آسمان خراش های دبی

 آسمان خراش های دبی، رکوردهای جهانی بلندترین برج‌های دنیا
بلندترین برج های دبی آسمان خراش برج خلیفه (Burj Khalifa) آسمان‌خراش مارینا 101 (Marina 101 Skyscraper) برج پرنسس (Princess Tower) آسمان خراش 23 مارینا (23 Marina Skyscraper) برج الیت رزیدنس (Elite Residence) برج آدرس بلوار (Address Boulevard Building) برج الماس (Almas Tower) در دبی هتل گئورا (Gevora Hotel) برج‌های JW Marriott Marquis برج‌های پریمو دوم (II Primo Towers) دیگر آسمان خراش های دبی بازدید و اقامت در آسمان خراش های دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

بسیاری از آسمان خراش های دبی، رکوردهای جهانی بلندترین برج‌های دنیا را شکسته و به‌دلیل معماری جذاب و متفاوت خود، معروف شده‌اند. بیشتر برج های بلند دبی در مناطق معروف و توریستی‌تر این شهر، از جمله منطقه E11، دبی مارینا و منطقه Business Bay قرار دارند. یعنی شما کافی است در سفرتان به این شهر، به این مناطق بروید تا چند آسمان خراش معروف دنیا را از نزدیک ببینید. آسمان خراش های دبی، به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شده‌اند که توریست‌های خارجی را از سراسر دنیا به دبی می‌کشانند. با ما برای آشنایی با برج‌های بلند دبی در این مقاله رامین گشت همراه باشید.    

بلندترین برج های دبی

در چند دهه اخیر، دبی به‌دلیل پیشرفت‌های روزافزون در زمینه معماری، گردشگری و تکنولوژی در صدر اخبار روزِ دنیا قرار گرفته است. فضای رقابتی پیش‌آمده، علاوه‌بر ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری دولت‌ها، افراد و برندها، دانش انسانی و علوم مهندسی را نیز جلوتر می‌برند. برج های بلند دبی، آن را به شهر آسمان‌خراش‌ها معروف کرده‌اند. اگر شما هم مایلید در سفر به دبی، از نزدیک آن‌ها را ببینید، تعدادی از این آسمان خراش های دبی را در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

آسمان خراش برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه یکی از معروف‌ترین آسمان خراش های دبی است که به نام برج دبی هم شناخته شده و با 829 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان جهان است. زمانی که این ساختمان ساخته شد، توانست آسمان‌خراش تایپه 101 (Taipei 101) را که به‌عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌‌شد، پشت سر گذاشته و رتبه اول را دریافت کند. این برج را می‌توان یکی از لوکیشن های جذاب عکاسی در دبی دانست. داخل برج می‌توانید به لانژ برج خلیفه رفته و در حین سفارش یک خوراکی یا نوشیدنی، از تماشای منظره بیرون لذت برده و یا در باشگاه ورزشی تمرین کنید. داخل برج، 85 اثر هنری و گرانبها از سراسر جهان قرار دارد که فرهنگ عربی را به تصویر می‌کشند.

معمار برج  خلیفه  از گل زنبق صحرایی عنکبوتی برای طراحی و ساخت برج الهام گرفته است. در برج خلیفه مانند اغلب برج های بلند دبی، هم فضای مسکونی و هم فضای اداری وجود دارد و شما می‌توانید علاوه‌بر بازدید، در طول سفر خود در آن اقامت داشته باشید یا برای شروع و گسترش کسب‌وکار خود، دفتری در آن اجاره کنید. برای آشنایی بیشتر با بخش‌های مختلف برج، امکانات آن و رکوردهایی که به نام خود ثبت کرده، می‌توانید مقاله برج خلیفه دبی را در وبسایت رامین گشت مطالعه کنید. 

در نزدیکی این برج بلند می‌توان به دبی مال، آب نمای دبی و اپرا دسترسی داشت که تمام این‌ جاذبه‌ها را در برنامه گشت شهری دبی خود قرار دهید.

برج خلیفه یکی از معروف‌ترین آسمان خراش های جهان

آسمان‌خراش مارینا 101 (Marina 101 Skyscraper) 

یکی دیگر از بلندترین برج های دبی، آسمان خراش مارینا 101 است. این برج که در منطقه مارینا دبی قرار گرفته، دومین ساختمان بلند دبی و سی‌ودومین برج بلند جهان است. البته این برج تنها تا 97% تکمیل شده و شرکت سازنده آن یعنی Sheffield Holdings با کمبود بودجه مواجه شده است.

این برج در منطقه توریستی مارینا دبی قرار گرفته که منطقه‌ای مرفه برای زندگی است و در اطراف آن رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و قایق‌های تفریحی از برندهای معروف دنیا در آنجا قرار دارند. به دلیل موقعیت آسمان خراش مارینا 101 و این که یکی از بلندترین آسمان خراش های دبی است، قرار بود تا هتل هارد راک تا 33 طبقه اول این برج را بگیرد و در قدم اول، این کار با 288 اتاق در این برج شروع شد.

مهمانان می‌توانند به سبک کلاسیک هارد راک در استخر سرپوشیده غوطه‌ور شوند و در مرکز تناسب اندام آن ورزش کنند. ضمن اینکه، چندین رستوران و 460 متر فضای جلسه نیز در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. 

به گزارش پایگاه خبری خلیج تایمز:

پس از تعلیق عملیات ساخت‌وساز این پروژه، دپارتمان اراضی دبی، ریرا، با همکاری متولی حساب در بانک بارودا، بر اساس ماده 15 قانون حساب‌های امانی توسعه املاک در دبی، خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید: «در صورت بروز هرگونه شرایط اضطراری که منجر به تکمیل‌نشدن توسعه املاک شود، بانک باید پس از مشورت با آژانس، اقداماتی را انجام دهد و حقوقی را برای سپرده‌گذاری از پروژه اتخاذ کند. پس از تکمیل، بازپرداخت صورت خواهد گرفت.» درنتیجه، مدیرعامل ریرا اعلام کرد که برنامه زمان‌بندی جدیدی برای این برج، مشخص خواهد شد.

آسمان خراش مارینا 101

برج پرنسس (Princess Tower)

سومین جایگاه در بین آسمان خراش های دبی، به برج پرنسس اختصاص دارد. این بنا با ارتفاع 413 متر در منطقه مارینا دبی قرار دارد. تا سال 2015 که ساختمان 432 Park Avenue تکمیل شد، پرنسس تاور رکورد بلندترین ساختمان مسکونی جهان را در دست داشت. در 107 طبقه این برج، 763 خانه وجود داشته و دارای پارکینگ زیرزمینی و فروشگاه‌های خرده‌فروشی است. این برج گزینه بسیار مناسبی برای زندگی در دبی محسوب می‌شود.

ساکنان این برج می‌توانند از امکانات متعددی، مانند سالن بدنسازی، سونا، استخرهای سرپوشیده و روباز، و محلی برای مشاهده منظره دبی از طبقه 97 برج، استفاده کنند. از جمله امکانات جذاب این برج می‌توان به سیستم‌های تعدیل باد داخلی اشاره کرد که در زمان بادهای شدید، درهای ساختمان را قفل می‌کند تا به ساکنان خانه اطلاع دهد که نباید به بالکن بروند. جالب است بدانید که طرح اولیه این برج با 90 طبقه طراحی شده بود؛ اما زمانی که سازندگان متوجه شدند که به رکورد بلندترین ساختمان مسکونی نزدیک شده‌اند، 11 طبقه دیگر هم به آن اضافه شد. در برج پرنسس به‌عنوان یکی از بلندترین برج های دبی در منطقه شمال مارینا، منظره دریا را به‌خوبی خواهید دید. 

زیبایی و جذابیت برج پرنسس

آسمان خراش 23 مارینا (23 Marina Skyscraper)

رتبه چهارم برج های بلند دبی به آسمان خراش 23 مارینا اختصاص دارد. این ساختمان با ارتفاع 392 متر ساخته شده و 88 طبقه دارد. همچنین 23 Marina، سومین ساختمان بلند مسکونی دبی است. تعداد 289 خانه، 57 استخر و 62 آسانسور در این برج برای راحتی ساکنان وجود دارد و صاحبان پنت‌هاوس‌های دوبلکس، آسانسور داخل واحد و استخر خصوصی دارند. ساخت این سازه 6 سال طول کشید و در سال 2007 تکمیل شد.

از داخل ساختمان آسمان خراش 23 مارینا می‌توانید منظره‌ی مارینا و نخل جمیرا، یعنی همان جزیره مصنوعی و معروف دبی را ببینید و از جاهای دیدنی دبی که در اطراف این برج بلند قرار گرفته‌اند، بازدید کنید. ازجمله امکانات عمومی این ساختمان، می‌توان به باشگاه، سونا و سونای بخار، سالن بدنسازی، باشگاه ایروبیک، باغ‌های زیبا، مسیرهای پیاده‌روی و دو، استخرهای سرپوشیده و روباز، استخر کودکان و ... اشاره کرد. جالب است بدانید که سرعت آسانسورهای قرارگرفته در این آسمان خراش، به 8 متر در ثانیه می‌رسد.

آسمان خراش 23

برج الیت رزیدنس (Elite Residence)

الیت رزیدنس هم از دیگر آسمان خراش های دبی در منطقه ماریناست. این بنا با ارتفاع 380 متر در 91 طبقه ساخته شده و هشتمین ساختمان مسکونی بلند در جهان است. از کل برج، 76 طبقه آن مسکونی بوده و 695 واحد آپارتمان در آن قرار دارد. سایر طبقات به امکانات عمومی برج مانند سالن بدنسازی، مرکز تجاری، سالن اسپا و استخر اختصاص دارد. شعاری که برای ساخت این برج از ابتدا در نظر گرفته شده، «اوج زندگی لوکس در دبی» بوده است. به گفته سازندگان، زندگی در این برج هیاهو و شلوغی دبی را با آرامش در کنار دریا ترکیب می‌کند.

برج الیت رزیدنس با ارتفاع 380 متر

برج آدرس بلوار (Address Boulevard Building)

برج Address Boulevard سرانجام بعد از 5 سال در سال 2017 تکمیل شد. این برج مجموعاً 73 طبقه داشته و 719 واحد با کاربری‌های مختلف فروشگاهی، هتل، پارکینگ و اقامتگاه دارد. سبک معماری این برج، سبک پست مدرن بوده و به‌عنوان یکی از زیباترین آسمان خراش‌های دبی شناخته می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمام واحدهای این برج در عرض یک روز به فروش رسیدند.

درون ساختمان، 25 قطعه هنری برجسته و سفارشی از سراسر دنیا نگهداری می‌شود. این ساختمان که یکی از بلندترین برج های دبی است به هتل Address Hotels اختصاص داده شده و اتاق اصلی پرزیدنتال آن معروف است. این سوئیت بزرگ به‌تنهایی دارای انباری، اتاق باربری، اتاق مطالعه، اتاق مهمان، حمام و اتاق خواب اصلی و یک تراس بزرگ و اختصاصی است. هزینه یک شب اقامت در این سوئیت، 3000 پوند است. 

برج بلوار، یکی از زیباترین آسمان خراش های دبی

برج الماس (Almas Tower) در دبی

یکی دیگر از برج های بلند دبی، برج الماس است که با ارتفاع 360 متر در کنار مجموعه برج‌های دریاچه جمیرا قرار گرفته است. ساخت کل این ساختمان تنها 3 سال طول کشید و در سال 2008 تکمیل شد. برج الماس، زمانی به‌عنوان بلندترین برج دبی شناخته می‌شد؛ اما با ساخت برج‌های بعدی، جایگاه خود را از دست داد. این برج درواقع، یک ساختمان اداری است و بورس الماس دبی در آنجا قرار دارد. مراحل صدور گواهی الماس و فروش و برش آن نیز در این برج انجام شده و از لحاظ امنیتی، سطح بالایی دارد. شرکت معماری اتکینز در لندن طراحی برج الماس را انجام داده است.     
در این برج انواع امکانات رفاهی و خدماتی با بهترین کیفیت ارائه می‌شوند. علاوه‌بر ساختمان اداری، مردم عادی می‌توانند از کافه‌ها و رستوران‌های روباز، فروشگاه‌ها و باغ‌های این مجموعه لذت ببرند. همچنین، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آسمان خراش های دبی، در این مجموعه مهدکودک و مناطق بازی مخصوص کودکان طراحی شده تا کارکنان بخش‌های اداری بتوانند با خیال راحت کودکان خود را به آن‌ها بسپارند. 

معماری فوق العاده زیبای برج الماس

هتل گئورا (Gevora Hotel)

عنوان هفتمین ساختمان در بین آسمان خراش های دبی، درواقع به یک هتل بزرگ و شناخته‌شده اختصاص دارد. هتل گئورا متعلق به احمد عبدالرحیم العطار است که در فاصله 15 دقیقه‌ای با فرودگاه دبی قرار دارد. ارتفاع این ساختمان 356 متر بوده و 529 سوئیت و اتاق لوکس، پنج رستوران، امکانات تفریحی عالی، استخر، باشگاه ورزشی، سونا و اسپا در آن ساخته شده است. در این مجموعه 5 رستوران باکیفیت وجود دارد که دو تای آن‌ها به‌تازگی افتتاح ‌شده است.
طرح اولیه این هتل در سال 2018 افتتاح شد و ساخت آن 4 سال طول کشید. سپس از هتل به آپارتمان‌های خصوصی برای اقامت تبدیل شد که مسافران دبی را در مرکز شهر اسکان می‌داد. باوجود آن که نام هتل گئورا در گینس به‌عنوان بلندترین هتل جهان ثبت شده؛ اما نرخ اقامت در آن نسبت به هتل‌‌های اطراف کمتر است. در پنت هاوس این هتل، می‌توانید یک نمای 360 درجه از دبی داشته و برج خلیفه را هم ببینید.

هتل طلایی گئورا

برج‌های JW Marriott Marquis

هتل JW Marriott Marquis قبلاً با نام مجموعه برج‌های امارات (Emirates towers complex) شناخته می‌شد و می‌توان آن‌ها را یکی دیگر از برج های بلند دبی دانست که در جاده شیخ زاید در منطقه Business Bay در دبی قرار دارد. ساخت این ساختمان پس از شش سال در سال 2012 و با هزینه 490 میلیون دلار به اتمام رسید. مالکیت این برج متعلق به گروه امارات (Emirates Group) است؛ اما گروه ماریوت اینترنشنال (Marriott International) آن را مدیریت می‌کند.

برج‌های دوقلو JW Marriott Marquis دارای 82 طبقه و 1608 اتاق هستند و 28 آسانسور داخلی، بین طبقات قرار گرفته که جابه‌جایی افراد درون برج را برعهده دارند. این ساختمان، عنوان دومین هتل مرتفع جهان را داشت و قرار بود که در ابتدا با ارتفاع 395 متر ساخته شود که بعدها ارتفاع آن کاهش پیدا کرد. درون این هتل که از آسمان خراش های مجهز دبی است، مجموعاً 14 بار، سالن بدنسازی، استخر، سونا و خدمات اسپا وجود دارد.

هتل JW Marriott Marquis با آبنما بنفش

برج‌های پریمو دوم (II Primo Towers)

آخرین مورد از لیست آسمان خراش های دبی، برج پریمو دوم است که در کنار برج خلیفه و دبی مال قرار دارد. این ساختمان که با مشارکت شرکت مشاوره توسعه Emaar و ساخت و ساز WSP Middle East ساخته شده، 77 طبقه و 6 طبقه زیرزمین دارد. درست مانند سایر برج های بلند دبی، در این برج هم از المان‌های هنری مدرن و جزئیات دکوراتیو چشمگیری مانند سنگ‌های مرمر در کف استفاده شده است. ساخت این بنا در سال 2017 آغاز شده و بعد از تکمیل، 1176 آپارتمان چهار و پنج‌خوابه و پنت‌هاوس دوبلکس دارد.

به طور کلی اگر به ساختمان‌های بلند و برج‌های سر به فلک کشیده علاقه دارید، بهتر است که درباره شهر شیشه ای در دبی هم اطلاعاتی داشته باشید تا با این تفریح هیجان انگیز آشنا شوید. کافی است که مطلب شهر شیشه ای یا اسکای ویو دبی از رامین گشت را مطالعه کنید. 

نمای محشر برج پریمو دوم

دیگر آسمان خراش های دبی

علاوه‌بر تمام برج های بلند دبی که بررسی کردیم، چند ساختمان و آسمان خراش دیگر هم در این شهر وجود دارد. برای مثال، برج داماک هایتس (Damac Heights tower) و برج امارات (The Emirates Towers) که از طریق یک مجموعه فروشگاهی به هتل برج‌های امارات جمیرا متصل می‌شود، از دیگر آسمان خراش های دبی هستند. برج اداری امارات در خیابان شیخ زاید قرار گرفته و یکی از نمادهای مهم دبی محسوب می‌شود. حتی زمانی، برج اداری امارات و برج همسایه آن که به برج دوقلو دبی معروف هستند، به‌عنوان بلندترین آسمان خراش دبی شناخته می‌شدند، تا این که سازه‌های مرتفع دیگری هم ساخته شد و رکورد را از آن‌ها گرفت.

برج العرب که در لیست بلندترین و مرتفع‌ترین هتل‌ها قرار دارد، یکی دیگر از بلندترین برج های دبی است که ظاهر چشمگیر و تأثیرگذاری دارد. برج العرب در یک جزیره مصنوعی قرار گرفته و هنر معماری به‌کاررفته در دبی مدرن را به تصویر می‌کشد. رز ریحان هم یکی دیگر از برج‌های دبی است است که با 72 طبقه بنا، در جاده شیخ زاید قرار دارد. ارتفاع این برج 333 متر است. البته که طراحی اولیه رز ریحان با 380 متر ارتفاع انجام شده بود؛ اما در زمان ساخت، تصمیم بر آن شد تا ارتفاع آن کاهش پیدا کند. ساخت این برج در سال 2004 آغاز شده و حدود 3 سال طول کشید.

با اتمام پروژه شهر شیشه ای دبی که بزرگ‌ترین شهر محصور جهان خواهد بود، مطمئنا تعداد و رکوردهای آسمان خراش های دبی نیز جابه‌‎جا می‌شود و این فهرست طولانی‌تر خواهد شد. 

بازدید و اقامت در آسمان خراش های دبی با رامین گشت

معروف‌ترین آسمان خراش های دبی جزو مهم ترین جاذبه‌های توریستی دبی  هستند. چندین برج بلند در دبی وجود دارد که برخی از آن‌ها نه‌تنها در امارات، بلکه در دنیا هم معروف بوده و حتی رکورددار بلندترین ساختمان‌های جهان هستند. برای مثال، برج خلیفه علاوه‌براین که رتبه اول بلندترین برج های دبی را با ارتفاع 829 متر دارد، بلکه درحال حاضر بلندترین ساختمان جهان است. سایر برج های بلند دبی هم هریک به دلیل طراحی و معماری یا به دلیل ارتفاع بلند خود در دنیا مشهور شده‌اند.

اگر می‌خواهید برج‌ها و آسمان خراش‌های دبی را از نزدیک ببیند یا در آن‌ها اقامت داشته باشد، می‌توانید با رزرو تور دبی از رامین گشت، سفری به‌یادماندنی به دبی را تجربه کنید. مقاله سفر به دبی، شما را با زیروبم این شهر آشنا می‌کند. آژانس مسافرتی رامین گشت، انواع تورهای داخلی و خارجی به کشورها و شهرهای مختلف را با بهترین کیفیت و اقتصادی‌ترین قیمت ارائه می‌دهد. اطلاعات بیشتر را می‌توانید از کارشناسان ما بخواهید، کافیست با 021-41509 تماس بگیرید.

منابع:

سوالات متداول

برج خلیفه بلندترین آسمان خراش دبی و دنیا است که 829 ارتفاع دارد. در طراحی این بنا از گل زنبق صحرایی عنکبوتی الهام گرفته شده است.

بیشتر آسمان خراش‌های دبی در منطقه مارینا و Business Bay قرار دارد و می‌توانید با رفتن به این منطقه، خیلی از برج‌های بلند دبی را ببینید. 

بله، برخی از این آسمان خراش های دبی، مانند برج خلیفه یا برج العرب، کاربری هتل دارند و شما می‌توانید اقامت در این برج‌ها را تجربه کنید.

شما با خرید تور دبی از سفریار می‌توانید برخی از این آسمان‌خراش‌ها را از نزدیک مشاهده کنید.

  • الیت رزیدنس
  • 23 مارینا
  • پرنسس

مقالات مرتبط

برج دوقلوی دبی
1402/05/22 12 دقیقه
گشت شهری دبی
1402/05/03 18 دقیقه
راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
مترو دبی
1402/05/20 15 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

علی حسینی
1402/06/16

چجوری اینا تو ابرا برج ساختن!؟
مهدی نجفی
1402/06/04

آیا آسمان‌خراش‌های دبی تاثیری بر محیط زیست این شهر هم داشتند؟
مدیریت
1402/06/05

سلام مهدی عزیز؛ همونطور که می‌دونید آسمان‌خراش‌های دبی به عنوان نمادی از رشد و توسعه اقتصادی شهر شناخته میشن، علاوه بر این، ساختمان‌ها بر روی محیط زیست هم تاثیر گذاشته‌اند؛ ساخت و نگهداری آسمان‌خراش‌ها نیاز به مصرف بالایی از انرژی دارد و همچنین انتشار دی‌اکسید کربن را افزایش میدهد.
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت