اجاره ماشین در دبی

اجاره ماشین در دبی برای رفت آمد سریع تر
چرا اجاره ماشین در دبی اهمیت دارد؟ چرا هزینه اجاره اتومبیل در دبی به‌صرفه است؟ قوانین رانندگی در دبی چگونه در هتل ماشین کرایه کنیم؟ شرایط اجاره ماشین در دبی قیمت اجاره اتومبیل در دبی چقدر است؟ هزینه‌های جانبی اجاره اتومبیل در دبی ودیعه برای اجاره ماشین در دبی چه ماشین‌هایی را در دبی اجاره کنیم؟ ماشین‌های شاسی بلند ماشین‌های گروه A ماشین‌های گروه B ماشین‌های گروه C ماشین‌های لوکس تردد در کدام مسیرهای دبی شامل هزینه می‌شود؟ خودروی اجار‌ه‌ای را کجا پارک کنید؟ نکات مهم قبل از اجاره خودرو در دبی سفر به دبی و تجربه سواری خودروهای لوکس با رامین گشت پرسش و پاسخ

در سفر به مدرن‌ترین شهر خاورمیانه، یکی از راه‌های رفت‌وآمد، اجاره ماشین در دبی است. با توجه به اینکه دبی در سال‌های اخیر به یکی از قطب‌های مطرح گردشگری تبدیل شده است و سیستم حمل‌ونقل بسیار کارآمدی دارد؛ اما هزینه تاکسی در این شهر بالاست. با اجاره ماشین در دبی، دیگر نیاز نیست نگران هزینه رفت و آمد باشید و می‌توانید برای بازدید از جاهای دیدنی دبی و مراکز خرید آن در مخارج خود صرفه‌جویی کنید. همچنین با توجه به اینکه می‌توان لوکس‌ترین خودرو‌ها را در دبی پیدا کرد، می‌توانید تجربه رانندگی با خودروی رویایی خود را داشته باشید. اما برای اینکه با شرایط اجاره خودرو در دبی بیشتر آشنا شوید و به سوال «چگونه در هتل ماشین کرایه کنیم؟» پاسخ داده شود تا انتهای متن همراه ما باشید.

چرا اجاره ماشین در دبی اهمیت دارد؟

همان‌طور که اشاره شد، رفت‌وآمد به مراکز دیدنی و جاهای تفریحی دبی، احتمالا هزینه زیادی به همراه دارد. استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، تاکسی و حتی مونوریل و تراموا و تاکسی دریایی در دبی بسیار متداول است؛ اما شاید دسترسی راحتی برای رسیدن به مقصد موردنظر وجود نداشته باشد. پس شاید داشتن یک ماشین شخصی به گردش راحت و بی‌دردسر کمک کند. همچنین با توجه به اینکه خودروهای لوکس در دبی چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند، پس بد نیست که از شرایط اجاره اتومبیل در دبی اطلاع داشته باشید. 

چرا می‌گوییم که اجاره خودرو در دبی به‌صرفه است؟ زیرا هزینه‌های تاکسی در دبی گران است و گاهی تنها هزینه رفت و آمد با تاکسی در دبی، چندین میلیون هزینه خواهد داشت. اما می‌توان با کرایه ماشین در دبی، هزینه سفرهای شهری را به حداقل رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله تاکسی دبی در وبسایت رامین گشت مراجعه کنید.

از طرفی هم ممکن است که شما تمایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی‌ مانند اتوبوس و مترو را نداشته باشید، در این شرایط بهترین گزینه، اجاره اتومبیل در دبی است. 

چرا هزینه اجاره اتومبیل در دبی به‌صرفه است؟

شاید برخی از افراد برای تفریحات و خرید در دبی هزینه‌های زیادی در نظر بگیرند، اما نسبت به آن برای حمل و نقل در دبی نگران باشند. زیرا همان‌طور که گفته شده، همه می‌دانند هزینه کرایه تاکسی‌ها چقدر بالاست. درحقیقت، با توجه به اینکه هزینه سوخت و بنزین در دبی قیمت پایینی دارد، بهترین راه برای رفت‌وآمد در سطح شهر، اجاره خودرو است. شما می‌توانید با سایر جزئیات مخارج خود در مقاله هزینه سفر دبی آشنا شوید تا بهتر برنامه‌ریزی کنید.

تنها چالشی که شاید شما را برای اجاره ماشین در دبی با مشکل روبه رو کند، مسئله ترافیک است. البته از نظر اقتصادی، اجاره اتومبیل در دبی به ترافیک آن می‌ارزد.

فرض کنید به یکی از مراکز تفریحی یا خرید دبی رفته‌اید و بعد از چند ساعت گشت‌وگذار می‌خواهید به اقامتگاه یا هتل خود بازگردید، اگر خودرویی را اجاره نکرده باشید، به‌طورحتم باید در هوای گرم و بیابانی دبی به دنبال تاکسی بگردید. در نتیجه مناسب‌ترین راه برای رفت‌وآمد، اجاره خودرو در دبی با راننده یا بدون راننده است. 

بهتر است بدانید که رانندگی در بزرگراه‌های مدرن دبی، یکی از تفریحات افراد ساکن این شهر است و توصیه می‌کنیم که شما هم تجربه رانندگی با پیشرفته‌ترین خودرو‌ها و تکنولوژی ساخت جاده را تجربه کنید.

 تفریحات و خرید در دبی هزینه‌های زیادی در نظر بگیرند، اما نسبت به آن برای حمل و نقل در دبی نگران باشند. زیرا همان‌طور که گفته شده، همه می‌دانند هزینه کرایه تاکسی‌ها چقدر بالاست.

قوانین رانندگی در دبی

بهتر است قبل از اینکه با شرایط و مدارک اجاره ماشین در دبی آشنا شوید از قوانین رانندگی در شهر دبی اطلاع داشته باشید. همچنین باید بدانید که رعایت نکردن قوانین در دبی با جریمه و برخورد‌های جدی همراه است. در نتیجه اگر تصمیم به اجاره ماشین در دبی را دارید، باید به قوانین راهنمایی و رانندگی آن‌ها کاملا احترام بگذارید. نکات مهم در رانندگی در دبی به شرح زیر هستند:

  • خودرو باید بیمه‌نامه معتبر داشته باشد.
  • سن قانونی برای رانندگی در شهر دبی، بالای 20 سال در نظر گرفته شده است.
  • تمام خودرو‌ها باید از سمت راست حرکت کنند. 
  • کودکان زیر 13 سال نباید بر روی صندلی جلو و کنار راننده بنشینند. 
  • سرعت مجاز در خیابان‌های دبی بین 40 تا 80 کیلومتر بر ساعت است.
  • حداقل سرعت مجاز در اتوبان‌ها 60 کیلومتر بر ساعت و حداکثر آن بین 100 تا 120 کیلومتر بر ساعت است.
  • رانندگی در حالت مستی ممنوع است و جریمه‌ بسیار سنگینی دارد.
قوانین رعایت رانندگی در دبی

چگونه در هتل ماشین کرایه کنیم؟

برای اینکه بتوانید در دبی خودرویی را اجاره کنید، روش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که بهترین روش برای اجاره ماشین در دبی مراجعه به وبسایت‌های معتبر ایرانی یا اماراتی است. با اجاره خودرو از وبسایت‌های ایرانی، می‌توانید راحت‌تر با پشتیبان ارتباط برقرار کنید. این درحالی است که پشتیبانی بسیاری از وبسایت‌های اجاره اتومبیل در دبی به زبان‌های عربی و انگلیسی با شما صحبت می‌کنند و ممکن است که شما به این دو زبان مسلط نباشید، در این صورت کار برای شما سخت می‌شود. بنابراین، می‌توانید از وبسایت‌های ایرانی استفاده کنید.
اما به‌طور کلی، نحوه اجاره اتومبیل از وبسایت‌های ایرانی عبارتند از:

  • انتخاب خودروی موردنظر
  • تماس با شرکت یا وبسایت معتبر 
  • انتخاب محل تحویل خودرو در دبی
  • ارائه مدارک موردنیاز
  • امضای قرارداد و پرداخت بیعانه
  • تحویل خودرو در محل انتخابی

وبسایت کایاک که از آژانس‌های اجاره خودرو در دبی است، درباره کرایه ماشین در فرودگاه دبی توضیح می‌دهد:

«برای رانندگی در خیابان‌های دبی هیجان‌زده‌اید؟ دوست دارید به‌محض رسیدن، خودرویی اجاره کنید؟ خوشبختانه، در فرودگاه های دبی چنین امکانی فراهم شده است و در لابی هر سه ترمینال فرودگاه بین المللی دبی، آژانس‌های اجاره ماشین نمایندگی دارند. پس می‌توانید بدون معطلی، به‌محض فرود آمدن، ماشین مدنظر خود را اجاره و گشت‌وگذار در شهر را شروع کنید».

شرایط اجاره ماشین در دبی

دقت کنید قبل از اینکه بخواهید برای اجاره خودرو در دبی اقدام کنید، نیاز به گواهینامه بین‌المللی دارید. همچنین سن راننده در این کشور با ایران متفاوت است و فردی که ماشین را اجاره می‌کند، باید بالای 20 سال باشد. به‌طور حتم، اجاره اتومبیل در دبی یکی از تجربه‌های لذت‌بخش حین سفر به دبی است؛ زیرا می‌توانید با هزینه‌‌ای نسبتا کم، بهترین ماشین‌های دنیا را اجاره کنید و از سواری آن‌ها لذت ببرید. با ارائه مدارک موردنیاز، می‌توانید به‌راحتی ماشین مورد نظر خود را اجاره کنید. 

این مدارک عبارتند از:

  • اصل و کپی از گواهینامه بین‌المللی
  • اصل و کپی از گواهینامه ایرانی
  • اصل و کپی از ویزا
  • اصل و کپی از پاسپورت
  • اصل و کپی از بلیط هواپیما برای ایرانیان

نکته مهمی‌ که باید بدانید، این است که شرایط اجاره خودرو در دبی با راننده و بدون راننده امکان‌پذیر است. فقط به این نکته توجه داشته باشید که اگر بخواهید از خودروی اجاره‌ای برای تفریحاتی مانند آفرود استفاده کنید، باید شرکت موردنظر را در جریان بگذارید.

شرایط اجازه رانندگی در دبی

قیمت اجاره اتومبیل در دبی چقدر است؟

شهر دبی به شگفتی‌های بی‌نظیرش معروف است. در این شهر، خودروهای لوکس متعددی را در خیابان مشاهده خواهید کرد. اما سوالی که بیشتر افراد می‌پرسند این است که «قیمت اجاره ماشین‌های لوکس چقدر است؟»
به‌طور کلی، هزینه‌های دبی به‌صورت سالانه یا حتی در برخی از مواقع به‌صورت فصلی متفاوت خواهند بود؛ اما باید بدانید که برخی از خودرو‌ها مانند بوگاتی که انحصاری هستند و تعداد کمتری از آن در سطح شهر دیده می‌شود، نسبت به سایر خودروها قیمت و هزینه اجاره بالاتری دارند.
درحقیقت، قیمت اجاره ماشین در دبی به عواملی مانند نوع ماشین، مدت‌زمان اجاره، نیاز یا عدم‌نیاز به راننده، سال ساخت، مدل انتخابی و موارد دیگر بستگی دارد. در نتیجه نمی‌توان قیمت و هزینه مشخصی را اعلام کرد. 

هزینه‌های جانبی اجاره اتومبیل در دبی 

علاوه‌بر عوامل اصلی که بر قیمت اجاره خودرو در دبی تاثیر می‌گذارند و به آن‌ها اشاره کردیم، عوامل دیگری نیز وجود دارند که باعث افزایش هزینه اجاره ماشین می‌شوند و به شرح زیر هستند:

  • هزینه اجاره صندلی کودک (برای کودکان زیر ۴ سال اجباری است) روزانه به قیمت اجاره خودرو اضافه می‌کند.
  • اجاره GPS یا مسیریاب در صورت درخواست به ازای هر شب، هزینه اجاره خودرو را افزایش می‌دهد. 
  • در صورت درخواست راننده و مترجم (فارسي به انگليسي، براي امور تجاري، سفارت‌ها)، دستمزد روزانه به مبلغ اجاره اضافه می‌شود.
  • در صورت تحویل خودرو در محل شما (هتل یا فرودگاه) هزینه بیشتر محاسبه خواهد شد.

ودیعه برای اجاره ماشین در دبی

اجاره انواع ماشین های دبی، نیاز به پرداخت ودیعه دارد. همچنین شرایط پرداخت ودیعه به‌صورت درهم و ریال برای ایرانی‌ها فراهم شده است. نکته مهم این است که بدانید هزینه پرداختی شما به‌عنوان ودیعه حدود 20 تا 30 روز بعد از تحویل خودرو برگشت داده می‌شود. تا بررسی‌های لازم برای جریمه و نقض قوانین انجام ‌شود. در صورتی که دچار تخلف شده باشید، مبلغ جریمه از ودیعه شما کم می‌شود و مابقی آن به حساب شما واریز خواهد شد.

چه ماشین‌هایی را در دبی اجاره کنیم؟

با توجه به اینکه دبی یکی از شهر‌های مطرح جهان در تردد خودروهای لوکس است، باید بدانید که هزینه اجاره برخی از ماشین‌ها در دبی با قیمت بسیار بالایی همراه خواهد بود. البته می‌توان ماشین‌های اقتصادی دیگری را در نظر گرفت که نسبت به خودروهای لوکس و انحصاری، قیمت کمتری داشته باشند. برای اجاره اتومبیل در دبی می‌توانید از طریق دسته‌بندی‌های مختلف که برای خودروها انجام می‌شود، خودروی مدنظر خود را انتخاب و اجاره کنید. 

ماشین‌های شاسی بلند

بهترین ماشین‌های شاسی بلند که در دبی اجاره داده می‌شوند و می‌توان هزینه کمتری را برای آن‌ها پرداخت کرد، عبارتند از:

  • تویوتا RAV4 
  • هوندا CRV 
  • هیوندای سانتافه 
  • هیوندای توسان 
  • جیپ کامپس 
  • کیا اسپورتیج

ماشین‌های گروه A

برخی از ماشین‌ها در دسته گروه اول یا همان A قرار می‌گیرند که متقاضی آن‌ها نسبت به سایر خودرو‌ها بیشتر هستند و دلیل آن هم هزینه کمتر برای اجاره اتومبیل در دبی است.

 این ماشین‌ها عبارتند از:

  • تویوتا یاریس ‌هاچ‌بک 
  • نیسان سانی
  • فورد فیگو
  • کیا پیکانتو
  • نیسان سنترا

ماشین‌های گروه B

مشخص است که دسته بعدی که در گروه B قرار می‌گیرند، نسبت به خودروهای دسته A، هزینه بیشتری دارند و باید مبلغ بیشتری را برای اجاره آن‌ها پرداخت کنید. این ماشین‌ها عبارتند از:

  • هوندا آکورد
  • هیوندای سوناتا
  • رنو کپچر
  • تویوتا کمری

ماشین‌های گروه C

گروه C ماشین‌هایی را در بر می‌گیرد که نسبت به دو گروه قبلی جدیدتر و معمولا افراد ثروتمند مایل به اجاره آن‌ها هستند ماشین‌های گروه C عبارتند از:

  • اینفینیتی Qx50
  • لکسوس مدل ES350 
  • لکسوس IS250 

ماشین‌های لوکس

در آخر هم دسته‌بندی ماشین های لوکس دبی وجود دارند که هزینه کرایه آن‌ها نسبت به سایر خودروها بالاتر است و برای این خودروها باید ودیعه بیشتر پرداخت کرد. توصیه می‌کنیم اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید، این نوع خودورها را اجاره کنید تا لذت رانندگی در جاده‌های بی‌نقص دبی را با خودروی باکیفیت تجربه کنید. 

دسته‌بندی خودروی لوکس عبارتند از:

  • مرسدس بنز S500
  • بنز اتوماتیک C300
  • دوج دورانگو 
  • لامبورگینی 
  • بوگاتی 
  • فورد

هرچه سال ساخت و مدل خودروی جدیدتر باشد، به‌طور حتم باید هزینه بیشتری را برای اجاره ماشین در دبی پرداخت کرد. به طور کلی ماشین‌های دبی جزو لوکس‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شوند که متقاضی زیادی برای اجاره دارند. 

قیمت و اجاره ماشین در دبی

تردد در کدام مسیرهای دبی شامل هزینه می‌شود؟

بعد از اینکه مراحل اجاره خودروی دبی را سپری کنید، باید از مسیر‌ها و خیابان‌های دبی که هزینه دارند، اطلاع داشته باشید. دقت کنید که هزینه تردد در برخی از خیابان‌های دبی به ازای تعداد تردد‌ها محاسبه خواهند شد و این مسیر‌ها عبارتند از:

  • البرشا در خیابان شیخ زاید 
  • الصفا در خیابان شیخ زاید
  • پل القرهود در خیابان شیخ زاید
  • پل المکتوم در خیابان ام هریر
  • شمال الممرز
  • جنوب الممرز
  • تونل هواپیما در خیابان بیروت
  • کافی است که هنگام اجاره اتومبیل در دبی از پشتیبان خود درباره هزینه‌های تردد در این مسیر‌ها سوال کنید تا میزان هزینه و نوع پرداخت آن را به شما اعلام کنند.

خودروی اجار‌ه‌ای را کجا پارک کنید؟

پارکینگ‌های دبی، قوانین خاصی دارند که بهتر است هنگام اجاره ماشین در دبی با آن‌ها آشنا شوید. به‌طورحتم، شما بعد از پایان روز یا رانندگی خود نیاز به این دارید که خودرو را در یک پارکینگ مطمئن پارک کنید. مسئولین دبی به این موضوع فکر کرده‌اند و در بیشتر نواحی شهر، پارکینگ‌های مجهز طراحی شده است. پیدا کردن پارکینگ در سراسر دبی یک مزیت بزرگ است تا شما در گرمای دبی به دنبال جای پارک نباشید. 
دقت کنید که دبی به 3 منطقه اصلی خصوصی، تجاری و غیرتجاری تقسیم می‌شود، بنابراین برای استفاده از پارکینگ‌ها و اینکه موقعیت پارکینگ را بدانید، کافی است که بعد از پارک کردن خودرو، پیامکی را به شماره 7275 ارسال کنید. بلافاصله پیامکی حاوی اطلاعات پارکینگ برای شما ارسال خواهد شد تا با قوانین پارکینگ آشنا شوید و اطلاعات مکان خودروی خود را فراموش نکنید.

نکات مهم قبل از اجاره خودرو در دبی 

اگر برای بار اول است که در دبی ماشین اجاره می‌کنید، باید به نکات مختلف توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر دوستان یا اطرافیانی دارید که تجربه اجاره خودرو را دارند، با آن‌ها مشورت کنید تا از بهترین وبسایت یا شرکت، خودرو مدنظر خود را اجاره کنید. به‌طورکلی، هنگام اجاره ماشین باید به نکات زیر اهمیت دهید:

  • هنگام تحویل خودرو، بدنه و ظاهر ماشین را بررسی کنید تا از لحاظ فرورفتگی و خط‌وخش خیال شما راحت باشد. اگر هر ایرادی مشاهده کردید از کارشناس خودرو بخواهید که این موضوع را به شرکت اطلاع دهد.
  • هنگام امضای قرارداد به اصالت نام و لوگوی شرکت اجاره‌دهنده توجه کنید.
  • شرکتی را انتخاب کنید که خودرو را سریع تحویل می‌دهد.
رعایت کردن نکات مهم رانندگی در دبی

سفر به دبی و تجربه سواری خودروهای لوکس با رامین گشت 

در سفر به دبی، باتوجه به تنوع و تعدد جاهای دیدنی و تفریحات دبی، راحت‌ترین راه رفت‌وآمد در شهر، استفاده از ماشین شخصی است. برای اجاره ماشین در دبی باید به چند نکته توجه ویژه داشت: داشتن مدارکی همچون گواهی‌نامه بین‌المللی ضروری است، البته می‌توان ماشین را با راننده اجاره کرد. همچنین نیاز است که قوانین راهنمایی و رانندگی دبی را بدانید و آن‌ها را به‌صورت کامل رعایت کنید؛ زیرا رعایت نکردن قوانین با جریمه‌های سنگین همراه است. ضمن اینکه بد نیست با انواع ماشین‌ها، نحوه اجاره خودرو در دبی و خیابان‌هایی که باید برای عبور از آن هزینه پرداخت کنید، آشنا شوید. همچنین اگر هزینه اجاره ماشین برای شما بالا هست و نمی‌خواهید بازدید از جاذبه‌های گردشگری را ازدست بدهید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله جاهای دیدنی دبی با مترو را مطالعه کنید.
از طرفی، برای سفر راحت به دبی و استفاده از امکانات این شهر بی‌نظیر، کافی است که به‌صورت تلفنی یا حضوری برای خرید تور دبی از طریق آژانس مسافرتی رامین گشت اقدام کنید. این آژانس مسافرتی در کنار شماست تا بتوانید ارزان‌ترین تورهای داخلی و خارجی را تهیه کنید و در زمان کوتاهی چمدان سفر خود را ببندید. همچنین اگر سوال یا ابهامی‌ درباره چگونگی اجاره اتومبیل در دبی دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در اتباط باشید. کارشناس‌های تیم رامین گشت به‌صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. 

سوالات متداول

بله. با توجه به اینکه کرایه‌های تاکسی و وسایل نقلیه عمومی ‌در دبی بسیار بالا است، اجاره ماشین به‌صرفه خواهد بود.

هزینه و قیمت اجاره ماشین‌ها در دبی با توجه به عوامل مختلفی مانند: نوع خودرو، سال ساخت خودرو، مدل ماشین و هزینه‌های جانبی بررسی می‌شوند که به صورت روزانه محاسبه خواهند شد.

با توجه به اینکه دبی یک شهر قانومند در رانندگی است، برای تخلفات مختلف، جریمه‌های سنگین در نظر گرفته است که در سال 1402 جریمه رد کردن چراغ قرمز حدود 700 درهم خواهد بود.

  • گواهینامه بین المللی معتبر
  • کپی گذرنامه
  • یک قطعه عکس ۴*۳
  • تکمیل فرم درخواست در آژانس مربوطه
  • پرداخت هزینه‌های اجاره ماشین
  • عدم تغییر مسیر ناگهانی
  • رعایت نکردن سرعت مجاز
  • عدم توجه به چراغ راهنمایی و رانندگی
  • عدم پارک ماشین در محل پارک معلولین
  • عبور نکردن از خط اتوبوس و تاکسی
  • عدم توجه به محل عبور عابرین

برای اجاره اتومبیل در دبی، دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد که ماشین‌ها را در گروه‌های شاسی‌بلند، A، B، C و لوکس طبقه‌بندی کرده‌اند.

 

مقالات مرتبط

جاهای دیدنی دبی
1402/10/10 20 دقیقه
تاکسی دبی
1402/05/22 12 دقیقه
ماشین ‌های دبی
1402/05/19 7 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

حسین میرزایی
1402/06/13

لامبورگینی اونتادور میتونم تو دبی اجاره کنم؟ اگه اره هزینه حدودیشم میتونید بگید؟
مدیریت
1402/06/16

سلام حسین عزیز، شما میتونید در دبی لامبورگینی اونتادور اجاره کنید. اما هزینه اجاره این خودروها معمولاً حدود 1000 دلار یا بیشتر در روز است که البته همونطور که در محتوا اشاره شد، بستگی به سال ساخت و ... هم داره.
سارا محمدی
1402/06/04

ماشین‌های الکتریکی هم میتونیم اجاره کنیم؟
مدیریت
1402/06/05

سلام سارا عزیز؛ ماشین‌های الکتریکی هم میتونید در دبی اجاره کنید. از جمله ماشین‌های الکتریکی در دبی میتونیم به تسلا مدل S و 3 اشاره کنیم.
تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

منوی سایت