بازار دیره دبی

بازار دیره دبی
بازار دیره دبی را بشناسید بازار طلای دیره، قلب طلای دبی غذاهای متنوع با ادویه‌های خوش عطر و بو در بازار دیره بازار ادویه دیره مرکز خرید سیتی سنتر دیره خرید سوغاتی در بازار دیره دبی آدرس بازار دیره دبی و ساعات کاری رزرو تور دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

بازار دیره (Deira Market)، یکی از مقصدهای مهم و معروف در شهر دبی، امارات متحده عربی است. این بازار در منطقه‌ی شمالی شهر دبی واقع شده و به عنوان یکی از بازارهای قدیمی و سنتی این شهر محسوب می‌شود. این بازار به زبان عربی به نام "سوق الدیره" یا "سوق الذهب" شناخته می‌شود.

بازار دیره محلی است که مخصوصاً برای تجارت جواهرات و طلا شناخته شده است. با این حال، علاوه بر فروش زیورآلات، این بازار همچنین به فروش انواعی از کالاهای دیگر مانند پوشاک، کیف و کفش، خواروبار، وسایل خانه و محصولات دست‌ساز می‌پردازد. بازار دیره جایی برای خرید انواع کالاهای محلی و سوغاتی است که جذابیت زیادی برای گردشگران و بازدیدکنندگان دارد.

این بازار تمامی ویژگی‌های یک بازار عربی را داراست، از جمله معماری سنتی، نقوش اسلامی و هندسی عربی و حتی بوی ادویه‌های محلی که در هوا پخش است. با ورود به بازار دیره، شما با زندگی و فعالیت تجاری محلی این نقطه قدیمی از شهر دبی آشنا می‌شوید.

در مجموع، بازار دیره یکی از مقصدهای پرطرفدار برای گردشگران و بازدیدکنندگان در شهر دبی است که تجربه‌ی خرید منحصر به فردی را به همراه دارد و از نظر فرهنگی و تاریخی نیز ارزش زیادی دارد. شما نیز اگر قصد سفر به دبی را دارید، بهتر است از قبل با این بازار معروف آشنا باشید. در ادامه شما را با بازار دیره و بازار طلای دیره آشنا می‌کنیم، با ما همراه باشید. 

بازار دیره دبی را بشناسید

بازار دیره (Deira Market) در منطقه‌ی شمالی ساحل خور دبی واقع شده است و یکی از مقصدهای برجسته در شهر دبی برای تجربه‌ی خرید انواع اجناس مختلف است. این بازار به عنوان یکی از مراکز بازرگانی مهم و معروف در شهر دبی شناخته می‌شود. به جرات می‌توان گفت کمتر فردی پیدا می‌شود که در طول سفر خود به این شهر، علاقه‌ای به بازدید از بازار قدیمی و سنتی نداشته باشد.

از جذابیت‌های بازار دیره می‌توان به محیط زیبا و پرانرژی آن اشاره کرد. دو نهر خلیج عربی و شارجه، بازار دیره را احاطه کرده‌اند و منظره‌ای چشم نواز و بسیار زیبا دارد. شما می‌توانید علاوه بر خرید از فروشگاه‌های این بازار، در زمان استراحت خود سوار قایق‌های این نهر شوید و روی آب به تماشای زیبایی این بازار و منطقه بپردازید.

جالب است بدانید بازار دیره دبی تلفیقی زیبا از بازارهای سنتی و مدرن است؛ به صورتی که مرکز خرید سیتی سنتر دبی در کنار بازار سنتی دیره قرار دارد.این بازار با قدمت بسیار بالای خود و معماری هنری و داشتن طاق‌های چوبی و بادگیرها، فرهنگ و معماری قدیمی شهر را زنده نگه داشته است بازار دیره در زبان عربی به نام سوق الدیره و سوق الذهب (به معنای بازار طلا) نیز شناخته می‌شود و جزو پر جنب و جوش‌ترین بازارهای دبی در زمینه فروش انواع اجناس و کالاهای متنوع است. زمان ورود به این بازار معروف، تم شرقی غلیظ، تجمل بی‌نظیر و ترکیب فرهنگ و مذهب را مشاهده می‌کنید و فروشندگانی با ظاهر دینی و اسلامی از شما استقبال خواهند کرد. 

این بازار در حدود ۳۵۰ فروشگاه دارد. پس شما هر کالایی که بخواهید را می‌توانید با بهترین کیفیت خریداری کنید. بازار دیره دبی از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار ایده‌آل است، زیرا در فاصله‌ای حدود ۵ کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی دبی واقع شده است. این موقعیت استراتژیک بازار، باعث می‌شود که بسیاری از گردشگران و مسافران که به دبی سفر می‌کنند، قبل یا بعد از سفر خود به راحتی به این بازار سر بزنند و از فرصت خرید انواع اجناس مختلف و سوغات بهره‌مند شوند.

قدم زدن گردشگران در بازار دیره دبی

بازار طلای دیره، قلب طلای دبی

دبی به عنوان بزرگ‌ترین دارنده طلا در جهان شناخته می‌شود و همواره تاجران عربی به داشتن ثروت‌های افسانه‌ای و بیش از حد تصور مشهور هستند. استفاده از طلا به عنوان سرمایه موجب شده است که این ماده ارزشمند به عنوان یکی از ابزارهای اصلی حفظ و ایجاد ثروت مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا تاجران و افراد عربی به طلا اهمیت بسیار زیادی می‌دهند و برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت خود، طلا خرید و فروش می‌کنند. 

بازار طلای دیره مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل معروف بودن بازار دیره دبی است که تنوع فوق العاده‌ای از طلا و جواهرات دارد. منظور از تنوع تنها النگو، گردنبند یا گوشواره‌های ظریف نیست؛ بلکه در بازار دیره علاوه بر این‌ها گردنبندهای فوق العاده بزرگ و سنگین، روبندهای طلا، سینه‌پوش‌ها و حتی کمربندهای طلا را مشاهده می‌کنید که در هیچ کجای دنیا این طلاها را نمی‌بینید. اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری درباره اجناس این بازار داشته باشید، در مقاله بازار طلای دبی این موضوع را بصورت کامل بررسی کرده ایم؛ مطمئن  باشید که این همه تجمل و لوکس بودن در باور شما نخواهد بود. 

خرید در بازار دیره، انتخابی ایده آل است؛ زیرا طلاهای این بازار با خلوص بسیار بالایی به فروش می‌رسند و مالیاتی ندارند، در نتیجه نسبت به دیگر بازارها ارزان‌تر هستند. این بازار در قسمت شرقی منطقه دیره قرار دارد و برای رفتن به این بازار باید از خیابان خور یا خیابان بنی یاس به سمت شرقی دیره حرکت کنید.

تنوع طلا در بازار دیره دبی

غذاهای متنوع با ادویه‌های خوش عطر و بو در بازار دیره

بازار دیره در دبی علاوه بر اینکه دارای چندین فروشگاه متنوع از اجناس مختلف مانند کیف و کفش، پوشاک، زیورآلات و… است، همچنین غذاخوری‌هایی متنوع و به روز دارد که انواع غذاها را در خوشمزه‌ترین طعم‌ها طبخ می‌کنند. محبوب‌ترین طعم در بازارهای عربی، طعم تند و گرم است که از ادویه‌های مرغوب با طعم تند برای تهیه غذاها استفاده می‌شود. اگر به بازار دیره برای خرید می‌روید، حداقل طعم یکی از غذاهای لذیذ این بازار را بچشید. 

از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ بازار دیره دبی می‌توان به کباب‌هایی که با عسل‌اندود می‌شوند و چلو گوشت‌های مغز پخت که بسیار چرب و چیلی و پر ادویه هستند، اشاره کرد. همچنین ساندویچ‌های گوشت گوسفند این بازار بسیار محبوب هستند که با چربی زیاد سرخ می‌شوند و طعم بسیار تند و لذیذی دارند. شما می‌توانید انواع نوشیدنی‌های گازدار و بدون گاز اروپایی، هندی و عربی را نیز در کنار غذای خود سفارش دهید.

سینی غذاهای متنوع عربی

بازار ادویه دیره

در کنار بازار طلای دیره، بازار ادویه قرار دارد که انواع ادویه‌های خالص و رنگارنگ از جمله زعفران، زیره، فلفل، کاری، دارچین و… به فروش می‌رسند. با رفتن به این بازار سرآشپزها و تاجران زیادی را مشاهده می‌کنید که به خرید انواع ادویه خوش رنگ و طعم برای مصرف و فروش مشغول هستند. در این بازار می‌توانید انواع ادویه‌جات را در مقدار کم برای مصرف شخصی یا مقدار عمده برای سود بیشتر خریداری کنید.

مغازه فروش ادویه جات عربی

مرکز خرید سیتی سنتر دیره

سیتی سنتر دیره دبی، در کنار بازار سنتی دیره قرار دارد که در سال ۱۳۷۴ راه‌اندازی شد و دارای بیش از ۳۷۰ فروشگاه با ارائه اجناس متنوع و اورجینال است. برای خرید انواع ساعت‌ها با برندهای لوکس، انواع طلا و جواهرات، کیف و کفش برند و… با قیمت‌های مناسب می‌توانید به این مرکز خرید بروید. مرکز خرید بازار دیره دبی، دارای چندین طبقه است که ۲ طبقه آن برای سرگرمی و تفریح طراحی شده‌اند که به همراه دوستان و کودکان خود می‌توانید در این بخش‌ها به تفریح و خوشگذرانی بپردازید. سیتی سنتر دیره جزء 9 مرکز خرید معروف دبی است که در مقاله مراکز خرید دبی هم معرفی شده است.

نمای بیرونی سیتی سنتر دیره دبی

خرید سوغاتی در بازار دیره دبی

بازار دیره اجناس متنوعی با رنج قیمت‌های متفاوت دارد که دست شما را برای خرید باز گذاشته است تا با توجه به بودجه و سلیقه خود، بهترین محصول را خریداری کنید. اگر قصد دارید برای عزیزانتان سوغاتی ارزشمند و گران بهایی بخرید، می‌توانید به بازار طلای دیره سر بزنید و در بین تنوع گسترده، جواهر محبوب و دلخواه خود را خریداری کنید. اما اگر قصد دارید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و با بودجه پایین‌تر سوغاتی بخرید، می‌توانید به غرفه‌های پوشاک این بازار سر بزنید و انواع مدل‌های لباس را مشاهده کنید. 

همچنین می‌توانید به غرفه‌های پارچه بازار دیره نیز بروید و پارچه‌های زیبا و ظریف را برای عزیزانتان خریداری کنید. اگر علاقه‌مند به ادویه‌جات هستید، نیز می‌توانید ادویه‌های مرغوب و اعلا را خریداری کنید و آن‌ها را به عزیزانتان هدیه دهید. اگر به تنوع پارچه اهمیت زیادی می‌دهید، حتما به بازار پارچه دبی سر بزنید.

اجناس محلی و سنتی بازار دیره دبی

آدرس بازار دیره دبی و ساعات کاری

اطلاعات دقیق درباره آدرس و ساعات کاری این بازار به شما کمک می‌کند تا بهتر از تجربه خرید در این بازار لذت ببرید. در ادامه، آدرس دقیق و ساعات کاری این بازار را برای شما آورده‌ایم:

  • آدرس بازار طلای دبی: خیابان آل خلیل، نزدیک میدان بنی یاس، منطقه دیره، دبی

ساعات کاری:

  • شنبه تا پنج‌شنبه: ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب (با توجه به اینکه برخی فروشگاه‌ها در ساعات مختلف تعطیل می‌شوند، بهتر است قبل از مراجعه به بازار، ساعت تعطیلی را بررسی کنید.)
  • جمعه: ۴:۰۰ عصر تا ۱۰:۰۰ شب

رزرو تور دبی با رامین گشت

در سفر به دبی، مراجعه به بازار دیره دبی را فراموش نکنید. اگر قصد دارید در ایام تعطیلات و استراحت خود به شهر زیبای دبی سفر کنید و جاذبه‌های گردشگری جذاب این شهر مانند بازار دیره را ببینید، اولین کار خرید تور دبی از آژانس مسافرتی است. این آژانس‌ها شما را برای سفر و گشت و گذار راهنمایی می‌کنند. آژانس مسافرتی رامین گشت یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی در کشور است که در زمینه برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی با کادری مجرب و حرفه‌ای فعالیت می‌کند و خدمات گسترده‌ای از جمله خرید بلیط، رزرو هتل، اخذ ویزا مسافر، راهنمای مسافر در طول سفر و… را ارائه می‌دهد. 

شما نیز برای تجربه سفری لذت بخش و آسان می‌توانید تور دبی را از مجموعه حرفه‌ای رامین گشت تهیه کنید تا کارشناسان مربوطه تمامی مراحل را در سریع‌ترین زمان ممکن برای سفر شما انجام دهند. کارشناسان رامین گشت از شروع سفر تا پایان و برگشت به مبدا همراه و راهنمای شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط تور دبی از رامین گشت، هم اکنون می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

سوالات متداول

مرکز خرید سیتی سنتر دیره  در کنار بازار دیره دبی قرار دارد و شما می‌توانید در سفرتان به دبی، به آن مراجعه کنید. 

 

در این بازار انواع طلا و جواهرات، خواروبار، ادویه ها، پوشاک و پارچه به فروش می‌رسند. 

 

بله این بازار دارای تعداد زیادی از غذاخوری و رستوران‌ها با ارائه غذاهای متنوع و خوشمزه است. 

 

بازار دیره دبی در منطقه شمالی خور قرار دارد و تلفیقی از بازارهای مدرن و سنتی است. 

 

مقالات مرتبط

بازار طلای دبی
1402/05/14 7 دقیقه
بازار لباس دبی
1402/12/02 7 دقیقه
بازار استوک دبی
1402/12/20 6 دقیقه
بازار پارچه دبی
1403/01/09 6 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت