محله‌های ایرانی‌ نشین دبی

محله‌های ایرانی‌ نشین دبی
چرا تعداد ایرانی ها در دبی زیاد است؟ معرفی محله‌های ایرانی نشین دبی منطقه الجمیرا دبی محله دبی مارینا محله دیره دبی محله بستکیه محله داون تاون دبی محله پالم جمیرا دبی محله میردیف محله امارات لیوینگ بهترین محله دبی برای ایرانیان کدام است؟ بهترین گزینه برای دانشجویان، تجار و بازاری ها شناخت محله‌های ایرانی نشین دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به امارات را دارند، آشنایی با محله‌های ایرانی نشین دبی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در چند سال اخیر مهاجرت ایرانیان به دبی بسیار زیاد شده است و روز به روز به تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود. به همین دلیل محله‌هایی در دبی وجود دارند که بیشتر ایرانیان در آن سکونت دارند. 
اگر قصد مهاجرت به امارات را دارید و می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره این محله‌ها به دست آورید در ادامه با ما همراه باشید تا به‌صورت کامل با این محلات آشنا شوید.

چرا تعداد ایرانی ها در دبی زیاد است؟

دبی یکی از شهرهای توریستی امارات است و در منطقه خاورمیانه قدرتمندترین اقتصاد را دارد و هر ساله از نقاط مختلف دنیا مهاجران زیادی را جذب می‌کند. بسیاری از ایرانی‌ها نیز برای برخورداری از یک زندگی راحت‌تر ایران را ترک کرده و عازم دبی می‌شوند. همچنین بخاطر ارزش بالای پول و ثروت بالای کشور امارات، کسب درآمد در این سرزمین راحت است و ایرانی های زیادی به شهرهای محبوب آن مثل دبی سفر و مهاجرت می کنند.

چرا تعداد ایرانی ها در دبی زیاد است؟

معرفی محله‌های ایرانی نشین دبی

همانطور که گفتیم دبی یک شهر لوکس است که هر ساله ایرانی های زیادی وارد خاک آن می شوند؛ به همین خاطر فارسی زبانان زیادی در این شهر می بینید. ناگفته نماند که بسیاری از ایرانی‌های پس از مهاجرت، بهترین و مجلل‌ترین محله‌های دبی را زندگی انتخاب می‌کنند. در ادامه این مطلب از رامین گشت شاخص‌ترین و بهترین محله‌های ایرانی نشین شهر دبی معرفی خواهند شد:

منطقه الجمیرا دبی

محله الجمیرا، از محبوب‌ترین و معروف‌ترین محله‌های ایرانی نشین دبی محسوب می‌شود. در این محله خانه‌ها و ویلاهای مجللی وجود دارد، به همین دلیل جمیرا به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین محلات دبی شناخته می‌شود. از این‌رو کسانی که می‌خواهند در دبی زندگی لاکچری داشته باشند، محله جمیرا را برای اجاره ملک، خرید خانه و اخذ اقامت دبی انتخاب می‌کنند.
باید متذکر شد که زندگی در محله جمیرا هزینه بالایی دارد؛ اما در عوض حقوق‌ها و کیفیت زندگی در آن بالا است.

منطقه الجمیرا دبی

ویژگی کلی

یکی از لوکس‌ترین محله‌های دبی

امکانات

حقوق‌ها و کیفیت زندگی بالا

مناسب برای

برای اجاره ملک و خرید خانه های لاکچری
اخذ اقامت

سطح اقتصادی

گران

منطقه الجمیرا دبی

محله دبی مارینا

مارینا، از بهترین مناطق دبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و یکی از محله‌های ایرانی نشین دبی است. بسیاری از ایرانی‌ها این محله را برای سرمایه‌گذاری و همچنین زندگی انتخاب می‌کنند؛ زیرا ساخت و ساز وسیعی دارد و دسترسی به امکانات رفاهی در آن راحت است و ایرانی‌ها در آن زندگی آرام و راحتی را تجربه می‌کنند.

محله دبی مارینا

ویژگی کلی

از مناطق توسعه یافته دبی ,
یکی از بهترین مناطق دبی برای سرمایه‌گذاری

امکانات

ساخت و ساز وسیع ,
دسترسی راحت به امکانات رفاهی 

سطح اقتصادی

متوسط رو به بالا

محله دبی مارینا

محله دیره دبی

از دیگر محله‌های ایرانی نشین می‌توان به دیره اشاره کرد که همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. بسیاری از بانک‌ها، بازارها، مساجد و رستوران‌های ایرانی در این محله قرار گرفته‌اند. به همین دلیل بیشتر تجار، بازرگانان و گردشگران ایرانی زندگی در آن را به دیگر مناطق ترجیح می‌دهند.
همچنین در آن جاذبه‌های مختلفی نظیر مراکز خرید دبی، کافه رستوران، موزه زنان و کافه رستوران و غیره وجود دارد. به عبارت دیگر دیره یکی از محله‌های ایرانی نشین دبی برای زندگی است و تمامی امکانات رفاهی، بهداشتی، تفریحی، تجاری و غیره را در بر دارد. همچنین ساکنان دیره از طریق سیستم حمل‌ونقل عمومی و بدون نیاز به استفاده از ماشین شخصی می‌توانند خیلی راحت به دیگر مناطق شهر دبی دسترسی داشته باشند و در کمترین زمان از محله‌ای به محله دیگر بروند.

محله دیره دبی

ویژگی کلی

یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین محله‌های دبی

امکانات

دسترسی راحت به امکانات رفاهی
امکانات تفریحی

مناسب برای

تجار، بازرگانان و گردشگران ایرانی

سطح اقتصادی

متوسط

محله دیره دبی

محله بستکیه

بستکیه یکی از محله‌های تاریخی و همچنین گردشگری دبی به شمار می‌رود و در حال‌حاضر ایرانی‌های زیادی در آن سکونت دارند. بسیاری از ایرانی‌ها مخصوصا هرمزگانی‌ها از قدیم در این محله ملک خریداری کرده‌ و خانه‌های خود را در آن به سبک معماری اصیل ایرانی ساخته‌اند. به همین دلیل این محله از محبوب‌ترین محله‌های ایرانی نشین دبی محسوب می‌شود.

محله بستکیه

محله داون تاون دبی

داون، از دیگر محله‌های ایرانی نشین دبی است که بسیاری از ایرانیان در آن ساکن هستند. یکی از امتیازهای ویژه محله داون تاون دبی این است که برج خلیفه در آن در قرار دارد. برج خلیفه بزرگترین برج آسمان خراش جهان محسوب می‌شود و هر ساله توریست‌های زیادی به هوای بازدید از آن به دبی سفر می‌کنند.
دبی مال مشهورترین و یکی از بزرگترین مراکز خرید دبی در محله داون تاون دبی قرار دارد. فواره دبی، اپرای دبی و تعداد زیادی برج‌ سر به فلک کشیده نیز از دیگر ویژگی‌های خاص این محله به شمار می‌رود.
همه موارد نام برده دست به دست هم داده و شرایطی را فراهم کرده‌اند که داون تاون دبی، نسبت به دیگر محله‌های ایرانی نشین دبی برای زندگی بیشتر مورد توجه ایرانی‌ها قرار بگیرد و اکثر مهاجران ایرانی آن را برای اقامت و تجربه یک زندگی لوکس در یک منطقه لاکچری انتخاب کنند.

محله داون تاون دبی

ویژگی کلی

محله ایرانی نشین و محبوب بخاطر وجود برج خلیفه

امکانات

نزدیک به مرکز خرید دبی مال و برج خلیفه

مناسب برای

ایرانیان و لوکس نشینان

سطح اقتصادی

گران

محله داون تاون دبی

محله پالم جمیرا دبی

گران‌قیمت‌ترین خانه‌ها، ویلاها و آپارتمان‌های دبی در منطقه پالم جمیرا قرار دارد و به جرات می‌توان از آن به عنوان یکی از زیباترین‌ و خاص‌ترین محله‌های ایرانی نشین شهر دبی برای زندگی یاد کرد.
جزیره پالم جمیرا بزرگ‌ترین جزیره مصنوعی ساخت دست بشر به شمار می‌رود و از به‌عنوان هشتمن عجایب دنیا شناخته می‌شود.  همچنین همه ویلاها و آپارتمان‌های موجود در آن مشرف به سمت دریا هستند. دیگر آنکه زیباترین و مجلل‌ترین هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید شهر دبی در آن قرار دارند.

محله پالم جمیرا دبی

ویژگی کلی

زیباترین و خاص ترین محله های دبی

امکانات

نزدیک به جزیره پالم جمیرا و رستوران ها و هتل های مجلل

سطح اقتصادی

گران

محله میردیف

محله میردیف از جمله محله‌های ارزان قیمت دبی به شمار می‌رود. این محله، محل سکونت بسیاری از مهاجران منطقه جنوب آسیا بوده و قیمت خانه‌های این منطقه نسبت به دیگر محله‌های ایرانی نشین دبی برای زندگی مناسب‌تر است. همچنین بیشتر ساکنان این محله غیر عرب هستند و اکنون تعداد زیادی مهاجر ایرانی نیز در آن سکونت دارد. ایرانی‌های ساکن محله میردیف دبی زندگی آرامی را تجربه می‌کنند و خیلی راحت به همه امکانات رفاهی و تفریحی دسترسی دارند.
حضور قومیت‌های مختلف در این محله سبب افزایش تنوع رستوران‌های آن شده است. به همین دلیل محله میردیف یکی از بهترین محله‌ها دبی برای تجربه غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ملیت‌های مختلف محسوب می‌شود.
 

محله میردیف

محله امارات لیوینگ

امارات لیوینگ یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های دبی به‌شمار می‌رود که قیمت خانه‌های آن بسیار گران است. بسیاری از ایرانی‌های علاقمند به زندگی ویلایی در حال‌حاضر ساکن این محله هستند و قیمت خانه‌های بعضی از آنها نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.
در واقع بسیاری از پولدارهای علاقمند به زندگی در دبی، این محله را برای خرید ملک، سرمایه‌گذاری و همچنین زندگی انتخاب می‌کنند.

محله امارات لیوینگ

ویژگی کلی

یکی از لوکس ترین محله ها که برای کسانی که علاقه به خانه های ویلایی دارند است

امکانات

علاقمندان به سرمایه گزاری و زندگی در دبی

سطح اقتصادی

گران

محله امارات لیوینگ

بهترین محله دبی برای ایرانیان کدام است؟

در حال‌حاضر بیش از 500 هزار ایرانی در کشور امارات و شهر دبی زندگی می‌کنند و همین امر نشان می‌دهد که اقامت در آن برای ایرانی‌ها شرایط مطلوبی دارد و زندگی در آن با آرامش، رفاه خوب و درآمد مناسب به همراه است.
بسیاری محله‌های ایرانی نشین دبی برای زندگی ایرانی‌های مقیم شهرهای جنوبی کشور نظیر استان فارس و هرمزگان زندگی می‌کنند و به دلایل مختلفی نظیر شرایط پایدار اقتصادی، برخورداری از حقوق شهروندی مناسب و دسترسی به امکانات بیشتر زندگی در دبی را به ایران ترجیح می‌دهند.
بهترین محله برای اقامت دائم ایرانیان در دبی بستگی به شرایط مهاجران دارد. به عنوان مثال کسانی که می‌خواهند یک زندگی لاکچری را در دبی تجربه کنند و در محله‌های اعیانی نشین آن ساکن شوند، می‌توانند منطقه دیره، الجمیرا، امارات لیوینگ را برای خرید و یا اجاره ملک انتخاب کنند.
همانطور که عنوان شد بسیاری از بانک‌ها، بازارها، مساجد و رستوران‌های ایرانی در دیره و بور قرار دارند و به همین دلیل اکثر تجار، بازرگانان و گردشگران ایرانی این مناطق را برای زندگی انتخاب می‌کنند؛ اما افرادی که می‌خواهند هزینه کمتری به نسبت پرداخت کنند، باید برای خرید یا اجاره ملک محله‌هایی را انتخاب کنند که قیمت ملک در آنها مناسب‌تر است. از این‌رو باید گفت که بهترین محله از بین محله‌های ایرانی نشین دبی برای این دسته از افراد محله میردیف است.

بهترین گزینه برای دانشجویان، تجار و بازاری ها

مرکز شهر دبی برای دانشجویان، بازرگانان و ایرانیانی که بیشتر برای کار و فعالیت‌های اقتصادی در دبی زندگی می‌کنند نیز محبوب است. زیرا در این منطقه راحت‌تر می‌توانند به وسایل نقلیه، شرکت‌ها، ادارات، امکانات تفریحی و آپارتمان‌های استودیویی دسترسی داشته باشند.

شناخت محله‌های ایرانی نشین دبی با رامین گشت

زندگی در محله‌های ایرانی نشین دبی رفاه خوبی را به همراه دارد و آن دسته از ایرانی‌ها که در این محلات ساکن هستند، زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای را سپری می‌کنند. 
از طرف دیگر مهاجرت به دبی و شرایط اخذ ویزای دبی در مقایسه با دیگر کشورها بخصوص کشورهای غربی راحت‌تر است. به همین دلیل در حال‌حاضر ایرانی‌های زیادی با اخذ اقامت دائم امارات در دبی ساکن هستند.
جهت مهاجرت به دبی و انتخاب بهترین محله برای سکونت در آن باید از قبل با محله‌های مختلف و ویژگی‌های هر کدام از آنها آشنا بود. به همین دلیل علاقمندان مهاجرت به دبی باید از قبل به دبی سفر کرده و با شرایط زندگی و خرید ملک در آن آشنا شوند.
این دسته از عزیزان می‌توانند از طریق سایت رامین گشت اقدام به رزرو بلیط پرواز و تور مسافرتی دبی کنند و قبل از انتخاب محله‌ای خاص برای خرید یا اجاره ملک جهت زندگی در دبی، ابتدا محله‌های ایرانی نشین دبی را از نزدیک ببینند و سپس با دید بهتری تصمیم بگیرند.

سوالات متداول

مارینا یکی از مناطق توسعه یافته دبی محسوب می‌شود و به همین دلیل یکی از بهترین مناطق دبی برای سرمایه‌گذاری است‌ و بسیاری از ایرانی‌ها آن را برای سرمایه‌گذاری و همچنین زندگی انتخاب می‌کنند.

بستکیه یکی از محله‌های تاریخی و همچنین گردشگری دبی به شمار می‌رود و بسیاری از ایرانی‌ها مخصوصا هرمزگانی‌ها از قدیم در این محله ملک خریداری کرده‌ و خانه‌های خود را در آن به سبک معماری اصیل ایرانی ساخته‌اند.

 

قیمت خانه‌های این منطقه نسبت به دیگر محله‌های ایرانی نشین دبی مناسب‌تر است.

 

امارات لیوینگ یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های دبی به‌شمار می‌رود و گران‌قیمت‌ترین خانه‌های دبی در آن قرار دارد.

 

مقالات مرتبط

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت