گرین پلنت دبی

قیمت از: 170 درهم
خرید از طریق واتس اپ
دانستن از حیات وحش با بازدید از سیاره سبز دبی
تاریخچه سیاره سبز دبی هدف از ایجاد سیاره سبز دبی سیاره سبز دبی چه بخش‌‌هایی دارد؟ کف جنگل forest floor قسمت میانی جنگل The midstory سایبان سیاره The Canopy قوانين و نکات مهم هنگام بازدید از گرین پلنت دبی سیاره سبز دبی کجا است؟ ساعت کار گرین پلنت (سیاره سبز دبی) بازدید از گرین پلنت دبی با آژانس رامین گشت پرسش و پاسخ

بازدید از گرین پلنت دبی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین بخش‌های سفر شما به این شهر زیبا خواهد بود. گرین پلنت (سیاره سبز دبی) مجموعه زیبا و آموزنده برای کودکان و افرادی است که به گونه‌های گیاهی و جانوری علاقه داشته و به دنبال شناخت این گیاهان هستند. 

 سیاره سبز دبی به‌عنوان یک مجموعه جذاب، پروژه‌ای در خصوص محیط‌زیست است و می‌توان اطلاعات زیادی از گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی به دست آورد. این مجموعه که برای توسعه حفاظت از محیط‌زیست طراحی و راه‌اندازی شده است، هدف آن تولید باران‌های استوایی در منطقه دبی خواهد بود. البته توجه کنید تمام بخش‌های این پروژه به اتمام نرسیده و تنها بخشی از مجموعه سیاره سبز قابل بازدید است. برای اینکه با بخش‌های افتتاح شده آشنا شوید و هدف کلی از تاسیس گرین پلنت دبی را بدانید تا انتهای متن همراه ما باشید. 

تاریخچه سیاره سبز دبی

گرین پلنت دبی یک محیط‌ زیست‌شناسی مرتبط با حیوانات و گیاهان مختلف است که شما را با تصویری دیگر از شهر دبی آشنا می‌کند. این پروژه هدف اولیه‌ای دارد که آن هم نمایش اکوسیستم طبیعی است تا مردم دبی یا سایر نقاط جهان اطلاعات کافی از گونه‌های مختلف داشته باشند. 

این پروژه برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم راه‌اندازی شده که شرکت‌های Meraas و Sublime مسئولیت ساخت آن را بر عهده گرفته‌اند. این شرکت‌ها که به‌صورت مشترک روی پروژه کار می‌کنند، مرکز خرید City Walk شهر دبی را به‌عنوان محل قرارگیری سیاره سبز انتخاب کردند. 

افتتاح گرین پلنت دبی در سال 2016 اتفاق افتاد، اما هنوز به صورت کامل تمام بخش‌های آن در دسترس نیست. البته بخش‌های مهم این پروژه در حال حاضر قابل بازدید هستند. همچنین نام‌گذاری این پارک مرتبط با محیط زیست و حفظ و نگهداری آن است.

بازدید مسافرین و گردشگران از سیاره سبز دبی

هدف از ایجاد سیاره سبز دبی

سیاره سبز دبی از اهداف بلندمدت این شهر به شمار می‌رود، زیرا گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند؛ همین امر باعث راه‌اندازی مجموعه متفاوت با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری شده است. گرین پلنت دبی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • باغ‌های عمومی
  • پارک‌ها، میدان‌ها
  • خانه‌های گلخانه‌ای
  • سایر فضاهای سبز 

هر یک از بخش‌های جنگل بارانی دبی جذابیت‌های خاصی دارند که بازدید را برای افراد لذت‌بخش کرده‌اند. در این پروژه 1900 هکتاری، تکنیک‌های به‌روز و پیشرفته‌ای برای آبیاری و نگهداری انواع گونه‌های جانوری و گیاهی به کار گرفته شده است تا بتوان بهترین استفاده را از محیط زیبای این مجموعه داشت. همچنین کاهش تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی، یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی مجموعه گرین پلنت (سیاره سبز دبی) است تا بتوان حفاظت از منابع طبیعی را به بهترین شکل انجام داد. با توجه به اینکه این مجموعه یکی از تفریحات دبی محسوب می‌شود، در نتیجه مهم است که درباره بخش‌های سیاره سبز اطلاعات کافی داشت. 

سیاره سبز دبی چه بخش‌‌هایی دارد؟

گرین پلنت دبی از طراحی بسیار زیبا و منحصربه‌فردی برخوردار است و ایده آن از جنگل‌های بارانی استواییگرفته شده است. میزان رطوبت جنگل بارانی دبی 70 درصد بوده تا شرایط محیطی برای رشد گیاهان و گونه‌های جانوری فراهم شود. با ورود به این مجموعه بزرگ، درخت مصنوعی غول‌پیکیری را مشاهده خواهید کرد که ارتفاع آن 25 متر بوده و به آن لقب بلندترین درخت مصنوعی جهان را داده‌اند.

این درخت، مصنوعی بوده، اما گیاهان طبیعی را در آن رشد داده‌اند تا با هوای مرطوب مجموعه به‌خوبی رشد کنند. همچنین گرین پلنت (سیاره سبز دبی) بیش از 3 هزار گونه گیاهی و حیوانی دارد که به خوبی در این مجموعه نگهداری می‌شوند. به طور کلی این مجموعه را می‌توان در بخش‌های مختلف بازدید کرد که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

کف جنگل forest floor

در بخش کف جنگل گرین پلنت دبی، گونه‌های مختلفی از خزندگان و پرندگان زندگی می‌کنند که بازدید از آنها برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. افراد می‌توان حیوانات زیر را در این بخش از گرین پلنت مشاهده کنند: 

  • طوطی کوبایی
  • لاک‌پشت
  • آفتاب‌پرست
  • کروکدیل
  • سوسمار
  • سمندر 
  • خفاش

 در این بخش از مجموعه سیاره سبز دبی، آکواریوم‌های زیادی قرار دارند که می‌توان گونه‌های جانوری آبزی را در آن‌ها مشاهده کرد.

کف جنگل و درخت سیاره سبز دبی

قسمت میانی جنگل The midstory

حیوانات مناطق استوایی در بخش میانی جنگل بارانی دبی نگهداری می‌شوند و امکان بازدید از حیوانات برای گردشگران فراهم شده است تا حیوان مورد علاقه خود را تماشا کنند. شاخص‌ترین حیوانات در بخش میانی جنگل گرین پلنت دبی عبارت‌اند از:

  • میمون‌ها
  • مورچه‌خوار
  • لمور
  • مارها
  • سنجاب
  • تنبل درختی

همچنین حیواناتی مانند: کوالا و خرس‌های درختی تنبل به‌صورت آزادانه در طبیعت گرین پلنت (سیاره سبز دبی) رفت‌وآمد می‌کنند.

سایبان سیاره The Canopy

در بخش سایبان سیاره سبز، گونه‌های گیاهی مختلفی پرورش داده می‌شود، بازدیدکننده‌ها می‌توانند از زیبایی گیاهان مختلف لذت ببرند و حیواناتی مانند کاکادو چتری سفید رنگ و طاووس‌های زیبا را مشاهده کنند. در حقیقت پرندگان مختلفی در سایبان سیاره به‌صورت آزادانه در این بخش پرواز می‌کنند که به‌تنهایی زیبایی مجموعه را چند برابر کرده‌اند.

در حقیقت این مجموعه یکی از جاهای دیدنی دبی معرفی می‌شود که سالانه با استقبال افراد زیادی از سراسر دنیا روبه‌رو است و می‌توان گونه‌های خاص گیاهی را از نزدیک مشاهده کرد. 

قوانين و نکات مهم هنگام بازدید از گرین پلنت دبی

هریک از جاذبه‌های دیدنی دبی شرایط و قوانین خاصی دارند که باید با آنها آشنایی داشته باشید. ازجمله قوانینی که باید قبل از ورود به گرین پلنت دبی رعایت کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • تمام افرادی که برای بازدید از سیاره سبز به این مکان مراجعه می‌کنند، باید قوانین را رعایت کنند.
  • ورود به سیاره سبز دبی تنها با ارائه بلیط امکان‌پذیر است.
  • کودکانی که سن کم دارند تنها با حضور والدین و رضایت‌نامه کتبی آن‌ها اجازه ورود دارند.
  • هنگام بازدید کودکان از بخش‌های مختلف حداقل باید یک فرد بالای 16 سال کنار آن‌ها باشد. 
  • بلیط برای کودکان بین 2 تا 10 سال به‌صورت نیم‌بها خواهد بود.
  • تمام بازدیدکننده‌ها باید دستورالعمل‌های ایمنی که از قبل مطرح می‌شود را رعایت کنند.
  • همراه‌داشتن و خوردن غذا و نوشیدنی در مجموعه سیاره سبز ممنوع است.
  • بازدیدکننده‌ها نباید اشیا گران‌قیمت و ارزشمند همراه خود، داشته باشند؛ زیرا در صورت گم شدن آن‌ها، پرسنل سیاره سبز مسئولیتی نخواهند داشت.
  • در تمام بخش‌های گرین پلنت دبی، استعمال دخانیات ممنوع است.
  • عکاسی در این مجموعه فقط بدون فلش مجاز است.
  • بازدیدکننده‌ها نباید به حیوانات یا گیاهان زیاد نزدیک شوند و آن‌ها را لمس کنند.

مجموعه سیاره سبز ممکن است به دلیل حفاظت از محیط‌زیست و گونه‌های جانوری و گیاهی بدون اطلاع قبلی، مجموعه را در برخی از روزها تعطیل کند؛ ازاین‌رو باید قبل از تهیه بلیط اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. همچنین قوانین گفته شده برای بیشتر تفریحات مانند: آکواریوم دبی هم صدق می‌کند و باید تمام بازدیدکننده‌ها به قوانین احترام بگذارند.

بازدید گردشگران گرین پلنت دبی

سیاره سبز دبی کجا است؟

گرین پلنت (سیاره سبز دبی) در تقاطع جاده الوصل و جاده صفا، مجاورت مرکز خرید سیتی واک قرار دارد. افراد به‌راحتی می‌توانند از طریق مترو یا تاکسی به این مجموعه زیبا بروند و زمانی را برای این تفریح و بازدید از این مکان زیبا اختصاص دهند. برای استفاده از مترو کافی است که سوار یکی از واگن‌های خط‌قرمز متروی دبی شده و در ایستگاه برج خلیفه پیاده شود. از این ایستگاه می‌توانید با 20 دقیقه پیاده‌روی به سیاره سبز دبی بروید. 

از طریق خودروهای شخصی و تاکسی به‌راحتی می‌توانید به سیاره سبز دبی دسترسی پیدا کنید، کافی است که نام گرین پلنت دبی را ببرید تا جلوی درب این مجموعه شما را پیاده کنند. از طرفی هم می‌توان از طریق گشت شهری دبی برای تهیه بلیط اقدام کرد تا با برنامه‌ریزی بهتری برای بازدید از این مجموعه آماده شد.

ساعت کار گرین پلنت (سیاره سبز دبی)

این مجموعه تماشایی هر روز هفته، شرایط میزبانی از بازدیدکننده‌ها را دارد. شما می‌توانید در طول هفته و در ساعت مشخص شده برای بازدید اقدام کنید. ساعات کاری سیاره سبز در جدول زیر آمده است:

روزهای هفته

ساعات کار سیاره سبز دبی

روزهای دوشنبه تا جمعه

از ساعت 10:00 صبح الی 6:00 بعدازظهر

روزهای شنبه و یکشنبه

از ساعت 10:00 صبح الی 6:00 بعدازظهر

توجه داشته باشید بلیط‌های خود را به‌صورت آنلاین از وب‌سایت رسمی ‌این مجموعه خریداری کنید. اگر برای خرید بلیط حضوری اقدام می‌کنید، باید بدانید که تا ساعت 15:30 بلیط‌ها به‌صورت حضوری به فروش می‌رسند و ساعت 17 تمام درب‌های ورودی بسته خواهند شد. به‌طورکلی پیشنهاد می‌دهیم که قبل از مراجعه به سیاره سبز، از طریق تماس تلفنی یا مراجعه به وب‌سایت https://thegreenplanetdubai.com اطلاعات کافی از ساعات کاری و بلیط فروشی کسب کنید.

بازدید از گرین پلنت دبی با آژانس رامین گشت

از جاذبه‌های دیدنی کشور امارات، گرین پلنت (سیاره سبز دبی) است. افرادی که قصد سفر به دبی و بازدید از مکان‌های دیدنی مانند سیاره سبز دبی را دارند باید یک مرجع تخصصی برای ارائه تورهای دبی و تهیه بلیط هواپیما داشته باشند. آژانس مسافرتی رامین گشت به‌عنوان ارائه‌کننده انواع تورهای داخلی و خارجی در کنار شما است تا بتوانید بدون هیچ مشکل یا چالش خاصی به مقصد‌های مختلف و شهر دبی سفر کنید.

با رزرو تور دبی از آژانس رامین گشت، می‌توانید از خدمات مختلفی مانند بیمه مسافرتی، تور لیدر فارسی‌زبان، رزرو هتل، تهیه بلیط هواپیما، گشت شهری و... بهره‌مند شوید. به‌طورکلی این آژانس مسافرتی، شرایط خرید تورهای داخلی و خارجی را برای تمام افراد فراهم کرده و به‌صورت 24 ساعته آمادگی پاسخگویی به گردشگرها است. همچنین می‌توانید برای تهیه بلیط حضوری به آژانس رامین گشت مراجعه کنید.

در این متن سعی کردیم که شما را با گرین پلنت (سیاره سبز دبی) آشنا کنیم، اما اگر سوال یا ابهامی ‌‌دارید که در این متن به آن اشاره نشده است،  در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید یا با شماره 02141509 تماس بگیرید.

سوالات متداول

گرین پلنت در مرکز شهر دبی و در سیتی واک نزدیک دبی مال واقع شده است.

هر روز بین ساعت 10 صبح تا 6 عصر زمان مناسبی است. البته که در صبح ازدحام جمعیت کمتری وجود دارد. 

سوار خط قرمز در مترو شده و در ایستگاه برج خلیفه پیاده شوید. از اینجا با 20 دقیقه پیاده‌روی به گرین پلنت می‌رسید.

بازدید از سیاره سبز و مشاهده بخش‌های مختلف آن حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد.

خیر؛ نیازی به پرینت نیست، تنها هنگام ورود به مجموعه، بارکد را از روی گوشی اسکن کنید.

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
گشت شهری دبی
1402/05/03 18 دقیقه
هزینه سفر دبی
1402/09/26 11 دقیقه
تفریحات دبی
1402/10/03 33 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

قیمت از: 170 درهم
خرید از طریق واتس اپ
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت