شرکت ها در دبی

معرفی انواع شرکت های دبی امارات
ثبت شرکت در دبی معرفی انواع شرکت ها در دبی شرکت انفرادی شرکت تضامنی شرکت با مسئولیت محدود (LLC) در دبی شرکت سهامی خاص شرکت سهامی عام شرکت عمرانی شعبه یک شرکت خارجی مقررات قانونی برای تجارت در امارات انواع مختلف مجوز ثبت شرکت در دبی برای ثبت شرکت در دبی چه مراحلی را باید طی کرد؟ آشنایی و ثبت انواع شرکت ها در دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

راه‌اندازی و ثبت انواع شرکت ها در دبی با توجه به اقتصاد روبه‌رشد و تسهیلاتی که در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد، بسیار متداول شده است. دبی قطب تجارت در امارات متحده عربی محسوب می‌شود. در چند دهه گذشته، به‌دلیل رشد در صنایع مختلف و پیشرفت روزافزون، کارآفرینان خارجی برای راه‌اندازی شرکت خود، به این شهر جذب شده‌اند. ثبت آسان انواع شرکت ها در دبی را شاید بتوان یکی از دلایل اصلی محبوبیت این کار دانست.

ازآنجایی‌که هر نوع کسب‌وکاری نیاز به یک ساختار منحصربه‌فرد دارد، امارات متحده عربی، با تدوین چارچوب مشخص و وضع قوانینی، اشکال مختلف راه‌اندازی یک تجارت در دبی را تسهیل می‌کند. دپارتمان توسعه اقتصادی دبی (DED) در یکی از آخرین گزارش‌های خود، افزایش 13 درصدی ثبت استارت‌آپ‌های جدیدی که به‌دنبال تجارت در دبی هستند را اعلام کرده است. 

اگر شما هم به‌دنبال مهاجرت به دبی و تجارت در این شهر هستید، تا انتهای این مقاله از رامین گشت را با ما همراه باشید تا انواع شرکت ها در دبی را بشناسید و با دید بازتری برای این کار اقدام کنید.

ثبت شرکت با قرارداد

ثبت شرکت در دبی

ازآنجاکه دبی روابط بسیار خوبی با سایر کشورهای دنیا دارد، راه‌اندازی شرکت و فعالیت در این شهر، دست شما را برای کسب‌وکار بسیار باز می‌گذارد. دسترسی به بازار آزاد بدون محدودیت‌های ارزی و ارزش بالای درهم، واحد پول دبی، نسبت به ارزهای باارزشی همچون دلار آمریکا و یورو و …، از لحاظ اقتصادی بسیار به نفع شما خواهد بود.

اینکه می‌توانید با ثبت شرکت در دبی، ویزای امارات را دریافت کنید و خانواده خود را نیز به این کشور ببرید، از دیگر مزایای آن است. ضمن اینکه نیازی به پرداخت مالیات نیست و این مسئله در کمتر کشوری امکان‌پذیر است.

برای ثبت انواع شرکت ها در دبی باید با شرایط آن به‌خوبی آشنا باشید و مراحل را به‌درستی طی کنید. در ادامه این مطلب با انواع شرکت‌های اماراتی آشنا خواهید شد؛ اما می‌توانید صفر تا صد ثبت شرکت در دبی را در وبسایت رامین گشت مطالعه کنید.

معرفی انواع شرکت ها در دبی

با توجه به پیشرفت سریع دبی طی سال‌های اخیر، به‌راحتی می‌توانیم بفهمیم که چرا راه‌اندازی یک تجارت در این شهر، چشم‌انداز جذابی برای بسیاری از کارآفرینان دارد. در ادامه به بررسی انواع شرکت ها در دبی می‌پردازیم و ویژگی‌های هریک را بررسی می‌کنیم تا شما بهتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید.

البته بهتر است پیش از معرفی این شرکت‌ها به این نکته توجه داشته باشید که به‌صورت کلی شرکت‌ها در دبی به دو دسته تقسیم می‌شوند. وبسایت شورا به‌خوبی آن را توضیح داده است:

«شرکت‌ها در مناطق آزاد: این شرکت‌ها صرفا اجازه دارند در مناطق آزاد یا خارج از کشور تجارت کنند و می‌توانند مالکیت 100 درصدی را به عهده داشته باشند.

شرکت‌های اصلی در دبی: این نوع شرکت‌ها هیچ محدودیتی برای استقرار و فعالیت در مناطق مختلف دبی ندارند؛ اما مالکیت آن‌ها 51 به 49 برای شهروندان اماراتی است.»

شرکت انفرادی

مالکیت انحصاری متعلق به یک فرد واحد است که بر تمام عملیات آن کنترل دارد و مالک 100٪ سهام خواهد بود. در ثبت انواع شرکت ها در دبی، این نوع، ساده‌ترین شکل ساختار شرکتی در امارات متحده عربی است و هیچ الزام خاصی به‌جز داشتن مجوز اقامت یک شهروند خارجی در این شهر ندارد. به همین ترتیب، هرگونه بدهی یا مسئولیت مالی بر عهده صاحب شرکت خواهد بود.

ثبت شرکت انفرادی با نوشتن قرارداد

ویژگی‌های شرکت‌هایی با مالکیت انفرادی در دبی

درصورتی‌که بخواهید یک شرکت انفرادی در دبی تاسیس کنید، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • فرد با هر ملیتی، می‌تواند صاحب یک شرکت انفرادی در دبی شود.
  • درصورتی‌که مالک، یک شهروند امارات متحده عربی نباشد، LSA یا نماینده خدمات محلی برای افتتاح این نوع شرکت تعیین می‌شود.
  • ثبت یک شرکت انفرادی نیازی به سرمایه تجاری بالایی ندارد.

شرکت تضامنی

در میان انواع شرکت ها در دبی، شرکت تضامنی، مالکیت بین دو یا چند شریک است که سود و زیان آن‌ها براساس نسبت سهم تعیین می‌شود. در این زمینه، دو نوع مشارکت وجود دارد که عبارتند از:

  1. شرکت تضامنی عمومی
  2. مشارکت محدود

ویژگی‌های شرکت تضامنی در دبی

برای اینکه بتوانید یک شرکت تضامنی با مشارکت عمومی یا محدود را در دبی ثبت کنید، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اتباع امارات متحده عربی باید در یک مشارکت محدود ساده، شرکای عام شما باشند؛ اما شرکای ملیت‌های دیگر، باید شرکای محدود محسوب می‌شوند.
  • محدودیتی در سهم مالکیت شرکای تضامنی عام یا با مسئولیت محدود وجود ندارد.
  • شرکایی با مسئولیت محدود نباید در امور مدیریتی یا اداری شرکای تضامنی دخالتی داشته باشند. 

شرکت با مسئولیت محدود (LLC) در دبی

شرکت با مسئولیت محدود در امارات متحده عربی، محبوب‌ترین نمونه در میان انواع شرکت ها در دبی به شمار می‌رود. مسئولیت شرکا در یک LLC به میزان سرمایه‌گذاری آن‎ها محدود می‌شود. شرکت‌هایی با مسئولیت محدود می‌توانند هرگونه فعالیت تجاری یا صنعتی را انجام دهند.

ثبت شرکت LLC در دبی

ویژگی‌های یک شرکت LLC در دبی

اگر به‌دنبال ثبت LLC در دبی هستید، ویژگی‌های زیر را به خاطر بسپارید:

  • یک LLC می‌تواند هر گونه فعالیت صنعتی یا تجاری را انجام دهد.
  • 51 درصد مالکیت باید با شهروندی اماراتی باشد و شما می‌توانید مالک 49 درصد باقی‌مانده باشید.
  • تشکیل LLC منوط به حضور یک حسابرس معتبر امارات متحده عربی است.
  • حداقل 2 و حداکثر 50 سهامدار می‌توانند در این نوع شرکت سرمایه‌گذاری کنند.

LLC، شکل بسیار محبوبی از انواع شرکت ها در دبی است که باعث می‌شود کسب‌وکارها براساس یک مبنای کاملا قانونی فعالیت کنند. روند گام به گام ثبت شرکت LLC (شرکت با مسئولیت محدود) در دبی بسیار ساده به نظر می‌رسد:

  • ثبت نام تجاری: در این مرحله باید نامی را انتخاب و بررسی کنید که این نام قبلا توسط شرکت دیگری استفاده نشده باشد.
  • اخذ تاییدیه اولیه برای ثبت فعالیت.
  • ارائه درخواست مجوز به وزارت توسعه اقتصادی (DED)؛ شما باید درخواست خود را تکمیل کرده و به DED ارسال کنید.
  • تهیه تفاهم‌نامه انجمن. این سند نیاز به گواهی رسمی دارد.
  • تایید تفاهم‌نامه توسط دفتر رسمی.
  • اجاره محل اداری مناسب جهت ثبت شرکت و تایید محل در معاونت برنامه‌ریزی و فنی.

شرکت سهامی خاص

این نوع شرکت در امارات متحده عربی را با نام شرکت سهامی مشترک خصوصی نیز می‌شناسند. در انواع شرکت ها در دبی، شرکت سهامی خاص را می‌توان با مشارکت حداقلی 3 سرمایه‌گذار تشکیل داد. چنین ساختارهای قانونی، علاوه‌بر تجارت حرفه‌ای با انواع فعالیت‌های صنعتی نیز سازگار است. 

ویژگی‌های شرکت سهامی خاص در دبی

برای افرادی که به‌دنبال تاسیس شرکتی با سهام خاص در دبی هستند، دانستن اطلاعات زیر ضروری است:

  • برای تاسیس شرکت سهامی خاص باید از وزارت اقتصاد تاییدیه گرفته شود.
  • شرکت باید صرفا یک مدیر داشته باشد.
  • یک شرکت می‌تواند بیش از یک شعبه داشته باشد و هر شعبه می‌تواند یک یا تمام فعالیت‌های مندرج در پروانه کسب‌وکار اصلی را انجام دهد.
  • حداقل 51 درصد از سهام باید متعلق به یک تبعه امارات (کفیل) باشد.
ثبت شرکتی سهامی خاص

شرکت سهامی عام

یک شرکت سهامی عام در امارات متحده عربی، PJSC نامیده می‌شود. در واقع می‌توان آن را نوعی از انواع شرکت ها در دبی دانست که سرمایه به سهام قابل‌معامله با ارزش مساوی تقسیم می‌شود. در شرکت سهامی عام، هر شریک به‌اندازه سهم خود در سرمایه شرکت مطابق قانون بازرگانی امارات، مسئولیت دارد.

ویژگی‌های شرکت سهامی عام در دبی

برای ثبت شرکت سهامی عام در دبی به موارد زیر توجه کنید:

  • شرکا می‌توانند هر گونه فعالیت تجاری صنعتی، تجاری یا حرفه‌ای را مطابق با مقررات تجاری DED انجام دهند.
  • شرکت باید حداکثر 5 مدیر منصوب طبق مقررات تجاری DED داشته باشد.
  • اعضای موسس یک شرکت سهامی عام باید حداقل 5 نفر باشند که تابعیت امارات متحده عربی دارند و بین 30 تا 70 درصد سهام سرمایه را در اختیار بگیرند.
  • یک شرکت سهامی عام می‌تواند بیش از یک شعبه داشته باشد. هریک از شعبه‌ها نیز می‌تواند یک یا تمام فعالیت‌های مندرج در پروانه کسب‌وکار را برعهده داشته باشند.

شرکت عمرانی

با توجه به رونق ساخت‌وساز در دبی و اجرای پروژه‌های متعدد ساختمانی، شاید ثبت شرکت عمرانی را بتوان بهترین گزینه در میان انواع شرکت ها در دبی دانست. تعدد آسمان خراش های دبی و پروژه‌های تفریحی، فرصت مناسبی برای رشد کسب‌وکار شماست. این نکته را فراموش نکنید که پیش از ثبت شرکت عمرانی در دبی، باید یکی از جوازهای زیر را کسب کنید:

  1. جواز ساخت‌وساز
  2. جواز تخریب
  3. جواز نگهداری
  4. پروانه پیمانکاری

ویژگی‌های شرکت عمرانی در دبی

حال که یکی از جوازهای مربوطه را کسب کردید، می‌توانید با توجه به شرایط زیر برای ثبت شرکت عمرانی خود در دبی اقدام کنید:

  • مانند یک شرکت انفرادی، اگر مالک آن یک تبعه خارجی باشد، برای فرآیند ثبت شرکت، LSA لازم است.
  • شرکا از هر ملیتی می‌توانند این نوع شرکت را راه‌اندازی کنند.
  • اگر شرکت در فعالیت‌های مهندسی درگیر است، یکی از شرکا باید شهروند امارات متحده عربی باشد که حداقل 51٪ از تجارت را در اختیار بگیرد.
ثبت شرکت عمرانی

شعبه یک شرکت خارجی

برای گسترش کسب‌وکار و توسعه آن در کشور امارات، امکان ثبت شعبه دیگری از شرکت شما در شهر دبی وجود دارد. اگرچه این دو شعبه از نظر فیزیکی جدا از یکدیگر هستند، از لحاظ حقوقی با یکدیگر ارتباط دارند. با ثبت شعبه جدیدی از شرکت خود در امارات می‌توانید فروش خود را افزایش داده و چشم‌انداز وسیعی را در یک منطقه جدید به دست آورید.

ویژگی‌های ثبت شعبه دیگر از شرکت در دبی

درصورتی‌که در کشور خود صاحب شرکتی هستید و می‌خواهید آن را در منطقه‌ای آینده‌دار مانند دبی نیز گسترش دهید، بهتر است به ویژگی‌های ثبت شعبه از یک شرکت موجود در دبی اطلاع داشته باشید:

  • برای ثبت درخواست شعبه یک شرکت خارجی با کمک یک نمایندگی خدمات محلی باید از طریق وزارت اقتصاد و بازرگانی اقدام کنید.
  • پس از صدور مجوز فعالیت تجاری از وزارت اقتصاد و بازرگانی، تاییدیه باید از مرجع مربوطه صادر شود.
  • اداره اقتصاد محلی شعبه را ثبت می‌کند و پس از آن پروانه کسب به شرکت تحویل داده می‌شود.

مقررات قانونی برای تجارت در امارات

چارچوب قانونی برای مسائل تجاری در امارات، در درجه اول، قانون فدرال شماره 8 در سال 1984 است که توسط قانون فدرال شماره 13 در سال 1988 در زمینه شرکت‌های تجاری اصلاح شده است. این قانون مقرر می‌دارد که برای کلیه سازمان‌های تجاری (خارج از مناطق آزاد اقتصادی) شرط 51 درصد سهم شریک محلی (شهروند کشور) الزامی است.

در سال 2021، تغییراتی در قانون ثبت شرکت‌های غیرانتفاعی در دبی به اجرا درآمد. این قوانین به کارآفرینان خارجی اجازه می‌داد تا 100 درصد سهام سازمان خود را داشته باشند. پیش از این، حداقل یکی از بنیان‌گذاران باید شامل یک شهروند عرب می‌شد و او لزوماً مالک حداقل 51 درصد سهام شرکت بود. البته تغییرات قانون همه حوزه‌ها را شامل نمی‌شود؛ اگر یک شرکت با موسس خارجی بخواهد از خدمات بانکی یا بیمه استفاده کند، لازم است با یک شهروند اماراتی شریک باشد.

انواع مختلف مجوز ثبت شرکت در دبی

دولت امارات برای ثبت شرکت در دبی، مجوزهای مختلفی صادر می کند؛ اما سه نمونه از آن‌ها برای ثبت انواع شرکت ها در دبی بسیار محبوب هستند. اگر هدف شما ثبت شرکت در امارات است، پیش از آن باید تصمیم بگیرید که برای کدام مجوز اقدام کنید:

  • تجاری: مجوز تجاری برای شرکت‌هایی صادر می‌شود که فعالیت‌های آن‌ها به هر طریقی مرتبط با تجارت هستند. 
  • صنعتی: اگر بخواهید در امارات یک کارخانه یا کارگاه تاسیس کنید، نمی‌توانید بدون مجوز صنعتی این کار را انجام دهید.
  • حرفه‌ای: مجوز حرفه‌ای یک انتخاب برای شرکت‌هایی است که کارکنان آن‌ها خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌دهند.

هزینه مجوز مستقیما به نوع آن بستگی دارد؛ ارزان‌ترین مجوز، تجاری است که می‌تواند 3.5 – 4 هزار درهم در سال 1402 هزینه داشته باشد و گران‌ترین آن، صنعتی (5 هزار درهم) است که گاهی به 7 هزار درهم نیز می‌رسد.

از نظر سازمانی، راه‌اندازی انواع شرکت ها در دبی، یک فرایند ساده است. امارات کارآفرینان خارجی را بدون مالیات و حق بیمه جذب می‌کند. 

برای ثبت شرکت در دبی چه مراحلی را باید طی کرد؟

مراحلی که برای ثبت انواع شرکت ها در دبی باید سپری کنید، به شرح زیر است:

  1. انتخاب نوع شرکت
  2. انتخاب نام شرکت
  3. تهیه مدارک مورد نیاز
  4. درخواست کردن برای ثبت شرکت
  5. افتتاح حساب بانکی در دبی
  6. ثبت برند شرکت
  7. انتخاب و اجاره مکان شرکت
  8. پرداخت هزینه‌های تعیین‌شده
  9. دریافت پروانه کسب‌وکار برای شروع فعالیت
  10. دریافت گواهی ثبت شرکت در امارات

آشنایی و ثبت انواع شرکت ها در دبی با رامین گشت

راه‌اندازی یک کسب‌وکار در دبی می‌تواند فرصتی سودآور برای کارآفرینانی باشد که به‌دنبال گسترش تجارت خود و کسب سود بیشتر هستند. با وجود انواع شرکت ها در دبی، شناخت صحیح آن‌ها و انتخابی مناسب می‌تواند آینده شما را تضمین کند. پس بهتر است پیش از اقدام، به دبی سفر و شرایط را از نزدیک بررسی کنید. توصیه می‌شود از یک مشاور راه‌اندازی کسب‌وکار کمک بگیرید تا بتوانید فرآیند کار را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید.

رامین گشت با ارائه انواع تور دبی، شرایط سفر را برای شما تسهیل می‌کند. ضمن اینکه شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه رزرو و ویژگی تورها با مشاوران رامین (02141509) تماس بگیرید و سپس تور مد نظر خود را نهایی کنید. 

سوالات متداول

شرکت عمرانی، شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، مالکیت انحصاری و شرکت با مسئولیت محدود (LLC) از مهم ترین انواع شرکت ها در دبی هستند.

شغل‌هایی مختلفی در دبی هستند که می‌توانید از آن‌ها در آمد بسیار بالایی داشته باشید؛ مثل: مدیران رتبه عالی، متخصصان بورس، برنامه نویسی، مترجم، پزشکی، مهندسی و...

این هزینه به فاکتورهای مختلفی مثل: اجاره محل، هزینه صدور پروانه، هزینه اداری، هزینه حقوقی و مالی بستگی دارد.

برای کار در دبی می‌توانید مجوز تجاری، صنعتی و حرفه‌ای بگیرید.

موقعیت جغرافیایی این شهر، امکان افتتاح حساب در دبی با ثبت شرکت در این شهر، عدم‌محدودیت سنی و حتی امکان اشتغال و تحصیل همسر همگی از مزایای ثبت شرکت در دبی هستند.

مقالات مرتبط

واحد پول دبی چیست؟
1402/04/31 10 دقیقه
ویزای دبی
1402/05/15 14 دقیقه
زندگی در دبی
1402/09/15 15 دقیقه
هزینه سفر دبی
1402/09/26 11 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت