دبی فریم(قاب عکس دبی)

قیمت از: 60 درهم
خرید از طریق واتس اپ
قاب دبی یکی از شگفتی های دبی قدیم و جدید
معرفی قاب دبی هدف از طراحی قاب دبی چه بوده است؟ معماری قاب دبی سفر به گذشته، حال و آینده با قاب دبی گالری گذشته تماشای دبی آینده دبی تونل گرداب حقایقی درباره قاب دبی جوایز قاب دبی چرا باید از قاب دبی بازدید کرد؟ بلیط فریم دبی را از کجا می‌توانیم بخریم؟ نحوه دسترسی به قاب دبی بازدید از قاب دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

 اگر بگوییم دبی، شهر شاهکار‌های بزرگ و خارق‌العاده‌ای همچون قاب دبی است، اغراق نکرده‌ایم. از بلندترین ساختما‌ن‌های جهان گرفته تا جذاب‌ترین استخر‌ها و پارک‌های آبی را می‌توان در این شهر مشاهده کرد. قاب دبی یا همان فریم دبی  نیز یکی از شگفتی‌های این شهر است که دو نمای اصلی شهر را در نمای زیبایی از خود نمایش می‌دهد اما آیا تا به حال چیزی درباره بزرگ‌ترین قاب عکس جهان شنیده‌اید؟ 

تمام افرادی که از فریم دبی دیدن کرده‌اند، بر این باور هستند که ارزش این بنا، چیزی بیش از یک سازه عظیم است؛ مجموعه‌ای از گالری‌ها و نمایشگاه‌های بسیار جذاب با معماری فوق‌العاده. اگر شما هم در سفر به دبی، به بازدید از قاب دبی علاقه دارید تا انتهای متن همراه ما باشید.

معرفی قاب دبی

انتظار برای بهره‌برداری از برج قاب دبی (Dubai Frame)  که مدت‌ها به تعویق افتاده بود، بالاخره به پایان رسید. یکی از شگفتی‌های معماری این شهر، یعنی قاب دبی، سرانجام در ابتدای سال 2018 افتتاح شد. از فوریه 2018، افراد می‌توانند از قاب عکس غول‌پیکری که مرزی است بین دبی جدید و قدیم، بازدید کنند.

به‌علاوه می‌توان از درون ساختمان فریم دبی، چشم‌انداز شهر و منظره‌ای از جاذبه‌های گردشگری دبی مانند: برج خلیفه، برج‌های امارات، دبی مال و فواره دبی را مشاهده کرد.

معرفی قاب دبی که یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های دبی

هدف از طراحی قاب دبی چه بوده است؟

ایده طراحی این بوده که سازه، شبیه قاب عکسی باشد که از دو طرف، دبی قدیم و دبی جدید را به تصویر بکشد. این قابِ تصویر مستطیل‌شکلِ باشکوه، یکی از زیباترین نقاط عطف معماری‌های دبی به شمار می‌رود و  پلی بصری بین گذشته و امروز دبی ایجاد می‌کند. قاب عکس دبی شامل دو برج با ارتفاع 150 متر است که توسط یک پل به طول 93 متر، دو برج را به هم متصل کرده است. 

با توجه به ارتفاع زیاد این سازه، بازدیدکننده‌ها می‌توانند از طریق رصدخانه پل، از منظره زیبای دبی لذت ببرند. دبی قدیم در قسمت شمالی و دبی جدید در بخش جنوبی قرار گرفته است که در ترکیب با یکدیگر دبی امروزی را تشکیل می‌دهند. مفهوم قاب، تداعی‌کننده سفر در زمان است که به یک جاذبه گردشگری بزرگ تبدیل شده است و انتظار می‌رود سالانه نزدیک به 2 میلیون گردشگر را جذب کند.

درواقع این قاب مستطیل‌شکل غول‌پیکر، در پارک زعبیل دبی واقع شده است؛ مکانی که حد واسط دبی قدیم و جدید شناخته می‌شود. قاب غول‌پیکر دبی در صدر فهرست 15 جاذبه جهان آینده قرار گرفته که در رصدخانه One World نیویورک تدوین شده است .

جاذبه‌های دیگر این فهرست عبارتند از:

  • موزه بزرگ مصر در جیزه
  • موزه فردا در ریودوژانیرو
  • جزیره فانتزی در اندونزی
  • گذرگاه ابدیت در پکن

 معماری قاب دبی

قبل از توضیح آنچه در داخل ساختمان قاب دبی می‌گذرد، بهتر است که با حقایقی درباره معماری آن آشنا شوید. قاب دبی 150 متر ارتفاع و 95 متر طول دارد. بیش از 9900 متر مکعب بتن مسلح، 2900 متر مربع شیشه چندلایه و 2000 تن فولاد برای ساخت بزرگ‌ترین قاب عکس جهان استفاده شده است.

اما برخی معتقد هستند که نمای بیرونی قاب دبی آشنا است. اما آیا نمای بیرونی آن آشنا به نظر می‌رسد؟ بله.

طرح حلقه برجسته روی جلد The Dubai Frame از لوگوی اکسپو 2020 دبی الهام گرفته شده است که بیش از 15000 متر مربع فولاد ضدزنگ طلایی برای طراحی آن استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های قاب طلایی این است که تناسب ابعاد آن از نسبت طلایی 1.618 پیروی می‌کند.

شاهکار مهندسی با معماری قاب دبی

 

سفر به گذشته، حال و آینده با قاب دبی

برای اینکه بتوانید از گذشته شهر دبی یا حتی آینده‌ای که قرار است در این شهر مشاهده کنید، اطلاع داشته باشید، بهترین گزینه بازدید از قاب دبی است. این قاب موزه‌ای، بخش‌های متفاوت از دبی را به نمایش می‌گذارد که هریک به شرح زیر هستند:

سفر شما در گالری گذشته از سطوح میانی آغاز می‌شود: جایی که در معرض تجربه‌ای تمام‌وکمال از تاریخ گذشته دبی قرار می‌گیرید. گذشته از طریق مدل‌های سه‌بعدی، حرکت جلوه‌های ویژه‌ای از مه و بو شما را به سفری در زمان می‌برد. همه این جلوه‌های ویژه به شما کمک می‌کنند تا به معنای واقعی کلمه، به گذشته دبی سفر کنید. گالری گذشته، داستان تکامل دبی را از صنعت ماهیگیری و غواصی مروارید به غول مدرن امروزی بازگو می‌کند. این گالری مکانی عالی برای تماشای تاریخ دبی است و اینکه چگونه در این سال‌ها به دبی امروزی تبدیل شده است.

تماشای دبی

بعد از مشاهده گالری دبی می‌توانید به Sky Deck بروید تا دبی را از دو قاب متفاوت مشاهده کنید. صفحه نمایش‌های فعال‌شده با واقعیت افزوده، مکان‌ها و ساختمان‌های شگفت‌انگیز دبی را به شما نشان می‌دهند و حقایق جالب و منحصربه‌فردی را درباره هر یک از آن‌ها به‌صورت سه‌بعدی به شما ارائه خواهند کرد. 

شما می‌توانید در این گالری از قسمت‌های مختلف دبی دیدن کنید و درباره آن‌ها سوال بپرسید. همچنین نمونه‌هایی از زیرساخت‌های پررونق شهر از طریق فناوری‌های دیگر به شما نشان داده می‌شود تا با گذراندن زمانی کوتاه در قاب دبی، احساس کنید که از تمام جاذبه‌های گردشگری دبی بازدید کرده‌اید.

تماشای شهر دبی از قاب

 آینده دبی

 تجربه بعدی در قاب دبی، مشاهده آینده شهر است. در اینجا می‌توانید پیش‌بینی 50 سال آینده دبی را مشاهده کنید. با استفاده از فناوری واقعیت مجازی می‌توانید در شهر مجازی آینده دبی قدم بزنید. به‌طور حتم، این تجربه مجازی شما را مسحور می‌کند؛ چون احتمالا نمونه آن را در جایی ندیده‌اید و شبیه هیچ چیز دیگری نیست. احساس می‌کنید به آینده سفر کرده‌اید و برگشته‌اید. 

تونل گرداب

بعد از مشاهده آینده دبی، از نیم طبقه و از طریق یک تونل گردابی حرکت خواهید کرد که سفر در زمان را با یک گرداب تار به پنجاه سال آینده به شما تلقین می‌کند. این شرایط از طریق نورهای ویژه و جلوه‌های صوتی انجام می‌شود و مدل‌هایی بر روی دیوار نمایش داده می‌شود که تکامل شهر را برای 50 سال آینده نشان می‌دهد. 

در این مدل‌های سه‌بعدی، پروژه‌های جدید دبی را نیز مشاهده خواهید کرد. همچنین پیش‌بینی‌هایی درباره روش‌های جدیدتر سفر و زندگی در داخل شهر را خواهید دید. این پیش‌بینی‌ها بر اساس طراحی و محاسبات واقعی پروژه است و اگر به اندازه کافی خوش شانس باشیم و پس از 50 سال همچنان زندگی کنیم، این شگفتی‌ها را از نزدیک خواهیم دید. 

تونل گرداب در داخل قاب دبی

حقایقی درباره قاب دبی

سازه‌ای بی‌نظیر مانند قاب دبی دربردارنده حقایق شگفت‌انگیزی است که در اینجا به‌صورت کلی به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد: 

  • کل ساختمان دبی فریم با هزینه سرسام‌آور 160 میلیون درهم ساخته شده است. این رقم نزدیک به 44 میلیون دلار است. درحقیقت، دبی برای تحقق بخشیدن به این سازه زیبا از هیچ هزینه‌ای دریغ نکرده است.
  • قاب دبی 93 متر (305 فوت) عرض و 150 متر ارتفاع (494 فوت) دارد. بنابراین، می‌توانید تصور کنید که وقتی اینجا هستید، این سازه چقدر چشمگیر به نظر می‌رسد. همچنین برای نگاه کردن از پایین برج به بالا، احتمالا سرگیجه خواهید گرفت!
  • طراح برج رنسانس دبی و برج پورشه دیزاین، فرناندو دونیس، معمار نابغه، برنده جایزه طراحی فریم دبی است. آثار او در سراسر جهان شهرت دارد.
  • درست در طبقه همکف، می‌توانید تاریخ دبی را ببینید. در اینجا موزه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه دبی از یک دهکده ماهیگیری کوچک به یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده است. بازدید از این مکان را از دست ندهید.
  • همان‌طور که انتظار می‌رفت، بازدید از قاب دبی درست مانند برج العرب و برج خلیفه با استقبال فراوانی روبه‌رو شده و اکنون در برنامه بیشتر گردشگرها قرار دارد.البته دبی مهد جاهای دیدنی، معماری و هتل‌ها و تفریحات بسیار جذاب است که می‌توانید لیست کامل آن‌ها را در راهنمای سفر به دبی بخوانید.
حقایق و زیبایی قاب دبی

جوایز قاب دبی

طرح فریم دبی با طراحی فرناندو دونیس در سال 2009 برنده جایزه بین‌المللی ThyssenKrupp Elevator شد. در حقیقت این قاب عکس غول‌پیکر، از بین 926 پیشنهادی که به هیئت‌مدیره ارسال شده بود، انتخاب شد. البته، همه افرادی که از این بنای مدرن و جذاب دیدن کرده‌اند، بر این باور هستند که فریم دبی، جوایز دیگری را هم دریافت خواهد کرد و رکوردار خواهد بود.

 

چرا باید از قاب دبی بازدید کرد؟

به هر طرف که نگاه کنید، جاذبه‌های شگفت‌انگیزی در سرتاسر دبی وجود دارد؛ اما بااین‌حال از زمانی که در اول ژانویه 2018، فریم دبی راه‌اندازی شد، فضای خاصی را به وجود آورده است. رتبه این قاب عکس، در نمودارهای محبوبیت جاذبه‌های گردشگری بسیار بالا رفته و اکنون یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر دبی است. همچنین می‌توان از تورهای گشت شهری دبی استفاده کرده تا از این مکان زیبا بازدید کرد. 

زیبایی و عظمت قاب دبی در روز

 بلیط فریم دبی را از کجا می‌توانیم بخریم؟

قیمت بلیط قاب دبی در سال 1402، برای بزرگسال‌ها 50 درهم و برای کودکان 3 تا 12 سال، 20 درهم است. همچنین فریم دبی می‌تواند تنها 200 بازدید کننده در ساعت داشته باشد، بنابراین بلیط‌ها را باید قبل از مراجعه به این مکان دیدنی، خریداری کنید. 

رزرو بلیط فریم دبی کمی دشوار است و اگر می‌خواهید در تاریخ موردنظر خود به آنجا بروید، باید از قبل بلیط رزرو کنید. نیازی به گفتن نیست که استقبال از فریم دبی بسیار زیاد است و انتظار می‌رود که تا مدت‌ها روند به همین شکل ادامه یابد. به طور کلی بازدید از این قاب زیبا به عنوان هزینه سفر به دبی معرفی می‌شود و باید برنامه‌ریزی دقیقی برای تهیه بلیط داشت. 

نحوه دسترسی به قاب دبی

برای قدم گذاشتن در این بنای تاریخی هیجان‌زده هستید؟ آیا این بنای دیدنی در تمام طول سال از بازدیدکننده‌ها استقبال می‌کند؟

دبی فریم را می‌توان در تمام طول سال، حتی در تعطیلات رسمی بازدید کرد. این مجموعه باورنکردنی از ساعت 9 صبح تا 9 شب فعال است. البته توجه داشته باشید که ساعات کار ممکن است در تعطیلات و در ماه رمضان متفاوت باشد.

مکان و آدرس فریم دبی، الکفاف، زعبیل، پیست دو پارک زعبیل است. شما می‌توانید از طریق ورودی 4 که به نام دروازه ستارگان در پارک زعبیل نیز شناخته می‌شود، به قاب دبی دسترسی داشته باشید. اگر قصد دارید با مترو به دیدن قاب دبی بروید، در ایستگاه مترو الجفیلیه در خط قرمز پیاده شوید و به سمت پارک حرکت کنید.

 

بازدید از قاب دبی با رامین گشت 

 

با توجه به توضیحاتی کلی که درباره قاب دبی و چشم‌انداز شهر و تاریخ آن داده‌شد، قطعا شما هم تائید می‌کنید که این سازه یک شگفتی است. درحقیقت، قاب دبی یک جاذبه گردشگری مهم است که در آن تمام افراد، از جمله کودکان از ارائه‌ها و طرح‌های‌سه بعدی لذت می‌برند. 

آنچه در مورد برنامه‌های تعاملی اهمیت دارد، حالتی است که با استفاده از جلوه‌های ویژه ایجاد می‌شود. تصور اینکه بخشی از دبی قدیم را می‌توان از طریق همین فناوری تجسم کرد، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. بوی دریا، ماهی صیدشده دریانوردان و پوسیدگی چوب در حیات دوبی را حس خواهید کرد. برای اینکه جاذبه‌های دیدنی دبی را از دست ندهید، توصیه می‌کنیم که تور دبی خود را از آژانس مسافرتی رامین گشت تهیه کنید. این آژانس مسافرتی، متنوع‌ترین تورهای داخلی و خارجی را ارائه می‌کند تا به‌راحتی بتوانید سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید. 

اگر سوال یا ابهامی درباره قاب دبی‌ دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما همراه باشید. کارشناس‌های آژانس مسافرتی رامین گشت در طول 7 روز هفته و به‌صورت 24 ساعته آمادگی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان را دارند. همچنین کارشناس‌ها به‌صورت تلفنی و حضوری خدمات رزرو تورهای مسافرتی را ارائه می‌کنند. 

منابع:
 

سوالات متداول

خیر. بازدید از قاب عکس غول‌پیکر دبی محدودیت سنی ندارد و می‌توان از 3 سال به بالا از این جاذبه شگفت‌انگیز دیدن کرد. فقط نکته اینجاست که افراد کمتر از 12 سال باید حتما همراه داشته باشند.

هنگام بازدید از فریم دبی از ورود حیوانات جلوگیری می‌شود و اجازه ورود اشیای تیز داده نمی‌شود.

در سال 1402، هزینه بلیط برای بزرگسال‌ها ۵۰ درهم (۱۳٫۵ دلار)، برای کودکان سه تا ۱۲ سال ۲۰ درهم (۵٫۴ دلار)، همچنین ورود کودکان زیر سه سال و افراد توان‌یاب با دو همراه رایگان خواهد بود.

قاب عکس دبی در امارات متحده عربی، دبی، ال کفاف، زعبیل، پیست دویدن پارک زبیل قرار دارد و می‌توان با مترو در ایستگاه الجفیلیه در خط قرمز به این پارک رفت.

شما می توانید همه روزه، از ساعت 9 صبح تا 9 شب از این مجموعه دیدن کنید. فقط ممکن است ساعات کاری در ماه رمضان یا تعطیلات متفاوت باشد که بد نیست پیش از رفتن، سایت اصلی را چک گنید.

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
موزه آینده دبی
1402/05/01 11 دقیقه
گشت شهری دبی
1402/05/03 18 دقیقه
اجاره ماشین در دبی
1402/05/14 11 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

سحراب سحابی
1402/06/18

برای تهیه بلیط باید از قبل رزرو کنیم؟ یا همینجوری پاشیم بریم هم میتونیم وارد بشیم؟
مدیریت
1402/06/28

سلام سحراب عزیز؛ نیازی به رزرو از قبل نیست و شما می‌تونید به راحتی از این جاذبه دیدن کنید؛ اما برای اطمینان خاطر، بهتر است بلیط‌ها را از سایت رسمی یا سایت‌های واسط رزرو کنید.
زهرا صادقی
1402/06/05

سلام و وقت بخیر آیا در قاب دبی تجهیزات عکاسی و یا امکاناتی برای عکاسی و سلفی وجود داره؟
مدیریت
1402/06/06

سلام زهرا عزیز؛ قاب دبی امکاناتی برای عکاسی و گرفتن عکس‌های زیبا و خاص وجود داره. مکان‌های مختلفی برای گرفتن عکس‌های خاص از قاب در اینجا فراهم شده. از جمله تجهیزاتی که درنظر گرفته شده، میتونیم به پایه‌های دوربین و نورپردازی مناسب برای کمک در عکاسی نام ببریم.
قیمت از: 60 درهم
خرید از طریق واتس اپ
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت