فروشگاه های دبی مال

خرید اجناس با کیقیت از فروشگاه های دبی مال
معرفی دبی مال ویژگی ‌های مهم دبی مال فروشگاه‌های دبی مال هتل دبی مال آکواریوم و باغ وحش زیر آبی آبشار انسان اسکلت دبی دینو ماکت برج خور رستوران‌های دبی مال قنادی هامینگ برد پارکینگ برندها و کالاهای ارائه شده در فروشگاه‌های دبی مال سفر به دبی مال با آژانس مسافرتی رامین گشت پرسش و پاسخ

زیرا می‌توان در مراکز فروش آن، خیلی راحت به محصولات متنوع برندهای مطرح و شناخته شده در حوزه پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی، عطر، شیرینی و شکلات، ساعت، طلا و جواهرات دسترسی پیدا کرد. همچنین پس از انجام خریدهای خود، به پیست اسکی دبی مال رفته و هیجان اسکی روی یخ را هم در این مکان تجربه کنید.

البته دبی مال برای علاقه‌مندان به سینما هم سورپرایزهای مختلفی دارد. به‌عبارت دیگر سینمای دبی مال نیز از جاذبه‌های تفریحی آن بوده و دیدن فیلم در سینما ریل (Reel) و وکس (Vox) نیز از جمله مواردی است که نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت. در این مطلب تصمیم داریم، به‌صورت کامل به معرفی فروشگاه‌های دبی مال بپردازیم و شما را با امکانات آنها آشنا کنیم.

نمای بیرون دبی مال در ساعات شب

معرفی دبی مال

دبی مال، در سال ۲۰۰۸ در نزدیکی برج خلیفه ساخته شده که از نظر وسعت بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا به‌شمار می‌رود. در مورد بزرگ بودن آن باید بدانید که مساحت کلی دبی مال،۲۰۰ برابر یک زمین فوتبال است. بخاطر مساحت بالای این مرکز خرید، مردم برای بازدید از بخش های مختلف آن از وسایل نقلیه برای جابجا شدن استفاده می کنند. 

در مرکز خرید دبی مال ۲ فروشگاه بزرگ، ۱۲۰۰ مغازه، بیش از ۲۰۰ کافه و رستوران، چند سالن مجهز و مدرن سینما نظیر ریل (Reel) و وکس (Vox) و یک هتل بسیار لوکس و مجلل وجود دارد. مرکز خرید دبی مال در مرکز شهر دبی و جاده فایننشال قرار دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است. به‌عبارت دیگر از هر نقطه شهر، می‌توان خیلی راحت راهی دبی مال شد و از جاذبه‌ها و فروشگاه‌های آن بازدید کرد. همچنین امارات مال یکی دیگر از مراکز خرید معروف این شهر است.

خرید گردشگران در فروشگاه های دبی مال

ویژگی ‌های مهم دبی مال

پروژه دبی مال (Dubai Mall) توسط شرکت توسعه املاک و مستغلات در سال 2008 با مساحت ۱,۱۱۴,۸۳۶ مترمربع ساخته شده؛ همچنین ۴ طبقه که شامل طبقه زیر، همکف، اول و دوم است، می‌توان با آسانسور و پله برقی به طبقات مختلف رفت. دبی مال فقط یک مرکز خرید نبوده و تنوع بالای فروشگاه‌های آن تنها دلیل محبوبیت بالای آن نیست. بلکه در آن تفریحات متنوعی نظیر پیست اسکی، سینما، شهربازی کیدزانیا، رستوران، باغ وحش زیر آب و آکواریوم نیز وجود دارد. 

بنابراین خانواده‌ها با حضور در این مکان می‌توانند از تفریحات هیجان‌انگیز آن نیز نهایت لذت ببرند. در دبی مال امکانات رفاهی مختلفی نظیر وای‌فای رایگان، ایستگاه شارژ تلفن همراه، نمازخانه، مکان تعویض پوشاک کودک، ایستگاه شارژ ویلچر، کالسکه کودک و… قرار دارد. همچنین می‌توان با مراجعه به باجه‌های بانک اطلاعاتی از کارکنان  اطلاعات مورد نظر را به‌دست‌آورد. در ادامه توضیحات و اطلاعات بیشتری درباره قسمت‌های مختلف دبی مال ارائه خواهیم داد.

فروشگاه‌های دبی مال

در دبی مال فروشگاه‌های بسیار متنوعی وجود دارد که برای علاقه‌مندان به خرید، بازدید از فروشگاه‌های مختلف آن یک ماجراجویی بسیار هیجان‌انگیز است. البته ناگفته نماند که حس و حال فروشگاه‌‌های دبی مال در فصل‌ها و دوره‌های حراج کاملاً متفاوت بوده و در این دوره‌ها می‌توان بسیاری از کالاهای مورد علاقه خود را با قیمت مناسبی خریداری کرد. مهم‌ترین مراکز فروش مرکز خرید دبی مال شامل موارد زیر هستند:

سوپر مارکت بزرگ گرندیوس (Grandiose)

یکی از فروشگاه‌های بزرگی که در دبی مال قرار دارد، سوپر مارکت گرندیوس است که می‌توان در آن به طیف وسیعی از کالاهای برندهای فرانسوی دسترسی پیدا کرد.

سوپر مارکت بزرگ گرندیوس

فروشگاه‌های فشن

در خیابان فشن دبی مال که در جوار مرکز خرید دبی مال قرار دارد، بیش از ۱۵۰ فروشگاه وجود دارد. در آنها می‌توان به محصولات برترین برندهای جهانی نظیر دولچه‌اند گابانا، شامل و غیره دسترسی پیدا کرد. دکوراسیون مغازه‌های این خیابان بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند و سطوح مرمری درخشان دارند. همچنین کارکنان آنها نیز بسیار حرفه‌ای بوده و به چندین زبان زنده دنیا مسلط هستند و با مشتریان رفتار محترمانه‌ای دارند. در این خیابان علاوه‌بر فروشگاه‌های متنوع، امکانات رفاهی مختلفی نظیر، سرویس بهداشتی، سالن استراحت و خدمات باربری نیز در دسترس است.

فروشگاه برند شنل در دبی مال

فروشگاه‌های بلومینگ دیلز و گالری لافایت (Galeries Lafayette)

از دیگر فروشگاه‌های دبی مال می‌توان به بلومینگ دیلز و گالری لافایت اشاره کرد که در طبقه دوم آن قرار دارند. بلومینگ دیلز یک فروشگاه ۳ طبقه است و می‌توان از آن به‌عنوان یکی بهترین فروشگاه‌های دبی برای خرید لباس یاد کرد. گالری لافایت فرانسوی نیز یکی از بهترین مراکز خرید جواهرات، پوشاک و کفش، کالاهای لوکس و لوازم منزل در دبی مال به‌شمار می‌رود.

فروشگاه لول شوز (Levelshoes)

لول شوز که در طبقه همکف قرار دارد نیز از جمله فروشگاه‌های دبی مال است که می‌توان برای خرید بهترین کفش‌های دنیا به آن مراجعه کرد. معمولاً کسانی که قصد خرید کفش برند، شیک و باکیفیت دارند، حتما به این فروشگاه سر می‌زنند.

فروشگاه لول شوز برای خرید کفش های برند

فروشگاه بنگ‌اند اولافسن (Bang & Olufsen)

فروشگاه بنگ‌اند اولافسن در طبقه اول دبی مال قرار دارد و یک مرکز فروش لوازم الکترونیکی (تلفن همراه، تلویزیون، محصولات صوتی و غیره) است که تولیدات یک برند معروف دانمارکی را عرضه می‌کند.

فروشگاه بنگ اند اولافسن معروف دانمارکی

فروشگاه دبنهامز (Debenhams)

از دیگر فروشگاه‌های دبی مال می‌توان به دبنهامز اشاره کرد که محصولات و تولیدات (لباس زنانه، لباس مردانه، لباس بچه‌گانه، عطر، لوازم آرایشی و اکسسوری‌ها) یکی از شرکت‌های پیشتاز در تجارت جهانی فشن و مد (شرکت بریتانیایی بوهو) را عرضه می‌کند. ناگفته نماند که در فروشگاه دبنهامز علاوه‌بر برند بوهو، می‌توان به محصولات برندهای کوست، اوسیس، میس اپ، تستی گال، بر تون، دوروتی، والیس، پر کینز، کارن می‌لن و غیره نیز دسترسی پیدا کرد.

فروشگاه دبنهامز عطر و لوازم آرایشی

فروشگاه کندی لیشز (Candyliciuos)

کندی لیشز بزرگ‌ترین شیرینی فروشی امارت متحده و حتی دنیا است و از جمله فروشگاه‌های دبی مال به‌شمار می‌رود که می‌توان برای خرید شکلات و شیرینی به آن مراجعه کرد. در آن بیش از ۵.۵۰۰ نوع شیرینی و انواع مختلف آب‌نبات، شکلات و تافی در اشکال و مدل‌های بسیار متنوع برای فروش عرضه می‌شود. همچنین طیف وسیعی از برندهای مطرح شیرینی و شکلات دنیا در آن به‌فروش می‌رسد. این شیرینی فروشی در روبه‌روی آکواریوم قرار دارد.

فروشگاه کندی لیشز برای خرید شکلات و شیرینی

فروشگاه ویول پاتیسری (Vivel Patisserie)

فروشگاه ویول پاتیسری یکی از فروشگاه‌های دبی مال است و بیش‌از ۲۰۰ نوع شیرینی عربی در آن به فروش می‌رسد. از این‌رو می‌توان برای خرید شیرینی و چای عربی به آن مراجعه کرد.

درب ورود فروشگاه ویول پاتیسری

فروشگاه ویت‌رز ( Waitrose)

ویت‌رز یک شرکت انگلیسی است که در دبی مال نیز شعبه دارد و اکنون بزرگ‌ترین مرکز خرید سوغاتی محسوب می‌شود. محصولات بسیار متنوعی در فضای بزرگ آن به فروش می‌رسد. این فروشگاه، عصرها بسیار شلوغ است و صبح‌ها راحت‌تر می‌توان از آن خرید کرد. در آن انواع شیرینی، ماهی، سبزی، لوازم خانگی و غیره به فروش می‌رسد.

فروشگاه ویت رز

فروشگاه اپل(Apple)

اپل استور دبی در طبقه اول قرار دارد و همان طور که از عنوان آن مشخص است، محصولات شرکت اپل را عرضه می‌کند. البته دیگر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لوازم الکترونیکی نظیر سامسونگ، سونی و هواوی نیز در طبقه دوم دبی مال فروشگاه و شعبه دارند.

فروشگاه اپل استور در دبی مال

فروشگاه‌های کانن و لایکا (Canon and Leica)

فروشگاه‌های کانن و لایکا هر دو مختص علاقه‌مندان به عکاسی بوده و کانن در طبقه دوم و لایکا در طبقه همکف دبی مال قرار دارد.

هتل دبی مال

در کنار فروشگاه‌های دبی مال، یک هتل زیبا و ۵ ستاره با امکانات رفاهی ایده‌آل و دکوراسیون داخلی خیره‌کننده واقع شده است. در این هتل ۳ رستوران و یک کافی شاپ وجود دارد. همچنین مجهز به امکانات دیگر نظیر سالن بدن‌سازی، زمین‌بازی، استخر کودکان، استخر روباز، وای‌فای رایگان، اسپای، امکانات آب درمانی و ماساژ است. ناگفته نماند که هتل دبی مال ۲۴۴ اتاق دارد و همه اتاق‌های آن مجهز به تهویه‌مطبوع، روم سرویس ۲۴ ساعته، چای‌ساز، قهوه ساز، گاوصندوق و امکانات رفاهی مختلف دیگر هستند.

معماری هتل 5 ستاره دبی مال

آکواریوم و باغ وحش زیر آبی

در کنار بازدید و خرید از فروشگاه‌های دبی مال، می‌توان از باغ وحش و آکواریوم دبی نیز بازدید کرد. این باغ وحش در سال ۲۰۰۸ ساخته شده‌است و یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش‌های دنیا به‌شمار می‌رود. می‌توان از آن به‌عنوان نمونه کوچکی از اقیانوس یاد کرد. زیرا بیش از ۳۰۰۰ موجود آبزی نظیر کوسه ببری در آن زندگی می‌کند و مخزن آن ۱۰ میلیون لیتر ظرفیت دارد. از بخش‌های جذاب فروشگاه، آکواریوم آن با  ۴۸ متر طول است. در بالای آکواریوم، باغ و وحش زیر آبی قرار دارد. این جاذبه از ۳ بخش ساحل صخره‌ای، اقیانوس زنده و جنگل بارانی تشکیل شده‌است.

آکواریم و باغ وحش زیر آبی بزرگترین باغ وحش دنیا

آبشار انسان

از دیگر جذابیت‌های فروشگاه‌های دبی مال می‌توان به آبشار انسان اشاره کرد. این آبشار، دیوار استوانه بزرگ به قطر ۳۰ متر و ارتفاع ۲۴ متر است که از طبقه سوم به پایین می‌ریزد و از همه طبقات می‌توان آن را مشاهده کرد. از این آبشار به‌دلیل مجسمه‌های فایبرگلاس که نماد غواصان مرواریدی هستند، به‌عنوان آبشار انسان یاد می‌شود و در آن ریزش آب به‌گونه‌ای است که مجسمه مردان غواص در حال حرکت و شیرجه زدن به نظر می‌رسد.

آبشار انسان با مجسمه های فایبر گلاس

اسکلت دبی دینو

علاوه بر فروشگاه‌‌های دبی مال، اسکلت دبی دینو هم که ۱۵۵ میلیون سال قدمت دارد از دیگر جاذبه‌های دیدنی این فروشگاه به شمار می‌رود. دایناسور دبی دینو در ضلع شمالی طبقه همکف واقع شده و دارای ۷.۶ ارتفاع و ۲۴.۴ متر طول است.

اسکلت دبی دینو

ماکت برج خور

ماکت عظیم آلومینیومی برج خور با ۳۰۰۰ کیلوگرم وزن در طبقه همکف دبی مال قرار دارد. طراحی آن با الهام از گل سوسن انجام شده و تداعی کننده تصویر یک مناره است. برج خور دبی در حال احداث بوده و با ۹۸ متر ارتفاع از برج آسمان خراش خلیفه بلندتر خواهد بود.

ماکت برج خور طبقه همکف دبی مال

رستوران‌های دبی مال

همان طور که عنوان شد در فروشگاه‌های دبی مال بیش از ۲۰۰ رستوران و غذاخوری وجود دارد و در آن انواع غذاهای بین‌المللی و محلی سرو می‌شود. تراس مشرف به فواره، از بهترین ویژگی‌های رستوران‌های این فروشگاه‌ه محسوب می‌شود. رستوران‌ها غذاهای بسیار خوشمزه و با کیفیتی ارائه می‌دهند. منتهی قیمت غذاهای آنها بسیار بالا است. برخی از رستوران غذای مخصوص کودک و غذاهای گیاهی هم دارند. در طبقه زیر همکف و طبقه دوم دبی مال ۲ فودکورت نیز فعالیت می‌کند که در هرکدام از آنها تعداد زیادی فست‌فود وجود دارد. می‌توان برای سفارش غذاهای سریع و ارزان قیمت به آنها مراجعه کرد.

رستوران چیز کیک فکتوری در دبی مال

قنادی هامینگ برد

قنادی هامینگ برد که از آن به‌عنوان قنادی مگنولیا نیز یاد می‌شود، در نزدیکی فواره و طبقه زیر همکف قرار دارد و می‌توان در آن کیک و قهوه‌های بی‌نظیری را سرو کرد.

پارکینگ

در دبی مال تعداد زیادی پارکینگ در مجموع با ظرفیت ۱۴۰۰۰ خودرو وجود دارد. اولین و بزرگ‌ترین پارکینگ در طبقه اول بوده و کسانی که قصد دارند از گالری پاریس، گالری لافایت، بلومینگ دیلز و آکواریوم بازدید کنند باید ماشین‌های خود را در این پارکینگ پارک کنند. دیگر پارکینگ مهم آن فشن است که در طبقه زیر همکف قرار دارد و کسانی که می‌خواهند به سکوی تماشای برج خلیفه بروند می‌توانند ماشین‌های خود را در این پارکینگ پارک کنند.

پارکینگ بزرگ دبی مال

برندها و کالاهای ارائه شده در فروشگاه‌های دبی مال

با توجه به توضیحات ارائه شده می‌توان نتیجه گرفت که در فروشگاه‌‌های دبی مال محصولات و کالاهای بسیار متنوعی از برترین برندهای دنیا نظیر جی‌شاک، کارت به، مکس مارا، نئون استارفیش، دولچه‌اند گاب، هرمس، دیور، پراجکت ایکس پاریس، گوچی، لویی ویتون، پرادا، آرمانی، رولکس و غیره عرضه می‌شود. 
طبقه اول و همکف این مرکز خرید دبی، بورس خرید لباس و اکسسوری است، می‌توان در آنها به محصولات و تولیدات برترین تولیدکنندگان و فروشگاه‌های لباس در دنیا نظیر زارا، منگو، اچ اند ام و رالف لورن دسترسی پیدا کرد. بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان و فروشگاه‌های دبی مال در حوزه الماس، ساعت و جواهرات نیز در طبقه همکف قرار دارند و برای خرید بهترین برندهای ساعت و جواهرات اروپایی و ایتالیایی باید به بخش ویژه‌ای که در طبقه همکف واقع شده‌است رفت.
برای خرید لوازم آرایشی و عطر نیز در دبی مال فروشگاه‌های بسیار زیادی وجود دارد که اکثر آنها در طبقات همکف و اول قرار دارند. دیگر اجناس و کالاهایی قابل دسترسی، شامل لوازم منزل و اجناس الکتریکی است. همه فروشگاه‌های دبی مال فعال در این حوزه محصولات بهترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای دنیا نظیر اپل، سونی، بوش، سامسونگ و غیره را با تضمین اصالت و گارانتی عرضه می‌کنند.

برند ها و کالاهای ارائه شده در فروشگاه های دبی مال

سفر به دبی مال با آژانس مسافرتی رامین گشت

خرید از فروشگاه‌های دبی مال لطف خاص خود را دارد. زیرا دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید دبی محسوب‌می‌شود و مراکز فروش بسیار متنوعی را در خود جای داده است. در کنار مراکز خرید، جاذبه‌های دیگری نظیر آکواریوم و باغ و وحش آبی، آبشار، اسکلت دایناسورها، شهربازی‌ها، سینماها و رستوران‌ها نیز اشتیاق گردشگران را برای بازدید از آن بسیار بیشتر می‌کند. به همین دلیل این مکان هرساله پذیرای حجم زیادی مسافر از اقصی‌نقاط دنیا است.
همان طور که عنوان شد دبی مال از فروشگاه‌های بسیار بزرگ دبی به شمار می‌رود که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌است. به همین دلیل بازدید و حتی خرید از آن، نیاز به برنامه‌ریزی دارد. همچنین کسانی که علاقه‌مند به بازی در پیست اسکی دبی مال، تماشای فیلم در سینمای دبی مال و خرید از فروشگاه‌های مختلف آن هستند باید قبل از سفر به امارات متحده عربی، درباره این مکان توریستی به‌خوبی تحقیق کرده و با قسمت‌ها و طبقات مختلف آن آشنا شوند. البته ناگفته نماند که سفر با تور دبی به امارات، بهترین راهکار برای بازدید از همه جاذبه‌های دیدنی دبی مال است.
آژانس مسافرتی رامین گشت سال‌هاست که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند و همه علاقه‌مندان سفر به دبی می‌توانند از طریق سایت رسمی این مجموعه برای رزرو تور دبی و همچنین رزرو بلیط پرواز دبی اقدام کنند. همچنین عزیزان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌ها و امکانات دبی مال و شرایط بازدید و خرید از فروشگاه‌های مختلف آن با پشتیبانی رامین گشت تماس بگیرند.

سوالات متداول

دبی مال در مرکز شهر دبی و مجاورت برج آسمان خراش خلیفه قرار دارد و در حال حاضر بزرگترین مرکز خرید منطقه و جهان محسوب‌می‌شود. همچنین طراحی بسیار حرفه‌ای و سازمان یافته‌ای دارد.

تنوع محصولاتی که در فروشگاه‌های دبی مال به فروش می‌رسند، بسیار بالا است و می‌توان در آن مدل‌های مختلف لباس، عطر، ساعت، جواهرات، طلا، لوازم الکترونیکی، لوازم لوکس منزل و غیره را خریداری کرد. ناگفته نماند که همه محصولاتی که در مراکز فروش دبی مال به فروش می‌رسند، متعلق به برندهای مشهور و شناخته شده جهانی هستند.

در دبی مال فروشگاه‌های بسیار زیادی وجود دارد که برخی مهم‌ترین و محبوب‌ترین آنها شامل بازار طلا، فروشگاه بنگ‌اند اولافسن، فروشگاه ویول پاتیسری، فروشگاه دبنهامز، فروشگاه کندی لیشس، فروشگاه ویت‌رز، فروشگاه زعبیل، سوپر مارکت بزرگ گرندیوس، فروشگاه‌های فشن، فروشگاه‌های بلومینگدیلز و گالری لافایت، فروشگاه لول شوز و غیره هستند.

در دبی مال امکان تفریحی زیادی نظیر شهربازی و غیره وجود دارد. منتهی بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه تفریحی آن پیست اسکی دبی مال است.

مقالات مرتبط

امارات مال
1402/11/08 7 دقیقه
دبی مال
1402/06/01 8 دقیقه
مراکز خرید دبی
1402/06/21 11 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت