بازار جبل علی دبی

بازار جبل علی دبی
معرفی بازار جبل علی دبی دسترسی راحت تنوع بالای کالاها مرکز تجارت بین‌المللی تجهیزات مدرن و سازماندهی حرفه‌ای رونق اقتصادی بالا مرکز خرید اوت لت ویلیج جبل علی بازار استوک جبل علی ساحل جبل علی فاصله جبل علی تا بندرعباس واردات از جبل علی بازدید از بازار جبل علی دبی با آژانس مسافرتی رامین گشت پرسش و پاسخ

بازار جبل علی دبی، در بزرگ‌ترین بندر تجاری جهان و 35 کیلومتری شهر دبی قرار دارد و از آن به‌عنوان یک مرکز تجاری بین‌المللی یاد می‌شود. حمل و نقل پیشرفته و تنوع بالای محصولات، شرکت‌ها و تاجران زیادی را از سراسر دنیا جذب این بازار کرده است و اکنون می‌توان از آن به‌عنوان تاثیرگذارترین مراکز خرید دبی در ارتباطات اقتصادی و تجارت بین‌المللی یاد کرد.
این بازار در بندر جبل علی واقع شده است و بندر جبل علی نیز در خلیج فارس و جنوب غربی شهر دبی قرار دارد. در حال حاضر این بندر اصلی‌ترین مرکز ورود و خروج کالاهای حجیم و سنگین در منطقه است و به‌دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی ویژه، زیرساخت‌های قدرتمند و تجهیزات پیشرفته، صنعت حمل و نقل بین‌المللی نقش کلیدی دارد و اکنون یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های تجاری جهانی به‌شمار می‌رود. به همین دلیل گردشگران زیادی جهت خرید از جبل علی و همچنین بازدید از ساحل جبل علی و دیگر جاذبه‌های این منطقه علاقه‌مند به بازدید از آن هستند. در ادامه توضیحات بیشتری درباره منطقه و بازار جبل علی ارائه خواهد شد.

معرفی بازار جبل علی دبی

معرفی بازار جبل علی دبی

در شهر زیبا و توریستی دبی، بازارهای معروف و زیادی نظیر دبی مال و بازار جبل علی وجود دارد و حتی به جرئت می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این شهر تنوع بالای بازارهای آن است. بازار جبل علی دبی همانند امارات مال فروشگاه‌های مدرن و سنتی بسیار متنوعی را در بر دارد و به‌راحتی می‌توان از طریق مراکز فروش مختلف موجود در این بازار به کالاها و محصولات مورد نظر خود دست یافته و یک خرید عمده بسیار مقرون به صرفه را تجربه کنید.
بازار جبل علی یکی از بهترین و بزرگ‌ترین بازارهای عمده فروشی منطقه خاورمیانه به‌شمار می‌رود و در بازارهای بین‌المللی آن را به‌عنوان جبل علی تریدینگ می‌خوانند. ویژگی‌های خاص بازار جبل علی نسبت به دیگر بازارهای شناخته شده دبی شامل موارد زیر است.

دسترسی راحت

موقعیت ویژه و دسترسی راحت به بازار جبل علی دبی سبب شده‌است که اکنون از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری بین‌المللی یاد شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازار جبل علی نسبت به دیگر بازارهای آن، دسترسی آسان به آن است. زیرا علاوه بر دیگر روش‌های دسترسی، می‌توان از طریق مترو نیز به جبل علی دسترسی داشت. به‌عبارت دیگر نقشه خطوط مترو دبی به نحوه طراحی و سازماندهی شده‌است که می‌توان از طریق مترو و حمل‌ونقل مدرن خیلی راحت از نقاط مختلف و شهر خود را به جبل علی رساند.

تنوع بالای کالاها 

جبل علی یک بازار بزرگ عمده فروشی در منطقه شناخته می‌شود و در آن کالاهای بسیار متنوعی نظیر تجهیزات ساختمان، پوشاک، مواد غذایی، لوازم‌ خانگی، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره به‌صورت عمده و با قیمت مناسب به فروش می‌رسد.

مرکز تجارت بین‌المللی

مرکز تجارت بین‌المللی

بازار جبل علی دبی در بزرگ‌ترین بندر ترانزیتی خاورمیانه قرار دارد که بیش از ۱۷۰ خط کشتیرانی در حال خدمات رسانی هستند. به همین دلیل تاجران و شرکت‌های بسیار زیادی از سراسر دنیا در آن مشغول به فعالیت هستند. از طرف دیگر در بازار جبل علی ارتباطات بین‌المللی بسیار راحت انجام‌می‌شود و فعالان این بازار به‌راحتی می‌توانند در اقصی ‌نقاط دنیا با هم ارتباط بگیرند. شرایط فوق سبب شده‌است که اکنون از بازار جبل علی به‌عنوان یک مرکز تجارت بین‌المللی یاد می‌شود.

تجهیزات مدرن و سازماندهی حرفه‌ای

منطقه جبل علی ساختار سازمانی کاملاً مدرن دارد و انجام بسیاری از امور در آن با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته انجام‌می‌شود. همچنین در این منطقه تراکنش‌های بزرگ و پیچیده به‌راحتی قابل انجام است. به همین دلیل بازار جبل علی یک منطقه تجاری و مرکز معاملاتی کارآمد و مدرن خوانده می‌شود.

رونق اقتصادی بالا

نقش مهم منطقه جبل علی در حمل و نقل جهانی و موقعیت استراتژیکی آن، تأثیر بسیار مثبتی روی رونق بازار منطقه و کشور امارات دارد. از این رو می‌توان از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید دبی و حتی منطقه یاد کرد.

مرکز خرید اوت لت ویلیج جبل علی 

مرکز خرید اوت لت ویلیج یک فروشگاه بزرگ شیشه‌ای مخروطی شکل است و مدرن‌ترین بازار جبل علی دبی به‌شمار می‌رود.
سبک طراحی مرکز خرید اوتلت جبل علی با الهام از یک تپه تاریخی در ایتالیا که با عنوان تپه سان جیمینیانو خوانده می‌شود، صورت گرفته ‌است. در این بازار مدرن جبل علی دبی، جزئیات پیچیده زیادی نظیر چاه‌های آرزو، گیاهان اسطوخودوس، چشمه‌ها، پنجره‌های کرکره‌ای، درخت زیتون و غیره به چشم می‌خورد.
مرکز خرید اوت لت ویلیج بازار جبل علی دبی بهترین بازار برای دسترسی به لوکس‌ترین کالاها و جدیدترین محصولات برندهای شناخته شده و نام‌آشنا نظیر دیزل، کلن، لانوین، کیدز، کالوین کلن، ساندرو، مایکل کورس، تامی، کوپیلز، تد بیکر، آدیداس، نایک و غیره است. به عبارت دیگر در اوتلت جبل علی بیش از 100 خرده‌فروش در حوزه فروش لوازم خانگی، لوازم ورزشی، پوشاک، لوازم آرایشی و غیره وجود دارد و همه آنها کالاهای برند و پرطرفدار را عرضه می‌کنند. البته برخلاف تصور قیمت عمده محصولات این فروشگاه بسیار مناسب است و برخی از فروشندگان گاهی اوقات کالاهای خود را با 70 درصد تخفیف عرضه می‌کنند.
در مرکز خرید اوتلت جبل علی رستوران‌های زیادی وجود دارد و می‌توان برای سرو غذا و همچنین رفع خستگی یکی از آنها را انتخاب کرد. برای تهیه غذای ارزان‌تر نیز می‌توان به یکی فست‌فودهای رفته و یک ساندویچ یا پیتزای تازه سفارش داد.

بازار استوک جبل علی

بازار استوک جبل علی

برخلاف تصور بسیاری از افراد کالای استوک، با کالای دست دوم و کارکرده تفاوت دارد. به‌عبارت دیگر کالاهای استوک شامل محصولات برندی هستند که در انبار و فروشگاه باقی مانده و فروش نرفته‌اند و به‌نوعی دیگر از مد افتاده‌اند. به همین دلیل تولیدکنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، این محصولات را جمع‌آوری کرده و به‌عنوان کالای استوک به‌صورت کیلویی و با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسانند.
کسانی که در حوزه فروش کالاهای استوک فعالیت دارند، اغلب برای خرید عمده و کیلویی و ارزان محصولات مورد نظرشان راهی بازار جبل علی دبی شوند؛ زیرا بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان و فروشگاه‌های کالاهای استوک منطقه در بندر جبل علی قرار دارند. مراکز فروش کالاهای استوک در دبی بسیار زیاد هستند؛ اما بازار استوک جبل علی بزرگ‌ترین عرضه کننده عمده استوک محسوب‌می‌شود.

ساحل جبل علی

ساحل جبل علی

ساحل جبل علی از زیباترین ساحل‌های طبیعی دبی محسوب می‌شود. وجود آب‌های زلال و شفاف، شن‌ها و ماسه‌های طلایی از زیبایی‌های این ساحل به شمار می‌روند و برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی سرگرمی‌های مختلفی را در بر دارد. در فضای کمپ آن میهمانی‌ها و باربیکیوهای جالبی می‌توان برگزار کرد. این ساحل در مجاورت فروشگاه‌های متنوع و بازارهای سنتی قرار دارد. بنابراین پس از بازدید از بازار جبل علی دبی و انجام خریدهای خود می‌توانید ساعات خوشی را در ساحل سپری کنید. 
یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر یا به‌عبارت دیگر بزرگ‌ترین بندر تاریخی و دست‌ساز بشر نیز در مجاورت ساحل قرار دارد. در کنار منطقه تاریخی، هتل‌های لوکس با مناظر فوق‌العاده چشم نوازی به چشم می‌خورد که می‌توان پس از بازدید بخش‌های تاریخی ساحل، شب را در آن هتل‌ها اقامت کرد.
در جبل علی برای سرو غذا نیز محدودیت خاصی وجود ندارد و می‌توان غذای مورد علاقه خود را از رستوران‌های متنوع و جذاب موجود در ساحل سفارش داد. به‌طور کلی ساحل جبل علی برای تجربه یک روز فوق‌العاده و هیجان‌انگیز، مخصوصاً برای علاقه‌مندان به بازی‌های آبی یک انتخاب بی‌نظیر است و می‌توان در آن خاطرات خوشی را برای خود رقم زد.

فاصله جبل علی تا بندرعباس

فاصله جبل علی تا بندرعباس

فاصله بازار جبل علی دبی یا به عبارت دیگر بندر جبل علی تا بندرعباس حدود 1600 کیلومتر است. بندر عباس نیز یکی از بنادر مهم و پر تردد جهان به‌شمار می‌رود و در جنوب ایران واقع شده‌است. مسیر دریایی بندر جبل علی و بندر جزو مسیرهای دریایی بسیار مهم به شمار می‌رود و نقش بسیار مؤثری در تقویت اقتصاد و تجارت منطقه دارد.
به عبارت دیگر بسیار از ارتباطات اقتصادی دو کشور ایران و امارات از طریق این مسیر انجام‌می‌شود. البته علاوه‌بر مسیرهای دریایی می‌توان از طریق راه‌آهن و جاده‌ها نیز بین بندر جبل علی و بندر عباس رفت و آمد کرد. به‌عبارت دیگر بین دو بندر شبکه جاده‌ای نیز وجود دارد و هر روزه وسایل نقلیه و کامیون‌ها باربری کالاهای مختلفی را بین دو بندر جابجا می‌کنند.
دیگر مسیر ارتباطی بندرعباس و جبل علی خطوط راه آهن است که از این طریق می‌توان راحت‌تر و سریع‌تر فاصله بین دو بندر را سپری کرد. منتهی کشتی‌ها و کانتینرها مهمترین وسایل حمل و نقل و ارتباطی بین دو بندر هستید که از طریق مسیرهای دریایی تردد می‌کنند.

واردات از جبل علی

به جرئت می‌توان از جبل علی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری جهان و از بازار جبل علی دبی به عنوان بهترین بازار فروش عمده منطقه یاد کرد. زیرا این بندر از ارتباطات بین‌المللی بسیار پیشرفته، امکانات حمل و نقل دریایی و تجهیزات مدرن و تکنولوژی بروزی برخوردار است. ظرفیت بالای بارگیری و تخلیه راحت کالاها منجر به  صادرات و واردات از جبل علی در بهترین شرایط ممکن انجام شود.
از طرف دیگر شبکه ارتباطات بین‌المللی بندر بسیار پیشرفته بوده و این امر نیز صادرات و واردات از جبل علی را بسیار راحت، دقیق و سریع کرده است. به همین دلیل بندر جبل علی یک نقطه ترانزیت بین‌المللی مهم و کارآمد محسوب می‌شود که هر روزه کالاهای بسیار زیادی از طریق آن به نقاط مختلف دنیا ارسال می‌شود و بازارهای جهانی از طریق این بندر می‌توانند خیلی راحت و سریع و با صرف هزینه کم به بسیاری از کالاهای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. 

بازدید از بازار جبل علی دبی با آژانس مسافرتی رامین گشت

بازار جبل علی دبی همانند امارات مال از جمله بهترین مراکز خرید دبی است و افراد زیادی برای بازدید از بندر جبل علی و همچنین خرید از آن، به دبی سفر می‌کنند. البته باید متذکر شد که برخلاف دبی مال، بازار جبل علی برای خرید عمده مناسب است و صاحبان فروشگاه‌های خرده‌فروشی برای دسترسی راحت و خرید ارزان کالاهای مورد نظر خود راهی بندر جبل علی می‌شوند. جهت سفر به دبی جهت بازدید از بازار و ساحل جبل علی و همچنین دیگر جاذبه‌های توریستی منطقه جبل علی برای بار اول بهتر است با تورهای مسافرتی به دبی سفر کرد، زیرا بهتر می‌توان با این منطقه آشنا شد.
آژانس مسافرتی رامین گشت چندین سال است که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کند و عزیزانی که علاقه‌مند سفر به دبی و بندر جبل علی هستند؛ می‌توانند از طریق این مجموعه خیلی راحت اقدام به رزرو بلیط و تور مسافرتی دبی کنند. همچنین همه هم‌وطنان می‌تواند از طریق پل‌های ارتباطی موجود در این صفحه با پشتیبانی رامین گشت تماس گرفته و از دانش و تخصص کارشناسان این مجموعه، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه سفر به دبی و شرایط بازدید از جاذبه‌های توریستی آن استفاده‌کنند.

سوالات متداول

بازار جبل علی دبی در بزرگ‌ترین بندر تجاری جهان و 35 کیلومتری شهر دبی قرار دارد و از آن به‌عنوان یک قطب تجاری بین‌المللی یاد می‌شود.

فاصله جبل علی تا بندرعباس حدود 1600 کیلومتر است.

در بازار جبل علی تعداد زیادی فروشگاه‌های سنتی و مدرن وجود دارد و ویژگی‌های مهم آن شامل دسترسی راحت، تنوع بالای کالاها، بزرگ‌ترین مرکز تجارت بین‌المللی، برخورداری از تجهیزات مدرن و سازماندهی حرفه‌ای و رونق اقتصادی بالا است.

مرکز خرید اوت لت ویلیج جبل علی مدرن‌ترین مرکز خرید در بندر جبل علی است.

مقالات مرتبط

دبی مال
1402/06/01 8 دقیقه
مراکز خرید دبی
1402/06/21 11 دقیقه
مترو دبی
1402/05/20 15 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت