سافاری دبی

قیمت از: 145 درهم
خرید از طریق واتس اپ
سافاری دبی یکی از بهترین تفریح در صحرای دبی
از سافاری چه می‌دانید؟ ماشین و موتورهای سافاری دبی چگونه هستند؟ انواع سافاری دبی؛ از دل کویر تا حیات‌وحش تاریخچه سافاری دبی از کجا آغاز می‌شود؟ انواع تفریحات در تور سافاری دبی؛ ملاقات با شگفتی‌های جهان شترسواری در صحرا بیابان‌نوردی با ماشین‌های آفرود موتورسواری با موتورهای چهارچرخ (دون باگی) اسکی روی شن بالون‌سواری لذت عکاسی در غروب و تماشای ستارگان شب تست غذاهای خوشمزه محلی بخش‌های دیدنی پارک سافاری دبی دهکده‌های سافاری دبی باغ پرندگان مزرعه کودکان و غذا دادن به حیوانات دیدن حیوانات از داخل ماشین نمایش‌های زنده و تئاتر حیوانات منطقه الوادی نکات مهم در هنگام مسافرت به سافاری دبی رستوران‌های پارک سافاری دبی فروشگاه‌های سوغاتی سافاری پارک رویدادهای فصلی و تخفیف‌های ویژه پارک سافاری وسایل موردنیاز در هنگام سفر به سافاری دبی بهترین مکان‌های دبی برای سافاری چه زمانی برای سافاری پارک دبی مناسب‌تر است؟ بازدید از سافاری دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

بدون شک سافاری دبی یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین تجربه‌هایی است که در تور دبی برای گردشگران و مسافران فراهم شده است. این روزها وقتی از دبی یاد می‌شود، بیشتر افراد در ذهن خود ساختمان‌های بلند، برج‌های عظیم، مراکز خرید لوکس و سواحل مجهز آن را به خاطر می‌آورند. با اینکه شهر دبی در عصر جدید پیشرفت زیادی کرده و شکل مدرنی به خود گرفته است، اما هنوز بیابان‌ها و بافت سنتی آن با همان شکل و شمایل قبلی خود، دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند تا گردشگران بتوانند از مشاهده و تجربه آن لذت ببرند.

سافاری جذاب دبی، طبیعت پررمزوراز این منطقه را به رخ مسافران می‌کشد و با ارائه بخش‌های جذاب و دیدنی و تفریحات مختلف همچون آفرودسواری (Dune Bashing) با لندکروز و جیپ و موتورسواری (Quad Biking) با دون باگی ، به‌عنوان یکی از بهترین جاذبه های دبی معرفی می‌شود. اگر قصد مسافرت به شهر زیبای دبی را دارید، حتماً از سافاری آن دیدن کنید تا با دنیای سنتی دبی، حیوانات متنوع و تجربه به‌یادماندنی آن آشنا شوید. 

در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل سافاری دبی را معرفی کنیم تا بیش از پیش با این جاذبه گردشگری و بخش‌های مختلف آن آشنا شوید. 

سافاری دبی یکی از بهترین تفریحات امارات

از سافاری چه می‌دانید؟

شاید بعضی از گردشگران و مسافران با کلمه سافاری آشنایی نداشته باشند و ندانند که چرا یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دبی را به این نام صدا می‌زنند. برای اینکه با سافاری آشنایی بیشتری پیدا کنید، ابتدا باید با این کلمه و نحوه پیدایش آن آشنا شوید. 

سافاری مفهومی است که در زبان سواحیلی از واژه‌ای به نام سفر گرفته شده است. انسان‌ها مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقش را در تشکیل سافاری داشتند. درواقع، سافاری یک بازی ناجوانمردانه و دل‌خراش بوده که گروهی از افراد برای سرگرمی و تفریح، تعداد زیادی از حیوانات مختلف را شکار می‌کردند. در هنگام اجرای این بازی با استفاده از تفنگ حیوانات مختلفی مانند فیل، شیر، پلنگ، بوفالو و... را شکار و کوه بزرگی از جنازه آن‌ها را به وجود می‌آوردند. این بازی وحشیانه با گذشت زمان و افزایش نگرانی کارشناسان محیط‌زیست از بین رفت و بعد از مدتی شکل و شمایل تازه‌ای به خود گرفت.

در دنیای امروز نه‌تنها سافاری هیچ ارتباطی با شکار حیوانات ندارد؛ بلکه به یک سفر جذاب برای دیدن حیوانات و محیط‌زیست منطقه خاصی گفته می‌شود که افراد باید در هنگام سفر، مسئولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی آن را نیز بپذیرند.

ماشین و موتورهای سافاری دبی چگونه هستند؟

در سافاری کویر دبی، تفریحات و امکانات مهیج و جذاب بسیاری برای گردشگران و توریست‌ها وجود دارد که یکی از بخش‌های تفریحات سافاری دبی، ماشین و موتور سواری است. ماشین‌هایی که برای سافاری در صحراهای دبی انتخاب می‌شوند، همگی جزو ماشین‌های بسیار معروف هستند که کمک‌فنرهای آن‌ها توانایی بالا و پایین رفتن از تپه‌های شنی را به خوبی دارند. یکی از نکات جذابی که در حین ماشین و موتور سواری در سافاری دبی وجود دارد، این است که مسافران می‌توانند در صورت تمایل پشت فرمان ماشین‌ها بنشینند و رانندگی کنند؛ البته در صورت داشتن مهارت کافی و در مسیرهایی که دشوار نیستند. اغلب ماشین‌های سافاری دبی، از برندهای پاترول، تویوتا و رنجروور هستند. 

انواع سافاری دبی؛ از دل کویر تا حیات‌وحش

در تور صحرای دبی و تجربه سافاری این شهر، بهتر است اطلاعات جامعی از تفریحات، قیمت و نکات مهم شرکت در آن داشته باشید. کسانی که می‌خواهند چنین تجربه فوق‌العاده‌ای داشته باشند، باید بدانند که سافاری دبی انواع مختلفی دارد. اگر بخواهیم این سافاری را به دو دسته مختلف تقسیم کنیم؛ کویرگردی در سافاری یک طرف داستان و تماشای حیات‌وحش آن در طرف دیگر داستان قرار می‌گیرد. 

کسانی که سافاری کویرگردی را ترجیح می‌دهند، باید خود را برای گشت‌وگذار در صحرای دبی آماده کنند. رفتن به این مکان جذاب، تجربه انجام انواع بازی‌ها و برنامه‌های مختلف برای گردشگران فراهم شده است. این ماجراجویی بزرگ قطعاً سبک جدیدی از زندگی را به آن‌ها نشان خواهد داد. 

نوع دیگر سافاری دبی، یعنی تماشای حیات‌وحش، فضای کاملاً متفاوتی به بازدیدکننده‌ها ارائه می‌کند. کسانی که از سافاری پارک دبی دیدن می‌کنند، می‌توانند حیات‌وحش سراسر جهان را در یکجا ببینند. 

تاریخچه سافاری دبی از کجا آغاز می‌شود؟

سافاری دبی به‌عنوان یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری کشور امارات، تاریخچه کهنی ندارد؛ اما در همین زمان کوتاه توانسته شهرت و محبوبیت بسیاری در سراسر جهان به دست آورد. زیبایی این مکان آن‌قدر زیاد است که گردشگران برای دیدن آن برای سفر به دبی برنامه‌ریزی می‌کنند. تورهای تفریحی سافاری با قیمت‌ها و شرایط مختلف در این شهر بسیارند. قیمت تور سافاری و فهرست سایر مراکز تفریحی دبی را می‌توانید در وبسایت رامین گشت مطالعه کنید.

پارک سافاری شهر دبی در  دسامبر سال 2017 (آذر 1396) بازگشایی شد و در همان روزهای اول، حسابی مردم دبی و گردشگران را از دیدن حیات‌وحش و طبیعت آن سورپرایز کرد. کسانی که ساخت این پروژه عظیم را بر عهده داشته‌اند، مساحتی بالغ بر 119 هکتار را به آن اختصاص داده و حدود 3000 حیوان از 250 گونه مختلفِ جانوری را در آنجا جمع کرده‌اند. این حیوانات عبارتند از:

  • 78 گونه پستاندار
  • 50 نوع خزنده
  • 111 نوع پرنده

در واقع، صحرای دبی و پارک سافاری، یک پناهگاه امن برای این حیوانات است تا در محیطی آرام زندگی کنند. 

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی سافاری دبی که بازدید از آن را  جذاب می‌کند، بخش‌های مختلف تشکیل‌دهنده آن است. اکوسیستم‌های متفاوتی در این پارک ارائه شده که شامل بیابان، جنگل عربستانی، سواحل ساوانا و جنگل بارانی آسیاست. روستای عربی، آفریقایی، آسیایی، تفریحات جذاب، پارک‌های مختلف حیوانات، سرگرمی‌های متنوع و ... از جمله بخش‌های جذاب سافاری دبی هستند که خصوصیات آن‌ها باعث شده که مسافران اوج لذت و هیجان را در این بخش سفر به دبی تجربه کنند. 

سازندگان این مجموعه نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا امکانات بسیار خوبی برای گردشگران فراهم کنند که بتوانند بهتر و راحت‌تر از بخش‌های مختلف بازدید کنند. همچنین لازم به ذکر است که در هنگام بازدید از سافاری، گردشگران آموزش لازم درباره حفاظت از حیوانات و محیط‌زیست را خواهند دید تا بیشتر از پیش با اهمیت حفظ تنوع زیستی آشنا شوند.برای مثال، نمایشگاه‌های تعاملی و تابلوهای اطلاعاتی در سرتاسر پارک سافاری دیده می‌شوند.

شما دبی را چطور توصیف می‌کنید؟ وبسایت Veena World طبیعت دبی را با زیبایی هر چه تمام وصف می‌کند:

«برخلاف توپوگرافی سایر بخش‌های امارات، چشم‌انداز دبی با صحراهای شنی قرمزرنگ آن تعریف می‌شود که با زیبایی استثنائی خود شما را جادو خواهد کرد.»

انواع تفریحات در تور سافاری دبی؛ ملاقات با شگفتی‌های جهان

بعد از معرفی کامل سافاری دبی، به مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش آن یعنی تفریحات مختلف سافاری می‌رسیم. بدون شک تفریحاتی که در اینجا برای گردشگران و مسافران تدارک دیده‌اند، آن‌قدر جذاب و دیدنی هستند که تمامی افراد در طول روز زندگی عادی خود را فراموش کنند و در دنیایی جذاب و هیجان‌انگیز غرق شوند. 

تنوع تفریحات صحرای دبی بسیار زیاد است؛ به همین دلیل افرادی که به این مکان دیدنی سفر می‌کنند؛ باید یک روز کامل را برای گشت‌وگذار در این مجموعه کنار بگذارند. البته کسانی که بخواهند تفریحات بیشتری را تجربه کنند؛ قطعاً زمان بیشتری نیاز خواهند داشت. مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، محبوب‌ترین و اصلی‌ترین تفریحات سافاری دبی هستند. 

شترسواری در صحرا

به‌جرئت می‌توان گفت که شترسواری یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که انسان مدرن می‌تواند آن را تجربه کند. شرایط بسیار عالی سافاری دبی و محیط بسیار زیبای آن باعث شده که شترسواری به تفریحی خاطره‌انگیز تبدیل شود. سوارشدن بر دوش شترها در ارتفاع بالا به همراه تکان‌های نسبتاً شدید، عبور از صحراهای دبی را جذاب‌تر کرده و گردشگران را با دنیایی جدید و کاملاً متفاوت روبه‌رو خواهد کرد. 

شترسواری در صحرای دبی حدود 45 دقیقه طول می‌کشد. در این زمان، گردشگران ماجراجویی جذابی را آغاز می‌کنند و در طول مسیر جانوران مختلفی را خواهند دید. بهترین و مناسب‌ترین زمان برای شترسواری در سافاری دبی، غروب خورشید است. بدون شک، دیدن غروب آفتاب، سوار بر شتر، بر فراز تپه‌های شنی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. 

به‌علاوه، گردشگران می‌توانند شب را در صحرا بگذرانند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند. بد نیست بدانید که قیمت شترسواری در صحرای سافاری در سال 1402 از 50 درهم شروع می‌شود. 

شترسواری یکی ازهیجان انگیزترین تفریح در سافاری پارک دبی

بیابان‌نوردی با ماشین‌های آفرود

یکی دیگر از تفریحات بسیار عالی که اوج هیجان را به گردشگران انتقال می‌دهد، بیابان‌نوردی یا صحرانوردی با ماشین‌های آفرود است. در سافاری دبی، دیدن ماشین‌های آفرود از جمله لندکروزهای جذاب برای افرادی که آماده ماجراجویی در تپه‌های شنی هستند، تعجبی ندارد. این ماشین‌ها گردشگران را سوار می‌کنند و با سرعت بسیار زیادی به دل صحرا می‌برند. 

گشت‌وگذار در بیابان‌های شنی با فراز و فرودهای بسیار، تجربه فوق‌العاده‌ای را برای مسافران رقم می‌زند. در این سفر 30 دقیقه‌ای، راننده‌های ماهر، افراد را در سراسر صحرای دبی با سرعت‌ به بالای تپه‌های شنی می‌برند و با مهارت تمام آن‌ها را پایین می‌آورند. فقط مهم این است که بهترین زمان آفرودسواری در دبی را بدانید و بهترین تور را رزرو کنید. در این شرایط علاوه‌بر آفرودسواری می‌توانید از منطره صحرا نیز لذت ببرید.

بدون شک، افرادی که عاشق سرعت هستند و علاقه شدیدی به ماجراجویی در سرزمین‌های صحرایی دارند، این 30 دقیقه را از بهترین لحظات زندگی خود می‌دانند. همچنین افراد می‌توانند شب را در این صحرای زیبا به صبح رسانده و از برنامه‌های جذاب آن لذت ببرند. نکته بسیار مهمی که علاقه‌مندان به این موضوع باید بدانند، این است که قیمت آن در سال 1402 از 100 درهم شروع می‌شود. 

تجربه بی نظیر سافاری دبی در Dubai Safari Park با ماشین های آفرود

موتورسواری با موتورهای چهارچرخ (دون باگی)

با اینکه تجربه بیابان‌نوردی به کمک ماشین‌های آفرود بسیار لذت‌بخش است، اما بسیاری از افراد دوست دارند که سکان هدایت وسیله نقلیه را خودشان به دست بگیرند و با سرعت دلخواه رانندگی کنند. انجام این کار برای ماشین‌ها امکان‌پذیر نیست، اما با استفاده از موتورهای چهارچرخ می‌توان به این آرزوی جذاب رسید. 

مسافران و گردشگرانی که به سافاری دبی می‌روند، با اجاره موتورهای چهارچرخ می‌توانند به دل صحرا بزنند و با سرعت زیادی تپه‌های شنی را فتح کنند. قطعاً سوارشدن روی این موتورها و ردشدن از فلات‌های کم‌ارتفاع و دره‌های باز وسیع، یکی از بهترین خاطرات زندگی افراد را رقم می‌زند. 

اگر هم نگران امنیت خود هستید، باید بدانید که تمامی نکات امنیتی و دستورات لازم به راهنماهای گردشگری داده می‌شود تا با رعایت‌کردن آن‌ها، امنیت راننده‌ها تأمین شود. قیمت موتورسواری با موتورهای چهارچرخ نیز در سال 1402 از 150 درهم شروع می‌شود. 

موتورسواری با موتورهای چهارچرخ (دون باگی) یکی از تفریحات سافاری پارک دبی

اسکی روی شن

کسانی که به‌دنبال تجربه تفریحات هیجان‌انگیز متفاوتی هستند، باید اسکی روی شن را حتماً امتحان کنند. شاید بسیاری از افراد به‌واسطه فیلم‌های مختلف و یا دسترسی به دریاهای خزر و خلیج‌فارس، اسکی روی موج را دیده و تجربه کرده باشند، اما اسکی روی شن یک تجربه کاملاً متفاوت است. 

آن را می‌توان از جمله تفریحاتی در تور صحرای دبی دانست که هیجان و آدرنالین افراد را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد و تجربه آن‌ها از سافاری را از یکنواختی خارج می‌کند. برای انجام آن، پاهای افراد به تخته اسکی وصل شده و از روی تپه‌های طلایی به سمت پایین حرکت می‌کنند. شاید در نگاه اول انجام این کار سخت باشد، اما درواقع یکی از راحت‌ترین تفریحات سافاری دبی به‌حساب می‌آید. 

بهترین و مناسب‌ترین زمان برای اسکی روی شن یا همان سندبوردینگ، عصر یا طلوع آفتاب است و قیمت بلیت آن نیز در سال 1402 نیز از 300 درهم آغاز می‌شود. 

اسکی روی شن مخصوص کودکان در سافاری دبی

بالون‌سواری

یکی از تفریحات بسیار جذاب سافاری دبی که بیشتر افراد از آن بی‌خبر هستند، بالون‌سواری بر فراز صحراست. با اینکه بالون‌سواری در دسته تفریحات گران‌قیمت سافاری دبی قرار دارد، اما تجربه آن قطعاً ارزش پرداخت هزینه زیاد را خواهد داشت. معمولاً افرادی که برای ماه‌عسل، دبی را انتخاب می‌کنند، بالون‌سواری را در صدر اولویت‌های خود قرار می‌دهند. 

در بالن‌سواری، گردشگران را به ارتفاع 1200 متری می‌برند و این چنین تمام صحرای دبی از زیر پای آن‌ها می‌گذرد. مناظر بی‌نظیر دبی به همراه کوه‌های هاجر در این ارتفاع قابل‌مشاهده است. از آنجایی‌ که تپه‌های شنی دبی در ساعت‌های مختلف روز به رنگ‌های مختلفی تغییر رنگ می‌دهند، مشاهده آن‌ها در ارتفاعات حس فوق‌العاده شگفت‌انگیزی را به دنبال دارد. 

منظره 360 درجه دبی در بالاترین ارتفاع ممکن، شرایط بسیار خوبی را برای عکاسی و ثبت خاطرات فراهم کرده است. کسانی که نگران امنیت بالن‌سواری هستند، باید بدانند که افراد بسیار ماهر و باتجربه‌ای هدایت و کنترل بالون‌ها را بر عهده دارند. لازم به ذکر است که در سال 1402 قیمت بالن‌سواری در صحرای دبی، از 600 درهم شروع می‌شود.

بالن سواری در صحرای دبی

لذت عکاسی در غروب و تماشای ستارگان شب

انجام تفریحات متنوع سافاری دبی، قطعاً مسافران و گردشگران را حسابی خسته خواهد کرد، به همین دلیل باید با یک انتخاب هوشمندانه آن‌ها را برای ادامه سفر آماده کرد. برای رسیدن به آرامش و برطرف‌کردن خستگی در سافاری دبی روش‌های مختلفی وجود دارد؛ تماشای غروب خورشید روی تپه‌های شنی و استراحت شبانگاه زیر ستارگان پرتعداد آسمان، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب ممکن است. 

یکی از زیبا‌ترین و چشم‌نوازترین صحنه‌هایی که افراد می‌توانند در این سفر مشاهده کنند، لحظه غروب خورشید است. این صحنه آن‌قدر زیباست که اغلب بازدیدکنندگان این زمان را برای عکاسی انتخاب می‌کنند. 

تماشای غروب خورشید بر روی تپه‌های شنی در مدت کوتاهی اتفاق می‌افتد، اما باگذشت چند ساعت، تمام آسمان پر از ستارگان زیبا و درخشان خواهد شد. شب‌مانی در صحرای دبی و استراحت زیر سایه‌بان آسمان، تصویر بی‌نهایت زیبا و دلربایی را برای گردشگران رقم می‌زند. گفتنی است که در هنگام شب، برنامه‌هایی مانند پخش موسیقی و انجام رقص‌های مختلف، فضای سافاری را بسیار شاد خواهد کرد. مطمئناً خاطره شب‌مانی در چنین مکان زیبا و بانشاطی برای تمام عمر در ذهن گردشگران باقی خواهد ماند. 

تست غذاهای خوشمزه محلی

در طول روز، بازار تفریحات مختلف بسیار داغ بوده و در بعضی از مواقع افراد باید برای انجام برخی از آن‌ها در صف بایستند. هنگامی که تاریکی شب، صحرای دبی را در بر بگیرد، داستان کاملاً فرق می‌کند. در هنگام شب، تست غذاهای خوشمزه محلی، حسابی بازدیدکنندگان را شگفت‌زده خواهد کرد. 

در این مکان جذاب، انواع غذاهای خوشمزه محلی برای مسافران سرو می‌شود. تست این غذاهای خوشمزه، افراد را با فرهنگ مردم این منطقه آشنا می‌کند و باعث می‌شود که شام بسیار خوشمزه‌ای را در فضایی شاد و دلنشین تجربه کنند. 

شب‌مانی در تور صحرای دبی و کمپ‌کردن در این فضای دلنشین، مسافران را با اتفاقات شیرینی روبه‌رو خواهد کرد؛ یکی از این اتفاقات بسیار جذاب و دیدنی، رقص آتش با موزیک‌های شاد است. تمامی این برنامه‌ها کمپینگ سافاری دبی را تبدیل به یک خاطره به‌یادماندنی خواهند کرد. 

تست غذاهای خوشمزه دبی در دل کویر و صحرا با سافاری دبی

بخش‌های دیدنی پارک سافاری دبی

انجام تفریحات هیجان‌انگیز تنها بخشی از سافاری دبی است. در این تجربه جذاب و دیدنی، بخش‌های متنوعی وجود دارند که هرکدام به‌تنهایی ارزش ساعت‌ها بازدید را دارند. در ادامه محبوب‌ترین و مشهورترین مکان‌های دیدنی سافاری دبی را معرفی خواهیم کرد. 

دهکده‌های سافاری دبی

در پارک سافاری دبی دهکده‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام به‌دلیل ویژگی‌های خاص، ساعت‌ها گردشگران خارجی را محو خود می‌کنند. دهکده آسیایی، دهکده عرب و دهکده آفریقایی و دهکده سافاری باز از جمله دهکده‌های معروف این سافاری هستند. در این دهکده‌ها، نمایشگاه‌های آموزشی و تعاملی بسیاری درباره حیوانات و محیط‌زیست آن‌ها وجود دارد که به‌ویژه برای کودکان کاملا آموزنده است.

در هریک از این دهکده‌ها حیوانات خاصی زندگی می‌کنند که گردشگرها می‌توانند از نزدیک آن‌ها را مشاهده کنند. در دهکده عربی (The Arabian Safari Village)حیوانات بسیار زیبایی مانند: شترمرغ، غزال، اوریکس عربی و ... وجود دارند که تماشای آن‌ها حس بسیار خوبی به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند. 

دهکده آسیایی (The Asian village) هم مانند دهکده عربی حیوانات مختلفی را در خود جای ‌داده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اژدهای کومودو و گیبون‌ها اشاره کرد. کسانی که علاقه زیادی به تماشای حیوانات عجیب‌وغریب دارند، باید به دهکده آفریقایی (The African Village) بروند و در این دهکده از حیواناتی مانند اسب آبی، کوتوله، گوریل‌ها، فیل‌ها و شامپانزه‌ها بازدید کنند. لازم به ذکر است که در بازدید از این دهکده‌ها می‌توان حیوانات مشهور و محبوبی مانند شیر و ببر را هم مشاهده کرده و از مسابقه هیجان‌انگیز یوزپلنگ‌ها لذت برد. 

در دوبی سافاری، فعالیت‌های حفاظتی، آموزشی و تحقیقی برای حفاظت از گونه‌های در معرض خطر تدارک دیده می‌شود. در فعالیت‌های حفاظتی آن، مشارکتی فعال در برنامه‌های جهانی تولید مثل برای گونه‌های در خطر در نظر گرفته شده است. برنامه‌های آموزشی نیز برای مدارس و بازدیدکنندگان ارائه می‌شوند که حول حفاظت از حیوانات و محیط‌زیست آن‌ها است. اقدامات تحقیقاتی نیز در همکاری با سازمان‌های بین‌المللی تحقیقات حیات‌وحش صورت می‌گیرند.
در پارک سافاری دبی، امکانات پیشرفته‌ای برای مراقبت و بهبود حال حیوانات فراهم شده است. این حیوانات پس از بهبود، مجددا آزادسازی می‌شوند.

دهکده آفریقایی در سافاری دبی

باغ پرندگان

بزرگ‌ترین باغ پرندگان دبی، Grand Aviary، در این منطقه واقع شده است. گردشگرانی که علاقه شدیدی به پرندگان دارند، با مراجعه به این بخش از سافاری دبی، می‌توانند انواع پرنده‌ها را در حال پرواز مشاهده کرده و به کمک راهنماهای سافاری، آن‌ها را شناسایی کنند. 

بزرگترین باغ پرندگان دبی، بخشی از پارک سافاری دبی

مزرعه کودکان و غذا دادن به حیوانات

در پارک سافاری دبی مکان بسیار خاصی برای کودکان فراهم شده تا آن‌ها هم از این مکان دیدنی لذت ببرند. در این مزرعه حیوانات مختلفی مانند زرافه وجود دارند که کودکان می‌توانند با آن‌ها آشنا شوند و بیشتر از پیش درباره رفتار و نحوه محافظت از آن‌ها اطلاعات کسب کنند. 

غذادادن به حیوانات و حتی فرصت مسواک‌زدن دندان‌های یک کرگدن به کمک راهنماهای حرفه‌ای، یکی دیگر از جذابیت‌های مزرعه کودکان (Kids Farm) است. 

مزرعه کوکان مناسب بچه ها

دیدن حیوانات از داخل ماشین

یکی از جذاب‌ترین بخش‌هایی که می‌توان در دهکده‌های آسیایی و آفریقایی مشاهده کرد، بازدید از حیوانات وحشی از داخل اتوبوس است. در این شرایط مسافران سوار اتوبوس مجهزی خواهند شد و به همراه راهنمای خود از حیوانات مختلف در فاصله نزدیک دیدن می‌کنند. ازآنجایی‌که این حیوانات وحشی هستند، بازدیدکنندگان فقط از داخل ماشین می‌توانند عکاسی کنند. 

نمایش‌های زنده و تئاتر حیوانات

در بخش دیدنی‌های سافاری دبی می‌توانید نمایش‌های زنده‌ای را مشاهده کنید که با حضور حیوانات، جذاب‌تر هستند. این نمایش‌ها در برنامه‌های خاص و با هماهنگی‌های قبلی برگزار می‌شوند و اگر می‌خواهید که از این نمایش‌های زنده دیدن کنید باید از قبل برای تهیه بلیت اقدام کرده باشید. برخی از پربیننده‌ترین نمایش‌های زنده سافاری دبی عبارت‌اند از:

  • Bird Kingdom: از ساعت 11 صبح تا 2 عصر
  • Amazing Creature of the World: از ساعت 1 عصر تا 3 بعدازظهر
  • Birds of Prey: ساعت 4 عصر
     
دیدن حیوانات از داخل ماشین با سافاری دبی

منطقه الوادی

منطقه الوادی (Wadi Area) یکی دیگر از بخش‌های کامل و جامع سافاری دبی است که در اینجا می‌توان انواع امکانات و تفریحات سرگرم‌کننده را پیدا کرد. از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین امکانات منطقه الوادی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • تنوع بالای غذاها
  • منطقه بازی برای بزرگسالان
  • منطقه بازی برای کودکان
  • تورهای کوهنوردی
  • زیپ‌لاین
  • بانجی جامپینگ
  • دیوار نوردی
  • رودخانه‌هایی با اردک، قو و طاووس
  • آبشارهای زیبا

به طور کلی افراد بازدیدکننده می‌توانند در گشت شهری دبی از تمام امکانات که عنوان شد، بهره‌مند شوند و با هماهنگی و برنامه‌ریزی بهتری از تفریحات خود استفاده کرده و لذت ببرند.

نکات مهم در هنگام مسافرت به سافاری دبی

بدون شک سفر به سافاری یا کویر دبی، تجربه بی‌نظیری برای گردشگران و مسافران به همراه دارد، اما برای اینکه در هنگام سفر مشکل خاصی پیش نیاید، مسافران باید به نکات خاصی دقت کنند. این نکات مهم عبارتند از:

  • تمامی مسافران و گردشگرانی که سافاری دبی را انتخاب می‌کنند؛ بهتر است یک راهنما یا تورلیدر حرفه‌ای همراه خود داشته باشند. 
  • در تمام طول مسیر، بازدیدکنندگان باید به توصیه‌ها و دستورهای تورلیدر خود توجه کنند. 
  • کسانی که با استرس و هیجان زیاد مشکل دارند، باید موضوع را به تورلیدر اطلاع داده و از انجام تفریحات استرس‌آور مانند بانجی جامپیینگ خودداری کنند. 
  • از آنجایی ‌که تفریحاتی مانند آفرودسواری در کویر دبی هیجان زیادی داشته و افراد تکان‌های شدیدی می‌خورند، باید در صورت نیاز قرص ضدتهوع مصرف شود. همچنین لازم به ذکر است که بعد از صرف نهار، نباید بلافاصله سراغ آفرودسواری رفت. 
  • در هنگام اسکی روی شن، افراد باید لباس مناسب داشته باشند تا به‌راحتی بتوانند به‌طرف پایین بروند. 
  • افراد برای تجربه سفری شگفت‌انگیز، باید بهترین و مناسب‌ترین تور را انتخاب کنند تا از خدمات کاملی بهره‌مند شوند. 

رستوران‌های پارک سافاری دبی

پارک سافاری دبی، پنج رستوران اصلی دارد که در دهکده‌های مختلف این پارک طراحی شده‌اند تا بتوان به‌راحتی به انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها دسترسی داشت. این پنج رستوان به شرح زیر هستند:

  • رستوران بیت القدیم: این رستوران، انواع غذاهای محلی و عربی را برای بازدیدکننده‌ها سرو می‌کند و مجموعه‌ای از غذاهای ایرانی را نیز ارائه می‌دهد.
  • رستوران پونه کوهی: این رستوران در دهکده آفریقایی پارک سافاری واقع شده که یک رستوران ایتالیایی است و می‌توان در کنار غذا خوردن از محیط زیبای آن نیز بهره‌مند شد.
  • رستوران خانه محلی: رستوران خانه محلی در نزدیکی دهکده کاوشگر است و بیشتر، غذاهای مدیترانه‌ای را سرو می‌کند.
  • رستوران لا ونسیا: این رستوران در نزدیکی منطقه محافظی پرندگان پارک سافاری است و می‌توانید همراه غذا از دیدن پرندگان هم لذت برد.
  • کافه رستوران دره ماجراجویی: این کافه رستوران انواع نوشیدنی، قهوه و فست‌فود را در اختیار گردشگرها قرار می‌دهد. 

فروشگاه‌های سوغاتی سافاری پارک

غرفه‌هایی برای خرید سوغاتی در سافاری طراحی شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. دو فروشگاه در پارک سافاری دبی با نام‌های «زد وادی» و «سوکو» در ساختمان اصلی قرار دارند تا بتوان انواع کالاهای مختلف مانند عروسک، اسباب بازی و عروسک های حیوانات را تهیه کرد. این دو فروشگاه، دسترسی راحتی در پارک دارند و از طریق تابلوهای راهنمایی می‌توان موقعیت مکانی آن‌ها را مشاهده کرد.

رویدادهای فصلی و تخفیف‌های ویژه پارک سافاری

سافاری دبی برای برخی از رویدادها یا فصل‌های سال، تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد. به‌طورمثال، تابستان در دبی به‌دلیل گرمای زیاد، گردشگر کمتری دارد. در نتیجه، تفریحات دبی همچون سافاری با تخفیف ارائه می‌شوند. معمولا در رزرو تورهای ترکیبی سافاری دبی که آفرود سواری با ماشین، دون باگی، شترسواری و شام را با هم انتخاب کنید، با تخفیف بسیار خوبی می‌توان خریداری کرد.

نکات مهم در هنگام مسافرت به سافاری دبی

وسایل موردنیاز در هنگام سفر به سافاری دبی

کسانی که تور صحرای دبی را برای مسافرت انتخاب می‌کنند، باید وسایل خاصی را به همراه داشته باشند تا نهایت لذت را از سفر خود ببرند. از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایل موردنیاز در هنگام سفر به سافاری دبی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • دوربین دوچشمی
  • شارژر و پاوربانک
  • کوله‌پشتی
  • دوربین عکاسی
  • ضدعفونی‌کننده دست و دستمال مرطوب
  • حافظه جانبی برای دوربین عکاسی
  • وسایل شنا
  • کیسه زیپ‌دار
  • کتاب راهنما
  • لباس و کفش مناسب
  • چاقوی جیبی
  • ضدآفتاب
  • عینک‌آفتابی
  • کلاه آفتابی
  • پماد دفع حشرات

بهترین مکان‌های دبی برای سافاری

اینکه بخواهیم بگوییم بهترین مکان برای سافاری دبی کدام است، کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. گردشگرانی که به کویر، زندگی صحرانشینی، قدم زدن روی شن و ماسه‌های نرم، دیدن ستارگان در شب و در دل کویر، علاقه دارند، بهتر است تور سافاری کویر را انتخاب کنند.

مسافرانی که به دیدن حیوانات مانند شیر، پلنگ و گونه‌های نادر از حیوانات علاقه دارند، بهتر است سافاری لند دبی را انتخاب کنند. نکته دیگری که در مورد مکان‌های سافاری دبی وجود دارد این است که مناطق مختلفی برای سافاری دبی وجود دارند که شامل صحراهای زیر هستند.

  • صحرای Al Liwa
  • صحرای Al Awir
  • صحرای Al Lahab

در واقع هر یک از این صحراها، برای سافاری مناسب هستند و متناسب با نوع تور گردشگری، می‌توان سافاری را در هر یک از این صحراهای زیبا، تجربه کرد.

چه زمانی برای سافاری پارک دبی مناسب‌تر است؟

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین سؤالاتی که گردشگران و مسافران با آن مواجه می‌شوند این است که بهترین زمان برای تجربه سافاری دبی چه زمانی است؟ در پاسخ به این دسته از افراد باید گفت که شهر دبی در اکثر اوقات سال آب‌وهوای گرمی دارد. پس بهترین زمان برای سفر به سافاری دبی، فصل زمستان است. 

دقیقاً زمانی که بیشتر نیمکره شمالی هوا سرد است، در شهر دبی آب‌وهوا بسیار معتدل و مناسب مسافرت است. معمولاً در فصل زمستان، دمای هوا در شهر دبی 17 الی 30 درجه سانتی‌گراد است. 

بازدید از سافاری دبی با رامین گشت

با اینکه سافاری دبی یکی از بهترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های کشور امارات است، اما برای اینکه مسافران و گردشگران نهایت لذت را در این سفر تجربه کنند، باید تور خود را از بهترین و مناسب‌ترین آژانس مسافرتی خریداری کنند. 

امروزه با استقبال بسیار زیاد افراد از مسافرت‌های خارج از کشور، آژانس‌های بسیار زیادی در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند. از آنجایی ‌که سافاری دبی مکانی عظیم با بخش‌های مختلف است؛ افراد باید بهترین آژانس‌ مسافرتی را انتخاب کنند تا بهترین برنامه‌ریزی را برای سفر به صحرای دبی انجام داده و در کنار آن خدمات حرفه‌ای و تخصصی را هم ارائه کند. 

آژانس مسافرتی رامین گشت یکی از بهترین و معتبرترین آژانس‌های مسافرتی است که ارزان‌ترین تورهای داخلی و خارجی از جمله تور دبی را به مسافران عرضه کرده و با ارائه خدمات حرفه‌ای، بهترین سفر را برای آن‌ها تدارک می‌بیند. یکی از خدماتی که بر روی تورها ارائه می‌شود، گشت شهری است که افراد می‌توانند لحظات خوشی را در طول سفر تجربه کنند. 

در این مطلب به‌طور کامل سافاری دبی را معرفی کردیم تا بیشتر از پیش با بخش‌های مختلف آن آشنا شوید. اگر بعد از خواندن این مطلب همچنان درباره سافاری شهر دبی سؤالی دارید یا از سفر به این مکان دیدنی تجربه خاصی کسب کرده‌اید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین زمان برای گشت‌وگذار در کویر دبی یا سافاری، فصل زمستان (اکتبر تا آوریل) است. 

برای تور صحرایی دبی، باید وسایلی مانند لباس‌های راحت، کلاه، کرم ضدآفتاب، آب و مایعات غیرالکلی، دوربین و باتری اضافی، کیف پول، مدارک هویتی، دوربین دوچشمی، وسایل شنا، ضدعفونی، دستمال مرطوب و... را به همراه داشت.

مسافران باید تمام قوانین را در سافاری شهر دبی رعایت کنند. یکی از این قوانین شامل عدم تغذیه و اذیت‌کردن حیوانات است. در این پارک به‌همراه‌داشتن غذا ممنوع است. 

طبق سیاست‌های دولت امارات، باید در پارک سافاری دبی از لباس‌های محترمانه استفاده کرد. این لباس‌ها باید از شانه تا زانو را بپوشانند. 

بله دبی در برخی از تورها و پارک‌های سافاری دبی، مجاز هستید که با خودروی شخصی خود در طول سفر حضور داشته باشید. اما بهتر است قبل از رفتن به سفر، با تور یا پارک موردنظر خود، این مسئله را هماهنگ کنید.   

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
واحد پول دبی چیست؟
1402/04/31 10 دقیقه
گشت شهری دبی
1402/05/03 18 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

ابوذر توسلی
1402/06/18

سافاری رو برای فصل تابستون پیشنهاد میدین؟ کمپها وسایل سرمایشی دارن؟
مدیریت
1402/06/24

سلام ابوذر عزیز، بله سافاری در فصل تابستان هم پیشنهاد میشه و برای وسایل سرمایشی می‌توانید از اتاقک‌های VIP استفاده کنید که مجهز به اسپلیت هستند.
لیلا مهربانی
1402/06/05

سلام، سافاری در تمام فصول سال برگزار می‌شه؟
مدیریت
1402/06/06

سلام لیلا عزیز؛ بله، سافاری دبی در تمام فصول سال برگزار میشه و شما میتونید در هر زمانی از سال تجربه فوق‌العاده‌ای از دیدن حیات وحشی و صحرای دبی رو داشته باشین.
رویا احمدی
1402/05/22

سلام ما یک خانواده و برای سافاری دبی تفریحات برای دختر من است ؟
مدیریت
1402/05/22

سلام رویا عزیز ، وقت بخیر بله اسکی روی شن برای کودکان در سافاری دبی خیلی هیجان انگیز و تجربه کاملا متفاوت است .
قیمت از: 145 درهم
خرید از طریق واتس اپ
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت