میدان ساعت دبی

میدان ساعت دبی
معرفی برج ساعت معماری میدان ساعت دبی داستان ساخت برج ساعت دبی مرمت برج ساعت خدمات و امکانات نزدیک به میدان ساعت دبی جاذبه‌ها و تفریحات گردشگری نزدیک به برج ساعت آدرس برج ساعت دیره بازدید از برج ساعت دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

یکی از نمادهای شهری و آثار تاریخی امارات، میدان ساعت دبی است. در امارات، این برج به عنوان فلکه خوانده می‌شود؛ اما فارسی زبانان آن را به عنوان میدان ساعت می‌شناسند. برج ساعت دبی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری شهر به شمار می‌رود که در هنگام سفر به دبی باید از آن بازدید کنید.
میدان ساعت در سال ۱۹۶۴ بنا شده و یکی از ۱۷ برج ساعت مشهور دنیا است. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد و هر سال گردشگران زیادی برای بازدید از آن به دبی سفر می‌کنند. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این جاذبه مشهور گردشگری دبی آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی برج ساعت

میدان ساعت دیره، یکی از ۱۷ برج ساعت مشهور دنیا و از جاذبه‌های تاریخی دبی محسوب می‌شود. برج ساعت در جنوب شرقی شهر دبی، منطقه دیره و خیابان آل‌مختوم در منطقه دیره قرار دارد. یکی از مقاصد مهم اکثر گردشگرانی که به دبی سفر می‌کنند، میدان ساعت است.
فلکه دبی نزدیک به نیم قرن قدمت دارد و در سال ۱۹۶۴ میلادی تاسیس شده است. در حال حاضر خیابان‌های ابوبکر صدیق، ام هریر و المکتوم را به هم متصل می‌کند و به اصلی‌ترین میدان شهر یا به عبارت دیگر میدان جمال‌الناصر بسیار نزدیک است و به‌راحتی می‌توانید با چند دقیقه پیاده‌روی به آنجا برسید.

معرفی برج ساعت

معماری میدان ساعت دبی

برج ساعت توسط ادگار بوبلیک، مهندس و طراح مشهور شرکت Overseas AST، طراحی شد، اما ساخت آن توسط یک شخص بومی انجام شده که اطلاعاتی از او در دسترسی نیست. این برج به دلیل طراحی منحصربه‌فردی که دارد، در لیست 17 برج دیدنی دنیا قرار گرفته است.

داستان ساخت برج ساعت دبی

در سال ۱۹۷۲ ترک‌هایی در برج ظاهر شد، زیرا در ابتدا برای ساخت این برج از مصالح بی‌کفیتی مانند شن و ماسه نامرغوب استفاده می‌شد که وجود نمک در شن باعث نم خوردگی‌های آن بود. در واقع نمک موجود در این نوع شن به مرور آب و رطوبت را جذب کرده و موجب کاهش عمر سازه شد. در نتیجه فولاد تقویت کننده سازه به دلیل رطوبت موجود در بتن در معرض زنگ زدگی و بتن نیز در معرض بازیافت قرار گرفت. از این رو برج ساعت دبی ۸ سال پس از تأسیس، دچار ترک خوردگی شد.

داستان ساخت برج ساعت دبی

مرمت برج ساعت

مهندسین پس از آنکه متوجه این مشکل شدند، بلافاصله با استفاده مصالح مرغوب و باکیفیت آن را مرمت و بازسازی کردند. باید متذکر شد که در سال ۱۹۷۲ مسئولیت مرمت و بازسازی میدان ساعت دبی را شرکت سیکو برعهده گرفت و این شرکت آنچنان که انتظار می‌رفت نتوانست عملکرد قابل قبولی ارایه دهد. به عبارت دیگر پس از بازسازی، برج هنوز هم دچار مشکلات زیادی بود و نیاز به بازسازی مجدد داشت.
برج دیره ۱۰ سال پس از بازسازی اولیه، در سال ۱۹۸۲ مجدداً مورد بازسازی قرار گرفت و همه مشکلات آن در این مرحله برطرف شدند. همچنین ساعت اصلی و اولیه نیز با یک ساعت جدید جایگزین شد. از آن زمان تاکنون میدان ساعت شهر دبی در برابر عوامل مخرب جوی نظیر برف و باران همچنان برجای مانده و اکنون یکی از مهمترین آثار تاریخی دبی شناخته می‌شود.

خدمات و امکانات نزدیک به میدان ساعت دبی

محدوده اطراف میدان ساعت در دبی از نظر تجاری دارای اهمیت زیادی هستند و برخی از مراکز خرید دبی مهم دبی نظیر سیتی سنتر و دی‌تو‌دی در نزدیکی آن قرار دارند. دفاتر خطوط هوایی دبی نیز در محدوده اطراف برج ساعت واقع شده است.

خدمات و امکانات نزدیک به میدان ساعت دبی

جاذبه‌ها و تفریحات گردشگری نزدیک به برج ساعت

در منطقه دیره دبی، مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری معرفی وجود دارد. از مهم‌ترین مراکز نزدیک برج ساعت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار طلای معروف دبی
  • بازار ادویه دبی
  • پارک دلفین‌های دبی
  • خانه آل مکتوم

آدرس برج ساعت دیره

میدان ساعت دبی در دیره، منطقه شرقی دبی ساخته شده است. این میدان از از نطر تجاری بسیار اهمیت دارد و خیابان‌های مهم دبی مانند ام‌هریر، المکتوم و ابوبکر صدیق را به هم متصل می‌کند. برای دسترسی به برج ساعت می‌توانید از مترو استفاده کنید. همچنین مراکز خرید مهمی مانند مرکز خرید سیتی سنتر دیره،  دی تو دی، ارض الهدایا و بازار دیره دبی در نزدیکی آن قرار دارد. قابل ذکر است که شما در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید از برج بازدید کنید.

بازدید از برج ساعت دبی با رامین گشت

در هنگام سفر به امارات، نباید بازدید از میدان ساعت دبی را از دست بدهید. برج ساعت از آثار تاریخی امارات به شمار می‌رود که در محله دیره قرار دارد و به همین دلیل به آن برج ساعت دیره هم گفته می شود. علاقمندان به آثار تاریخی می‌توانند برای بازدید از هفدهم ساعت تاریخی دنیا همین حال از سایت رامین گشت بلیط پرواز و تور دبی رزرو کنند. فرایند رزرو بلیط از طریق سایت رامین گشت بسیار ساده بوده و در کمترین زمان با مناسب‌ترین قیمت قابل انجام است. همچنین هموطنان می‌توانند برای دریافت مشاوره رایگان سفر به دبی نیز با پشتیبانی سایت رامین گشت ارتباط برقرار کنند.

سوالات متداول

میدان ساعت دبی در سال ۱۹۶۴ بنا شده و یکی جاهای دیدنی و تاریخی آن و یکی از ۱۷ برج ساعت مشهور دنیا است.

 

میدان ساعت در جنوب شرقی شهر دبی، منطقه دیره و خیابان آل‌مختوم در منطقه دیره قرار دارد.

 

فلکه دبی در حال حاضر خیابان‌های ابوبکر صدیق، ام هریر و المکتوم را به هم متصل می‌کند.

 

برخی از مراکز خرید دبی مهم دبی نظیر سیتی سنتر و دی‌تو‌دی در نزدیکی میدان ساعت آن قرار دارند.

 

مقالات مرتبط

برج دوقلوی دبی
1402/05/22 12 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه
برج العرب
1402/11/04 6 دقیقه
بازار دیره دبی
1403/01/14 8 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت