ماه رمضان در دبی

آداب و رسوم ماه رمضان در دبی
رسوم مردم دبی در ماه رمضان مردم دبی برای افطار چه چیزهایی میخورند؟ هریس سمبوسه مجبوس خرما Aseeda bobar افطاری مناسب برای ایرانی‌ها در دبی 3 تا از بهترین رستوران‌ها عالی برای سرو افطار در شهر دبی عامارا در دبی رستوران آدرس فونتین ویوز آرمانی پاویلیون قوانین ماه رمضان و افطاری در دبی تجربه افطار در دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

سفر به دبی در ماه مبارک رمضان و لذت افطار در دبی خاطره‌ای به‌یادماندنی است. باید بدانید که اکثر ساکنان این شهر مسلمان هستند و در روزهای ماه مبارک رمضان به روزه‌داری می‌پردازند. اگر قصد دارید که در ماه رمضان به دبی سفر کنید، لذت شرکت در مراسم افطار را از دست ندهید. اما برای سفر در این ماه مبارک، لازم است تا اطلاعات بیشتری را در مورد آداب و رسوم مردم شهر در این ماه کسب کنید. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

میز افطار در دبی

رسوم مردم دبی در ماه رمضان

در ماه مبارک رمضان، آداب و رسوم مردم دبی درست شبیه به سایر کشورهای مسلمان مانند ایران است. مردم دبی در طول این یک ماه به عبادت و روزه‌داری می‌پردازند. اغلب مساجد دبی در ماه رمضان به‌صورت ۲۴ ساعته باز هستند و مردم در ده روز آخر  ماه، روز و شب خود را با روزه‌داری و عبادت در این مساجد سپری می‌کنند.

مردم امارات با توجه به فرهنگ خود، یک هفته قبل از شروع ماه مبارک، آمادگی و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند. خانواده‌ها در ماه رمضان برای فرزندان خود لباس‌های جدید می‌خرند و با تهیه شیرینی‌های سنتی کشور امارات، برای افطار در دبی به همسایه‌ها و فامیل‌های خود سر می‌زنند. همچنین در شب اول ماه، به رسم ادب و احترام خانواده‌ها در خانه بزرگ خانواده، افطار می‌کنند.

با سفر به دبی در ماه مبارک رمضان، می‌توانید با فرهنگ و رسم و رسوم این کشور بیشتر آشنا شوید. به طور معمول مردم این شهر از مهمانان در ماه مبارک رمضان به‌خوبی پذیرایی می‌کنند، پس احتمال اینکه مهمان سفره افطاری مردم در این شهر شوید، بسیار زیاد است.

یکی از مراسم‌های خاص این شهر، شلیک توپ در زمان افطار است که قطعاً برای مسافران خارجی یک اتفاق جذاب و جالب خواهد بود. البته توجه داشته باشید که زیباترین مراسم افطار در دبی، در مقابل مسجد جامع شیخ زاید که یکی از زیباترین مسجدهای این شهر به‌حساب می‌آید، برگزار می‌شود که در نوع خود دیدنی است.

رسوم مردم دبی در ماه رضمان برای توریست ها

مردم دبی برای افطار چه چیزهایی میخورند؟

مردم دبی مانند ما ایرانیان در روزهای ماه مبارک رمضان، خوراکی‌ها و غذاهای بسیار لذیذ، متنوع و رنگارنگی را در سفرهای خود قرار می‌دهند. برخی از غذاهای معروف این شهر در ماه رمضان عبارتند از: 

هریس

هریس جزو یکی از اصلی‌ترین غذاهای شهر امارات به شمار می‌آید و به‌طورکلی این غذا به‌عنوان قلب غذاهای شهر دبی شناخته می‌شود. هریس از گوشت خرد شده و گندم له شده تهیه شده و در جنوب و غرب آسیا به آن حلیم می‌گویند. این غذا یک میان‌وعده بسیار مقوی است که در آن مواد بسیار مغذی مانند فیبر، پروتئین و... وجود دارد. هریس برای رفع گرسنگی و افطار در دبی بهترین گزینه به شمار می‌رود.

هریس

سمبوسه

سمبوسه یکی از غذاهای معروف دبی است که ایرانی‌ها نیز با آن آشنایی کامل دارند. این غذا ظاهری مثلثی شکل دارد و در آن گوشت، سبزیجات، پنیر و سایر مواد غذایی قرار می‌گیرد. سمبوسه در شهر دبی به طور معمول به‌عنوان میان‌وعده و پیش غذا سرو می‌شود و پس از آن غذای اصلی را میل می‌کنند.

سمبوسه در ماه رمضان

مجبوس

مجبوس جزو یکی از غذاهای معروف سنتی خلیج‌فارس محسوب می‌شود که در دبی نیز علاقه‌مندان و طرفداران زیادی دارد. این غذا نیز تا حدودی مانند بریانی هندی است و برای پخت آن از مرغ، ادویه‌های معطر و... استفاده می‌شود. مجبوس شباهت زیادی به فوگای مرغ دارد که افراد برای طعم و مزه مطلوب آن از گوشت، زعفران، ادویه‌های معطر، لیمو خشک و.... استفاده می‌کنند.

غذای مجبوس با نان

خرما

همان‌طور که همه ما می‌دانیم خرما یکی از خوراکی‌های بسیار معروف اعراب است که به طور معمول در تمام طول سال از آن استفاده می‌کنند. اما این خوراکی در ماه مبارک رمضان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل سنت پیامبر اکرم، این خوراکی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خرما یک خوراکی بسیار مغذی است که در ماه رمضان به‌عنوان یک مکمل غذایی بسیار مغذی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً هنگام افطار در دبی، روزه‌داران روزه خود را با یک خرما افطار می‌کنند.

خرما در ماه رمضان دبی

Aseeda bobar

این جزو یکی از دسرهای قدیمی و بسیار لذیذ شهر دبی محسوب می‌شود که از نسلی به نسل دیگر به‌خوبی حفظ شده است. در پخت این دسر خوشمزه از کدو تنبل، آرد، شکر، زعفران، هل استفاده می‌شود که حاصل آن یک پوره بسیار لذیذ و شیرین است. قطعاً زمان افطار در دبی، به علت گرسنگی زیاد غذاهای سنگین و متنوعی سرو می‌شوند و روزه‌داران آن‌ها را میل می‌کنند، به همین علت اسیدا بوبار می‌تواند یک دسر عالی برای هضم راحت غذا باشد.

اسیدا بوباردر غذاهای دبی

افطاری مناسب برای ایرانی‌ها در دبی


ممکن است شما نیز قصد سفر به شهر زیبای دبی در ماه مبارک رمضان را داشته باشید و از خود بپرسید که بهترین افطار در دبی برای ما ایرانی‌ها چیست؟ لازم به ذکر است که اغلب خوراکی‌ها و غذایی که مردم دبی در زمان افطار سرو می‌کنند با ذائقه ایرانیان سازگاری دارند؛ بنابراین نیازی نیست که در این مورد دغدغه و نگرانی داشته باشید. شما می‌توانید با مراجعه به رستوران‌های ایرانی در شهر، انواع غذاها و خوراکی‌های لذیذ را در زمان افطار نوش جان کنید و لحظات خوب و به‌یادماندنی را برای خود در این شهر زیبا رقم بزنید. از خوراکی‌های و غذاهای معروف ایرانی که در رستوران‌های این شهر نیز سرو می‌شوند، می‌توان به کوفته بره، بال مرغ، ماهی شیری و... اشاره کرد.

3 تا از بهترین رستوران‌ها عالی برای سرو افطار در شهر دبی

در زیر می‌توانید با ۳ تا از بهترین رستوران‌های شهر دبی که برای سرو افطار می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید آشنا شوید: 

عامارا در دبی

از بهترین و لوکس‌ترین رستوران‌های موجود در شهر زیبای دبی می‌توان به رستوران عامورا اشاره کرد. این رستوران، یکی از بی‌نظیرترین مکان‌ها برای سرو افطار در شهر دبی است. در منوی غذایی این رستوران غذاهای بسیار متنوع و لذیذی قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود، بهترین غذا را میل کنید. در این رستوران برای افطار در دبی از غذاهای خاورمیانه‌ای گرفته تا غذاهای هندی با بالاترین کیفیت سرو می‌شوند. شاید در این رستوران غذاهایی را میل کنید و طعم‌هایی را بچشید که هرگز در عمرتان آن‌ها را تجربه نکرده‌اید.

رستوران آدرس فونتین ویوز

آدرس فونتین ویوز جزو یکی از بهترین رستوران‌های شهر دبی به‌حساب می‌آید. در منوی این رستوران انواع غذاهای مدیترانه‌ای، بین‌المللی، عربی، اروپایی و... وجود دارد و به طور معمول با هر نوع ذائقه‌ای سازگار است. این رستوران یک گزینه بسیار ایده‌آل برای سرو افطاری در دبی به‌حساب می‌آید.

دکور داخل رستوران آدرس فونتین ویوز

آرمانی پاویلیون

از دیگر رستوران‌های دبی که می‌توانید برای افطار به آنجا بروید، رستوران آرمانی پاویلیون است. شما می‌توانید با مراجعه به این رستوران، انواع افطاری‌های عربی و گرمسیری را در زیر آسمان پر ستاره تجربه کنید. رستوران پاویلیون در فضایی باز و در پایین برج خلیفه قرار گرفته و منظره بسیار زیبایی دارد. شما می‌توانید با مراجعه به این رستوران بهترین غذا برای افطاری در دبی را سفارش دهید.

رستوران آرمانی پاویلیون

قوانین ماه رمضان و افطاری در دبی

اگر در ماه مبارک رمضان به دبی سفر می‌کنید باید به قوانینی که در این ماه تعیین شده است، دقت کنید. این قوانین شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خوردن و آشامیدن در مکان‌های عمومی کاملا ممنوع است و رستوران‌ها حق سرو غذا در فضای باز را ندارند.
  • نوشیدن مشروبات الکلی در طول روز کاملا ممنوع است و تنها بعد از افطار تا سحر در مکان‌های مشخصی به گردشگران ارائه می‌شود. 
  • آدامس جویدن و کشیدن سیگار در مکان‌های عمومی کاملا ممنوع است.
  • پخش موزیک‌های تند و رقص در این ماه ممنوع و کلوپ‌های شبانه تعطیل است.
  • برای احترام به مردم شهر، قوانین لباس کمی محتاطانه‌تر عمل کنید.

توجه داشته باشید که در ماه مبارک رمضان، تمامی مکان‌های گردشگری و دیدنی دبی مانند، پارک‌های آبی، سافاری، مراکز خرید، کشتی‌سواری، موزه‌های و… باز هستند و شما می‌توانید از آنها بازدید کنید و نهایت لذت را ببرید.

تجربه افطار در دبی با رامین گشت

با سفر به امارات در ماه مبارک رمضان و افطار در دبی می‌توانید در جشن‌ها و مراسم‌های بسیار متعدد و هیجان‌انگیزی شرکت کنید. شرکت در مراسم افطار در دبی شما را با فرهنگ و رسم و رسوم مردم شهر بیشتر آشنا می‌‌کند. بهترین راه برای سفر به دبی، خرید تور است. با خرید تور دبی از آژانس مسافرتی رامین گشت می‌توانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید تور دبی کافی است که با کارشناسان رامین گشت در تماس باشید.

سوالات متداول

خیر؛ انجام این کار با جریمه ۲۵۰۰ درهمی همراه خواهد بود.

سعی کنید در این ماه لباس‌های پوشیده‌تری بپوشید و به ارزش‌های این کشور احترام بگذارید.

 

عامارا در دبی، آرمانی پاویلیون، آدرس فونتین ویوز از جمله رستوران‌های محبوب در ماه رمضان هستند که می‌توانید برای افطار مراجعه کنید.

خیر؛ اما برخی از بارها و رستوران‌های این شهر مجوز سرو الکل دارند.

 

خیر؛ پخش موسیقی با صدای بلند و برهم زدن آرامش مردم در این ایام غیر مجاز است.

 

مقالات مرتبط

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت