قوانین توریستی دبی

قوانین توریستی دبی
قوانین دبی برای توریست‌ها که باید بدانید پوشش مناسب در دبی عکاسی بدون اجازه در دبی فحاشی در دبی گوش کردن به موسیقی با صدای بلند قسم خوردن در دبی حمل دارو در دبی مصرف الکل در دبی انجام کارهای خصوصی غذا خوردن در ماه مبارک رمضان رقصیدن در دبی خوردن و آشامیدن در وسایل نقلیه عمومی بی‌احترامی به آداب و خانواده‌های سلطنتی دبی حمل مواد محترقه قوانین رانندگی در دبی سرعت مجاز رعایت فاصله طولی مصرف الکل در زمان رانندگی قوانین رزرو هتل در دبی تجربه اقامتی به‌یادماندنی در دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

آیا شهر دبی قوانین برای مسافران و گردشگران درنظر گرفته است؟ در هنگام سفر به دبی باید چه قوانین را رعایت کنیم؟ بایدها و نبایدهای سفر به دبی چیست؟ این سوال‌ها از جمله مهم‌ترین سوالات درباره قوانین دبی هستند که برای بسیاری از مسافران و گردشگران ایجاد می‌شود.
دبی یکی از کشورهای مسلمان محسوب می‌شود که را برای گردشگران و توریست‌ها قوانینی وضع کرده است و شما موظف هستید در طول سفر خود به دبی این قوانین را رعایت کنید. زیرا در صورت رعایت نکردن این قوانین ممکن است جریمه و به زندان بروید.
اگر قصد سفر به دبی را دارید و می‌خواهید قبل از سفر به‌صورت کامل با قوانین آن آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی هریک از این موارد بپردازیم.

قوانین دبی برای توریست‌ها که باید بدانید

دبی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مقصدهای توریستی در سطح خاورمیانه است که توریست‌های زیادی سالانه به این شهر زیبا سفر می‌کنند. شما نیز اگر قصد سفر به این شهر را دارید، باید بدانید که دبی به‌عنوان یکی از کشورهای مسلمان دنیا محسوب می‌شود و پیرو قوانین اسلامی است؛ به همین دلیل باید در سفر خود به دبی با قوانین آشنایی داشته باشید تا به‌صورت سهوی مرتکب جرم نشوید. در ادامه با مهم‌ترین قوانین توریستی دبی آشنا می‌شویم:

قوانین دبی برای توریست‌ها که باید بدانید

پوشش مناسب در دبی

یکی از مهم‌ترین قوانین دبی برای گردشگرها، درباره پوشش و نوع لباس آنهاست. دبی به‌عنوان کشوری مسلمان به پوشش اسلامی و مناسب، اهمیت زیادی می‌دهد؛ به همین دلیل بهتر است لباس‌های پوشیده برای سفر انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال شلوارک یا دامن شما نباید از زانو بالاتر باشد. همچنین بهتر است لباس‌هایی را بپوشید که در قسمت شانه‌ها و قفسه سینه باز نباشند.
پوشیدن لباس‌های نامناسب و بسیار جذب در دبی، امری غیر اصولی و خلاف قوانین است. اگر در مکان‌های عمومی مانند مراکز خرید، ساحل، بازارها، مساجد و... با لباس‌های تنگ و نامناسب حضور داشته باشید جریمه خواهید شد. پس در زمان بستن چمدان خود لباس‌های گشاد و پوشیده را در اولویت قرار دهید.

عکاسی بدون اجازه در دبی

یکی دیگر از قوانین دبی برای توریست‌ها، عکس نگرفتن بدون اجازه است. باتوجه‌به اینکه دبی شهری فوق‌العاده زیبا و رویایی محسوب می‌شود، حتماً برای عکاسی و ثبت این مناظر وسوسه می‌شوید؛ اما به یاد داشته باشید در عکس‌های شما نباید افراد حضور داشته باشند به‌خصوص اگر زن و کودک باشند. برای عکاسی از مناظر باید از افراد اجازه بگیرید؛ در غیر این صورت 500000 درهم جریمه خواهید شد.

عکاسی بدون اجازه در دبی

فحاشی در دبی

داشتن ادبیات درست و دوری از فحش و ناسزا، دیگر قانون مهم است که در سفر به دبی نباید فراموش کنید. در مکان‌های عمومی و صحبت با افراد محلی، هرگز از الفاظ رکیک و فحش و ناسزا استفاده نکنید. همچنین نباید به دین اسلام توهین کنید، در غیر این صورت مشمول جریمه‌های سنگین می‌شوید. مجازات فحش و ناسزا در دبی تنها به جریمه مالی محدود نیست؛ بلکه مجازات زندان هم به دنبال دارد. پس اگر می‌خواهید سفری خوش و لذت‌بخش تجربه کنید، به کلماتی که می‌گویید دقت داشته باشید و از دعوا و درگیری جدا خودداری کنید.

فحاشی در دبی

گوش کردن به موسیقی با صدای بلند

یکی دیگر از قوانین دبی برای توریست‌ها که در زمان سفر باید مد نظر داشته باشید، عدم گوش کردن موسیقی با صدای بلند در مکان‌های عمومی است؛ زیرا افراد محلی این کار را نمی‌پسندند. پس سعی کنید برای گوش دادن به آهنگ مورد علاقه‌تان از هدفون یا هندزفری استفاده کنید.

گوش کردن به موسیقی با صدای بلند

قسم خوردن در دبی

سوگند خوردن به نام خدا و دیگر مقدسات در مکان‌های عمومی، امری غیر قانونی است؛ زیرا دبی شهری مذهبی است و نسبت به نام خدا و مقدسات حساسیت زیادی دارد، از همین جهت بهتر است در دبی از سوگند خوردن خودداری کنید تا جریمه نشوید.

قسم خوردن در دبی

حمل دارو در دبی

حمل نکردن و نداشتن دارو یکی دیگر از قانون‌های بسیار مهم و سخت‌گیرانه دبی است که باید آن را رعایت کنید؛ در غیر این صورت نه‌تنها جریمه مالی می‌شوید، بلکه باید به زندان هم بروید. اگر مجبور به مصرف دارو هستید، حتماً نسخه تجویز شده پزشک را به همراه داشته باشید. بهتر است تجویز پزشک به زبان انگلیسی باشد تا ماموران از صحت آن اطمینان خاطر داشته باشند. پس حتماً داروهای مجاز را با دستور پزشک حمل کنید.  فهرست داروهایی که در دبی ممنوع است:

اوریبافناتیناماتفلورازپامدیازپام
مپروباماتاوربیافندکسترومتورفاناستازولام
کلومیپرامینکلونازپامکلردیازپوکسایدکلیدینیم سی
آمفتامین‌هاکلوبازامآسپرین کدئینهکلرپرومازین
باکلوفنبی پریدیندیفنوکسیلاتکلونازپام
آلپرازولامآمانتادیناستامینوفن کدئینهتمازیام
باربیتالهافنوباربیتالپنتازوسینلورازیام
میدازولاماکزازیاممورفینکدئین
کیما درینمتادون 
حمل دارو در دبی

مصرف الکل در دبی

همان‌طور که می‌دانید مصرف الکل در دین اسلام حرام است و از آنجایی‌که دبی نیز از دین اسلام پیروی می‌کند، مصرف الکل را محدود کرده است. البته که مصرف الکل در دبی به‌عنوان جرم محسوب نمی‌شود و نوشیدنی‌های الکی زیادی در کافه‌ها هستند. 

مصرف الکل در دبی

انجام کارهای خصوصی

یکی دیگر از قوانین مهم دبی انجام ندادن کارهای خصوصی در مکان‌های عمومی و بین مردم است. کارهای خصوصی شامل بغل کردن و بوسیدن در مکان‌های عمومی می‌شود و اگر شما را در حین انجام این کارها دستگیر کنند، به زندان خواهید افتاد.

غذا خوردن در ماه مبارک رمضان

ماه رمضان به عنوان یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها و ماه‌های مبارک برای مسلمانان است و دبی به‌واسطه اسلامی بودن به این ماه اهمیت زیادی می‌دهد. باید بدانید که در ماه رمضان خوردن و آشامیدن و حتی سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی از اذان صبح تا اذان مغرب جرم است. البته برای خانم‌های باردار و کودکان این قانون وجود ندارد. 
به‌هرحال اگر قصد دارید در ماه رمضان به دبی سفر کنید، به این موضوع نیز توجه داشته باشید. البته برای صرف غذا و نوشیدنی در ماه رمضان می‌توانید به رستوران و کافی‌شاپ هتلی که اقامت دارید، مراجعه کنید؛ زیرا در هتل‌ها هیچ قانونی برای غذا نخوردن وجود ندارد.

غذا خوردن در ماه مبارک رمضان

رقصیدن در دبی

شاید این موضوع غیرقابل‌باور باشد؛ اما یکی از قوانین دبی برای توریست‌ها این است که رقصیدن در مکان‌های عمومی مانند ساحل، مراکز خرید و... امری غیر اخلاقی و جرم محسوب می‌شود. البته که در دبی کلوپ‌های زیادی برای خوش‌گذرانی و رقصیدن وجود دارند؛ ولی از رقصیدن در مکان‌های عمومی و باز پرهیز کنید تا مرتکب جرم و پرداخت جریمه‌های سنگین نشوید.

خوردن و آشامیدن در وسایل نقلیه عمومی

دبی یکی از شهرهای فوق‌العاده تمیز و مدرن محسوب می‌شود و بدون شک این نظافت را مدیون قوانین است. یکی از قانون‌های مهم دبی، عدم خوردن و آشامیدن در وسایل نقلیه مانند اتوبوس، مترو، تاکسی و… است.

بی‌احترامی به آداب و خانواده‌های سلطنتی دبی

یکی دیگر از کارهایی که در دبی جرم محسوب می‌شود، بی‌احترامی یا توهین به سبک زندگی، قوانین، سیاست و خانواده‌ها است. پس حتماً به حرف‌های خود توجه کنید و از مسخره کردن خودداری کنید تا مرتکب جرم نشوید.

حمل مواد محترقه

به‌همراه‌داشتن وسایل آتش‌بازی ممنوع است و در صورت مشاهده شامل جریمه‌های سنگین خواهید شد.

حمل مواد محترقه

قوانین رانندگی در دبی

دبی شهری با جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده زیاد است که گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. همین جمعیت زیاد و شلوغ بودن جاده‌ها سبب تصادف‌های جاده‌ای زیادی شده است؛ بنابراین دبی قوانین رانندگی سخت‌گیرانه‌ای دارد که قبل از رانندگی بهتر است آن‌ها را بدانید. در ادامه با مهم‌ترین قوانین رانندگی دبی آشنا می‌شویم.

سرعت مجاز

دبی هم مانند هر کشور دیگری برای آزادراه‌ها، بزرگ‌راه‌ها و خیابان‌ها، حداقل و حداکثر سرعت در نظر گرفته است تا از تصادفات جلوگیری کند. این موارد عبارتند از:

  • جاده‌های دو بانده شهری: 60 - 80 کیلومتر بر ساعت
  • آزادراه‌های دبی: 100 - 120 کیلومتر بر ساعت

اگر 20 کیلومتر از سرعت مجاز رانندگی کنید، شامل جریمه می‌شوید. جریمه‌های رانندگی در دبی بسیار سنگین است، پس باید سرعت مجاز را رعایت کنید.

رعایت فاصله طولی

رعایت فاصله طولی با ماشین جلویی یکی از قوانین مهم دبی است؛ زیرا در این شهر اغلب ماشین‌های لوکس و سنگین تردد می‌کنند و در صورت عدم رعایت فاصله طولی احتمال برخورد با ماشین جلویی و تصادف وجود دارد. بهترین فاصله طولی با ماشین جلویی 3 تا 5 ثانیه است.
دیگر قوانین رانندگی در دبی که باید گردشگران بدانند، عبارت‌اند از: 

  • سن مجاز برای رانندگی در صورت داشتن گواهینامه بین‌المللی 18 سال است.
  • برای کودکان 4 تا 8 سال، استفاده از صندلی کودک الزامی است.
  • نشستن کودکان زیر 13 سال در صندلی جلو، غیر قانونی است.
  • بیرون انداختن زباله از خودرو امری غیر قانونی است و مجبور به پرداخت جریمه 1000 درهمی می‌شوید.
  • موتورسواری بدون کلاه ایمنی غیر قانونی است و باید جریمه پرداخت کنید.
  • خودروهای فرسوده و پرسروصدا که موجب آلودگی هوا و آسیب به محیط‌زیست می‌شوند، باید جریمه پرداخت کنند.

مصرف الکل در زمان رانندگی

رانندگی در زمانی که الکل مصرف کرده‌اید و در حالت مستی هستید، امری غیر قانونی در دبی محسوب می‌شود. اگر پلیس متوجه این امر شود، طبق قوانین در مرحله اول شما را دستگیر می‌کند و به زندان انتقال می‌دهد. همچنین خودروی شما 60 روز توقیف می‌شود و باید هزینه زیادی به عنوان جریمه بپردازید. 

مصرف الکل در زمان رانندگی

قوانین رزرو هتل در دبی

یکی دیگر از قوانین دبی برای توریست‌ها، مربوط به رزرو هتل برای اقامت می‌شود. هتل‌های دبی برای امنیت و آرامش مسافران قوانینی را وضع کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: 

  • رزرو هتل برای زوج‌ها تنها با ارائه مدرک رسمی ازدواج و داشتن پاسپورت انجام می‌شود؛ در غیر این صورت به زوج‌های نامحرم اتاق داده نمی‌شود.
  • رزرو هتل برای افراد بالای 18 سال صورت می‌گیرد و رزرو اتاق برای جوانان زیر 18 سال بدون اعضای خانواده امکان‌پذیر نیست.
قوانین رزرو هتل در دبی

تجربه اقامتی به‌یادماندنی در دبی با رامین گشت

اگر قصد سفری تفریحی یا کاری به مقصد کشور امارات و شهر زیبای دبی را دارید، ابتدا باید از قوانین دبی برای توریست‌ها مطلع باشید. شما با مطالعه قوانین توریستی دبی پیش از سفرتان، پس از رسیدن به دبی با مشکل نقض قانون این کشور مواجه نخواهید شد. برای سفر به دبی و تجربه سفری آرام و به‌یادماندنی می‌توانید صفر تا صد برنامه‌ریزی سفر خود را به رامین گشت بسپارید.
رامین گشت یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین آژانس‌های مسافرتی با برگزاری تورهای داخلی و خارجی است و خدمات ویژه‌ای مانند اخذ ویزای توریستی، خرید بلیط، رزرو بهترین هتل، برنامه‌ریزی سفر و... را ارائه می‌دهد تا شما هیچ دغدغه‌ای بابت سفرتان نداشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه سفر به دبی و... هم اکنون با کارشناسان رامین گشت تماس بگیرید.
 

سوالات متداول

 رقصیدن و خوردن الکل در مکان‌های عمومی دبی امری غیر قانونی است و جرم محسوب می‌شود.

 

 سن مجاز برای رانندگی با داشتن گواهینامه بین‌المللی 18 سال است.

 

 عدم فحاشی، توهین‌نکردن به دین و خانواده‌ها، عدم رانندگی در حالت مستی، حمل داروهای غیر مجاز

 

 خیر در ماه مبارک رمضان خوردن و آشامیدن در مکان‌های عمومی رفتاری غیر اخلاقی است.

 

مقالات مرتبط

زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه
هزینه سفر دبی
1402/09/26 11 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت