ابن بطوطه دبی

معماری مرکز خرید ابن بطوطه دبی
معرفی بازار ابن بطوطه بخش ها و حیاط های مختلف ابن بطوطه در مرکز خرید ابن بطوطه به شش کشور سفر کنید حیاط چین ابن بطوطه و سفر به چین حیاط ایران در مرکز خرید ابن بطوطه سفر به هند با ورود به حیاط دیدنی هند حیاط مصر ابن بطوطه حیاط تونس را از دست ندهید از حیاط اندلس و معماری خاص آن لذت ببرید جاذبه‌های مرکز خرید ابن بطوطه قیمت اجناس و کالاها در این بازار چگونه است؟ آدرس، دسترسی‌ها و ساعات کاری بازدید از ابن بطوطه دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

یکی از زیباترین مراکز خرید در دبی، بازار ابن بطوطه دبی است. مرکز خرید ابن بطوطه دبی در یکی از جزایر مصنوعی این شهر به نام پالم جبلعلی قرار دارد. ابن بطوطه نام یک جهانگرد مراکشی بود که به سرزمین‌های مختلفی مانند چین، تونس، مصر، اندلس، هند و ایران سفر کرد. در واقع معماری این مرکز خرید با توجه به کشورهایی که ابن بطوطه به آن‌ها سفر کرده، انجام شده است. شش بخش مختلف ابن بطوطه دبی هر یک فرهنگ‌ها، معماری‌ها و فضاهای متفاوتی را برای مسافران و گردشگران رقم می‌زنند. در این مقاله بیشتر به معرفی این بازار، ساعات کاری، دسترسی‌ها و... خواهیم پرداخت.

معرفی بازار ابن بطوطه

در میان صدها مرکز خرید لوکس و لاکچری در شهر زیبای دبی، ابن بطوطه یکی از محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌رود. این بازار به‌واسطه طراحی متمایز و خاص خود به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی تبدیل شده است.

این مرکز خرید که در نزدیکی فراری پارک ابوظبی، در سال ۲۰۰۵ ساخته شد، بیش از ۱۱۱۴۸۳ متر مربع مساحت دارد. نام بازار ابن بطوطه از جهانگرد معروف مراکشی، محمد بن عبدالله بن محمد بن بطوطه گرفته شده است.

بازار ابن بطوطه در دبی امارات

بخش ها و حیاط های مختلف ابن بطوطه

این مرکز خرید ۶ حیاط مختلف دارد که کشورهایی را نشان می‌دهند که ابن بطوطه به آن‌ها سفر کرده است. طراحی داخلی فضای ابن بطوطه مال، با توجه به فرهنگ‌ها و معماری‌های کشورهای مختلف انجام شده است و در هر بخش می‌توانید نمادهای تاریخی و فرهنگی آن کشور را به خوبی ببینید. ابن بطوطه ۲۷۰ فروشگاه دارد. در آنها انواع و اقسام کالاها و محصولات را از برندهای معتبر جهانی با کیفیت بالا و تنوع بی‌نظیر ارائه می‌شود. علاوه بر این‌ها در این بازار می‌توانید از تفریحات متنوع و امکانات رفاهی ارزشمندی مانند باغ آبشاری، سینما، زمین بازی کودکان، آکواریوم و... برای ثبت لحظه‌های شاد و خاطره‌انگیز بهره ببرید.

حیاط ها چین ابن بطوطه دبی

در مرکز خرید ابن بطوطه به شش کشور سفر کنید

بازار ابن بطوطه در دبی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری و جاذبه‌های توریستی این کشور است. این بازار همه ساله افراد زیادی برای بازدید از این مرکز و خرید از کالاهای لوکس و برند آن به امارات سفر می‌کنند. زمانی که قدم در این مرکز خرید می‌گذارید، شکوه و جلوه فوق‌العاده آن به شکل محصور کننده‌ای شما را جذب می‌کند. به‌طوری‌که دوست دارید ساعت‌ها برای تماشای بخش‌های مختلف این مرکز وقت بگذارید. بخش‌های مختلف مرکز خرید ابن بطوطه دبی عبارت‌اند از: 

  • حیاط چین
  • حیاط هند
  • حیاط پرشیا
  • حیاط مصر
  • حیاط تونس
  • حیاط آندلسی

اگر تصمیم دارید که به امارات سفر کنید، حتماً سفر به دبی را در برنامه‌های خود قرار دهید. شما با مراجعه به بازارهای منحصربه‌فرد این شهر به‌خصوص مرکز خرید ابن بطوطه، تجربه‌ای متفاوت از تفریح و خرید خواهید داشت.

حیاط چین ابن بطوطه و سفر به چین

یکی از بخش‌های جالب و جذاب ابن بطوطه دبی، حیاط چین است. در این بخش تا چشم کار می‌کند، رنگ‌های طلایی و قرمز، بناها و معماری‌های چینی، تصاویری از اژدها و به‌طورکلی آداب و رسوم مردم این سرزمین به نمایش درآمده است. با ورود به این بخش بی تردید خود را در کشور چین تصور می‌کنید. در بخش مرکزی این حیاط، کشتی غول پیکری به سبک و معماری چینی قرار دارد که اطراف آن با قایق‌ها و فواره‌های متعدد محصور شده است و توانسته زیبایی چشمگیری را در این فضا به وجود آورد.

درب کشورهای مرکز خرید ابن بطوطه

حیاط ایران در مرکز خرید ابن بطوطه

در حیاط ایران مرکز خرید ابن بطوطه دبی می‌توانید با شاهکارهای فرهنگ فارسی و معماری ایرانی روبرو شوید. در این بخش جذاب،سقف‌های گنبدی، طره‌های سرامیکی و موزاییک کاری شده با رنگ‌های آبی فیروزه‌ای،لوسترهای برنجی و دست‌ساز و... فرهنگ ایرانی را به رخ می‌کشند. با ورود به این بخش می‌توانید در میان عظمت و تمدن ایران و شکوه و جلوه آن قدم بزنید و از تماشای ویترین فروشگاه‌های خوش‌رنگ و لعاب این بخش، لذت ببرید.

حیاط ایران در مرکز خرید ابن بطوطه

سفر به هند با ورود به حیاط دیدنی هند

سفر ابن بطوطه به هند، یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های سفر او بوده است؛ بنابراین در طراحی حیاط هند سعی کرده‌اند تا به‌نوعی فراز و نشیب‌ها و چالش‌های ابن بطوطه در طول سفر به این کشور را در معرض دید قرار دهند.

ستون‌های تزیین شده با سنگ مرمر و دیوارهای آراسته با نقش و نگارهایی از گل و پرنده، در ابتدای ورود به این بخش نظر شما را به خود جلب می‌کند. این ستون‌ها نماد افسانه‌های قدیمی هندی و قلمرو فرمانروایان این کشور هستند.

مجسمه غول پیکری از یک فیل در وسط این مرکز قرار دارد که بر بالای آن گنبد بزرگی ساخته شده و نشان دهنده بنای معروف تاج محل است. از سایر دیدنی‌های جالب و جذاب این بخش، می‌توان به ساعت چوبی فیلی اشاره کرد. این ساعت بر اساس تکنولوژی قرون وسطایی و به دست بدیع‌الزمان جزری ریاضیدان، مخترع و صنعتگر کرد ساخته شده است.

از آنجا که هند یکی از زیباترین و ثروتمندترین سرزمین‌ها در قرن سیزدهم میلادی بود، در طراحی این بخش نیز تلاش کرده‌اند تا شکوه معماری اسلامی و عظمت و قدرت گذشته این کشور را به شکل ویژه‌ای به تصویر بکشند.

حیاط مصر ابن بطوطه 

در حیاط مصر همه چیز رنگ خاکی به خود گرفته است و نخل‌های سر به فلک کشیده این بخش ورود شما را به این سرزمین خوش آمد می‌گویند. در مرکز خرید ابن بطوطه و در حیاط مصر می‌توانید دور از گرمای سوزان و سرمای شدید شب‌های مصر از دیدنی‌های این کشور لذت ببرید و از فروشگاه‌های این مجموعه کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنید.

حیاط تونس را از دست ندهید

اولین قسمت مرکز خرید ابن بطوطه دبی، حیاط تونس بود. در این بخش از معماری مساجد کشور تونس الگوبرداری شده است. اگر به تونس سفر کرده باشید و یا تصاویری از معماری بناهای مذهبی این کشور دیده باشید، قطعاً می‌دانید که معماری بناهای مذهبی آن زیبایی بی‌نظیری دارد.

در طراحی این بناها از شیشه‌های رنگین، درب‌های آهنین و بزرگ، بناهای آجری و... به شکل ویژه‌ای استفاده شده است. از رنگ سفید در معماری تونس به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود که در این حیاط ابن بطوطه هم می‌توانید مشاهده کنید.

از حیاط اندلس و معماری خاص آن لذت ببرید

بخش آخر ابن بطوطه دبی، حیاط اندلس است. از آنجا که مردم اندلس از گذشته تاکنون در حوزه معماری و شاخه‌های هنری دستی بر آتش داشته‌اند، معماری راهروها و گنبدهای این بخش با نقش و نگارها و حکاکی‌های خاص، شما را یاد این شهر می‌اندازند.

دیوارهای این مجموعه اغلب رنگ‌های آجری و قرمز دارند و با کاشی‌های سرخ رنگ پوشیده شده‌اند. سقف‌های ستاره‌ای این مجموعه از معماری خاص حیاط شیران در کاخ الحمرا بهره گرفته شده است. سالن‌های بزرگ و قوس‌های زیبای این مجموعه قصر الحمرا را به تصویر می‌کشد.

جاذبه‌های مرکز خرید ابن بطوطه

علاوه بر فروشگاه‌های متنوع که در حیاط‌های مختلف این مجموعه وجود دارد، شما می‌توانید از جاذبه‌های مختلف این مرکز استفاده کنید و ساعات شاد و خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. از جاذبه‌های این مرکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سالن بازی بولینگ
  • مرکز تفریحی کودکان با سرگرمی‌ها و بازی‌های متنوع
  • باشگاه‌های ورزشی با عالی‌ترین امکانات
  • رستوران‌های متنوع با غذاهای بین المللی و باکیفیت
  • هتل ۵ ستاره با تجملی‌ترین امکانات رفاهی
مرکز تفریحی کودکان در ابن بطوطه

قیمت اجناس و کالاها در این بازار چگونه است؟

قیمت اجناس و کالاها در پاساژ ابن بطوطه در دبی در مقایسه با بازار مرشد، دبی مال و مرکز خرید سیتی سنتر دیره اندکی بیشتر است. اما شما می‌توانید برای بهره‌گیری از تخفیف‌های خوب و خریدهای اقتصادی این مجموعه در جشنواره‌های مختلف و در تعطیلات به این مرکز مراجعه کنید و کالاهای مورد نیاز خود را با مناسب‌ترین قیمت‌ها بخرید.

آدرس، دسترسی‌ها و ساعات کاری

آدرس ابن بطوطه دبی در امارات متحده عربی، دبی، خیابان شیخ زائد دبی، بین تقاطع ۵ و ۶ پالم جبلعلی است. این مجموعه برخلاف بازار طلای دبی و بازار موتور دبی، در مرکز شهر نیست و از مرکز شهر حدود ۳۰ دقیقه فاصله دارد. برای دسترسی به این مرکز می‌توانید از سیستم حمل‌ونقل عمومی مانند مترو تاکسی استفاده کنید.

این مرکز همه روزه از ساعت صبح ۱۰ تا ۱۰ شب و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب فعال است.

بازدید از ابن بطوطه دبی با رامین گشت

در سفر به دبی، بازدید از بازار ابن بطوطه می‌تواند خاطره‌ای به‌یادماندنی برایتان باشد. شما می‌توانید در کنار بازدید از این مکان، از مرکز خرید ابن بطوطه دبی خریدهایتان را انجام دهید. اگر قصد سفر به دبی و بازدید از بازار ابن بطوطه را دارید، می‌توانید برای خرید تور دبی را از مجموعه رامین گشت اقدام کنید. اگر برنامه‌ریزی سفر به دبی را به رامین گشت بسپارید، بابت بازدید از مراکز تفریحی دبی، نگرانی نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین این مجموعه تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دبی مال
1402/06/01 8 دقیقه
مراکز خرید دبی
1402/06/21 11 دقیقه
امارات مال
1402/11/08 7 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت