عجایب دبی

عجایب دبی
عجایب دبی که حتماً باید ببینید دهکده جهانی دبی برج خلیفه؛ بلندترین آسمان‌خراش در دنیا بزرگ‌ترین آکواریوم جهان و اسکلت دبی دینو در دبی مال دبی فریم؛ بزرگ‌ترین قاب عکس جهان منطقه بر دبی و پل میدان دبی پالم جمیرا دبی برج العرب دبی (Burj Al Arab) برج کایان دبی (Cayan Tower) بازدید از عجایب دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

آیا چیزی درباره عجایب دبی می‌دانید؟ دبی شهری که این روزها تلاش می‌کند تا از هر فرصتی برای جذب توریست استفاده کند، عجایب بسیار زیادی را در خود جای داده است. در واقع دبی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شهرهای جهان به‌حساب می‌آید که در حال حاضر به دلیل پیشرفت بسیار زیادش طی سال‌های اخیر، به یکی از شهرهای مدرن و معروف دنیا تبدیل شده است. از دلایل محبوبیت شهر دبی می‌توان به مراکز گردشگری و تفریحی بسیار متنوع و جاهای عجیب و شگفت‌انگیز آن اشاره کرد. در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی عجیب‌ترین جاهای دبی بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

عجایب دبی که حتماً باید ببینید

چیزی که سفر را جذاب می‌کند، گشت‌وگذار و بازدید از جاهای زیبا و معروف آن منطقه است. پس در سفرتان به دبی تنها به خرید بسنده نکنید و موارد زیر را که جزو عجیب‌ترین جاهای دبی هستند، حتماً ببینید.

دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی یکی از جاهای دیدنی شهر دبی به شمار می‌رود که برای تفریح و گشت‌وگذار با خانواده یک مقصد بسیار جذاب به‌حساب می‌آید. در واقع این دهکده یکی از معروف‌ترین و بهترین جاذبه‌های شهر دبی است که محصولات و فرهنگ کشورهای مختلف را به گردشگران معرفی می‌کند؛ بنابراین مسافران و گردشگران می‌توانند در فضای بسیار وسیع و زیبای دهکده جهانی با آداب‌ورسوم اکثر کشورها آشنا شوند و صنایع‌دستی و محصولات مختلف این کشور را مشاهده و خریداری کنند.

برج خلیفه؛ بلندترین آسمان‌خراش در دنیا

برج خلیفه؛ بلندترین آسمان‌خراش در دنیا

یکی از برج‌های بسیار بزرگ و معروف جهان که در شهر دبی واقع شده است، برج خلیفه نام دارد. در واقع این برج علاوه‌بر اینکه یکی از بلندترین و معروف‌ترین سازه‌های موجود در جهان محسوب می‌شود، یکی از جاهای عجیب دبی و نمادهای معروف و شناخته شده این شهر به شمار می‌رود. برج خلیفه توسط شخصی به نام آدریان اسمیت که معماری معروف است، طراحی و در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد.
برج خلیفه حدود ۸۲۸ متر ارتفاع دارد که از تمام سازه‌های موجود در جهان بلندتر است. این برج علاوه‌بر اینکه به‌عنوان یک برج مسکونی شناخته می‌شود، دارای هتل‌ها و رستوران‌های بسیار متعدد، مراکز تجاری، ادارات و... است. همچنین این برج ۱۶۳ طبقه دارد که از بالای آن می‌توان بهترین پارک‌های آبی دبی و مناظر زیبا و شگفت‌انگیز شهر را مشاهده کرد.

بزرگ‌ترین آکواریوم جهان و اسکلت دبی دینو در دبی مال

بزرگ‌ترین آکواریوم جهان و اسکلت دبی دینو در دبی مال

اما اگر تنها بازدید از بهترین پارک های آبی دبی برایتان کافی نبود، به دبی مال که یکی از مجتمع‌های تجارت و خرید بسیار مشهور و بزرگ در جهان است، مراجعه کنید. در واقع این مجتمع معروف یکی دیگر از عجایب دبی و یکی از مقاصد تجاری و تفریحی ارزشمند برای گردشگران به شمار می‌آید. دبی مال علاوه‌بر اینکه یکی از مراکز بزرگ جهان محسوب می‌شود، یکی از جاهای دیدنی به‌حساب می‌آید؛ زیرا دارای فروشگاه‌های معتبر بی‌شماری است که در آن محصولات متنوعی مانند جواهرات، لباس، لوازم آرایشی، لوازم‌خانگی و الکترونیکی و... به فروش می‌رسد.
دبی مال به دلیل فاصله بسیار کمی که با برج خلیفه دارد، این امکان را برای گردشگران فراهم می‌سازد تا علاوه‌بر بازدید از دبی مال از برج زیبای خلیفه نیز دیدن کنند. به‌خاطر داشته باشید که این مجتمع امکانات تفریحی متنوعی نیز دارد که از جمله آن می‌توان به اسکله برف درون‌پیستی، سینماها، اتاق بازی و... اشاره کرد. در این مجتمع بزرگ، نمایش‌ها و رویدادهای متنوعی مانند نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌ها، نمایش آتش‌بازی و... برگزار می‌شود که در کنار آن می‌توانید از تنوع غذاها و نوشیدنی‌های رستوران‌های آن نیز لذت ببرید.
به طور کلی دبی مال یکی از مقاصد خرید و تفریحاتی بسیار پرطرفدار در دبی است که هرساله گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. آکواریوم دبی یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آکواریوم‌های جهان محسوب می‌شود که در دبی مال قرار دارد و دارای بیش از ۵۰ گونه آبزی است. علاوه‌بر آکواریوم دبی، اسکلت دبی دینو از دیگری دیدنی‌های عجیب دبی مالمحسوب می‌شود که حدود ۱۵۵ میلیون سال قدمت دارد.

دبی فریم؛ بزرگ‌ترین قاب عکس جهان

دبی فریم؛ بزرگ‌ترین قاب عکس جهان

دبی فریم یا همان قاب دبی، یک قاب عکس بسیار بزرگ است که در شهر دبی قرار دارد و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی شناخته می‌شود. این ساختمان که به شکل قاب عکس طراحی شده است، حدود ۱۵۰ متر ارتفاع دارد و دارای معماری زیبا و منحصربه‌فردی است. در طبقه پایین این ساختمان، موزه‌ای به نام (گذشته دبی) قرار دارد که تاریخ و تحولات جالب و حیرت‌انگیز شهر دبی را به گردشگران نشان می‌دهد.
به طور کلی دبی فریم نیز یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب دبی است که گردشگران می‌توانند هنگام بازدید از عجایب دبی، به این ساختمان معروف نیز سری بزنند و در مورد گذشته دبی اطلاعات بیشتری را به دست آوردند.

منطقه بر دبی و پل میدان دبی

منطقه بر دبی و پل میدان دبی

از محله‌های معروف و بسیار مهم شهر دبی می‌توان به منطقه بر دبی اشاره کرد که در قلب این شهر قرار گرفته است. این منطقه به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی، مالی و تجاری این شهر شناخته می‌شود. پل میدان (Meydan Bridge) نیز یکی دیگر از جاهای عجیب دبی است که به‌عنوان یکی از پل‌های بسیار معروف و بزرگ شهر دبی شناخته می‌شود.
از ویژگی‌های برجسته و بارز این پل می‌توان به معماری و طراحی خاص و منحصربه‌فرد آن اشاره کرد. در واقع پل میدان دبی قوس‌های منحنی‌شکل و بسیار بلندی دارد که جذابیت و زیبایی آن را دوچندان کرده است. به‌خاطر داشته باشید که این پل به مکان‌های مهم و جاهای دیدنی دبی مانند میدان دبی و میدان دبی هیپودروم متصل شده است؛ بنابراین یک مزیت بسیار بزرگ برای گردشگران و مسافران محسوب می‌شود. علاوه‌بر موارد فوق این پل از نظر تکنولوژی و مهندسی نیز بسیار جالب است و مناظر طبیعی و نمای زیبای شهر دبی را به نمایش می‌گذارد.

پالم جمیرا دبی

از دیگر عجایب دبی و دیدنی‌های حیرت‌انگیز این شهر می‌توان به پالم جمیرا اشاره کرد. پالم جمیرا یکی از پروژه‌های ساخت شهری بسیار بزرگ و پیچیده در دبی محسوب می‌شود که طراحی آن به‌صورت نخل ماهی صورت‌گرفته است. این جزیره علاوه‌بر اینکه یکی از نمادهای شهر دبی به شمار می‌آید، یکی از مقاصد گردشگری محبوب و بسیار معروف جهان است.
جزیره پالم جمیرا از بالا به‌صورت یک آثار هنری بسیار جذاب و منحصربه‌فرد دیده می‌شود؛ زیرا همان‌طور که گفته شد به‌صورت یک نخل ماهی با تاج و ساقه‌های بسیار زیبا طراحی شده است. از امکانات این جزیره می‌توان به رستوران‌ها، مراکز تجاری، باشگاه‌ها و... اشاره کرد که به مسافران و گردشگران، خدمات فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. همچنین بدانید که این جزیره به‌عنوان یک منطقه تجاری و مسکونی شناخته می‌شود که توسط یک جسر به شهر زیبای دبی متصل شده است.

برج العرب دبی (Burj Al Arab)

برج العرب دبی (Burj Al Arab)

از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ساختمان‌ها و هتل‌های بسیار جذاب جهان که در شهر دبی واقع شده است، می‌توان به برج العرب اشاره کرد. طراحی این برج به‌صورت یک بادبان کشتی انجام شده است. در واقع برج العرب به دلیل معماری زیبا و طراحی جذاب و فوق‌العاده‌ای که دارد، توجه بسیاری از مسافران و گردشگران را به خود جلب می‌کند. دقت داشته باشید که این برج در ساحل شمالی دبی قرار دارد و ارتفاع آن حدود ۳۲۸ متر است. برج العرب دبی علاوه‌بر اینکه سوئیت‌ها و اتاق‌های مناسب با امکانات رفاهی بی‌نظیری که دارد، دارای رستوران‌های متعددی است که انواع نوشیدنی و غذاهای خوشمزه و لذیذ را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. از امکانات تفریحی این برج می‌توان به استخرهای شنا، اسپا، سالن ورزشی و... اشاره کرد.

برج کایان دبی (Cayan Tower)

برج کایان دبی (Cayan Tower)

برج کایان یکی دیگر از عجایب دبی و بنیان‌های بسیار مهم معماری این شهر محسوب می‌شود که به‌عنوان یکی از بهترین و بلندترین برج‌های جهان شناخته می‌شود. این برج در اصل نمادی از تکنولوژی و توسعه شهر دبی است که از نظر ساخت و طراحی یکی از برج‌های معروف و دستچین دبی به شمار می‌آید. از ویژگی‌های برجسته و بارز برج کایان می‌توان به ساختار پیچیده و منحنی شکل آن اشاره کرد که از طریق ارتقا طبقه به طبقه شکل گرفته است. در واقع این طراحی زیبا و منحصربه‌فرد موجب شده تا برج کایان با نام‌های دیگری همچون برج پوشان و برج دندانه‌دار نیز شناخته شود.
برج کایان از نظر ارتفاع یکی از برج‌های مسکونی بسیار بلند در جهان محسوب می‌شود که حدود ۳۰۰ متر ارتفاع دارد. همچنین این برج دارای واحدهای مسکونی متعددی است که تمام امکانات مورد نیاز گردشگران و مسافران را ارائه می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت برج کایان یکی از شگفت‌انگیزترین عجایب دنیا و یکی از بهترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی است که به گردشگران این امکان را می‌دهد که از بالاترین نقطه برج مناظر زیبای دبی و شاهکارهای معماری آن را مشاهده کنند. همچنین این برج فاصله بسیار کمی با رستوران‌ها، مکان‌های تفریحی، مراکز خرید و بسیاری از مکان‌های دیدنی دیگر دارد؛ بنابراین گردشگران می‌توانند در تفریحات دبی از این مکان‌ها نیز دیدن کنند.

بازدید از عجایب دبی با رامین گشت

هنگام سفر به امارات آن چیزی که بیشتر از همه برای شما جذابیت دارد، بازدید عجایب دبی است. با وجود این همه اماکن تفریحی در دبی، مسئولان شهر دبی هنوز هم در تلاش‌اند تا به جاذبه‌های گردشگری و عجایب این شهر بیفزایند. شما در سفر به دبی نیاز به یک تولیدر ماهر و مشاور زبده دارید تا بتوانید ضمن خرید تور دبی از آن، برنامه‌ریزی‌های سفر خود را به او بسپارید. آژانس مسافرتی رامین گشت همراه و مشاور شما در سفر به دبی خواهد بود. برای بهره‌مندی از توانایی کارشناسان رامین گشت تنها کافی است با شماره‌های درج شده تماس بگیرید 

سوالات متداول

 از عجیب‌ترین جاهای دبی می‌توان به نخل جمیرا، دهکده جهانی دبی، برج خلیفه، دبی فریم، منطقه بر دبی و... اشاره کرد.

 آکواریوم دبی بزرگ‌ترین آکواریوم جهان محسوب می‌شود که در شهر دبی و در مجتمع بزرگ دبی مال واقع شده است.

 بزرگ‌ترین قاب عکس جهان که با نام دبی فریم و یا قاب دبی شناخته می‌شود در شهر دبی واقع شده است و حدود ۱۵۰ متر ارتفاع دارد.

 

 برج خلیفه یکی از بلندترین برج‌های جهان به شمار می‌رود که در شهر دبی واقع شده است و حدود ۸۲۸ متر ارتفاع دارد.

 دبی مال علاوه بر اینکه یک مجتمع خرید بسیار بزرگ است، امکانات تفریحی زیادی همچون اتاق بازی، سینما، اسکله برف درون‌پیستی و... دارد.

مقالات مرتبط

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت