چرخ و فلک دبی(عین دبی)

چرخ و فلک دبی یکی از بلند ترین چرخ وفلک دنیا
چرخ و فلک چشم دبی کجاست؟ عین دبی؛ بزرگ‌ترین چرخ فلک دبی و جهان انواع کابین‌های چرخ فلک دبی کابین‌های رصد (Observation Cabin) کابین‌های لانژ پلاس کابین‌های اسکای بار وایب بلیط‌های وایب معمولی چگونه به چرخ و فلک چشم دبی برویم؟ بازدید از چرخ و فلک چشم دبی با تور رامین گشت پرسش و پاسخ

در کنار نام مرتفع‌ترین سازه‌های جهان، نام چرخ فلک دبی به‌عنوان بلندترین چرخ و فلک دنیا دیده می‌شود. بزرگ‌ترین سالن اسکی سرپوشیده جهان، بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین آب‌نما در جهان و بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا به نام دبی ثبت شده است. این چرخ‌وفلک که به‌عنوان چشم دبی (عین دبی) شناخته می‌شود، سالانه، گردشگرهای زیادی را به خود جذب می‌کند و نمای بسیار زیبایی به شهر داده است. برای اینکه با مکان چرخ و فلک دوبی و شرایط سوارشدن به آن بیشتر آشنا شوید،  تا انتهای متن همراه ما باشید.

چرخ و فلک چشم دبی کجاست؟

در فوریه 2013، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، پروژه جدید جزیره بلوواترز دبی که یک پروژه 6 میلیارد درهمی (1.2 میلیارد یورو) بود را تایید کرد. این جزیره مصنوعی جدید در نزدیکی ساحل و اقامتگاه ساحلی جمیرا و مارینا دبی قرار دارد. نقطه عطف این جزیره، چرخ و فلک عین دبی است که در سال 2021 تکمیل و افتتاح شد.

در آوریل 2013، شرکت هلندی Van Oord، ساخت جزیره را آغاز کرد و در اوایل سال 2015 این جزیره به اندازه کافی آماده شده بود که ساخت چرخ و فلک عین دبی در آن شروع شود. در این منطقه علاوه ‌بر چرخ و فلک عین دبی، محیطی تفریحی، هتل‌های مجلل، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، آپارتمان‌ها و ویلاهای لوکسی نیز در جزیره بلوواترز وجود دارند که فضایی کاملا مناسب را برای وقت‌گذرانی گردشگران به وجود آورده‌اند.

برای مقابله با ترافیک رفت‌وآمد زیاد گردشگرها، یک مونوریل ویژه بین جزیره و ایستگاه متروی دبی مارینا ساخته شده است. علاوه‌بر این، پل عابر پیاده‌ای به طول 265 متر ساخته شده است که پیاده‌روی از ساحل JBR تا جزیره Bluewaters را امکان‌پذیر می‌کند.

عظمت چرخ و فلک عین یا چشم

 

عین دبی؛ بزرگ‌ترین چرخ فلک دبی و جهان

بزرگ‌ترین جاذبه جزیره بلوواترز، بدون شک، چرخ و فلک عین دبی است. این چرخ و فلک بزرگ با ارتفاع 250 متر، لقب بلندترین چرخ و فلک جهان را به خود اختصاص داده است. با این اوصاف، چرخ و فلک چشم دبی بلندتر از Singapore Flyer، London Eye و High Flyer در لاس‌وگاس است که با ارتفاع 167 متر، پیش از این بلندترین چرخ و فلک جهان شناخته می‌شد.

عین دبی، به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین مکان های تفریحی دبی، در مجموع 48 کابین دارد که به مدت 38 دقیقه در آسمان هستند تا یک دور کامل زده شود. حداکثر 1400 نفر می‌توانند سوار بر این چرخ‌وفلک از منظره دبی لذت ببرند. به‌دلیل طراحی منحصربه‌فرد آن، گردش چرخ‌وفلک قطع نمی‌شود؛ حتی وقتی مهمان‌های جدید سوار آن می‌شوند، چرخ‌فلک به کار خود ادامه می‌دهد. به لطف ابعاد عظیم، کابین‌های چرخ‌وفلک به خودیِ‌خود یک اتاق نشیمن واقعی هستند. هر کابین می‌تواند تا 40 مسافر را حمل کند و منظره‌ پانورامای 360 درجه از جزیره نخل جمیرا و خط افق چشمگیر دبی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. تعدادی کابین نیز به همراه میز ارائه می‌شود تا مسافران بتوانند همزمان با حضور 12 نفر از منظره و شام لذت ببرند. 

اطلاعات کلی درباره چرخ فلک دبی در جدول زیر آمده است:

 

آدرس

امارات، دبی، جزیره بلوواترز

نحوه دسترسی

1.با مترو خط قرمز به ایستگاه DMCC رفته و از آنجا با ۳۰ دقیقه پیاده روی به مجموعه برسید.

2. استفاده از اتوبوس خطوط شماره‌های ۸, ۸۴, F55A

تلفن تماس

۰۰۹۷۱۴۴۲۸۰۴۱۱

آدرس ایمیل

guestservices@aindubai.com

وب سایت

www.aindubai.com

ساعت کاری

از ۱۲:۰۰ الی ۲۲:۰۰

مدت زمان موردنیاز برای بازدید

هر دور چرخ و فلک ۳۸ دقیقه زمان نیاز دارد.

 

انواع کابین‌های چرخ فلک دبی

طراحی چرخ و فلک دوبی به‌گونه‌ای است که هر یک از کابین‌ها یا به‌اصطلاح کپسول‌ها، شرایط منحصربه‌فردی را برای گردشگرها و بازدیدکننده‌ها فراهم می‌کنند. کابین‌های در نهایت زیبایی و خوش‌سلیقگی ساخته شده‌اند و در بدو ورود به آن‌ها با زیبایی چشمگیری روبه‌رو خواهید بود.

تجهیزات کابین‌های چرخ فلک دبی عبارتند از:

  • کف ‌پوش‌های چوبی
  • مبلمان‌های نرم و راحت
  • میزها و وسایل دکوری زیبا
  • سیستم تهویه مطبوع

به طور کلی این چرخ و فلک، یکی از مراکز تفریحی دبی محسوب می‌شود که برای رفاه افراد بازدیدکننده، تفریحات مختلفی را در نظر گرفته است و به شرح زیر هستند.

طراحی کابین های چرخ و فلک برای گردشگران

کابین‌های رصد (Observation Cabin)

در چرخ و فلک دوبی، کابین‌های رصد جزو ارزان‌ترین اتاق‌های آن هستند. ظرفیت این کابین‌ها 4 نفر بوده و نوشیدن و خوردن غذا در آن ممنوع است. افراد می‌توانند به‌صورت ایستاده یا نشسته بر روی نیمکت‌ها از منظره شهر دبی لذت ببرند. 

قیمت کابین رصد 

کابین رصد دو نوع مختلف دارد که هر یک با قیمت‌های متنوعی ارائه می‌شود؛ نوع اول این کابین‌ها قیمتی معادل 130 درهم دارد که پایین‌ترین قیمت در میان کابین‌های چرخ فلک دبی است. افرادی که این بلیط را تهیه می‌کنند، می‌توانند از فرصت روشنایی روز تا قبل از غروب آفتاب برای سوار شدن استفاده کنند. همچنین اگر کودک زیر 3 سال همراه خود دارید، بلیط این کودکان رایگان است و نیاز به تهیه بلیط برای آن‌ها نیست. به علاوه، می‌توانید از اینترنت وای‌فای این کابین‌ها به‌صورت ‌رایگان استفاده کنید.

در بلیط نوع دوم کابین رصد چرخ و فلک عین دبی، قیمت بلیط 370 درهم است. مزیت اصلی این بلیط، امکان بازدید خانوادگی است؛ درحقیقت، شما با یک بلیط 370 درهمی‌ می‌توانید به‌صورت 4 نفره از خدمات چرخ و فلک دوبی بهره‌مند شوید. البته دقت داشته باشید که هنگام تهیه این بلیط، یکی از افراد بزرگسال باید بالای 21 سال باشد. همچنین در صورتی که خانواده شما بیش از 4 نفر است، می‌توانید هزینه نفر اضافی را جداگانه پرداخت کنید.

کابین های رصد چرخ و فلک

کابین‌های لانژ پلاس

در کابین‌های لانژ پلاس چرخ و فلک دوبی، شرایط و امکانات برای تماشای منظره دبی در ارتفاع 250 متری بهتر و لذت‌بخش‌تر است. در این کابین‌ها می‌توانید از نوشیدنی‌ها و تهویه مطبوع هوا لذت ببرید. صندلی‌های این کابین‌ها نسبت به کابین‌های رصد، نرم‌تر است و می‌توانید انواع نوشیدنی‌های الکلی و غیرالکی را پس از پیاده شدن از چرخ فلک دبی سفارش دهید و میل کنید. 

قیمت کابین‌های لانژ پلاس

برای دریافت بلیط کابین‌های لانژ پلاس باید مبلغ 180 درهم پرداخت کرد. همچنین مسیر ویژه ورود به این کابین‌ها از محدوده‌ای است که به خلیج فارس اشراف دارد.

 

کابین های لانژ پلاک با ارتفاع 250 متری

کابین‌های اسکای بار وایب

برای کابین‌های اسکای بار وایب در چرخ و فلک عین دبی می‌توان دو نوع بلیط معمولی و پرایم تایم را خریداری کرد. افرادی که بلیط این کابین‌ها را تهیه می‌کنند از مسیر ویژه مشرف به دریا وارد چرخ و فلک می‌شوند و باید سن افراد بالای 21 سال باشد.

بلیط‌های وایب معمولی

در سایت چرخ و فلک چشم دبی، توضیحاتی درباره بلیط‌های وایب معمولی داده شده است: 

شرایط یک مهمانی فوق‌العاده با منظره‌ای که پیش از این در ارتفاع 250 متری ندیده‌اید، به‌همراه بار و انواع نوشیدنی را در پهنای آسمان تجربه خواهید کرد.

همچنین می‌توانید از بین نوشیدنی‌هایی که در بار است به همراه موسیقی لذت ببرید. از طرفی هم تهیه این بلیط، تنها برای افراد بالای 21 سال مجاز است.

کابین اسکای بار وایت چرخ و فلک دوبی

چگونه به چرخ و فلک چشم دبی برویم؟

چرخ فلک دبی در جزیرهBluewaters  در مارینای دبی قرار دارد. اگر با ماشین می‌خواهید از هر نقطه دبی به این مکان بروید، باید به خیابان شیخ زاید رفته و تابلوهای خیابان D59 السبخا را دنبال کنید. از خروجی 29 وارد خیابان شوید و تا جزیره رانندگی کنید. همین که به چند کیلومتری جزیره بلوواترز  برسید، چرخ و فلک دوبی را مشاهده خواهید کرد.

اگر هم قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی‌ را دارید، باید به نزدیک‌ترین ایستگاه مترو که به نام ایستگاه متروی ماریناست، بروید. 

روشنایی و زیبایی چرخ و فلک دوبی در شب

بازدید از چرخ و فلک چشم دبی با تور رامین گشت

با توجه به اینکه چرخ و فلک دبی یکی از دیدنی‌های دبی و جاذبه‌های پرطرفدار این شهر محسوب می‌شود، توصیه می‌کنیم که در تور دبی خود، حتما از این چرخ و فلک عین دبی دیدن کنید. برای اینکه بتوانید از دیدنی‌های دبی لذت ببرید، نیاز است که تور مناسبی را از آژانس معتبری خریداری کنید. آژانس مسافرتی رامین گشت با ارائه تورهای گردشگری و تفریحی نظیر تور دبی، به‌صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته در خدمت گردشگران عزیز است. 

در این متن سعی کرده‌ایم که توضیحات کاملی از چرخ فلک دبی ارائه کنیم تا با این مکان دیدنی بیشتر آشنا شوید، اما اگر سوال یا ابهامی‌ دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما همراه باشید.

منابع:

سوالات متداول

به‌صورت کلی، خیر اما برای رزرو بلیط بعضی از کابین‌ها باید تمامی افراد یا یکی از همراهان بالای 21 سال سن داشته باشند.

خیر، جرخ  فلک چشم دبی کابین‌های مختلفی دارد که هرکدام باتوجه به ویژگی‌هایشان، قیمت متفاوتی دارند.

در چرخ فلک دبی، کابین‌ها ظرفیت متفاوتی دارند اما تا 40 نفر نیز می‌توانند از برخی کابین‌ها استفاده کنند.

هر دور چرخ‌وفلک 37 دقیقه به طول می‌انجامد اما باید انتظار ورود به کابین و ... را نیز در نظر گرفت.

برای کودکان کمتر از 3 سال نیاز به تهیه بلیط نیست.

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
واحد پول دبی چیست؟
1402/04/31 10 دقیقه
میراکل گاردن
1402/04/31 10 دقیقه
آکواریوم دبی مال
1402/09/27 11 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

رامین رضایی
1402/06/18

چشم لندن شماره یک نه چرخ و فلک عین دبی!
مدیریت
1402/06/28

سلام رامین عزیز؛ حرف شما درسته و چشم لندن از چرخ و فلک دبی از محبوبیت بیشتری برخورداره، ولی از نظر ارتفاع چرخ و فلک دبی با 250 متری رتبه اول را در حال حاضر دارد.
علی خضری
1402/06/05

آیا چرخ و فلک دبی در تمام فصول سال فعال هست یا فقط در فصل میشه تجربه تفریح از اینجا رو داشته باشیم؟؟؟
مدیریت
1402/06/06

سلام علی عزیز. چرخ و فلک دبی طی تمام فصول سال فعالیت داره و گردشگران میتونن در هر زمانی از سال از این جاذبه لذت ببرند.
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت