ورزش‌های پرطرفدار دبی

ورزش های پرطرفدار و معروف دبی
15 ورزش محبوب و پرطرفدار در دبی فوتبال، یکی از ورزش‌های محبوب و جذاب دنیا سندبوردینگ مسابقه اسب دوانی غواصی شتر سواری پرتاب تبر در مجموعه ورزش حتا (HAtta) گلف کایت سرفینگ (Kitesurfing) تنیس فلای بورد (flyboarding) جت اسکی (Jet Skiing) تجربه ورزش‌های پرطرفدار در دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

از تفریحات هیجان انگیز امارات، ورزش‌های پرطرف‌دار در دبی است که هر ساله گردشگران زیادی را از اکثر نقاط جهان به خود جذب می‌کند؛ به همین دلیل دولت امارات تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا تنوع ورز‌ش‌ها را بالا ببرد و هر ساله هیجان بیشتری را به گردشگرها و مردم دبی منتقل کنید. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارهایی که قبل از سفر به دبی باید درباره آن تحقیق کنید، ورزش‌ها و تفریحات پرطرف‌دار در دبی هستند. 

در مکان‌های مختلف شهر دبی انواع ورزش‌های رسمی و تفریحی برگزار می‌شوند که شما می‌توانید برخی از آنها را در جایگاه تماشاگران نظاره کنید و برای تجربه برخی دیگر از ورزش‌ها شخصاً دست به کار شوید. برنامه‌های ورزشی دبی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که سلیقه تمام افراد را به‌خوبی پوشش دهند؛ بنابراین در هنگام سفر به دبی اصلا نگران برنامه‌های تفریحی خود نباشید.

در ادامه این مقاله قصد داریم به طور کامل بهترین ورزش‌های پرطرفدار دبی را معرفی کنیم تا با اطلاعات کامل‌تری برنامه تفریحی خود برنامه‌ریزی کنید.

15 ورزش محبوب و پرطرفدار در دبی

در شهر دبی ورزش‌های بسیار محبوب و پرطرفداری وجود دارند که برخی از آنها به‌عنوان ورزش رسمی شناخته می‌شوند و برای تجربه آنها باید به ورزشگاه بروید. البته در طرف مقابل یک‌سری ورزش تفریحی وجود دارند که فقط مختص مردم دبی و گردشگران طراحی شده‌اند تا اوج لذت و هیجان را در سفر خود تجربه کنند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین ورزش‌های پرطرفدار در دبی هستند:

فوتبال، یکی از ورزش‌های محبوب و جذاب دنیا

ورزش فوتبال نه‌تنها در شهر دبی بلکه در تمام جهان محبوبیت خاصی دارد؛ به همین دلیل هنگام سفر به دبی ورزشگاه‌های مختلفی را می‌بینید که برای مسابقات ورزش فوتبال آماده شده‌اند و حتی بسیاری از آنها در اختیار افراد علاقه‌مند قرار می‌گیرند. فوتبال در شهر دبی و کشور امارات جایگاه خاصی دارد و زیرساخت‌های آن روزبه‌روز مدرن‌تر و پیشرفته‌تر می‌شوند. 

یکی از بهترین ورزشگاه‌های امارات یعنی ورزشگاه مکتوم ابن راشد در شهر دبی قرار دارد که در سفر خود می‌توانید به آنجا بروید و علاوه بر معماری بسیار زیبای آن، بازی‌های فوتبال را مشاهده کنید. 

ورزش فوتبال

سندبوردینگ 

اگر عاشق ورزش‌های هیجان‌انگیز صحرایی هستید، قطعا سندبوردینگ (Sandboarding) یکی از بهترین و جذاب‌‌ترین گزینه‌های ممکن است. ورزش سندبوردینگ با استفاده از یک تخته اسکی انجام می‌شود، اما با این تفاوت که به جای برف، باید روی شن‌های صحرا به طرف پایین حرکت کنید. 

سافاری صحرای دبی و تجربه سندبوردینگ را هنگام سفر به این شهر، حتماً امتحان کنید. در آنجا تمامی امکانات لازم برای تجربه این ورزش مهیج در اختیارتان قرار می‌گیرد و نیازی به خرید وسیله خاصی ندارید. 

اسکی روی شن یا سندبوردینگ

مسابقه اسب دوانی

ورزش‌های پرطرفدار در دبی تنوع بالایی دارند، اما ورزش اسب دوانی به نسبت سایر ورزش‌ها جایگاه ویژه‌تری دارد؛ این ورزش که به‌عنوان ورزش سنتی امارات شناخت می‌شود، همواره توسط دولت کشور حمایت شده است. در شهر دبی مکان‌های مختلفی برای ورزش اسب دوانی ایجاد شده‌اند و سالانه مسابقات بین‌المللی، افراد سیار زیادی را به این شهر می‌کشانند. در سفر خود به دبی می‌توانید به مکان‌های اسب دوانی بروید و این مسابقات شلوغ و مهیج را از نزدیک مشاهده کنید. 

مسابقه اسب دوانی در دبی

غواصی

برخورداری دبی از سواحل زیبا و شگفت‌انگیز باعث می‌شود که تفریحات و ورزش‌های آبی روزبه‌روز بیشتر شوند. از ورزش‌های آبی که به‌شدت در میان گردشگران محبوبیت دارد، غواصی در آب‌های آرام خلیج فارس است. تقریبا تمام سواحل مشهور دبی، مراکز تفریحی خاصی دارند که غواصی را به همراه مربی‌های باتجربه آموزش می‌دهند و سپس با استفاده از امکانات حرفه‌ای شما را به زیر آب می‌برند. 

غواصی در اعماق آب دبی

شتر سواری

مسابقه شتر سواری یک مسابقه بسیار قدیمی امارات و شهر دبی است که ریشه در فرهنگ مردم این سرزمین دارد. مسابقات شترسواری هم به‌مانند مسابقات اسب سواری از حمایت دولت امارات برخوردار هستند و هر ساله مسابقات بسیار زیادی در مکان‌های مختلف این کشور برگزار می‌شوند. 

بسیاری از گردشگرها در هنگام سفر به دبی دوست دارند که شترسواری را تجربه کنند؛ اگر از آن دسته افراد هستید، در سافاری دبی می‌توانید این تجربه زیبا را به خاطرات خود اضافه کنید. قطعا شترسواری در تپه‌های شنی سافاری، حس و حال متفاوت‌تری را به شما می‌دهد. 

شتر سواری بر روی شن ها

پرتاب تبر در مجموعه ورزش حتا (HAtta)

مجموعه ورزشی "حتی" یکی از مجموعه‌های تفریحی و ورزشی بسیار عالی دبی است که به‌جرئت می‌توان گفت بیشتر ورزش‌های پرطرفدار در دبی را به شما ارائه می‌کند. در این مجموعه ورزشی از سرسره آبی و سکوی شیرجه‌ای گرفته تا فوتبال زوربینگ و صخره‌نوردی را برای گردشگران فراهم شده است. 

در کنار تمامی ورزش‌های مهیج، پرتاب تبر جایگاه خاص و تفاوتی در نزد بازدیدکنندگان دارد. شما می‌توانید به‌مانند فیلم‌های تاریخی یک تبر را به دست بگیرید و آن را به طرف هدف پرتاب کنید. این ورزش برای علاقه‌مندان به مبارزه‌های تاریخی، بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

گلف 

ورزش گلف، یکی از محبوب‌ترین و لاکچری‌ترین ورزش‌های دنیا محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر مورد توجه کشور امارات و شهر دبی قرار گرفته است. درصورتی‌که قصد تجربه این ورزش زیبا را دارید، برخی از مراکز تفریحی شهر دبی این امکان را برایتان فراهم کرده‌اند. همچنین اگر می‌خواهید مسابقات جهانی گلف را تماشا کنید،  دبی در بسیاری از مواقع میزبانی این مسابقات را بر عهده می‌گیرد.

ورزش گلف در دبی

کایت سرفینگ (Kitesurfing)

یکی دیگر از ورزش‌های پرطرفدار در دبی، کایت سرفینگ Kitesurfing نام دارد. این ورزش آبی و بسیار مهیج در چند سال گذشت افراد بسیار زیادی را به سواحل دبی کشانده است. برای انجام تفریح کایت سرفینگ باید به سواحل مشهور دبی و مراکز تفریحی آنها بروید. سپس روی یک تخته کوچک اختصاصی شوید و با دستان خود کایت را نگه دارید. هنگامی که باد کایت را به حرکت در می‌آورد، شما با تخته خود روی موج‌ها حرکت می‌کنید. البته توجه داشته باشید که این ورزش آمادگی بدنی بالایی لازم دارد؛ بنابراین قبل از انجام کایت سرفینگ آمادگی خود را بررسی کنید. 

کایت سرفینگ بر روی آب های دبی

تنیس

شاید تنیس محبوب‌ترین ورزش جهان نباشد، اما قطعا در میان بهترین و جذاب‌ترین ورزش‌ها قرار می‌گیرد؛ این ورزش زیبا و مهیج، در هریک از کشورهای جهان که برگزار می‌شود، افراد بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشاند. 

تماشای مسابقات تنیس، یکی از تفریحات پرطرفدار دبی به شمار می‌آید؛ ازآنجایی‌که سالانه مسابقات بین‌المللی زیادی در دبی برگزار می‌شود و ستاره‌های ورزش تنیس به ین شهر می‌آیند، سفر به دبی یک فرصت بسیار عالی برای تجربه این ورزش زیبا و مهیج به شمار می‌رود. البته اگر می‌خواهید شخصا ورزش تنیس را تجربه کنید، باید به یکی از مراکز تفریحی بروید و یکی از زمین‌ها را اجاره کنید. 

ورزش تنیس در دبی

فلای بورد (flyboarding)

احتمالا فلای بورد (flyboarding) را در جزیره کیش مشاهده و یا آن را تجربه کرده‌اید، اما باید بدانید که تجربه ورزش فلای بورد در سواحل دبی یک تجربه کاملا متفاوت خواهد بود. با اینکه روش انجام فلای بورد در دبی مانند کیش است و شما به کمک یک جت پک و فشار آب به بالا می‌روید، اما بدون شک کیفیت انجام این ورزش در دبی کاملا تفاوت خواهد داشت. 

فلای بوردی که در سواحل دی استفاده می‌شود، قدرت بالاتی دارد و شما یک تجربه کاملا متفاوت را احساس می‌کنید. همچنین در صورت نداشتن تسلط به فلای بورد، می‌توانید این حس را به کمک مربی حرفه‌ای تجربه کنید. 

تفریح گردشگران در فلای بورد دبی

جت اسکی (Jet Skiing)

جت اسکی (Jet Skiing) یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین ورزش‌های آبی جهان است و قطعا در لیست ورزش‌های پرطرفدار در دبی جایگاه ویژه‌ای دارد. هریک از سواحل دبی را برای تفریح انتخاب کنید، قطعا در مراکز تفریحی آن جت اسکی‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که براساس سن، توانایی و تجربه خود، می‌توانید آنها را امتحان کنید. 

جت اسکی روبرو هتل آتلانتیس دبی

تجربه ورزش‌های پرطرفدار در دبی با رامین گشت

برای تجربه ورزش‌های پرطرفدار در دبی راه‌های مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید، اما بدون شک خرید تورهای گردشگری دبی به دلیل هزینه مناسب، برنامه‌ریزی کامل، خرید بلیط و ارائه خدمات دیگر در طول سفر بهترین و مناسب‌ترین گزینه ممکن به شمار می‌آیند. 

امروزه آژانس‌های مسافرتی زیادی تور دبی را برگزار می‌کنند که آژانس رامین گشت یکی از بهترین و معتبرترین آنها است؛ این آژانس مسافرتی تورهای متنوعی را با مناسب‌ترین قیمت برگزا می‌کند که شما با خرید آنها می‌توانید انواع ورزش‌های و تفریحات پرطرفدار در دبی را تجربه کنید. برای رزرو تور دبی و تجربه یک سفر شاد و به‌یادماندنی، کافی است با شماره 02141509 تماس بگیرد. 

سوالات متداول

ورش‌های اسب دوانی و شترسواری ریشه در فرهنگ مردم دبی و امارات دارند.

برگزاری مسابقات بین‌المللی تنیس و اسب دوانی در دبی سالانه افراد زیادی را به این شهر می‌کشانند.

سواحل مشهور دبی، سافاری دبی و مجموعه ورزشی حتا (hatta) مشهورترین مجموعه‌های شهر دبی برای تجربه ورزش‌های مختلف هستند.

معمولا انجام بهترین ورزش‌های دبی هزینه بالایی دارند، اما بازی گلف یکی از لاکچری‌ترین و گران‌ترین ورزش‌ها به شمار می‌آید.

مجموعه تفریحی سافاری دبی بهترین مکان برای تجربه ورزش شترسواری است.

مراجعه به آژانس مسافرتی رامین گشت و خرید تورهای متنوع دبی، بهترین راه برای سفر به این شهر و تجربه ورزش‌های محبوب آن است.

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
سافاری دبی
1402/04/29 19 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت