بازار قدیم دبی

بازار قدیم دبی
بازارهای قدیمی و سنتی دبی بازار طلا بازار مرشد بازار دیره سوق مدینه جمیرا بازار الکرامه بازار نایف بازار سنتی مرکزی شارجه بازار ادویه چرا از بازارهای قدیم دبی بازدید کنیم؟ بازدید از بازار قدیم دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

بازار قدیم دبی نمادی از فرهنگ عرب را به نمایش می‌گذارد و این بازارها از جاهای پر جنب جوش دبی به‌شمار می‌روند. محصولات بسیار متنوعی از جمله طلا و جواهرات، عود و عطرهای دست‌ساز، پارچه، پوشاک، منسوجات، ادویه‌جات و … در بازارهای قدیمی دبی به فروش می‌رسد. حتماً می‌دانید که دبی، شهر فروشگاه‌های شیک و بزرگ و بازارهای مختلف بوده و یکی از جاذبه های دیدنی این شهر محسوب می‌شوند. تعداد بازارهای دبی، بسیار زیاد و متنوع هستند و در آن می‌توان همه کالاهای مورد نظر را خیلی راحت خریداری کرد.
برای مثال از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین مرکز خریدهای دبی، دبی مال است که از فروشگاه مدرن و بازار قدیمی متعددی تشکیل شده و یکی از جاهای مورد علاقه گردشگران به‌شمار می‌رود. شهرت و آوازه بازارهای دبی، جهانی بوده و هر ساله حجم زیادی مسافر از کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی و غیره برای بازدید و همچنین خرید به آن سفر می‌کنند. 

بازارهای قدیمی و سنتی دبی

دبی دارای بازارهای قدیمی و سنتی زیادی است و هر کدام از آنها محصولات و اجناس خاصی ارائه می شود. وجه مشترک همه آنها، سنتی بودن بافت و معماری بازار است. در شهر دبی ۳ محله معروف قدیمی وجود دارد که هر کدام از آنها تعداد زیادی بازارچه قدیمی را در قلب خود جای داده‌اند؛ در ادامه مهمترین بازارهای سنتی و قدیمی دبی معرفی خواهند شد:

بازار طلا

جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بازار قدیم دبی، سوق الذهب یا بازار طلای آن است. در معرفی بازار طلای دبی (gold souk dubai) باید گفت که یکی از نمادهای تاریخی و همچنین میراث فرهنگی امارات به‌شمار می‌رود. حتی برخی از آن به‌عنوان نماد واقعی دبی قدیمی یاد می‌کنند و برای تماشای چهره قدیم دبی به بازدید آن می‌روند.
بازار طلای دبی فضایی سنتی، غروب‌های بسیار تماشایی، کوچه‌های باریک، معماری غنی و حس و حال بسیار خاصی دارد و یکی از پاتوق‌های توریست و بازارهای مورد علاقه خانم‌ها است. این بازار همانطور که از عنوان آن مشخص هست، محلی برای خرید و فروش طلا بوده و در همه ایام سال در مغازه‌های آن بیش از ۱۰ تن طلا وجود دارد.

نام بازار

 بازار طلا (سوق الذهب)

اجناس

طلا

آدرس بازار

امارات متحده عربی، دبی، دیره، خیابان سیکا

ساعات کاری بازار

روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲
روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۲

قیمت اجناس

بالا

اصالت اجناس

طلای اصل

بازار طلا

بازار مرشد

بازار مرشد یکی از بازارهایی است که در لیست بازارهای قدیمی دبی قرار می‌گیرد. بازار از مناطق تاریخی شهر محسوب می‌شود و توسط یک تاجر کویتی (مرشد العصیمی) در سال ۱۹۴۹احداث شد. مرشد در ابتدا یک بازار کوچک بوده و به‌مرور زمان وسعت پیدا کرده است؛ به‌صورتی که اکنون می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دبی یاد کرد. این بازار در منطقه دیره و شمال خور قرار دارد و بهترین مسیر دسترسی به آن میدان جمال عبدالناصر است. 
در بازار قدیمی مرشد اجناس متنوع (طلا و جواهرات پر زرق و برق، ادویه، پارچه، پوشاک، خوراکی و غیره) با قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رسند. ناگفته نماند که مرشد از محبوب‌ترین بازارها در بین ایرانیان به شمار می‌رود. بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های آن توسط ایرانی‌ها اداره می‌شود. 
به این ترتیب گردشگران ایرانی می‌توانند در این بازار به‌راحتی با فروشندگان ارتباط برقرار کنند و برای گرفتن تخفیف با آنها چانه بزنند. همچنین در آن رستوران‌های مختلفی وجود دارد که انواع غذای عربی، محلی و فرنگی را سرو می‌کنند. رستوران درویش یک رستوران ایرانی است که می‌توان برای صرف غذاهای خوشمزه ایرانی در بازار قدیمی مرشد به آن مراجعه کرد.

نام بازار

مرشد

اجناس

طلا و جواهرات پر زرق و برق، ادویه، پارچه، پوشاک، خوراکی و …

آدرس بازار

امارات متحده عربی – دبی – السبخة- دیره

ساعات کاری بازار

از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

قیمت اجناس

مناسب

اصالت اجناس

برند و معمولی

بازار مرشد

بازار دیره

دیره نیر یکی از بازارهای سنتی دبی است که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین منطقه های شهر یاد کرد. محله دیره محلی برای انعکاس تاریخ باستان شهر دبی بوده و بازارچه‌های قدیمی زیادی در آن وجود دارد. دیره یکی از جاهای جذاب برای گردشگران، مخصوصاً علاقه‌مندان به جواهرات و کالاهای لوکس و گران‌قیمت است.
طلافروشی‌های دیره، شهرت جهانی دارند و افراد زیادی از اقصی ‌نقاط دنیا برای خرید طلاهای لوکس راهی آن می‌شوند. دیره مرکز جنب و جوش و خرید و فروش انواع کالاها، جواهرات، کالاهای مصرفی روزانه، خوار‌و‌بار و نیز تلاقی انواع فرهنگ‌های شرقی و غربی بوده است. در واقع این بازار بیشتر به عنوان مرکز فروش جواهرات شناخته می‌شود، اما علاوه بر فروشگاه‌های متعدد فروش زیورآلات این بازار زیبایی‌ها و جاذبه‌های دیگری نیز دارد. دیره، به‌طور کلی یک بازار گران قیمت است و بیشتر محصولاتی که در آن به فروش می‌رسند قیمت بالایی دارند.
بهترین زمان برای بازدید و خرید از بازار دیره، عصر به‌بعد بوده و قبل از آن گرمای طاقت فرسای هوا آزار دهنده است. در ماه رمضان، این بازار نیز حال و هوا خاصی دارد و چهره اسلامی و عربی به خود می‌گیرد.

نام بازار

بازار دیره

اجناس

طلا و جواهرات

آدرس بازار

خیابان المکتوم، دیره، دبی، امارات متحده عربی

ساعات کاری بازار

روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲
روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ 

قیمت اجناس

بالا

اصالت اجناس

اورجینال و برند

بازار دیره

سوق مدینه جمیرا

سوق مدینه جمیرا هم جزو مواردی است که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بازار قدیم دبی یاد کرد. در زبان عربی، سوق به معنای بازار سنتی روباز است و الجمیر نیز از مناطق لوکس و مدرن دبی به شمار می‌رود که سوق در آن قرار دارد. حدود 40 هکتار از منطقه الجمیرا به یک منطقه قدیمی تعلق دارد که بازسازی شده و بازار سوق جمیرا نیز در همین منطقه و در انتهای جاده جمیرا قرار دارد.
سوق الجمیرا داری سبک عربی سنتی است و در مغازه‌‌ها و فروشگاه‌هایش اجناس بسیار با کیفیت و متنوعی (عتیقه‌جات، لباس، ادویه‌جات، زیتون، خوراکی‌های مختلف و غیره) به فروش می‌رود. همچنین در آن رستوران‌های مختلفی برای صرف غذا و رفع خستگی وجود دارد که بیشتر غذاهای عربی عرضه می‌کنند. معماری این بازار با الهام از سبک سنتی امارات عربی انجام شده و دارای کوچه‌های باریک و سرپوشیده است.

نام بازار

سوق مدینه جمیرا

اجناس

عتیقه‌جات، لباس، ادویه‌جات، زیتون، خوراکی‌های مختلف و …

آدرس بازار

 دبی، خیابان المصلی، منطقه السفوح، بازار الجمیرا

ساعات کاری بازار

از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

قیمت اجناس

بالا

اصالت اجناس

اجناس با کیفیت و برند

سوق مدینه جمیرا

بازار الکرامه

دیگر موردی که می‌توان از آن به‌عنوان بازار قدیم دبی یاد کرد، بازار الکرامه است که به دلیل قیمت‌های ارزان و مقرون‌به‌صرفه، از بازارهای محبوب و پرطرفدار در بین گردشگران محسوب می‌شود. الکرامه در قدیم از رونق بسیار بالایی برخوردار بوده و در آن تمامی مایحتاج زندگی روزمره قابل دسترسی بوده است؛ اما به‌مرور زمان مغازه‌های جدید و مدرن جای مغازه‌های سنتی و قدیمی را گرفتند. البته با این وجود هنوز هم حل و هوای یک بازار قدیمی و سنتی را دارد. در آن اجناس با قیمت مناسبی به فروشی می‌رسند و یکی از بهترین بازارهای دبی برای خرید سوغاتی‌های ارزان قیمت برای دوستان و بستگان است. البته ناگفته نماند که اجناس علی‌رغم قیمت مناسب کیفیت خوبی دارند. در این بازار انواع سوغاتی‌هاو صنایع دستی دبی، کالاهای تزیینی، کیف، کفش، انواع اسباب بازی به فروش می‌رسد.
این بازار در کنار رود خور واقع شده است و برخلاف دیگر نقاط شهر دبی در آن ساختمان‌های بلند و آسمان خراش دیده نمی‌شود. این بازار از ساعت ۱۰ صبح تا شب باز است؛ البته بیشتر گردشگران هوای خنک شب را برای بازدید و همچنین خرید از بازار الکرامه ترجیح می‌دهند.

نام بازار

الکرامه

اجناس

سوغاتی‌های ارزان، صنایع دستی، وسایل تزیینی، کیف، کفش و پوشاک، انواع اسباب بازی

آدرس بازار

دبی، محله الکرامه، بازار کرامه (Al karama)

ساعات کاری بازار

از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

قیمت اجناس

ارزان و مناسب

اصالت اجناس

کالاهای برند و معمولی

بازار الکرامه

بازار نایف

از دیگر بازارهایی که در لیست بازار دبی قرار می‌گیرد، بازار نایف است که از ۱۰۰ فروشگاه خرده فروشی تشکیل شده است. در این بازار قدیمی محصولات متنوعی نظیر عبای سنتی و مدرن عربی، لوازم الکترونیکی، کیف، کفش، جلبه، پارچه، لباس‌های آماده، کالاهای چرمی و … با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسد. در گذشته عرب‌ها در بازار نایف به خرید و فروش شتر می‌پرداختند، اما به‌مرور کاربری آن تغییر کرده و اکنون برای خرید هر کالایی می‌توان به آن رفت.

نام بازار

نایف سوق

اجناس

عبای سنتی و مدرن عربی، لوازم الکترونیکی، کیف، کفش، جلبه، پارچه، لباس‌های آماده، کالاهای چرمی و …

آدرس بازار

دیره، خیابان نایف، نزدیک پاسگاه نایف

ساعات کاری بازار

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ صبح.

قیمت اجناس

مناسب

اصالت اجناس

کالاهای برند و معمولی

بازار نایف

بازار سنتی مرکزی شارجه

بازار سنتی مرکزی شارجه، از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین بازارهای امارات به شمار می‌رود. این بازار در سال ۱۹۷۹ فعالیت خود را آغاز کرد. از جمله کالاهایی که در بازار شارجه به فروش می‌رسد می‌توان به عتیقه، قالیچه، عطر، طلا و جواهرات، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی نظیر دوربین عکاسی و… اشاره کرد. قابل ذکر است که در این بازار بیشتر محصولات به‌صورت عمده به فروش می‌رسند. همچنین تعداد زیادی کافه معروف عربی در این بازار وجود دارد که پس از بازدید از بازار و انجام خریدهای خود، می‌توانید جهت رفع خستگی و صرف نوشیدنی به آنها مراجعه کنید. 

نام بازار

 بازار سنتی مرکزی شارجه

اجناس

عتیقه، قالیچه، عطر، طلا و جواهرات، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی نظیر دوربین عکاسی و…

آدرس بازار

امارات، دبی، شارجه، بازار مرکزی 

ساعات کاری بازار

شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب و در روز جمعه از ساعت 5 بعد از ظهر الی 11 شب

قیمت اجناس

مناسب

اصالت اجناس

کالاهای برند و معمولی

بازار سنتی مرکزی شارجه

بازار ادویه

دیگر بازار قدیم دبی، بازار ادویه و نائف است که در آن ادویه‌های بسیار باکیفیت و خوش عطری به فروش می‌رسد. همچنین معماری و فضای بسیار زیبا و خیره کننده‌ای دارد. این بازار از مهم‌ترین مقاصد توریستی، فرهنگی و اقتصادی دبی محسوب‌می‌شود و بیش از ۱۶۰ سال قدمت دارد.بهترین و شناخته شده‌ترین ادویه‌های جنوب و شرق آسیا در این بازار قابل دسترسی هستند. همچنین ادویه‌ها کیفیت، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارند و بهترین نقطه دنیا برای خرید انواع ادویه تازه این بازار است.

نام بازار

 بازار ادویه دبی

اجناس

ادویه جات مختلف

آدرس بازار

امارات متحده عربی، دبی، دیره، خیابان 34 الراس

ساعات کاری بازار

دوشنبه تا جمعه از ۷:۳۰ صبح تا ۹:۵۵ بعد از ظهر، شنبه و یکشنبه از ۷:۳۰ صبح تا ۱۱ شب

قیمت اجناس

مناسب

اصالت اجناس

اصیل و درجه یک

بازار ادویه

چرا از بازارهای قدیم دبی بازدید کنیم؟

یکی از جاهای دیدنی دبی، بازارها و فروشگاه‌های سنتی و قدیمی آن است. بسیاری از گردشگران برای شناخت بهتر فرهنگ و اصالت امارات متحده و شهر دبی، علاقه زیادی به بازدید از بازارهای شلوغ و پر جنب و جوش قدیمی دبی دارند و بازدید از بازارهای قدیمی را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند.
بازارهای قدیمی بهترین مرکز خرید دبی، برای خرید ارزان قیمت کالاهای محلی و خارجی هستند و در آنها کالاهای مختلفی نظیر طلا و جواهر، ادویه‌جات، عتیقه، فرش و قالیچه، پارچه و منسوجات، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی و غیره به فروش می‌رسد. بنابراین بازار قدیم دبی در کنار مراکز خرید لوکس این شهر مثل دبی مال، گردشگران زیادی را از سراسر دنیا برای تجربه یک خرید متفاوت به سمت این شهر می‌کشاند.

بازدید از بازار قدیم دبی با رامین گشت

علاقمندان به بازدید و خرید از بازارهای قدیمی دبی می‌توانند همین حالا از طریق این سایت جهت رزرو تور و بلیط پرواز دبی اقدام کنند. آژانس مسافرتی رامین گشت یکی از مجموعه‌های خوشنام و باتجربه در حوزه گردشگری است که تاکنون هموطنان زیادی از اقصی‌نقاط مختلف ایران با دریافت خدمات گردشگری از آن سفر به دبی و دیگر کشورها را تجربه کرده‌اند. ارگ تجربه خرید از بازار قدیم دبی را دارید، می‌توانید از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بازار قدیم دبی شامل موارد مختلفی نظیر بازار شتر العین، بازار ادویه جات دبی، بازار طلای دبی، الکرامه، شارجه، نایف سوق، مدینه الجمیرا، مرشد، دیره هستند.

 

تنوع کالاهایی که در بازار قدیم دبی به فروش می‌رسند شامل موارد مختلفی نظیر طلا و جواهر، ادویه‌جات، عتیقه، فرش و قالیچه، پارچه و منسوجات، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی و … هستند.

 

بیشتر مغازه‌های بازار قدیمی مرشد، ایرانی هستند.

 

تنوع کالاهای بازار قدیم دبی بسیار بالا است و از این‌رو هم کالاهای برند و گران قیمت و هم کالاهای معمولی و ارزان در آنها یافت می‌شود.

 

مقالات مرتبط

بازار طلای دبی
1402/05/14 7 دقیقه
بازار لباس دبی
1402/12/02 7 دقیقه
بازار پارچه دبی
1403/01/09 6 دقیقه
بازار دیره دبی
1403/01/14 8 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت