غواصی دبی

قیمت از: 330 درهم
خرید از طریق واتس اپ
تفریح غواصی در دبی یا دیپ دایو
درباره غواصی دبی معماری عمیق‌ترین استخر جهان ایمنی غواصی دبی در عمیق‌ترین استخر جهان شرایط غواصی در مجهزترین دیپ‌ دایو دبی قیمت بلیط غواصی در دبی آموزش و تجربه غواصی در دبی غواصی اسکوبا غواصی آزاد غواصی اشباع نکات مهم دیپ دایو دبی تفریح در غواصی دبی با آژانس گردشگری رامین گشت پرسش و پاسخ

یکی از جاهای دیدنی امارات، غواصی یا دیپ دایو دبی (deepdive) است که در عمیق‌ترین و بزرگترین مجموعه زیر آب انجام می‌شود. بازدیدکننده‌ها در یک شهر متروکه زیر آب به غواصی مشغول خواهند بود و می‌توان فرصت‌های زیادی از غواصی آزاد را تجربه کرد. همچنین می‌توان در این شهر متروکه 60 متری، قدم زد و دنیا جدیدی را شاهد بود. در حقیقت غواصی دبی دبی برای غواص‌های حرفه‌ای و مبتدی فراهم شده است تا به راحتی از این تفریح هیجان‌انگیز استفاده کنند. اما آیا شرایط سنی برای غواصی در دبی وجود دارد؟ هزینه تفریح و بازدید از این جاذبه چقدر است؟

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم و درباره بلیط غواصی در دبی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا انتهای متن همراه ما باشید.

درباره غواصی دبی

غواصی دبی یا دیپ دایو با 14 میلیون لیتر آب گرم در عمق 60 متری، تجربه‌های جدیدی را برای افراد بازدیدکننده فراهم کرده است. افرادی که علاقه دارند هیجان بیشتری را تجربه کنند، می‌توانند به عمق نفوذ کنند و کاوش بیشتری داشته باشند. بهتر است بدانید که دیپ دایو در دبی با الهام از میراث غنی غواصی و صید مروارید امارات طراحی شده است و به عنوان چشم انداز بلندپروازانه در دبی شناخته می‌شود.

در حقیقت دیپ دایو در دبی، مساحتی حدود 1490 متر مربع دارد و آن را عمیق‌ترین استخر در جهان می شناسند که به شکل صدف عظیم‌الچثه در منطقه شیخ نشین ند الشبا (Nad Al Sheba) قرا گرفته است. همانطور که شهر دبی لقب بلند‌ترین برج جهان و عمیق‌ترین استخر دنیا را به خود اختصاص داده است. استخر دیپ اسپات لهستان در گذشته با عمق 45 متری، رکوردار بود، اما امروزه دیپ دایو دبی با عمق 60 متری توانسته لقب عمیق‌ترین استخر جهان را کسب کند. همچنین این مجموعه 15 دقیقه از مرکز دبی و 25 دقیقه تا فرودگاه بین‌المللی دبی فاصله دارد. همچنین افراد می‌توانند از امکانات دیگر این استخر استفاده کنند که مهم‌ترین آن ها عبارتند از:

  • غواصی اکتشافی
  • غواصی اسکوبا
  • غواصی آزاد
  • دوره‌های غواصی 
  • کارگاه‌های آموزشی 
غواصی گردشگران در اعماق دریا دیپ دایو

معماری عمیق‌ترین استخر جهان

پیشینه قدیمی دبی در صید مروارید، باعث شده تا عمیق‌ترین استخر جهان از این موضوع الهام گیرد و معماری خاصی داشته باشد. معماری ساختمان این استخر، برگرفته از صدف بزرگی است که نشان از میراث امارات دارد. این استخر بزرگ امکانات ویژه‌ای برای غواص‌ها فراهم کرده که همگی از به‌روز‌ترین فناوری‌های دنیا به کار گرفته شده‌اند. همچنین سیستم نورپردازی و صدا برای هیجان بیشتر در این استخر عمیق به کار گرفته شده است و می‌توان غواصی بی‌نظیر و منحصر به فردی را در معماری داخلی زیبای این استخر انجام داد. این مجموعه، زیبایی خاصی در معماری دارد که آن را همانند موزه آینده دبی دیدنی کرده است و جزو بهترین معماری‌های دبی شناخته می‌شود.

ایمنی غواصی دبی در عمیق‌ترین استخر جهان

افرادی که برای غواصی، استخر عمیق دبی را انتخاب می‌کنند باید بدانند که آب این استخر، به خاطر سیستم پیشرفته فیلتراسیون، هر 6 ساعت یکبار سنگ‌های آتشفشانی سیلیسی، فناوری فیلتر توسعه یافته توسط ناسا و اشعه UV؛ همواره آب این استخر تمیز و شفاف است. همچنین 12 نیروی کار با بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات درمان در اختیار بازدیدکننده‌ها هستند تا در صورت وقوع حادثه‌های ناگهانی، اقدامات لازم را انجام دهند. از طرفی هم تمام غواص‌ها از نظر ایمنی بررسی خواهند شد و بعد از آن، اجازه ورود به آب داده می‌شود. همچنین 56 دوربین در سراسر استخر وجود دارند تا بر روی تمام مناطق نظارت داشته باشند.

شرایط غواصی در مجهزترین دیپ‌ دایو دبی

با توجه به اینکه غواصی دبی بسیار مورد استقابل بوده، این مجموعه در تلاش است که بهترین شرایط را برای بازدیدکننده‌ها فراهم کند تا در بالاترین کیفیت از آب استخر استفاد کرد. به لطف فناوری‌های پیشرفته‌ای که در این استخر وجود دارد، آب استخر همیشه دمای 30 درجه دارد و می‌توان یک غواصی عالی را تجربه کرد. همچنین به دلیل وجود شرایط ایدئال، هیچ وقت بلیط غواصی در دبی کنسل نمی‌شود و از خطرات غواصی در آب‌های آزاد و دریا در امان خواهید بود.

اگر تابه‌حال غواصی را تجربه کرده باشید، حتما می‌دانید که در برخی از مراکز تفریحی هنگامی که در عمق شنا می‌کنید، امکان تاریک شدن دیدتان وجود دارد، اما در دیپ دایو دبی به علت امکانات، این مورد رخ نمی‌دهد و حتی اگر در عمق شنا کنید، همچنان شفافیت آب را مشاهده خواهید کرد. از طرفی هم با توجه به اینکه شرایط دمای آب مناسب است، نیاز به پوشیدن لباس‌های سنگین و گرم نیست. به‌طور کلی افرادی که غواصی در عمیق‌ترین استخر دنیا را انتخاب می‌کنند از شرایط ایدئالی برخوردار هستند و می‌توان یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی را با شرایط بسیار مناسب بازدید کرد.

شرایط مهم غواصی در دیپ دایو دبی

قیمت بلیط غواصی در دبی

در راهنمای سفر به دبی اطلاعاتی مختلفی درباره غواصی دبی آورده شده است که نشان از بهترین امکانات این تفریح هیجان‌انگیز دارد. از شرایط عالی که می‌توان به آن اشاره داشت، فراهم کردن محیط مناسب برای همراهان غواص‌ها است. اگر علاقه‌ای به غواصی ندارید، اما برای مشاهده شیرجه و غواصی دوستان یا خانواده خود همراه‌شان هستید، می‌توانید از محیط مناسب این مجموعه استفاده کنید. از این‌رو بازدیدکننده‌ها از طریق صفحه نمایش‌های مختلف که در سراسر محیط انتظار قرار دارد می‌توانند دوستان و خانواده خود را هنگام غواصی مشاهده کنند. قیمت بلیط برای این تفریح جذاب عبارتند از:

  • بلیط اسنورکلینگ مبتدی: ۴,۸۹۹,۰۰۰ تومان
  • بلیط غواصی مبتدی: ۲۰,۳۱۴,۰۰۰ تومان

توجه داشته باشید که این قیمت ها ممکن است با تغییراتی همراه باشند. از این‌رو قبل از تهیه بلیط به قیمت و نوع تفریح دقت کنید. همچنین بازدیدکننده‌ها می‌توانند هنگام انتظار و نوشیدن قهوه خود، منظره‌های چشم نواز زیر آب را مشاهده کنند. حتی اگر تمایلی به انتظار در این مرکز تفریحی ندارید، می‌توانید به مکان‌های مختلف تفریحی نزدیک بروید و به راحتی از اسکای ویو دبی و برج خلیفه دیدن کنید تا لذت یک روز هیجان انگیز را تجربه کرد. 

آموزش و تجربه غواصی در دبی

به طور حتم، دیپ دایو دبی یکی از مکان‌های مورد علاقه برای غواص‌ها و شناگرها است تا بتوانند در کلاس‌های مختلف از عمیق‌ترین استخر لذت ببرند. همچنین می‌توان این مجموعه را جزو بهترین تفریحات دبی نام برد که برای افراد مبتدی و حرفه‌ای بهترین خدمات را در نظر گرفته است. در این مجموعه می‌توان از آموزش‌های غواصی استفاده کرد و ارتقای سطح داشت. به طور حتم هرچه مهارت افراد در غواصی بهتر باشد، لذت بیشتری را هم تجربه خواهند کرد. 

به طور کلی دیپ دایو دبی یک محیط امن برای تمام افراد مبتدی تا حرفه‌ای است و نگرانی برای شیرجه شدن در آب وجود ندارد. در استخر دبی سه سبک اسکوبا و آزاد و اشباع در نظر گرفته شده تا غواص‌ها با توجه به مهارت‌های خود از این موارد استفاده کنند که شرایط هریک به شرح زیر است:

غواصی اسکوبا

در غواصی اسکوبا، غواص با یک دستگاه تنفسی به زیر آب می‌رود و می‌تواند با تجهیزات مختلف در عمق استخر شنا کند. از آنجایی که انسان‌ها فاقد آب شش و باله هستند، باید تجهیزات مختلفی همراه خود داشته باشند تا بتوانند در عمق دریا شنا کنند. در حقیقت کلمه اسکوبا به معنی دستگاه تنفس زیر آب است و حامل اکسیژن در زیر آب خواهد بود، در صورتی که غواص نیاز به هوای بیشتری در زیر آب داشته باشد می‌تواند از این کپسول، تامین اکسیژن کند. 

غواصی آزاد

در غواصی آزاد همانطور که از نام آن پیدا است، غواص‌ها به صورت آزادانه و بدون استفاده از کپسول هوا به عمق استخر می‌روند و با حبس نفس خود، شیرجه خواهند زد. در این سبک، غواص‌ها با توجه به نفسگیری که دارند می‌توانند شنا را ادامه دهند و بعد از آن به سطح آب بروند.

غواصی اشباع

در این سبک، غواص‌ها چند روز را زیر آب سپری خواهند کرد و نیاز است که محفظه‌های خشکی همراه خود داشته باشند. در غواصی اشباع، غواص‌ها مدت زمانی را درون محفظه‌ای استراحت خواهند کرد. البته این سبک بیشتر به غواصی صنعتی شناخته می‌شود که برای کاوش‌های مختلف، غواصی استفاده خواهد شد.

نکات مهم دیپ دایو دبی

قبل از اینکه برای دیپ دایو در دبی آماده شوید، نیاز است که یکسری نکات را بدانید تا از شهر جادویی زیر آب دبی لذت بیشتری ببرید. مهم‌ترین نکات غواصی در دبی به شرح زیر هستند:

  • عمق این استخر همیشه دمای یکسانی دارد و نیازی به پوشیدن لباس‌های گرم نیست.
  • با تهیه بلیط غواصی در دبی می‌توان حدود 4 تا 5 ساعت از امکانات مجموعه استفاده کرد.
  • غواصی در محیط سر بسته‌ای انجام می‌شود و تغییرات آب و هوایی، بلیط افراد را کنسل نمی‌کند. 
  • افرادی که سبک غواصی دیسکاوری را انتخاب می‌کنند، می‌توانند از عکاسی و فیلمبرداری هم به صورت رایگان بهره‌مند شوند. 
  • کودکان زیر 10 سال اجازه ورود به استخر را ندارد و افراد 10 تا 18 سال، باید همراه یک بزرگسال وارد آب شوند.

توجه داشته باشید که در این مجموعه، بازدیدکننده‌ها می‌توانند از دوربین و تجهیزات مختلف استفاده کنند. اگر به تفریحات آبی و مشاهده حیوانات آبزی علاقه دارید، بهتر است که اطلاعاتی درباره آکواریوم‌های دبی هم داشته باشید، برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آکواریوم دبی رامین گشت را مطالعه کنید. البته توجه کنید که بازدید از پارک آبی آتلانتیس دبی هم یکی از تفریحات خانوادگی در دبی است که می توان به طور همزمان در کنار افراد خانواده از آن استفاده کرد.

نکات مهم و لباس غواصی برای تجربه دیپ دایو

تفریح در غواصی دبی با آژانس گردشگری رامین گشت

به طور کلی بازدید از دیپ دایو دبی یکی از تفریحات بی‌نظیر و جذاب است که برای افراد علاقه‌مند به غواصی دبی، مکان ایدئالی خواهد بود. با تهیه بلیط غواصی در دبی می‌توان از امکانات مختلف این مجموعه استفاده کرده و هیجان زیادی را در کنار دوستان و خانوداه خود تجربه کرد. همچنین برای اینکه بتوانید به دبی سفر کنید، نیاز است که از شرایط تورهای دبی و قیمت بلیط‌ها اطلاع داشته باشید. 

آژانس مسافرتی رامین گشت برای سفر به مکان‌های دیدنی دنیا و دبی همراه شما است تا با ارائه تورهای داخلی و خارجی بهترین خدمات را در اختیار شما قرار دهد. از طرفی هم با رزرو تور دبی از رامین گشت می‌توانید از خدماتی مانند: بیمه مسافرتی، اخذ ویزا، رزرو هتل، تهیه بلیط و گشت شهری بهره‌مند شوید. 

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که شما را با غواصی دبی آشنا کنیم. اما اگر سوال یا ابهامی ‌دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناس‌های تیم رامین گشت به صورت 24 ساعته و در طول هفت روز هفته، آمادگی پاسخ‌گویی به سوالات شما عزیزان را دارند.

سوالات متداول

آدرس دیپ دایو، امارات متحده عربی، دبی، ناد الشبا، مرکز غواصی است.

بازدید از دیپ دایو در دبی از ساعت 9 صبح تا 6 عصر است.

بله؛ افراد زیر 10 سال اجازه غواصی ندارند و افرادی که 10 تا 18 سال هستند باید به همراهی یک بزرگسال برای غواصی اقدام کنند.

خیر؛ نیازی به پرینت گرفتن بلیط نیست، کافی است که بارکد بلیط بر روی گوشی بازدیدکننده‌ها باشد.

دیپ دایو دبی عمق 60 متری دارد و رکورد عمیق‌ترین استخر در جهان را به خود اختصاص داده است.

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
گشت شهری دبی
1402/05/03 18 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

قیمت از: 330 درهم
خرید از طریق واتس اپ
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت