کشتی کاتاماران دبی

کشتی کاتاماران دبی
معرفی کشتی کاتاماران دبی (کشتی کروز ایرانی) تفریحات کشتی کاتاماران یونیک دبی سرو شام در کشتی کاتاماران مناطق برگزار کننده تور کشتی کروز کاتاماران یا یونیک دبی منطقه خور دبی منطقه مارینا منطقه کانال آبی کشتی کاتاماران همان کشتی کروز ایرانی معروف است؟ نکاتی در خصوص کشتی کاتاماران دبی اطلاعات کلی در خصوص کشتی یونیک کاتاماران دبی جمع بندی مطالب پرسش و پاسخ

لذت تور دبی زمانی به اوج خود می‌رسد که به عنوان یک ایرانی بتوانید سوار  کشتی کاتاماران مارینا که معروف به کروز ایرانی است، شوید. این لقب به علت محبوبیت زیاد این کشتی در بین مسافران ایرانی انتخاب شده است. از سوی دیگر این سفر دریایی به قدری دلنشین و هیجان‌انگیز است که هر توریستی از هر کجای جهان هم که باشد دوست دارد بارها و بارها سوار آن شود. 
کشتی کاتاماران مارینا دبی با برگزاری تورهای ۲ تا ۳ ساعته لحظاتی را برای شما رقم می‌زند که اگر بگوییم بهترین تفریح شما در دبی است، دروغ نگفتیم. این کروز ایرانی پر از امکانات تفریحی و رفاهی است که شاید ۳ ساعت زمان کافی برای استفاده از همه آن‌ها نبوده و مسافران وسوسه می شوید چند بار در سفر دریایی با‌ آن شرکت نمایند. همراه ما بمانید تا  این تور فراموش نشدنی را بیشتر و بهتر بشناسید. شاید شما هم مانند بسیاری از توریست‌های دیگر بدون شرکت در تور کشتی کاتاماران مارینا دبی، این شهر از کشور زیبای امارات‌ را ترک نکنید.

معرفی کشتی کاتاماران دبی (کشتی کروز ایرانی) 

کاتاماران به کشتی‌هایی گفته می‌شود که دارای دو بدنه به صورت موازی بوده و تعادل آن‌ها به قدری بالا است که مقاومت بالایی در برابر واژگونی نشان می‌دهند. به همین دلیل امروزه بسیاری از کشتی‌های مسافرتی و تفریحی را از این نوع می‌سازند. امنیت بالای این کشتی‌ها به مسافران این اطمینان را می‌دهد که خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. 
تمام اجزای دیگر این کشتی مسافرتی از تجهیزات رفاهی و تفریحی گرفته تا دیگر تجهیزات فنی و هدایت آن، بین دو بدنه قرار دارند. این نوع کشتی‌سازی اولین بار توسط مردم آسترونزی اختراع شد و به دلیل قابلیت اطمینان عالی که دارد، امروزه در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است. 

معرفی کشتی کاتاماران دبی

تفریحات کشتی کاتاماران یونیک دبی 

کشتی کاتاماران یونیک دبی یک شناور دو طبقه کروز با کلی امکانات تفریحی مهیج است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • سرو شام در بوفه با انواع غذای ایرانی و بین‌المللی
  • سرو نوشیدنی در بدو ورود به رسم خوش آمد گویی «ولکام درینک»
  • قرار گرفتن نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه، چای، آب و قهوه در اختیار گردشگران به صورت نامحدود
  • نورپردازی ویژه و بسیار زیبا  
  • موسیقی زنده با اجرای خوانندگانی از سراسر جهان
  • اجرای زنده رقص تنوری همراه موسیقی
  • امکان رزرو اتاق برای مردان و زنان به صورت جداگانه
  • امکان برگزاری مراسم‌های خاص توسط مسافران
تفریحات کشتی کاتاماران

سرو شام در کشتی کاتاماران

کشتی کاتاماران دارای فضایی مجهز به امکانات بوفه و رستورانی است که از لحظه ورود تا پایان تور می‌‌توانید شام خود را در آن میل نمایید. با توجه به تنوع بالایی که در منوی این رستوران وجود دارد، توریست‌ها می‌توانند با خوراکی‌هایی مانند انواع سالاد، انواع غذای برنجی، انواع کباب، دسر، نوشیدنی و مواد خوردنی معروف دیگر از خود پذیرایی کنند. 
اگر به تماشای مناظر بدون مزاحمت و حواس‌پرتی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم شام خود را قبل از حرکت یا نهایتاً در ابتدای مسیر بخورید؛ زیرا حتی اگر بخواهید هم نمی‌توانید در طول مسیر این کار را انجام دهید. به این دلیل که از تماشای مناظر عالی از برج‌ها، چرخ آئین، پل‌های چراغانی و آبشاری، مجالی برای این کار پیدا نمی‌کنید. 

سرو شام در کشتی کاتاماران

مناطق برگزار کننده تور کشتی کروز کاتاماران یا یونیک دبی

تور کشتی کروز کاتاماران سه نوع بلیط دارد که با توجه به بلیطی که خریداری می‌کنید، منطقه برگزاری و خدمات آن متفاوت است. در این بخش به معرفی این مناطق می‌پردازیم:

منطقه خور دبی

یکی از مناطق معروف دبی که تاریخ و فرهنگ این شهر را حفظ کرده و در کنار قضایی مدرن به نمایش می‌گذارد، منطقه خور دبی نام دارد؛ چرا که ساختمان‌های قدیمی و سنتی آن با وجود تمام تغییرات و مدرنیزه شدن دیگر مناطق، همچنان پابرجا هستند. در واقع این منطقه که ساحلی زیبا و جذاب رو به خلیج فارس دارد، میراث ارزشمندی برای مردم دبی به شمار می‌رود. 
تاریخ، فرهنگ و گذشته هر شهری از جاذبه‌های گردشگری اصلی آن محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر شما هم جزو افراد علاقه‌مند به این مسائل هستید بهتر است بلیط خود را برای یک تور دریایی بسیار جذاب در این منطقه تهیه نمایید.

منطقه مارینا

گفتیم که منطقه خور دبی محیطی سنتی و قدیمی دارد، اما اگر به محیط‌های مدرن و امروزی علاقه دارید بهتر است منطقه مارینا دبی را برای این گشت و گذار دریایی انتخاب کنید. تفرجگاه ساحلی، کانال آب مصنوعی به طول ۳ متر و مناظری حیرت‌انگیز از برج‌های سر به فلک کشیده، جاذبه‌هایی هستند که می‌توانند خاطراتی بی‌نظیری در این منطقه برای شما بسازند. 
منطقه مارینا در اصل یک تفرجگاه ساحلی مملو از امکانات تفریحی است. این منطقه دور تا دور کانال مصنوعی خود یک مسیر پیاده‌روی به طول ۸ کیلومتر دارد. همچنین باید اشاره کنیم منطقه مارینا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فضا‌های تفریحی ساخت دست بشر، بزرگ‌ترین منطقه دبی نیز شناخته می‌شود.

منطقه مارینا

منطقه کانال آبی

صحبت از کانال آبی در منطقه مارینا شد، اما باید بدانید این کانال تنها گذرگاه مصنوعی تفریحی در دبی نیست. کسانی که به این نوع تفریح و مناظر آن علاقه دارند بلیطی تهیه می‌کنند که محل گشت و گذار آن منطقه کانال آبی دبی باشد. این کانال طولی معادل ۶.۴ متر و عرضی متغیر از ۸۰ متر تا ۱۲۰ متر دارد. تور کشتی کاتاماران دبی در این منطقه نیز دارای مناظری چشم‌نواز خواهد بود. برای شناخت بهتر این منطقه باید بدانید پل‌هایی با نورپردازی‌های بسیار زیبا روی آن ساخته شده که حس بسیار دل‌انگیزی به توریست‌ها در تور شبانه می‌بخشد.

کشتی کاتاماران همان کشتی کروز ایرانی معروف است؟ 

بله، هر دو اسم به یک کشتی اشاره دارند. شاید عبارت کروز ایرانی شما را به این فکر انداخته که این وسیله نقلیه دریایی ساخت ایران است. یا این که احساس می‌کنید که فقط ایرانیان سوار آن می‌شوند. هر دو تفکر کاملاً اشتباه بوده و تنها دلیلی که می‌توان برای این لقب مطرح کرد، استقبال بالای گردشگران ایرانی از این کشتی است. 
برنامه‌های متعددی در این کشتی برگزار می‌شوند که یکی از آن‌ها اجرای خوانندگان مطرح از کشور‌های مختلف، به خصوص ایران، هند، افغانستان و ترکیه به صورت زنده خواهد بود. این مسئله بهتر می‌تواند اختصاصی نبودن کشتی کاتاماران دبی برای ایرانیان را شفاف سازد.

نکاتی در خصوص کشتی کاتاماران دبی 

برای سوار شدن به کشتی کاتاماران دبی بهتر است از لباس‌های راحتی با پارچه‌های معمولی استفاده کنید. در روزهای سرد سال نیز بهتر است لباس گرم همراه خود داشته باشید. تمام سفر‌های دریایی دبی نیاز به تایید گارد ساحلی دارند. از این رو همراه داشتن اصل گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر برای مسافران الزامی است. تنها در صورتی اجازه ورود به کشتی را دریافت خواهید کرد  که گارد ساحلی اطلاعات هویتی شما را تایید کند. 
اگر بلیط این تور را خریداری نمودید، بهتر است حداقل ۱۵ دقیقه قبل از حرکت کشتی در محل حاضر باشد؛ چرا که راه افتادن آن کاملاً طبق برنامه بوده و به هیچ عنوان اجازه تاخیر ندارد. در نتیجه به خاطر هیچ مسافری تأخیر نخواهد نمود. عکاسی از زنان و دختران عرب بدون اجازه و ساختمان‌های نظامی و دولتی ممنوع است. برای عکس گرفتن از دیگر مناظر زیبا و چشم‌نواز بهتر است شارژ گوشی یا دوربین خود را قبل از ورود به کشتی پر کنید. 

اطلاعات کلی در خصوص کشتی یونیک کاتاماران دبی 

کشتی یونیک کاتاماران دبی در ساعت ۲۰ مسافران را سوار می‌کند. ساعت حرکت 20:30 بوده و ساعت 22:30  نیز به سفر خود را به پایان می‌رساند. محل دقیق سوار شدن با توجه به نوع بلیط خریداری شده، پس از رزرو قطعی اعلام می‌شود. تعداد کل مسافرانی که می‌توانند در یک تور با این کشتی شرکت داشته باشند از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر است. 
همچنین باید بدانید برای کودکان زیر ۳ سال نیاز به تهیه بلیط ندارید. صندلی جداگانه‌ای هم برای آن‌ها رزرو نمی‌شود؛ بنابراین باید فرزندتان را در آغوش خود نگهدارید. برای کودکان ۳ تا ۹ سال نیز بلیط دارای تخفیف ارائه می‌شود. اما اگر مسافری بالای ۹ سال باشد به عنوان بزرگسال شناخته شده و برای سوار شدن به کشتی نیاز به بلیط تمام بها دارد. در صورت رزرو آنلاین بلیط نیز باید نسخه چاپی یا الکترونیکی آن را همراه خود داشته باشید.

جمع بندی مطالب

مردم ما به تور‌های خارجی علاقه زیادی دارند که در میان انواع آن‌ها تور دبی بیشترین گردشگران ایرانی را به سمت خود می‌کشاند. دبی یکی از شهر‌های توریستی امارات است که تفریحات و امکانات رفاهی زیادی را برای گردشگران خارجی فراهم کرده است. یکی از این تفریحات تور کشتی کاتاماران دبی است که استقبال بی‌نظیری توسط گردشگران از آن می‌شود. 
ایرانیان بخش عمده‌ای از مسافران این تور را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل لقب کشتی کروز ایرانی به آن داده شده است. با این حال خوانندگان و هنرمندان زیادی از کشور‌های مختلف، برنامه‌های تفریحی این کشتی را به عهده دارند. توصیه می‌کنیم با خرید تور دبی از سفریار تور کشتی کاتاماران دبی را یک بار هم که شده تجربه کنید. 

سوالات متداول

۲ تا ۳ ساعت بسته به نوع بلیط خریداری شده

خیر

بله

بله

مقالات مرتبط

کشتی لوتوس دبی
1402/04/29 7 دقیقه
دبی مارینا
1402/08/29 6 دقیقه
خور دبی
1402/12/12 6 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت