پوشش زنان در سفر به دبی

نحوه پوشش زنان در دبی امارات
چرا در دبی کد لباس وجود دارد؟ نکات مهم برای پوشش زنان در دبی در مناطق و جاذبه‌های مختلف دبی چه لباسی بپوشیم؟ نحوه لباس پوشیدن زنان در وسایل حمل‌ونقل عمومی نحوه لباس پوشیدن زنان در دبی مال نحوه لباس پوشیدن زنان در بازارهای مختلف دبی نحوه لباس پوشیدن زنان در سواحل دبی نحوه لباس پوشیدن زنان در رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه نحوه لباس پوشیدن زنان در پارک‌های آبی دبی نحوه لباس پوشیدن زنان در صحرا پوشش زنان در سفر به دبی برای فصل تابستان پوشش زنان در سفر به دبی برای فصل زمستان ارزش و حقوق زنان در دبی پوشش زنان در سفر به دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

اینکه پوشش زنان در دبی چگونه باید باشد، یکی از مهم‌ترین و پرتکرارترین سؤالاتی است که معمولاً افراد در هنگام سفر و یا مهاجرت به این شهر با آن روبه‌رو هستند. اگر قصد سفر به دبی را دارید و یا می‌خواهید برای مدت زیادی در این شهر ماندگار شوید، باید اطلاعات کاملی درباره این شهر و قوانین آن کسب کنید. پوشش زنان در دبی از آن رو اهمیت دارد که امارات یک کشور اسلامی است و زنان خارجی در هنگام سفر به این کشور باید توجه بیشتری به قوانین و مقررات داشته باشند. 

با اینکه بیشتر افراد تصور می‌کنند که امارات یک کشور سخت‌گیر بوده و باید در هنگام سفر به دبی حجاب کامل را رعایت کنند؛ اما این تصورات کاملاً اشتباه بوده و گردشگران می‌توانند انواع لباس‌های مختلف را بپوشند. البته دولت امارات و شهر دبی برای پوشش زنان و حتی مردان، قوانین خاصی را تعیین کرده تا تمامی افراد بدون هیچ مشکلی بتوانند در این شهر زندگی کنند و به عقاید مردم نیز بی‌احترامی نشود. در ادامه این مطلب قصد داریم پوشش زنان در سفر به دبی را بیشتر بررسی کنیم تا بدانید در مکان‌ها و زمان‌های مختلف چه لباس‌هایی بپوشید. 

چرا در دبی کد لباس وجود دارد؟

دبی یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مسافرت گردشگران به شمار می‌رود. هرساله، افراد بسیار زیادی از سراسر جهان به این شهر زیبا و لوکس سفر می‌کنند. یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که بیشتر گردشگرها با آن مواجه می‌شوند، این است که چرا شهر دبی کد لباس دارد و در برخی از موارد به پوشش افراد تذکر می‌دهد؟ 

کشور امارات متحده عربی یکی از کشورهای اسلامی است که مردم آن، آداب‌ورسوم و سنت‌های خاص خود را دارند. طبیعتاً کسانی که به این کشور و شهر دبی سفر می‌کنند، در کنار لذت‌بردن از جاذبه‌های متنوع شهر، باید به فرهنگ و عقاید ساکنین احترام بگذارند. 

یکی از مسائل بسیار مهمی که دولت دبی روی آن تأکید دارد، نحوه پوشش لباس است. درواقع، شما باید متناسب با جاهای مختلف دبی، لباس خاصی را بر تن کرده و قوانین تعیین‌شده را رعایت کنید. این قوانین به‌گونه‌ای تعیین شده‌اند که گردشگرها به‌راحتی در شهر لباس دلخواه خود را بپوشند و از طرفی، مردم این شهر از رفتار گردشگرها ناراحت نشوند. 

فرهنگ و آداب ‌و رسوم مردم دبی بر اساس سنت‌های اسلامی است. به همین دلیل نوع لباسی که می‌پوشید، برای مردم دبی اهمیت بسیاری دارد. برای اینکه از سفر خود نهایت لذت را ببرید، توصیه می‌شود در مکان‌های عمومی محافظه‌کارانه و بر اساس قوانین تعیین‌شده لباس بپوشید. شما می‌توانید با آداب و رسوم مردم دبی در رامین گشت بیشتر آشنا شوید

پوشش سیاه زنان دبی امارات

نکات مهم برای پوشش زنان در دبی

زنان در دبی می‌توانند لباس‌های مختلفی بپوشند؛ اما در انجام این کار باید یک‌سری نکات مهم را رعایت کنند. 

یکی از نکات این است که لباس شما حدوحدود خاصی داشته باشد. درواقع، می‌توانید لباس راحت و نازک بپوشید؛ اما باید بازوها و زانوهای شما پوشیده باشد. از دیگر نکات سفر زنان به دبی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشاندن موی سر برای زنان هیچ اجباری ندارد، اما در برخی از مکان‌ها مانند مساجد، حتماً باید موهای خود را با روسری بپوشانند.
  • پوشیدن لباس‌هایی که بیش از حد تنگ هستند، نه‌تنها برای زنان بلکه برای مردان هم ممنوع است. در برخی از مکان‌ها اجازه ورود به این دسته از افراد داده نمی‌شود. 
  • برای توریست‌ها محدودیت‌های کمتری وجود دارد. کودکان می‌توانند هرگونه لباسی بپوشند؛ اما نباید اجازه دهید که در خیابان‌ها و سایر مکان‌های عمومی برهنه شوند.
  • هرگز لباس‌هایی را نپوشید که روی آنها نماد و یا شعارهای توهین‌آمیز و نژادپرستانه نوشته شده است. انجام این کار در دبی ممنوع بوده و سریعاً به شما تذکر داده می‌شود. 
  • در بازارهای سنتی دبی که بیشتر مردمان اصیل این شهر سکونت دارند، باید مسئله پوشش و حجاب را جدی‌تر بگیرید. این دسته از مردم دبی روی پوشش زنان و حتی مردان حساس‌تر هستند. 
  • در مکان‌های تفریحی و سواحل مختلف دبی می‌توانید انواع لباس‌های مختلف شنا را بپوشید. درواقع قوانین دبی برای هرکدام از مناطق خود لباس خاصی را در نظر گرفته است.
نکات مهم برای پوشش زنان در دبی

در اینجا سوالی که پیش می‌آید، این است که «اگر در دبی کد لباس را رعایت نکنیم، چه می‌شود؟» یا «چه قانونی درباره حجاب و نوع لباس پوشیدن وجود دارد؟» پاسخ به این سوالات را بر اساس گزارش گلف نیوز به شما خواهیم داد:

«قانونی برای اجبار افراد به پوشیدن لباس خاصی وجود ندارد؛ اما از گردشگران انتظار می‌رود که به دین کشور، فرهنگ و میراث احترام بگذارند. اگر پوشش فردی به‌منزله خدشه‌دار کردن عفت عمومی تلقی شود؛ مثلا فردی که با لباس شنا به مرکز خرید می‌رود، پلیس علیه او اقدام می‌کند. دفعه اول، امضای تعهدنامه‌ای مبنی بر تکرار نکردن جرم است و در صورت نقض آن، با او به جرم منافی عفت عمومی برخورد قانونی خواهد شد.»

در مناطق و جاذبه‌های مختلف دبی چه لباسی بپوشیم؟

شما می‌تواند در هرکدام از مناطق و مکان‌های دبی لباس دلخواه خود را بپوشید. برای اینکه اطلاعات کامل‌تری درباره پوشش در سفر به دبی به دست آورده و در آنجا با مشکل روبه‌رو نشوید، در ادامه قوانین و مقررات لباس پوشیدن زنان در دبی را بیان خواهیم کرد:

نحوه لباس پوشیدن زنان در وسایل حمل‌ونقل عمومی

دبی به دلیل جاذبه‌های بسیار زیبا و شگفت‌انگیز، همواره با استقبال فراوان گردشگران مواجه بوده است. دولت این شهر برای اینکه جابه‌جایی گردشگرها و مردم محلی را آسان‌تر کند، انواع وسایل حمل‌ونقل از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی، تراموا و... را فراهم کرده است. 

از آنجایی ‌که مکان‌هایی مانند مترو، اتوبوس و... عمومی بوده و مردم از قشرهای مختلف در آنجا حضور دارند، باید قانون لباس پوشیدن دبی (پوشیدن بازوها و زانوها) را رعایت کنید. البته بهتر است بدانید که در هنگام جابه‌جایی با ماشین شخصی، می‌توانید هر نوع لباسی که دوست دارید را بر تن کنید، اما هنگام پیاده‌شدن مطمئن شوید که لباستان طبق قوانین مکان موردنظر باشد. لازم به ذکر است که لباس‌هایی که بیش از حد کوتاه بوده و اندام بدن را نمی‌پوشاند (تاپ، تیشرت و...)، در مکان‌های عمومی از جمله مترو، اتوبوس و... ممنوع هستند. 

لباس های بانوان در وسایل حمل و نقل

نحوه لباس پوشیدن زنان در دبی مال

امکان ندارد به دبی سفر کنید و از این مکان باشکوه دیدن نکنید. از آنجایی‌ که دبی مال یکی از مکان‌های توریستی و بسیار لوکس دبی است، می‌توانید در آنجا راحت‌تر و آزادانه‌تر لباس بپوشید. 

معمولاً کسانی که به مرکزخرید دبی مال می‌روند، لباس‌های ساده و غیررسمی را برای این مکان انتخاب می‌کنند. اگر در سفر خود قصد بازدید از دبی مال را داشتید، پوشیدن تاپ و شلوارک تا روی زانو و شلوارهای جین گشاد منعی ندارد. البته باید توجه کنید که تاپ شما زیاد تنگ نباشد و روی آن نمادها و نوشته‌های غیراخلاقی نداشته باشد. اگر می خواهید دبی مال کجاست و چه امکاناتی در اختیار گردشگران قرار داده است، به مقاله مرکز خرید دبی مال در مجله گردشگری رامین گشت مراجعه نمایید.

لباس های زنان در مرکز خرید دبی مال

نحوه لباس پوشیدن زنان در بازارهای مختلف دبی

بازارهای مختلف دبی برخلاف مراکز خرید لوکسی مانند دبی مال، فضای سنتی‌تری دارند. در این مکان‌ها معمولاً حساسیت بیشتری بر مقررات پوشش وجود دارد. به همین دلیل باید به نحوه لباس پوشیدن خود دقت داشته باشید. 

خانواده‌ها و کودکان بسیار زیادی در بازارهای مختلف دبی حضور دارند؛ به همین دلیل گردشگران زن باید از پوشیدن شلوارک، کاپری، لباس کوتاه، دامن یا هر چیزی که بالای زانو باشد، خودداری کنند. اطمینان حاصل کنید که شانه‌های خود را به‌درستی بپوشانید. 

نحوه لباس پوشیدن زنان در سواحل دبی

در شهر دبی سواحل زیادی وجود دارند که آنها را به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم می‌کنند. افراد ساکن دبی و گردشگرهای عادی از سواحل عمومی بیشتر استقبال می‌کنند. در طرف مقابل، سواحل خصوصی متعلق به هتل‌‌ها و استخرهایی است که بیشتر نقش یک جاذبه گردشگری را دارند. 

زنان در دبی می‌توانند به سواحل مختلف آن رفته و لباس‌های دلخواه خود را بپوشند. درواقع، پوشیدن لباس شنا در سواحل مختلف دبی آزاد است؛ مگر اینکه لباس شنا بسیار نازک بوده و اندام فرد را نمایان کند. در این صورت قطعاً به فرد موردنظر تذکر داده می‌شود. 

خانم‌ها می‌توانند مایو یک‌تکه، بورکینی یا لباس ورزشی بپوشند. لازم به ذکر است که در هنگام انجام تفریحات مختلف در سواحل دبی، باید به نکات مهمی دقت کنید. این نکات عبارتند از:

  • پوشیدن مایو و لباس شنا فقط در سواحل مجاز است. قبل از اینکه از ساحل خارج شوید، باید لباس خود را عوض کنید. 
  • لباس‌های خیس معمولاً تنگ و کاملاً نمایان هستند. پس باید در هنگام بیرون آمدن از آب به این موضوع توجه داشته باشید. 
  • تا جایی که امکان دارد به سراغ لباس‌های شنا مینیمالیستی بروید. 
  • آفتاب‌گرفتن برهنه در سواحل نه‌تنها توهین‌آمیز، بلکه غیرقانونی است. به هر قیمتی از انجام این کار خودداری کنید.

نحوه لباس پوشیدن زنان در رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه

رفتن به رستوران‌های مجلل دبی و کلوپ‌های شبانه، یکی از بهترین بخش‌های سفر به این شهر زیبا است. نحوه پوشش زنان در سفر به دبی در رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه نیز صدق می‌کند. بسیاری از رستوران‌های شیک و مجلل دبی قوانین خاصی برای مشتریان خود تعیین کرده‌اند.

معمولاً اکثر هتل‌ها و رستوران‌ها کد لباس خود را در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود ذکر می‌کنند. بهتر است پیش از رزرو، حتما آن‌ها را مطالعه کنید. به‌طورکلی، نحوه لباس پوشیدن در رستوران‌های دبی از قوانین کلی تبعیت می‌کند. شما می‌توانید تیشرت، تاپ با شلوار جین، دامن‌های بلند تا روی زانو، لباس‌های ماکسی و تابستانی را بپوشید؛ اما نباید زیاد تنگ و یا کوتاه باشند. 

در هنگام بازدید از کلوپ‌های شبانه با سخت‌گیری کمتری مواجه خواهید شد. با اینکه تنوع لباس‌ها برای این‌گونه مکان‌ها بیشتر می‌شود، اما لباس‌های کوتاهی که باعث نمایان شدن ران‌ها شود، کاملاً ممنوع بوده و از ورود شما جلوگیری خواهد شد. به‌طورکلی، بیکینی، لباس شنا، دامن کوتاه و شورت کوتاه در کلوپ‌های شبانه ممنوع است.

لباس های زنان در رستوران ها و کلوپ های شبانه دبی

 

نحوه لباس پوشیدن زنان در پارک‌های آبی دبی

پارک‌های آبی یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب و پرطرفدار دبی هستند. در این مکان‌ها فقط باید لباس شنا داشته باشید تا اجازه ورود و سوارشدن بر سرسره‌ها را به شما بدهند. البته باید بدانید که در چنین شرایطی هم قوانین خاصی وجود داند که باید در هنگام انتخاب لباس شنا به آن توجه داشته باشید. 

زنان در دبی هنگام ورود به پارک‌های آبی باید به جنس لباس خود دقت کنند؛ یعنی جنس لباس باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام تماس با آب بدن‌نما نباشد. معمولاً بیشتر افراد برای اینکه با خیال راحت در پارک‌های آبی مشغول تفریح شوند، از خرید لباس‌های سفید و نازک اجتناب می‌کنند.

نکته دیگری که هنگام بازدید از بهترین پارک‌های آبی دبی باید به آن توجه کنید این است که اجازه بازی با لباس زیر داده نمی‌شود. شما باید حتماً مایو را خریداری کنید. 

پوشش زنان در پارک های آبی

نحوه لباس پوشیدن زنان در صحرا

صحرای دبی یکی دیگر از مکان‌های جذاب و دیدنی شهر است که می‌توانید در آنجا انواع تفریحات مختلف را تجربه کنید. در هنگام بازدید از سافاری دبی و قدم‌زدن در صحرا، باید به این نکته توجه کنید که دمای هوا به نسبت سایر مناطق دبی گرم‌تر است. 

در مرحله اول باید لباسی بپوشید که در مدت‌زمان طولانی باعث آفتاب‌سوختگی و تغییر رنگ پوستتان نشود که در مقاله لباس مناسب سافاری دبی به صورت کامل به آن پرداختیم. همچنین یک کفش مناسب همراه خود داشته باشید تا زمانی که شن‌های صحرا داغ هستند، پوست پاهایتان نسوزد. اگر با نور آفتاب مشکل دارید و علاقه‌ای به استفاده از ضدآفتاب ندارید، داشتن یک کلاه لبه‌دار می‌تواند شرایط را برایتان ساده‌تر کند.

همان‌طور که گفتیم، در طول روز صحرای دبی گرم است، اما هنگام عصر و تاریک شدن هوا، وضعیت کاملاً تغییر کرده و هوا مقداری سرد خواهد شد. پس بهتر است یک بافت نازک و یا یک شال نخی به همراه داشته باشید. 

لباس پوشیدن زنان در صحرا دبی

پوشش زنان در سفر به دبی برای فصل تابستان

تابستان‌های دبی آب‌وهوای بسیار گرمی دارند و دمای هوا در ماه‌های ژوئن و آگوست (مرداد و شهریور) تا 45 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. اگر به هر دلیلی در تابستان قصد سفر به دبی را داشتید، باید بدانید که چه پوششی را برای گشت‌وگذار انتخاب کنید. زنان در دبی امنیت بالایی دارند، اما بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکل به پوشش خود دقت کنند.

زنان گردشگر اگر بخواهند، می‌توانند لباس‌های نخی، شلوارک و دامن بپوشند تا جایی که زانوها را بپوشاند.همچنین لازم به ذکر است که زنان در دبی می‌توانند برای فرار از دست گرما، تیشرت‌ها و تاپ‌های مختلف را هم بر تن کنند، اما توصیه می‌شود که از پوشیدن تونیک بدون آستین خودداری کنند. 

نکته دیگری که باید در انتخاب لباس مناسب تابستان به آن دقت کنید این است که مایو و بیکینی فقط در کنار سواحل دبی مجاز هستند. 

پوشش زنان در سفر به دبی برای فصل زمستان

با آمدن فصل زمستان در دبی، آب‌وهوای این شهر خنک‌تر شده و تعداد گردشگرها به‌شدت افزایش می‌یابد. در این بازه زمانی دمای هوا به 25 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. البته در هنگام شب، دمای هوا کمتر شده و تا 11 درجه هم پایین خواهد آمد. پس یک ژاکت یا سویشرت سبک همراه خود داشته باشید. توجه داشته باشید که در این فصل هم استفاده از لباس‌های تنگ، کوتاه و شفاف ممنوع است. 

پوشش زنان در فصل زمستان دبی

ارزش و حقوق زنان در دبی

بهتر است بدانید که ایالت متحده عربی مقام اول برابری جنسیتی را در حوزه خلیج‌فارس به خود اختصاص داده است. در شهر دبی زنان می‌توانند کارهای مختلفی مانند رأی‌دادن، رانندگی، تحصیل، کارکردن در حوزه تخصصی و... را انجام داده و زندگی برابری با مردان این سرزمین داشته باشند. 

لازم به ذکر است که امارات متحده عربی کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان را تصویب کرده و همچنان برابری جنسیتی را اولویت اصلی خود اعلام کرده است. با این شرایط، می‌توان گفت که زنان در دبی زندگی بهتر و راحت‌تری را نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر تجربه می‌کنند.

پوشش زنان در سفر به دبی با رامین گشت

زنان در دبی می‌توانند با خیال راحت انواع لباس‌های مختلف را پوشیده و در جاهای مختلف شهر به گشت‌وگذار بپردازند. البته بهتر است بدانید که امارات یک کشور اسلامی بوده و قوانینی را برای پوشش زنان تعیین کرده است. درواقع هنگام بازدید از مکان‌های مختلف شهر، باید حدوحدود خاصی را رعایت کرده و لباس مناسب آنجا را بپوشید. پس اگر قصد دارید به این شهر سفر کنید، می‌توانید خرید تور دبی را از رامین گشت را تجربه کرده و با راهنمایی تورلیدرهای خود درباره پوشش زنان در دبی، سفری بدون مشکل را تجربه کنید.

در این مطلب به‌طور کامل پوشش زنان در سفر به دبی را از زوایای مختلف بررسی کردیم تا بیش‌ازپیش با نحوه لباس پوشیدن زنان در دبی آشنا شوید. همچنین نکات سفر زنان به دبی را در لابه‌لای مطلب بیان کردیم تا سفری بهتر و لذت‌بخش‌تر را تجربه کنید. اگر همچنان درباره نحوه پوشش زنان در دبی سؤالی دارید یا از سفر به این شهر تجربه خاصی کسب کرده‌اید، در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. 

سوالات متداول

با اینکه امارات یک کشور اسلامی است، اما سخت‌گیری زیادی برای پوشش زنان در دبی ایجاد نکرده است. شما می‌توانید در این کشور بدون داشتن حجاب زندگی کنید، اما باید یک‌سری از قوانین را رعایت کنید. 

دولت امارات شرایط خاصی را برای پوشش لباس زنان تعیین کرده که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آنها عدم پوشیدن لباس کوتاه است. درواقع لباس شما باید از شانه‌ها تا زانوها را بپوشاند. 

زنان در دبی می‌توانند به سواحل رفته و در آنجا با مایو و سایر لباس‌های مخصوص شنا کنند. البته لباس آنها نباید شفاف باشد. 

خیر، قدم‌زدن در اطراف ساحل با مایو و لباس‌های شفاف ممنوع است. شما باید بعد از بیرون آمدن از آب، لباس خود را عوض کنید. 

پوشیدن هرگونه لباس شنا از جمله مایو یک‌تکه، لباس ورزشی و بورکینی برای خانم‌ها منعی ندارد، اما باید بدانید که این لباس‌ها نباید شفاف بوده و اندام بدن را نمایان کند. 

ازآنجایی‌که تابستان دبی بسیار گرم است، باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که از پوستتان محافظت کرده و دمای هوا را کمتر کند. در این فصل می‌توانید انواع لباس‌های مختلف (به‌شرط رعایت قوانین دبی) را بپوشید. البته انتخاب لباس‌هایی از جنس پنبه، کتان و مواد تنفس‌پذیر بیشتر از سایر لباس‌ها توصیه می‌شود. 

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه
بهترین سواحل دبی
1402/05/04 9 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت