به اتمام برساند. طبیعتاً پیشرفت دبی از لحاظ اقتصادی و اتمام این پروژه‌های عظیم، فرصت‌های شغلی بیشتری را به ارمغان آورده است. 

کشور امارات و شهر دبی برای اینکه بتوانند همچنان به فعالیت‌های خود در عرصه جهانی ادامه دهند، به نیروهای متخصص و باتجربه نیاز خواهند داشت. به همین دلیل کسانی که در حوزه‌ خود تخصص و مهارت بالایی دارند، می‌توانند از فرصت استفاده کرده و بازار کار دبی را هدف قرار دهند.

در پاسخ به این سوال که «برای کار و اقامت در دبی، حقوق مناسب چقدر است؟»، وبسایت Expatriate HealthCare اینگونه پاسخ می‌دهد:

«برای یک زندگی راحت در دبی که بتوان اجاره خانه و قبض‌ها را پوشش داد و از زندگی در دبی لذت برد، حقوق شما باید بین 10هزار تا 15هزار درهم باشد.» 

پس باید در هنگام پذیرش پیشنهاد شغلی و عقد قرارداد به تطابق حقوق دریافتی با خرج زندگی در دبی نیز توجه داشته باشید. در این زمینه، بهتر است با بانک های ایرانی در دبی نیز آشنا باشید که در صورت نیاز بتوانید تبادلات مالی خود را راحت انجام دهید. 

کشور امارات برای اینکه بهترین افراد را به سمت دبی و سایر شهرهای خود جذب کند، ویزاهای مختلفی تعریف کرده و برای اخذ آن‌ها شرایط خاصی قرار داده است. با داشتن این شرایط و دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرمای اهل دبی، می‌توانید به‌راحتی ویزای کار این شهر را اخذ کنید. 

مهاجرت کاری به دبی برای همه نوع ملیتی

روند اصلی کار در دبی برای افراد خارجی

پیداکردن کار در دبی و فعالیت در این شهر، روند خاص خود را دارد. برای اینکه بتوانید به هدف خود برسید، ابتدا باید با روند و شرایط آن آشنایی کاملی داشته باشید و موضوع از جایی آغاز می‌شود که از جانب کارفرمای اماراتی، پیشنهاد کار دریافت کنید.

شاید برایتان سؤال باشد که چگونه باید از طریق کارفرمای اماراتی پیشنهاد کار دریافت کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که پیداکردن کار در دبی پیچیده نیست؛ ابتدا باید درباره میزان تقاضا برای حوزه تخصصی خود تحقیق کرده و سپس از طریق آژانس‌های استخدام یا سایت های کاریابی در دبی، موقعیت شغلی مدنظر خود را پیدا کنید. در این راستا، بهتر است با پردرآمدترین مشاغل 2023 در دبی نیز آشنا باشید تا با دید بهتری برای شغل مد نظر خود درخواست دهید.

 بعد از اینکه رزومه شما از طرف کارفرما قبول شد، باید درخواست خود را جهت جذب نیروی خارجی به وزارت کار ارائه کند. ادامه شرایط و روند کار در دبی به شکل زیر است: 

  • صدور ویزای امارات برای ورود به دبی در بازه زمانی 30 روز
  • سفر به دبی و اخذ اقامت در فاصله زمانی 60 روز
  • ارائه درخواست از سوی کارفرما برای دریافت مجوز کار
  • اقدام برای دریافت کارت شناسایی به‌وسیله پاسپورت و ویزای معتبر
  • انجام معاینات پزشکی در بیمارستان دولتی
  • اقدام برای اخذ ویزای اقامت دبی با ارائه مدارک موردنظر و انجام مراحل مربوطه
  • شروع به کار در دبی پس از اتمام تمامی مراحل و برآورده‌کردن شرایط لازم
مهاجرت کاری افراد غیربومی به دبی و کار در صنعت

انواع ویزای کار دبی

بدون شک اخذ ویزای امارات، مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاری است که در پروسه مهاجرت کاری به دبی باید انجام دهید. برای انجام این کار باید با انواع ویزای دبی آشنایی داشته باشید تا بر اساس شرایط خود، بهترین گزینه را برای مهاجرت به دبی انتخاب کنید.

اداره مهاجرت امارات برای اینکه بهترین و مناسب‌ترین نیروهای کار را جذب کند، ویزای مختلفی را برای کارجویان تعریف کرده است. در ادامه هرکدام از این ویزاها را بررسی خواهیم کرد. 

ویزای کار استاندارد (Standard Work Visa)

ویزای کار استاندارد، یکی از بهترین و محبوب‌ترین ویزاهای دبی است که معمولاً بیشتر افراد برای مهاجرت کاری از آن استفاده می‌کنند. این ویزا در امارات متحده عربی، یک نوع ویزای کاری با حمایت کارفرما است که به شما اجازه می‌دهد به مدت دو تا سه سال به‌عنوان کارمند در امارات زندگی کرده و در حوزه موردعلاقه خود به کار مشغول شوید. پس از اتمام این مدت، کارفرما برای تمدید و یا لغو ویزای شما تصمیم خواهد گرفت.

با اینکه ویزای کار استاندارد بهترین ویزا برای مهاجرت کاری به دبی است؛ اما دریافت این ویزا شرایط خاصی دارد. قرارداد کاری و تأییدیه وزارت منابع انسانی امارات، یکی از مهم‌ترین شرایطی است که باید برای دریافت ویزای کار استاندارد، دریافت کنید. 

ورود به امارات متحده عربی با ویزای کار استاندارد، منوط به پذیرش پیشنهاد شغلی مکتوب و دریافت مجوز ورود است. این مجوز ورود به شما اجازه می‌دهد روند صدور ویزای کاری و اقامت خود را در امارات پیگیری کنید. 

ویزای سبز (Green Visa)

اگر علاقه‌ای به حمایت کارفرمای اماراتی ندارید، ویزای سبز بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای مهاجرت کاری به دبی است. دولت امارات برای اینکه بهتر به اهداف خود برسد، شرایط را برای فریلنسرهای خارجی و خوداشتغالی افراد فراهم کرده است. این دسته از افراد برای اینکه بتوانند در دبی مشغول به کار شوند، باید برای اخذ ویزای سبز اقدام کنند. 

ویزای سبز امکان اقامت ۵ساله را بدون حمایت کارفرما فراهم خواهد کرد. این ویزا، ویژگی‌های دیگری هم دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، حمایت از بستگان و امکان نقل‌مکان آن‌ها به ایالات متحده عربی است. پس از اتمام انقضا و یا لغو ویزای سبز، شش ماه به شما فرصت داده می‌شود تا کارهای تمدید آن را انجام داده و همچنان در دبی حضور داشته باشید. 

فرایند درخواست ویزای سبز بسیار آسان است؛ اما برای اینکه بتوانید آن را دریافت کنید؛ باید یک‌سری مدارک مهم را ارائه کنید.  با اینکه ارائه مدارک ویزای سبز، بسته به رده کاری شما متفاوت است؛ اما تحت هر شرایطی باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • قرارداد کار معتبر یا مجوز خوداشتغالی از MoHRE
  • مدرک تحصیلی 
  • اثبات درآمد کافی در طول اقامت خود در دبی

ویزای طلایی (Golden Visa)

اگر به دنبال بهترین ویزای دبی هستید تا علاوه‌بر اقامت طولانی‌مدت از مزایای فوق‌العاده‌ای بهره ببرید، ویزای طلایی بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای شماست. با اینکه ویزای طلایی به‌عنوان بهترین ویزا برای مهاجرت کاری دبی به شمار می‌رود؛ اما این ویزا فقط به افراد خاصی تعلق می‌گیرد. 

ویزای طلایی دبی مخصوص افراد حرفه‌ای با شرایط استثنایی است. افرادی که در حوزه کاری خود تخصص بسیار بالایی دارند، با استفاده از این ویزا می‌توانند 10 سال، بدون اسپانسر محلی در شهر دبی کار و زندگی کنند. معمولاً پزشکان، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، دانشمندان، مخترعان، هنرمندان و ورزشکاران از جمله افرادی هستند که می‌توانند برای دریافت ویزای طلایی دبی درخواست دهند.

انواع ویزای کاری در دبی

استانداردهای وزارت منابع انسانی (MoHRE) دبی برای افراد متقاضی مهاجرت

یکی از سؤالات پرتکراری که در حوزه مهاجرت کاری به دبی مطرح می‌شود، این است که  چه کسانی می‌توانند برای ادامه فعالیت به این شهر مهاجرت کنند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که تمامی افراد بالای 18 سال برای مهاجرت کاری دبی واجد شرایط هستند؛ اما باید استانداردهای تعیین‌شده از سوی وزارت منابع انسانی (MoHRE) را داشته باشند. در ادامه این استانداردها را معرفی خواهیم کرد:

  1. کارفرما دارای پروانه بهره‌برداری معتبر باشد.
  2. کارفرما هیچ تخلفی نداشته باشد.
  3. کار شما با ماهیت شرکت مطابقت داشته باشد. 
  4. برای استخدام در شرکت موردنظر، حداقل مدرک دیپلم را داشته باشید. 

لازم به ذکر است که حداکثر سن برای متقاضیان وجود ندارد؛ اما دولت امارات برای کارفرماهایی که افراد بالای 65 سال را استخدام می‌کنند، شرایط خاصی تعیین کرده است درواقع، کارفرمایان باید برای استخدام کارگران بالای 65 سال، هر دو سال یک‌بار 5000 درهم (1360 دلار آمریکا) هزینه اضافی بپردازند (این ارقام مربوط به سال 1402 است).

شرایط و مدارک موردنیاز برای مهاجرت کاری به دبی

مهاجرت به دبی برای کار نیازمند شرایط و مدارک خاصی است. در صورتی ‌که یکی از این شرایط و یا مدارک تعیین‌شده را نداشته باشید، کار مهاجرت شما پیچیده شده و احتمالاً درخواست ویزا ریجکت خواهد شد. در ادامه، شرایط مهاجرت کاری به دبی و مدارک موردنیاز را معرفی خواهیم کرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله کار در دبی رامین گشت مراجعه کنید.

شرایط مهاجرت کاری به دبی

دولت امارات برای اینکه نیروی کار موردنظر خود را انتخاب کند، یک‌سری شرایط برای آن‌ها تعیین کرده است. توجه داشته باشید که هرکدام از ویزاهای کار دبی ویژگی‌های متفاوتی دارند؛ اما به‌طور کلی باید شرایط زیر را برای اخذ ویزای دبی و ادامه فعالیت در این شهر ثابت شود: 

  • حداقل سن شما باید 18 سال باشد. 
  • در زمینه موردنظر تخصص و مهارت کافی را داشته باشید. 
  • به زبان عربی یا انگلیسی مسلط باشید. 
  • ابتدا بتوانید نظر یک کارفرمای اماراتی را جلب کنید. 
  • تمکن مالی و یا درآمد کافی برای زندگی در دبی را داشته باشید. 
  • 2 الی 3 سال سابقه کار داشته باشید. 
  • دارای سلامت پزشکی باشید. 

مدارک موردنیاز برای مهاجرت کاری به دبی

برای اینکه بتوانید ویزا و مجوز کار دبی اخذ کنید، باید مدارک خاصی را ارائه دهید. مدارکی موردنیاز برای مهاجرت کاری به دبی بر اساس نوع ویزا و شرایط شما فرق می‌کند، اما موارد زیر مهم‌ترین و اصلی‌ترین مدارکی هستند که تحت هر شرایطی باید ارائه کنید:

  • اصل پاسپورت و کپی آن (پاسپورت باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد)
  • عکس‌های مناسب گذرنامه (این عکس‌ها باید مطابق با استانداردهای کشور امارات باشند)
  • کارت شناسایی امارات برای دریافت مجوز کار
  • مجوز ورود از وزارت کار 
  • گواهی پزشکی صادرشده از مرکز بهداشت موردتأیید دولت امارات
  • کپی مدارک تحصیلی خود با مجوز از وزارت امور خارجه و سفارت امارات
  • ارائه مدارک کارفرما از جمله پروانه بازرگانی و کارت شرکت

لازم به ذکر است که سفارت یا کنسولگری امارات متحده عربی در ایران و همچنین وزارت امور خارجه کشور باید مدارک شما را تأیید کنند.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت کاری به دبی و بررسی توسط پرسنل

مراحل دریافت ویزای کار دبی

دریافت ویزای کار مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرحله مهاجرت کاری به دبی است. برای اینکه بتوانید ویزای موردنظر را دریافت کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

1. تأیید سهمیه ویزا از سوی کارفرما

اگر در مناطق آزاد دبی مشغول کار و زندگی هستید، کارفرما باید سهمیه ویزا را تأیید کند. درواقع کارفرمایان مناطق آزاد، محدودیت سهمیه‌ای برای ویزای کار دارند. به‌ عنوان‌ مثال، سهمیه در دبی به‌ازای هر نه مترمربع فضای اداری، یک ویزا است. 

اگر کارفرمای شما به حداکثر سهمیه خود برسد، باید محل کار خود را به یک فضای بزرگ‌تر منتقل کند. برای تأیید سهمیه ویزا، کارفرماها باید به وزارت کار مراجعه کرده و در آنجا اجازه استخدام نیروی خارجی را بگیرند. 

2. تنظیم و ارسال قرارداد توسط کارفرمای اماراتی

هنگامی که کارفرما تأییدیه سهمیه را اخذ کرد، باید قرارداد امضاشده را برای تأیید به وزارت کار ارسال کند. این قرارداد باید به زبان انگلیسی یا عربی باشد. اگر کسی بخواهد قرارداد را با هر زبان دیگری ارسال کند، باید زبان مادری کارمند را انتخاب کند. 

3. ارسال درخواست ویزای کار توسط کارفرما

در این مرحله باید کارفرما درخواست ویزای کار را به وزارت کار دبی ارائه کند. این وزارت باید حمایت خود را از شرکت موردنظر اعلام کرده و در نهایت، اجازه استخدام نیروی کار خارجی را صادر کند. توجه داشته باشید که همیشه اولویت وزارت کار امارات، نیروهای بومی هستند. درنتیجه، اگر ثابت شود که این شغل را نیروهای بومی می‌توانند اخذ کنند، ویزا صادر نخواهد شد. همچنین باید بدانید که وزارت امور خارجه باید قبل از صدور ویزای ورود، درخواست ویزای کار را تأیید کند.

4. صادرکردن ویزای ورود به کار

پس از تأیید وزارت کار، اجازه صدور ویزای ورود به کار داده می‌شود. ویزای ورود برای متقاضیان ویزای استاندارد و سبز، 2 ماه و برای متقاضیان ویزای طلایی، 6 ماه با چندین بار ورود معتبر است. درواقع، ویزای ورود این اجازه را به شما می‌دهد تا وارد خاک امارات شده و سپس ویزای کاری و اقامت خود را رسمی کنید.

5. اقدام برای شناسه امارات

اتباع خارجی که برای کار به امارات وارد می‌شوند یا به این کشور نقل‌مکان می‌کنند، باید شناسه اماراتی دریافت کنند. این شناسه، کاربردهای بسیار مهمی داشته و به‌عنوان یکی از مراحل بسیار مهم اخذ ویزا شناخته می‌شود. یکی از کاربردهای بسیار مفید شناسه امارات، استفاده از آن در غربالگری پزشکی است.

شناسه امارات مستقیماً به ویزای اقامت شما پیوند خورده و به‌عنوان یک مدرک شناسایی روزمره در امارات به‌جای پاسپورت عمل می‌کند. برای درخواست شناسه امارات، شما باید با پاسپورت و ویزای ورود خود، به مرکز اداره هویت امارات (EIDA) مراجعه کرده و مشخصات بیومتریک مانند اثر انگشت و عکس خود را ارائه دهید.

6. انجام معاینات پزشکی

تمامی افرادی که مهاجرت کاری به دبی را در برنامه خود دارند، برای اخذ ویزا باید آزمایش‌ها و غربالگری پزشکی را با موفقیت پشت سر بگذارند. توجه داشته باشید که نتایج این چکاپ برای دریافت ویزا بسیار مهم و ضروری است. 

7. بارگذاری قرارداد شما در وب‌سایت MOL

به‌عنوان بخشی از رسمی شدن ویزای کار امارات متحده عربی، کارفرمای شما باید ظرف 14 روز پس از دریافت نتایج غربالگری پزشکی، قرارداد کارتان را در وب‌سایت MoL بارگذاری کنند.

8. دریافت بیمه درمانی

بدون بیمه درمانی امکان صدور ویزا و یا تمدید آن وجود ندارد. در برخی از شهرهای امارات، از جمله دبی و ابوظبی، کارفرمایان باید برای کارکنان و خانواده‌هایشان بیمه درمانی ارائه کنند.

9. دریافت ویزای کار

پس از اینکه تمامی این مراحل را به‌درستی انجام دادید، حدود پنج‌ روز طول می‌کشد تا وزارت امور خارجه ویزای کار شما را به‌صورت رسمی صادر کند. پس از دریافت ویزای کار، می‌توانید به‌ صورت قانونی در امارات کار خود را آغاز کرده و از کارفرمای خود حقوق و دستمزد دریافت کنید. 

10. دریافت ویزای اقامت

پس از اینکه ویزای کار دریافت کردید، باید برای اخذ ویزای اقامت هم اقدام کنید. درواقع، برای اینکه بتوانید در امارات و شهر دبی زندگی کنید، به ویزای اقامت نیاز خواهید داشت. در این مرحله باید مدارک موردنیاز را به همراه درخواست خود مبنی بر اخذ ویزای اقامت، ارائه کنید. 

مراحل دریافت ویزای کار دبی

مزایای مهاجرت کاری به دبی

دبی برای جذب مهاجران از گوشه‌وکنار جهان، چشم‌اندازهای کاری و تجاری عالی را فراهم می‌کند. چهار مورد زیر، مهم‌ترین عواملی هستند که شهر جهانی دبی را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کار و ایجاد شغل تبدیل کرده است:

  1. فرصت‌های شغلی در شهر دبی بسیار زیاد بوده و به‌راحتی می‌توانید در حوزه تخصصی خود کار پیدا کنید.
  2. امنیت در شهر دبی بسیار بالا بوده و با خیال راحت می‌توانید همراه خانواده در آنجا زندگی کنید. 
  3. ازآنجایی‌ که دبی یک شهر لوکس است، کیفیت زندگی شما در آنجا بسیار زیاد است. 
  4. شهر دبی قانون مالیات‌بردرآمد را حذف کرده است؛ به همین دلیل می‌توان پول بیشتری را پس‌انداز کرد. 
مزایای مهاجرت و زندگی در دبی

پرتقاضاترین مشاغل در دبی 

همان‌طور که گفتیم، فرصت‌های شغلی شهر دبی بسیار زیاد هستند. درواقع، کسانی که در حوزه تخصصی خود مهارت و تجربه کافی را داشته باشند، می‌توانند شغل بسیار خوبی پیدا کنند. در میان تمام شغل‌هایی که در دبی وجود دارند، یک‌سری از آن‌ها پرتقاضاتر هستند. اگر در این شغل‌ها تخصص کافی را داشته باشید، مهاجرت کاری به دبی آسان‌تر خواهد شد. این شغل‌های پرتقاضا عبارتند از: 

  • مهندسی
  • پزشکی و پرستاری
  • حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی
  • منابع انسانی
  • مشاغل حوزه حسابداری و امور مالی
  • مشاغل مدیریتی
  • حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی
  • منابع انسانی
  • معلم
  • مشاغل حوزه گردشگری
  • مدیریت خرده‌فروشی
  • مشاغل مرتبط با حوزه‌های حقوقی
  • متخصصان داده یا دستیاران مدیریت
  • متخصصان رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی
  • توسعه‌دهندگان نرم‌افزار

تسهیل مهاجرت کاری به دبی با رامین گشت

همان‌طور که می‌دانید، مهاجرت کاری دبی یکی از موضوعات بسیار مهم و رایج این روزها به‌ویژه ایران است. این شهر به‌دلیل پیشرفت زیاد در حوزه‌های مختلف و ایجاد فرصت‌های شغلی با درآمد مناسب، توانسته محبوبیت زیادی در بین مهاجران به دست آورد. با اینکه مهاجرت کاری به دبی زیاد پیچیده نیست؛ اما برای اینکه بتوانید به هدف خود برسید، ابتدا باید شرایط مهاجرت کاری به دبی و مراحل مختلف آن را بررسی کنید.

اگر می‌خواهید درباره مهاجرت کاری دبی تصمیم بگیرید، بهتر است با تور دبی رامین گشت، سفری کوتاه به این شهر داشته باشد و آن را از جنبه‌های مختلف برای کار و زندگی و فرهنگ مردم دبی بررسی و سپس برای مهاجرت کاری اقدام کنید. مهاجرت کاری به دبی مراحل و شرایط خاص خود را دارد که در این مطلب به‌طور به آن پرداخته شد. اگر همچنان درباره مهاجرت به دبی برای کار سؤال خاصی دارید در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

https://velocityglobal.com/resources/blog/how-to-get-a-uae-work-permit/

https://u.ae/en/information-and-services/visa-and-emirates-id/residence-visas/residence-visa-for-working-in-the-uae

https://www.y-axis.com/visa/work/dubai/

https://parsicanada.com/work-in-dubai/

سوالات متداول

کیفیت بالای زندگی، فرصت‌های شغلی زیاد، وجود شرکت‌های معتبر جهانی، تنوع بالای ویزاهای کار، امکان اخذ اقامت برای خانواده و... از جمله ویژگی‌ها و مزیت‌هایی هستند که مهاجرت کاری به دبی را برایتان جذاب خواهد کرد. 

ویزای کار استاندارد، ویزای سبز و ویزای طلایی از جمله ویزاهای کار دبی هستند که متقاضیان بر اساس شرایط و وضعیت خود می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند. 

در کشور امارات قانونی به نام مالیات‌بردرآمد وجود ندارد. یعنی تمام حقوق و دستمزدی که از کارفرما دریافت می‌کنید؛ متعلق به شما بوده و به دولت مالیات پرداخت نمی‌کنید. 

بیشتر کارفرماهای اماراتی خدمات و مزایای خاصی را برای شما در نظر خواهند گرفت. این مزایای عالی شامل بیمه درمانی، 30 روز تعطیلات در سال، کرایه هواپیما برای یک سفر رفت‌وبرگشت به کشور شما، کمک‌هزینه مسکن، پاداش حقوق، ساعات کاری انعطاف‌پذیر و کمک‌هزینه تحصیل می‌شود. 

هزینه ویزای کار دبی به فاکتورهای زیادی از جمله نوع ویزا، اعتبار ویزا و... بستگی دارد؛ به همین دلیل نمی‌توان هزینه مشخصی برای آن تعیین کرد. به‌طورکلی هزینه اخذ ویزای کار دبی برای ایرانیان از 189 دلار شروع می‌شود. 

مقالات مرتبط

زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه
ویزای دبی
1402/05/15 14 دقیقه
دبی مارینا
1402/08/29 6 دقیقه
کاریابی دبی
1402/06/13 9 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت