برج العرب

زیبایی هتل برج العرب دبی
ویژگی‌های منحصربه‌فرد طراحی برج العرب برج العرب در کجا واقع شده است؟ چه کسی طراحی برج العرب را انجام داده است؟ حقایقی جالبی که شاید درباره هتل برج العرب ندانید! چه کسی طراحی داخلی العرب را بر عهده گرفته است؟ امکانات هتل برج العرب رستوران‌های متفاوت و خاص استخرها و سالن ماساژور و اسپا سالن‌های تناسب‌اندام تالارهای ویژه و باشکوه تجربه بازدید از برج العرب با تور رامین گشت پرسش و پاسخ

هتل برج العرب (Burj Al Arab)، هفتمین هتل بلند جهان محسوب می‌شود. این برج با ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و از هتل‌های لوکس دبی به شمار می‌رود. این هتل روی یک جزیره مصنوعی در ۲۸۰ متری ساحل جمیرا ساخته شده  و نمای کلی آن مانند بادبان کشتی در حال حرکت است. در طول قرن‌های گذشته شغل اصلی و مهم افراد ساکن در این منطقه ماهیگیری بود و آن‌ها این کار را با استفاده از کشتی‌های بادبانی انجام می‌دادند. به همین دلیل طراحان این برج، آن را مانند بادبان کشتی ساخته‌اند. در ادامه قصد داریم مطالب کامل‌تری در مورد برج العرب برای شما بیان کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

نمای کامل معماری هتل برج العرب دبی

ویژگی‌های منحصربه‌فرد طراحی برج العرب 

طراحی خاص برج العرب باعث شده برخی از مسافرین، دبی را با این هتل بشناسند و همچنین به نوعی نماد این شهر شود. علاوه بر این، هتل برج العرب به عنوان اولین هتل هفت ستاره در سراسر دنیا شناخته می‌شود. همین موضوع نیز باعث شده تا هر سال مسافران بسیار زیادی این هتل را در میان سایر هتل‌های موجود در دبی انتخاب کنند. البته به‌عنوان برترین هتل دبی نیز شناخته می‌شود. اگر بخواهیم این هتل را با سایرین مقایسه کنیم، باید بگوییم که بیشتر دارای جنبه و کاربرد اداری است.

برج العرب در کجا واقع شده است؟ 

هتل برج العرب در جزیره مصنوعی نخل که در ساحل جمیرا قرار دارد، واقع شده است. این ساحل به‌عنوان یکی از بهترین و برترین سواحل به شمار می‌رود که لوکس‌ترین هتل‌های ساحلی نیز در آن قرار گرفته است. همین موضوع نیز باعث شده تا اکثر گردشگران زمانی که توان مالی خوبی دارند و می‌خواهند تور دبی را رزرو کنند، به سراغ هتل‌هایی مانند برج العرب که در این منطقه واقع شده است، بروند.

چه کسی طراحی برج العرب را انجام داده است؟ 

این هتل توسط شرکت Atkins که امروزه توسط تام رایت مدیریت می‌شود،  طراحی و ساخته شده است. استارت این پروژه در سال ۱۹۹۴ خورده شد و یک مهندس کانادایی به نام گریگوری مدیریت ساخت این هتل را برعهده گرفت.

تقریباً ۵ سال طول کشید تا ساخت هتل برج العرب به پایان برسد و یک سمبل فوق‌العاده ویژه و خاص در شهر دبی محسوب شود. از ویژگی‌ها و چالش‌های فوق‌العاده خاص برج می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در ضلع شمالی آن یک صلیب وجود دارد، اما این مورد موجب ایجاد یک سری اختلافات میان حاکمان شده است.

معماری داخلی زیبای هتل برج العرب

حقایقی جالبی که شاید درباره هتل برج العرب ندانید!

حقایق جالب و خواندنی درباره برج العرب وجود دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  1. بیشتر از 2000 کارگر در طول شبانه‌روز برای هتل مشغول به کار بودند تا ساخت این مکان هرچه سریع‌تر تمام شود.
  2. برای ساخت این هتل از 70 هزار مترمکعب سیمان و 9 هزار تن فولاد استفاده شده است.
  3. می‌توان به این موضوع نیز اشاره کرد که حدوداً 1600 کارمند از سراسر دنیا که دارای نژادهای مختلف و زبان‌های متفاوتی هستند، تلاش خود را برای ساخت این هتل به کار گرفته‌اند.
  4. در این هتل، استفاده از پارک آبی وایلد وادی دبی برای ساکنین آن کاملاً رایگان و نامحدود است.
  5. یکی دیگر از عجایب حیرت‌انگیز در رابطه با این هتل، وجود 7 طبقه آن در زیر آب است.
  6. حدود 650 میلیون دلار برای ساخت این برج هزینه شده است.
  7. نکته جالب و عجیب دیگر که در مورد برج العرب وجود دارد، این است که برای تمیز کردن شیشه‌های آن به یک ماه زمان احتیاج است.
  8. از امکانات منحصر‌به‌فرد هتل برج العرب این است که برای هریک از مهمانان ویژه، یک رولز رویس به همراه راننده شخصی در نظر گرفته می‌شود.

چه کسی طراحی داخلی العرب را بر عهده گرفته است؟ 

 سبک داخلی این هتل فوق‌العاده خاص و منحصربه‌فرد باروک است که عناصر اصلی آب، خاک و آتش را نشان می‌دهد و تمامی آن‌ها در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. یکی از طراحان معروف و شناخته شده چینی به نام خوان چو مدیریت و طراحی داخلی هتل را بر عهده گرفته است که در زمان ورود به هتل می‌توانید تأثیر انرژی‌های مثبت را دریافت کنید.

اگر شما هم به این هتل شناخته شده رفته باشید، متوجه فواره‌های داخل هتل و آکواریوم که نشان‌دهنده عنصر آب هستند، شده‌اید. در رابطه با عنصر خاک باید بیان کنیم که حدوداً با 24 هزار متر مربع سنگ مرمر و دیگر سنگ‌های قیمتی که در سراسر دنیا وجود دارد، آن را نمایش داده‌اند.

طراحی هتل برج العرب دبی

امکانات هتل برج العرب 

در این هتل هفت ستاره فوق‌العاده خاص و منحصربه‌فرد، امکانات لوکس و عالی به کار گرفته شده و زمانی که حتی به سراغ یک وسیله جزئی هم بروید، متوجه خواهید شد که از نوع لوکس‌ترین وسیله است. امکانات ارائه شده برای این هتل به حدی دارای سطح و لول بالایی است که هیچ‌کدام از هتل‌های دبی یا دیگر هتل‌های موجود در سراسر دنیا نتوانسته‌اند با آن رقابت کنند. در ادامه امکانات ویژه و منحصربه‌فرد این هتل نام می‌بریم:

رستوران‌های متفاوت و خاص

در داخل این برج خاص 2 رستوران اصلی و 8 رستوران فرعی قرار گرفته است که در آن‌ها انواع مختلفی از غذاهای بین‌المللی، دریایی، محلی، آسیایی و غیره سرو می‌شود. اگر به این هتل مراجعه کنید برای ساعت غذا خوردن جای هیچ نگرانی نخواهید داشت؛ چرا که رستوران‌های موجود سرویس‌دهی ویژه‌ای را در تمام 24 ساعت ارائه می‌دهند. علاوه بر رستوران‌ها، کافه‌های شبانه هتل نیز بهترین و خاص‌ترین مکان جهت سرو نوشیدنی‌های مختلف است.

امکانات هتل برج العرب دبی

استخرها و سالن ماساژور و اسپا

در برج العرب دبی چندین استخر ویژه و خاص به‌صورت سرپوشیده و روباز وجود دارد. آبی که برای استخرها مورداستفاده قرار می‌گیرد با دستگاه‌های کاملاً مجهز تسویه می‌شوند تا مانع به‌خطرافتادن سلامت مهمانان خود شوند.

در رابطه با سالن‌های ماساژ نیز ماساژورهای حرفه‌ای وجود دارند که انواع مختلفی از ماساژهای تایلندی، سوئدی، شمع و غیره را برای میهمانان ارائه می‌دهند. در نهایت به قسمت اسپای هتل می‌رسیم که انواع محصولات و درمان‌های تخصصی در رابطه با پوست را برای میهمانان در نظر می‌گیرند. 

این موضوع در نهایت باعث می‌شود که اگر به این هتل مجهز و ویژه مراجعه کنید، در طول اقامت خود می‌توانید پوستی شاداب و لطیف داشته باشید. در نهایت باید بیان کنیم که سالن‌های زیبایی نیز برای بانوان در نظر گرفته شده است که هر یک خدمات تخصصی ویژه‌ای را به بانوان ارائه می‌دهند.

سالن‌های تناسب‌اندام

در این سالن‌ها جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ورزشی شامل تردمیل، پرس سینه، هالتر و غیره وجود دارد تا مهمانانی که قصد گذراندن اقامت خود در این هتل را دارند، بتوانند به ورزش و تناسب‌اندام خود نیز رسیدگی کنند. علاوه بر این مورد کلاس‌های یوگا، پیلاتس و غیره نیز با مربی‌های فوق‌العاده مجرب برگزار می‌شود.

تالارهای ویژه و باشکوه

اگر به فکر گرفتن یک مراسم فوق‌العاده خاص و مجلل هستید، بهترین و مناسب‌ترین گزینه پیش روی شما استفاده از تالارهای باشکوه هتل است که با زیباترین و لوکس‌ترین گل‌ها و وسایل آن را تزیین کرده‌اند. این تالارها پذیرای بیش از 300 نفر مهمان را دارند.

زیبایی برج العرب دبی

تجربه بازدید از برج العرب با تور رامین گشت 

احتمالاً به این موضوع پی برده‌اید که برج العرب چه مکان لوکس و فوق‌العاده‌ای است. اگر روزی به دبی سفر کردید، حتماً سری به برج العرب دبی بزنید تا زیبایی و خاص بودن هتل را از نزدیک مشاهده کنید. این هتل 7 ستاره چیزی فراتر از تصور شما است.

اگر می‌خواهید به دبی سفر کنید و از لحاظ مالی با مشکلی روبرو نیستید، پیشنهاد می‌دهیم که رزرو اتاق و سوئیت در هتل برج العرب را فراموش نکنید. اقامت در این هتل لاکچری می‌تواند خاطره‌ای به‌یادماندنی و ویژه از سفر را برای شما به جا بگذارد و می‌توان گفت واقعاً ارزشش را دارد. اما برای تهیه بلیت باید به سراغ بهترین و شناخته شده‌ترین آژانس‌های مسافرتی بروید.

در این زمینه، آژانس مسافرتی رامین گشت را به شما معرفی می‌کنیم که شرایط تورهای متنوع و مختلف خارج از کشور را با بهترین کیفیت برگزار می‌کند تا بتوانید با خیال آسوده و بدون هر دغدغه‌ای سفری خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را تجربه کنید. تولیدرهای حرفه‌ای این آژانس مسافرتی، بهترین چارت را برای مسافرت دبی شما در نظر می‌گیرند و شما می‌توانید از جاذبه‌های مشهور دبی دیدن کنید. برای دریافت مشاوره پیشنهاد می‌دهیم که با کارشناسان رامین گشت در ارتباط باشید تا بتوانید مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

 این هتل در آگوست 1993 توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ساخته شده است.

باتوجه‌به اینکه به‌عنوان یکی از 10 هتل گران‌قیمت در سراسر جهان به‌حساب می‌آید، هزینه اقامت در آن شبی 1000 دلار و تا 24 هزار دلار است.

این هتل دارای ارتفاع 321 متر است.

برج العرب 28 طبقه دوگانه و از 202 سوئیت دوبلکس دارد.

برج العرب در نزدیکی ساحل نخل جمیرا که یک دریاچه مصنوعی اما فوق‌العاده زیبا است، قرار دارد.

مقالات مرتبط

بهترین هتل های دبی
1402/05/01 15 دقیقه
آسمان خراش های دبی
1402/05/05 11 دقیقه
برج دوقلوی دبی
1402/05/22 12 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت