اکسپوی دبی

شهر اکسپو دبی، سفر به آینده جهان
تاریخچه کهن نمایشگاه بین‌المللی اکسپو اکسپوی آینده در کجا و چه زمانی برگزار می‌شود؟ اکسپوی دبی؛ اولین نمایشگاه بین‌المللی خاورمیانه هدف از برگزاری اکسپوی دبی چه بود؟ شهر اکسپوی دبی کجاست؟ بهترین جاذبه‌های شهر اکسپوی دبی فواره آبی اکسپو سیتی گنبد الوصل پلازا پاویون ویژن کروسل ایتالیایی (دور دنیا) سفر در زمان با غرفه تحرک غرفه پایداری غرفه زنان پاویون امارات متحده عربی پاویون انگلیس؛ منطقه فرصت قیمت اکسپو دبی؛ مهم‌ترین موضوع بازدید از این جاذبه نکات مهم و ضروری درباره شهر اکسپوی دبی بازدید از اکسپوی دبی با تور رامین گشت پرسش و پاسخ

برگزاری نمایشگاه جهانی اکسپوی دبی ارزش و اعتبار بسیاری به این شهر و امارات متحده عربی بخشیده است. این نمایشگاه که با نام اکسپو 2020 (Expo 2020) شناخته می‌شود، به‌دلیل پاندمی کرونا با یک‌سال تاخیر و در اکتبر 2021 به‌مدت 181 روز در شهر دبی اجرا شد و گردشگران و بازدیدکنندگان بسیار زیادی را از سرتاسر دنیا به امارات کشاند. پس از اتمام اکسپوی دبی، این منطقه 3000000 متر مربعی با حفظ برخی از غرفه‌ها و ساختمان‌ها و تغییر کاربری سایر بناها، مکانی فرهنگی باقی خواهد ماند.

شعار اصلی در این نمایشگاه، «پیوند ذهن‌ها برای ساخت آینده» بود که در سه تِم «پایداری»، «تحرک» و «فرصت» به نمایش گذاشته شد. در نمایشگاه اکسپوی دوبی 192 کشور حضور داشتند که هریک غرفه خود را بر اساس یکی از تم‌های گفته‌شده طراحی کرده بودند و محصولات یا خدمات خاصی را ارائه می‌دادند. در طول 6 ماه برگزاری این نمایشگاه، بیش از 24 میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند.

در ادامه این مطلب به‌طور کامل نمایشگاه بین‌المللی اکسپوی دبی را معرفی خواهیم کرد تا بیش‌ازپیش با تاریخچه و بخش‌های مختلف آن و آینده اکسپو سیتی دبی آشنا شوید. 

تاریخچه کهن نمایشگاه بین‌المللی اکسپو

معمولاً بیشتر افرادی که برای اولین‌بار اسم اکسپو را می‌شنوند؛ با این سؤال مواجه می‌شوند که اکسپو چیست؟ در پاسخ به این دسته از افراد باید گفت که اکسپو یک نمایشگاه جهانی است که قدمت آن به سال 1851 می‌رسد. درواقع، این نمایشگاه سالیان زیادی است در کشورهای مختلف برگزار شده و مانند بازی‌های جام جهانی و المپیک، میزبانی آن به یکی از کشورها می‌رسد.

در این نمایشگاه کشورهای بسیار زیادی از سراسر جهان شرکت می‌کنند و در حوزه‌های مختلفی محصولات و خدمات منحصربه‌فرد خود را به نمایش می‌گذارند. در ابتدا ایده برگزاری نمایشگاه اکسپو از سنت رایج فرانسوی‌ها الهام گرفته شد؛ اما شهر لندن پس از انقلاب صنعتی، در سال 1851 برای اولین‌بار این نمایشگاه را به‌صورت جهانی را برگزار کرد.

پس از لندن کشورهای بزرگی برای میزبانی این نمایشگاه درخواست خود را ارائه کردند تا اینکه سرانجام در سال 2020 شهر زیبای دبی این افتخار را کسب کرد تا برگزارکننده اکسپوی دبی باشد. البته بهتر است بدانید که میزبانی دبی در سال 2020 به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برای مدت کوتاهی به تعویق افتاد. 

در حال حاضر اکسپو  به‌عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی دبی این شهر شناخته می‌شود. با اینکه نمایشگاه اکسپوی در سال 2022 به اتمام رسیده؛ اما قسمت بزرگی از آن همچنان دست‌نخورده باقی‌مانده است و می‌توان از قسمت‌های مختلف آن بازدید کرد.

یکی از نمایشگاه بین المللی اکسپو از بالا

اکسپوی آینده در کجا و چه زمانی برگزار می‌شود؟

علاوه‌بر کشور امارات و شهر دبی، میلان ایتالیا در سال 2015، شانگهای چین در سال 2010، هانوفر آلمان در سال 2000 و سِویل اسپانیا در سال 1992 آخرین میزبان‌های اکسپو بوده‌اند. لازم به ذکر است که کشور ژاپن در سال 2025 برای برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی انتخاب شده است.

13 آوریل 2025 تا 13 اکتبر 2025، اکسپو جهانی برای سومین بار در ژاپن و در شهر اوزاکا برگزار خواهد شد. شعار برگزاری آن «طراحی جامعه آینده برای زندگی ما» خواهد بود که در سه تم «نجات زندگی‌ها»، «توانمندسازی زندگی‌ها» و «ارتباط زندگی‌ها» اجرا می‌شود.

اکسپوی دبی؛ اولین نمایشگاه بین‌المللی خاورمیانه

برای اینکه شهر یا کشور خاصی بتواند میزبانی نمایشگاه بین‌المللی اکسپو جهانی را به دست آورد، باید مجوز آن را از دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها (BIE) کسب کند. سال 2013 بود که شهر دبی به‌دلیل فراهم‌کردن زیرساخت‌های مناسب، توانست مجوز برگزاری این نمایشگاه را اخذ کرده و به‌عنوان یکی از کاندیداهای برگزاری معرفی شود.

در سال 2020 علاوه بر شهر دبی، شهرهای دیگری مانند ازمیر ترکیه، اکاترینبورگ روسیه و سائوپائولوی برزیل هم برای برگزاری اکسپو کاندید شدند. سرانجام پس از بررسی‌های انجام شده، شهر دبی برای میزبانی اکسپو انتخاب شد. البته آغاز شیوع کرونا باعث شد که این نمایشگاه با وقفه‌ای کوتاه، در سال 2021 برگزار شود.

در اکسپوی دبی هرکدام از کشورهای شرکت‌کننده غرفه خاص خود را داشتند که معماری آن بر اساس فرهنگ آن کشور طراحی شده بود. نماینده کشورها سعی داشتند بهترین فناوری‌ها و دستاوردهای خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند. لازم به ذکر است که این نمایشگاه در 181 روز برگزار شد و در این مدت، 192 کشور از جمله ایران، غرفه خاص خود را داشتند.

برای کسانی که فرصت و شرایط شرکت در اکسپوی دبی را نداشته‌اند، وبسایت Virtual Expo Dubai تور مجازی این نمایشگاه را در پلتفرم‌های مختلف مهیا کرده است و شما را به تماشای این تورها دعوت می‌کند

«ما نمایشگاه اکسپو 2020 را در پلتفرم‌های مختلف به شما ارائه می‌کنیم و در تلاشیم با تجربه تورهای مجازی، شما را در این رویداد سهیم کنیم. ما را در این پلتفرم‌ها دنبال کنید:

  • Live@Expo
  • Expo 2020 Dubai Xplorer App
  • Expo 2020 Dubai Minecraft
  • Al Wasl Plaza 360° Immersive Experiences
  • Expo 2020 Mascots
  • Childrens Tours & Interactive Games»
نما کامل نمایشگاه بین المللی اکسپو دبی در شب

هدف از برگزاری اکسپوی دبی چه بود؟

هدف اکسپوی دوبی، گرد هم آوردن کشورها برای نمایش نوآوری‌های مشترکی است که به تسریع و ترویج ایده‌های کمک کند که زندگی مردم را بهبود بخشیده و درعین‌حال حافظ محیط‌زیست باشد. علاوه‌بر این، اکسپوی دبی ده‌ها میلیون نفر را به‌طرف امارات و شهر دبی جذب جذب کرد که برای میزبان از منظر گردشگری و برای کشورهای شرکت‌کننده فرصت‌های بسیاری را ایجاد کرد که بتوانند در آینده کشورهای خود تاثیرگذار باشند. بازدیدکنندگان نیز توانستند یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تاریخ را تجربه کنند. 

نمایشگاه‌ها از نظر ابعاد، مدت برگزاری و تعداد بازدیدکنندگان در دوره معاصر رقیب یکدیگر هستند تا خدمات و فناوری‌های نوین خود را بهتر و قوی‌تر به مردم دنیا معرفی کنند. درواقع، آن‌ها پلتفرم‌های آموزشی و نمایشی در مقیاس بزرگ هستند که به‌عنوان رابط بین دولت‌ها، مشاغل، سازمان‌های بین‌المللی و افراد عمل می‌کنند. اکسپوی دبی از این منظر، نمونه‌ای بی‌نظیر بود.

شهر اکسپوی دبی کجاست؟

پس از اینکه دبی اکسپو تمام شد، این مکان زیبا و بسیار بزرگ به یکی از بهترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های شهر دبی تبدیل شد.  شهر اکسپوی دبی یا همان اکسپو سیتی دقیقاً همان جایی است که نمایشگاه بین‌المللی اکسپوی 2021 در آن برگزار شد. برای رفتن به این مکان زیبا و شگفت‌انگیز، باید به جنوب دبی و خیابان الوصل بروید. ازآنجایی‌که این مکان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم قرار دارد، دسترسی به آن بسیار راحت‌ است.

البته توجه داشته باشید که ورود خودرو به شهر اکسپو ممنوع بوده و شما باید با وسایل نقلیه عمومی از جمله متروی اکسپوی 2020 (ایستگاه اختصاصی)، خود را به آنجا برسانید. همچنین وسایل دیگری مانند سرویس اکسپو راید (سرویس اختصاصی اتوبوس)، دوچرخه، اسکوتر و... هم برای رفتن به این مکان وجود دارند. به‌طورکلی، مسئولین دبی به‌نحوی برنامه‌ریزی کرده‌اند که دسترسی گردشگرها به آن راحت باشد.

نکته دیگری که باید درباره اکسپو سیتی دبی بدانید این است که بسیاری از غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی در این مکان باقی‌مانده و تعدادی برچیده شده‌اند؛ اما ساختمان‌هایی به‌ موزه تغییر کرده‌اند و قرار است 2 بیمارستان، یک مدرسه و یک فضای اداری نیز به آن اضافه شود.

ورود بازدیدکنندگان از نمایشگاه در روز

بهترین جاذبه‌های شهر اکسپوی دبی

نمایشگاه اکسپوی دبی یا اکسپو سیتی، همچنان در بین گردشگرها محبوبیت بسیار بالایی دارد. در این مکان زیبا، علاوه‌بر غرفه‌های نمایشگاه، جاذبه‌های دیگری هم وجود دارند که جذابیت آن را چندبرابر کرده‌اند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، از جمله مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های اکسپوی دبی هستند. 

فواره آبی اکسپو سیتی

فواره آبی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر دبی و اکسپوی است که شما در سفر خود به این مکان دیدنی، می‌توانید به‌صورت رایگان و 24 ساعته از آن بازدید کنید. در این مکان، یک دیوار سنگی بسیار بزرگ خواهید دید که از بالای آن فواره‌های آب سرازیر شده و دوباره بالا می‌روند. جالب است بدانید که این فواره آب با رقص نور و آتش ترکیب شده و صحنه بسیار زیبایی را خلق می‌کند. 

طراحی این فواره آبی در اکسپوی دبی را طراحان برج خلیفه (WET Design) به عهده داشته‌اند. 

فواره آبی اکسپو در سال 2020

گنبد الوصل پلازا

اگر می‌خواهید بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش 360 درجه جهان را مشاهده کنید، اکسپوی دوبی آرزوی شما را محقق می‌کند. گنبد الوصل پلازا که به‌عنوان قلب تپنده اکسپو شناخته می‌شود، حدود 68 متر ارتفاع داشته و به‌صورت یک صفحه‌نمایش 360 درجه طراحی شده است. 

خوشبختانه بازدید از این گنبد زیبا رایگان بوده و شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در طول هفته (24 ساعته) می‌توانید آن را از نزدیک ببینید. نکته بسیار مهمی که باید درباره گنبد الوصل بدانید این است که یک جشن خاص به اسم بیداری الوصل در روزهای چهارشنبه تا یکشنبه برگزار خواهد شد که شرکت در آن برای عموم آزاد و رایگان است.

گنبد الوصل پلازا با تم کهکشان و عروس دریایی

پاویون ویژن 

پاویون ویژن یکی دیگر از غرفه‌های بسیار جذاب اکسپوی دبی است. این غرفه که از کتاب حاکم دبی الهام گرفته شده، با عنوان «داستان من: 50 خاطره از 50 سال خدمت» ساخته شده است. هنگام بازدید از غرفه پاویون ویژن، می‌توانید با خاطرات دوران کودکی حاکم دبی و تجربیات آن در طول سال‌ها خدمت آشنا شوید. نکته مهمی که باید درباره این غرفه بدانید، این است که بازدید از آن رایگان نبوده و شما باید بلیت تهیه کنید. 

جذابیت و روشنایی غرفه پاویون ویژن در شب

کروسل ایتالیایی (دور دنیا)

از دیگر جاذبه‌های اکسپوی دبی، می‌توان به دور دنیا اشاره کرد. درواقع دور دنیا به یک کروسل ایتالیایی (Italian Carousel) گفته می‌شود که از چند اسب تشکیل شده و با حرکت دورانی به بالا و پایین می‌رود. این کروسل ایتالیایی با تصاویری از اکسپوهای قبلی آراسته شده و شما می‌توانید با خرید بلیت آن، نمایش جذابی را تماشا کنید.

اسب های کروسل ایتالیایی اکسپو

سفر در زمان با غرفه تحرک

بدون شک، غرفه متحرک یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های اکسپوی دوبی است که در سفر به این شهر می‌توان از آن بازدید کرد. در این غرفه می‌توانید موضوعات جالبی مانند تمدن عصر طلایی عرب، ماهواره مأموریت مریخ امارات و چشم‌انداز هوش مصنوعی را مشاهده کنید. 

موضوعاتی که در این غرفه نمایش داده می‌شوند، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما با نگاه‌کردن به آن‌ها، گویی در زمان سفر می‌کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که برای تجربه این حس جذاب و متفاوت، باید بلیت تهیه کنید.

زیبایی معماری غرفه تحرک اکسپو

غرفه پایداری

امارات و شهر دبی ارزش خاصی برای محیط‌زیست قائل بوده و برای ترویج فرهنگ در این حوزه، برنامه‌های ویژه‌ای ارائه می‌کنند. یکی از این ایده‌ها، ایجاد غرفه پایداری در اکسپوی دبی است. هنگام بازدید از این غرفه می‌توانید با چگونگی تأثیر انسان بر محیط‌زیست آشنا شده و اطلاعات کامل و جدیدی درباره این موضوع پیدا کنید. 

پاویون پایداری توسط شرکت معماران گریمشاو طراحی شده است. این ساختمان یک بنای انرژی صفر است که منابع خود را تولید و بازیافت می‌کند. بهتر است بدانید که فضای کلی این غرفه حدود 25 هزار مترمربع است که 6300 متر آن را به فضای نمایشگاه اختصاص داده‌اند. این غرفه هم مانند بسیاری از غرفه‌های دیگر اکسپو سیتی، نیازمند تهیه بلیت است. 

غرفه زنان 

اگر به نمایشگاه اکسپوی دبی رفته و از مکان‌های مختلف آن بازدید کنید؛ با غرفه‌ای خاص و بسیار محبوب مواجه خواهید شد که معمولاً جمعیت زیادی را دور خود جمع کرده است. غرفه زنان موضوعات مختلفی مانند برابری جنسیتی، توانمندسازی زنان، تجلیل از دستاوردها و موفقیت‌های آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. لازم به ذکر است که بازدید از این غرفه هم نیاز به تهیه بلیت دارد.

نمای شیشه ای غرفه زنان

پاویون امارات متحده عربی

پاویون‌ها و غرفه‌های نمایشگاه اکسپوی دبی بسیار زیاد هستند. درواقع، بخش زیادی از نمایشگاه اکسپوی 2021 هنوز پابرجا مانده و شما می‌توانید از آن بازدید کنید. یکی از این غرفه‌های بسیار زیبا ساخته امارات متحده عربی است. این غرفه که توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده، مانند شاهینی در حال پرواز است. 

این غرفه فاصله کمی با گنبد الوصل داشته و چشم‌انداز آینده صنعت هواپیمایی را به نمایش خواهد گذاشت. بازدید از غرفه امارات، به شما خواهد گفت که علم و فناوری در حوزه سفرهای هوایی در 50 سال آینده چه نقشی خواهند داشت. 

پاویون انگلیس؛ منطقه فرصت

یکی دیگر از پاویون‌های فوق‌العاده زیبا و شگفت‌انگیز نمایشگاه اکسپوی دبی، پاویون انگلیس، منطقه فرصت بود. بدون شک، معماری و نمای پاویون در همان نگاه اول شما را شگفت‌زده می‌کرد. ایده آن از طرح نهایی استیون هاوکینگ با نام پیام پیشرفت گرفته شده و به رقابت برای کشف امکان تعامل انسان با موجودات فرازمینی اشاره داشت. 

پاویون انگلیس به‌صورت یک مخروط چوبی پرتومانند ساخته شده بود که مجموعه‌ای از مناظر، صداها و تجربیات مختلف را به شما ارائه می‌کرد. برای ورود به پاویون باید از یک مسیر مارپیچ عبور می‌کردید و پس از طی این مسیر، موسیقی کر از کشورهای مختلف دنیا پخش می‌شد.

به طور کلی اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه به تکنولوژی و اطلاعات به‌روز دارید، بهتر است که در کنار بازدید از اکسپو از موزه آینده دبی هم دیدن کنید تا با آینده این شهر بیشتر آشنا شوید.

قیمت اکسپو دبی؛ مهم‌ترین موضوع بازدید از این جاذبه

مسئولان برگزاری نمایشگاه برای اینکه افراد به‌راحتی بتوانند از این مکان بازدید کنند؛ انواع بلیت‌ها را برای اکسپوی دبی 2021 در نظر گرفته‌ بودند؛ اما هنگامی که نمایشگاه به اتمام رسید، این بلیط‌ها برداشته شد و قیمت‌های متغیری برای بازدید از غرفه‌های تعیین شد. 

درحال‌حاضر و در سال 1402، برای بازدید از غرفه‌های شاخص، به یک گذرنامه یک‌روزه با قیمت 120 درهم نیاز دارید. این گذرنامه را می‌توان از سایت www.expocitydubai.com تهیه کرد. همچنین لازم به ذکر است که برای بازدید از هر غرفه به‌صورت انفرادی، باید 50 درهم بپردازید. جالب است بدانید که بازدید از غرفه‌ها برای کودکان زیر 12 سال رایگان است. همچنین گروه‌های دانش‌آموزی نیز می‌توانند برای شرکت در برنامه‌های آموزشی، بلیت خود را از سایت www.schools.expocitydubai.com. خریداری کنند. 

نکته مهمی که باید بدانید این است که دبی در بیشتر اوقات سال شلوغ است؛ اگر می‌خواهید از جاذبه‌های مختلف آن از جمله اکسپوی دبی دیدن کنید، باید بلیت‌ها را زودتر تهیه کنید. بهترین و مناسب‌ترین راه برای انجام این کار، خرید تور دبی است. معمولاً این تورهای مسافرتی، بلیت مکان‌های مختلف را قبل از حرکت رزرو خواهند کرد.

بازدیدکنندگان در محیط اکسپو دبی

نکات مهم و ضروری درباره شهر اکسپوی دبی

شهر اکسپوی دبی از آن دسته مناطق بسیار زیبا و دیدنی امارات است که به‌واسطه نمایشگاه 2021 شهرت بسیاری پیدا کرده است. این شهر علاوه‌بر غرفه‌های مختلف، دارای جاذبه‌های دیدنی، رستوران‌ها و مراکز تفریحی متنوع است. قبل از اینکه از اکسپو سیتی بازدید کنید؛ باید نکات و اطلاعات مهمی را درباره آن بدانید. این نکات مهم عبارتند از:

  • در اکسپوی دبی علاوه‌بر غرفه‌های متنوع، فضاهای سبزی، زمین‌های ورزشی، فروشگاه‌ها و پارک‌های متنوعی هم وجود دارند که گشت‌وگذار در این شهر را جذاب‌تر خواهد کرد. 
  • رستوران‌های آن انواع غذاهای محلی را نیز سرو می‌کنند. 
  • ورود ماشین به شهر اکسپو ممنوع بوده و شما باید از وسایل دیگری مانند دوچرخه، اسکوتر و... استفاده کنید. 
  • ویزای اکسپو دبی فرقی با ویزای الکترونیکی امارات ندارد؛ بنابراین می‌توان گفت که ویزای خاصی برای بازید از نمایشگاه در نظر گرفته نشده است. البته برای بازدید از غرفه‌ها باید گذرنامه یک‌روزه یا همان بلیت‌های مخصوص را تهیه کنید. 
  • این شهر تحت پوشش شبکه 5G است. 
  •  دسترسی به شهر اکسپوی دبی با مترو و اتوبوس‌های خصوصی این شهر بسیار آسان است. 
  • این شهر مقصدی مناسب برای برگزاری رویدادهای مهم است؛ برای مثال اجلاس آب و هوا (COP28) در این شهر برگزار می‌شود.
  • دبی اکسپو فاصله تقریباً کمی با جاهای دیدنی دبی دارد.؛ جبل علی، دبی مارینا، نخل جمیرا و ...
  • این نمایشگاه از ساعت 12:00 تا 20:00 فعال است. البته پلازا الوصل و پارک‌های جبیله، الفرسان و آّشار سورئال در تمام ساعات شبانه‌روز باز هستند.

بازدید از اکسپوی دبی با تور رامین گشت

بازدید از اکسپوی دبی می‌تواند یکی از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های شما در سفر به دبی باشد. این مکان شگفت‌انگیز انواع جاذبه‌های مختلف را در خود جای‌داده و دسترسی آسانی به سایر نقاط دبی دارد. برای سفر به این شهر می‌توانید برنامه سفر را به‌صورت شخصی بچینید؛ اما انجام این کار مشکلات و چالش‌های مختلفی را پیشِ‌روی شما قرار خواهد داد. به خاطر همین ما نکات مربوط به سفر را در راهنمای سفر به دبی گردآوری کرده‌ایم تا با دیدی باز نسبت به این شهر اماراتی سفر کنید.

بهترین و راحت‌ترین روش مسافرت به دبی و بازدید از شهر اکسپوی، رزرو تور نمایشگاه اکسپو دبی است. امروزه آژانس‌های مسافرتی مختلفی این تور را اجرا می‌کنند. با استفاده از رزرو تور دبی رامین گشت نیز می‌توانید بازدید از اکسپوی دبی را در برنامه گشت شهری دبی قرار دهید. آژانس رامین گشت برنامه‌ریزی دقیق و کاملی برای سفر به اکسپو سیتی در نظر گرفته است. این آژانس، علاوه‌بر اخذ ویزای دبی، بلیت رفت‌وبرگشت را برایتان تهیه کرده و هتل مناسبی را برای اقامت رزرو خواهد کرد. تورلیدر حرفه‌ای رامین گشت در تمام مدت سفر همراهتان خواهد بود تا جاذبه‌های دبی را به شما نشان دهد.

در این مطلب به‌طور کامل نمایشگاه اکسپوی دبی را معرفی کردیم. اگر همچنان درباره خرید یا رزرو تور دبی و بازدید از دبی اکسپو سؤال خاصی دارید، با مشاوران رامین گشت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. این افراد به‌صورت 24 ساعته آماده هستند تا راهنمایی‌های لازم را انجام داده و تور موردنظر را برایتان رزرو کنند.

سوالات متداول

اکسپوی دبی یک نمایشگاه بین‌المللی است که در سال 2021 در شهر اکسپوی دبی با موضوعات مختلف برگزار شد. پس از اتمام نمایشگاه سال 2021، این شهر همچنان 80 درصد نمایشگاه را حفظ کرد و گردشگرها برای بازدید از غرفه‌ها مختلف آن علاقه زیادی نشان دادند.

شهر اکسپوی دبی در جنوب این شهر و خیابان الوصل قرار دارد. این شهر محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اکسپوی 2021 بود. 

شهر اکسپوی دبی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی  آل مکتوم دبی واقع شده است. همچنین برای رفتن به این شهر می‌توان از ایستگاه خصوصی اکسپوی 2020 و اتوبوس‌های اختصاصی اکسپو راید استفاده کنید. 

شهر اکسپوی دبی حدود 80 درصد از ساختار نمایشگاه بین‌المللی سال 2021 را حفظ کرده و هرساله آن را توسعه داده است. در این شهر علاوه بر غرفه‌های متنوع، می‌توان به رستوران‌های مجلل، هتل‌های مختلف، زمین‌های ورزشی، پارک‌ها و فضاهای سبز، مراکز تفریحی و... دسترسی پیدا کرد. 

برای ورود به شهر اکسپوی نیازی به تهیه بلیت نیست، اما برای بازدید از غرفه‌های و جاذبه‌های مختلف باید بلیت آنها را تهیه کنید. البته بازدید از فواره آبی و گنبد الوصل رایگان است. 

ورود ماشین شخصی به اکسپوی دبی ممنوع است، اما برای جابه‌جایی در این فضای بزرگ، می‌توانید از وسایلی مانند دوچرخه، اسکوتر، اتوبوس و... استفاده کنید. 

شما می‌توانید برای سفر به اکسپوی دوبی به‌صورت شخصی برنامه موردنظر را بچینید، اما رزرو تور نمایشگاه اکسپو دبی بهترین روش ممکن است. آژانس مسافرتی رامین گشت یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی است که این تور را برگزار کرده و خدمات کاملی را ارائه می‌کند. 

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
موزه آینده دبی
1402/05/01 11 دقیقه
گشت شهری دبی
1402/05/03 18 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

سارا حسینی
1402/06/12

مسئولین دبی تو اکسپوی چه اقدامی در راستای حفظ محیط زیست و پایداری جهانی انجام دادن؟
مدیریت
1402/06/14

سلام سارا عزیز؛ در سال 2020 و 2021 از طریق ساختمان‌های پایدار و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر محیط زیست را حمایت کردند. همچنین برخی فعالیت‌های این جشنواره بر پایه حفظ محیط زیست هست که در سال 2021 هم برگزار شد.
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت