دبی مارینا

دبی مارینا یکی از منطقه های لوکس دبی
دبی مارینا چه ویژگی‌هایی دارد؟ برج‌های مسکونی مجلل تجربه عالی پیاده‌روی پاتوق‌های دوستانه متنوع خرید از دبی مارینا مال تجربه سفر دریایی در غروب آفتاب مدارس خوب منطقه دبی مارینا کدام است؟ هتل‌های معروف برای اقامت در دبی مارینا آمار بازار املاک و مستغلات در دبی مارینا به چه صورت است؟ اطلاعات لازم درباره دبی مارینا تجربه بازدید از دبی مارینا با تور رامین گشت پرسش و پاسخ

محله و تفرجگاه ساحلی دبی مارینا (Dubai Marina)، در حاشیه خلیج فارس است که بخشی از آن را به‌صورت کانالی مصنوعی به درون خشکی کشانده و آسمان‌خراش‌های زیادی پیرامون آن بنا شده است. مارینا به معنای بندر کوچکی است که تنها قایق‌های تفریحی کوچک می‌توانند در آن پهلو بگیرند. دبی مارینا نیز منطقه‌ای منحصربه‌فرد و دیدنی، و البته مصنوعی و انسان‌ساخت است که در سال 2003 افتتاح شد و 4.5 میلیون متر مربع از ساحل را پوشش می‌دهد. 
مارینا دبی، در کنار ساحل شگفت انگیز جمیرا، منطقه مسکونی عظیمی با برج‌های بلند مجلل شکل داده که درحال‌حاضر بیش از 45000 نفر ساکن آن هستند. با اتمام پروژه، پیش‌بینی می‌شود 120هزار نفر در این منطقه ساکن شوند که آن را به بزرگ‌ترین مارینای دنیا تبدیل می‌کند. این مقاله از رامین گشت به شما کمک می‌کند که این منطقه و امکانات آن را به‌خوبی بشناسید. پس با ما همراه باشید، شاید مارینا دبی همان جایی باشد که بخواهید در آن خانه بخرید!

دبی مارینا چه ویژگی‌هایی دارد؟

دبی مارینا امروزه به یکی از پرطرفدارترین مناطق و جاذبه های دیدنی دبی تبدیل شده است. در این محله می‌توانید در ساحل شنی آفتاب بگیرید، در رستوران، کافه، بازارهای بین‌المللی و صنایع دستی آن قدم بزنید و حتی خرید کنید. می‌توانید از مغازه‌های لوکسی که در اطراف این منطقه هستند، دیدن کنید و حتی با قایق خودتان را به اسکله مجاور و کشتی‌‌ها برسانید. بدون شک، این کشتی با امکانات و برنامه‌های شگفت‌انگیز خود، لحظات بسیار زیبا و به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. 

اگر می‌خواهید گشت شهری دبی را بیش‌ازپیش جذاب کنید، توصیه می‌کنیم که تفریحات دبی مارینا را از دست ندهید. از جمله ویژگی‌های شاخص مارینا دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برج‌های مسکونی مجلل

در محله مارینا دبی، بیش از 200 برج مسکونی مجلل وجود دارد که تقریبا هریک از آن دارای تمام امکانات موردنیاز از جمله: استخرهای شنا، رستوران‌های باربیکیو، زمین‌های بازی کودکان، زمین‌های ورزشی و سالن‌های بدنسازی مجهز هستند. اگر بتوانید در هر یک از طبقات این آسمان خراش‌ها اقامت کنید، منظره خیره‌کنندهای از شهر را خواهید دید و هر روز صبح، رو به چشم‌انداز دریا چشم باز می‌کنید.

دبی مارینا یکی از بهترین مکان‌ها برای کار، اقامت و گشت‌وگذار در امارات است. این روزها، دبی برای زندگی، گزینه‌ای بسیار مطلوب به شمار می‌رود و برای خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت، پیشنهاد مناسبی به نظر می‌رسد.

در پاسخ به این سوال که «برای خرید خانه در دبی مارینا، کدام مجتمع‌های مسکونی مناسب هستند؟»، وبسایت Dubai Housing، فهرستی از بهترین مجتمع‌های مسکونی مارینا دبی را این‌گونه نام می‌برد:

  • «داماک بی کاوالی| DAMAC Bay Cavalli
  • اعمار 5242| EMAAR 5242
  • صبحا سی هون| SOBHA Seahaven
  • اعمار مارینا شورز| EMAAR Marina Shores» 

تجربه عالی پیاده‌روی

مارینا دبی، منطقه‌ای لوکس که می‌تواند شما را با مغازه‌ها و رستوران‌های مجلل بیشمار خود غرق کند، فضایی عالی برای پیاده‌روی است که به مارینا واک (Marina Walk) نیز معروف شده است. ساکنان این منطقه معمولا در امتداد پیاده‌رو قدم می‌زنند و اوقات فراغت خود را با دوستان خود در محله می‌گذرانند.

پاتوق‌های دوستانه متنوع

در دبی مارینا می‌توانید با دوستان خود وقت بگذرانید و تفریحات زیادی داشته باشید، از جمله:

  • در ساحل مارینا به یک پیاده‌روی ساده یا شتر سواری بروید.
  • در دبی مارینا مال، انواع اقلام و کالاهای موردنیاز را خریداری کنید.
  • ماساژ عربی و تایلندی در هر یک از اسپاهای محلی شهر بگیرید.

خرید از دبی مارینا مال 

مرکز خرید دبی مارینا مال (Dubai Marina Mall) در چهار طبقه بیش از 140 فروشگاه دارد که شامل برندهای مختلف لباس‌های زیبا، 22 رستوران‌ و یک سوپرمارکت می‌شود. شما می‌توانید اجناس متنوعی را در این فروشگاه‌ها پیدا کنید و اگر در زمان حراج‌ها به دبی سفر کرده باشید، می‌توانید با تخفیف‌های ویژه از آن‌ها خرید کنید.

تجربه سفر دریایی در غروب آفتاب

سوار یک قایق لوکس شوید و در امتداد کانال مارینا و از میان تالاب پالم، منظره خیره‌کننده غروب خورشید را تماشا کنید. با عبور از مکان‌های دیدنی از جمله برج العرب، دروازه بزرگ آتلانتیس و قایق‌های تفریحی که در مارینا دبی لنگر انداخته‌اند، می‌توانید زیبایی‌ها زیادی را در مسیر خودتان ببینید. در این سفر دریایی می‌توانید با منویی از غذاهای بین‌المللی و اماراتی تجربه منحصربه‌فردی داشته باشید.

به طور کلی اگر علاقه دارید که منطقه دبی مارینا را بر فراز آسمان مشاهده کنید، می‌توان از تفریح تور هلی کوپتر دبی استفاده کرد. در هلی کوپتر سواری دبی، شرایط بازدید از منطقه دبی مارینا وجود دارد و زیبایی‌های بیشتری قابل دیدن است. 

مارینا دبی یکی از بلند ترین و مجلل ترین برج جهان

مدارس خوب منطقه دبی مارینا کدام است؟

اگر به فکر خرید خانه در دبی مارینا هستید و دوست دارید در این محله اقامت داشته باشید و از طرفی هم کودک خردسال دارید، باید بدانید که تعداد زیادی مهد کودک با امکانات بسیار عالی در داخل این محله وجود دارد. هنگامی که بچه‌ها بزرگ شدند، می‌توانید آنها را در مدارس استاندارد عالی ثبت نام کنید که در فاصله کوتاهی از اسکله هستند.
فقط 2.5 کیلومتر دورتر از مارینا دبی، مدرسه بین‌المللی امارات در خیابان Al Thanya قرار دارد. با 4 کیلومتر رانندگی می‌توانید به مدرسه بین‌المللی شویفات دبی (Choueifat School Dubai) در الصفوح برسید. تمام مدارس داخل و اطراف شهر توسط مترو و واگن‌های تراموا به هم متصل هستند و از برنامه درسی بریتانیا و ایالات متحده پیروی می‌کنند.

مدارس خوب در منطقه دبی مارینا

هتل‌های معروف برای اقامت در دبی مارینا

برای اقامت در دبی مارینا، هتل‌های بسیاری وجود دارد که اکثر آن‌ها نیز جزو بهترین هتل های دبی هستند. در ادامه، تعدادی از برترین هتل‌های این منطقه را به شما معرفی می‌کنیم.

  • هتل ریتز کارلتون دبی| Ritz-Carlton Hotel
  • هتل بزرگ حبتور| Habtoor Grand Resort
  • هتل ریکسوس پرمیوم جی بی آر| Rixos Premium Dubai JBR
  • هتل آدرس دبی مارینا| Address Dubai Marina
  • هتل کرون پلازا دبی مارینا| Crowne Plaza Dubai Marina
  • هتل سوفیتل دبی جمیرا بیچ| Sofitel Dubai Jumeirah Beach
  • هتل شراتون جمیرا بیچ ریزورت| Sheraton Jumeirah beach resort

آمار بازار املاک و مستغلات در دبی مارینا به چه صورت است؟

بخش املاک و مستغلات دبی با فروش 60000 واحد در سراسر دبی رشد مطلوبی داشته که از این تعداد، حدود 10٪ و تقریباً 6000 واحد در دبی مارینا فروخته شده است و این موضوع نشان می‌دهد که این منطقه، یکی از پرتقاضاترین مناطق مسکونی برای شهروندان، مهاجران و همچنین صاحبان مشاغل است. 
در سال 1402، قیمت استودیوهای اجاره‌ای در دبی مارینا از 43 هزار درهم شروع می‌شود، در حالی که آپارتمان‌های 1 خوابه برای اجاره در دبی مارینا در محدوده قیمتی 55 تا 330 هزار درهم هستند. قیمت شروع اجاره آپارتمان‌های 2 خوابه، سالانه 75 هزار درهم و اجاره سالانه آپارتمان‌های 3 خوابه، بین 105 تا 700 هزار درهم است. اجاره پنت‌هاوس‌های 5 خوابه در دبی مارینا می‌تواند از 425 هزار درهم تا 500 هزار درهم در سال هزینه داشته باشد.
یکی از بلندترین برج‌های مسکونی در این منطقه، برج پرنسس است که حدود 763 واحد از آپارتمان‌های 1، 2 و 3 خوابه و پنت هاوس‌های 4 خوابه را در خود جای داده است. در سال 1402، آپارتمان‌های اجاره‌ای 1 خوبه در این برج از 85 هزار درهم در سال شروع می‌شود، در حالی که قیمت شروع یک آپارتمان 2 خوابه برای اجاره در برج پرنسس 90 هزار درهم است. پنت هاوس 4 خوابه نیز با قیمت 280 هزار درهم برای اجاره دردسترس است.

آمار بازار املاک در دبی مارینا

اطلاعات لازم درباره دبی مارینا

شاید بخواهید اطلاعات دقیق‌تری درباره این منطقه، خرید خانه و اقامت در هتل‌های آن داشته باشید. می‌توانید به سایت مارینا دبی مراجعه کنید یا اینکه به صورت حضوری به این منطقه رفته و از نزدیک با زیروبم آن آشنا شوید.

آدرس: امارات، دبی، دبی مارینا

تجربه بازدید از دبی مارینا با تور رامین گشت 

همان‌طور که گفته شد، دبی مارینا یکی از پرطرفدارترین محله‌های دبی است. این منطقه چشمگیر دارای آسمان‌خراش‌های لوکس، طیف وسیعی از رستوران‌ها و سرگرمی‌های مختلفی است و از همه مهم‌تر، زندگی در منطقه‌ای ساحلی را به ساکنان خود ارائه می‌دهد. دبی مارینا، محبوب‌ترین ناحیه برای خرید آپارتمان‌های لوکس در دبی است که طبق گزارش بازار دبی در سال  2022، بیشترین تعداد جستجوی کاربران برای خرید خانه در دبی مارینا بوده است. 

اگر به دبی برای زندگی فکر می‌کنید، با خرید تور دبی از رامین گشت، به این شهر سفر کنید و حتما سری به دبی مارینا بزنید تا با کسب اطلاعات لازم و بازدید از محیط، خرید مطمئنی داشته باشید. در صورتی که هر سوالی درباره این منطقه از دبی دارید، پیام خود را با ما در بخش کامنت این مقاله مطرح نمایید.

سوالات متداول

در منطقه دبی مارینا به‌عنوان یکی از مناطق پرطرفدار دبی، می‌توانید از آفتاب گرفتن روی سواحل شنی لذت ببرید، انواع غذاهای بین‌المللی و اماراتی را تست کنید، از اقامت در بهترین هتل‌های این منطقه تجربی خوبی داشته باشید و حتی یک سفر دریایی را بگذرانید.

دبی مارینا به معنای تفرجگاه ساحلی دبی است.

 Address Dubai Marina بزرگ‌ترین هتل این محله است.

در این محله می‌توانید در ساحل شنی آفتاب بگیرید، در رستوران، کافه، بازارهای بین‌المللی و صنایع دستی این محله قدم بزنید و حتی خرید کنید. می‌توانید از مغازه‌های لوکسی که در اطراف این منطقه هستند، دیدن کنید

مرکز خرید دبی مارینا مال (Dubai Marina Mall)، با داشتن 140 فروشگاه یکی از بهترین مراکز خرید این منطقه است.

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
بهترین هتل های دبی
1402/05/01 15 دقیقه
زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه
جمیرا دبی
1402/09/26 9 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

سارا علیزاده
1402/06/26

فاصله فرودگاه تا دبی مارینا چقدره؟ ممنون میشم سریع جواب بدین چون فورس ماژور
مدیریت
1402/06/28

سلام سارا عزیز؛ فاصله فرودگاه تا دبی مارینا 33 کیلومتر هست که این مسیر رو میتونید با تاکسی‌های موجود در فرودگاه طی کنید.
میلاد احمدی
1402/06/13

مسیر پیاده مارینا واک چقدره؟؟؟؟
مدیریت
1402/06/14

سلام میلاد عزیز، مسیر پیاده روی مارینا واک، 7 کیلومتر هست.
علی احمدی
1402/06/08

تو آب دبی مارینا میشه شنا کرد؟؟؟
مدیریت
1402/06/11

سلام علی عزیز؛ بله، می‌تونید در آب‌های دبی مارینا شنا کنید! دبی مارینا از یک ساحل شنی جذابی برخورداره که مکانی عالی برای شنای روزانه یا حتی شبانه‌روز هست. از اونجا که آب‌های دبی گرمه، تجربه شنا در مارینا یک حس فوق العاده میتونه باشه.
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت