موزه‌های دبی

بازدید از گذشته و آینده دبی با بهترین موزه‌ها
لیست بهترین موزه‌های دبی موزه دبی (Dubai Museum) موزه اتحاد (Etihad Museum) موزه قهوه (Coffee Museum) موزه سکه (Coins Museum) موزه مروارید (Pearl Museum) موزه زنان بیت البنات (Bait Al Banat Womens Museum) موزه توهمات (Museum Of Illusions) موزه ساروق الحدید (Saruq Al-Hadid Museum) موزه آینده (Museum of The Future) قموزه نایف (Naif Museum) موزه شتر (Camel museum) موزه تاریخ سینما (History of Cinema Museum) خانه شیخ سعید آل مکتوم (House of Sheikh Saeed Al Maktoum) موزه شاعر العقیلی (Museum of The Poet Al Oqaili) موزه الشندغه (Al Shindagha Museum) تجربه بازدید از موزه‌های دبی با رامین گشت پرسش و پاسخ

شاید موزه‌های دبی یکی از جاهای دیدنی این شهر باشد، درحالیکه هنگام صحبت از دبی و جاذبه‌‍های آن، آخرین گزینه‌ای باشد که به ذهن افراد می‌رسد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که جاهای دیدنی دبی تنها مراکز تجملاتی و تفریحی آن است، اما باید بدانید که این شهر علاوه‌بر برخوردار بودن از مکان‌های دیدنی، یک شهر فرهنگی و تاریخی به حساب می‌آید. موزه توهم، موزه آینده و موزه آیا، از معروف ترین موزه های شهر دبی هستند. بازدید از موزه جزو تفریحات دبی است که احتمالاً در سفر به این شهر، از دید برخی از گردشگران پنهان مانده باشد. پس در تور دبی بازدید از بهترین موزه‌های آنرا در برنامه خود قرار دهید. اگر قصد دارید با موزه های دبی آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

لیست بهترین موزه‌های دبی

دبی یکی از شهرهای ثروتمند و بزرگ امارات متحده عربی محسوب می‌شود که دارای مکان‌های دیدنی و موزه‌های دیدنی فراوانی است. این شهر جزو مقاصد گردشگری پرطرفدار جهان شناخته می‌شود و هرساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت در شهر دبی موزه‌های بی‌نظیر و دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که با هدف معرفی فرهنگ و آداب و رسوم عرب‌ها به مردم دنیا و گردشگران طراحی شده است. در ادامه به معرفی برخی از موزه‌های دبی می‌پردازیم:

موزه دبی (Dubai Museum) 

قبل از هرچیزی موزه‌ای را معرفی می‌کنیم که در یکی از ساختمان‌های بسیار قدیمی شهر قرار گرفته است. اگر قصد دارید دبی گذشته را ببینید، سری به موزه دبی بزنید و از حال و هوای گذشته این شهر تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. این موزه با قدمت ۱۷۸۷ سال، در قلعه الفهیدی قرار دارد. این قلعه در گذشته زندان، کاخ پادشاهی و اسلحه خانه بوده است که در سال ۱۹۷۱ تصمیم می‌گیرند آن را به یک موزه قدیمی تبدیل کنند.

در این موزه دبی علاوه‌بر آشنا شدن با زندگی مردمان این شهر در قدیم، می‌توانید از صحنه‌های شبیه‌سازی مانند مزارع خرما و بازارهای دبی، جلوه‌هایی از صحرا، خانه‌های تاریخی اعراب و مساجد قدیمی تنها بخشی دیدن کنید. همچنین در این موزه ابزارها و تجهیزاتی وجود دارد که مربوط به سه هزار سال پیش از میلاد است. شما می‌توانید با تماشای این ابزارها در مورد تاریخ صید مروارید، اطلاعاتی را کسب کنید. اگر قصد بازدید از این موزه دبی را دارید، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی این شهر بهره‌مند شوید.

موزه اتحاد (Etihad Museum) 

اگر درباره تاریخ امارات پس از اکتشاف نفت، کنجکاو هستید، باید از موزه اتحاد دبی بازدید کنید. این موزه فرآیند شکل‌گیری و تشکیل امارات متحده عربی را بازگو می‌کند؛ چرا که برای نشان دادن پیشرفت و توسعه کشور در سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴، در آن برنامه‌های تعاملی و همچنین نمایشگاه‌های تجربه‌محوری برگزار می‌شد. برای ساخت این موزه از قانون اساسی امارات الهام گرفته شده است و سقفی شگفت‌انگیز به رنگ سفید با ظاهری منحنی دارد. کتابخانه، رستوران، نمایشگاه، مرکز آموزشی از بخش‌‌های اصلی این موزه به شمار می‌روند.

موزه اتحاد هفت ستون دارد که نشان‌دهنده قلم‌هایی است که از آن‌ها برای امضا کردن قرارداد اتحادیه ملی بهره برده‌اند. طراحی بنای این موزه توسط دو معمار کانادایی با نام‌های تشیما و موریاما انجام شده است. دقت داشته باشید که موزه اتحادیه مساحتی بیش از ۲۵ هزار متر مربع دارد و این موزه دارای غرفه‌هایی با بیش از صدها عکس، فیلم و همچنین اسناد آرشیوی است؛ به همین دلیل از موزه‌های محبوب شهر دبی به شمار می‌رود.

معماری زیبای موزه اتحاد دبی

موزه قهوه (Coffee Museum) 

موزه قهوه یکی دیگر از بهترین موزه‌های دبی به حساب می‌آید که در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. قهوه جزو نوشیدنی‌هایی است که از گذشته تاکنون در فرهنگ عرب‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته است؛ از این رو موزه قهوه ارزش این نوشیدنی پرطرفدار را در منطقه نشان می‌دهد. آسیاب‌های قهوه مربوط به جنگ جهانی اول، دیگ‌های بسیار قدیمی دم کردن قهوه، اطلاعات تاریخی قهوه و… از دیدنی‌های این موزه به شمار می‌روند.

علاوه‌بر این در موزه قهوه می‌توانید برخی از وسایل و تجهیزات قدیمی که از آن برای تهیه قهوه استفاده می‌کردند نیز دیدن کنید و در رابطه با فرهنگ و تاریخ قهوه اطلاعات بیشتری به دست آورید. طبقه همکف این موزه بخش‌هایی دارد که روایتگر سنت‌های نوشیدن قهوه در فرهنگ‌های مختلف است. همچنین شما می‌توانید آثار ادبی مربوط به این نوشیدنی را در اتاق ادبیات که در بالاترین طبقه موزه قرار دارد، مشاهده کنید. این موزه یک فروشگاه هم دارد که در طبقه همکف واقع شده است. به یاد داشته باشید که نوشیدن یک فنجان قهوه در این موزه تماشایی، بسیار لذت‌بخش است.

موزه قهوه دبی

موزه سکه (Coins Museum) 

موزه سکه در محله تاریخی الفهیدی قرار دارد و یکی از بهترین موزه‌های دبی محسوب می‌شود. موزه سکه در سال ۲۰۰۴ طراحی و بازگشایی شد. این مکان گنجینه‌ای بیش از ۴۰۰ سکه قدیمی و ارزشمند در خاورمیانه است که قدیمی‌ترین آن‌ها به قرن هفتم بازمی‌گردد. ساختمان این موزه با یک معماری سنتی از مرجان، سنگ، تنه و برگ درختان خرما و چوب صندل ساخته شده است. 

موزه سکه شامل دو طبقه و ۸ اتاق است که در هر یک از این اتاق‌ها، موضوعی متفاوت در رابطه با سکه ها ارائه شده است. در این موزه علاوه‌بر آشنایی با زمان پیدایش ارز امارات متحده عربی و مشاهده سکه‌های کمیاب و قدیمی، می‌توانید از ارزهای مربوط به دوره‌های مختلف نیز دیدن کنید. در این موزه صفحه‌های بزرگ‌نما و لمسی قرار داده شده که اطلاعات دقیقی را به افراد می دهند. با استفاده از این نمایشگرها اطلاعات جامعی را در مورد شکل، اندازه، نوشته، نوع فلز، تاریخ ضرب و یا هرچیز دیگری که روی سکه درج شده است کسب کنید.

اشیاء موزه سکه دبی

موزه مروارید (Pearl Museum) 

موزه مروارید در محله دیره قرار دارد. این موزه  به منظور حفظ تاریخ بازرگانان مروارید، توسط شخصی به نام سلطان علی بن عبدالله آل اویس، از تاجران معروف مروارید تاسیس شد. در موزه مروارید می‌توانید از جواهرات با ارزش و قیمتی دیدن کنید و با ابزارها و تجهیزاتی که غواصان برای صید انواع مرواریدهای قیمتی استفاده می‌کردند نیز آشنا شوید. برای ورود به این موزه بایستی موارد مهمی را رعایت کنید که عبارت‌اند از: 

  • برای ورود به موزه، از لباس‌های پوشیده استفاده کنید.
  • هنگام بازدید از موزه مروارید باید تلفن همراه خود در حالت سکوت قرار دهید و یا آن را خاموش کنید. 
  • کودکان کمتر از ۱۲ سال اجازه ورود به موزه را ندارند. 
  • در موزه از غذا و نوشیدنی نباید استفاده کنید.
موزه مروارید دبی

موزه زنان بیت البنات (Bait Al Banat Womens Museum) 

موزه زنان بیت البنات یکی از بهترین موزه‌های دبی است که نام آن هویت اش را نشان می‌دهد. این موزه مکانی است که در آن می‌توانید به جنبه‌های مختلف زندگی زنان، جایگاه آن‌ها در خانواده، تاریخ زنان، فعالیت آن‌ها در عرصه‌های گوناگون، نمایش آثار زنان هنرمند، شکستن کلیشه‌ها، مرور نقش زنان در جامعه و… بپردازید. 

هدف موزه زنان بیت البنات، آشنایی با جامعه امارات است. به طور کلی این موزه، تصویری زنده و واقعی از زنان امارات را به نمایش می‌گذارد. همچنین اطلاعات دقیقی در مورد سبک زندگی، آثار هنری، تاریخ و ادبیات مرتبط با زنان این سرزمین را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. مرکز مطالعات زنان در دومین طبقه ساختمان موزه قرار دارد که یک مرکز تحقیقاتی به حساب می‌آید. 

در بخش دیگری از موزه تالاری منحصربه‌فرد است که در آن زندگی و اشعار شاعری معروف و سرشناس به نام عوشه بنت خليفه وجود دارد. در این تالار علاوه‌بر آشنایی با زندگی عوشه بنت خليفه، می‌توانید در مورد دستاوردهای شاعران معاصر امارات نیز اطلاعاتی به دست آورید.

لباس ها و اشیاء موزه زنان بیت البنات

موزه توهمات (Museum Of Illusions) 

اگر علاقه زیادی به ماجراجویی و هیجان دارید، بهتر است به موزه توهمات سری بزنید. این موزه با نام موزه ایلوژن یا ایلوژنز نیز شناخته می‌شود. از مجموعه بخش‌های آن می‌توان به تونل گرداب، اتاق ایمز، حلقه‌های نور، تونل بی‌نهایت و اتاق‌های ضد جاذبه اشاره کرد. در موزه توهمات، از خطای دید ذهن انسان به کرات استفاده شده است. می‌توانید با درگیر کردن تمامی حواس خود برای لحظاتی در دنیای توهم و خیالی زندگی کنید. 

این موزه مکانی برای تمامی گروه‌های سنی است؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که در چه رده سنی قرار دارید، در هرصورت در موزه توهمات شگفت زده خواهید شد.

بازدید گردشگران از موزه توهمات

موزه ساروق الحدید (Saruq Al-Hadid Museum) 

اگر به باستان‌شناسی علاقه زیادی دارید، هنگام بازدید از موزه‌های دبی سری به موزه ساروق الحدید نیز بزنید. این موزه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم کشف و  در صحرای بزرگ ربع الخالی قرار دارد.

برخی از شواهد نشان می‌دهد که قدمت این منطقه به پنج هزار سال پیش برمی‌گردد. باستان‌شناسان معتقدند که در گذشته یعنی حدود سه هزار سال پیش در این منطقه عملیات فلزکاری صورت گرفته است. در موزه ساروق الحدید، اشیا و ابزارهای یافت شده از ساروق الحدید در معرض دید عموم قرار گرفته است.

موزه ساروق الحدید دبی امارات

موزه آینده (Museum of The Future) 

موزه آینده از بهترین و مشهورترین موزه‌های دبی به شمار می‌رود که از طریق بنیاد آینده دبی در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ تاسیس شد. موزه آینده با نام موزه زنده نیز شناخته می‌شود و از نظر نمای بیرونی بسیار شگفت‌انگیز و منحصر به فرد است. با مشاهده بخش‌های مختلف این موزه مانند نشریه‌ها، نمایشگاه‌ها، فیلم‌ها و رویدادها پی خواهید برد که چگونه مشکلات کنونی به مرور از بین خواهد رفت و آینده‌ای روشن در انتظار است. در واقع هدف اصلی موزه آینده این است که انسان‌ها را به ادامه زندگی و آینده امیدوار کند. 

هنگامی که وارد ساختمان زیبا و مجلل موزه آینده می‌شوید، از پنجمین طبقه بازدید را شروع می‌کنید. در واقع شما وارد یک ایستگاه شبیه‌سازی شده می‌شوید تا بتوانید تجربه‌ای از زندگی در یک ایستگاه فضایی را به دست آورید. پس از آن به موسسه شفا که در طبقه چهارم موزه قرار دارد، می‌روید. در این طبقه نمایی از دبی که مربوط به سال ۲۰۷۱ است را مشاهده می‌کنید. 

در طبقه سوم نیز به دلیل وجود واحه‌ها (نقطه‌ای سرسبز در میان صحرا)، تجربه‌ای شفابخش و لذت‌بخش در انتظار شما است. در طبقه دوم موزه می‌توانید از فناوری‌های آینده‌نگر که همچنان وجود دارد، دیدن کنید. طبقه اول برای کودکان طراحی شده است و با نام قهرمانان آینده شناخته می‌شود. این محیط موجب گسترش تخیل کودکان می‌شود؛ زیرا در آن مأموریت و بازی‌های گوناگونی برای آنها در نظر گرفته شده است. 

دقت داشته باشید که لابی این موزه در طبقه همکف قرار دارد. در آینده‌ای نه چندان دور ممکن است این موزه به یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های جهان تبدیل شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام بازدید از موزه‌های دبی این فرصت را از دست ندهید و به تماشای این موزه دیدنی بروید.

نمای کلی موزه آینده دبی

قموزه نایف (Naif Museum) 

از دیگر موزه‌های شناخته شده و معروف دبی می‌توان به موزه قموزه نایف اشاره کرد. در این موزه با تاریخچه  خدمات پلیس در دبی آشنا خواهید شد که چطور این سازمان به مرور زمان بهبود یافته و رشد کرده است. موزه قموزه نایف در قلعه‌ای قدیمی واقع شده که در گذشته پلیس‌های دبی در آن قرار داشته‌اند. این موزه دارای دیدنی‌های بی‌شماری است که از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سلاح‌ها، لباس‌های قدیمی پلیس، نشان‌ها، اتاق‌های بازداشت، مدال‌ها و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. 

با مشاهده تغییر و تحول لباس‌های پلیس، تجهیزات و سلاح‌ها، با سیستم قضایی دبی و فرایند پیشرفت و توسعه آن‌ها آشنا خواهید شد.

درب ورودی قموزه نایف دبی

موزه شتر (Camel museum) 

یکی دیگر از پربازدیدترین و پرطرفدارترین موزه‌های دبی، موزه شتر نام دارد. این موزه توانسته است گردشگران و باستان‌شناسان زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب کند؛ زیرا به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین موزه تاریخی جهان عرب دارای طیف وسیعی از گونه‌های شتر است که اهمیت شتر در جهان عرب را به خوبی نشان می‌دهد. 

دقت داشته باشید که این مکان در ابتدا با هدف تربیت اسب و شتر راه‌اندازی شد و مکانی مناسب برای محافظت و نگهداری از آن‌ها بود؛ اما با گذشت زمان آن را به موزه شتر تبدیل کردند. شما در این موزه می‌توانید گونه‌های خاص و جالب شترها را براساس نژادشان مشاهده کنید. علاوه‌بر این در موزه شتر می‌توانید با تاریخچه شترها، نام آن‌ها در ادبیات عرب، اعتبار آن‌ها در میان عرب‌ها و… آشنا شوید. 

از دیگر جذابیت‌های این موزه می‌توان به بررسی و آشنایی با تمامی اعضای بدن شتر اشاره کرد. شترسواری یکی دیگر از کارهای جالب و هیجان‌انگیزی است که در موزه شتر می‌توانید انجام دهید. در واقع شما در این موزه می‌توانید در صحراهای دبی به صورت مجازی به شترسواری بپردازید که از قسمت‌های خاص و به یادمانی بازدید شما به حساب می‌آید.

موزه شتر دبی

موزه تاریخ سینما (History of Cinema Museum) 

اگر جزو افرادی هستید که به سینما علاقه زیادی دارید و به دنبال کسب اطلاعاتی در مورد تاریخ آن هستید، بازدید از موزه تاریخ سینمای دبی برای شما بهترین گزینه به شمار می‌آید. موزه تاریخ در حقیقت یکی از موزه‌های زیبا و دیدنی دبی است که بزرگسالان و حتی کودکان می‌توانند در آن تجربه‌های بی‌نظیر را به دست آورند. 

در موزه تاریخ سینما می‌توانید از اشیایی که توسط آقای اکرم میکناس (تاجر لبنانی بحرینی) در طول ۳۵ سال جمع آوری شده است، دیدن کنید. تمامی اشیاهای موجود در این موزه ارزشمند و اصل هستند و قدمت آن‌ها به دهه ۱۷۳۰ تا قرن ۲۰ بازمی‌گردد. موزه تاریخ سینما مسیر شکل‌گیری و تغییر و تحول سینمای مدرن را به نمایش گذاشته است. این موزه نه تنها از لحاظ موضوع بلکه از جنبه‌های دیگر مانند تجربه محور بودن هم بی‌نظیر است. 

بهتر است بدانید که این موزه دارای قسمت‌های تعاملی متعددی است که به گردشگران اجازه می‌دهد تا به کمک بازی و تماشا، اطلاعات دقیقی را در مورد تاریخ تصاویر متحرک کسب کنند. 

موزه تاریخ سینما دبی

خانه شیخ سعید آل مکتوم (House of Sheikh Saeed Al Maktoum) 

اگر می‌خواهید در رابطه با منازل اجدادی حاکمان دبی، اطلاعاتی را به دست آورید و با سبک زندگی آن‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم از خانه شیخ سعید آل مکتوم دیدن کنید. این خانه در حال حاضر یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین موزه‌های دبی محسوب می‌شود. 

خانه شیخ سعید قدمتش به سال ۱۸۹۶ بازمی‌گردد. این خانه از ۳ حیاط بزرگ، ۳۰ اتاق مجهز و زیبا و ۴ بادگیر ساخته شده است. به یاد داشته باشید که تا سال ۱۹۵۸ خاندان آل مکتوم در این خانه زندگی می‌کردند.

سکه‌ها، جواهرات، تمبرها، عکس‌های قدیمی خانواده سلطنتی و… تنها بخشی دیدنی‌های این موزه به شمار می‌روند که شما را با زندگی حاکمان دبی و چگونگی تحول خانواده سلطنتی آشنا می‌کنند.

خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی

موزه شاعر العقیلی (Museum of The Poet Al Oqaili) 

هنگام بازدید از معروف‌ترین و بهترین موزه‌های دبی بهتر است از موزه شاعر العقیلی نیز دیدن کنید. این موزه در گذشته خانه شاعر سعودی‌الاصل به نام مبارک بن حمد بن مبارک المنعه العقیلی بوده است. وسعت آن بیش از  ۱۸۷ متر مربع بوده و دو طبقه و یک حیاط دارد. 

محیط این موزه به چندین بخش اصلی تقسیم می‌شود که هریک به بررسی موضوع خاصی می‌پردازند. از مجموعه موضوعات مهمی که بخش‌های موزه شاعر العقیلی را تشکیل می‌دهد، می‌توان به زندگی العقیلی، مکاتبه‌ها و شعر نبطی او، شعر شیوا اشاره کرد. همچنین در این موزه نسخه‌های خطی او، زندگی فرهنگی و اجتماعی او، نوشته‌های دیگران در مورد العقیلی و… نگهداری می شود. شما علاوه‌بر بازدید از موزه شاعر العقیلی و بخش‌های مختلف آن، می‌توانید نمونه‌ای از آثار این شاعر معروف عرب را بخوانید. 

موزه شاعر العقیلی دبی

موزه الشندغه (Al Shindagha Museum) 

موزه الشندغه که با نام خانه عطر هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از محبوب‌ترین موزه‌های دبی است که هرساله گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. با بازدید از این موزه می‌توانید با سنت‌های ارزشمند امارات و روایت‌هایی از گذشته آن آشنا خواهید شد. موزه الشندغه در یکی از منطقه‌های قدیمی دبی قرار گرفته است که با بازدید از آن می‌توانید با روش‌های مختلف تربیتی خانواده‌های اماراتی و همچنین چگونگی تاثیر تجارت دریایی بر معیشت آنها آشنا شوید. 

بدون شک می‌توان گفت که اغلب افراد به عطرها علاقه‌مند هستند. خانه عطر که بخشی اصلی این موزه را تشکیل می‌دهد، مکانی است که اکثر افراد با شنیدن نامش، تمایل دارند تا آنجا را از نزدیک مشاهده کنند و در دنیای شگفت‌انگیز و جذاب رایحه‌ها و عطرها غرق شوند. در موزه الشندغه با مجموعه‌ای از عطرها و رایحه‌ها و نقش آن‌ها در تاریخ امارات آشنا خواهید شد که می‌توانید به کمک این عطرها اطلاعات دقیقی را در مورد فرهنگ امارات کسب کنید. 

از دیگر شگفتی‌ها و جذابیت‌های موزه الشندغه می‌توان به شناخت داستان‌هایی که بیانگر تأثیر عطر بر تجارت امارات است، اشاره کرد. علاوه‌بر موارد ذکر شده دبی از موزه‌های مشهور دیگری نیز برخوردار است که هریک دارای معماری خاص و منحصر به فرد هستند. از دیگر موزه‌های معروف دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. موزه عتیقه دبی
  2. موزه خانه بانوان
  3. موزه بی‌نهایت نور
  4. موزه مادام توسو
  5. موزه آل شیندقا
  6. موزه بازی‌های تجربی الی الی 
  7. موزه تاریخ طبیعی 
  8. موزه اتومبیل امیریت نیشونل (EMIRATES NATIONAL AUTO MUSEUM
  9. موزه شاهین 
  10. موزه یونیون
  11. موزه گوگنهایم ابوظبی (GUGGENHEIM ABU DHABI) 
  12. موزه ملی زاید (ZAYED NATIONAL MUSEUM) 
موزه الشندغه دبی

تجربه بازدید از موزه‌های دبی با رامین گشت

برای آشنایی با تاریخ دبی، بازدید از موزه‌های دبی بهترین گزینه است. شما با رفتن به بهترین موزه‌های دبی می‌توانید با تاریخ پر فراز و نشیب این شهر آشنا شوید. پس یکی از تفریحات دبی در هنگام سفر به این شهر دیدنی، بازدید از موزه‌های معرفی شده خواهد بود. از جمله بهترین این مکان ها، موزه توهم دبی، موزه آینده دبی و موزه آیا دبی هستند. در کنار رفتن به جاهای دیدنی دبی، این اماکن را نیز در نظر بگیرید. اگر قصد خرید تور دبی را دارید، آژانس مسافرتی رامین گشت با سابقه برگزاری بهترین تورهای گردشگری دبی در خدمت شما است.

سوالات متداول

در این موزه جالب، شما با خطای دید و موارد دیگر درگیر می‌شوید و تصاویر جالبی می‌بینید که شاید مانند آن را نتوانید در هیچ جای جهان مشاهده کنید.

بله. در این موزه پیش از ۴۰۰ نوع سکه قدیمی و تاریخی وجود دارد.

خیر. شما باید برای بازدید، بلیت را خریداری کنید. اما برای کودکان زیر ۳ سال و افراد بالای ۶۰ سال بازدید از این موزه‌ها کاملا رایگان است.

موزه آینده دبی یا موزه زمان، بزرگترین موزه این شهر توریستی است.

این موزه بیانگر روایت‌گر داستان ظهور امارات متحده عربی است.

مقالات مرتبط

موزه آینده دبی
1402/05/01 11 دقیقه
گشت شهری دبی
1402/05/03 18 دقیقه
موزه توهم دبی
1402/11/09 7 دقیقه
برج خلیفه دبی
1403/01/20 17 دقیقه

نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

تورهای رامین گشت

اشتراک گذاری

دسته‌بندی مقالات

منوی سایت