موزه آینده دبی

قیمت از: 155 درهم
خرید از طریق واتس اپ
موزه آینده دبی، سفر به آینده
بازدید از موزه آینده دبی قوانین موزه آینده دبی موزه آینده چه ویژگی‌هایی دارد؟ دلایل محبوبیت موزه آینده دبی طراحی و معماری موزه آینده در داخل موزه آینده دبی چه بخش‌هایی وجود دارد؟ گالری امید موسسه شفای موزه دبی واحه فردای امروز قهرمانان آینده برنامه‌ها و گفتگوهای موزه آینده دبی چه زمانی برای بازدید از موزه آینده مناسب است؟ قیمت بلیط موزه آینده دبی چقدر است؟ موزه آینده در کجا واقع شده است؟ نحوه دسترسی به موزه آینده دبی مترو اتوبوس ماشین هتل‌های نزدیک به موزه آینده دبی سفر به دبی و دیدن جاذبه‌های آن با رامین گشت پرسش و پاسخ

از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری امارات، موزه آینده دبی را می‌توان نام برد که در فوریه 2022 در منطقه تجاری دبی افتتاح شد. در نمایشگرهای ورودی آن، ضرب‌المثلی چینی به سه زبان عربی، انگلیسی و ماندارین (زبان رسمی خلق چین) نوشته شده است: «اجداد درختان را می‌کارند، نوادگان از سایه لذت می‌برند.» . 

همان‌طور که می‌دانید دبی یکی از شهر‌های مجلل جهان است و موزه آینده آن، به‌عنوان نمادی از سیاست حاکمانی شناخته می‌شود که  باور به پیشرفت و توسعه روزافزون با حفظ اصالت و فرهنگ دارند. این موزه جذاب، شما را به آینده می‌برد و از شما می‌پرسد که جهان در سال 2071 چگونه خواهد بود؟ چگونه زندگی خواهیم کرد و با چه چالش‌هایی روبه‌رو خواهیم شد؟ برای پاسخ به این سوال‌ها باید سفری به آینده را آغاز کنید؛ پس به‌سرعت بلیط موزه آینده دبی را تهیه کنید و برای آشنایی با ساختار و گالری‌های این موزه تا انتهای متن همراه ما باشید.

موزه آینده یکی از جاذبه‌های گردشگری امارات

بازدید از موزه آینده دبی

ماجد جکا المنصوری، رئیس بنیاد آینده دبی معتقد است که اولین موزه آینده جهان مأموریت دارد تا اهداف پیشگامانه امارات را برای 50 سال آینده تقویت کند. به‌طور کلی، بازدید از موزه به شما کمک می‌کند تا در زمان سفر کنید و بازتابی از گذشته را ببینید. بااین‌حال، موزه آینده دبی یا MOTF که در 22 فوریه 2022 افتتاح شد، در حال تغییر مفهوم مرسوم موزه است. این موزه یک فضای نمایشگاهی برای نمایش نوآوری‌ها و ایده‌های آینده‌نگرانه است؛ در آن به سال ۲۰۷۱ می‌روید، یعنی حدودا ۵۰ سال آینده. بنابراین، اگر قصد بازدید از موزه را دارید، تمام اطلاعاتی که باید بدانید، در اینجا آمده است. 

قوانین موزه آینده دبی

به‌طور حتم بازید از فضاهای فرهنگی مانند موزه در هر جای دنیا با یک‌سری قوانین همراه است. بنابراین، بهتر است قبل از تهیه بلیط موزه دبی، قوانین و شرایط بازید را بدانید.

قوانینی که وبسایت موزه دبی در صفحه اصلی خود، عنوان کرده است به شرح زیر هستند:

  • در صورتی که بلیط ورودی یا بلیط تور به موزه به هر دلیلی کنسل شود، شرایط استرداد هزینه وجود ندارد.
  • برای عکاسی یا فیلم‌برداری باید از نور داخل موزه استفاده کنید و نباید فلاش دوربین را برای نوردهی بیشتر روشن کنید. همچنین همراه داشتن سه پایه و دسته سلفی در این مجموعه ممنوع است.
  • ورود مواد غذایی به موزه آینده دبی امکان‌پذیر نیست.
  • بعد از پایان پیک کرونا و برای دسترسی به موزه آینده، نیازی به آزمایش PCR یا گواهی واکسیناسیون نیست.
  • بازدید از این موزه حدود 3 ساعت طول می‌کشد، در نتیجه شما می‌توانید کل موزه را در بازه معینی بازدید کنید.
  • پارکینگ سرپوشیده دوطبقه‌ای برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است و می‌توانید وسایلی مانند خودرو، اسکوتر برقی و دوچرخه را در آن قرار دهید.

موزه آینده چه ویژگی‌هایی دارد؟

موزه آینده دبی، یکی از شگفتی‌های فرهنگی این شهر، فضایی نمایشگاهی برای ارائه ایدئولوژی‌های آینده است. این موزه دبی که نماد واقعی نوآوری و آینده محسوب می‌شود، طیف وسیعی از تجربیاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این موزه با شعار «آینده را ببین، آینده را بساز»، از فناوری مدرنی برای نمایش هنرهای سنتی استفاده می‌کند تا تمایل دبی برای تبدیل شدن به شهری مدرن اما اصیل را نشان دهد.

موزه دبی دارای سه بخش اصلی است:

  • ساختمان بیضی شکل که نماد بشریت است.
  • تپه سبز که نمایانگر زمین است.
  • خلأ یا فضای توخالی وسط آن که نشان‌دهنده آینده ناشناخته‌ای است که پیشِ رو داریم.
بازدید مردمان از موزه آینده دبی

دلایل محبوبیت موزه آینده دبی

با ابتکار بنیاد آینده دبی یا DFF، موزه آینده با موزه‌های دیگر در سراسر جهان تفاوت عمده‌ای دارد. این موزه از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و سایر فناوری‌های مدرن استفاده کرده تا به شما کمک کند که نگاهی به آینده بیندازید. از طرفی دیگر ، معماری و ساخت آن به‌گونه‌ای است که به‌عنوان یکی از سازه‌های کم‌کربن و سازگار با محیط‌زیست شهر شناخته می‌شود و برای تائید آن نیز گواهینامه LEED دریافت کرده است. 

خطوط حکاکی‌شده بر روی نمای بیرونی موزه، درواقع اشعار محمد بن راشد آل مکتوم هستند که به‌صورت نورگیرها و پنجره‌هایی به درون موزه روشنایی می‌بخشند.

طراحی و معماری موزه آینده

طراحی موزه برگرفته از طرح یک شرکت معماری، به نام کیلا دیزاین است و معماری شناخته‌شده به‌نام Shaun Killa آن را طراحی کرده است. این شرکت معماری پس از برنده شدن در مسابقه طراحی موزه در سال 2015، با بنیاد آینده دبی قرارداد بست و ساخت موزه آینده در ژوئن 2016 آغاز شد. همچنین شرکت مهندسی BuroHappold بریتانیا مأمور شد تا طرح Killa را به واقعیت تبدیل کند.

نمای بیرونی و داخلی ساختمان طوری طراحی شده است که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده کند! ساختاری بدون ستون، نمای بیرونی از جنس فولاد ضدزنگ و پنجره‌های خوشنویسی، طراحان را ملزم می‌کرد تا تمام مرزهای معماری را جابه‌جا کنند.

 این ساختمان، ساختاری بیضوی دارد. برای جان بخشیدن به طرحی که کیلا طراحی کرد، Buro Happold و شرکت طراحی، ابزارهای مدل‌سازی پارامتریک جدیدی، مانند الگوریتم رشد را توسعه دادند که برای توسعه دیجیتالی ساختار فولادی استفاده می‌شود. چارچوب ساختمان که به دیاگرید معروف است، دارای 2400 عضو فولادی متقاطع مورب است و مهندسان حدود 14 ماه برای تکمیل سازه فولادی آن زمان صرف کرده‌اند.

طراحی و معماری زیبای موزه آینده

در داخل موزه آینده دبی چه بخش‌هایی وجود دارد؟

به‌گفته وبسایت رسمی موزه آینده دبی   :

«هر طبقه از این موزه، همچون فیلمی از آینده است که می‌توانید در آن زندگی، کاوش  و با آن تعامل کنید.»

در داخل موزه دبی طبقات مختلفی وجود دارد که طیف گسترده‌ای از تجربیات را به بازدیدکننده‌ها ارائه می‌دهند. برخی از این قسمت‌ها عبارتند از:

 

گالری امید

بازدید از این گالری در موزه آینده دبی به شما کمک می‌کند تا زندگی در فضا را تجربه کنید. در این بخش از موزه، یک سفینه فضایی به نام Hope وجود دارد، با صفحه‌هایی شبیه پنجره که هنگام بلند شدن از زمین، مناظر خیره‌کننده‌ای را نشان می‌دهد. با شروع سفر به فضا، از مناظر هوایی و جاذبه‌های نمادین دبی لذت خواهید برد.

 قبل از نزدیک‌تر شدن به فضا، جو سیاره و دیگر اجرام موجود در فضا را خواهید دید. این سفر چهار دقیقه‌ای به ایستگاه فضایی یا OSS ختم می‌شود که در طبقه پنجم ساختمان قرار دارد و ایستگاهی را در 600 کیلومتری سیاره ما به تصویر می‌کشد. 

موسسه شفای موزه دبی

هنگامی‌ که در طبقه چهارم موزه دبی قرار بگیرید، فرصتی برای یادگیری درباره طبیعت و اکوسیستم طبیعی به روشی عمیق‌تر خواهید داشت. در این بخش، یک صفحه نمایش بزرگ، یک کلیپ ویدیویی را که از جنگل‌های بارانی واقعی آمازون گرفته شده است، پخش می‌کند. از این طریق، موزه تلاش می‌کند تا به بازدیدکننده‌ها درباره تغییرات آب‌وهوایی ناشی از جنگل‌زدایی و گرم شدن زمین آموزش دهد. همچنین کتابخانه DNA، بخشی از موسسه Heal، اطلاعاتی را درباره گونه‌های مختلف در طبیعت به بازدیدکننده‌ها ارائه می‌دهد.

موسسه شفای موزه دبی

واحه

Al Waha واقع در طبقه سوم، آبگرمی از آینده است که بازدیدکنندها می‌توانند خود را در مدیتیشن غرق کنند و از سم‌زدایی دیجیتال لذت ببرند. در این آبگرم موزه آینده دبی، با انبوهی بخار مواجه می‌شوید که از ساختاری شبیه به یک فواره به وجود می‌آیند. 

علاوه‌بر این، واحه به شما کمک می‌کند تا با ذهن، روح و سایر حواس انسانی خود، آرامش را به سبک دیجیتال و واقعیت مجازی تجربه کنید.

واحه

فردای امروز

اگر می‌خواهید در میان پیشرفت‌های تکنولوژیک قدم بزنید، در طبقه دوم موزه آینده گشتی بزنید تا درک کنید که محققان و طراحان چگونه با چالش‌های فعلی برخورد می‌کنند. بیاموزید که چگونه با مسائل فرهنگی، زیست‌محیطی، سیاسی و اجتماعی مقابله کنید تا زمین آینده از طریق دانش تکنولوژیکی پیشرفت کند.

قهرمانان آینده

قهرمانان آینده، یک فضای اختصاصی برای بچه‌ها در طبقه اول موزه آینده دبی است که فرصتی برای کشف دنیای آتی را فراهم می‌کند. بااین‌حال، به‌جای یک زمین بازی، این ساختمان، آزمایشگاهی خیالی را برای کودکان تدارک دیده که می‌توانند مهارت‌هایی را برای تصور و طراحی آینده خود یاد بگیرند. همچنین، این نمایش با هدف ترویج محیطی شبیه به آینده و تمرکز بر مهارت‌های حل مسئله در کودکان طراحی شده است. 

قهرمانان آینده در طبقه اول موزه

چرا باید از گالری قهرمانان آینده بازدید کرد؟

کودکان با تعداد زیادی فعالیت عملی که انگیزه لمس و تعامل را در آن‌ها ایجاد می‌کند، تمرکز و ارتباط و خلاقیت خود را افزایش می‌دهند. به‌عنوان مثال؛ برج موشک و بالون تعادل، برای به حداکثر رساندن حرکات فیزیکی در کودکان کوچک طراحی شده است. یکی دیگر از فعالیت‌های منحصربه‌فرد برای کودکان، تجربه حواس لامسه، بویایی، بینایی و صدا با کاوش در گوی‌های آبی‌رنگی است که روی دیوارهای گالری قهرمانان آینده در موزه دبی قرار گرفته‌اند.

 در نهایت، فرزندان شما می‌توانند یکی از شنل‌های موجود در موزه آینده دبی را بپوشند تا احساس کنند قهرمانان آینده هستند.

برنامه‌ها و گفتگوهای موزه آینده دبی

موزه آینده دبی فراتر از یک جاذبه است. با تمرکز موزه بر راه‌حل‌های پایداری، مسائلی مانند تغییرات آب‌وهوایی و پیشرفت فناوری در آینده، برنامه‌ها و گفتگوهای مختلفی درباره این موضوع انجام می‌شود. این گفتگوها و برنامه‌ها برای شکل دادن به آینده ما و برای بهتر شدن زمین برنامه‌ریزی شده‌اند.

در سخنرانی‌های MOTF، دانشمندان، مبتکران و دیگر افراد مشهور جهان که در رشته خود بهترین هستند، زیر یک سقف جمع می‌شوند تا درباره افکار و دیدگاه‌های خود درباره آینده گفتگوها و سمینارهایی را برگزار کنند. از جمله برخی از مباحثی که در گذشته برگزار شده، درباره آینده شهرها و نقش دبی، متاورس و امکان تعامل انسان و ربات بوده است.

چه زمانی برای بازدید از موزه آینده مناسب است؟

موزه آینده دبی، همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر پذیرای بازدیدکننده‌ها خواهد بود. صبحِ روزهای میانی هفته، بهترین زمان برای بازدید از موزه آینده است؛ به این دلیل که صبح‌ها جمعیت کمتری برای بازدید از موزه به آنجا مراجعه می‌کنند. این در حالی است که تعطیلات آخر هفته، به‌طور معمول یکی از شلوغ‌ترین زمان‌هایی است که بیشتر مردم و گردشگرها برای بازدید به موزه می‌روند. پس بهتر است زمان مناسبی را برای بازدید از این موزه در برنامه گشت شهری دبی خود قرار دهید.

ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه (نیمه اذر تا نیمه اسفند)، های‌سیزن دبی محسوب می‌شوند. ازاین‌رو، بهترین زمان برای سفر به دبی اوایل آبان تا نیمه آذر یا نیمه اسفند خواهد بود. مرداد و شهریور، گرم‌ترین ماه‌های دبی هستند و برای گشت‌وگذار در این شهر، خیلی زمان مناسب نیست. همچنین می‌توانید برای راحتی خود، از تورهای گشت شهری دبی استفاده کنید تا با برنامه‌ریزی بهتری به تفریحات دبی بپردازید. 

قیمت بلیط موزه آینده دبی چقدر است؟

موزه آینده دبی برای کودکان کمتر از 4سال رایگان است و افراد دیگر برای هر بلیط در سال 1402، باید 149 درهم هزینه کنند. همچنین توصیه می‌کنیم که اگر به تفریحات نزدیک به موزه آینده علاقه دارید، بازدید از قاب دبی را در برنامه‌های سفر خود جای دهید تا از این بنای زیبا و جذاب هم دیدن کنید. 

موزه آینده در کجا واقع شده است؟

موزه آینده دبی یا MOTF روی تپه‌ای سرسبز در نزدیکی ایستگاه مترو برج امارات، در بزرگراه شیخ زاید و منطقه تجاری 2 قرار دارد. می‌توانید با ماشین، دوچرخه، اسکوتر برقی یا حتی پیاده به این موزه جذاب بروید.

همچنین این موزه با برج‌های امارات، تنها ۵۰۰ متر فاصله دارد که به‌طور متوسط ۶ دقیقه پیاده‌روی است.

غروب آفتاب موزه آینده دبی

نحوه دسترسی به موزه آینده دبی

همان‌طور که اشاره شد، برای بازید از موزه دبی می‌توان از راه‌های مختلفی اقدام کرد که استفاده از وسایل نقلیه عمومی، بهترین گزینه خواهند بود.

مترو

نزدیک‌ترین ایستگاه: ایستگاه برج امارات

اگر با مترو به دیدن موزه آینده می‌روید، باید خط قرمز را انتخاب کنید و در ایستگاه برج امارات که تنها 450 متر با محل موزه فاصله دارد، پیاده شوید. علاوه‌بر این، باوجود یک پل ارتباطی که ایستگاه و موزه را به هم متصل می‌کند، می‌توانید به‌طور مستقیم از ایستگاه به موزه دسترسی داشته باشید.

اتوبوس

برای رسیدن به موزه آینده دبی، می‌توانید از اتوبوس‌های دبی نیز استفاده کنید. اگر با اتوبوس به موزه می‌روید، از خط 27، 29، X22 استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه، ایستگاه اتوبوس Novotel Hotel است که تنها 1.1 کیلومتر با این مکان فاصله دارد.

نزدیک‌ترین ایستگاه: هتل نووتل

ماشین

همچنین می‌توانید با ماشین شخصی به این مکان برسید. نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی دبی است که حدود 15.5 کیلومتر با موزه فاصله دارد. 12 دقیقه طول می‌کشد تا از فرودگاه به موزه برسید.

مسیر پیشنهادی: مسیر E 11

هتل‌های نزدیک به موزه آینده دبی 

با توجه به اینکه موزه آینده یکی از جاذبه‌های دیدنی دبی محسوب می‌شود، اقامتگاه‌ها و هتل‌های مختلفی در نزدیکی آن ساخته شده‌اند تا راحت‌تر بتوان از این شگفتی دیدن کرد.

هتل‌های نزدیک به موزه دبی عبارتند از:

  • هتل ۲۵hours Hotel One Central
  • هتل Jumeirah Emirates Towers
  • هتل The Tower Plaza Hotel Dubai
  • هتل Crowne Plaza Dubai
  • هتل ibis One Central
  • هتل Novotel World Trade Centre Dubai
  • هتل ibis World Trade Centre Dubai
  • هتل Dubai Trade Centre Hotel Apartment
  • هتل Ascott Park Place Dubai
  • هتل Voco Dubai 
  • هتل The Ritz-Carlton, Dubai International Financial Centre 
خیابان روبرو موزه

سفر به دبی و دیدن جاذبه‌های آن با رامین گشت 

موزه آینده دبی فضایی شگفت‌انگیز است که تجربه به‌یادماندنی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند و به‌طور حتم، ذهن آن‌ها را نسبت به آینده درگیر خواهد کرد. برای سفر به دبی، نیاز است که از  شرایط خرید تور دبی و قیمت بلیط‌ها اطلاع داشته باشید. آژانس مسافرتی رامین گشت برای سفر به جاهای دیدنی دبی همراه شماست تا با ارائه تورهای متنوع، بهترین خدمات را در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید به‌صورت تلفنی یا حضوری، تور خود را رزرو کنید. ضمنا اطلاعات کامل شهر دبی، تفریحات، لیست بهترین هتل‌‌ها، تفریحات و سایر اطلاعات موردنیاز برای گردش در این شهر اماراتی را می‌توانید در راهنمای سفر به دبی بخوانید.

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که شما را با موزه آینده دبی آشنا کنیم. موزه آینده دبی یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌های دبی است که به افق بدیع این شهر در عرصه معماری اشاره دارد.  اگر سوال یا ابهامی ‌درباره این موزه دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناس‌های تیم رامین گشت به‌صورت 24 ساعته و در طول هفت روز هفته، آمادگی پاسخ گویی به سوالات گردشگران عزیز و علاقه مند به سفرهای داخلی و خارجی را دارند.

سوالات متداول

موزه آینده به دلیل طراحی زیبا و همچنین جاذبه‌های داخلی که به بازدیدکننده‌ها نشان می‌دهد، به این معروف است که جهان، به ویژه دبی در 50 سال آینده چقدر پیشرفت می‌کند و چه چیزی برای ارائه دارد.

در موزه آینده، بازدیدکننده‌ها می‌توانند هر چیزی را بپوشند که مناسب و احترام به فرهنگ امارات باشد.

به طور معمول 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد تا بازدید از موزه آینده تکمیل شود.

بهترین زمان برای بازدید از موزه آینده دبی در صبح‌های روزهای هفته است، زیرا در آن زمان، شلوغی کمتری خواهد داشت.

چندین گزینه بلیط موزه آینده وجود دارد که از 145 درهم شروع می‌شود. بلیط‌های مختلف موزه آینده با ویژگی‌ها و امکانات متفاوتی ارائه می‌شوند که بهتر است، قبل از خرید از جزئیات بلیط خود اطلاع داشته باشید.

 

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
گشت شهری دبی
1402/05/03 18 دقیقه
راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
آکواریوم دبی مال
1402/09/27 11 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

سارا محمدزاده
1402/06/05

کسی از دوستان تا به حال از موزه آینده دبی دیده کرده؟ چه جذابیتی در انتظارم هست؟
مدیریت
1402/06/06

سلام سارا عزیز؛ اگه علاقمند به تکنولوژی هستی این موزه یک جایگاه استثنایی برای کاوش در آینده و فناوری داره. یکی از چیزهایی که واقعاً دوستش داشتم، نمایش‌های تعاملی و فراگیرش بودند. می‌تونید با فناوری‌های آینده بیشتر آشناشید و یا حتی خودتان در اونها شرکت کنید.
قیمت از: 155 درهم
خرید از طریق واتس اپ
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت