بازار دبی

بازار دبی
دلیل شهرت بازارهای دبی چیست؟ بازار قدیمی و سنتی ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall) بازار مرشد دبی (Murshid Bazaar Dubai) بازار چینی‌ها (Dragon mart) بازار طلای دبی (GOLD SOUK DUBAI) بازار سنتی شارجه (The Central Souk Sharjah) بازدید از بازار دبی با آژانس مسافرتی رامین گشت پرسش و پاسخ

یکی از پرطرفدارترین مکان‌های توریستی امارات، بازارهای دبی است که در دنیا زبانزد هستند. اغلب گردشگران و مسافران این شهر، علاقه زیادی به بازارهای سنتی و قدیمی دبی دارند. اما دلیل آن را می‌دانید؟ در پاسخ باید بیان کنیم که شما با مراجعه به این مکان‌ها علاوه بر خرید کالاهای مورد نیازتان مانن، لباس، پوشاک، کیف، لوازم خانگی، الکترونیکی، طلا و جواهرات، پارچه و… می‌توانید از مراکز تفریحی، بازی‌ها و سرگرمی‌های متعددی استفاده کنید و در کافه‌ها و رستوران‌های جذاب آن به خوردن و آشامیدن غذاها و نوشیدنی‌های بی‌نظیر بپردازید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، تماشای معماری خیره کننده و زیبایی بازارهای دبی هوش از سرتان می‌برد و شما را ساعت‌ها به خود جذب می‌کند. همچنین به دلیل امکان خرید به صورت عمده، شما می‌توانید بسیاری از محصولات خود با ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید.
با توجه به اینکه دبی از دیرباز تاکنون یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی بوده است، بازارهای سنتی متعددی دارد که بازدید از همه آن‌ها شما را سردرگم می‌کند. همچنین اگر به دنبال خریدی ارزان قیمت هستید، اوت‌لت‌های دبی بهترین گزینه هستند. از این رو در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین بازارهای دبی را به شما معرفی کنیم تا برای خرید به آنها رجوع کنید.

دلیل شهرت بازارهای دبی چیست؟

دلیل شهرت بازارهای دبی چیست؟

شما تنها در بازارهای سنتی دبی می‌توانید با فرهنگ و سنت مردم این منطقه به خوبی آشنا شوید. اغلب این بازارها بسیار شلوغ هستند و محصولات متنوعی را به فروش می‌رسانند. شما می‌توانید از طلا و فرش گرفته تا انواع عطرهای برند و ادویه‌جات را در این بازارها خریداری کنید. پیشنهاد می‌دهیم در سفرتان به دبی بازدید از بازار عمده فروشی دبی آن را از دست ندهید و با مراجعه به آن‌ها هر آنچه که نیاز دارید را خریداری کنید.

بازار قدیمی و سنتی ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall)

بازار قدیمی و سنتی ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall)

بازار ابن بطوطه یکی از بازارهای سنتی و قدیمی دبی به شمار می‌رود که به افتخار شخصی به نام اِبْنِ بَطّوطه عرب تاسیس شده است. جالب است بدانید که مرکز خرید ابن بطوطه ۶ بخش مختلف دارد که شامل حیاط مصر، تونس، چین، هند، ایران و اندلس می‌شود. طراحی این بخش‌ها با توجه به معماری مناطقی که ابن بطوطه به آن‌ها سفر کرده انجام شده است.
در بازار ابن بطوطه حدود ۲۷۵ فروشگاه مختلف وجود دارد که هر یک از آن‌ها اجناس مختلفی را به فروش می‌رسانند. شما می‌توانید از انواع لباس، مبلمان و لوازم دکوراسیون گرفته تا لوازم جانبی را از بازار ابن بطوطه دبی خریداری کنید. فرقی نمی‌کند که به دنبال اجناس ارزان هستید یا قصد دارید که کالاهای گران قیمت بخرید؛ در هر حال این مجموعه، کالاهای متنوعی را برای شما فراهم کرده است و می‌توانید به تناسب سلیقه و بودجه خود به خرید بپردازید. همچنین اگر قصد خرید پارچه مرغوب با قیمت مناسب را دارید، حتما سری به بازار پارچه دبی در منطقه بور بزنید.
از دیگر امکانات این بازار می‌توان به رستوران‌ها و کافه‌های مختلف، سینمای مدرن و مرکز تفریحی اسکای زون اشاره کرد. علاوه بر این‌ها در این بازار دبی خدماتی از قبیل وای فای و پارکینگ رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

نام بازار

ابن بطوطه

محصولات 

انواع لباس، مبلمان و لوازم دکوراسیون و…

ویژگی محصولات

برند و متوسط

قیمت متوسط اجناس

بالا

نحوه دسترسی

مرکز خرید ابن بطوطه در دبی؛ جبل علی، خیابان شیخ زاید قرار گرفته که برای دسترسی به آن می‌توانید از ایستگاه مترو ابن بطوطه استفاده کنید.

ساعت کاری بازار

همه روزه از شنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس بازار

دبی؛ جبل علی، خیابان شیخ زاید، میان دو جزیره پالم جمیرا و پالم جبل

بازار مرشد دبی (Murshid Bazaar Dubai)

بازار مرشد دبی (Murshid Bazaar Dubai)

ذوق المرشد دبی یکی از بازارهای سنتی این شهر است که با قدم گذاشتن در این بازار مردمی با لباس‌های محلی را مشاهده خواهید کرد. این بازار خاص و زیبا به دلیل تاریخچه و قدمت دیرینه‌ای که دارد، در میان انواع بازارهای سنتی دبی محبوب‌ترین است. این بازار توسط تاجر کویتی، مرشد العصیمی ساخته شد. 
در این بازار اجناس و محصولات متنوعی مانند انواع لباس با متنوع‌ترین رنگ‌ها و طرح‌ها، کفش و کیف، لوازم قدیمی، وسایل تزیینی و آنتیک، اسباب بازی‌های متنوع و... عرضه می‌شوند که می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت‌ها آن‌ها را خریداری کنید. به همین دلیل به عنوان بازار لباس دبی هم شناخته می‌شود.

نام بازار

مرشد

محصولات 

انواع ادویه، پارچه، لباس، طلا و جواهرات مجلل و…

ویژگی محصولات

محصولات برند و معمولی

قیمت متوسط اجناس

معقول و مناسب

نحوه دسترسی

بازار مرشد دبی در منطقه شمال خور و دیره قرار دارد. اگر می‌خواهید بدون دردسر به این بازار برسید، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌ها و یا اتوبوس‌ها استفاده کنید.

ساعت کاری بازار

از 10 صبح الی 10 شب

آدرس بازار

کشور امارات، شهر دبی، السبخه، دیره

بازار چینی‌ها (Dragon mart)

بازار چینی‌ها (Dragon mart)

یکی دیگر از بازارهای دبی که جزو قدیمی ترین هاست، بازار چینی‌ها می باشد که به آن دراگون مارت یا بازار اژدها هم می گویند. زمانی که قدم در این بازار می‌گذارید با سمبل‌های کشور چین و نمادهای آن روبرو می‌شوید که حال و هوای کشور چین را برای شما ایجاد می‌کنند. مجسمه آبنمای ورودی این بازار که یک اژدهای بزرگ و چند اژدهای کوچک را به تصویر می‌کشد، یکی از مهم‌ترین نمادهای کشور چین به شمار می‌رود که به‌تازگی در کنار این بازار افتتاح شده است.
در بازار چینی‌ها می‌توانید کالاهای متنوعی را با قیمت مناسب خریداری کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع کیف‌ها و کفش‌ها، مبل، لوستر، تلفن همراه، جواهرات، میوه‌های چینی، پوشاک و... اشاره کرد.

نام بازار

دراگون مارت

محصولات 

انواع کیف‌ه و کفش‌، مبل، لوستر، تلفن همراه، جواهرات، میوه‌های چینی، پوشاک و…

ویژگی محصولات

معمولی

قیمت متوسط اجناس

مناسب

نحوه دسترسی

این مجموعه در جاده ال اویر، اینترنشنال سیتی قرار دارد که می‌توانید با استفاده از خودروهای شخصی، تاکسی یا اتوبوس به آن دسترسی داشته باشید.

ساعت کاری بازار

یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
پنجشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

آدرس بازار

جاده ال اویر، اینترنشنال سیتی 

بازار طلای دبی (GOLD SOUK DUBAI)

بازار طلای دبی (GOLD SOUK DUBAI)

یکی از میراث‌های فرهنگی کشور امارات و یکی از نمادهای تاریخی شهر جذاب دبی، بازار طلای آن است. بازار طلای دبی یکی از بزرگترین بازارهای طلای جهان است. جالب است بدانید که 25% از تجارت جهانی مربوط به طلا، متعلق به همین بازار ارزشمند است. معماری خاص این بازار حس و حال فوق‌العاده‌ای دارد که باعث شده است تا به یکی از محبوب‌ترین پاتوق‌های گردشگران تبدیل شود. در این بازار انواع سنگ‌های قیمتی و کمیاب، طلا و نقره به فروش می‌رسد. شما می‌توانید طلاها را با عیار ۲۲ و ۱۸ از این مرکز خرید تهیه کنید. طرح و کنده کاری‌های برخی از این طلاها به قدری زیبا هستند که شما را مجذوب خود می‌کند.

نام بازار

طلا

محصولات 

طلا

ویژگی محصولات

طلای خالص و اصل

قیمت متوسط اجناس

گران

نحوه دسترسی

این مجموعه در جاده السبخا قرار دارد و برای رفتن به آن می‌توانید از تاکسی‌های آبی استفاده کنید.

ساعت کاری بازار

روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 صبح الی 22 شب
روزهای جمعه از ساعت 16 عصر الی 22 شب

آدرس بازار

کشور امارات، شهر دبی، خیابان سیکا

بازار سنتی شارجه (The Central Souk Sharjah)

بازار سنتی شارجه (The Central Souk Sharjah)

از پرطرفدارترین بازارهای قدیمی و سنتی شهر دبی می‌توان به بازار شارجه اشاره کرد که در سال ۱۹۷۹ تاسیس شده است. این مجموعه ۶۰۰ مغازه دارد که در آن انواع قالیچه، عطر، عتیقه، دوربین‌های عکاسی، لوازم آرایشی، طلا و جواهرات با مناسب‌ترین قیمت‌ها به فروش می‌رسند. این بازار یکی از بهترین مراکز خرید عمده در امارات شناخته می‌شود. بازار شارجه با نام بازار آبی نیز شناخته می‌شود. در بازار شارجه، کافه‌های معروف عربی متعددی وجود دارد که شما می‌توانید پس از اینکه از خرید و گذشت و گذار خسته شدید، به آن‌ها مراجعه کنید و انواع دسرها و نوشیدنی‌ها را در طعم‌های فوق العاده سفارش دهید.

نام بازار

شارجه

محصولات 

انواع  قالیچه،عتیقه، طلا، عطر، ادکلن، دوربین، لوازم آرایشی و بهداشتی و…

ویژگی محصولات

محصولات برند و معمولی

قیمت متوسط اجناس

مناسب

نحوه دسترسی

این بازار در امارات، شارجه، بازار مرکزی واقع شده است که برای دسترسی به آن می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا خودروهای شخصی استفاده کنید.

ساعت کاری بازار

شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 10 شب
روزهای جمعه 5 عصر الی 11 شب

آدرس بازار

کشور امارات، شهر دبی، شارجه، بازار مرکزی

بازدید از بازار دبی با آژانس مسافرتی رامین گشت

همان‌طور که بیش‌تر هم اشاره کردیم مراکز خرید دبی بسیار متنوع هستند. شما در برخی از این مراکز می‌توانید انواع کالاهای مختلف را در بهترین کیفیت و با برندهای مشهور به صورت عمده خریداری کنید. لذت بازدید و خرید از بازار طلا و دیگر بازارهای دبی، چیزی است که شاید هر کسی نتواند آن را تجربه کند، پس بهتر است فرصت را غنیمت بدانید و چرخی در این بازارها بزنید. شهر دبی طیف وسیعی از پاساژها و مراکز خرید را در خود گنجانده است که در این مطلب سعی کردیم چند نمونه از معروف‌ترین و بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم تا اگر فرصتی برای سفر به دبی پیش آمد، حتماً بازدید از این مراکز جذاب و دیدنی را در برنامه‌های سفر خود قرار دهید.
اما برای اینکه فرصت بازدید از تمامی این اماکن مهم را داشته باشید، باید برای سفر خود برنامه‌ریزی جامع و درست کنید. پیشنهاد می‌دهیم این برنامه‌ریزی را به آژانس مسافرتی رامین گشت بسپارید. این آژانس به‌عنوان مجری تورهای دبی بهترین برنامه‌ریزی را برای شما می‌کند و شما هنگام سفر به دبی، دیگر نیاز نیست نگرانی داشته باشید.

سوالات متداول

 شما می‌توانید انواع پوشاک، کیف، کفش، لوازم الکترونیکی، لوازم دکوراسیون، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن و... را از این مراکز با بهترین کیفیت از برندهای اصیل خریداری کنید.

 دراگون مارت مرکز خرید اجناس چینی در دبی است.

 

شما می‌توانید در کنار خرید کالاهای مورد نیاز خود از سرگرمی‌های متعدد این مراکز نظیر پارک، سینما، سالن‌های بولینگ و... استفاده کنید و برای صرف غذا به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط

بازار طلای دبی
1402/05/14 7 دقیقه
ابن بطوطه دبی
1402/12/08 7 دقیقه
بازار پارچه دبی
1403/01/09 6 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت