نکات مهم برای سفر به دبی

نکات قبل از سفر به دبی انتخاب زمان مناسب برای سفر به دبی به‌همراه داشتن ضد آفتاب آماده سازی اسناد مهمی که باید همراه خود داشته‌باشیم تهیه پول رایج امارات (درهم) وضعیت حمل و نقل عمومی دبی آشنایی با آداب و رسوم دبی از قبل برای رزرو هتل اقدام کنیم نکات مهم در حین سفر به دبی که باید بدانید ساعات اذان شرایط استفاده از سیم‌کارت و اینترنت در دبی لوازم مورد نیاز برای سفر آشنایی با شرایط فرودگاه دبی حمل و نقل محلی و گشت و گذار در اطراف شهر شناخت جاهای دیدنی دبی نکات مهم برای سفر به دبی در خرید قوانین مهم دبی که باید بدانید قوانین مالیات رانندگی در دبی اسکن‌ چشم‌ها در فرودگاه ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی اجازه عکاسی ممنوعیت به همراه داشتن داروهای روانگردان سفر به دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

اطلاع از نکات مهم در سفر به دبی شرایطی را فراهم می‌کند که ما بتوانیم از سفر خود لذت بیشتری ببریم و در طول سفر بخاطر بی‌اطلاعی از قوانین و رسم و رسومات این شهر، درگیر مشکلات غیرقابل پیش‌بینی نشویم. به‌عبارت دیگر اگر می‌خواهیم همه ‌چیز در سفرمان مطابق با برنامه پیش برود، لازم است که نکات مهم را در سفر به دبی بدانیم؛ چیزهای مهمی مثل قوانین، عقاید و رفتارهای مردم این شهر گرفته تا شرایط حمل و نقل و وضعیت فرودگاه ها.
برای مثال اگر شما ندانید که در دبی پوشیدن لباس‌های بدن نما و تنگ در اماکن عمومی برای خانم ها وجهه اجتماعی خوبی ندارد، ممکن است  با بی‌احترامی از سوی مردم و یا حتی جریمه قانونی روبرو شوید. همچنین این کشور دارای قوانین سفت و سختی در مورد داروهای روان گردان و حتی قرص‌های کدوئین‌دار تنظیم کرده است. در ادامه مطالب درباره همه چیزهایی که در سفر به دبی باید بدانیم و نکات مهم راهنمای سفر به دبی صحبت خواهیم کرد. این نکات مهم شامل چیزهایی است که قبل از سفر یا حین سفر رعایت کنید؛ پس با ما همراه باشید.

نکات قبل از سفر به دبی

دبی شهر آسمان خراش‌های خاورمیانه و شهر بزرگ‌ترین مراکز فروش منطقه به‌شمار می‌رود و هر ساله افراد زیادی برای بازدید از جاهای دیدنی دبی راهی این شهر می‌شوند. دبی همچنین یکی از شهرهای توریستی مورد علاقه ما ایرانی‌ها به‌شمار می‌رود.
سفر به دبی قوانین خاص خود را دارد و ما باید قبل از سفر با نکات مهم برای سفر به دبی آشنا شویم تا بتوانیم یک سفر هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی را تجربه کنیم. به‌طور کلی نکات مهم قبل از سفر به دبی شامل موارد زیر هستند.

انتخاب زمان مناسب برای سفر به دبی

دبی در کنار خلیج فارس واقع شده که دارای آب و هوایی گرم است و تابستان‌های طاقت ‌فرسایی دارد. با این حساب نباید برای سفر به آن فصل تابستان را انتخاب کرد؛ اما زمستان‌های بسیار دلچسبی دارد و در این فصل هوای شهر خنک‌تر می‌شود.
در واقع زمستان دبی با آن چیزی که ما در ایران تجربه می‌کنیم کاملاً متفاوت است و در آن خبری از سوز سرما، برف و یخبندان نیست. به همین دلیل بهترین زمان برای بازدید از جذابیت‌ها و زیبایی‌های خیره کننده دبی، فصل زمستان (ماه‌های اکتبر تا آوریل) است. در ماه دسامبر بزرگ‌ترین جشنواره‌های فستیوال دبی برگزار می‌شود و در این جشنواره می‌توانیم خریدهای بسیار ارزان قیمتی را تجربه کنیم.
البته ناگفته نماند که در دسامبر گردشگران زیادی راهی دبی می‌شوند و به همین دلیل هزینه رزرو هتل و دریافت برخی از خدمات نسبت به دیگر فصول سال در آن بیشتر است. همچنین در این ایام برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن باید ساعات زیادی را در صف منتظر بمانیم. با دانستن این نکات مهم درمورد انتخاب زمان مناسب برای سفر به دبی، به سراغ چیزهای بعدی می رویم که باید بدانید.

به‌همراه داشتن ضد آفتاب

به‌همراه داشتن ضد آفتاب

حتماً درمورد تابستان‌های دبی آگاه هستید که چقدر داغ و سوزان است. باید بدانید که در روزهای زمستانی هم، آفتاب دبی داغ و تیز است و به پوست آسیب می‌زند. یکی از نکات مهم برای سفر به دبی، مراقبت و حفظ سلامت شما بوده و آنهم به‌همراه داشتن یک کرم ضد آفتاب خوب است. دیگر موارد مهمی که در سفر به دبی باید  به‌همراه خود داشته‌باشید شامل لباس‌های خنک و سبک، عینک‌آفتابی، بطری آب، کلاه آفتاب گیر و بادی‌اسلش است. دقت کنید که اگر قرار است تجربه سافاری را داشته باشید، لازم است در انتخاب لباس دقت ویژه‌تری داشته باشید. پیشنهاد میکنیم مقاله لباس مناسب سافاری دبی را مطالعه کنید.

آماده سازی اسناد مهمی که باید همراه خود داشته‌باشیم

باید حداقل یک ماه قبل از سفر به دبی برای تهیه ویزای توریستی اقدام کنید. آسان‌ترین راه برای اخذ ویزای توریستی دبی، خرید تور از آژانس سفریار است. با خرید تور دبی سفریار، تمامی کارهای اخذ ویزا توسط این آژانس انجام می‌شود و شما می‌توانید خود را برای سفر خاطره‌انگیز دبی آماده کنید.
پاسپورت جزو ملزومات ضروری سفرهای خارجی است. بهتر است در کنار آن دفترچه بیمه مسافرتی، گواهی نامه رانندگی بین‌المللی (برای رانندگی در دبی)، اطلاعات هتل و محل اقامت، کارت واکسن کرونا و یک کپی از پاسپورت خود را در کیف دستی قرار دهیم.

تهیه پول رایج امارات (درهم)

تهیه پول رایج امارات (درهم)

یکی دیگر از نکات مهم برای سفر به دبی، تهیه درهم است. به عبارت دیگر قبل از سفر به هر کشوری باید مقداری پول رایج آن را جهت پرداخت کرایه تاکسی و هزینه غذا در فرودگاه تهیه کرده و همراه خود داشته‌باشیم. البته هرچند دبی یک شهر امن است و به‌همراه داشتن وجه نقد در آن خطرناک نیست؛ اما نباید همه دارایی خود را تبدیل به پول نقد کنیم. بهتر است از کارت‌های اعتباری نیر برای سهولت و امنیت بیشتر سفر خود بهره ببریم.

وضعیت حمل و نقل عمومی دبی

وضعیت حمل و نقل عمومی دبی

دبی بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در منطقه را دارد و ما می‌توانیم برای بازدید از اکثر جاهای دیدنی آن از سیستم حمل و نقل عمومی نظیر مترو استفاده ببریم. اما برای مدیریت بهتر هزینه‌های خود باید قبل از سفر درباره شرایط حمل و نقل و تفاوت هزینه‌های حمل و نقل عمومی با تاکسی نکاتی را در اینجا آورده ایم. شبکه متروی دبی با وجود پیشرفته بودنش، همچنان در حال توسعه است و شامل خطوطی است که به تمامی نقاط شهر می‌رسد. شبکه اتوبوس در دبی هم با مناطق مختلف ارتباط برقرار می‌کند و جابجایی شما را راحت و کم هزینه می کنند. همچنین با بررسی نقشه‌های شهری دبی که از طریق گوشی به‌راحتی در دسترس ما قرار دارد، می‌توانیم در باره سیستم حمل و نقل دبی اطلاعات بیشتری به‌دست آوریم.

آشنایی با آداب و رسوم دبی

آشنایی با آداب و رسوم دبی

یکی دیگر از نکات مهم برای سفر به دبی آشنایی با آداب و رسوم دبی است. هرچند که دبی لیبرال‌ترین شهر امارات به شمار می‌رود؛ اما یک شهر مسلمان نشین است و برای احترام به عقاید مردم آن باید در انتخاب لباس و پوشش خود بیشتر دقت کنیم و لباس‌هایی را به‌همراه داشته‌باشیم که با فرهنگ و آب هوای دبی سازگار باشد. به‌عنوان مثال خانم‌ها نباید در این شهر لباس‌های تنگ و بدن‌نما بپوشند و باید شانه و زانوهای آنها در هنگام گشت و گذار در امکان عمومی پوشیده باشند.
البته استفاده از مایو در اطراف ساحل و پوشیدن لباس‌های بدون آستین و شلوارک در اماکن و مکان‌های توریستی مشکلی ندارد. همچنین گرفتن دست شریک زندگی و یا به آغوش گرفتن او در مکان‌های عمومی مغایرت با فرهنگ دبی است و ما باید این نکته را نیز مد نظر داشته‌باشیم. جهت ورود به مسجد و خانه افراد محلی دبی حتماً باید کفش‌های خود را دربیاوریم و اجازه ورود با کفش را نداریم.

از قبل برای رزرو هتل اقدام کنیم

از قبل برای رزرو هتل اقدام کنیم

در دبی هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار متنوعی وجود دارد و ما باید برای مدیریت بهتر سفر قبل از حضور در آن بر حسب بودجه و سطح انتظارات خود گزینه مناسبی را رزرو کنیم.

نکات مهم در حین سفر به دبی که باید بدانید

علاوه‌بر موارد عنوان شده یک سری نکات دیگری نیز وجود دارد که ما باید در حین سفر به دبی نسبت به آنها توجه کنیم؛ تا در طول سفر تحت عمل انجام شده قرار نگیریم. این دسته از نکات مهم برای سفر به دبی شامل موارد زیر هستند.

ساعات اذان

ساعات اذان

توجه داشته باشید که مردم دبی مذهبی هستند و دین اکثر آنها اسلام است؛ پس در زمان اذان، ممکن است فعالیت‌های عمومی در بازار کمی متوقف شود. باید به این موضوع توجه داشته باشید و برنامه‌ریزی خود را مطابق با آن انجام دهید.

شرایط استفاده از سیم‌کارت و اینترنت در دبی

شرایط استفاده از سیم‌کارت و اینترنت در دبی

کشور امارات متحده ۲ اپراتور (اتصالات یا Etisalat و دو یا Du) جهت برقراری تماس تلفنی و استفاده از اینترنت موبایل دارد که هر دو اپراتور پوشش‌دهی و آنتن‌دهی خوبی دارند و خدمات باکیفیتی را به گردشگران ارائه می‌دهند؛ اما قیمت و خدمات بسته‌های اپراتور (دو)، از تنوع بیشتری برخوردار است. به‌عبارت دیگر برای خرید یکی از سیم‌کارت‌های اپراتور Du باید ۵۵ الی ۱۱۰ درهم؛ اما برای خرید سیم‌کارت‌های اتصالات و توریستی باید ۱.۵ درهم بپردازیم.

لوازم مورد نیاز برای سفر

لوازم مورد نیاز برای سفر

یکی دیگر از نکات مهم برای سفر به دبی رعایت حد اعتدال جهت به‌همراه داشتن لوازم سفر است. به‌عبارت دیگر باید لوازم مهم و ضروری را به‌همراه خود داشته‌باشیم و از بیهوده سنگین کردن بار سفر خودداری کنیم. همچنین بهتر است کمی میان وعده غذایی نیز در ساک خود قرار دهیم. به‌همراه داشتن مایو و لباس مخصوص شنا برای استفاده از سواحل، تفریحات آبی و استخر هتل‌ها نیز خالی از لطف نیست. 

آشنایی با شرایط فرودگاه دبی

فرودگاه دبی یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود که برای پرواز، ۳ پایانه اصلی دارد. باید پس از عبور از قسمت امنیتی و تحویل بار با استفاده از وسیله نقلیه مناسب خود را به هتل رزرو شده برسانیم. البته برای پرداخت کرایه وسایل نقلیه درون شهری حتماً باید کارت نول خریداری کنیم و امکان پرداخت پول نقد برای این منظور وجود ندارد.
همچنین اگر بخواهیم از طریق مترو به هتل برویم نباید بیشتر از ۲ چمدان به‌همراه خود داشته‌باشیم. خوشبختانه اکثر هتل‌های دبی نزدیک شهر ایستگاه مترو هستند و  با مترو می‌توانیم خیلی راحت به آنها دسترسی داشته‌باشیم.

حمل و نقل محلی و گشت و گذار در اطراف شهر

حمل و نقل محلی و گشت و گذار در اطراف شهر

برای گشت و گذار در شهر دبی بهتر است در صورت امکان برای خود یک تاکسی دربست کرایه کنید. البته یکی دیگر از نکات مهم برای سفر به دبی مربوط به کرایه تاکسی بوده و باید بدانیم که همه رانندگان تاکسی دبی افراد محلی نیستند و به‌خوبی این شهر و جاهای دیدنی آن را نمی‌شناسند. به همین دلیل برای گشت و گذار در شهر دبی و دسترسی به جاهای مدنظر با تاکسی دربست بهتر است نقشه شهر را نیز به‌همراه داشته‌باشیم.

شناخت جاهای دیدنی دبی

تحقیق درباره جاهای دیدنی دبی و انتخاب مکان مورد علاقه خود برای بازدید از آنها نیز اهمیت زیادی دارد و به ما کمک می‌کند از سفر خود به دبی بیشتر لذت ببریم.

نکات مهم برای سفر به دبی در خرید

بهترین زمان برای علاقه‌مندان به خرید در شهر دبی، زمان برگزاری فستیوال ها و ماه ژانویه است. برای لذت بردن از شگفتی‌های تابستانه هم ماه جولای مناسب است. زیرا در جشنواره‌های تخفیف که در زمان‌های فوق برگذار می‌شوند، بهترین اجناس با ۵۰ الی ۷۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسند. در دبی نیز برندهای خارجی و بین‌المللی قیمت بیشتری دارند و برای خرید اجناس و کالاهای برند باید پول بیشتری پرداخت کنیم.
بازدید از بازار طلای دبی نیز خالی از لطف نیست و حتی می‌توانیم برای خرید طلا در دبی نیز تخفیف بگیریم. بهترین زمان برای خرید محصولات الکترونیکی، زمان برگزاری نمایشگاه تکنولوژی اطلاعات خلیج فارس است و این نمایشگاه به‌صورت سالانه برگزار می‌شود. پس برای خرید لوازم الکترونیکی بهتر است، در زمان برگزاری این نمایشگاه به دبی سفر کنیم و کالاهای الکترونیکی مدنظر نظر خود را با قیمت‌های باورنکردنی بخریم.

قوانین مهم دبی که باید بدانید

قوانین مهم دبی که باید بدانید

یکی از نکات مهم برای سفر به دبی آشنایی با قوانین و مقررات آن است. دبی نیز همانند هر جای دیگر دنیا قوانین خاص خود را دارد و باید مدتی که در آن اقامت داریم به قوانین آن احترام بگذاریم و از قانون شکنی خودداری کنیم. برخی از مهم‌ترین قوانین و مقررات دبی که ما باید به عنوان یک گردشگر با آنها آشنا باشیم، شامل موارد زیر هستند.

قوانین مالیات

در دبی مالیات ارزش افزوده گرفته نمی‌شود؛ اما برای اقامت در هتل‌ها و صرف غذا در رستوران‌های آن باید ۱۰٪ حق سرویس و ۱۰٪ مالیات شهرداری پرداخت کنیم. البته مبالغ فوق از قبل در قیمت‌های محاسبه شده و به‌همراه پول غذا و هزینه خدمات دریافتی از ما اخذ می‌شود.

رانندگی در دبی

رانندگی در دبی

یکی دیگر از نکات مهم برای سفر به دبی این است که ما به‌عنوان یک گردشگر امکان کرایه ماشین و رانندگی در دبی را داریم؛ اما باید به این نکته توجه داشته‌باشیم که برخلاف نرخ جرم و جنایت، نرخ تصادفات در دبی بالا است. پس در صورت کرایه ماشین و استفاده از آن باید برای حفظ سلامت خود با احتیاط رانندگی کنیم و مراقب ترافیک باشیم.

اسکن‌ چشم‌ها در فرودگاه 

اسکن‌ چشم‌ها در فرودگاه

در فرودگاه دبی علاوه پس از بررسی و کنترل گذرنامه، چشم‌های اتباع ایرانی نیز اسکن خواهد شد. بنابراین در صورت استفاده از لنز تماسی باید قبل از حضور در محل کنترل گذرنامه، لنز را از چشم خود خارج کنیم.

ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی

ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی

یکی دیگر از نکات مهم برای سفر به دبی با مصرف مشروبات مربوط به مشروبات الکلی است. استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر در مکان‌های عمومی جرم بوده و مرتکبان این جرائم مشمول مجازات زندان می‌شوند. همچنین از همه کسانی که مشکوک به استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی هستند، آزمایش گرفته‌می‌شود و در صورت اثبات، زندانی خواهند شد. البته خرید مشروبات الکلی از فروشگاه‌ها و استفاده از آن برای گردشگران غیر مسلمان در هتل‌ها و مکان‌های مشخص شده آزاد است.

اجازه عکاسی

اجازه عکاسی

شما نمی‌توانید از  مکان های حساس مثل ساختمان‌های ارتش، مسجدها، ایستگاه‌ پلیس، فرودگاه و بندرهای دبی عکسبرداری کنید.

ممنوعیت به همراه داشتن داروهای روانگردان

ممنوعیت به همراه داشتن داروهای روانگردان

در دبی برای داروهای حاوی مواد مخدر و روان‌گردان، قوانین بسیار سختگیرانه‌ای وجود دارد و ما نمی‌توانیم بدون نسخه تأیید شده نظام پزشکی هیچ‌گونه داروی آرام‌بخش و کدوئین‌دار به‌همراه خود داشته‌باشیم.

سفر به دبی با رامین گشت

در طول مطالب عنوان شده نکات مهم برای سفر به دبی مورد بررسی قرار گرفتند و ما تقریبا با همه چیزهایی که در سفر به دبی باید بدانیم آشنا شدیم. آشنایی با نکات قبل از سفر به دبی و همچنین قوانین مهم دبی اهمیت زیادی دارد و در سفر به دبی نباید نسبت به موارد فوق بی‌تفاوت باشیم.  
آژانس مسافرتی رامین گشت با هدف جلب رضایت مشتریان خود همواره تلاش می‌کند بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را در اختیار آنها قرار دارد. به همین دلیل همواره بهترین تورهای مسافرتی دبی را به آنها ارائه می‌دهد. همچنین شرایطی را فراهم می‌کند که مشتریان این مجموعه بتوانند خیلی راحت بلیط پرواز تهران به دبی را با قیمت مناسبی بخرند. ناگفته نماند که همه عزیزان و کاربران سایت رامین گشت می‌توانند برای دریافت راهنمای سفر به دبی و شرایط رزرو تور دبی و تهیه بلیط هواپیما نیز با کارشناسان مشورت کنند و با توجه به راهنمایی‌های دریافتی و شرایط خود بهترین زمان را جهت سفر به دبی انتخاب کنند.

سوالات متداول

بهترین زمان برای بازدید از جذابیت‌ها و زیبایی‌های خیره کننده دبی فصل زمستان (ماه‌های اکتبر تا آپریل) است. در ماه دسامبر بزرگ‌ترین جشنواره‌های فستیوال دبی برگزار می‌شود و در این جشنواره می‌توانیم خریدهای بسیار ارزان قیمتی را تجربه کنیم.

برای خرید یکی از سیم‌کارت‌های اپراتور Du باید ۵۵ الی ۱۱۰ درهم؛ اما برای خرید سیم‌کارت‌های اتصالات و توریستی باید ۱.۵ درهم بپردازیم.

بهترین مکان برای خرید سوغاتی‌های تاپ و ارزان قیمت در دبی کاراما است.

در دبی برای داروهای حاوی مواد مخدر و روان‌گردان قوانین بسیار سختگیرانه‌ای وجود دارد و نمی‌توانیم بدون نسخه تأیید شده نظام پزشکی هیچ‌گونه داروی آرام‌بخش و کدوئین‌دار به‌همراه خود داشته‌باشیم.

مقالات مرتبط

راهنمای سفر به دبی
1402/04/22 17 دقیقه
آب و هوای دبی
1402/05/15 9 دقیقه
مترو دبی
1402/05/20 15 دقیقه
هزینه سفر دبی
1402/09/26 11 دقیقه
دبی کجا بریم؟
1403/01/15 7 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت