شهر های دبی

شهر های دبی
معرفی شهرهای امارات جمعیت و مساحت شهرهای مهم امارات ابوظبی دبی شارجه عجمان ام القیوین راس الخیمه فجیره زیباترین شهر امارات بهترین شهر امارات برای زندگی بهترین شهرهای نزدیک دبی العین شارجه راس الخیمه شهرهای توریستی امارات دبی آل مادام دیبا کلبا معرفی جاذبه ها و شهر های دبی با تور لیدر های رامین گشت پرسش و پاسخ

شهرهای امارات متحده عربی با هتل‌های مجلل، ساحل های شنی چشمگیر، مراکز خرید عالی و آسمان خراش‌های مختلف، جهان را مسحور خود کرده اند. بدون شک یکی از بهترین مقصدهای تعطیلات لوکس است که می توانید از آن دیدن کنید، کشور امارات و شهرهای آن است. شهرهای دبی، ابوظبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس الخیمه و ام القیوین از مهم‌ترین شهرهای امارات هستند.
اول از همه باید بدانید که امارات متحده عربی، یک کشور بوده و "دبی" هم پایتخت این کشور جذاب است. اگر قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را دارید، بهتر است اطلاعات کلی راجع به این شهرها و جمعیت و مساحت هر کدام داشته باشید و منابع راهنمای سفر به دبی را به طور دقیق مطالعه کنید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی کامل شهرهای امارات بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی شهرهای امارات

امارات متحده عربی متشکل از هفت دولت مستقل به نام‌های ابوظبی، دبی، شارجه، ام القیوین، راس‌الخیمه، فجیره و عجمان است. در حالی که کشور دارای یک نخست وزیر و رئیس جمهور فدرال است، اما هر امارت حاکم خاص خود را دارد که بر حکومت‌های محلی نظارت دارد. امارات متحده عربی در سال 1971 تأسیس شد و طی این سال ها جمعیت آن رو به افزایش بوده است. در حال حاضر بزرگترین شهر آن دبی با جمعیت 1.1 میلیون نفر است. با این حال، شهرهای دیگری در امارات متحده عربی وجود دارند که تعداد جمعیت بالایی دارند. دومین شهر پرجمعیت، ابوظبی، بیش از 600000 نفر جمعیت دارد. چهار شهر دیگر نیز جمعیت آنها از 100000 نفر فراتر رفته است.
به طور کلی، کشور امارات متحده عربی دارای ۲۱ شهر است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. شهرهای کشور امارات متحده عربی به ترتیب جمعیت، به شرح زیر است:

  1. دبی
  2. ابوظبی
  3. شارجه
  4. العین
  5. عجمان
  6. راس الخیمه
  7. فجیره
  8. دباالفجیره
  9. خورفکان
  10. کالباء
  11. جبل علی
  12. مدینه زاید
  13. الرویس
  14. واحه لیوا
  15. ذید
  16. غیاثی
  17. الرمس
  18. دباالحصن
  19. حتی
  20. اینهی
  21. ام القیوین

البته در اطراف دبی و سایر شهرهایی که نامبردیم، در کشور امارات متحده عربی شهرهای مسکونی کوچکی نیز قرار دارند که برای مهاجرت یا سفر گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

جمعیت و مساحت شهرهای مهم امارات

همانطور که گفتیم کشور امارات شامل 21 شهر مختلف است. بخش مهم لیست شهرهای امارات به شرح زیر هستند که در جدول زیر هم بصورت مختصر، اطلاعات مهم آنها آمده است:

نام شهرویژگی کلیجمعیتمساحت
ابوظبیشهری با حدود ۲۰۰ جزیرهحدود 603,492 هزار (سرشماری2024)۷۰۰ کیلومتر مساحت
دبیلقب جواهر جهانی و مروارید خلیج1 میلیون و 137 هزار و 347 نفر (سرشماری2024)حدود ۴ هزار و ۱۱۴ کیلومتر مربع
شارجه پایتخت فرهنگی کشور امارات متحده عربیحدود 543 هزار و 733 نفرحدود ۲ هزار و ۵۹۰ کیلومتر مربع
عجمانشهری بسیار کوچک ولی مهمحدود 226 هزار 172 نفرحدود ۲۵۹ کیلومتر مربع
شهرام القیویناز شهرهای امیرنشینحدود  44 هزار و 411 نفرحدود ۷۲۰ کیلومتر
راس الخیمهاز کهن‌ترین شهرهای دبیحدود ۳۴۷ هزار نفرحدود ۱۶۸۰ کیلومتر مربع
فجیرهیک شهر امیرنشین در امتداد دریای عمان62 هزار و 415 نفر ۱۴۵۰ کیلومتر مربع

ابوظبی

ابوظبی، یکی از مهم‌ترین و بزرگترین شهرهای کشور امارات متحده عربی محسوب می‌شود که ۷۰۰ کیلومتر مساحت و حدود ۲۰۰ جزیره دارد. طبق سرشماری سال 2024 میلادی، جمعیت این شهر حدود 603,492 هزار نفر است. علاوه بر آن مساحت این شهر حدود ۶۷ هزار و ۳۴۰ کیلومتر مربع تخمین زده می‌شود.

ابوظبی

دبی

شهر دبی، پرآوازه ترین و دومین شهر مهم امارات متحده عربی محسوب می‌شود. مساحت این شهر حدود ۴ هزار و ۱۱۴ کیلومتر مربع تخمین زده می‌شود. جالب است بدانید که شهر دبی با نام‌های دیگری مانند جواهر جهانی و مروارید خلیج نیز شناخته می‌شود. طبق سرشماری سال 2024 میلادی جمعیت این شهر نیز حدود 1 میلیون و 137 هزار و 347 نفر است. 

دبی

شارجه

شارجه نیز از مهم‌ترین شهرهای امارات محسوب می‌شود و مساحت آن حدود ۲ هزار و ۵۹۰ کیلومتر مربع است. جمعیت شهر شارجه حدود 543 هزار و 733 نفر است. این شهر به دلیل دارا بودن پدیده‌های طبیعی، انسانی و تاریخی بسیار زیبا و جذاب با نام پایتخت فرهنگی کشور امارات متحده عربی نیز شناخته می‌شود.

شارجه

عجمان

گرچه شهر عجمان بسیار کوچک است و مساحتی حدود ۲۵۹ کیلومتر مربع دارد؛ اما فراموش نکنید که جزو شهرهای مهم امارت محسوب می‌شود. طبق سرشماری سال 2024 میلادی جمعیت این شهر حدود 226 هزار 172 نفر تخمین زده شده است.

عجمان

ام القیوین

شهرام القیوین که به شهر امیرنشین نیز شهرت دارد، از کوچک‌ترین شهرهای کشور امارات متحده عربی محسوب می‌شود. مساحت این شهر حدود ۷۲۰ کیلومتر مربع بوده و جمعیتی بالغ بر 44 هزار و 411 نفر دارد.

ام القیوین

راس الخیمه

شاید این مسأله کمی عجیب به نظر برسد، اما خوب است بدانید که شهر رأس الخیمه جزو کهن‌ترین شهرهای دبی محسوب می‌شود که دارای مساحتی بالغ بر ۱۶۸۰ کیلومتر مربع است. جمعیت این شهر نیز حدود ۳۴۷ هزار نفر تخمین زده می‌شود که 115 هزار 949 نفر از آن‌ها، اصیل و بومی این کشور هستند.

راس الخیمه

فجیره

شهر فجیره نیز جزو مهم‌ترین شهرهای دبی و یک شهر امیرنشین محسوب می‌شود که در امتداد دریای عمان قرار دارد. این شهر دارای ساحلی به طول ۷۰ کیلومتر و مساحتی بالغ بر ۱۴۵۰ کیلومتر مربع است. علاوه بر آن، جمعیت این شهر 62 هزار و 415 نفر تخمین زده می‌شود.

فجیره

زیباترین شهر امارات

همان طور که می‌دانید تمامی شهرهای امارات سرشار از پدیده‌های طبیعی و انسانی زیبا و جذاب هستند؛ پس انتخاب زیباترین شهر در میان تمامی شهرهای این کشور، کار آسانی نیست. بسیاری از افراد بر این باورند که شهر دبی، از زیباترین شهرهای کشور امارات متحده عربی محسوب می‌شود. اما اگر شهر العین را از نزدیک تماشا کنید، قطعاً تغییر عقیده می‌دهید. 
العین، یکی از زیباترین شهرهای کشور امارات متحده عربی است و پدیده‌های طبیعی و انسانی بسیار زیادی دارد. اگر قصد زندگی در دبی یا سایر شهرهای امارات را دارید، بهتر است برای یک بار هم که شده شهر العین را از نزدیک تماشا کنید. 
شهر العین که جزو پر طرفدارترین شهرهای دبی محسوب می‌شود، دارای پدیده‌های دیدنی خاصی مانند بازار شتر، موزه ملی العین، کاخ موزه العین، مرکز هنری قطاره، باغ و بوستان‌های عمومی فراوان، قلعه مویجعی و جاهلی، پارک باستان‌شناسی، پارک ماجرا جویی وادی و … است. جبل حفیت یا کوه حفیت هم در همین شهر واقع شده که از بلندترین ارتفاعات امارات است. البته توجه داشته باشید که اکثر شهرهای کشور امارات متحده عربی، از جذابیت و زیبایی خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند و ارزش یک بار تماشا را دارند.

زیباترین شهر امارات

بهترین شهر امارات برای زندگی

یکی از سؤالاتی که ذهن کاربران زیادی را درگیر خود می‌سازد، این است که بهترین شهر امارات برای زندگی کدام است؟ بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که دبی یا دوحه گزینه بسیار مناسبی برای زندگی محسوب می‌شوند، اما دوبی و دوحه جزو شهرهای تجاری این کشور به شمار می‌آیند و برای زندگی و کسب و کارهای کوچک مناسب نیستند. 
شهر ابوظبی، یکی از بهترین شهرهای امارات برای زندگی محسوب می‌شود. این شهر که جزو پر جمعیت‌ترین شهرهای امارات متحده عربی است، امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی دارد. علاوه بر آن، در این شهر مسکن‌های بسیار زیادی برای مهاجرین وجود دارد. از سویی دیگر مهاجران می‌توانند فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را در این شهر از آن خود کنند و صاحب یک کسب و کار بسیار عالی شوند. ناگفته نماند شهر ابوظبی دارای اماکن گردشگری بسیار زیادی است. همچنین  تمامی خدمات بهداشت، سلامت و… توسط سران حکومتی، به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

بهترین شهر امارات برای زندگی

بهترین شهرهای نزدیک دبی

اگر قصد سفر یا مهاجرت به شهر دبی را دارید، بهتر است شهرهای نزدیک آن را نیز به خوبی بشناسید. از مهم‌ترین و بهترین شهرهای دبی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

العین

شهر العین که با نام شهر چشمه‌ها نیز شناخته می‌شود، دارای قدمتی ۴۰۰۰ساله است. این شهر اماکن گردشگری و تاریخی بسیار زیادی دارد و هر کدام از آن‌ها یک نماد ارزشمند برای کشور امارات متحده عربی محسوب می‌شوند. 

العین

شارجه

شارجه از شهرهای مهم امارات متحده عربی محسوب می‌شود و به دبی هم نزدیک است. شارجه سومین امارت بزرگ این کشور به شمار می‌آید و از امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوبی برخوردار است.

راس الخیمه

راس الخیمه نیز از بهترین شهرهای دبی محسوب می‌شود و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. فاصله این شهر تا دبی حدود ۱۱۵ کیلومتر تخمین زده می‌شود. رأس الخیمه نیز مانند بسیاری از شهرهای امارات مراکز تفریحی بسیار زیادی وجود دارد.

راس الخیمه

شهرهای توریستی امارات

برای تجربه یک سفر گردشگری بی‌نظیر، بهتر است به کشور امارات متحده عربی سفر کنید. اما سؤال اینجا است که کدام شهرهای امارات گزینه مناسب‌تری برای گردشگران هستند؟ از بهترین شهرهای توریستی این کشور، می‌توان به شهرهای زیر اشاره کرد. 

دبی

امروزه کمتر کسی است که شهر دبی را نشناسد. شهر دبی، یکی از پر طرفدارترین شهرهای جهان محسوب می‌شود که سالانه میلیون‌ها توریست از آن بازدید می‌کنند. مهم‌ترین آثار دیدنی این شهر، برج خلیفه است که جزو مرتفع‌ترین ساختمان‌های جهان به حساب می‌آید و دارای ۸۳۰ متر ارتفاع است.

آل مادام

آل مادام که به شهر ارواح نیز شهرت دارد، از دیگر شهرهای توریستی دبی و امارات محسوب می‌شود. در این شهر چند صد خانه از گذشته تا به امروز رها شده‌اند و شن روی بسیاری از آن‌ها را پوشانده است.

آل مادام

دیبا

شهر دیبا نیز یکی از بهترین شهرهای توریستی امارات است. فاصله زمانی این شهر تا دبی حدود ۲ ساعت با خودرو شخصی تخمین زده می‌شود. در این شهر، سالن‌های زیادی وجود دارد که در آن‌ها تئاتر و نمایش‌های فرهنگی در طول سال برگزار می‌شود. رستوران‌هایی که در سراسر این شهر واقع شده اند، انواع غذاهای محلی را با کیفیت بسیار بالا تهیه می‌کنند.

کلبا

کلبا نیز از شهرهای جنگلی امارات به حساب می‌آید و از جذابه‌های گردشگری و طبیعی بسیار بی‌نظیری برخوردار است. این شهر در مجاورت ابوظبی و خلیج عمان قرار دارد و دارای مناطق باتلاقی و جنگل‌های شگفت‌انگیز و جذاب است.

کلبا

معرفی جاذبه ها و شهر های دبی با تور لیدر های رامین گشت

سفر به امارات و اسکان در شهرهای دبی می‌تواند نزدیک‌ترین و بی‌دردسرترین سفر خارجی برایتان باشد. پس برای تجربه مسافرتی کوتاه، گشت و گذار در شهرهای امارات گزینه بسیار خوبی است. اگر شما بتوانید در بهترین شهر دبی اقامت کنید، خاطرات خوشی از سفرتان خواهید داشت که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. اما برای همین سفر چند روزه، خرید تور دبی و سپردن برنامه‌ریزی سفر به یک آژانس مسافرتی معتبر، بهترین اقدام است. در آژانس مسافرتی رامین گشت تورلیدرهای باتجربه‌ای فعالیت می‌کنند که تمام جاذبه‌های گردشگری دبی را به خوبی می‌شناسند و می‌توانند بهترین شهرهای آن را برای بازدید به شما معرفی کنند و برای رسیدن به آن همراه شما باشند. 
 

سوالات متداول

ابوظبی و شارجه، گزینه‌های مناسبی برای مهاجرت به کشور امارات متحده عربی هستند. 

 

آل مادام، دیبا، دبی و کلبا از شهرهای پر جاذبه کشور امارات متحده عربی به شمار می‌آیند و از نظر مناطق گردشگری و تفریحی غنی هستند. 

 

العین، زیباترین شهر امارات متحده عربی و دبی محسوب می‌شود که دارای مناطق گردشگری زیاد و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی است. 

 

دبی و ابوظبی از پرجمعیت‌ترین شهرهای امارات محسوب می‌شوند. 

 

العین قدیمی‌ترین شهر امارات است که قدمتی بیش از ۴ هزار سال دارد.

 

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
دوحه یا دبی
1402/06/18 14 دقیقه
هزینه سفر دبی
1402/09/26 11 دقیقه
محله‌های دبی
1403/02/04 13 دقیقه
زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت