بهترین سواحل دبی

سواحل دبی، فرصتی استثنائی برای گردشگران
دبی و سواحل شگفت‌انگیز آن ساحل لامر ساحل کایت ساحل جمیرا (ساحل جی بی آر) سواحل شبانه ساحل ام سقیم ساحل الصفوح یا ساحل کاخ سیاه پارک ساحلی الممزر ساحل مارینا ساحل غرب پالم بازدید از سواحل دبی با آژانس مسافرتی رامین گشت پرسش و پاسخ

قرارگیری در کنار آب‌های خلیج فارس، سواحل دبی را به فرصتی استثنائی برای جذب گردشگر تبدیل کرده است. وقتی گرما در دبی غیرقابل‌تحمل می‌شود، همه به این فکر می‌کنند که باید به خنکای مراکز خرید پناه ببرند؛ اما خوشبختانه طی سال‌های اخیر، خرید و مراکز دیدنی، تنها راه فرار از گرما نیست؛ سواحل دبی در بیشتر شرایط آب و هوایی می‌تواند یک گزینه تفریحی مطلوب تلقی شود؛ بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از این موقعیت استفاده کنند و به  سواحل دبی بروند و حمام آفتاب بگیرند. بنابراین اگر برای تابستان امسال برای سفر به دبی برنامه‌ریزی کرده‌اید، بهتر است با بهترین سواحل دبی هم آشنا باشید.

جبهه شمالی دبی، خط ساحلی طویلی است که به‌صورت سواحل عمومی و خصوصی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. ورود به این سواحل اغلب رایگان است و برخی از آن‌ها با حداقل هزینه، امکانات شگفت‌انگیزی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. سواحل دبی در کنار زیباترین هتل‌ها و برج‌های این شهر، فرصت مناسبی برای عکاسی هستند. فهرستی از بهترین لوکیشن های جذاب برای عکاسی در دبی را می‌توانید در رامین گشت مشاهده کنید.

تا انتهای متن همراه ما باشید تا بهترین سواحل دوبی را معرفی کنیم و هرآنچه نیاز دارید درباره این سواحل بدانید را به شما ارائه دهیم.

غروب آفتاب سواحل دبی

دبی و سواحل شگفت‌انگیز آن   

دبی به‌خاطر هتل‌های مجلل، آسمان‌خراش‌های درخشان و البته سواحل بی‌نظیرش در جهان شناخته شده است. درحقیقت، آن را مروارید امارات متحده عربی می‌دانند و سواحل و جزایر مصنوع آن، سالانه گردشگران بسیاری را راهی دبی می‌کند. وجود این سواحل، زندگی در دبی را نیز لذت‌بخش‌تر کرده است.
همراه با توسعه سریعی که دبی طی 15 تا 20 سال گذشته داشته، چندین ساحل جدید برای مردم محلی و گردشگرها آماده شده است. چه عاشق آفتابید، چه از علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی یا فقط به‌دنبال استراحت در کنار آب باشید، از سواحل زیبای دبی لذت خواهید برد. به‌هرحال اگر به این شهر زیبا و مدرن سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم در یکی از سواحل دبی استراحت کنید و از صدای امواج لذت ببرید. بنابراین، چمدان‌های خود را ببندید، کرم ضد آفتاب بزنید و برای یک تعطیلات ساحلی دیدنی در دبی آماده شوید.    
دبی را می‌توان با عناصر گوناگونی وصف کرد، وبسایت Planetware آن را از منظر سواحل شنی اینگونه توصیف می‌کند:   
 

دبی سرزمین سواحل ماسه‌ای و سفید در کنار آب‌های گرم و نیلگون خلیج فارس، مقصدی دلپذیر برای عاشقان آرامش و آفتاب است.   
 

این نکته مهم رابه خاطر داشته باشید ‌که ریختن زباله در تمام سواحل دبی با جریمه همراه است و توصیه می‌شود که محیط ساحل را تمیز و پاکیزه نگه دارید.    

ساحل لامر

اگر به‌دنبال تجربه استراحت و کسب آرامش در پرتوی آفتاب دل‌انگیز دبی هستید و می‌خواهید آن را با سرگرمی‌های پرجنب‌وجوش دیگر ترکیب کنید، به ساحل لامر بروید. این ساحل شیک که در منطقه جمیرا واقع شده است، فعالیت‌های متنوعی را برای همه سنین ارائه می‌دهد.    
La Mer Dubai، ترکیبی عالی از طراحی معاصر و مینیمال است. در فضای این ساحل از اشیایی مانند فلزات زنگ‌زده و بشکه‌های رنگی استفاده شده است. به‌طور کلی، لامر با چهار منطقه مهمِ ساحل، مرکز تفریح و سرگرمی، جزیره شمالی و جزیره جنوبی، نوید این را می‌دهد که همه می‌توانند از حضور در این ساحل لذت ببرند.   
لامر به‌عنوانِ یکی از بهترین سواحل دبی که در آن گذرگاه‌های گسترده‌ای با بلوارهایی از درختان نخل، کابانا (اتاقک ساحلی) و گرافیتی پوشانده شده‌اند، بهترین راه برای استراحت در یک روز بیرون از خانه است.   

نکات مهم درباره ساحل لامر عبارتند از:

  • فعالیت ساحل لامر، یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10:00 صبح تا 10:00 شب و پنجشنبه تا شنبه از ساعت 10:00 صبح تا 12:00 صبح 
  • دارای سرسره آبی
  • دارای تعداد زیادی دوش، رختکن و کابانای ساحلی برای اجاره
  • دارای رستوران‌ها و فست‌فودهای مختلف   
     
بازی و تفریح گردشگران در ساحل لامر

ساحل کایت

مهم نیست که ساحل کایت نام چه چیزی را نشان می‌دهد، این ساحل جزو بهترین سواحل دبی است که استفاده از آن فقط به موج‌سوارها و افرادی که از ورزش لذت می‌برند، محدود نمی‌شود. درحقیقت، این ساحل فرصتی است برای تمام افرادی که به هیجان و ورزش‌های آبی علاقه دارند. به‌طور حتم در ساحل کایت می‌توانید ساعات ماجراجویانه‌ای داشته باشید و از شرایطی عالی مانند موج سواری، پدل بوردینگ و والیبال ساحلی لذت ببرید.   
این ساحل هم در جمیراست و دسترسی به آن راحت است. همچنین ورود برای تمام سنین آزاد است. در ساحل کایت می‌توانید هیجان ناشی از این فعالیت‌های مفرح را احساس کنید. در عین حال، اگر روز آرام‌تری را ترجیح می‌دهید، می‌توانید در امتداد خط ساحلی، پیاده‌روی کنید یا به‌سادگی روی شن‌های نرم استراحت کنید و از نسیم ملایم دریا لذت ببرید.   
نکات مهم درباره ساحل کایت به شرح زیر هستند:

  • آدرس این ساحل در فاز سوم جمیراست.
  • این ساحل به صورت 24 ساعته باز است، اما شرایط شنا بعد از غروب آفتاب وجود ندارد.
  • ورود برای عموم رایگان است.   
     
تفریح چتر بازی در ساحل کایت

ساحل جمیرا (ساحل جی بی آر)

ساحل افسانه‌ای جمیرا یا ساحل JBR در فهرست بهترین سواحل دبی قرار دارد. در این خط ساحلی وسیع، انواع کلوپ‌های ساحلی و استراحتگاه‌های مجلل در امتداد جاده مشهور ساحلی جمیرا  دیده می شود که در چند قدمی مارینا مال دبی قرار دارد، پس بهتر است حتما آن را در برنامه گشت شهری دبی قرار دهید. ساحل جمیرا بزرگ‌ترین ساحل شهر دبی است و می‌توان آن را جزو برترین سواحل دبی دانست. اگر می‌خواهید که در یک ساحل خصوصی استراحت کنید یا از کوکتل‌های خنک باری در کنار دریا بنوشید، ساحل جمیرا را انتخاب کنید. استفاده از آبگرم و حمام آفتاب نیز در این ساحل امکان‌پذیر است. 

نکات مهم درباره ساحل جمیرا عبارتند از:

  • این پارک ساحلی در هتل جمیرا قرار دارد.
  • یک استراحتگاه ساحلی است و می‌توان چشم‌اندازی از برج العرب را مشاهده کرد.
  • تمام مهمانان هتل و ساحل جمیرا به پارک آبی وایلد وادی دبی دسترسی رایگان دارند.   
آفتاب گرفتن در ساحل جمیرا

سواحل شبانه  

سواحل شبانه جدید که در سال 2023 به‌تازگی افتتاح شده‌اند، تمام شب باز هستند و ناجیان این ساحل تا نیمه‌شب در ساحل حضور دارند. چنین سواحلی را می‌توان در مناطق جمیرا 2، جمیرا 3 و ام سقیم دبی پیدا کرد. در تابستان گرم دبی می‌توانید از فضای شبانه این سواحل لذت ببرید و از امکانات آن بهره‌مند شوید.   
نکته مهم این است که ورود به این سواحل رایگان است و برای یک پیاده‌روی ساده هم می‌توانید از فضای ساحل لذت ببرید.   

لذت و تفریح در سواحل شبانه دبی

ساحل ام سقیم

ساحل عمومی ‌جمیرا که اغلب به آن ساحل ام سقیم می‌گویند، ساحلی شلوغ و دلپذیر است که گردشگرها و مردم محلی می‌توانند از آن نهایت لذت را ببرند. این ساحل عمومی ‌طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی را ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که هر بازدیدکننده‌ای، یک روز ساحلی عالی را تجربه کند.

در حالی که محوطه‌ای برای پیک‌نیک و باربیکیو برای یک میان‌وعده آرامش‌بخش در کنار دریا تدارک می‌بینید، بچه‌های شما می‌توانند در چندین زمین بازی که در اطراف ساحل قرار دارند، بازی کنند. همچنین ساحل ام سقیم یکی از معدود سواحل دبی است که موج‌سواری در آن مجاز است و امکان شنا کردن در شب با چراغ‌های هوشمند برای ایمنی بیبشتر فراهم است. پارک آبی وایلد وادی نیز در نزدیکی این ساحل واقع شده است و فرزندان شما از بازدید آن لذت خواهند برد! در مقاله بهترین پارک های آبی دبی نیز می‌توانید با سایر جاذبه‌های آبی این شهر آشنا شوید.
 

اسکیت روی آب در ساحل ام سقیم

ساحل الصفوح یا ساحل کاخ سیاه

ساحل الصفوح که به نام ساحل کاخ سیاه نیز شناخته می‌شود، جزو خلوت‌ترین و دنج‌ترین سواحل دبی است و برای افرادی که خواهان استراحت و آرامش دور از شلوغی شهر هستند، مکان بسیار مناسبی خواهد بود. هتل 5 ستاره مشهور جهان، برج العرب، از این ساحل عمومی ‌به وضوح دیده می‌شود و پس‌زمینه زیبایی را برای شما فراهم می‌کند. نام مستعار دیگر این ساحل آرامش‌بخش، ساحل مخفی است.   

پارک ساحلی الممزر

ساحل الممزر به‌عنوان جواهری در میان سواحل دبی، محوطه‌سازی جذابی را با زیبایی یک ساحل شنی ترکیب کرده است. این پارک ساحلی وسیع که در مرکز دبی قرار دارد، ترکیبی ایدئال برای سپری کردن اوقات‌فراغت و سرگرمی ‌را فراهم کرده است تا همه افراد بتوانند از امکانات آن لذت ببرند. در این ساحل می‌توانید دوستان خود را برای یک بازی والیبال ساحلی گرد هم بیاورید یا دوچرخه کرایه کنید و در تفرجگاهی پر از درختان نخل تردد کنید.   

پارک ساحلی الممزر

ساحل مارینا

ساحل مارینا واقع در منطقه مجلل مارینا، یکی از بهترین سواحل دبی محسوب می‌شود . فاصله این ساحل تا پارک ساحلی جمیرا بسیار کم بوده و  برای پیاده‌روی کاملا مناسب است.

در منظره این ساحل، بارهایی را خواهید دید که در کنار ساحل قرار گرفته‌اند، چندین گردشگر در حال استراحت هستند و نوشیدنی‌های خود را در هنگام مشاهده مناظر شهر می‌نوشند. این ساحل آرام مانند بسیاری از سواحل دبی، برای استراحت و انجام ورزش‌های آبی گزینه‌ای عالی است.

ساحل مارینا با آب و هوای آفتابی

ساحل غرب پالم

ساحل غرب پالم یکی دیگر از سواحل دبی است که در بخش غربی پالم جمیرا واقع شده است. این ساحل خصوصی، مملو از آپارتمان‌های لوکس، هتل‌ها، کلوپ‌های ساحلی و غذاخوری‌های مختلف است. در این ساحل که یکی از بهترین سواحل دبی به شمار می‌رود، پیاده‌روی به‌همراه حیوانات خانگی امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید در اینجا دوچرخه‌های برقی کرایه کنید و از سواری در بین نخل‌های ساحل لذت ببرید.

اطلاعات ساحل غربی پالم جمیرا عبارتند از:

  • این ساحل در امتداد جناح غربی نخل جمیرا قرار دارد.
  • همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب باز است.
  • ورودی رایگان است.

به طور کلی افراد بازدیدکننده که به دبی سفر می‌کنند، علاقه دارند که از زمان خود به بهترین شکل استفاده کرده و بهترین سواحل دبی را بازدید کنند، از این‌رو کافی است که از تورهای گشت شهری دبی استفاده کرده تا نگرانی برای زمان کوتاه سفر و تفریحات خود نداشته باشید. 

غروب آفتاب ساحل غرب پالم

بازدید از سواحل دبی با آژانس مسافرتی رامین گشت

اگر شما هم به‌عنوان یک گردشگر یا مسافر به دبی سفر می‌کنید، به‌طور حتم از دیدن سواحل دبی لذت خواهید برد. درحقیقت دبی، بر روی ویژگی طبیعی شهر خود یعنی سواحل سرمایه‌گذاری بسیاری خوبی داشته و افرادی زیادی نیز از آن استقبال کرده‌اند. آژانس مسافرتی رامین گشت به‌عنوان مجموعه‌ای فعال در ارائه ارزان‌ترین تورهای داخلی و خارجی، شرایطی را برای شما فراهم کرده است تا لیست بهترین سواحل دوبی را در اختیار داشته باشید و بهتر برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. البته توصیه می‌کنیم قبل از سفر به دبی، حتما راهنمای سفر به دبی را بخوانید تا با آشنایی با نکات این سفر، تجربه لذت بخشی را داشته باشید.

بهتر است بدانید که دبی ساحل‌های زیادی دارد؛ اما بیشتر آن‌ها، سواحل خصوصی هتل‌های دبی هستند. برخی از آن‌ها نیز برای عموم آزاد هستند. شما می‌توانید با رزرو تور دبی با مجموعه مسافرتی رامین گشت  از برنامه تفریح و استراحت در بهترین سواحل دبی لذت ببرید.

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که درباره سواحل دبی توضیحاتی ارائه کنیم؛ اما اگر سوال یا ابهامی‌ دارید، می‌توانید در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناس‌های رامین گشت ابرسام به‌صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما به‌صورت تلفنی و حضوری هستند. 

منابع

سوالات متداول

  • ساحل کایت
  • ساحل جی بی آر
  • پارک ساحلی جمیرا
  • ساحل مارینا

در بیشتر سواحل دبی شنا کردن مجاز است، به‌خصوص ساحل شنی زیبای ام سقیم که در آن می‌توانید تا نیمه‌شب مشغول باشید.

دبی تمیزترین سواحل جهان را دارد؛ زیرا حفاظت از محیط زیست را در لیست اولویت خود قرار می‌دهد.

بله، دبی چندین ساحل شنی سفید دارد.

دمای آب در تابستان و زمستان بسیار متغیر است. در سردترین ماه‌ها، دمای آب دریا تا حدود 23 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، اما دما در روزهای تابستانی 32 تا 35 درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود. می‌بینید که آب‌های خلیج در پاییز دمای خود را حفظ می‌کنند و هنوز هم می‌توانید تا دسامبر یک تجربه ساحلی دلپذیر داشته باشید.

مقالات مرتبط

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

نگین رحمانی
1402/06/04

سلام می‌تونید به من بگید که کدوم یکی از این سواحل دبی برای خانواده‌ها و کودکان مناسب‌تره؟
مدیریت
1402/06/05

سلام نگین عزیز؛ در دبی، سواحل عموماً مناسب خانواده‌ها و کودکان هستند. از بهترین سواحل برا خانواده‌ها می‌توانیم به جمیرا بیچ (Jumeirah Beach) و خور دبی (Kite Beach) اشاره کنیم که امکانات رفاهی مناسب هم دارند. همچنین این سواحل نام برده شده به دلیل آب آرام و فرصت‌های ورزشی آبی نیز برای کودکان جذابیت دارند. اما برای امنیت خانواده گرامیتان، حتما حتما به تابلوها توجه داشته باشین تا بتونین سفر خوشی رو تجربه کنید!
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت