میراکل گاردن

قیمت از: 95 درهم
خرید از طریق واتس اپ
باغ میراکل به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی دبی
مشخصات میراکل گاردن دبی چرا باید از باغ میراکل دبی دیدن کرد؟ 10 حقیقت جالب درباره میراکل گاردن دبی 1- نمایش بیش از 150 میلیون گل 2- دارنده سه رکورد کتاب گینس 3- بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی جهان 4- بزرگ‌ترین و بلندترین هنر درخت‌آرایی در جهان ( خیابان دیزنی) 5- ایرباس A380 6- باغی در قلب یک کویر 7- مصرف کارآمد آب و انرژی 8- تم جدید هر سال 9- باغ پروانه‌های دلربا 10- مکانی محبوب در دنیای فیلم‌ها بهترین زمان بازدید از باغ میراکل دبی آدرس میراکل دبی و قیمت بلیط چگونه می‌توان به باغ گل دبی رفت؟ مدت زمان بازدید میراکل گاردن دبی چه امکاناتی دارد؟ پوشش مناسب در باغ گل دبی قوانین میراکل گاردن دبی و باغ پروانه‌ها بازدید از میراکل گاردن دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

یکی از جاذبه‌های گردشگری خاورمیانه، میراکل گاردن دبی، باغی با 100 میلیون گونه مختلف گل و گیاه است که سالانه افراد زیادی برای بازدید و عکاسی از آن به دبی سفر می‌کنند. فرض کنید به بهشت زمینی در وسط بیابان‌های گرم دبی قدم گذاشته‌اید، چه حسی خواهید داشت؟ باغ میراکل دبی یا همان باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden)، حس‌وحالی وصف‌نشدنی را برای بازدیدکننده‌های خود به وجود می‌آورد، به‌گونه‌ای که حس‌وحال بهار و عطر خوشِ گل‌ها برای گردشگر‌ان تداعی خواهد شد. 

ایده اولیه این باغ طبق توافقی میان دبی لند و Dubai Properties Group شکل گرفت. ساخت و توسعه آن نیز به عهده Akar Landscaping and Agriculture Company بوده که برای ساخت آن 40 میلیون درهم بودجه صرف شده است. برای اینکه با ویژگی‌های میراکل گاردن دبی و شرایط بازدید و محل آن آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

مشخصات میراکل گاردن دبی 

باغ میراکل دبی با وسعت 72 هزار متر مربع و با بیش از 100 میلیون گونه گیاهی، به‌عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود. این باغ با آبیاری قطره‌ای مدیریت می‌شود و با طراحی پیچیده‌ای که دارد، چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. درحقیقت، زیبایی طبیعی این باغ، حاصل طرح‌هایی جادویی و مهارت هنرمندان در اجرا و نگهداری 24ساعته کارکنان باغ است که در نهایت نمایش فوق‌العاده‌ای را به تصویر کشیده‌اند.

این باغ شگفت‌انگیز در روز ولنتاین (14 فوریه) سال 2013 افتتاح و به‌سرعت به یکی از منحصربه‌فردترین و رنگارنگ‌ترین مقاصد برای بازدید در دبی تبدیل شد. به‌طور کلی، باغ میراکل را می‌توان «قطعه کوچکی از بهشت» توصیف کرد؛ مجموعه‌ای از گل‌ها، در طرح‌های با ابعاد بی‌نظیر. جای تعجب نیست که شگفتی‌های محوطه‌سازیِ این باغ، بازدیدکننده‌ها را از سراسر جهان به خود جلب کند؛ بدین صورت که هر سال، میزبان 1.5 میلیون بازدیدکننده است.

میراکل گاردن دبی یکی از جاهای دیدنی دبی، از نمای بالا

چرا باید از باغ میراکل دبی دیدن کرد؟

شکوفه‌های زیبا در منطقه‌ای بیابانی، یکی از صحنه‌های جذابی است که هر کسی شانس دیدن آن را پیدا نمی‌کند؛ اما میراکل گاردن دبی، این شگفتی را به حقیقت تبدیل کرده است. با قدم گذاشتن به باغ میراکل، از آب و هوای گرم دبی به مکانی وارد می‌شوید که رایحه گل‌های شکفته ‌شده شما را مدهوش می‌کند و این ترکیب در فضایی بیابانی، تجربه و حسی عالی را به وجود می‌آورد.

دکور و ساختار باغ میراکل دبی هر سال از یک موضوع (تم) متفاوت پیروی می‌کند و تغییرات عمده آن، نشان از باغبانی و باغ‌آرایی ماهرانه‌ای دارد. به‌نحوی که اگر دو سال متوالی از این باغ دیدن کنید، با فضاهای متفاوتی روبه‌رو خواهید شد. میراکل گاردن دبی شما را بیش ‌از پیش شگفت‌زده می‌کند.

باغ میراکل دبی در سال‌های متوالی، جوایز مختلفی را به دست آورده که مهم‌ترین آن‌ها، جایزه Moselle در گردشگری باغ است که در آوریل 2015 به میراکل گاردن دبی اهدا شد. در کتاب گینس نیز رکورد بزرگ‌ترین سازه گل‌آرایی‌شده، در اندازه واقعی، به ایرباس A380 امارات و بلندترین سازه درخت‌آرایی به نام ماکت میکی‌ماوس باغ میراکل با ارتفاع 18.06 متر ثبت شده است.

به نقل از وبسایت رسمی میراکل گاردن دبی در توصیف دهکده اسمورف‌ها این‌ظور می‌نویسد:

در دهمین سال بازگشایی باغ میراکل دبی، بخش جدیدی تحت‌عنوان دهکده اسمورف‌ها برای کودکان و آن‌ها که کودک درون زنده‌ای دارند، آماده شده است. دنیای موجودات آبی دوست‌داشتنی با همکاری IMG برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می‌شود. جنگلی از خانه‌های قارچی در انتظار ساکنان و گردشگران است.

10 حقیقت جالب درباره میراکل گاردن دبی

باغ معجزه دبی شگفتی‌های مختلفی دارد که هر یک به‌تنهایی می‌تواند باعث جذب گردشگران بسیاری شود. در اینجا به 10 حقیقت جالب درباره این باغ اشاره خواهیم کرد. شما می‌توانید با خواندن اطلاعات زیر، در گنجاندن این جاذبه دیدنی در سفر به دبی، حال و هوای سفر و گردشگری خود را بسیار عطرآگین سازید:

1- نمایش بیش از 150 میلیون گل

انبوهی از گل‌ها در باغ میراکل دبی با نمایشی خیره‌کننده وجود دارند. حدود 150 میلیون گل، شامل گل‌های آفتابگردان، همیشه‌بهار، رز، اطلسی و لاله را می‌توان در این باغ مشاهده کرد. همچنین با بازدید از این باغ، با حدود 120 گونه از گل‌های رنگارنگ آشنا می‌شوید که در قالب طرح‌های مختلف مانند: تخت گل، مجسمه‌های گل، شخصیت‌های کارتونی، حیوانات عظیم‌الجثه و طاق‌های خیره‌کننده به نمایش گذاشته شده‌اند.

نمایش 150 میلیون گل در میراکل گاردن

2- دارنده سه رکورد کتاب گینس

تا سال 2022، این باغ سه بار توانسته رکورد گینس را به دست آورد. اولین رکورد در سال افتتاحیه آن، 2013، به‌عنوان بزرگ‌ترین باغ عمودی جهان ثبت شد. در سال 2016، گامی ‌فراتر برداشت و ایرباس A380 پرزرق‌وبرق آن به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه گل‌آرایی‌شده در جهان شناخته شد. همچنین، در سال 2018، میراکل گاردن دبی، سومین رکورد خود را در گینس با درخت‌آرایی میکی‌ماوس تکمیل کرد و عنوان بلندترین مجسمه گل را در جهان به خود اختصاص داد.

باغ میراکل در کتاب گینس

3- بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی جهان

میراکل گاردن دبی، در مجموع 72000 متر مربع مساحت دارد که به‌صورت شگفت‌انگیزی با ساختارهایی از گل تزیین شده است. علاوه‌بر این، مسیرهای پیاده‌روی به طول 4 کیلومتر در این باغ طراحی شده تا بتوان از منظره‌های طبیعی آن دیدن کرد.

4- بزرگ‌ترین و بلندترین هنر درخت‌آرایی در جهان ( خیابان دیزنی)

شخصیت‌های محبوب دوران کودکی‌تان، مانند: میکی‌ماوس (Mickey Mouse)، مینی‌ماوس (Minnie Mouse)، دانلد داک (Donald Duck) و دیزی داک (Daisy Duck) در خیابان دیزنی باغ میراکل دبی منتظر شما هستند. در این بخش از میراکل گاردن، شخصیت‌های دوست‌داشتنی دیگری مانند هیوی، دیویی، لویی، پلوتو و گوفی نیز با گل ساخته شده‌اند. بااین‌حال، میکی‌ماوس گل‌آرایی‌شده‌ای که در ارتفاع 18 متری قد برافراشته، جاذبه بی‌چون‌وچرای این باغ است.

پیاده روی مردمان در خیابان دیزنی میراکل

5- ایرباس A380

ساخت ایرباس A380 یکی دیگر از جاذبه‌های این باغ بی‌نظیر و جذاب است که به شکل ماکتی در اندازه واقعی ساخته شده و  10 درصد از کل مساحت باغ را پوشش می‌دهد. این سازه با 500000 گل و گیاه تازه، تزیین شده است. لوگوی معروف امارات، به‌تنهایی، 9000 گل را به خود اختصاص داده است. این هواپیمای با 72 متر طول و 24 متر ارتفاع، به عنوان بزرگ‌ترین چیدمان گل، رکورددار گینس است.

6- باغی در قلب یک کویر

دبی که به دستیابی غیرممکن‌ها شهرت دارد، مکان دیگری را با نام میراکل گاردن دبی به جهانیان معرفی کرده است. این بهشت مملو از گل را می‌توان در دبی لند و در نزدیکی مزارع عربی پیدا کرد. به‌طور حتم، این باغ یکی از جاذبه‌های دیدنی دبی بعد از سازه‌های بلند و برج‌های سر به آسمان کشیده آن است.

بازدید توریست ها ازبهشت دبی، گاردن دبی

7- مصرف کارآمد آب و انرژی

آبیاری این حجم از گل و گیاه کار سختی به نظر می‌رسد؛ زیرا روزانه 757000 لیتر یا بیش از 200000 گالن آب مصرف می‌کند. بااین‌وجود، ظاهر زیبای باغ با استفاده از فاضلاب بازیافتی و سیستم آبیاری قطره‌ای حفظ و نگهداری می‌شود. از‌این‌رو، باغ میراکل به‌دلیل استفاده مسئولانه از آب و روش‌های کارآمد انرژی که با حدود 75 درصد صرفه‌جویی همراه است، تحسین همگان را به‌دنبال داشته است.

8- تم جدید هر سال

هر فصل جدید دری را به موضوعات تازه و هیجان‌انگیز باغ میراکل دبی باز می‌کند. طراحان، هرساله با چیدمان  فوق‌العاده‌ای از گل‌ها در هیبت و شمایلی متفاوت، بازدیدکننده‌ها را شگفت‌زده می‌کنند. ساعت گل، بانوی شناور، خرس عروسکی، قلعه‌ها، اهرام و مجموعه طاووس‌ها از شگفتی‌های این باغ هستند. در حقیقت این باغ با ارائه طرح‌های مختلف، به بازدیدکنندگان خود احترام می‌گذارد.

9- باغ پروانه‌های دلربا

در سال 2015، بزرگ‌ترین باغ پروانه‌های سرپوشیده جهان در میراکل گاردن دبی افتتاح شد. در Dubai Butterfly Garden، مجموعه‌ای از 15000 پروانه در 50 نوع مختلف زندگی می‌کنند که با توجه به آب و هوای دبی، در شرایط کنترل‌شده‌ای نگهداری می‌شوند و تماشای آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

به‌طور حتم، هیجان انگیز است که بتوان از نزدیک سیر رشد زیبای پروانه‌ها، از تخم به کرم و شفیره و در نهایت، پروانه رنگارنگ و بالدار را مشاهده کرد.

باغ حیوانات و پروانه در گاردن دبی

10- مکانی محبوب در دنیای فیلم‌ها

از میراکل گاردن دبی برای ساخت یک فیلم بالیوودی به نام Hamari Adhuri Kahani  در سال 2015 استفاده شده است. علاوه‌بر این، جان سینا، ستاره همیشه‌جذاب WWE، برای تبلیغ انیمیشن خود، در سال 2017 از زیبایی بی‌نظیر این باغ بهره برد و در کنار فردیناند، گاو نر گل‌آرایی‌شده با ارتفاع 4 متر و عرض 7 متر و پوشیده از گل‌های قرمز روشن، ژست گرفت و تیزر خود را تهیه کرد.

به طور کلی میراکل گاردن یکی از مراکز تفریحی دبی است که با استقابل افراد زیادی مواجه شده و می‌توان در کنار تندیس‌های زیبا، بهترین عکس‌ها را ثبت کرد. 

بهترین زمان بازدید از باغ میراکل دبی 

به‌دلیل گرمای زیاد دبی، میراکل گاردن تنها در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار میزبان علاقه‌مندان به گل و گیاه است. در نتیجه، اگر می‌خواهید که از این بهشت روی زمین دیدن کنید، باید در ماه‌های اکتبر تا مه (مهر تا اردیبهشت) برای دیدن آن برنامه‌ریزی داشته باشید.

در این بازه زمانی، میراکل گاردن در روزهای جمعه تا یکشنبه، از ساعت 9 صبح تا 11 شب و در روزهای عادی از 9 صبح تا 9 شب فعال است.

آدرس میراکل دبی و قیمت بلیط

میراکل گاردن دبی در منطقه دبی لند و البرشا جنوبی 3  (Street 3 - Al Barsha - Al Barsha South - Dubai - United Arab Emirates) واقع شده است. همچنین قیمت بلیط بازدید از این باغ عبارتند از:

  • قیمت بلیط بزرگسال‌ها، 75 درهم
  • قیمت بلیط کودک (3 سال تا 12 سال)، 60 درهم
  • نوزادان (کمتر از 2 سال)، رایگان
  • افراد دارای معلولیت، رایگان و یکی از همراهان افراد ناتوان با 50% تخفیف

برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید به وبسایت میراکل گاردن سری بزنید یا با شماره 97144228902+ تماس بگیرید.

چگونه می‌توان به باغ گل دبی رفت؟

برای اینکه بتوانید از باغ گل دبی دیدن کنید، راه‌های مختلفی وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • مترو: سوار مترو خط قرمز شوید و در ایستگاه مترو Mall of Emirates پیاده شوید و از آنجا می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی به باغ گل بروید.
  • اتوبوس: ساده‌ترین گزینه، اتوبوس قرمزرنگ است که درست در مقابل باغ میراکل دبی توقف می‌کند. می‌توانید با مترو به ایستگاه مترو Mall of Emirates بروید، در اینجا اتوبوس مسیر 105 را انتخاب کنید که مستقیم شما را به باغ ببرد یا می‌توانید با اتوبوس F30 از طریق Arabian Ranches سوار شوید، در ایستگاه اتوبوسSaheel Fate 2 ، کمی ‌دورتر از باغ پیاده شوید.

البه که شما می‌توانید با تاکسی‌های سطح شهر، در هر کجای دبی که هستید، به دیدن این باغ بروید؛ اما بهتر است بدانید که قیمت تاکسی در دبی گران است و توصیه می‌کنیم که از وسایل نقلیه عمومی ‌استفاده کنید.

زیبایی و سرسبزی باغ گاردن دبی

مدت زمان بازدید

خب، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی جهان، کوچک باشد. بازدید در باغ گل دبی، به‌راحتی 2 تا 3 ساعت زمان می‌برد. بهتر است که برنامه سفر روزانه خود را بر این اساس برنامه‌ریزی کنید تا از طبیعت بی‌نظیر این باغ لذت ببرید. همچنین می‌توانید از گشت شهری دبی بهره‌مند شوید تا با برنامه‌ریزی بهتری، بازدید از این باغ زیبا را انجام دهید و در کنار آن از دهکده جهانی دبی و موزه آینده دبی هم بازدید کنید.

میراکل گاردن دبی چه امکاناتی دارد؟

در این باغ، امکانات مختلفی برای بازدیدکننده‌ها در نظر گرفته شده است تا به‌راحتی بتوانند چند ساعتِ لذت‌بخش را در آن سپری کنند. این امکانات عبارتند از:

  • نمازخانه
  • سرویس بهداشتی
  • دوش و حمام
  • فروشگاه‌های سوغاتی
  • فروشگاه‌های مختلف خوراکی و غذا
  • چادرهایی برای استراحت و غذا خوردن
  • پارکینگ روباز و پارکینگ VIP
  • اتاق کمک‌های اولیه
  • ویلچر افراد معلول

پوشش مناسب در باغ گل دبی

با توجه به اینکه دبی یک شهر اسلامی‌ است، توصیه می‌کنیم که هنگام بازدید از باغ گل، لباس مناسب بپوشید تا از ورود شما جلوگیری نشود. همچنین میراکل گاردن دبی جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که بازدید از آن بین 2 تا 3 ساعت طول می کشد. در نتیجه توصیه می‌کنیم خودتان را برای یک پیاده‌روی چندساعته آماده کنید. خب مشخص است که یک پیاده‌روی به کفش راحت، لباس آزاد و عینک آفتابی نیاز دارد. همچنین از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی استفاده کنید.

قوانین میراکل گاردن دبی و باغ پروانه‌ها 

بهتر است قبل از اینکه برای بازدید از باغ دبی برنامه ریزی کنید، از قوانین آن اطلاع داشته باشید. این قوانین عبارتند از:

  • ساعت کاری مجموعه ، ۹ صبح الی ۹ شب است.
  • جمعه‌ها، شنبه‌ها یا تعطیلات عمومی، ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب مجموعه خدمات رسانی دارد.
  • ورود کودکان زیر ۳ سال و افراد معلول رایگان است.
  • درهای ورودی پارک، نیم ساعت قبل از ساعت پایانی بسته می‌شوند.
  • در صورتی که آسیبی به گل‌های باغ بزنید، کارکنان پارک مجاز به اخراج شما هستند.
ساختن قو با گل در میراکل

بازدید از میراکل گاردن دبی با رامین گشت 

به‌طور حتم، میراکل گاردن دبی یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. برای اینکه بتوانید به این جاذبه گردشگری سری بزنید، توصیه می‌کنیم که تور دبی خود را در ماه‌های اکتبر تا مه در نظر بگیرید؛ زیرا همان‌طور که گفته شد، این باغ گل فقط در بازه مشخصی از سال فعال است. آژانس مسافرتی رامین گشت  به‌عنوان یکی از ارائه‌کننده‌های تورهای مسافرتی داخلی و خارجی شما را در این سفر و بازدید از باغ میراکل دبی با ارائه خدمات تور دبی ارزان همراهی خواهد کرد. این آژانس گردشگری با ارائه ارزان‌ترین تورهای مسافرتی به‌صورت 24 ساعته خدمات پشتیبانی دارد و شما می‌توانید به‌صورت تلفنی یا حضوری تور خود را رزرو کنید.

ما در این متن سعی کرده‌ایم که درباره میراکل گاردن دبی که به بهشت روی زمین معروف است، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اما اگر سوال یا ابهامی‌ دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناس‌های تیم رامین گشت در زمان کوتاهی به سوالات شما عزیزان پاسخ می‌دهند.

منبع:

headout.com

سوالات متداول

باغ گل دبی در دو فاز و در پایان سال 2012 ساخته شد. فاز اول در دو ماه، بین دسامبر 2012 تا فوریه 2013 تکمیل شد، در حالی که فاز دوم از ژوئن 2013 تا اکتبر 2013 طول کشید.

باغ گل در دبی را شرکت محوطه سازی و کشاورزی آکار به سرپرستی عبدالناصر راهال ساخته است.

مرکز پیاده‌روی قلب‌ها، مرکز نگهداری پروانه‌ها و ایرباس A380 از بهترین جاذبه‌های باغ میراکل هستند.

وسعت وسیع این باغ از 150 میلیون گل و 250 میلیون گیاه پوشیده شده است.

جالب‌ترین حقیقت در مورد باغ گل دبی این است که  3 بار برنده رکوردهای جهانی گینس در سال‌های 2016، 2018 و 2019 شده است.

میراکل گاردن دبی در بازه اکتبر تا اردیبهشت میزبان گردشگران است.

مقالات مرتبط

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

مریم رضایی راد
1402/06/05

میراکل گاردن در ساعات شبانه‌روز هم باز هست؟
مدیریت
1402/06/06

سلام مریم عزیز؛ میراکل گاردن دبی در ساعات شبانه‌روز هم باز هست و مسافرین میتونن به صورت 24 ساعته از این مکان دیدن کنند.
قیمت از: 95 درهم
خرید از طریق واتس اپ
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت