آکواریوم دبی مال

قیمت از: 170 درهم
خرید از طریق واتس اپ
آکواریوم دبی مال و باغ وحش زیرِ آب
معرفی آکواریوم دبی مال و باغ‌وحش زیر آب آکواریوم دبی مال کجاست؟ آکواریوم دبی مال به چه بخش‌هایی تقسیم می‌شود؟ تفریحات آکواریوم دبی مال غذا دادن به کوسه‌ها غواصی با کوسه غواصی در قفس دوربین‌های ضدِآب آکواریوم دبی زمان بازدید از آکواریوم دبی مال خرید بلیط برای آکواریوم دبی مال و باغ‌وحش زیر آب در آکواریوم دبی و باغ‌وحش زیرِآب آن چه چیزی در انتظار ماست؟ نکات مهم درباره آکواریوم دبی مال بهترین مکان‌های دیدنی در نزدیکی آکواریوم دبی مال کجاست؟ نزدیک‌ترین اقامتگاه به آکواریوم دبی مال DoubleTree of Hilton Dubai – Business Bay: Rove Downtown: تاج دبی: پالاس داون تاون: بازدید از آکواریوم دبی با بچه‌ها بازدید از آکواریوم دبی مال در تورهای تفریحی رامین گشت پرسش و پاسخ

تابه‌حال در کنار کوسه‌ها شنا کرده‌اید؟ آکواریوم دبی مال (Dubai Aquarium and Underwater Zoo) این امکان را برای شما فراهم کرده است. به هر تفریحی فکر کنید، احتمالا بهترین و خاص‌ترین آن را بتوان در دبی پیدا کرد. آکواریوم دبی مال نیز یکی از آن‌هاست که در سال 2008، گروه اعمار با طراحی Peddle Thorp آن را افتتاح کرد. از شهرت جهانی آکواریوم دبی و باغِ‌وحش زیرِ آب آن گرفته تا مراکز تفریحی دیگر، این شهر مجموعه‌ای از جاذبه های دیدنی را برای بازدیدکننده‌ها فراهم کرده است. 

در اینجا درباره بهترین آکواریوم دبی توضیحاتی ارائه خواهیم کرد. همچنین برای اینکه به سوال آکواریوم دبی مال کجاست و چه امکاناتی دارد، به شما پاسخ دهیم، تا انتهای متن همراه ما باشید.

معرفی آکواریوم دبی مال و باغ‌وحش زیر آب

آکواریوم دبی مال و باغِ‌وحش زیرِ آب آن یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود. این آکواریوم، همان‌طور که از نامش پیداست، در دبی مال واقع شده و بزرگ‌ترین مجموعه کوسه ببرهای شنی جهان و انواع ماهی‌ها و موجودات دریایی را در خود جای داده است. بازدیدکننده‌ها می‌توانند با رزرو تور قایقی با کف شیشه‌ای، به کشف تونل‌های زیر آب بپردازند و حتی به‌همراه برخی از موجودات شنا کنند. پس به‌هیچ‌وجه بازدید از این شگفتی را در گشت شهری دبی از دست ندهید.

بازدید گردشگران از آکواریوم دبی

آکواریوم دبی مال کجاست؟

این آکواریوم در دبی، جاده شیخ زاید، چهارراه اول، خیابان دوحه، در دبی مال قرار گرفته است. به‌طور کلی، تنوع دریایی چشمگیر این آکواریوم واقع در طبقه سوم دبی مال، آن را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر تبدیل کرده است که بزرگسال‌ها و کودکان از دیدن آن لذت می‌برند. درحقیقت، این آکواریوم و باغ وحش زیر آب ، خانه 140 گونه جانور دریایی است که به طرزی باورنکردنی، دنیای زیر آب را به شما نمایش می‌دهد. می‌توانید در یک تونل 48 متری قدم بزنید و در بالای سر خود ماهی‌ها و حیوانات دیگر را مشاهده کنید.

البته در دبی مال، علاوه‌بر این آکواریوم، جاذبه‌های بیشتری نیز وجود دارند که شما را برای ساعت‌ها و حتی چندین روز سرگرم خواهند کرد: خیابان فشن، دبی دینو، سینما ریل و پیست اسکی.با ساعات کاری و قیمت بلیط آن‌ها در مقاله دبی مال رامین گشت آَشنا شوید.

آکواریوم دبی مال به چه بخش‌هایی تقسیم می‌شود؟

آکواریوم دبی به دو بخش تونل آکواریوم و بخش باغ‌وحش زیر آب تقسیم می‌شود. در تونل کریستالی آکواریوم دبی مال می‌توانید قدم بزنید و حس فوق‌العاده کشف دنیای زیر آب را احساس کنید. تونل کریستالی این آکواریوم، 48 متر است و به باغ‌وحش این مجموعه منتهی می‌شود. 

در انتهای تونل آکواریوم دبی مال به باغ وحش زیر آب آن دسترسی خواهید داشت که حیوانات آبزی را از طریق 40 مخزن آب به نمایش می‌گذارد. همچنین باغ‌وحش به جنگل بارانی، ساحل صخره‌ای و اقیانوس زنده تقسیم می‌شود و می‌توان حیوانات آبزی مختلفی را در آن تماشا کرد. حیوانات آبزی در این آکواریوم عبارتند از:

  • پنگوئن ‌هامبولت (Humboldt penguin)
  • سمورها (Otters)
  • شیرماهی (Lionfish)
  • پیرانا (Piranha)
  • اسب دریایی (Seahorses)
  • کروکودیل‌‌های کوتوله آفریقایی (Osteolaemus tetraspis)
  • خرچنگ‌های عنکبوتی غول ‌پیکر (Giant Spider Crabs)

به‌جرئت می‌توان گفت که باغ‌وحش و آکواریوم زیر آب مرکز خرید دبی، یکی از بهترین مکان‌ها برای وقت‌گذرانی با بچه‌هاست.

شعار وبسایت رسمی آکواریوم دبی برای دعوت بازدیدکنندگان و گردشگران به این جاذبه دیدنی جذاب دبی به شرح زیر است: 

مجموعه‌ای از تفریحاتی که با دقت تمام طراحی شده‌اند تا شما، لحظاتی به‌یادماندنی را در کنار آبزیان ما تجربه کنید.

کروکودیل آکواریوم دبی

تفریحات آکواریوم دبی مال

دبی برای اینکه بتواند خدمات بهتر و سرگرمی‌های مختلفی را برای بازدیدکننده‌های آکواریوم معروف دبی فراهم کند، تفریحات متنوعی را در این آکواریوم در نظر گرفته است. 

غذا دادن به کوسه‌ها

به‌طور حتم می‌دانید که آکواریوم بزرگ دبی یکی از جاذبه‌های معروف این شهر است و می‌توان گونه‌های متنوعی از حیوانات آبزی را در آن مشاهده کرد. شما به‌راحتی می‌توانید به درون اکواریوم دبی مال بروید و با یک ماجراجویی 30 دقیقه‌ای زیر آب، به کوسه‌ها و ماهی‌ها غذا دهید. دقت کنید که شنا در این آکواریوم با ایمنی زیاد و رعایت پروتکل‌های امنیتی است، در نتیجه خطری بازدیدکنندگان را تهدید نمی‌کند.

غواصی با کوسه

آکواریوم دبی مال، تجربه غواصی در اقیانوس را برای شما فراهم کرده است. به‌طور حتم، برای غواصی در کنار کوسه‌ها باید دل و جرئت زیادی به خرج دهید.

اگر فکر می‌کنید که می‌توانید از شنا کردن با کوسه‌ها لذت ببرید، بهتر است که با شرایط آن آشنا باشید:

  • سن مراجعه‌کننده برای غواصی با کوسه باید بالای 10 سال باشد.
  • این برنامه در روز سه‌بار انجام می‌شود که زمان‌بندی مشخصی داشته و به‌صورت گروه‌های چهارنفره است.
  • قیمت بلیط برای غواصی با کوسه 790 درهم است.
  • اگر مدرک بین‌المللی غواصی دارید، می‌توانید با کوسه‌ها شنا کنید، در غیر این صورت باید آموزش کوتاهی را سپری کرد.
  • بازدیدکننده‌ها برای غواصی در کنار کوسه‌های آکواریوم دبی باید از سلامت کامل برخوردار باشند.
غواصی با کوسه

غواصی در قفس

اگر فکر می‌کنید که شرایط غواصی با کوسه را به‌صورت تنهایی ندارید، می‌توانید از غواصی با قفس استفاده کنید. شرایط استفاده از این نوع غواصی در بهترین آکواریوم دبی عبارتند از :

  • از سن 8 سال به بالا می‌توانند از این غواصی هیجان‌انگیز استفاده کرد.
  • این غواصی به‌صورت گروهی است.
  • قیمت غواصی در قفس یا اسنورکلینگ 370 درهم است.
غواصی در قفس

دوربین‌های ضدِآب آکواریوم دبی

مسئولین آکواریوم مطرح دبی به این فکر کرده‌اند که شما بتوانید لحظات خوش خود را ثبت کنید. از این رو دوربین‌های ضدِآب را در اختیار شما قرار می‌دهند تا هنگام غواصی در آکواریوم، فیلم ضبط کنید، عکس بگیرید و با پرداخت هزینه استفاده از دوربین، اطلاعات ثبت‌شده را دریافت کنید.

به طور کلی هیجان در دبی با شگفتی‌های زیادی که ایجاد کرده است به اوج خود رسیده و می‌توان در کنار بازدید از این آکواریوم زیبا و منحصر به‌فرد از تونل باد دبی هم دیدن کرده و هیجان زیادی را هنگام سقوط و پرواز در یک محفظه شیشه‌ای تجربه کرد. 

زمان بازدید از آکواریوم دبی مال

آکواریوم دبی مال در تمام روزهای سال فعال است و شما می‌توانید به‌صورت آنلاین یا حضوری، بلیط بازدید خود را تهیه کنید. ساعات بازدید از آکواریوم معمولا 10 صبح تا 23 است که تا 22.15 امکان ورود به آکواریوم وجود دارد. در روزهای تعطیل شنبه و یکشنبه نیز، ساعت کار آکواریوم 10 صح تا 12 شب است و ورود تا 11.15 شب وجود دارد.

 با توجه به اینکه دبی آب‌وهوای بیابانی و گرم دارد، به‌طور حتم بیشتر گردشگرها ترجیح می‌دهند که در فصل سرما به این شهر سفر کنند. در نتیجه،  می‌توان اینگونه در نظر گرفت که بهترین فصل برای بازید از آکواریوم، فصل‌های پاییز و زمستان است. البته که می‌توان برای فرار از جمعیت زیاد فصل‌های خنک سال، در فصل بهار یا تابستان به این مکان دیدنی رفت، اما به‌طور حتم باید طاقت گرمای دبی را داشته باشید. البته که در فضای داخلی آکواریوم، سیستم خنک‌کننده و تهویه عالی وجود دارد که احساس گرما نمی‌کنید.

بازدید از آکواریوم دبی مال

خرید بلیط برای آکواریوم دبی مال و باغ‌وحش زیر آب

برای جلوگیری از انتظار در صف‌های طولانی، بهتر است بلیط‌های آکواریوم را قبل از مراجعه و به‌صورت آنلاین خریداری کنید. در این صورت، مبلغ کمتری نیز پرداخت خواهید کرد. به‌صورت کلی، دو نوع بلیط برای بازدید از آکواریوم دبی مال وجود دارد که عبارتند از:

  • بلیط کلاسیک آکواریوم + باغ‌وحش زیر آب
  • بلیط ترکیبی آکواریوم + باغ‌وحش زیر آب + برج خلیفه  

احتمالا برای شما جالب‌ باشد که بعد از دیدن آکواریوم از برج خلیفه هم دیدن کنید. در نتیجه توصیه می‌کنیم که با انتخاب بلیط ترکیبی، روز لذت‌بخشی را تجربه کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قیمت بلیط آکواریوم دبی مال در روزهای جمعه تا یکشنبه گران‌تر از سایر روزهای هفته است. 

بلیط های آکواریوم

در آکواریوم دبی و باغ‌وحش زیرِآب آن چه چیزی در انتظار ماست؟

در طول بازدید خود از آکواریوم دبی مال، جاذبه‌های شگفت‌انگیز بسیاری را خواهید دید که شاید مشابه آن در هیچ‌جای دیگر وجود نداشته باشد. برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • مخزن معروف 10 میلیون لیتری، یکی از بزرگ‌ترین مخزن‌های جهان با 140 گونه حیوان آبزی را مشاهده خواهید کرد.
  • یک تونل زیر آب به طول 48 متر که چشم‌انداز بی‌نظیری از زندگی دریایی به ویژه کوسه‌ها را ارائه می‌دهد.
  • بسیاری از ماهی‌ها و گونه‌های چتر دریایی باشکوه در سایر آکواریوم‌ها وجود دارند.
  • قسمت دوم آکواریوم به‌نام باغ‌وحش زیر آب شامل: پیرانا، خرچنگ‌های عنکبوتی غول‌پیکر، اسب‌های دریایی، سمورها و کینگ کروک، یکی از بزرگترین تمساح‌های جهان است.
  • بازدید از آکواریوم، یک‌ساعت تا یک‌ساعت‌ونیم طول می‌کشد.
بازدید از باغ‌وحش زیر آب دبی

نکات مهم درباره آکواریوم دبی مال

برای اینکه واضح و ساده توضیح داده باشیم، باید بدانید که رعایت یک‌سری نکات برای بازدید از آکواریوم لازم است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • برای جلوگیری از انتظار طولانی و صرفه‌جویی در هزینه، بهتر است بلیط خود را از قبل و به‌صورت آنلاین خریداری کنید.
  • شما حداقل به 1 ساعت زمان برای دیدن آکواریوم نیاز دارید، بنابراین مطمئن شوید که این زمان را در برنامه سفر به دبی خود لحاظ کرده‌اید.
  • در صورت امکان، باید سعی کنید از آکواریوم در طول هفته که شلوغی کمتری دارد، بازدید کنید.
  • هنگام ورود به آکواریوم، برنامه زمان‌بندی تغذیه حیوانات و رویدادهای خاص را بپرسید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حیات دریایی و تلاش‌های حفاظتی آکواریوم، می‌توانید یک تور با حضور راهنما داشته باشید.
  • می‌توانید بلیط خود را ارتقا دهید تا شامل یک تور پشت‌صحنه یا قایق‌سواری با کف شیشه‌ای باشد.
  • اگر شما یک غواص ماهر هستید، حتی می‌توانید در مخزن 10 میلیون لیتری شیرجه بزنید و با کوسه‌ها شنا کنید! این یک تجربه شگفت‌انگیز است که هرگز فراموش نخواهید کرد.
  • شما می‌توانید از دیگر جاذبه‌های دبی مال مانند پیست یخ و نمایش فواره دبی نیز دیدن کنید.

به‌طور کلی، آکواریوم دبی مال یک جاذبه فوق‌العاده است که برای همه گردشگرها و در هر رده سنی مناسب است. فرقی ندارد که شما به زندگی دریایی علاقه‌مند باشید یا فقط به‌دنبال یک تجربه سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد هستید، در این آکواریوم لحظات خوشی را سپری خواهید کرد.

نکات بازدید از حیات وحش زیر آبی در دبی مال

بهترین مکان‌های دیدنی در نزدیکی آکواریوم دبی مال کجاست؟

از آنجایی که این آکواریوم در دبی مال واقع شده است، می‌توانید به مکان‌های نزدیک این مجموعه بروید و از سایر تفریحات دبی نیز لذت ببرید. در حقیقت، بهترین مکان‌های دیدنی نزدیک به آکواریوم دبی مال به شرح زیر هستند:

  • از برج خلیفه، مرتفع‌ترین آسمان خراش جهان دیدن کنید.
  • در نمایش آب‌نمای معروف دبی شرکت کنید.
  • در دبی مال خرید کنید.
  • از پیست اسکی دبی لذت ببرید.

البته به جز آکواریوم، دبی مال و برج خلیفه، دبی جاهای دیدنی متعدد دیگری نیز دارد؛ برای آشنایی با این دیدنی‌ها، پیشنهاد می‌کنیم مقاله جاهای دیدنی دبی را در رامین گشت بخوانید.

نزدیک‌ترین اقامتگاه به آکواریوم دبی مال

در دبی هتل‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایط سفر خود، آن‌ها را برای اقامت انتخاب کنید. در صورتی که بخواهید هتل اقامت شما به دبی مال نزدیک باشد تا برای بازدید از آکواریوم دبی مال و سایر جاذبه‌های این مرکز خرید راحت باشید، فهرستی از بهترین هتل‌های دبی که در مجاورت دبی مال واقع شده‌اند، در ادامه آمده است:

نزدیک ترین اقامتگاه به آکواریوم

DoubleTree of Hilton Dubai – Business Bay:

این هتل که در فاصله 1.5 کیلومتری از برج خلیفه و مرکز خرید دبی واقع شده است، دارای ویژگی‌های زیر است:

  • اتاق بسیار بزرگ و راحت دارد.
  • بسیار مجهر و هزینه هتل شبی 110 یورو است.
  • نقاط قوت: سفر رایگان به دبی مال، صبحانه خوب، راحتی و آرامش

Rove Downtown:

هتل راو داون تاون تنها 600 متر با مرکز خرید دبی فاصله دارد و امکانات آن عبارتند از:

  • اتاق دوتخته تمیز با منظره برج خلیفه دارد.
  • هزینه هتل از شبی 150 یورو شروع می‌شود.
  • نقاط قوت: دسترسی پیاده به مرکز خرید دبی، کارکنان عالی، سرویس رفت‌وبرگشت رایگان به ساحل، موزه دبی یا بازار مدینات

تاج دبی:

هتلی مناسب در فاصله 800 متری برج خلیفه که امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • اتاق مدرن و مجلل با پنجره خلیجی مشرف به شهر و حمام مرمرین دارد.
  • هزینه هتل از شبی 220 یورو شروع می‌شود.
  • نقاط قوت: منظره باشکوه از پشت‌بام، دکوراسیون هندی، استخر بزرگ.
داخل هتل تاج دبی

پالاس داون تاون: 

هتلی 5 ستاره در کنار دریاچه برج خلیفه با شرایط زیر:

  • اتاق‌های باشکوهی با بالکن و منظره‌ای استثنایی از برج خلیفه ارائه می‌دهد.
  • هزینه هتل از شبی 380 یورو شروع می‌شود.
  • نقاط قوت: موقعیت استثنایی و محیط زیبا

به‌طور کلی، شما می‌توانید با توجه به تفریحات مدنظرتان در سفر به دبی، هتل مدنظر خود را از قبل رزرو کنید. اما هتل‌هایی که معرفی کرده‌ایم به آکواریوم بزرگ دبی نزدیک هستند و  در فاصله کوتاهی از آن قرار دارند. 

بازدید از آکواریوم دبی با بچه‌ها

اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید آکواریوم دبی مال فعالیت‌های زیادی برای آن‌ها تدارک دیده است. کودکان شما می‌توانند با برخی از حیوانات را در «مخزن لمسی» معاشرت کنند و درباره گونه‌های مختلف آبزیان در برنامه‌های آموزشی آکواریوم اطلاعات زیادی به دست آورند. مقاله مراکز تفریحی دبی در سایت رامین گشت می‌توانید با جاذبه‌های هیجان‌انگیز این شهر بیشتر آشنا شوید.

بازدید بچه ها از آکواریوم دبی

بازدید از آکواریوم دبی مال در تورهای تفریحی رامین گشت 

اگر شما هم برای بار اول به دبی سفر می‌کنید یا ترجیح می‌دهید که برنامه‌ریزی سفرتان را به یک فرد متخصص بسپارید، توصیه می‌کنیم که از تورهای تفریحی دبی استفاده کنید. آکواریوم دبی مال، پیست اسکی، فواره دبی و صدها جاذبه گردشگری دیگر برای تفریح و خوش‌گذرانی شما آماده شده‌اند. 

آژانس مسافرتی رامین گشت تورهای داخلی و خارجی مختلفی را با قیمت مناسب، در کشورهای مختلف برگزار می‌کند که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها، تور دبی لحظه آخری است. با خرید تورهای تفریحی دبی دیگر نگرانی برای از دست دادن آکواریوم بزرگ دبی را نخواهید داشت و می‌دانید که این مکان جذاب، جزو برنامه تفریحات شما خواهد بود. 

کارشناسان تیم رامین گشت به صورت 24 ساعته و در طول هفته آمادگی پاسخگویی به تماس‌های شما عزیزان را دارند و می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با آن‌ها تماس برقرار کنید. همچنین شرایط تهیه بلیط به‌صورت حضوری در این آژانس مسافرتی فراهم شده است. ما در این متن سعی کرده‌ایم که درباره آکواریوم دبی و اینکه آکواریوم دبی کجاست توضیحاتی ارائه کنیم اما اگر سوال یا ابهامی ‌دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، کافی است که در قالب کامنت و در انتهای همین مطلب با ما در ارتباط باشید.

منابع:

https://www.voyagetips.com/en/dubai-aquarium

https://www.visitdubai.com/en/places-to-visit/dubai-aquarium-and-underwater-zoo

https://bestourguider.blog/the-best-aquariums-in-dubai

سوالات متداول

خیر. اگر می‌خواهید که تجربه جذابی از گونه‌های دریایی داشته باشید، می‌توانید بلیط این مجموعه را تهیه کنید.

در آکواریوم دبی تجربه‌های مختلفی وجود دارد که بازدیدکننده‌ها می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند و هزینه آن بستگی به این دارد که کدام بلیط را انتخاب می‌کنید. به‌طور کلی بلیط‌ها از 169 درهم شروع می‌شود.

آکواریوم و باغ‌وحش زیر آب دبی در مرکز دبی مال واقع شده است و ایستگاه مترو دبی مال به آن کاملا نزدیک است.

ید، به‌طور تقریبی 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. حداقل زمان برای رفتن به باغ‌وحش زیر آب حدود یک تا یک‌ونیم ساعت است. اگر قایق‌سواری با کف شیشه‌ای را رزرو کرده‌اید، 15 تا 20 دقیقه دیگر نیز به زمان شما در آکواریوم و باغ‌‌وحش زیر آب اضافه می‌شود.

مخزن 10 میلیون لیتری در آکواریوم بزرگ دبی و باغ وحش زیر آب شامل بیش از 33000 حیوان آبزی و بزرگ‌ترین مجموعه کوسه ببر شنی است. طول مخزن اصلی آکواریوم 51 متر، عرض 20 متر و ارتفاع 11 متر است.

مقالات مرتبط

موزه آینده دبی
1402/05/01 11 دقیقه
دبی مال
1402/06/01 8 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

محمد حسینی
1402/06/05

تعداد ماهی هایی که در آکواریوم هست چندتان و چه ماهی‌هایی در اون به نمایش گذاشته شدن؟
مدیریت
1402/06/06

سلام محمد عزیز. آکواریوم دبی دارای بیش از ۱۴۰۰۰ ماهی که مجموع ۱۴۰ گونه مختلف از ماهیان دریایی و اقیانوسی است، تشکیل شده و به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های بزرگ ماهی شناخته میشه.
قیمت از: 170 درهم
خرید از طریق واتس اپ
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت