خور دبی

زیبایی و نهر منطقه خور دبی
تاریخچه خور دبی ویژگی‌های منحصربه‌فرد نهر دبی گشت‌وگذار در کریک دبی (Dubai Creek) کروز سواری پارک کریک دبی سرو غذا در رستوران‌های شناور بازارهای خور دبی باشگاه گلف و یات هتل‌های خور دبی چگونه به نهر دبی برویم؟ رزرو تور خور دبی از رامین گشت پرسش و پاسخ

از تاثیرگذارترین عوامل در پیشرفت شهر دبی در حوزه تجاری و گردشگری می‌توان به خور دبی اشاره کرد. این نهر، شهر دبی را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند که بخش شمالی آن بر دیره و بخش جنوبی آن بر دبی نام دارد. در اطراف نهر دبی متنوع‌ترین اماکن گردشگری برای مسافران و گردشگران ساخته شده است. همین موضوع میلیون‌ها گردشگر را از اقصی نقاط جهان برای بازدید از این منطقه جذاب و پرطرفدار راهی امارات می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با خور دبی و ویژگی‌های آن آشنا شوید.

ساختمان ها و برج های کریک دبی

تاریخچه خور دبی

کریک دبی یا همان نهر دبی از گذشته تاکنون یکی از بهترین مراکز برای کسب‌وکار و تجارت از راه کشتی و لنج بوده است. نهر دبی به دلیل داشتن ماهی و مروارید بسیار، یکی از بهترین مناطق تجاری شهر دبی به شمار می‌رفت. این موضوع باعث شد تا هزاران سال پیش مردم زیادی برای امرار معاش و زندگی در اطراف این نهر سکونت کنند.

به‌مرور زمان تعداد افرادی که در خور دبی سکونت می‌کردند افزایش یافت و در نهایت به یک دهکده کوچک تبدیل شد. رفته رفته افراد ثروتمند نیز جذب این منطقه شدند و با ساخت ساختمان‌های بلند و خانه‌های لوکس، این منطقه را به سمت و سوی رشد و توسعه و مدرنیته حرکت دادند.

یکی از قبایلی که با سکونت در خور دبی باعث رشد چشمگیر در آن شد، قبیله بنی یاس بود. این قبیله در سال ۱۸۳۰ در اطراف نهر دبی ساکن شدند و با ورود آن‌ها و ساخت‌وسازهای گسترده‌ای که در این منطقه انجام دادند، تحول بزرگی در اطراف منطقه ایجاد شد. جالب است بدانید که در ابتدا این نهر قابلیت تردد لنج یا کشتی‌های بزرگ را نداشت و برای ماهیگیری در این نهر از کشتی‌های کوچک استفاده می‌کردند.

اما در سال ۱۹۵۵ با لایروبی عمیقی که در این رود انجام شد، اجازه تخلیه بار و بارگیری به کشتی‌ها صادر و تردد کشتی‌ها در این نهر مجاز اعلام شد. در سال ۱۹۶۳ پلی به نام  المکتوم روی کریک دبی ساخته شد که مناطق شمالی و جنوبی شهر را بهم متصل می‌کرد.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد نهر دبی

خور دبی یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی و از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود و بسیاری از اقامتگاه‌های معروف، سرگرمی‌ها و تفریحات جذاب شهر دبی در این منطقه واقع شده است. در نهر دبی برای مسافران و گردشگران لنج‌های سنتی با امکانات خوبی وجود دارد که می‌توانند سوار بر آن در دل نهر دبی وقت‌گذرانی کنند و سفری زیبا و خاطره‌انگیز را برای خود و عزیزانشان رقم بزنند.

کریک دبی چشم‌اندازهای زیبایی به سمت برج‌های بلند و آسمان خراش‌های بی‌نظیر دبی دارد. در اطراف این نهر می‌توانید نمایی از برج دوقلوی دیره، برج خور دبی، شرایتون دوبی کریک، اتاق بازرگانی یکی از معروف‌ترین برج‌های دبی و ساختمان بانک ملی دیدن کنید.

علاوه بر این‌ها بهترین سواحل دبی و استخرهای روباز، شهربازی کودکان، مسیر قایقرانی، زمین‌بازی گلف، پارک خور دبی و رستوران‌های متنوعی در اطراف این نهر قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده و لذت ببرید. ساخت هفت جزیره مصنوعی با بلندترین برج‌ها و پل‌های متعدد یکی از برنامه‌های آتی در اطراف نهر دبی است. این پروژه قطعاً یکی از جذاب‌ترین مناطق شهر دبی خواهد بود که در آینده‌ای نه‌چندان به اتمام می‌رسد.

کشتی های روی آب نهر دبی

گشت‌وگذار در کریک دبی (Dubai Creek)

همان‌طور که در بخش‌های پیشین اشاره کردیم یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار این منطقه قایق‌های سنتی آن هستند. قایق‌ها که عبره نام دارند، در ۴ بخش و ایستگاه، در راستای نهر قرار گرفته‌اند و می‌توانید برای سوار شدن به آن‌ها به هر یک از این ایستگاه‌ها مراجعه کنید. ایستگاه‌های الشندغه و السوق الکبیر در بخش بر دبی و ایستگاه‌های السبخه و بندر طالب در بخش دیره واقع شده‌اند. 

کروز سواری

یکی دیگر از جاذبه‌های جذاب و دیدنی خور دبی، کروز سواری است که اوقات شاد و هیجان‌انگیزی را برای شما رقم می‌زند. شما می‌توانید بعد از تفریح و کروز سواری در رستوران و بوفه بین‌المللی این منطقه به صرف غذا بپردازید و لحظه‌های آرامی را سپری کنید. تماشای جاهای دیدنی دبی در شب سوار بر عرشه یک کشتی و در دل نهر امارات، حال و هوای ویژه‌ای دارد.

کشتی کروز کریک دبی

پارک کریک دبی

 پارک کریک دبی یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های این شهر معرفی می‌شود و بهترین گزینه برای افرادی است که به فضای سبز طبیعی علاقه زیادی دارند. در این پارک می‌توانید دوچرخه‌سواری کنید، به پرندگان غذا دهید، کایاک سوار شوید، از مناظر دیدنی اطراف منطقه دیدن کنید و لذت ببرید. همچنین پارک کریک یک مرکز آموزشی و سرگرمی برای کودکان ۳ تا ۱۵ سال دارد که کودکان می‌توانند بازی‌ها و سرگرمی‌های متنوع و جدیدی را در آن تجربه کنند.

سرو غذا در رستوران‌های شناور

در اطراف خور و حتی در دل نهر دبی رستوران‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید پس از گشت‌وگذار و تفریح در این محوطه، انواع غذاها و نوشیدنی‌های مورد علاقه خود را با کیفیت عالی از آن‌ها سفارش دهید.

سرو غذا در رستوران‌های شناور

بازارهای خور دبی

در خور دبی بازارهای سنتی متعددی وجود دارد که می‌توانید برای خرید قهوه عربی، جواهرات، عطر و حتی پارچه به آن‌ها مراجعه کنید و با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت‌ها کالاهای مورد نیاز خود را از این بازارها بخرید. بازارهای سنتی دبی از جمله بازار طلا، بازار پارچه و... با لامپ‌های رنگارنگ و سنتی در فضای شب، منظره چشم نوازی را ایجاد می‌کنند؛ بنابراین حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، می‌توانید از قدم زدن در این فضا و تماشای این مناظر لذت ببرید.

بازارهای نهر دبی

باشگاه گلف و یات

اگر به گلف‌بازی علاقه‌مند هستید، می‌توانید به باشگاه گلف و یات در نهر زیبای دبی بروید و ساعت‌ها در این فضای خاص و منحصربه‌فرد با آب‌وهوای مناسب و مناظر دیدنی به بازی بپردازید. زمین گلف نهر دبی یکی از خوش منظره‌‍ترین زمین‌های گلف در جهان شناخته می‌شود که به مکانی محبوب برای علاقه‌مندان به این ورزش تبدیل شده است.

باشگاه گلف کریک دبی

هتل‌های خور دبی

در منطقه خور دبی و اطراف آن، هتل‌های متعدد چند ستاره با امکانات عالی ساخته شده‌اند تا گردشگران بتوانید به‌راحتی به مکان‌های گردشگری اطراف دسترسی داشته باشند. اقامت در هتل‌های خور بسته به روزهای اقامت، تعداد اعضای خانواده، تعداد ستاره‌های هتل و امکانات و خدماتی که دریافت می‌کنید قیمت‌های متفاوتی دارد.

چگونه به نهر دبی برویم؟

برای رفتن به نهر دبی راه‌های متعددی وجود دارد. شما می‌توانید از هر نقطه‌ای از شهر دبی خود را به ایستگاه مترو برسانید و باتوجه‌به تابلوهایی که معرفی جامع نقشه خطوط مترو دبی را نشان می‌دهند، خود را به این نهر زیبا برسانید.

علاوه‌برآن شما می‌توانید برای رفتن به کریک دبی از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس یا تاکسی هم استفاده کنید. روی این نهر سه پل آل مکتوم، پل القرهود و بیزینس بی وجود دارند که امکان دسترسی مسافران و گردشگران را از مناطق مختلف شهر به این نهر آسان‌تر کرده‌اند.

دسترسی به نهر دبی

رزرو تور خور دبی از رامین گشت

یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مناطق تفریحی گردشگری در امارات، خور دبی است که به دلیل امکانات عالی، مناظر طبیعی جذاب، بازارهای سنتی با کالاهای متنوع و قیمت ارزان همه ساله میلیون‌ها مسافر و گردشگر را به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید در نهر دبی از تفریحات آبی متعددی استفاده کنید و با قدم زدن در کنار ساحل، از مناظر زیبا و آب‌وهوای خاص این منطقه بهره‌مند شوید. اگر قصد دارید که به نهر دبی سفر کنید، برای رزرو بلیط و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت رامین گشت مراجعه داشته باشید.

اگر تصمیم دارید به دبی سفر کنید و از زیبایی‌ها و جذابیت‌های خور دبی بهره ببرید، ابتدا باید از طریق یک آژانس مسافرتی مطمئن بلیط خود را برای سفر به این شهر رزرو کنید. آژانس مسافرتی رامین گشت با ارائه بهترین و ارزان‌ترین تورهای مسافرتی به دبی یا سایر نقاط جهان شرایطی را فراهم کرده است تا شما مسافران و گردشگران عزیز سفری بی‌دغدغه امن و راحت را تجربه کنید و از گشت‌وگذار در دبی کریک لذت ببرید.

سوالات متداول

این منطقه در شمال شرقی دبی و در امتداد جاده راس الخور قرار گرفته است.

از جاذبه‌های ارزشمند و محبوب این منطقه می‌توان به پناهگاه حیات‌وحش راس الخور، مساجد تاریخی شندغه، قلعه الفهیدی و بازارهای سنتی اشاره کرد.

برای دسترسی به این منطقه می‌توانید از اتوبوس، تاکسی یا مترو استفاده کنید.

 بله؛ در اطراف این مجموعه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد برای صرف غذا و نوشیدنی آماده خدمت هستند.

 

بله؛ اگر قصد دارید که در این منطقه اقامت کنید می‌توانید در هتل‌های مختلفی که در اطراف نهر قرار گرفته‌اند، اقامت کنید.

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
دبی مارینا
1402/08/29 6 دقیقه
جمیرا دبی
1402/09/26 9 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت