خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت

خرید خانه دبی و گرفتن ویزا اقامت برای تمامی خانواده ها
آیا می‌توان از طریق خرید خانه در دبی اقامت گرفت؟ مزایا و معایب خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت مزایای خرید خانه در دبی معایب خرید خانه در دبی بهترین جای دبی برای خرید ملک و گرفتن ویزای اقامت انواع ویزا و مجوزهای اقامت دبی ازطریق خرید ملک ویزای اقامت کوتاه‌مدت امارات ویزای اقامت طولانی‌مدت امارات شرایط اصلی خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت شرایط ملک برای دریافت ویزای خرید خانه در دبی مدارک لازم برای دریافت ویزای خرید ملک در دبی مراحل درخواست ویزای اقامت امارات برای سرمایه‌گذاران املاک بررسی قیمت خرید خانه در دبی با تور رامین گشت پرسش و پاسخ

یکی از روش‌های مهاجرت به امارات، خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت است. در واقع خرید ملک یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در دبی است که درنهایت می‌توان ازطریق آن اقامت دریافت کرد. موقعیت عالی دبی از نظر معماری‌های مدرن، امکانات منحصربه‌فرد تفریحی و قوانین سرمایه‌گذاری منعطف برای افراد خارجی، باعث شده تا به شهری ایدئال برای سرمایه‌گذاری ازطریق خرید ملک تبدیل شود. اگرچه خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت منوط به پرداخت هزینه بسیاری است؛ اما با توجه به مزایای قابل‌توجه آن، ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. اگر شما هم به‌دنبال قیمت خرید خانه در دبی هستید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

آیا می‌توان از طریق خرید خانه در دبی اقامت گرفت؟

دبی شهری مملو از شگفتی‌ها و جاذبه‌های دیدنی مدرن است که باعث شده، افراد از سراسر جهان برای گردش، سرمایه‌گذاری و حتی زندگی، به دبی سفر یا مهاجرت کنند. توسعه و پیشرفت روز‌افزون دبی در بسیاری جهات، باعث شده تا صاحبان سرمایه بخواهند در این شهر مدرن سرمایه‌گذاری پرسودی داشته باشند. دولت امارات هم با فراهم کردن امکان خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت برای افراد خارجی، به این افراد کمک می‌کند تا از سرمایه‌گذاری خود مطمئن شوند.

البته خرید خانه تنها روش دریافت ویزای امارات نیست، شما می‌توانید با مهاجرت کاری به دبی نیز ویزای این کشور را دریافت کنید. اطلاعات مربوط به کار در دبی را می‌توانید در وبسایت رامین گشت به تفصیل مطالعه کنید و با انواع سایت های کاریابی در دبی نیز آشنا شوید.

قوانین ویزای سرمایه‌گذاری در دبی هم به‌گونه‌ای طراحی شده تا اعتماد افراد جلب و به افزایش جریان نقدی در مستغلات منجر شود. بر اساس این قوانین، دریافت ویزا از طریق خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت امکان‌پذیر شده است. گزینه‌های متعددی در بین املاک مدرن و معروف دبی برای خرید وجود دارد که با بودجه‌های مختلف، می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. 

سؤالی که پیش می‌آید این است که پس از خرید ملک چه مدت زمانی می‌توانیم در دبی بمانیم؟ درواقع، قیمت خرید خانه در دبی بسیار متنوع است و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، ملکی را خریداری کرده و انواع اقامت کوتاه و بلندمدت را دریافت کنید. به‌ عبارت ‌دیگر، اعتبار مجوز اقامت به مبلغ خرید و نوع ملک بستگی دارد. 

مزایا و معایب خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت

دبی نه‌تنها یکی از پیشرفته‌ترین و پرزرق‌وبرق‌ترین شهرهای امارات، بلکه جهان است. آسمان خراش های دبی و املاک لوکس و مدرن آن با طراحی‌های بی‌نظیر در جهان معروف هستند. پروژه‌های متنوع املاک در این شهر باعث شده تا خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت به یکی از شیوه‌های اصلی سرمایه‌گذاری تبدیل شود؛ اما این روش سرمایه‌گذاری مزایا و معایب مختلفی دارد که باید قبل از مهاجرت به دبی، از آن‌ها اطلاع داشته باشید. مهم‌ترین مزایا و معایب خرید خانه در دبی را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

مزایای خرید خانه در دبی

مهم‌ترین مزیت‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در املاک دبی می‌توان در نظر گرفت، عبارت است از:

امکان خرید املاک لوکس و سطح بالا

بهتر است قبل از خرید خانه در دبی درباره نوع ملک و سودآوری آن اطلاع داشته باشید. خرید ملک لوکس در دبی، چه یک آپارتمان، ویلا، پنت‌هاوس و یا حتی مغازه و خانه‌های کوچک‌تر، بازگشت سرمایه دارد. 

اقتصاد پایدار دبی

برای انواع سرمایه‌گذاری خارجی، به‌خصوص سرمایه‌گذاری در بخش املاک، بسیار مهم است که جایی را انتخاب کنید که دارای اقتصادی پایدار باشد. دبی به‌دلیل رشد و ثبات اقتصادی و پیشروی در بخش املاک و مستغلات، از پتانسیل بسیار خوبی برای جلوگیری از چالش‌های اقتصادی برخوردار است. رشد بسیار سریع اقتصادی دبی، آن را به انتخابی ایدئال برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

توجه به نوآوری و فناوری

دبی یکی از هوشمندترین شهرهای جهان است که در مدت بسیار کوتاهی به یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. زندگی در چنین شهری، راحتی و آسایش را برای ساکنینش به همراه خواهد داشت.

امنیت فوق‌العاده دبی

در دبی، هیچ نگرانی درباره امنیت نخواهید داشت و این یکی از دلایلی است که باعث شده تا تمایل برای زندگی در دبی و خرید خانه در این شهر بالا باشد. در این میان، قوانین دبی برای برقراری امنیت بسیار سخت‌گیرانه است تا به کاهش نرخ جرم و جنایت کمک کند. 

اما این‌ها تنها مزایای خرید خانه در دبی نیستند. برخی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های خرید ملک در دبی شامل موارد زیر است:

  • امکان سرمایه‌گذاری در یکی از بهترین مراکز تجاری در جهان
  • سبک زندگی متفاوت، چشم‌انداز روشن آینده، و شهرت دبی به‌عنوان مقصدی مناسب برای خانواده
  • بازدهی خوب بخش املاک و فرصت‌های سودآور سرمایه‌گذاری
  • امکان اخذ اقامت و تمدید آن با ویزای خرید ملک در دبی
  • امکان افتتاح حساب بانکی در امارات با خرید ملک در دبی و اخذ اقامت (بهتر است در اینجا با بانک های ایرانی در دبی نیز آشنا شوید)
  • امکان دریافت گواهینامه رانندگی در امارات با ویزای سرمایه‌گذاری ملک
مزیت های خرید خانه در دبی امارات

معایب خرید خانه در دبی

با وجود تمام مزایای متعددی که برای خرید ملک در دبی عنوان شد، این نوع از سرمایه‌گذاری می‌تواند معایبی هم داشته باشد که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم:

بالا بودن هزینه‌های اولیه

یکی از اولین معایب خرید ملک، بالا بودن قیمت خرید خانه در دبی است. معمولاً اغلب املاک در دبی بسیار لوکس طراحی و ساخته شده‌اند و به همین دلیل، قیمت بالایی هم دارند. همچنین علاوه‌ بر قیمت خانه، باید یک کارمزد 4 درصدی هم به اداره DLD دبی (Dubai Land Department) بپردازید تا بتوانید مالکیت ملک موردنظر را دریافت کنید.

عدم‌قطعیت در اخذ شهروندی

دریافت شهروندی در دبی و امارات تقریباً غیرممکن است. چه یک آپارتمان کوچک در این شهر بخرید و چه یک ملک بسیار لوکس را خریداری کرده باشید، تنها مجوزهای اقامت محدودی را دریافت می‌کنید. اگرچه این مجوزهای اقامت قابل‌تمدید هستند؛ اما اگر نتوانید آن را تمدید کنید، باید همه چیز را رها کرده و به کشور خود بازگردید. این عدم‌اطمینان باعث شده تا خیلی از افراد برای خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت تردید داشته باشند. 

قوانین سخت و نبود دموکراسی

دبی ساختار حکومتی دموکراتیکی ندارد و قوانین آن نسبتاً بسته هستند. برای خیلی از افرادی که به‌تازگی به دبی مهاجرت کرده‌اند، زندگی در این شهر سخت به نظر می‌رسد.

عرضه بیشتر نسبت به تقاضا در بازار ملک

ساخت و عرضه املاک و مستغلات در دبی نسبت به تقاضای آن زیادتر است که این موضوع باعث شده تا قیمت ملک طی چند سال گذشته رشد کمتری داشته باشد. بسیاری از سرمایه‌داران خارجی که تنها به‌قصد یک سرمایه‌گذاری امن خارجی در دبی خانه می‌خرند، برای کاهش ارزش ملک خود نگران هستند. 

معایت خرید خانه های دبی

بهترین جای دبی برای خرید ملک و گرفتن ویزای اقامت

قوانین خرید ملک در هریک از امارت‌های مختلف امارات متحده عربی متفاوت است. بر اساس این قوانین، اگر به‌دنبال اخذ ویزای دبی از طریق اقامت هستید، باید سرمایه‌گذاری خود را در مناطق آزاد، مانند شهر دبی انجام دهید. اما یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که درباره این نوع از سرمایه‌گذاری وجود دارد، این است که «بهترین منطقه برای خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت کدام است؟» 

به‌احتمال زیاد، درباره مناطق معروف دبی، مانند پالم جمیرا، مارینا و... چیزهایی شنیده باشید. این‌ها معروف‌ترین مناطق دبی هستند که اغلب برج‌های گران‌قیمت و لوکس دبی در آن‌ها ساخته شده‌اند. درصورتی‌که بخواهید در این شهر ساکن شوید، بهتر است با آداب و رسوم مردمان دبی نیز آشنا باشید تا اقامت راحت‌تری را تجربه کنید. اگر می‌خواهید بدانید که وضعیت ملک در این مناطق به چه صورت است، به موارد زیر توجه کنید:

  • خرید ملک در پالم جمیرا (Palm Jumeirah)

اگر با قیمت خرید خانه در دبی مشکلی ندارید، احتمالاً جمیرا دبی و خانه‌های لوکس این منطقه اولین انتخاب شما خواهند بود. پالم جمیرا را می‌توان به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره مصنوعی ساخته‌شده در جهان و منحصربه‌فردترین مکان در دبی برای سکونت معرفی کرد. پروژه‌های خارق‌العاده‌ای، ازجمله ویلاهای 22 قیراط (22 Carat Villas) و آپارتمان وان پالم (One Palm Apartments)، در این منطقه قرار دارند.

  • خرید خانه در دبی مارینا (Dubai Marina)

خرید خانه در منطقه دبی مارینا هم گزینه دیگری برای اخذ اقامت و سرمایه‌گذاری املاک است. دبی مارینا از دیگر مناطق محبوب این شهر است که به‌دلیل قرارگیری در کنار آب، بسیار پرطرفدار هستند. آپارتمان‌های مارینا گیت (Marina Gate) و داماک هایتس (Damac Heights) از معروف‌ترین گزینه‌های شما برای خرید ملک در دبی مارینا هستند. همچنین در این منطقه می‌توانید از گزینه‌های خرید اقساطی خانه در دبی نیز بهره‌مند شوید. 

  • خرید خانه در داون‌تاون یا مرکز شهر دبی (Downtown Dubai)

یکی دیگر از گزینه‌های شما برای دریافت اقامت دبی، خرید آپارتمان‌های داون تاون دبی است. آپارتمان‌های IL Primo و Opera Grande ازجمله گزینه‌های مطلوب مرکز شهر دبی هستند. سرمایه‌گذاری در پروژه‌های این منطقه، ویزای اقامت دبی را برای شما به همراه خواهد داشت.

  • سرمایه‌گذاری در املاک منطقه جزایر جهانی (World Islands)

آخرین گزینه‌ای که در بین بهترین مناطق دبی معرفی می‌کنیم، خرید املاک در منطقه جزایر جهانی دبی است. این منطقه به یکی از نمادهای دبی تبدیل شده و پروژه‌های ملکی منحصربه‌فردی در آنجا ساخته می‌شود. یکی از پروژه‌های موردتوجه در این منطقه، The Floating Venice Residences نام دارد که می‌توانید برای خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت آن را انتخاب کنید.

در پاسخ به این سوال که «بهتر است در دبی ویلا بخریم یا آپارتمان؟»، مقاله‌ای در وبسایت Bayut منتشر شده است:

«اگر بخواهید از خدمات عمومی همچون مترو استفاده کنید یا به جاذبه‌ها بهتر دسترسی داشته باشید، خرید آپارتمان در دبی بهتر از ویلاست؛ چون ویلاها معمولا در محله‌ای اطراف شهر قرار دارند که به مترو یا جاهای دیدنی دبی نزدیک نیستند.»

خانه های پالم جمیرا دبی

انواع ویزا و مجوزهای اقامت دبی ازطریق خرید ملک 

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ممکن است برایتان به وجود بیاید، این است که پس از خرید ملک چه مدت زمانی می‌توانیم در دبی بمانیم و اعتبار اقامت با خرید ملک، چقدر است؟ مدت‌زمان اجازه اقامت، به ارزش ملک بستگی دارد. دولت امارات برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری ازطریق خرید ملک در این کشور را دارند، گزینه‌های مختلف اخذ ویزا را ارائه می‌دهد. 

بسته به نوع و قیمت خرید خانه در دبی، می‌توانید انواع ویزای ۲ساله، ۵ساله، ۱۰ساله و... را دریافت کنید. این ویزاها که به دو دسته بلندمدت (بیشتر از 5 سال اعتبار) و کوتاه‌مدت (کمتر از 5 سال اعتبار) تقسیم می‌شوند، اغلب قابل‌تمدید هستند. انواع ویزا برای خرید ملک در دبی و امارات را می‌توان در گزینه‌های زیر بررسی کرد.

ویزای اقامت کوتاه‌مدت امارات

ویزاهای کوتاه‌مدتی که برای خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت می‌توانید دریافت کنید، معمولاً از 6 ماه تا 3 سال اعتبار دارند. انواع ویزای کوتاه‌مدت عبارت است از:

  • ویزای اقامت ۶ماهه دبی (با امکان چند بار ورود)

برای دریافت ویزای ۶ماهه دبی که به شما اجازه چند بار ورود به خاک امارات را می‌دهد، باید در سال 1402، یک ملک مسکونی به ارزش حدودی 1 میلیون درهم بخرید. کسانی که این ویزا را دریافت کنند، می‌توانند آزادانه به هر 7 امارت این کشور سفر کنند. مسئولیت ارائه این ویزا با اداره مهاجرت دبی بوده و صدور آن تحت‌نظر اداره DLA (Dubai Land Authority) انجام نمی‌شود. این ویزا را می‌توانید بعد از اتمام اعتبار ۶ماهه، تمدید کنید. 

  • ویزای اقامت 2‌ساله دبی

اگر در سال 1402، قیمت خرید خانه در دبی بیشتر از 1 میلیون درهم باشد، می‌توانید یک ویزای دو‌ساله را دریافت کرده و از حقوق و مزایای یک مقیم اماراتی در این کشور استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید یک کارت شناسایی اماراتی، گواهینامه و... داشته باشید. همچنین با داشتن این ویزا اعضای درجه یک خانواده‌تان تحت حمایت مالی شما می‌توانند به امارات مهاجرت کنند.

  • ویزای اقامت ۳ساله دبی

برای دریافت ویزای ۳ساله باید یک ملک مسکونی به ارزش بیش از 1 میلیون درهم را در دبی خریداری کنید. البته این ویزا با اقامت دو‌ساله دبی کمی تفاوت دارد؛ زیرا توسط دپارتمان DLD دبی (Dubai Land Department) صادر می‌شود. هزینه اخذ این ویزا بین 13,000 تا 15,000 درهم است و نوعی اقامت رسمی اماراتی محسوب می‌شود (این ارقام مربوط به سال 1402 است).

با داشتن ویزا می‌توانید از امتیازات اقامت امارات، ازجمله داشتن کارت شناسایی اماراتی، اخذ گواهینامه و حمایت از اعضای نزدیک خانواده، بهره‌مند شوید. تفاوت اصلی این نوع ویزا با سایر مجوزهای اقامت موقت، آن است که با خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت ۳ساله، نباید بیشتر از 6 ماه متوالی را خارج از امارات سپری کنید. 

ویزای اقامت طولانی‌مدت امارات

دسته دوم مجوزهای اقامت امارات، دارای اعتبار 5 تا ۱۰ساله هستند. دولت امارات برای بهبود رشد اقتصادی این کشور و همچنین جذب سرمایه بیشتر از طریق بازار املاک، این دسته از ویزا را به سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد می‌دهد. انواع ویزای بلندمدت خرید ملک در امارات عبارتند از:

  • ویزای اقامت پنج‌ساله دبی

کسانی که در سال 1402، یک ملک با ارزش حداقل 5 میلیون درهم را در دبی خریداری کنند، واجد شرایط اخذ ویزای ۵ ساله خواهند بود. نکته مهم درباره این نوع ویزا این است که با خرید اقساطی خانه در دبی و گرفتن وام، نمی‌توانید ویزای اقامت 5ساله دبی را دریافت کنید. همچنین ملک خریداری‌شده باید برای مدت حداقل 3 سال توسط سرمایه‌گذار حفظ شود. 

مزایایی که با دریافت این ویزا دریافت می‌کنید، مشابه امتیازات ویزای کوتاه‌مدت 3ساله است. البته این نوع از ویزا علاوه‌برآن که اعتبار بیشتری دارد، شامل محدودیت زمانی حضور در دبی هم نمی‌شود و می‌توانید برای هر بازه زمانی دلخواه، در خارج از امارات اقامت داشته باشید. 

  • ویزای ۱۰ساله خرید املاک در دبی

حداقل سرمایه لازم برای خرید خانه و اخذ ویزای ۱۰ساله، در سال 1402، 10 میلیون درهم است. درست مانند ویزای ۵ساله، چنانچه برای تأمین مالی خرید ملک خود از وام استفاده کرده باشید و یا ملک را برای مدت حداقل 3 سال تحت‌مالکیت خود حفظ نکنید، نمی‌توانید ویزای ۱۰ساله را داشته باشید. علاوه‌بر خود مالک و اعضای خانواده، یک مدیر اجرایی یا مشاور هم می‌تواند از این ویزا برای اقامت استفاده کند. 

خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت طولانی مدت دبی

شرایط اصلی خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت

برای آن که بتوانید برای خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت اقدام کنید، باید شرایطی را که توسط دولت امارات تعیین شده، برآورده کنید. علاوه‌بر شرایط شخص سرمایه‌گذار، ملک موردنظر هم باید از نظر نوع، موقعیت و ارزش مالی آن موردقبول باشد. شرایط و الزامات اقامت از طریق خرید ملک را می‌توان در دو وجه بررسی کرد؛ اول شرایط ملک و دوم، مدارک موردنیاز برای متقاضی سرمایه‌گذاری.

شرایط ملک برای دریافت ویزای خرید خانه در دبی

زمانی که درباره خرید خانه در دبی برای گرفتن اقامت صحبت می‌کنیم، منظور ملکی است که شرایط موردنیاز را داشته باشد. معیارهای اصلی ملک واجدشرایط برای دریافت ویزای خرید خانه در دبی عبارت است از:

  • ارزش ملک

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که برای اخذ اقامت باید در نظر بگیرید، قیمت خرید خانه در دبی است. ارزش ملکی که قصد خرید آن را دارید، نباید کمتر از 1 میلیون درهم باشد. چنانچه ملکی را برای خرید انتخاب کردید؛ اما ارزش واقعی آن در بازار کمتر از 1 میلیون است، می‌توانید املاک دیگری را هم علاوه‌بر آن خریداری کنید. به این معنی که می‌توانید با خرید چند ملک با مجموع ارزش بالاتر از 1 میلیون تومان، برای اخذ اقامت خود درخواست دهید. 

  • نوع ملک

تنها در صورتی می‌توانید برای اخذ اقامت ازطریق خرید ملک در دبی اقدام کنید که ملک موردنظر، مسکونی باشد. املاک مسکونی شامل انواع آپارتمان‌های مسکونی و خدمات، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های ویلایی و... است. شاید به‌نظر برسد که با این شرط، گزینه‌های شما برای خرید ملک محدود می‌شود؛ اما چنین نیست. بازار املاک و مستغلات دبی مملو از آپارتمان‌های درجه یک و ویلاهای مدرن برای فروش بوده و شامل محدوده قیمتی گسترده‌ای است. 

  • وضعیت ملک

زمانی که برای خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت اقدام می‌کنید، نباید املاک تکمیل‌نشده و درحال‌ساخت را انتخاب کنید. ملکی که برای خرید انتخاب می‌کنید، باید تکمیل و آماده استفاده باشد. با سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که تکمیل نشده، نمی‌توانید برای ویزا درخواست دهید. 

  • موقعیت ملک

برای اخذ اقامت امارات از طریق خرید ملک باید یک خانه و ملک مسکونی را در مناطق آزاد این کشور انتخاب کنید. افراد خارجی و کسانی که شهروند امارات نیستند، تنها مجاز به خرید ملک در این مناطق هستند. دبی جزو مناطق آزاد امارات متحده عربی محسوب می‌شود. 

شرایط قانونی اخذ ویزا با خرید خانه دبی

مدارک لازم برای دریافت ویزای خرید ملک در دبی

پس از آن که ملکی را پیدا کردید که شرایط لازم برای اخذ اقامت را داشته باشد، می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. مدارک موردنیاز برای اخذ اقامت دبی ازطریق خرید ملک عبارت است از:

  • مدارک مبنی‌بر داشتن درآمد حداقل 10000 درهم در ماه (بدون نیاز به ذکر منبع درآمد) در سال 1402
  • سند مالکیت ملک خریداری‌شده
  • گذرنامه معتبر 
  • وضعیت روادید (ویزا)
  • گواهی حُسن رفتار (باید از پلیس دبی دریافت شود)
  • اظهارات بانکی
  • قبوض آب و برق ملک موردنظر
  • دریافت بیمه بهداشت و درمان
  • گواهی ازدواج (برای خرید ملک به‌صورت مشارکتی با همسر)

مراحل درخواست ویزای اقامت امارات برای سرمایه‌گذاران املاک 

پس از آن که ملک موردنظر پیدا و مراحل اصلی خرید خانه نهایی شد، می‌توانید بسته به نوع و ارزش ملک، برای یکی از انواع ویزای کوتاه یا بلندمدتی که قبل از این بررسی کردیم، اقدام کنید. برای خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ارسال درخواست به اداره DLD دبی

پس از آن که ملک موردنظرتان را با شرایطی که قبلاً بررسی کردیم، خریداری کردید، می‌توانید با در دست داشتن مدارک زیر، به اداره DLD دبی (Dubai Land Department) مراجعه کرده و برای ویزا درخواست دهید. مدارک لازم عبارت است از:

  • اصل سند ملک خریداری‌شده
  • اصل گذرنامه (به همراه پاسپورت اعضای خانواده در صورت درخواست ویزا برای آن‌ها)
  • پرینت صفحه وضعیت (Status) ویزا
  • عکس‌های پاسپورتی

پس از ارائه درخواست در اداره DLD، یک گواهی به زبان عربی دریافت می‌کنید. پس از دریافت این نامه، می‌توانید مراحل بعدی را انجام دهید.

  • ارائه نامه دریافت‌شده از DLD به ستاد پلیس دبی (Dubai Police Headquarters)

پس از آن که نامه DLD را دریافت کردید، باید از اداره پلیس دبی یک نامه حُسن رفتار دریافت کنید که نشان‌دهنده نداشتن سابقه کیفری و واجد شرایط بودن برای اخذ ویزای اقامت است. همراه نامه‌ای که از DLD دریافت کردید، باید یک کپی از پاسپورت را هم به اداره پلیس ارائه دهید. صدور آن معمولاً تا دو روز کاری طول می‌کشد.

  • تکمیل درخواست خود در دفتر DLD

پس از آن که فرایند درخواست ویزای اقامت خود را تکمیل کردید، حالا وقت آن است تا مراحل نهایی ویزای خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت را انجام دهید. در این مرحله، علاوه‌بر مدارک ارائه‌شده در مرحله اول، باید اسناد زیر را هم به DLD ارائه دهید:

  • گواهی حُسن رفتار
  • یک کپی از صورت‌حساب DEWA
  • کپی پاسپورت
  • گواهی ازدواج (در صورت شراکت در خرید ملک با همسر)
  • نامه صادرشده توسط بانکی که وام را از آن دریافت کرده‌اید، برای ارائه به DLD (در صورت دریافت وام خرید ملک)

ممکن است در این مرحله لازم باشد تا مدارک مربوط به وام مسکن (در صورت دریافت وام) و سند مالکیت خود را ارائه و تأیید کنید. برای این کار، باید هزینه‌ای معادل 1590 درهم پرداخت کرده (در سال 1402) و مدارک زیر را به بخش متولی ثبت املاک (estate registration trustee division) ارائه کنید:

  • سند
  • مبلغ تأیید (به‌صورت نقدی)
  • گذرنامه
  • پرینت صفحه وضعیت (Status) ویزا

با تکمیل این مراحل، می‌توانید ویزای اقامت امارات را دریافت کنید.

مراحل درخواست ویزای اقامت امارات برای سرمایه‌گذاران املاک

بررسی قیمت خرید خانه در دبی با تور رامین گشت

خرید ملک، یکی از روش‌های اخذ اقامت در دبی و امارات است که بسته به ارزش ملک، می‌توانید ازطریق آن، اقامت حداکثر ۱۰ساله دریافت کنید. برای خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت، دولت امارات انواع برنامه‌های ویزای خرید ملک را فراهم کرده تا افراد با بودجه‌های متفاوت بتوانند شانس دریافت اقامت را داشته باشند. قیمت خرید خانه در دبی متنوع است و با خرید ملک می‌توانید انواع مجوز اقامت کوتاه یا بلندمدت را دریافت کنید. 

یکی دیگر از جذابیت‌های سرمایه‌گذاری ملکی در امارات، آن است که امکان خرید اقساطی خانه در دبی و دریافت اقامت را هم فراهم می‌کند. اگر مایل هستید که درباره قیمت خرید خانه در دبی بدانید، بهتر است با تور دبی رامین گشت به این شهر سری بزنید و محله‌ها، امکانات و قیمت املاک را از نزدیک بررسی کنید. اگر درباره نحوه سفر به دبی سؤالی دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان گذاشته و یا با کارشناسان مجموعه سفریار در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

با اخذ اقامت‌های بیشتر از 2 سال ازطریق خرید ملک، می‌توانید برای کارت شناسایی اماراتی (Emirates ID) و گواهینامه اماراتی اقدام کرده و برای اعضای درجه یک خانواده، ویزای امارات گرفت.

حداقل سرمایه لازم برای اخذ اقامت ازطریق خرید ملک، 1 میلیون درهم است که مجوز اقامت ۶ماهه را دریافت می‌کنید.

مدت اقامت شما پس از خرید ملک، به نوع ویزای اقامت بستگی دارد که ممکن است ۶ماهه، ۲ساله، ۳ساله، 5 و ۱۰ساله باشد. پس از اتمام مدت اعتبار ویزا، می‌توان آن را تمدید کرد.

برای اخذ اقامت دبی ازطریق خرید ملک، باید حتماً املاک مسکونی شامل آپارتمان، خانه‌های ویلایی، هتل آپارتمان و... را خریداری کنید. 

  • مدارک مبنی‌بر داشتن درآمد حداقل 10000 درهم در ماه (بدون نیاز به ذکر منبع درآمد) در سال 1402
  • سند مالکیت ملک خریداری‌شده
  • گذرنامه معتبر
  • وضعیت روادید (ویزا)
  • گواهی حُسن رفتار (باید از پلیس دبی دریافت شود)
  • اظهارات بانکی
  • قبوض آب و برق ملک موردنظر
  • دریافت بیمه بهداشت و درمان
  • گواهی ازدواج (برای خرید ملک به‌صورت مشارکتی با همسر)

از محبوب‌ترین محله‌های دبی برای سکونت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پالم جمیرا
  • دبی مارینا
  • داون تاون
  • جزایر جهانی

مقالات مرتبط

ویزای دبی
1402/05/15 14 دقیقه
زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه
دبی مارینا
1402/08/29 6 دقیقه
جمیرا دبی
1402/09/26 9 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت