زمستان دبی

آب و هوای دبی در زمستان
هوای دبی در زمستان جشنواره‌های دبی در فصل زمستان جشنواره خرید زمستانه جشن کریسمس آتش‌بازی سال نو جشنواره بین‌المللی جاز مسابقه دبی امگا لباس مناسب زمستان دبی رزرو بلیط زمستان دبی از رامین گشت پرسش و پاسخ

طول روز در فصل زمستان دبی نسبت به دیگر فصول، کوتاه‌ تر بوده و میانگین دما در زمستان به 20  الی ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. به‌طور کلی زمستان‌های دبی با بارش زیادی همراه نیست و از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار است. به جرات می‌توان گفت که این فصل، بهترین زمان سفر به دبی محسوب ‌می‌شود. زیرا هوای دبی برخلاف انتظار اصلاً سرد نیست و روزها کوتاه‌تر، رطوبت کمتر و هوا خنک‌تر از دیگر فصول است. به همین دلیل جشنواره‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود و بسیاری از توریست‌ها برای بهره بردن از آب و هوای مطلوب دبی و بازدید از جشنواره‌های مختلف، نظیر جشنواره زمستانی که از اواخر دسامبر تا اواخر ژانویه برگزار می‌شود، فصل زمستان را برای سفر به دبی انتخاب می‌کنند. در ادامه این مطلب، هوای دبی در زمستان، بیشتر مورد بررسی خواهد گرفت.

هوای دبی در زمستان

در فصل زمستان، هوای دبی معتدل و بسیار لطیف است و به همین دلیل به جرات می‌توان گفت که بهترین فصل سفر به دبی زمستان است. زیرا هوای دلپذیر و ملایم دبی تجربه‌ای دل‌انگیز را برای علاقه‌مندان به سفر به‌همراه دارد. هوا در زمستان دبی برخلاف انتظار اصلاً برفی و بارانی و حتی سرد نمی‌شود. دمای هوای دبی در زمستان در محدوده ۲۰ الی ۲۵ درجه سانتیگراد قرار دارد و کسی در زمستان دبی، سرما به آن مفهوم واقعی را تجربه نمی‌کند.
دبی شهر زیبایی‌ها و جاذبه‌های بی‌نظیر به‌شمار می‌رود. بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های زیبا و خیره کننده این شهر نیز فصل زمستان است و می‌توان بدون چالش‌های ناشی از گرما و سرما در این به‌خوبی از همه جاذبه‌های آن دیدن کرد. حتی امکان شنا و لذت بردن از بازی‌های هیجان انگیزی آبی در ساحل زمستانی دبی نیز امکان‌پذیر است. البته ناگفته نماند که دمای هوا در شب‌های زمستانی دبی کاهش پیدا می‌کند. به‌عبارت دیگر سردترین دمای دبی حدود ۱۲ درجه سانتیگراد است و این دما را فقط در شب‌های ژانویه می‌توان تجربه کرد.
ناگفته نماند که دمای هوا در ماه‌های مختلف زمستان، متغیر است. به‌عنوان مثال میانگین دمای هوا در ماه دسامبر بین 16 الی 21 درجه سانتیگراد، در ماه ژانویه، 14 الی 23 درجه سانتیگراد و میانگین دمای هوا در فوریه 17 الی 25 درجه سانتیگراد است. احتمال بارش برف در هر ۳ ماه بسیار کم و حتی غیر ممکن است؛ اما در همه ماه‌ها امکان بارش پراکنده باران وجود دارد و به‌طور میانگین ممکن است از هر ۳۰ روز یک ماه ۴ روز دبی بارانی باشد.

برج های پوشیده از ابر در دبی

جشنواره‌های دبی در فصل زمستان

همان طور که در مطالب قبلی نیز عنوان شد زمستان بهترین و جذاب‌ترین فصل دبی به‌شمار می‌رود. زیرا در زمستان دمای هوای دبی واقعاً عالی بوده و همچنین در این فصل دبی میزبان کلی جشنواره تخفیفی و جشن‌های مختلف است. منتهی به دلیل اوج‌گیری گردشگری، در زمستان هزینه‌های سفر به دبی نسبت به دیگر فصول افزایش پیدا می‌کند. برخی از جشن‌های مهم و پرطرفدار زمستانه دبی شامل موارد زیر است:

جشنواره خرید زمستانه

جشنواره خرید زمستانه بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جشنواره خرید دبی است که در طول یک ماه از اواخر دسامبر تا اواخر ژانویه و در فصل زمستان برگزار می‌شود. در این جشنواره سراسر فروشگاه‌های دبی اجناس خود را با تخفیفات باورنکردنی به فروش می‌رسانند.
همچنین اجرای برنامه‌های زنده نظیر آتش بازی، موسیقی زنده، کارناوال و غیره در این ایام حس و حال آن را بسیار خاص‌تر می‌کند. از این‌رو افراد زیادی برای تجربه یک خرید ارزان قیمت در حال و هوای زیبای زمستانی دبی از سراسر دنیا راهی این شهر می‌شوند.

جشن کریسمس

دیگر رویداد زمستانه دبی جشن کریسمس است که بسیار باشکوه برگزار می‌شود. در کریسمس شهر دبی مزین به چراغ‌های رنگی، درختان کریسمس و چرخ‌وفلک‌ها شده و بابانوئل مشغول قدم زدن در سطح شهر می‌شود. همچنین در سراسر شهر گروه‌های رژه راهپیمایی می‌کنند.

آتش‌بازی سال نو

آتش‌بازی سال نو نیز یکی از بهترین و دیدنی‌ترین اتفاقات زمستان دبی است. جشن آتش‌بازی در برج آسمان خراش خلیفه برگزار می‌شود و میلیون‌ها نفر از سراسر جهان برای مشاهده منظره خیره‌کننده و هماهنگ رقص آتش با موسیقی در دبی حاضر می‌شوند و این منظر فراموش نشدنی را از نزدیک تماشا می‌کنند.

آتش بازی سال نو دبی

جشنواره بین‌المللی جاز

دیگر رویداد زمستان دبی که هر سال در ماه فوریه در سراسر دبی برگزار می‌شود، جشنواره بین‌المللی جاز است. در این جشنواره می‌توان بهترین نوازندگان جاز جهان را از نزدیک دید. همچنین بهترین و شناخته شده‌ترین هنرمندان دنیا در جشنواره جاز کنسرت‌های زنده اجرا می‌کنند. دیگر جذابیت جشنواره جاز اجرای موسیقی‌های محلی با پوشش فرهنگ‌های مختلف سراسر دنیا است.

جشنواره بین الملی جاز دبی

مسابقه دبی امگا

مسابقه دبی امگا نیز دیگر رویدادهای زمستانه دبی است که در ماه ژانویه برگزار می‌شود. این مسابقه بزرگ‌ترین مسابقه گلف دنیا بوده و همه ورزشکاران حرفه‌ای گلف دنیا در این پیکار گرد هم آمده و مشغول رقابت با هم می‌شوند.

لباس مناسب زمستان دبی

همان طور که عنوان شد دمای هوا در روزهای زمستانی دبی به کمتر از ۲۰ درجه سانتیگراد نمی‌رسد؛ بنابراین بهترین لباس و پوشش برای زمستان در شهر دبی، لباس‌های سبک و راحت است. البته در شب‌ها دمای هوا اندکی سرد می‌شود‌. پس در شب باید با پوشیدن یک ژاکت سبک و شال خود را گرم نگه داشت.
ناگفته نماند که در زمستان شهر دبی، آفتاب داغ و شدید است. پس برای محافظت پوست خود در برابر آن، حتماً باید کلاه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین برای خیس نشدن در روزهای بارانی بهتر است چتر خود را به همراه داشته باشید

قدم زدن در سواحل دبی

رزرو بلیط زمستان دبی از رامین گشت

با توجه به توضیحات ارائه شده می‌توان نتیجه گرفت که در زمستان دبی هوا معتدل و بسیار دلچسب است. همچنین در این فصل میزبان جشن‌های و برنامه مختلفی بوده و به همین دلیل بهترین فصل آن محسوب‌ می‌شود. از این‌رو بسیاری از توریست‌ها این فصل را برای سفر به دبی انتخاب می‌کنند. دمای هوای دبی در زمستان معمولاً در بازه ۲۰ الی ۲۵ درجه سانتیگراد در نوسان بوده و تعداد روزهای بارانی آن در این فصل بسیار کم است.
تمایل بالای توریست‌ها و گردشگران برای سفر به دبی در فصل زمستان، موجب افزایش هزینه‌های سفر می‌شود. در نتیجه در این فصل قیمت خرید تور دبی نسبت به ماه‌های دیگر سال افزایش می‌یابد. به همین دلیل کسانی که تمایل دارند در این فصل به دبی سفر کنند، باید از قبل برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند تا همه‌چیز مطابق با برنامه پیش برود.
سایت گردشگری رامین گشت یکی از سایت‌های معتبر گردشگری است که همه عزیزان می‌توانند از طریق مراجعه به آن خیلی ‌راحت تور دبی با مناسب‌ترین قیمت رزرو کنند. همچنین عزیزان می‌توانند از طریق پل‌های ارتباطی موجود در این صفحه برای دریافت مشاوره رایگان و نحوه برنامه‌ریزی سفر خود برای زمستان دبی، با کارشناسان و پشتیبانی سایت تماس بگیرند.

سوالات متداول

در فصل زمستان هوای دبی معتدل و مطلوب بوده و اکثر جشنواره‌ها در این فصل برگزار می‌شوند. به همین دلیل این فصل بهترین زمان برای سفر است.

 

میانگین دمای هوا در روزهای زمستانی دبی بین ۲۰ الی ۲۵ درجه سانتیگراد در نوسان است. البته شب‌ها هوا سردتر می‌شود و گاهی دمای هوا تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

 

بله در روزهای معتدل زمستانی دبی، شنا کردن و تجربه دیگر تفریحات آبی امکان‌پذیر است.

 

در روزهای زمستانی دبی باید لباس راحت و خنک به تن کرد؛ اما در شب‌ها که هوا سردتر است برای گرم نگه داشتن خود بهتر است که یک ژاکت گرم و شال پوشید.

 

زمستان دبی گران‌ترین فصل سفر به آن است. زیرا زمستان فصل اوج گیری گردشگری دبی بوده و به همین دلیل هزینه اقامت، دریافت خدمات، رزرو تور و بلیط نسبت به دیگر فصول افزایش پیدا می‌کند.

 

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
آب و هوای دبی
1402/05/15 9 دقیقه
تفریحات دبی
1402/10/03 33 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت