جمیرا دبی

جمیرا دبی، لذت زندگی در یکی از مجلل ترین منطقه ها
ساحل جمیرا دبی کجاست؟ منطقه جمیرا دبی چه ویژگی‌هایی دارد؟ معروف‌ترین سواحل دبی در جمیرا بهترین رستوران‌ و کافه‌های جمیرا دبی مراکز خرید مهم در منطقه جمیرا دبی امکانات ورزشی در منطقه جمیرا بیمارستان‌ها و کلینیک‌های منطقه جمیرا دبی وضعیت املاک در جمیرا دبی تجربه بازدید از جمیرا دبی با تور رامین گشت پرسش و پاسخ

هر که با دبی آشنا باشد، مطمئنا نام جمیرا دبی را نیز شنیده است. جمیرا دبی، منطقه‌ای ساحلی و مسکونی است که خود به 3 محدوده کوچک‌تر تقسیم می‌شود با کافه‌های پررونق و مراکز خرید شیک و هتل‌های مجلل، یکی از معروف‌ترین و زیباترین مناطق دبی است. پارک ساحلی جمیرا، برج العرب و جمیرا بیچ از جاذبه‌های مشهور منطقه جمیرا دبی به شمار می‌روند. در این مقاله از رامین گشت با ما همراه باشید تا این منطقه از دبی را بیشتر بشناسیم.

ساحل جمیرا دبی کجاست؟

جمیرا یکی از پرطرفدارترین محله های دبی در امتداد خط ساحلی این شهر است. این منطقه ساحلی با وجود اقامتگاه‌ها و امکانات بسیار و جاذبه‌های تفریحی متنوع، زندگی لوکسی را برای ساکنین و اقامت خوشی را برای گردشگران فراهم می‌کند. در واقع، شما می‌توانید یک روز از تورهای گشت شهری دبی خود را در این منطقه بگذرانید.

جالب است بدانید که واژه «جمیرا» در زبان عربی به‌معنای زیباست و به دلیل زیبایی خاصی که این منطقه دارد، این نام برای آن انتخاب شده است.

اینکه دقیقا بخواهیم بگویم ساحل جمیرا دبی کجاست، حد فاصل منطقه المینا تا الصفوح، محله جمیرا قرار دارد که حول خیابان 18 کیلومتری جمیرا شکل گرفته است. ضلع غربی آن که در کنار خلیج فارس قرار می‌گیرد، ساحل جمیرا دبی نامیده می‌شود.

ساختمانی در مجاور ساحل جمیرا دبی

منطقه جمیرا دبی چه ویژگی‌هایی دارد؟

ساحل جمیرا دبی، ساحلی فعال، پررفت‌وآمد و پرجنب‌وجوش است که به‌دلیل نزدیکی به یکی از آسمان خراش‌ های دبی، برج العرب، رونق بیشتری پیدا کرده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه ساحلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناظر زیبای ساحل و دسترسی آسان به آن
  • محبوب‌ترین منطقه برای اجاره ویلاهای لوکس
  • دارای یکی از زیباترین مساجد دبی، مسجد جمیرا که افراد غیرمسلمان نیز اجازه بازدید از آن را دارند
  • دارای تعدادی از بهترین هتل های دبی؛ همچون Four Seasons، Mandarian Oriental و  Marine 
  • نزدیکی به هتل برج العرب
  • دارای سواحل عمومی مانند ساحل جمیرا و ساحل کایت
  • نزدیکی به امکانات رفاهی مانند سوپرمارکت‌ها، مراکز خرید و مدارس

زندگی در منطقه جمیرا برای ساکنان آن بسیار راحت است؛ زیرا مدرسه، بیمارستان، فروشگاه‌های مواد غذایی، سالن، سوپرمارکت‌ها و مکان‌های تفریحی و باشگاه‌های تناسب اندام فراوانی در آن یافت می‌شود. همچنین، برای عاشقان دریا و آفتاب گرفتن در ساحل نیز گزینه‌ای عالی است؛ زیرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند خود را به ساحل جمیرا برسانند. همچنین می‌توان از اسکای دایو دبی که به عنوان یک ورزش چتربازی شناخته می‌شود هم استفاده کرده و در فراز آسمان از این منطقه زیبا دیدن کرد. 

در نزدیکی این منطقه، محله ام سقیم 3، هتلی بسیار زیبا با نمایی شیشه‌ای و جذاب دیده می‌شود که چشم‌اندازی رو به دریا دارد. هتل جمیرا که به‌نوعی در مقابل برج العرب قرار گرفته است، همچون نگینی در این منطقه می‌درخشد و آن را می‌توان از بهترین هتل های 5 ستاره دبی دانست که گزینه‌ای عالی برای اقامت در سفر چندروزه به این شهر است. حتی اگر در آن اقامت ندارید، تور هتل جمیرا دبی را در سفر خود از دست ندهید.

موزه اتحاد دبی نیز در این منطقه قرار دارد و میزبان رویدادهای مختلفی، مانند نمایش نورپردازی سه‌بعدی در روز ملی امارات، عید فطر، رمضان و مراسم دیگر است.

اگر بخواهید در تور دبی خود، ساعاتی را در جمیرا سپری کنید، وبسایت رسمی جمیرا، برنامه مناسبی را به شما پیشنهاد می‌دهد:

«در ساحل شنی راه بروید و از منظره برج العرب لذت ببرید. برای کمی تحرک به پارک آبی وایلد وادی دبی سری بزنید که بزرگ‌ترین پارک خاورمیانه در نوع خود است. در النسیم، گلویی تازه کنید و برای تامین انرژی ساعات بعدی، غذایی خوشمزه بخورید. در بازار خرید کنید. با ابرا به گشت‌وگذار بپردازید و درنهای با خریدتراپی، روز خود را به پایان برسانید.»

معروف‌ترین سواحل دبی در جمیرا

جمیرا در چند سال گذشته دستخوش تغییرات بسیاری شده است و پروژه آماده‌سازی سواحل متعدد برای دسترسی عموم، از جمله ساحل کایت، ساحل نسناس (همچنین به عنوان ساحل باز جمیرا شناخته می‌شود) و ساحل کاخ سیاه، که همگی رایگان هستند، به رونق این منطقه افزوده است. در اینجا انواع فعالیت‌های تفریحی، از ورزش‌های آبی گرفته تا فوتبال ساحلی، چتربازی و ... مجاز است. ساحل لامر نیز که در سال 2017 با طراحی پایدار افتتاح شد، منطقه‌ای هنری و سرگرم‌کننده است که کابین‌های چوبی رنگارنگ آن، نظر افراد بسیاری را به خود جلب می‌کند. در مقاله راهنمای سفر به دبی با سواحل بی‌نظیر این شهر بیشتر آشنا می‌شوید.

تفریح کایت بردینگ در آب های دبی

بهترین رستوران‌ و کافه‌های جمیرا دبی

جمیرا دبی به کافی‌شاپ‌هایش شهرت دارد؛ ده‌ها کافه بزرگ در سرتاسر این محله ساخته شده‌اند که به ساکنین، گردشگران و بازدیدکنندگان خدمات می‌دهند، از جمله: کافه عجیب‌غریب Bikers ، رستوران Saya Brasserie در خیابان وصل 51 و بسیاری کافه دیگر.

هتل Four Seasons Resort Dubai در ساحل جمیرا دبی، یک انتخاب محبوب برای صرف غذاست؛ علاوه‌بر سوئیت‌های لوکس و ساحل شنی طلایی، یک رستوران اختصاصی دارد که دارای غذاخوری‌های بی‌نظیری از جمله Coya ، میشلین، و Nusr-Et است. رستوران چادر جمیرا که به سبک سنتی دبی قدیم طراحی شده، غذاهای دریایی تازه و خوشمزه را با چشم‌اندازی خیره‌کننده از دریا ارائه می‌دهد.

از 21 آوریل تا 7 مه (21 فروردین تا 7 اردیبهشت) جشنواره غذای دبی در این منطقه برگزار می‌شود. در این جشنواره، ده‌ها فروشنده و آشپز فضایی دیدنی و خوشمزه را برای شما رقم می‌زنند.

رستوران ها و کافه های جمیرا دبی

مراکز خرید مهم در منطقه جمیرا دبی

در این منطقه می‌توانید مراکز خرید زیادی را پیدا کنید. در امتداد جاده ساحلی جمیرا، فروشگاه‌های جذاب و منحصربه‌فرد پیدا خواهید کرد و مکان‌هایی مانند مرکاتو مال، تاون سنتر جمیرا و سان ست مال، از معروف‌ترین مراکز خرید در جمیرا دبی به شمار می‌روند.

مرکز خرید مرکاتو

این مرکز خرید با 140 فروشگاه که به سبک معماری توسکانی و ونیزی طراحی شده‌اند، به‌عنوان یکی از 10 مرکز خرید برتر دبی شناخته می‌شود.

مرکز خرید سیتی واک در جمیرا

پروژه Meraas، City Walk، فضایی باز است که با طرح‌های پیچیده و محوطه‌سازی شیک، خود را از سایر مراکز خرید متمایز کرده است. سیتی واک، ترکیبی از خرید، سرگرمی و تجربه غذا خوردن را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. تعدادی از رستوران‌های محبوبی که می‌توان در این مرکز خرید پیدا کرد، عبارتند از: غذاخوری مدرن هندی Farzi Café، رستوران فرانسوی و شیرینی‌پزی Aubaine و Buca di Beppo که غذاهای ایتالیایی سرو می‌کند.

این مجموعه که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جهان محسوب می‌شود، 10 دقیقه با ماشین از منطقه جمیرا دبی فاصله دارد. سیتی واک که در کنار برج خلیفه ساخته شده است، علاوه‌بر فرصت خرید، فعالیت‌های تفریحی زیادی را برای ساکنین تدارک دیده است. همچنین، مجموعه‌ای جاهای دیدنی دبی در مجاورت آن قرار دارند، مانند: برج العرب، مدینه جمیرا، JBR Walk و جزیره Bluewaters . البته برای آشنایی بیشتر با لیست کامل این مکان‌های بسیار زیبا ، مقاله جاذبه های دیدنی دبی را پیشنهاد می‌کنیم.

مرکز خرید سیتی واک در جمیرا

مرکز خرید سانست 

این مرکز خرید دبی که در منطقه جمیرا 3 قرار دارد، با گزینه‌های غذاخوری فراوان، فروشگاه‌های خرده‌فروشی لوکس و فضایی ‌مدرن، تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زند. در تور دبی، حیف است که به این مراکز خرید سری نزنید!

مرکز خرید جمیرا شاپینگ پلازا

اگر به دنبال گشت‌وگذار در یک مرکز خرید خلوت هستید، جمیرا شاپینگ پلازا مکان مناسبی برای شماست. از آنجایی که پلازا به اندازه سایر مراکز خرید در دبی بزرگ نیست، افراد کمتری را به خود جذب می‌کند. با این حال، طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها و سالن‌های غذاخوری دارد که بازدیدکنندگان را راضی خواهد کرد.

بازار مدینه جمیرا

بازار مدینه جمیرا که خود یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی دبی محسوب می‌شود، در فاصله بسیار کمی از برج العرب، پارک آبی وایلد وادی دبی و مرکز خرید امارات قرار دارد. ترکیب سنت و مدرنیته در این بازار، از نقاط قوت آن به شمار می‌رود و آن را به یکی از مراکز اصلی برای خرید و زندگی شبانه در دبی تبدیل کرده است. اطلاعات بیشتر درباره آن را می‌توانید در مقاله بازار مدینه جمیرا مطالعه کنید.

امکانات ورزشی در منطقه جمیرا

زندگی در جمیرا دبی به سبک زندگی سالمی را به ساکنان خود هدیه می‌دهد. باشگاه‌های بدنسازی و مراکز تناسب اندام مختلفی در سراسر این منطقه وجود دارند که باعث می‌شود بتوانید روزانه ورزش کنید. اسپید فیتنس جمیرا دبی، فیتنس فرست بیچ پارک پلازا، باشگاه تناسب اندام خصوصی Vmax، تنها برخی از مراکز تناسب اندام جمیرا دبی هستند که در  ساعات مختلفی فعالیت دارند. بعد از گذراندن یک روز شلوغ و خسته‌کننده، ساکنان این منطقه می‌توانند اسپایی آرامش‌بخش تجربه کنند. همچنین می‌توان از تفریح پارک آبی واید وادی هم استفاده کرد و یک روز هیجان‌انگیز داشت. برای اینکه اطلاعات بیشتری از این پارک داشته باشید، بهتر است که مطلب پارک آبی واید وادی دبی را مطالعه کنید.

بیمارستان‌ها و کلینیک‌های منطقه جمیرا دبی

بیمارستان Medcare، 6 دقیقه با ماشین از بخش مرکزی این منطقه فاصله دارد، اما به کسانی که در منطقه 3 جمیرا زندگی می‌کنند، بسیار نزدیک‌تر است. علاوه‌بر این، بیمارستان‌های دیگری همچون بیمارستان امارات، مرکز تخصصی کودکان Medcare و یک بیمارستان تخصصی اعصاب نیز در این منطقه وجود دارند. این بیمارستان‌ها دارای پزشکان متخصصی هستند که با جدیدترین فناوری‌های حوزه پزشکی، تمام تلاششان را برای بهبود بیماران خود به کار می‌گیرند.
در جمیرا دبی می‌توان تعدادی کلینیک زیبایی نیز پیدا کرد. مرکز جراحی لیزیک و زیبایی بریتانیا، در خیابان جمیرا واقع شده است. مرکز زیبایی پوست و لیزر درمالاین هم در این منطقه قرار دارد.

بیمارستان Medcare در منطقه جمیرا دبی

وضعیت املاک در جمیرا دبی

در جمیرا دبی می‌توان به طیف گسترده‌ای از انواع مختلف ملک، مانند ویلا و آپارتمان دسترسی داشت. در جمیرا 1، ترکیبی از ویلا، آپارتمان‌های 1، 2 و 3 خوابه برای اجاره و سرمایه‌گذاری وجود دارد و ساکنان می‌توانند به مرکز خرید مرکاتو، باغ وحش دبی، مسجد جمیرا و ساحلی باشکوه دسترسی داشته باشند.

جمیرا 2 عمدتا از ویلاهایی با دسترسی آسان به جزایر خلیج جمیرا و مرکز خرید باکسپارک تشکیل شده است. در حالی که ساکنین جمیرا 3 به ساحل کایت و Sunset Mall نزدیک هستند.

اگر مایلید با خرید خانه و گرفتن اقامت، ساکن این شهر شوید، برای سکونت در آپارتمان، سیتی واک در این منطقه، بیشترین طرفدار را دارد. در سال 1402، اجاره آپارتمان‌های 1 خوابه در سیتی واک از 90 هزار درهم در سال شروع می‌شود، در حالی که اجاره آپارتمان‌های 2 خوابه، سالانه بین 135 هزار درهم تا 200 هزار درهم است. آپارتمان‌های بزرگ 3 خوابه در سیتی واک با اجاره متوسط 200 هزار درهم در سال گزینه‌ای ایدئال برای سکونت در این منطقه است.

خریداران علاقه‌مند می‌توانند آپارتمان‌های یک خوابه را در جزایر خلیج جمیرا با قیمت 4.5 میلیون درهم خریداری کنند. علاوه‌بر این، ویلاهای موجود در این منطقه دارای اتاق‌های 3، 4 و 5 خوابه هستند. کسانی که به‌دنبال خرید ویلاهای 3 خوابه هستند، باید حداقل 6 میلیون درهم برای آن هزینه کنند. مجموعه واحدهای مسکونی جزیره دارای امکاناتی مانند استخرهای روباز، سالن بدنسازی، محوطه کودکان و زمین تنیس و بسکتبال است. اگر به دبی برای زندگی فکر می‌کنید، منطقه جمیرا را در فهرست محبوب‌ترین مناطق مسکونی این شهر قرار دهید.سایر اطلاعات مربوط به انتخاب این شهر برای زندگی در مقاله دبی برای زندگی در رامین گشت ارائه شده است. توصیه می‌کنیم به این مقاله مراجعه نمایید. همچنین برای اینکه دید بهتری از منطقه جمیرا دبی داشته باشید، می‌توانید ابتدا از تفریح هلی کوپتر دبی استفاده کنید و از فراز آسمان این منطقه زیبا را رصد کرده و سپس برای خرید خانه اقدام کرد. 

در نزدیکی منطقه جمیرا دبی، در مارینا نیز برج الفتان مارینا که یکی از سه برج دوقلو دبی محسوب می‌شود، مکانی مناسب برای سکونت دائم و موقت در دبی به شمار می‌رود.

املاک روبرو ساحل در منطقه جمیرا

تجربه بازدید از جمیرا دبی با تور رامین گشت

پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد سفر به دبی را دارید، حتما از این منطقه دیدن کنید. شما می‌توانید با رزرو تور دبی از رامین گشت، به‌همراه تورلیدر حرفه‌ای در برنامه گشت شهری دبی که آژانس برای شما تدارک می‌بیند، از جمیرا دبی و جاذبه‌های آن بازدید کنید و حتی در صورت تمایل شما، کارشناسان رامین گشت می‌توانند هریک از هتل‌های جمیرا دبی را برای اقامت شما رزرو کنند. در صورتی که هر سوالی درباره این مرکز خرید بی‌نظیر دارید، می‌توانید نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

 

سوالات متداول

این منطقه 2 کیلومتر از ساحل جمیرا در کنار هتل ساحلی جمیرا و پارک آبی وایلد وادی واقع شده است.

به غیر از اینکه می‌توانید در این منطقه اقامت داشته باشید، مرکز خرید، رستوران و کافی شاپ‌های زیادی را می‌توانید آنجا ببینید.

شما می‌توانید از خیابان شیخ زاید و خروجی‌های متعدد آن خود را به خیابان جمیرا برسانید که در بخش میانی کل منطقه کشیده شده است.

این منطقه یک جامعه در امتداد خط ساحلی دبی است که دارای سواحل، مراکز خرید و هتل های محبوب است.

همه روزه از 8 صبح تا غروب آفتاب می‌توانید از سواحل مختلف این منطقه دیدن کنید.

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
بهترین سواحل دبی
1402/05/04 9 دقیقه
آسمان خراش های دبی
1402/05/05 11 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

علی سلامی
1402/06/13

دیره یا جمیرا، به نظرتون کدومش واسه زندگی خوبه؟
مدیریت
1402/06/14

سلام علی عزیز؛ این سوال مقداری به خصوصیات شخصی شما برمیگرده که اگر به فضاهای تاریخی و سنتی علاقمند هستید، منطقه دیره گزینه بهتری هست (البته دیره نسبت به کل دبی مقداری سنتی‌تره!)؛ اما اگر عاشق محیط‌های لوکس و مدرن هستین، جمیرا پیشنهاد می‌شود. ولی درکل این انتخاب مربوط به خصوصیات و علت تغییر محیط زندگیتون بستگی داره.
نازنین جلالی
1402/06/08

تو جمیرا مغازه هایی برای خرید عطر وجود داره؟
مدیریت
1402/06/11

سلام نازنین عزیز؛ جمیرا برای خرید عطر لوکس فوق‌العاده است. مراکز خرید شیک و فروشگاه‌های معتبر در اینجا وجود داره که حق انتخاب‌های زیادی رو به افراد میده.
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت