آبنمای دبی کجاست؟

بازدید از فواره یا آبنمای دبی
آبنمای دبی در کجا قرار دارد؟ معرفی آبنمای دبی؛ تجربه همزمان شنیدن موسیقی و نظاره آب ساخت آبنمای دبی، فواره‌ای زیبا به بلندای آسمان مشخصات آبنمای دبی طراحی آبنمای دبی چگونگی کار آبنمای دبی کار می‌کند؟ اطلاعات و جزئیات بازدید از فواره دبی زمان اجرای فواره دبی، نمایش بی‌کران رقص نور و آب قیمت بازدید از آبنمای موزیکال دبی بهترین اماکن برای بازدید از آبنمای دبی ابرا سواری روی دریاچه برج خلیفه رستوران‌ها و کافه‌های اطراف آبنمای دبی بازدید از آبنمای دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

بی‌شک می‌توان گفت آبنمای دبی یکی از زیباترین مراکز دیدنی این شهر است و آن را به عنوان مرکز زیبا در دبی معرفی کرد. وجود مراکز دیدنی زیبا مانند آبنمای موزیکال دبی در این شهر موجب شده تا سالانه افراد زیادی به این شهر زیبا که در قلب خاورمیانه قرار دارد، سفر کنند. اگر شما نیز می‌خواهید که با این آبنمای زیبا که یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی دبی به حساب می‌آید آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید. 

آبنمای دبی در کجا قرار دارد؟ 

یکی از موضوعاتی که موجب محبوبیت بیشتر آبنمای دبی شده است، مربوط به موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی می‌شود که این جاذبه دیدنی دارد. این آبنمای زیبا در کنار برج خلیفه که یکی از بزرگترین آسمان خراش‌های دنیا محسوب می‌شود، قرار دارد. در اطراف این آبنمای شگفت انگیز، علاوه بر برج بلند خلیفه، مرکز تجاری دبی مال نیز قرار گرفته است و به همین موضوع موجب شده تا این جاذبه زیبا شلوغ‌تر شود. این آبنمای جذاب و دیدنی در دریاچه مصنوعی واقع در کنار برج خلیفه و درست در خیابان شیخ محمد بن راشد می‌درخشد.

بازدید از آبنمای دبی

معرفی آبنمای دبی؛ تجربه همزمان شنیدن موسیقی و نظاره آب

آبنمای دبی را با نام فواره رقصنده نیز می‌شناسند؛ زیرا زمانیکه پخش موسیقی آغاز می‌شود، این فواره نیز با همان ریتم موزیک شروع به رقصیدن می‌کند. این آبنمای زیبا که مرتفع‌ترین سیستم آبنمای جهان به حساب می‌آید و در شهر دبی نیز واقع شده است، روزانه هزاران تماشاگر را به سمت خود جذب می‌کند. برای محافظت از این دریاچه، اطراف آن را حصارهای فلزی کشیده‌اند. 

مسافران بسیار زیادی برای نظاره این آبنما و تهیه عکس و فیلم‌های زیبا و ثبت خاطره‌های خود کنار حصارهای این دریاچه می‌ایستند و به تماشای زیبایی‌های حیرت‌انگیز این فواره می‌پردازند. فواره‌های آبنمای دبی توانایی آن را دارند که هزاران لیتر آب را تا ارتفاع حدود 150 متر در جهت بالا پرتاب کنند و شگفتی مسحور کننده‌ای را پدید آورند. 

ترکیب منحصر به فرد این فواره‌ها با صدای موزیک، تناسب و هماهنگی حرکت فواره‌ها با ریتم موسیقی موجب پدید آمدن یک رقص بسیار جذاب در این دریاچه می‌شود. این بنای زیبا که مهندسان و متخصصان ماهری آن را ساخته‌اند، توانسته است توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. همچنین  کلیه مردم می‌توانند از این آبنما خارق العاده بازدید کنند و برای بازدید از آن هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند، همین موضوع باعث شد تا شلوغی و ازدحام بسیار زیادی در این مکان وجود داشته باشد. 

فواره های آبی در آبنمای دبی

ساخت آبنمای دبی، فواره‌ای زیبا به بلندای آسمان

آبنمای دبی نیز مانند بسیاری دیگر از بناهای این شهر قدمت چندان زیادی ندارد، این بنا در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده است. هزینه‌های بسیار زیادی که برای ساخت این آبنما صرف شد و تکمیل آن حدود سه ماه به طول انجامید. این آبنمای بسیار زیبا توسط شرکت وی تی‌ای که تبحر بسیار خاصی در این زمینه دارد، طراحی شده است. 

مشخصات آبنمای دبی

آبنمای موزیکال دبی متشکل از ۵ حلقه فواره است که در دریاچه خلیفه قرار گرفته‌اند. جالب است بدانید که این حلقه‌ها هم اندازه نیستند و روی یک خط خمیده ۲۷۴ متری قرار گرفته‌اند. از همان روزی اول افتتاح آبنما قرار بر این شد که این بنای زیبا با صدای موسیقی به رقص در بیاید که خوشبختانه این موضوع نیز به حقیقت پیوست. 

در حال حاضر در این مکان ۲۵ موسیقی مختلف پخش می‌شود که در کنار رقص و نورپردازی آبنما، اتفاق بسیار حیرت‌انگیز را رقم می‌زنند. این آبنمای زیبا به فواره و نازل‌هایی برای پرتاب و پایین آوردن آب مجهز شده‌اند که هردو بسیار قدرتمند و سریع عمل می‌کنند. 

طراحی آبنمای دبی

طراحی بسیار زیبا و شکیلی برای آبنمای دبی در نظر گرفته شده و علت جذابیت و منحصر به فرد بودن این فواره نیز همین موضوع است. در طراحی این آبنما به پرتاب شدن، رقصیدن و پایین آمدن آب توجه بسیار ویژه‌ای شده است. این سازه بسیار زیبا به پروژکتورهای موزیکال ویژه و پروژکتورهای بسیار قدرتمندی مجهز شده اند. به طور کلی در این آبنمای زیبا 6600 پروژکتور زیبا روشن می‌شوند و با نورپردازی با رنگ‌های متنوع یک جلوه شگفت‌انگیز را به این دریاچه وسیع می‌بخشند. 

طراحی آبنمای دبی

چگونگی کار آبنمای دبی کار می‌کند؟

از جت‌های به خصوصی با نام‌های شوترز، ربات‌های آبی و اکستریم در فواره دبی استفاده شده است. ربات‌های آبی در واقع همان جت‌هایی هستند که موجب رقصیدن آب می‌شوند؛ همچنین شوترزها آب را به سمت بالا پرتاب می‌کنند. 

میزان قدرت اکستریم‌ها در مقایسه با شوترزها بیشتر است و آن‌ها می‌توانند آب را تا ارتفاع بیش از ۱۵۰ متر نیز به سمت بالا پرتاب کنند. جالب است بدانید زمان پرتاب شوترزها صدای بسیار بلندی به گوش می‌رسد که این موضوع موجب افزایش شور و هیجان بسیاری از تماشاگران می‌شود. 

اطلاعات و جزئیات بازدید از فواره دبی

یکی از نکات مثبت و موضوعات خوشحال کننده‌ای که در مورد آبنمای دبی وجود دارد، مربوط به دسترسی آسان به این جاذبه دیدنی است. همان طور که گفتیم این فواره بسیار زیبا در نزدیکی دبی مال و برج خلیفه قرار دارد؛ به همین دلیل دسترسی به این مکان بسیار راحت و آسان است. علاوه بر این موضوع،  دریاچه مصنوعی در یک فضای کاملا باز قرار دارد؛ به همین دلیل نیازی نیست که برای تماشا و بازدید از این دریاچه هزینه‌ای را صرف کنید. 

به عبارتی دیگر، بازدید از این آبنمای زیبا نیازمند هزینه ورودی نیست و شما هر چقدر که بخواهید می‌توانید در این منطقه بمانید و زیبایی و جذابیت این فواره و رقص‌های حیرت‌انگیز آن را در زیر نور مهتاب مشاهده کنید. 

بازدید مسافرین از فواره دبی

زمان اجرای فواره دبی، نمایش بی‌کران رقص نور و آب

در نظر داشته باشید که از این جاذبه بسیار زیبا و دیدنی در تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۳ تا ۱۴ ظهر در دو نوبت ۳۰ دقیقه‌ای و علاوه بر آن، از ساعت ۱۸ تا ۲۳ شب در دو نوبت ۳۰ دقیقه‌ای می‌توانید بازدید کنید. این آبنمای زیبا در روزهای جمعه نیز به طور کامل تعطیل نمی‌شود و بازدید آن از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ ظهر امکان‌پذیر است. 

اگر دقت کرده باشید، بیشترین ساعات بازدید از آبنمای موزیکال دبی در طول شب است؛ چراکه نورپردازی در آسمان تیره باعث جذابیت بیشتر این فواره مرتفع می‌شود. ترکیب رنگ، نور، موسیقی و صدای دلنشین آب بازدیدکنندگان را حیرت زده می‌کند. 

قیمت بازدید از آبنمای موزیکال دبی

همانطور که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، بازدید از این آبنمای زیبا کاملا رایگان و آزاد است و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. اما برخی از قسمت‌های ویژه در اطراف این آبنما قرار دارند که با رزرو آن‌ها می‌توانید این آبنما را به صورت بهتر و واضح‌تری مشاهده کنید. برای مثال یک سکوی زیبا در اطراف این آبنما قرار گرفته است که حدود ۹ متر با آبنما فاصله دارد و با رزرو آن می‌توانید زیبایی‌های این دریاچه مصنوعی را به خوبی ببینید. 

بهترین اماکن برای بازدید از آبنمای دبی

ارتفاع بسیار زیاد آبنمای دبی موجب شده تا بتوان در اکثر نقاط شهر این فواره زیبا را مشاهده کرد؛ اما به طور کلی مشاهده این آبنما از نزدیک و شنیدن صدای شلیک آب در حقیقت شگفت انگیزتر است. یک مسیر پیاده روی بسیار مرتفع در مقابل مرکز خرید دبی قرار گرفته است که بهترین و مناسب‌ترین مکان برای بازدید از آبنمای دبی به حساب می‌آید؛ این مکان با دریاچه برج خلیفه فاصله خیلی کمی نیز دارد. 

ابرا سواری روی دریاچه برج خلیفه

به قایق‌های زیبای دبی به زبان محلی ابرا می‌گویند. در دریاچه مصنوعی برج خلیفه، ابراهای ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده است تا علاقه مندان به قایق سواری بتوانند لذت سوار شدن بر این قایق‌های سنتی و زیبا را تجربه کنند. این نوع قایق‌های سننی حدود ۲۰ نفر گنجایش دارند و ساعت فعالیت آن‌ها از ۱۸ تا ۱۱:۳۰ در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که برای قایق سواری با ابراها باید یک هزینه مشخص را پرداخت کنید تا بتوانید حدود نیم ساعت سوار این قایق‌ها شوید. 

ابرا سواری در دریاچه

رستوران‌ها و کافه‌های اطراف آبنمای دبی

قطعا میل غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه و تماشای فواره بسیار زیبای دبی هر فردی را به وجد می‌آورد. در اطراف این آبنمای زیبا، رستوران و کافه‌های بسیار زیبایی وجود دارند که شما می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و طعم خوراکی‌های مورد علاقه خود را بچشید. کافه هوم بیکری جزو یکی از بهترین کافه‌های این منطقه به حساب می‌آید که برای علاقمندان به نان و شیرینی یک گزینه کاملا ایده آل است. 

در این کافه زیبا انواع کیک‌های خوشمزه، وافل و کروسان‌ها سرو می‌شوند. البته لازم به ذکر است که در بسیاری از مواقع صندلی‌های این کافه پر هستند و جایی برای نشستن وجود ندارد؛ به همین دلیل برای حضور در این کافه به رزرو قبلی نیاز خواهید داشت. 

رستوران هوکا مارکت نیز در نزدیکی آبنمای دبی قرار گرفته است و بازدیدکنندگان می‌توانند از ابن مکان نیز دیدن کنند. در این رستوران زیبا انواع غذاهای ترکی و خوشمزه به مشتریان ارائه می‌شود. جالب است بدانید که این رستوران نیز به صبحانه‌های لذیذ و متنوع خود شهرت دارد. 

بازدید از آبنمای دبی با رامین گشت

قطعا بازدید از آبنمای دبی برای تمامی افراد یک تجربه بسیار زیبا و لذت بخش و البته خاطرانگیز خواهد بود. اگر می‌خواهید که از آبنمای موزیکال دبی که یکی از مرتفع‌ترین فواره‌های جهان به حساب می‌آید؛ بازدید کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تورهای دبی را از آژانس مسافرتی رامین گشت خریداری کنید. 

رامین گشت جزو یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی در ایران است که همواره با ارائه بهترین تورهای دبی در این مسیر کنار شما خواهد بود و به شما در تجربه یک سفر لذت بخش و به یادماندنی کمک خواهد کرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و پرسیدن سوالات خود با کارشناسان این آژانس مسافرتی ارتباط برقراری کنید.

سوالات متداول

این آبنمای زیبا در شهر زیبای دبی و در کنار برج خلیفه و مرکز تجاری دبی قرار دارد و می‌توان گفت موقعیت مکانی آن بسیار خوب است. 

در این آبنمای زیبا حدود ۲۵ موزیک متنوع پخش می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به ترانه آسمان دبی، سرود ملی امارات متحده عربی، تریلر با هنرمندی مایکل جکسون و… اشاره کرد. 

بازدید از این فواره زیبا کاملا رایگان است، اما برای حضور در برخی از مکان‌های ویژه و نزدیک به فواره که همواره دید آبنما در آن‌ها بهتر است، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. 

شما می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه‌ای مانند تاکسی و اتوبوس به راحتی به مرکز دبی مال و پس از آن به آبنمای دبی دسترسی داشته باشید. 

در نزدیکی این آبنمای مرتفع مکان‌های مهمی مانند مجتمع دبی مال، برج خلیفه، برج پارک، آکواریوم آبی، رستوران برگر کینگز و هتل لوکس و زیبای آرمانی قرار گرفته‌اند.

مقالات مرتبط

آکواریوم دبی مال
1402/09/27 11 دقیقه
راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت